Er en træning med Ikasts u-13 hold en facitliste/kvalitetsstempel i sig selv? Er der evt en mulighed for at han ikke er særlig god? Eller at han er ok men AaB ikke bruger voldsomt meget krudt på at rekrutere 13-årige drenge?abbifar skrev:Nu åbner jeg jo selv op for at blive hånet, men jeg træner et U-15 hold i det midtjyske, og i den forbindelse var jeg på træner-inspirationskursus hos FCM i går.
Der så jeg U13-talenterne fra FCM træne, og de havde besøg af en spiller fra Thisted, nemlig Mikkel Aggers lillebror. Han er en lille skid, men han er hurtig, med et rigtig godt tyngdepunkt og fine bevægelser.
Mit spørgsmål er så: Hvorfor fa'en er han på træning hos FCM? Hvorfor er AaB ikke obs på en spiller i den aldersklasse i vores baggård (eller hvad vi skal kalde Thisted). Jeg kunne se, at FCM havde tiltrukket spillere langt ind i hvad der burde være vores område. Er det bare resterne de har fundet, eller er de kvikkere i talentarbejdet?
U19, U17 og U15 tråden
- Køllen I Møllen
- Allstar

Re: U19, U17 og U15 tråden
Janteloven eksisterer IKKE!
Hmm, umiddelbart ville jeg mene, at du selv er en af de bedste på debatsiden til at svare på det. Ellers må der være nogle af FCM's talentfolk der kan afsløre noget, hvis du spørger på den rette måde.abbifar skrev:Nu åbner jeg jo selv op for at blive hånet, men jeg træner et U-15 hold i det midtjyske, og i den forbindelse var jeg på træner-inspirationskursus hos FCM i går.
Der så jeg U13-talenterne fra FCM træne, og de havde besøg af en spiller fra Thisted, nemlig Mikkel Aggers lillebror. Han er en lille skid, men han er hurtig, med et rigtig godt tyngdepunkt og fine bevægelser.
Mit spørgsmål er så: Hvorfor fa'en er han på træning hos FCM? Hvorfor er AaB ikke obs på en spiller i den aldersklasse i vores baggård (eller hvad vi skal kalde Thisted). Jeg kunne se, at FCM havde tiltrukket spillere langt ind i hvad der burde være vores område. Er det bare resterne de har fundet, eller er de kvikkere i talentarbejdet?
-
abbifar
- Superliga

- Favoritspiller: Alle der hedder Prica
- Geografisk sted: 6933 Kibæk
Nej - men det er min scoutingKøllen I Møllen skrev:Er en træning med Ikasts u-13 hold en facitliste/kvalitetsstempel i sig selv? Er der evt en mulighed for at han ikke er særlig god? Eller at han er ok men AaB ikke bruger voldsomt meget krudt på at rekrutere 13-årige drenge?abbifar skrev:Nu åbner jeg jo selv op for at blive hånet, men jeg træner et U-15 hold i det midtjyske, og i den forbindelse var jeg på træner-inspirationskursus hos FCM i går.
Kig lige på AaBs hjemmeside, hvor der står, at man en gang i ugen træner med de bedste spillere i Nordjylland i aldersgruppen u10-u13, så din børnearbejderkonspiration holder ikke - ligesom han heller ikke behøver at være ringe, bare fordi det er FCM, der har fået øje på ham. Jeg er bestemt heller ikke fan af FCM, men det er sq ikke alt de laver i deres talentudvikling, der er suspekt eller ringe - og med mit kendskab til AaBs ditto, så er der bestemt inspiration at hente i det midtjyske på enkelte punkter.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983
-
abbifar
- Superliga

Du har ret - Søren Agger var åbenbart Ikast- og Herningspiller. Tja, jeg har kun boet i området 3 år, så min historie i det midtjyske er kort... ligesom FCMsKunji skrev:Er Mikkel Agger ikke oprindeligt fra Herning/Ikast-området? Jeg mener, at Papa Agger har spillet i Ikast, og at Mikkel ligeledes har været tilknyttet FCMs ungdomsrækker.
/Thomas
Det har jo længe været tilfældet, at FCM er på rov alle vegne i landet. De har hentet spillere i Hvidovre, Vanløse, Køge, Odense og havde jo sågar "vores egen" Jakob Ahlmann tilknyttet en overgang. Det er især intensiveret efter at de er blevet sat på plads af FIFA og DBU i forbindelse med deres import af helt unge nigerianske "udvekslingsstudenter".
Der er stor utilfredshed med FCMs fremgangsmåde, fordi de kun kontakter spilleren og hans forældre og så på et senere tidspunkt måske klubben. Det strider imod alle uskrevne regler, og jeg ved at både Carsten V. fra FCK og Kim Vilfort fra Brøndby er modstandere af at overgå til rent anarki hvad angår disse helt unge drenge. Det er ikke fordi FCK ikke kan finde på at rekruttere en Hvidovre-gut og vice versa, men kotymen har altid været at man i det tilfælde tager fat i f.eks. Brøndby og diskuterer fremtiden for spilleren i stedet for at lokke en 13-årig purk med et luksuriøst efterskole-ophold uden at tage hensyn til klubben og hans tilknytning til lokalområdet.
