Ej, nu må man sgu lige tørre øjnene, selv et fucking skybrud kan man åbenbart være misundelig på! Se nyhederne på TV2Nord hvis det provokerer så meget at der rent faktisk er SKET noget i en anden del af landet end nordjylland.sulakvelidze skrev:Du har da helt ret i, at det nære interesserer folk mere end det fjerne. Det er også helt fint med mig, at medierne går meget op i skybruddet over København, som absolut er en alvorlig sag for københavnerne. Jeg har bare svært ved at forestille mig de samme medier køre nye tophistorier om forsikringspræmier, motorvejstrafikken og huspriser fire dage efter skybruddet, hvis det var gået ud over Aalborg, Århus, Odense eller Esbjerg.Poker-One-Kenobi skrev:Det er da også forfærdeligt, at se hvordan vejrudsigten i de danske medier først og fremmest handler om hvordan det bliver i danmark, hvorfor viser de ikke mere om vejret i Tjetjenien, Syrien og Mozambique? Mærkelig prioritering...
Der er for meget københavneri i de landsdækkende medier, og det pisser mig af. Især når jeg selv er med til at betale for dem.
Det pisser mig af tråden
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Re: Det pisser mig af tråden
Du misforstår. Irritationen skal findes i, at man skal høre om en gang fucking regn i en uge efter det. Nogle oversvømmede kældre og et par veje, der er taget ud af funktion. Da hellere høre om noget relevant andre steder i verden end det fucking regnskyl, som vi efterhånden har fattet var over byen over alle byer.Poker-One-Kenobi skrev:Ej, nu må man sgu lige tørre øjnene, selv et fucking skybrud kan man åbenbart være misundelig på! Se nyhederne på TV2Nord hvis det provokerer så meget at der rent faktisk er SKET noget i en anden del af landet end nordjylland.sulakvelidze skrev:Du har da helt ret i, at det nære interesserer folk mere end det fjerne. Det er også helt fint med mig, at medierne går meget op i skybruddet over København, som absolut er en alvorlig sag for københavnerne. Jeg har bare svært ved at forestille mig de samme medier køre nye tophistorier om forsikringspræmier, motorvejstrafikken og huspriser fire dage efter skybruddet, hvis det var gået ud over Aalborg, Århus, Odense eller Esbjerg.Poker-One-Kenobi skrev:Det er da også forfærdeligt, at se hvordan vejrudsigten i de danske medier først og fremmest handler om hvordan det bliver i danmark, hvorfor viser de ikke mere om vejret i Tjetjenien, Syrien og Mozambique? Mærkelig prioritering...
Der er for meget københavneri i de landsdækkende medier, og det pisser mig af. Især når jeg selv er med til at betale for dem.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Du misforstår. Det er ikke en gang fucking regn, det den største omgang regn i fucking hundrede år. Det har påvirket vel ca en million menneskers liv, jeg har foreksempel ikke haft noget varmt vand indtil idag ligesom resten af indre københavn, folk har mistet en masse værdier i kældre og på lofter, det har været umuligt for mange at komme af de normale veje til og fra arbejde, mange virksomheder og butikker har været nødt til at holde lukket (min lokale Fakta er STADIG ved at rydde op!) osv osv osv. Det er da sindssygt småligt, at man kan brokke sig over at det får en stor dækning, slå dog over på TV2Nord hvis i vil være så sikker på at se historier om ingenting.Kilde skrev:Du misforstår. Irritationen skal findes i, at man skal høre om en gang fucking regn i en uge efter det. Nogle oversvømmede kældre og et par veje, der er taget ud af funktion. Da hellere høre om noget relevant andre steder i verden end det fucking regnskyl, som vi efterhånden har fattet var over byen over alle byer.Poker-One-Kenobi skrev:Ej, nu må man sgu lige tørre øjnene, selv et fucking skybrud kan man åbenbart være misundelig på! Se nyhederne på TV2Nord hvis det provokerer så meget at der rent faktisk er SKET noget i en anden del af landet end nordjylland.sulakvelidze skrev:Du har da helt ret i, at det nære interesserer folk mere end det fjerne. Det er også helt fint med mig, at medierne går meget op i skybruddet over København, som absolut er en alvorlig sag for københavnerne. Jeg har bare svært ved at forestille mig de samme medier køre nye tophistorier om forsikringspræmier, motorvejstrafikken og huspriser fire dage efter skybruddet, hvis det var gået ud over Aalborg, Århus, Odense eller Esbjerg.Poker-One-Kenobi skrev:Det er da også forfærdeligt, at se hvordan vejrudsigten i de danske medier først og fremmest handler om hvordan det bliver i danmark, hvorfor viser de ikke mere om vejret i Tjetjenien, Syrien og Mozambique? Mærkelig prioritering...
