Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. jul 2011, 16:21

Poker-One-Kenobi skrev: Jeg har ikke tidligere haft nyhedsdækningsmisundelse som en mærkesag, men det er det selvfølgelig blevet nu.

Det er nu ikke nyhedsdækningsmisundelsen jeg hentyder til. Det er din voldsomme modstand overfor alle der tillader sig at tale dårligt om København. Og så skal man jo også passe på ikke at nævne den der farve der er mørkere end grå :) Men, igen, det er kun godt at der er folk herinde med markante meninger og som tør og vil stå ved dem. Det er intetsigende at diskutere med folk der ikke ved hvad de mener eller bare mener det samme som alle andre...
Janteloven eksisterer IKKE!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 8. jul 2011, 17:46

Poker-One-Kenobi skrev:Ikke noget forkert i at interessere sig, men ikke at fravælge ting som tydeligvis bringer ens pis i kog, det er da dumt. SPecielt når der trods alt er så mange andre muligheder for at få "nyheder".

Nyheder generelt bringer da ikke mit pis i kog. Jeg siger jo netop, at jeg gerne vil have nyheder. Netop derfor forbeholder jeg mig også retten til at have en mening om, hvordan de bliver præsenteret. Og nej, der er ikke mange muligheder for at få landsdækkende nyheder på tv. Der er to: DR og TV2. Og jeg og alle mulige andre har selvfølgelig al mulig ret til at kritisere den måde, de prioriterer deres stof.

Poker-One-Kenobi skrev:Du er meget velkommen til at sige "få dig et liv" hvis jeg en dag sidder og bitcher over TV2Nord og deres dækning af Hjallerup Marked. Jeg vil faktisk mene at det ville være på sin plads.
Interessant.

Når du om en uge kommer ned i din lokale Fakta og opdager, at de dovne københavnerdrenge stadig sidder og glor på vandpytterne, så må du ikke kritisere dem for at prioritere deres arbejde forkert. For der er jo mange andre steder, du kan gå hen.

Når du næste gang sidder i en bybus på vej ind til centrum af den overvildt lækre fantastiske suparsmarte og moderne metropol Copenhagen City (som vi alle elsker og beundrer), må du ikke kritisere den måde, chaufføren vælger at køre. For der er jo så mange andre måder at nå frem.

Når du næste gang ser en kedelig fodboldkamp, må du ikke kritisere reglerne for at give point for 0-0. For der er jo mange andre fodboldkampe, du bare kan vælge at se.

Jeg er sådan set ligeglad med, at du ikke selv kan se, hvor ufattelig søgt og ubegribelig ringe din argumentation er. Men for din egen skyld håber jeg, at det begynder at dæmre. Selvfølgelig må man da kritisere DR og TV2 for overdrevent fokus på København! Det er næsten komisk, at man er nødt til at forklare det for et formentligt voksent menneske, men mon ikke hovedet på sømmet er ramt meget præcist, når det gælder påstanden om, at det i virkeligheden bare er kritikken af dit elskede København, der får dig op af stolen?

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 8. jul 2011, 17:51

Og så kan jeg altså ikke lade være med at tage denne her op igen, for den er så komisk, at den fortjener en gentagelse. Især efter at jeg læste, at det kun var 35.000 københavnere, der var uden varmt vand i flere dage.
Poker-One-Kenobi skrev:Du misforstår. Det er ikke en gang fucking regn, det den største omgang regn i fucking hundrede år. Det har påvirket vel ca en million menneskers liv, jeg har foreksempel ikke haft noget varmt vand indtil idag ligesom resten af indre københavn, folk har mistet en masse værdier i kældre og på lofter, det har været umuligt for mange at komme af de normale veje til og fra arbejde, mange virksomheder og butikker har været nødt til at holde lukket (min lokale Fakta er STADIG ved at rydde op!) osv osv osv. Det er da sindssygt småligt, at man kan brokke sig over at det får en stor dækning, slå dog over på TV2Nord hvis i vil være så sikker på at se historier om ingenting.
Den rodede Fakta-butik er i sig selv traumatiserende at forestille sig, men var du virkelig uden varmt vand? Jeg gyser ved tanken. Og jeg får lyst til at sende e-mails til CNN, BBC og Al-Jazeera med krav om breaking news over den totale chokhistorie om, at mere end en halv procent af den danske befolkning var nødt til at koge vandet for at varme det! Og at det var sådan i flere dage oven på ”Tragedien over København”! Man sender nødhjælp til Afrika og andre katastrofeområder, mens en million københavneres liv er blevet påvirket, og de har måttet gå andre veje end normalt for at komme på arbejde!!! Det er tragisk, at verden kun har haft DR og TV2 til at fortælle om det. Fucking tragisk. :(

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. jul 2011, 18:30

Sulakva, du må komme lidt mere ud, det er lidt trist det der.

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 8. jul 2011, 18:46

sulakvelidze skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Ikke noget forkert i at interessere sig, men ikke at fravælge ting som tydeligvis bringer ens pis i kog, det er da dumt. SPecielt når der trods alt er så mange andre muligheder for at få "nyheder".

