Det pisser mig af tråden
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Re: Det pisser mig af tråden
Nårh, skulle du gå 50 meter for at komme ind og købe en stigereol? Stakkel.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
seamann
Hold dig væk fra den hollandske pestilens af en lortebutik.
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Fordi lovgivningen fastsætter krav om handicap-pladser, og dette krav er bundet op på butiksstørrelsen. Dvs. jo større butik, jo flere handicappladser skal der være.Køllen I Møllen skrev:...MEN 20STK??? Hvorfor?...
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Men hvorfor?jernskjorten skrev:Fordi lovgivningen fastsætter krav om handicap-pladser, og dette krav er bundet op på butiksstørrelsen. Dvs. jo større butik, jo flere handicappladser skal der være.Køllen I Møllen skrev:...MEN 20STK??? Hvorfor?...
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Princippet er jo, at jo større butikken er, desto større sandsynlighed er der for, at der kommer mange kunder med dårlig/ingen gang-funktion. Så kan man vel altid diskutere, om 20 pladser (er der virkelig så mange?) er i overkanten, men min holdning er, at hellere en for meget, end en for lidt. Så må de dovne - men udmærket gående - gnavne fyre som dig og Køllen altså finde jer i at spadsere et par hundrede meter ekstra. Det tager I næppe skade af...Provst i Brovst skrev:Men hvorfor?jernskjorten skrev:Fordi lovgivningen fastsætter krav om handicap-pladser, og dette krav er bundet op på butiksstørrelsen. Dvs. jo større butik, jo flere handicappladser skal der være.Køllen I Møllen skrev:...MEN 20STK??? Hvorfor?...
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Hvad med 19/20 for mange?BoT skrev:Princippet er jo, at jo større butikken er, desto større sandsynlighed er der for, at der kommer mange kunder med dårlig/ingen gang-funktion. Så kan man vel altid diskutere, om 20 pladser (er der virkelig så mange?) er i overkanten, men min holdning er, at hellere en for meget, end en for lidt. Så må de dovne - men udmærket gående - gnavne fyre som dig og Køllen altså finde jer i at spadsere et par hundrede meter ekstra. Det tager I næppe skade af...Provst i Brovst skrev:Men hvorfor?jernskjorten skrev:Fordi lovgivningen fastsætter krav om handicap-pladser, og dette krav er bundet op på butiksstørrelsen. Dvs. jo større butik, jo flere handicappladser skal der være.Køllen I Møllen skrev:...MEN 20STK??? Hvorfor?...
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Nu handler det ikke om hvad jeg magter eller ikke magter. Rent faktisk magtede jeg at lade bilen stå hjemme og løbe derud og hjem igen. Men stadig irriterer det mig da at se 20 tomme pladser der aldrig nogensinde vil blive brugt.Gnu skrev:Nårh, skulle du gå 50 meter for at komme ind og købe en stigereol? Stakkel.
Janteloven eksisterer IKKE!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Ja. Det er jeg udemærket klar over. Men hvorfor???jernskjorten skrev:Fordi lovgivningen fastsætter krav om handicap-pladser, og dette krav er bundet op på butiksstørrelsen. Dvs. jo større butik, jo flere handicappladser skal der være.Køllen I Møllen skrev:...MEN 20STK??? Hvorfor?...
Sikkert lobbyarbejde fra de private parkeringsselskaber, der så kan stå og lure på formastelige køller, der lige vil liste sig til at parkere på en af de utallige ledige pladser, og på den måde øge deres indtægtsgrundlag.Provst i Brovst skrev:Men hvorfor?jernskjorten skrev:Fordi lovgivningen fastsætter krav om handicap-pladser, og dette krav er bundet op på butiksstørrelsen. Dvs. jo større butik, jo flere handicappladser skal der være.Køllen I Møllen skrev:...MEN 20STK??? Hvorfor?...