Du har ikke haft varmt vand indtil i dag og din lokale Fakta er stadig ved at rydde op? Kan godt se hvorfor det er relevant så..Poker-One-Kenobi skrev:Du misforstår. Det er ikke en gang fucking regn, det den største omgang regn i fucking hundrede år. Det har påvirket vel ca en million menneskers liv, jeg har foreksempel ikke haft noget varmt vand indtil idag ligesom resten af indre københavn, folk har mistet en masse værdier i kældre og på lofter, det har været umuligt for mange at komme af de normale veje til og fra arbejde, mange virksomheder og butikker har været nødt til at holde lukket (min lokale Fakta er STADIG ved at rydde op!) osv osv osv. Det er da sindssygt småligt, at man kan brokke sig over at det får en stor dækning, slå dog over på TV2Nord hvis i vil være så sikker på at se historier om ingenting.Kilde skrev:Du misforstår. Irritationen skal findes i, at man skal høre om en gang fucking regn i en uge efter det. Nogle oversvømmede kældre og et par veje, der er taget ud af funktion. Da hellere høre om noget relevant andre steder i verden end det fucking regnskyl, som vi efterhånden har fattet var over byen over alle byer.Poker-One-Kenobi skrev:Ej, nu må man sgu lige tørre øjnene, selv et fucking skybrud kan man åbenbart være misundelig på! Se nyhederne på TV2Nord hvis det provokerer så meget at der rent faktisk er SKET noget i en anden del af landet end nordjylland.sulakvelidze skrev:Du har da helt ret i, at det nære interesserer folk mere end det fjerne. Det er også helt fint med mig, at medierne går meget op i skybruddet over København, som absolut er en alvorlig sag for københavnerne. Jeg har bare svært ved at forestille mig de samme medier køre nye tophistorier om forsikringspræmier, motorvejstrafikken og huspriser fire dage efter skybruddet, hvis det var gået ud over Aalborg, Århus, Odense eller Esbjerg.Poker-One-Kenobi skrev:Det er da også forfærdeligt, at se hvordan vejrudsigten i de danske medier først og fremmest handler om hvordan det bliver i danmark, hvorfor viser de ikke mere om vejret i Tjetjenien, Syrien og Mozambique? Mærkelig prioritering...
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Nu er det dig selv, der påpeger, at folk generelt er mere interesserede i det nære end det fjerne. Den korrekte antagelse bruger du som forsvar for, at medierne fortæller mere om regnvejr i København end om uvejr i USA. Men når man så bruger samme antagelse på at fortælle, at man ikke gider blive ved med at høre om et uvejr i København, skal man tørre øjnene og se TV2Nord. Det lader til, at du ikke engang selv køber din egen forklaring, eller også er du ikke helt med på, hvad du selv mener.Poker-One-Kenobi skrev:Ej, nu må man sgu lige tørre øjnene, selv et fucking skybrud kan man åbenbart være misundelig på! Se nyhederne på TV2Nord hvis det provokerer så meget at der rent faktisk er SKET noget i en anden del af landet end nordjylland.sulakvelidze skrev:Du har da helt ret i, at det nære interesserer folk mere end det fjerne. Det er også helt fint med mig, at medierne går meget op i skybruddet over København, som absolut er en alvorlig sag for københavnerne. Jeg har bare svært ved at forestille mig de samme medier køre nye tophistorier om forsikringspræmier, motorvejstrafikken og huspriser fire dage efter skybruddet, hvis det var gået ud over Aalborg, Århus, Odense eller Esbjerg.Poker-One-Kenobi skrev:Det er da også forfærdeligt, at se hvordan vejrudsigten i de danske medier først og fremmest handler om hvordan det bliver i danmark, hvorfor viser de ikke mere om vejret i Tjetjenien, Syrien og Mozambique? Mærkelig prioritering...