Nyheder generelt bringer da ikke mit pis i kog. Jeg siger jo netop, at jeg gerne vil have nyheder. Netop derfor forbeholder jeg mig også retten til at have en mening om, hvordan de bliver præsenteret. Og nej, der er ikke mange muligheder for at få landsdækkende nyheder på tv. Der er to: DR og TV2. Og jeg og alle mulige andre har selvfølgelig al mulig ret til at kritisere den måde, de prioriterer deres stof.

Poker-One-Kenobi skrev:Du er meget velkommen til at sige "få dig et liv" hvis jeg en dag sidder og bitcher over TV2Nord og deres dækning af Hjallerup Marked. Jeg vil faktisk mene at det ville være på sin plads.
Interessant.

Når du om en uge kommer ned i din lokale Fakta og opdager, at de dovne københavnerdrenge stadig sidder og glor på vandpytterne, så må du ikke kritisere dem for at prioritere deres arbejde forkert. For der er jo mange andre steder, du kan gå hen.

Når du næste gang sidder i en bybus på vej ind til centrum af den overvildt lækre fantastiske suparsmarte og moderne metropol Copenhagen City (som vi alle elsker og beundrer), må du ikke kritisere den måde, chaufføren vælger at køre. For der er jo så mange andre måder at nå frem.

Når du næste gang ser en kedelig fodboldkamp, må du ikke kritisere reglerne for at give point for 0-0. For der er jo mange andre fodboldkampe, du bare kan vælge at se.

Jeg er sådan set ligeglad med, at du ikke selv kan se, hvor ufattelig søgt og ubegribelig ringe din argumentation er. Men for din egen skyld håber jeg, at det begynder at dæmre. Selvfølgelig må man da kritisere DR og TV2 for overdrevent fokus på København! Det er næsten komisk, at man er nødt til at forklare det for et formentligt voksent menneske, men mon ikke hovedet på sømmet er ramt meget præcist, når det gælder påstanden om, at det i virkeligheden bare er kritikken af dit elskede København, der får dig op af stolen?

K.O!!!

Billede

(psst Sulakvelidze, husk man ikke må sparke på én der ligger ned)

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. jul 2011, 20:02

Billede

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 8. jul 2011, 20:24

Poker-One-Kenobi skrev:Sulakva, du må komme lidt mere ud, det er lidt trist det der.
Det der taler vist for sig selv...

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 8. jul 2011, 20:29

sulakvelidze skrev:Og så kan jeg altså ikke lade være med at tage denne her op igen, for den er så komisk, at den fortjener en gentagelse. Især efter at jeg læste, at det kun var 35.000 københavnere, der var uden varmt vand i flere dage.
Poker-One-Kenobi skrev:Du misforstår. Det er ikke en gang fucking regn, det den største omgang regn i fucking hundrede år. Det har påvirket vel ca en million menneskers liv, jeg har foreksempel ikke haft noget varmt vand indtil idag ligesom resten af indre københavn, folk har mistet en masse værdier i kældre og på lofter, det har været umuligt for mange at komme af de normale veje til og fra arbejde, mange virksomheder og butikker har været nødt til at holde lukket (min lokale Fakta er STADIG ved at rydde op!) osv osv osv. Det er da sindssygt småligt, at man kan brokke sig over at det får en stor dækning, slå dog over på TV2Nord hvis i vil være så sikker på at se historier om ingenting.
Den rodede Fakta-butik er i sig selv traumatiserende at forestille sig, men var du virkelig uden varmt vand? Jeg gyser ved tanken. Og jeg får lyst til at sende e-mails til CNN, BBC og Al-Jazeera med krav om breaking news over den totale chokhistorie om, at mere end en halv procent af den danske befolkning var nødt til at koge vandet for at varme det! Og at det var sådan i flere dage oven på ”Tragedien over København”! Man sender nødhjælp til Afrika og andre katastrofeområder, mens en million københavneres liv er blevet påvirket, og de har måttet gå andre veje end normalt for at komme på arbejde!!! Det er tragisk, at verden kun har haft DR og TV2 til at fortælle om det. Fucking tragisk. :(
Gyldent!!

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 8. jul 2011, 21:18

Poker-One-Kenobi skrev:Billede
Ok, så får du ét trøstepoint for dit selvironiske billede (jeg ser bort fra at det har været postet herinde mindst 2-3 gange). Det ændrer dog ikke ved det overordnede billede, som viser et klart og overbevisnede sejr til Sulakvelidze. Jeg ser frem til at følge næste Aalborg vs kbh tråd. Traditionen tro, går der vel max en uge før den bryder ud i lys lue.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. jul 2011, 21:46

RufusTheDog skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Billede
Ok, så får du ét trøstepoint for dit selvironiske billede (jeg ser bort fra at det har været postet herinde mindst 2-3 gange). Det ændrer dog ikke ved det overordnede billede, som viser et klart og overbevisnede sejr til Sulakvelidze. Jeg ser frem til at følge næste Aalborg vs kbh tråd. Traditionen tro, går der vel max en uge før den bryder ud i lys lue.
Jeg ser frem til at du bidrager med andet end rygklapperi...