Der er stor utilfredshed med FCMs fremgangsmåde, fordi de kun kontakter spilleren og hans forældre og så på et senere tidspunkt måske klubben. Det strider imod alle uskrevne regler, og jeg ved at både Carsten V. fra FCK og Kim Vilfort fra Brøndby er modstandere af at overgå til rent anarki hvad angår disse helt unge drenge. Det er ikke fordi FCK ikke kan finde på at rekruttere en Hvidovre-gut og vice versa, men kotymen har altid været at man i det tilfælde tager fat i f.eks. Brøndby og diskuterer fremtiden for spilleren i stedet for at lokke en 13-årig purk med et luksuriøst efterskole-ophold uden at tage hensyn til klubben og hans tilknytning til lokalområdet.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Javist, man træner med de bedste i nordjylland. Men vi henter vist ikke drenge på 13 år sålangt sydpå som Herning. Og det har intet med børnearbejde at gøre så der er ingen konspiration.abbifar skrev:Nej - men det er min scoutingKøllen I Møllen skrev:Er en træning med Ikasts u-13 hold en facitliste/kvalitetsstempel i sig selv? Er der evt en mulighed for at han ikke er særlig god? Eller at han er ok men AaB ikke bruger voldsomt meget krudt på at rekrutere 13-årige drenge?abbifar skrev:Nu åbner jeg jo selv op for at blive hånet, men jeg træner et U-15 hold i det midtjyske, og i den forbindelse var jeg på træner-inspirationskursus hos FCM i går.
Mit spørgsmål er så: Hvorfor fa'en er han på træning hos FCM? Hvorfor er AaB ikke obs på en spiller i den aldersklasse i vores baggård (eller hvad vi skal kalde Thisted). Jeg kunne se, at FCM havde tiltrukket spillere langt ind i hvad der burde være vores område. Er det bare resterne de har fundet, eller er de kvikkere i talentarbejdet?Nej, det er IKKE et kvalitetsstempel i sig selv, ligesom jeg heller ikke har brugt jeres tid på de øvrige 33 drenge der trænede med, fordi de ikke var væsentligt over niveau for aldersgruppen.
Kig lige på AaBs hjemmeside, hvor der står, at man en gang i ugen træner med de bedste spillere i Nordjylland i aldersgruppen u10-u13, så din børnearbejderkonspiration holder ikke - ligesom han heller ikke behøver at være ringe, bare fordi det er FCM, der har fået øje på ham. Jeg er bestemt heller ikke fan af FCM, men det er sq ikke alt de laver i deres talentudvikling, der er suspekt eller ringe - og med mit kendskab til AaBs ditto, så er der bestemt inspiration at hente i det midtjyske på enkelte punkter.
Jeg siger heller ikke at han behøver at være ringe men fordi den ene klub har en spiller til træning behøver det jo ikke være ensbetydende med at de andre klubber også ser et lys i ham.
Janteloven eksisterer IKKE!
U19, U17 og U15 tråden
Jeg har aldrig helt forstået hvad der er så odiøst i at FCM eller en anden klub taler med forældrene og knægten. Hvis purken ikke er på kontrakt og måske ovenikøbet betaler kroner for at spille i en klub, så er det vel mere oplagt at forældre og dreng kontakter klubben for at melde sig ud?Yankee skrev:Det har jo længe været tilfældet, at FCM er på rov alle vegne i landet. De har hentet spillere i Hvidovre, Vanløse, Køge, Odense og havde jo sågar "vores egen" Jakob Ahlmann tilknyttet en overgang. Det er især intensiveret efter at de er blevet sat på plads af FIFA og DBU i forbindelse med deres import af helt unge nigerianske "udvekslingsstudenter".
P.s. Jeg kan være helt galt på den :-)
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Det er jo skruen uden ende, hvis man ikke har nogen interne regler om hvornår det er ok at gå udenom klubben og direkte til knægten. Hvis man for eksempel er en talentfuld ti årig, er det så ok at en klub kontakter dig og fortæller om hvor fantastisk det er at leve på heden og du skal bare glæde dig til du kan komme på efterskole hos os, for så ender du i Premier league og tjener en masse millioner ligesom Winston Reid? Og hvilken chance har forældre som måske ikke kender så meget til udviklingsarbejdet i de forskellige klubber for at skyde argumenterne fra den skallede fyr i Bestseller jakkesættet ned?rAaBe skrev:Jeg har aldrig helt forstået hvad der er så odiøst i at FCM eller en anden klub taler med forældrene og knægten. Hvis purken ikke er på kontrakt og måske ovenikøbet betaler kroner for at spille i en klub, så er det vel mere oplagt at forældre og dreng kontakter klubben for at melde sig ud?Yankee skrev:Det har jo længe været tilfældet, at FCM er på rov alle vegne i landet. De har hentet spillere i Hvidovre, Vanløse, Køge, Odense og havde jo sågar "vores egen" Jakob Ahlmann tilknyttet en overgang. Det er især intensiveret efter at de er blevet sat på plads af FIFA og DBU i forbindelse med deres import af helt unge nigerianske "udvekslingsstudenter".