Som jeg skrev i det indlæg, du svarede på, har jeg det helt fint med, at man fortæller meget om det skybrud i København. Den sætning må du gerne læse to gange eller mere, hvis den forvirrer dig. Det ændrer bare ikke på, at man næppe havde fortalt lige så meget, hvis et uvejr ramte lige så mange mennesker i Jylland. Sådan er verden så forskellig med en presse, der er præget af københavneri.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
sulakvelidze
- Allstar

At den lokale Fakta stadig er ved at rydde op, overbeviser mig ikke om andet, end at københavnere er mere dovne end gennemsnittet. Men det viste jeg godt i forvejen. Til gengæld gør det indtryk, at du skriver "fucking". Det betyder nemlig, at du har ret.Poker-One-Kenobi skrev:Du misforstår. Det er ikke en gang fucking regn, det den største omgang regn i fucking hundrede år. Det har påvirket vel ca en million menneskers liv, jeg har foreksempel ikke haft noget varmt vand indtil idag ligesom resten af indre københavn, folk har mistet en masse værdier i kældre og på lofter, det har været umuligt for mange at komme af de normale veje til og fra arbejde, mange virksomheder og butikker har været nødt til at holde lukket (min lokale Fakta er STADIG ved at rydde op!) osv osv osv. Det er da sindssygt småligt, at man kan brokke sig over at det får en stor dækning, slå dog over på TV2Nord hvis i vil være så sikker på at se historier om ingenting.
Jeg håber derfor, at vi også i aftenens nyheder skal høre om status for motorvejen ved Afkørsel "Fucking-tæt-på-København-mand!" og at nyhederne går i dybden med, hvordan kolonihaveejerne på Amager er kommet videre med livet oven på chokket over det hurtigt voksende græs. Mere af det, tak! Fire dage om regnvejr over København er slet ikke nok!
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Skal man så også lade være med at fokusere på det problem, at 18 års kræftforskning er blevet beskadiget?? at man på visse områder af kræftforskningen er blevet bombet tilbage til stenalderen???sulakvelidze skrev:
At den lokale Fakta stadig er ved at rydde op, overbeviser mig ikke om andet, end at københavnere er mere dovne end gennemsnittet. Men det viste jeg godt i forvejen. Til gengæld gør det indtryk, at du skriver "fucking". Det betyder nemlig, at du har ret.
Jeg håber derfor, at vi også i aftenens nyheder skal høre om status for motorvejen ved Afkørsel "Fucking-tæt-på-København-mand!" og at nyhederne går i dybden med, hvordan kolonihaveejerne på Amager er kommet videre med livet oven på chokket over det hurtigt voksende græs. Mere af det, tak! Fire dage om regnvejr over København er slet ikke nok!
Fair nok, at der ikke behøver stå en reporter på hvert gadehjørne for at konstatere, at der ikke er mere vand på vejen... Men at lade hånt om alt det lort som skybruddet har ført med sig er sgu for latterligt. Og til den med, om medierne ville have rapporteret så intensivt hvis det havde været i Aalborg.. Det tror jeg nok de havde. Men så var det nok med fokus på, at ungdommen i Aalborg ikke kunne komme i Gaden fordi fadølstankene på værtshusene var blevet oversvømmet... se DET kunne være århundredets katastrofe!!!
Ska' vi hak'?