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 8. jul 2011, 21:53

Så kommer du til at vente forgæves, jeg er nemlig definitionen af en rygklapper. True fact.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. jul 2011, 22:08

RufusTheDog skrev:Så kommer du til at vente forgæves, jeg er nemlig definitionen af en rygklapper. True fact.
Og jeg er dit vidne på at du taler sandt i denne sammenhæng...

Debatjuntaen
Administrator
Administrator

Indlæg af Debatjuntaen » 9. jul 2011, 07:51

Så stopper al debat om skybrud, Fakta, K.O., etc...

Tak, de herrer!!!

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Worminator
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Ho Chi Minh City

Indlæg af Worminator » 9. jul 2011, 10:00

Debatjuntaen skrev:Så stopper al debat om skybrud, Fakta, K.O., etc...

Tak, de herrer!!!

/Debatjuntaen
Hmm... vi kan da snildt blive enige om at diskussionen er ved at blive gammel og kedelig, men rent bortset fra det, hvad er det så der får juntaen op af stolen her???

Det er ikke en politisk debat.
Sproget er forholdsvis sobert.
Der er ingen decideret persontilsvining.

Så ud over at det er brølende uinteressant, hvad er der så i vejen med at diskutere skybruddet og mediernes dækning deraf, hvis det nu virkelig er noget der pisser folk af?
Worminator

Billede
Mattæus 27.46.

-Larsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af -Larsen » 9. jul 2011, 20:00

Fedt, at det er gået så meget amok, hahaha. Jeg var egentlig mest bare træt af, at se den ene person, efter den anden, tømme sin kælder for vand. We got it, når det regner meget, kommer der vand i kælderen. Forståeligt, at man dækker det, det blev bare så uendelig kedeligt. Det havde det også været i Aalborg eller Århus.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlæg af tegner » 9. jul 2011, 21:19

At man hjemkommet fra første del af ferien, nu IKKE må deltage i skybrudsdebatten, og feks. sammenligne med et skybrud (og mediernes dækning) her i Aalborg, for en lille håndfuld år siden.
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. jul 2011, 21:25

tegner skrev:At man hjemkommet fra første del af ferien, nu IKKE må deltage i skybrudsdebatten, og feks. sammenligne med et skybrud (og mediernes dækning) her i Aalborg, for en lille håndfuld år siden.
Det har jeg også overvejet. Jeg havde selv oversvømmelse i kælderen og tror faktisk også at den lokale Fakta var lukket. Men det kan Poker og hans kbh-venner jo af indlysende grunde ikke vide noget om, de ser jo ikke Mogens Jørgensen og TVNord og landsdækkende tv havde nok travlt med at sende et eller andet vigtigt fra metropolen :)

Brugeravatar
Magic
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Magic » 10. jul 2011, 09:57

Det her er jo ved at udvikle sig til endnu en episk tråd :)

Selvfølgelig er det da i orden at bringe nyheder fra det værste skybrud i historien. At det så tilfældigvis er København, det er gået ud over er jo fænomenalt, fordi det hælder mere benzin på bålet herinde :)

Og alle de mennesker, det er gået ud over er jo ikke kun de 35.000, der har stået uden strøm, men alle dem der har fået ødelagt inventar osv i deres opbevaringsrum eller beboelse i kældrene.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlæg af tegner » 10. jul 2011, 10:55

Magic skrev:Selvfølgelig er det da i orden at bringe nyheder fra det værste skybrud i historien. At det så tilfældigvis er København, det er gået ud over er jo fænomenalt, fordi det hælder mere benzin på bålet herinde
Det er jo netop IKKE det værste skybrud i historien, men det værste skybrud i Københavns historie (eller i hvert fald det værste siden 1955)

En ret væsentlig detalje, når det netop er mediernes dækning man debatterer.
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
MichaelLarsen
Landshold
Landshold

Indlæg af MichaelLarsen » 10. jul 2011, 10:58

Køllen I Møllen skrev:
tegner skrev:At man hjemkommet fra første del af ferien, nu IKKE må deltage i skybrudsdebatten, og feks. sammenligne med et skybrud (og mediernes dækning) her i Aalborg, for en lille håndfuld år siden.
Det har jeg også overvejet. Jeg havde selv oversvømmelse i kælderen og tror faktisk også at den lokale Fakta var lukket. Men det kan Poker og hans kbh-venner jo af indlysende grunde ikke vide noget om, de ser jo ikke Mogens Jørgensen og TVNord og landsdækkende tv havde nok travlt med at sende et eller andet vigtigt fra metropolen :)
Det blev faktisk sendt på landsdækkende tv og her en længere reportage fra TV2 der fortæller, hvor voldsomt det var - blandt andet i denne del af artiklen: Flere steder gik biler i stå i dybe vandpytter, så bilisterne nærmest blev fanget :D

http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php ... -vand.html
Non scholae, sed vitae discimus

Besvar