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Køllen I Møllen
- Allstar

Du lader selv til at mene at 20 er for mange. Jeg mener at 20 er sådan ca 18 for mange. Og igen, hvis man er gangbesværet er Ikea nok ikke det rette sted at komme da der er ca 20 km fra indgang til udgang.... Og jeg er bestemt ikke doven, jeg bruger faktisk ofte Ikea som pitstop (vanddepot) når jeg er ude at løbe 30 km-ture. Og hver gang ærger det mig at se de mange tomme pladser. Plant dog nogle træer eller lav noget fornuftigt der istedetfor.BoT skrev:Princippet er jo, at jo større butikken er, desto større sandsynlighed er der for, at der kommer mange kunder med dårlig/ingen gang-funktion. Så kan man vel altid diskutere, om 20 pladser (er der virkelig så mange?) er i overkanten, men min holdning er, at hellere en for meget, end en for lidt. Så må de dovne - men udmærket gående - gnavne fyre som dig og Køllen altså finde jer i at spadsere et par hundrede meter ekstra. Det tager I næppe skade af...Provst i Brovst skrev:Men hvorfor?jernskjorten skrev:Fordi lovgivningen fastsætter krav om handicap-pladser, og dette krav er bundet op på butiksstørrelsen. Dvs. jo større butik, jo flere handicappladser skal der være.Køllen I Møllen skrev:...MEN 20STK??? Hvorfor?...
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Hvad er problemet så, siden du tilsyneladende ikke har brug for den parkeringsplads alligevel?Køllen I Møllen skrev:Nu handler det ikke om hvad jeg magter eller ikke magter. Rent faktisk magtede jeg at lade bilen stå hjemme og løbe derud og hjem igen. Men stadig irriterer det mig da at se 20 tomme pladser der aldrig nogensinde vil blive brugt.Gnu skrev:Nårh, skulle du gå 50 meter for at komme ind og købe en stigereol? Stakkel.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Køllen for fanden
Du løber lige ud og bliver sur over nogle tomme parkeringspladser til handikappede? Bliver du osse pissed hvis de viser for mange sultende børn på TV i mens du spiser foie gras i din nye Ikeasofa?
Du løber lige ud og bliver sur over nogle tomme parkeringspladser til handikappede? Bliver du osse pissed hvis de viser for mange sultende børn på TV i mens du spiser foie gras i din nye Ikeasofa?
At de tumper der omdeler De Gule Sider i universitetsområdet ikke fatter "Ingen reklamer og gratisaviser tak" som virksomheden De Gule Sider i hvert fald påstår de overholder. Om jeg nogensinde vil modtage sådan et fortidslevn og medvirke til sådan en gang papirfrås.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Problemet er sgu princippet i at der absolut skal være regler der på så overdreven vis forsøger at tilgodese handikappede. Hvad med bare at behandle dem som ligeværdige mennesker? Det er jo forrykt.Gnu skrev:Hvad er problemet så, siden du tilsyneladende ikke har brug for den parkeringsplads alligevel?Køllen I Møllen skrev:Nu handler det ikke om hvad jeg magter eller ikke magter. Rent faktisk magtede jeg at lade bilen stå hjemme og løbe derud og hjem igen. Men stadig irriterer det mig da at se 20 tomme pladser der aldrig nogensinde vil blive brugt.Gnu skrev:Nårh, skulle du gå 50 meter for at komme ind og købe en stigereol? Stakkel.