-
jydenfranord
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Kontakt:
Det pisser mig af du mener at samtlige historier som Tv2-nord bringer er "ingenting". Hvordan kan du gøre dig til dommer over hvad der er ingenting?Poker-One-Kenobi skrev:Du misforstår. Det er ikke en gang fucking regn, det den største omgang regn i fucking hundrede år. Det har påvirket vel ca en million menneskers liv, jeg har foreksempel ikke haft noget varmt vand indtil idag ligesom resten af indre københavn, folk har mistet en masse værdier i kældre og på lofter, det har været umuligt for mange at komme af de normale veje til og fra arbejde, mange virksomheder og butikker har været nødt til at holde lukket (min lokale Fakta er STADIG ved at rydde op!) osv osv osv. Det er da sindssygt småligt, at man kan brokke sig over at det får en stor dækning, slå dog over på TV2Nord hvis i vil være så sikker på at se historier om ingenting.Kilde skrev:Du misforstår. Irritationen skal findes i, at man skal høre om en gang fucking regn i en uge efter det. Nogle oversvømmede kældre og et par veje, der er taget ud af funktion. Da hellere høre om noget relevant andre steder i verden end det fucking regnskyl, som vi efterhånden har fattet var over byen over alle byer.Poker-One-Kenobi skrev:Ej, nu må man sgu lige tørre øjnene, selv et fucking skybrud kan man åbenbart være misundelig på! Se nyhederne på TV2Nord hvis det provokerer så meget at der rent faktisk er SKET noget i en anden del af landet end nordjylland.sulakvelidze skrev:Du har da helt ret i, at det nære interesserer folk mere end det fjerne. Det er også helt fint med mig, at medierne går meget op i skybruddet over København, som absolut er en alvorlig sag for københavnerne. Jeg har bare svært ved at forestille mig de samme medier køre nye tophistorier om forsikringspræmier, motorvejstrafikken og huspriser fire dage efter skybruddet, hvis det var gået ud over Aalborg, Århus, Odense eller Esbjerg.Poker-One-Kenobi skrev:Det er da også forfærdeligt, at se hvordan vejrudsigten i de danske medier først og fremmest handler om hvordan det bliver i danmark, hvorfor viser de ikke mere om vejret i Tjetjenien, Syrien og Mozambique? Mærkelig prioritering...
Dækningen af skybruddet pisser da også i den grad mig af. Det er et regnvejr, kraftigt ja, men KUN et regnvejr. Der er store økonomiske omkostninger ved det, men der er ingen døde og stort set alle vigtige værdier der er gået tabt, er gået tabt pga. dumhed. At man opbevarer vigtige dokumenter, kraft-prøver osv. i kælderen. Det er jo netop dummere end dumt.
At du og andre må klarer sig uden varmt vand i nogle dage, er det ikke et luksus-problem der vil noget? Det er surt at være uden varmt vand, men jeg har endnu ikke hørt om nogen der er døde af de ikke havde VARMT vand. Og din lokale fakta stadig rydder op, wow så er du nød til at bevæge dig længere væk for at handle, Det lyder jo næsten som det der "udkants-Danmark" hvor man er nød til at transportere dig flere kilometer for at handle ind.......
De danske medier, politikere osv. viser igen at Danmark er et lille snottet land, hvor der intet er styr på. Når andre lande taler om naturkatastrofer som jordskælv, vulkanudbrud, tornadoer osv. Så kommer vi i lille Danmark og siger "jamen, jeg er uden varmt vand og min lokale kiosk er stadig ikke ryddet op. Så at jeres byer er jævnet med jorden betyder intet"
-
jydenfranord
- Allstar

- Kontakt:
Helt oprigtigt, så tvivler jeg på man kan løse kraftens gåder, hvis man ikke engang kan sikre sig at prøverne ikke udsættes for vandskade.MrBangDK skrev:Skal man så også lade være med at fokusere på det problem, at 18 års kræftforskning er blevet beskadiget?? at man på visse områder af kræftforskningen er blevet bombet tilbage til stenalderen???sulakvelidze skrev:
At den lokale Fakta stadig er ved at rydde op, overbeviser mig ikke om andet, end at københavnere er mere dovne end gennemsnittet. Men det viste jeg godt i forvejen. Til gengæld gør det indtryk, at du skriver "fucking". Det betyder nemlig, at du har ret.
Fair nok, at der ikke behøver stå en reporter på hvert gadehjørne for at konstatere, at der ikke er mere vand på vejen... Men at lade hånt om alt det lort som skybruddet har ført med sig er sgu for latterligt. Og til den med, om medierne ville have rapporteret så intensivt hvis det havde været i Aalborg.. Det tror jeg nok de havde. Men så var det nok med fokus på, at ungdommen i Aalborg ikke kunne komme i Gaden fordi fadølstankene på værtshusene var blevet oversvømmet... se DET kunne være århundredets katastrofe!!!
Det kunne jo være et vandrør eller lign. der sprang og havde oversvømmet den kælder. Det er forfærdeligt. Men fremfor at have fokus på prøverne er gået tabt pga. skybrudet, burde man så ikke have fokus på sikkerheden?
- MrBangDK
- Allstar

Selvfølgelig skal man lære af det... Men det er jo lige netop derfor historien bliver ved med at være vigtig - skybruddet i lørdags bliver et fænomen fremover, som vi skal forholde os til alle steder i samfundet - også på de steder som tidligere var utænkelige. Lur mig om ikke de prøver lå et sted som man fandt sikkert, men som pga. det ekstreme uvejr viste sig ikke at være det!!jydenfranord skrev:Helt oprigtigt, så tvivler jeg på man kan løse kraftens gåder, hvis man ikke engang kan sikre sig at prøverne ikke udsættes for vandskade.MrBangDK skrev:Skal man så også lade være med at fokusere på det problem, at 18 års kræftforskning er blevet beskadiget?? at man på visse områder af kræftforskningen er blevet bombet tilbage til stenalderen???sulakvelidze skrev:
Det kunne jo være et vandrør eller lign. der sprang og havde oversvømmet den kælder. Det er forfærdeligt. Men fremfor at have fokus på prøverne er gået tabt pga. skybrudet, burde man så ikke have fokus på sikkerheden?
Og du tror ikke man kan løse kræftens gåde, hvis man ikke kan beskytte prøver bedre?? Tjaaa.. Igen, der var nok ikke nogen der havde forudset, at vi ville få 2 måneders vand på 2½ time.. Ser ikke at der er sammenhæng mellem de to ting...
Der har aldrig været stemmer i kloaker - men lad os se om der ikke er nogen der får det ind i deres valgpropaganda til efteråret??
Ska' vi hak'?
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Jeg synes i går i mindre sko end selv de allermest lillebror-plagede århusianere, men hey det overrasker mig sådan set ikke, vi har jo tidligere konstateret at det er fuldstændig ligegyldigt om der bor en million eller 3000 i en by, der må endelig ikke være nogen forskel i hvordan de behandles, det være sig i medier eller i antal af operahuse. Og jo, Tv2Nord er et fuldstændigt ligegyldigt spild af licensmidler, ligesom Lorry er det.
Det er jo tydeligvis Syndfloden part II. Hvor Noah blev af vides ikke - planen var ellers at redde roser fra rosenbedene, cykler fra cykelkælderne og andet værdifuldt fra dets habitat. Forfanden, folkens, der skulle ryddes op i Pokers lokale Fakta!! Det er serious business det her.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Må samtlige dine værdier blive skyllet væk i en tsunami, og Mogens komme forbi iført en gul brille og spørge "Hvaaa, det er da sådan lidt træls, er det ikke det?"... Endelig ville du få den mediedækning du fortjener!Kilde skrev:Det er jo tydeligvis Syndfloden part II. Hvor Noah blev af vides ikke - planen var ellers at redde roser fra rosenbedene, cykler fra cykelkælderne og andet værdifuldt fra dets habitat. Forfanden, folkens, der skulle ryddes op i Pokers lokale Fakta!! Det er serious business det her.
Tsunami i Nordjylland? Useriøst. Mogens ville aldrig nærme sig så store nyheder - han fortæller udelukkende om ingenting. Det ved alle.Poker-One-Kenobi skrev:Må samtlige dine værdier blive skyllet væk i en tsunami, og Mogens komme forbi iført en gul brille og spørge "Hvaaa, det er da sådan lidt træls, er det ikke det?"... Endelig ville du få den mediedækning du fortjener!Kilde skrev:Det er jo tydeligvis Syndfloden part II. Hvor Noah blev af vides ikke - planen var ellers at redde roser fra rosenbedene, cykler fra cykelkælderne og andet værdifuldt fra dets habitat. Forfanden, folkens, der skulle ryddes op i Pokers lokale Fakta!! Det er serious business det her.