-
Elegia
handicappet, (af eng.), ringere stillet end konkurrenterne; hæmmet af en medfødt el. erhvervet legemsfejl el. psykisk defekt.Køllen I Møllen skrev:Problemet er sgu princippet i at der absolut skal være regler der på så overdreven vis forsøger at tilgodese handikappede. Hvad med bare at behandle dem som ligeværdige mennesker? Det er jo forrykt.Gnu skrev:Hvad er problemet så, siden du tilsyneladende ikke har brug for den parkeringsplads alligevel?Køllen I Møllen skrev:Nu handler det ikke om hvad jeg magter eller ikke magter. Rent faktisk magtede jeg at lade bilen stå hjemme og løbe derud og hjem igen. Men stadig irriterer det mig da at se 20 tomme pladser der aldrig nogensinde vil blive brugt.Gnu skrev:Nårh, skulle du gå 50 meter for at komme ind og købe en stigereol? Stakkel.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Noteret. Men jeg tror nu stadig de ville sætte pris på at blive behandlet som ligeværdige. Og jeg tror rent faktisk godt de kan bevæge sig de 20 meter ekstra fra de alm pladser til indgangen i IkeaElegia skrev:handicappet, (af eng.), ringere stillet end konkurrenterne; hæmmet af en medfødt el. erhvervet legemsfejl el. psykisk defekt.Køllen I Møllen skrev:Problemet er sgu princippet i at der absolut skal være regler der på så overdreven vis forsøger at tilgodese handikappede. Hvad med bare at behandle dem som ligeværdige mennesker? Det er jo forrykt.Gnu skrev:Hvad er problemet så, siden du tilsyneladende ikke har brug for den parkeringsplads alligevel?Køllen I Møllen skrev:Nu handler det ikke om hvad jeg magter eller ikke magter. Rent faktisk magtede jeg at lade bilen stå hjemme og løbe derud og hjem igen. Men stadig irriterer det mig da at se 20 tomme pladser der aldrig nogensinde vil blive brugt.Gnu skrev:Nårh, skulle du gå 50 meter for at komme ind og købe en stigereol? Stakkel.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Du er altså ude på en mærkelig mission her, folk som i forvejen er hæmmet af et handicap skal have taget en af de meget få "fordele" de har fra sig, fordi du mener at det ville de være taknemmelige for?Køllen I Møllen skrev:Noteret. Men jeg tror nu stadig de ville sætte pris på at blive behandlet som ligeværdige. Og jeg tror rent faktisk godt de kan bevæge sig de 20 meter ekstra fra de alm pladser til indgangen i IkeaElegia skrev:handicappet, (af eng.), ringere stillet end konkurrenterne; hæmmet af en medfødt el. erhvervet legemsfejl el. psykisk defekt.Køllen I Møllen skrev:Problemet er sgu princippet i at der absolut skal være regler der på så overdreven vis forsøger at tilgodese handikappede. Hvad med bare at behandle dem som ligeværdige mennesker? Det er jo forrykt.Gnu skrev:Hvad er problemet så, siden du tilsyneladende ikke har brug for den parkeringsplads alligevel?Køllen I Møllen skrev:Nu handler det ikke om hvad jeg magter eller ikke magter. Rent faktisk magtede jeg at lade bilen stå hjemme og løbe derud og hjem igen. Men stadig irriterer det mig da at se 20 tomme pladser der aldrig nogensinde vil blive brugt.Gnu skrev:Nårh, skulle du gå 50 meter for at komme ind og købe en stigereol? Stakkel.
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg har tværtimod indtrykket af, at handicappede generelt føler, at der bliver taget for lidt hensyn til dem. Og de har en interesseorganisation, der er meget stridslysten:Køllen I Møllen skrev:Noteret. Men jeg tror nu stadig de ville sætte pris på at blive behandlet som ligeværdige. Og jeg tror rent faktisk godt de kan bevæge sig de 20 meter ekstra fra de alm pladser til indgangen i Ikea
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php ... ejere.html
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg vil ikke tage deres pladser fra dem og det har jeg vist heller ikke skrevet, selvom jeg godt kan se at mit sidste indlæg kan misforståes hvis man virkelig vil
Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at der er 20 pladser til handikappede i IKEA som aldrig bliver brugt.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Altså du skriver de skal parkere på de almindelige pladser, og så ellers gå de ekstra meter, det er vel at tage fordelen fra dem? Svært at misforstå, synes jeg. Hvorfor er det så forfærdeligt for dig at skulle gå tyve meter ekstra pga nogle tomme handicappladser, hvis du ikke kan forstå at det er svært for en med et fysisk handicap?Køllen I Møllen skrev:Jeg vil ikke tage deres pladser fra dem og det har jeg vist heller ikke skrevet, selvom jeg godt kan se at mit sidste indlæg kan misforståes hvis man virkelig vilJeg synes bare ikke der er nogen grund til at der er 20 pladser til handikappede i IKEA som aldrig bliver brugt.