-
jydenfranord
- Allstar

- Kontakt:
Du er da helt ude på overdrevet. Du taler om at du ikke har haft varmt vand og din lokale Fakta stadig rydder op. Det vender du om til at du ønsker en anden person vil miste sine værdier i en tsunami. Det er da en sammenligning der vil noget!Poker-One-Kenobi skrev:Må samtlige dine værdier blive skyllet væk i en tsunami, og Mogens komme forbi iført en gul brille og spørge "Hvaaa, det er da sådan lidt træls, er det ikke det?"... Endelig ville du få den mediedækning du fortjener!Kilde skrev:Det er jo tydeligvis Syndfloden part II. Hvor Noah blev af vides ikke - planen var ellers at redde roser fra rosenbedene, cykler fra cykelkælderne og andet værdifuldt fra dets habitat. Forfanden, folkens, der skulle ryddes op i Pokers lokale Fakta!! Det er serious business det her.
Jeg ser ingen herinde der taler om de enkelte individer der har mistet deres ejendele har fortjent det, ej heller at Kræftens bekæmpelse har fortjent at miste deres forsknings grundlag. Men kritikken går på at medierne dækker det samme gennem flere dage, uden der kommer noget nyt frem. Det er et hysteri, hvor man gradvist skruer op for hvor forfærdeligt det er.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Prøv at slappe lidt af og ikke tage det hele så alvorligt, jeg ønsker ikke at Kilde skal skylles væk i en Tsunami eller at Mogens skal komme forbi ham, begge dele er sgu traumatiserende. Men jeg ønsker til gengæld heller ikke at alle danskere skal have præcis lige meget tvdækning, det er røv upraktisk og milimeterdemokrati er for det meste ret kedeligt at være tilskuer til.jydenfranord skrev:Du er da helt ude på overdrevet. Du taler om at du ikke har haft varmt vand og din lokale Fakta stadig rydder op. Det vender du om til at du ønsker en anden person vil miste sine værdier i en tsunami. Det er da en sammenligning der vil noget!Poker-One-Kenobi skrev:Må samtlige dine værdier blive skyllet væk i en tsunami, og Mogens komme forbi iført en gul brille og spørge "Hvaaa, det er da sådan lidt træls, er det ikke det?"... Endelig ville du få den mediedækning du fortjener!Kilde skrev:Det er jo tydeligvis Syndfloden part II. Hvor Noah blev af vides ikke - planen var ellers at redde roser fra rosenbedene, cykler fra cykelkælderne og andet værdifuldt fra dets habitat. Forfanden, folkens, der skulle ryddes op i Pokers lokale Fakta!! Det er serious business det her.
Jeg ser ingen herinde der taler om de enkelte individer der har mistet deres ejendele har fortjent det, ej heller at Kræftens bekæmpelse har fortjent at miste deres forsknings grundlag. Men kritikken går på at medierne dækker det samme gennem flere dage, uden der kommer noget nyt frem. Det er et hysteri, hvor man gradvist skruer op for hvor forfærdeligt det er.
-
sulakvelidze
- Allstar

Selvfølgelig skal man da fortælle om ødelagt kræftforskning. Det er logisk. Det berører og alle. Men det bliver ikke ved med at berøre og interessere os alle, hvordan trafikken på motorvejene i København har det fire dage efter et skybrud. Og det bliver ikke ved med at være breaking news for det meste af nationen, at nogle af københavnerne risikerer højere forsikringspræmie. Og så videre, og så videre.MrBangDK skrev:Skal man så også lade være med at fokusere på det problem, at 18 års kræftforskning er blevet beskadiget?? at man på visse områder af kræftforskningen er blevet bombet tilbage til stenalderen???sulakvelidze skrev:
Og det er dér, hunden ligger begravet. Ikke at medierne fortæller om det, men at de bliver ved med at gøre det i den forventning, at resten af Danmark er lige så interesseret som københavnerne er. De fleste journalister på de landsdækkende medier bor i København, og det er nok derfor, så mange af dem har svært ved at skelne mellem vigtigt og ikke-vigtigt for os, der ikke har med hovedstaden at gøre. Der har før været stormflod på Vestkysten og andre vejrmæssige "katastrofer" rundt omkring i landet. De har også fået deres opmærksomhed, men heldigvis har det ikke kammet over i selvsving og forsøg på at strække den længst muligt.
-
Lindvang
Haha, legendarisk vejrtråd!
I øvrigt er jeg helt enig med Pokemon i, at TV Nord viser absolut ingenting ud over ligegyldigheder på et ekstremt lavt journalistisk niveau. Det har jeg såmænd ment siden de gik i luften i 88-89 (?) og har dermed intet med min nuværende bopæl at gøre.
I øvrigt er jeg helt enig med Pokemon i, at TV Nord viser absolut ingenting ud over ligegyldigheder på et ekstremt lavt journalistisk niveau. Det har jeg såmænd ment siden de gik i luften i 88-89 (?) og har dermed intet med min nuværende bopæl at gøre.
- MrBangDK
- Allstar

Men grunden til at den bliver trukket er, ud over TV2s latterlige dækning, at man ser flere og flere følger af, at vi står over for en anden type regn end vi tidligere har fået. Det kan godt være, at det pisser dig af, men der er sgu nogen der ikke får sådanne oplysninger, hvis de ikke ser TV2 news eller "nyheder" generelt. Du skriver, at der tidligere er dækket stormflod på vestkysten og det ikke har kammet over. Det er nok rigtigt, men det er jo også fordi, at det ikke er "news" længere. Der har været stormfloder, så længe der har været TV. Den syndflod af vand der kom ned i lørdags var ikke set før i de mængder på så kort tid!! Derfor vil det selvfølgelig få så meget dækning. Man har lært at bygge bedre diger og sikre husene på Vestkysten. Nu har vi en ny situation, som vi som samfund bliver nødt til at forholde os til!sulakvelidze skrev:Selvfølgelig skal man da fortælle om ødelagt kræftforskning. Det er logisk. Det berører og alle. Men det bliver ikke ved med at berøre og interessere os alle, hvordan trafikken på motorvejene i København har det fire dage efter et skybrud. Og det bliver ikke ved med at være breaking news for det meste af nationen, at nogle af københavnerne risikerer højere forsikringspræmie. Og så videre, og så videre.MrBangDK skrev:Skal man så også lade være med at fokusere på det problem, at 18 års kræftforskning er blevet beskadiget?? at man på visse områder af kræftforskningen er blevet bombet tilbage til stenalderen???sulakvelidze skrev:
Og det er dér, hunden ligger begravet. Ikke at medierne fortæller om det, men at de bliver ved med at gøre det i den forventning, at resten af Danmark er lige så interesseret som københavnerne er. De fleste journalister på de landsdækkende medier bor i København, og det er nok derfor, så mange af dem har svært ved at skelne mellem vigtigt og ikke-vigtigt for os, der ikke har med hovedstaden at gøre. Der har før været stormflod på Vestkysten og andre vejrmæssige "katastrofer" rundt omkring i landet. De har også fået deres opmærksomhed, men heldigvis har det ikke kammet over i selvsving og forsøg på at strække den længst muligt.
Som jeg også har skrevet andet sted, så er der så meget fokus på skybruddet, da det har konsekvenser for alle i Danmark. Det kan godt være, at du føler dig forbigået i denne omgang, men konsekvenserne rammer også dig - der må og skal gøres noget inden for mange områder, for at forberede sig til fremtidens regnskyl. At der så skal så voldsomt et uvejr til, med så mange følgeskader, er sgu trist. Men som der også blev sagt på P4 i går, så er der flere stemmer i pensionister og børnehaver end der er i udvidelse af kloaker...
Ska' vi hak'?
Skybruddet kan man sagtens forsvare at dække ret massivt i nogle dage, men alligevel synes jeg at især TV-2 skamridder emnet! Det er en tendens som vi også så ved det frygtelige "jordskælv" for noget tid siden...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index