U19, U17 og U15 tråden
Så giver det alligevel god mening - som en modvægt og second opinion.Poker-One-Kenobi skrev:Det er jo skruen uden ende, hvis man ikke har nogen interne regler om hvornår det er ok at gå udenom klubben og direkte til knægten. Hvis man for eksempel er en talentfuld ti årig, er det så ok at en klub kontakter dig og fortæller om hvor fantastisk det er at leve på heden og du skal bare glæde dig til du kan komme på efterskole hos os, for så ender du i Premier league og tjener en masse millioner ligesom Winston Reid? Og hvilken chance har forældre som måske ikke kender så meget til udviklingsarbejdet i de forskellige klubber for at skyde argumenterne fra den skallede fyr i Bestseller jakkesættet ned?rAaBe skrev:Jeg har aldrig helt forstået hvad der er så odiøst i at FCM eller en anden klub taler med forældrene og knægten. Hvis purken ikke er på kontrakt og måske ovenikøbet betaler kroner for at spille i en klub, så er det vel mere oplagt at forældre og dreng kontakter klubben for at melde sig ud?Yankee skrev:Det har jo længe været tilfældet, at FCM er på rov alle vegne i landet. De har hentet spillere i Hvidovre, Vanløse, Køge, Odense og havde jo sågar "vores egen" Jakob Ahlmann tilknyttet en overgang. Det er især intensiveret efter at de er blevet sat på plads af FIFA og DBU i forbindelse med deres import af helt unge nigerianske "udvekslingsstudenter".
Poker siger det ganske godt. Jeg vil helt sikkert lade FCM at de har givet talentudviklingen i Danmark et spark bagi, hvilket for mig at se har været gavnligt mange steder (også i AaB). Men derfor finder jeg det stadig usselt at de ikke tilpasser sig det gode samarbejde der r klubberne imellem og forsøger at skabe anarkiske tilstande blot fordi de har opdaget at deres opland ikke indeholder synderligt fodboldtalent.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
For det første, så tvivler jeg på de lover noget som helst omkring drengens fremtid, eller dvs. de lover ikke mere end andre klubber. For det andet, så kan de fremvise imponerende tal mht. debutter på førsteholdet og/eller videresalg. For det tredje, det må forældrene sgu tage sig af, og de har lige så stor chance for at "skyde argumenterne" ned fra FCM, som de har for Brøndby eller Lyngby.Poker-One-Kenobi skrev:Det er jo skruen uden ende, hvis man ikke har nogen interne regler om hvornår det er ok at gå udenom klubben og direkte til knægten. Hvis man for eksempel er en talentfuld ti årig, er det så ok at en klub kontakter dig og fortæller om hvor fantastisk det er at leve på heden og du skal bare glæde dig til du kan komme på efterskole hos os, for så ender du i Premier league og tjener en masse millioner ligesom Winston Reid? Og hvilken chance har forældre som måske ikke kender så meget til udviklingsarbejdet i de forskellige klubber for at skyde argumenterne fra den skallede fyr i Bestseller jakkesættet ned?rAaBe skrev:Jeg har aldrig helt forstået hvad der er så odiøst i at FCM eller en anden klub taler med forældrene og knægten. Hvis purken ikke er på kontrakt og måske ovenikøbet betaler kroner for at spille i en klub, så er det vel mere oplagt at forældre og dreng kontakter klubben for at melde sig ud?Yankee skrev:Det har jo længe været tilfældet, at FCM er på rov alle vegne i landet. De har hentet spillere i Hvidovre, Vanløse, Køge, Odense og havde jo sågar "vores egen" Jakob Ahlmann tilknyttet en overgang. Det er især intensiveret efter at de er blevet sat på plads af FIFA og DBU i forbindelse med deres import af helt unge nigerianske "udvekslingsstudenter".
Jeg kan ikke, ikke engang hvis jeg prøver, se det forkerte i at FCM rekruterer rundt omkring i landet uden at kontakte de lokale bagmænd, så længe det er en beslutning der tages i samråd med forældre.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Du mener ikke forældrene har et bedre kendskab til den klub deres purk har spillet i de siden han var 5-6 år? En klub som ligger i nærheden af hjemmet, hvor man oftest kender træner og ledelse i en eller anden grad? Du mener ikke forældrene bedre kan følge med i hvordan deres barn har det hvis det bor hjemme eller i nærheden af dem selv og ikke et par hundrede kilometer væk?MHJ skrev:For det første, så tvivler jeg på de lover noget som helst omkring drengens fremtid, eller dvs. de lover ikke mere end andre klubber. For det andet, så kan de fremvise imponerende tal mht. debutter på førsteholdet og/eller videresalg. For det tredje, det må forældrene sgu tage sig af, og de har lige så stor chance for at "skyde argumenterne" ned fra FCM, som de har for Brøndby eller Lyngby.Poker-One-Kenobi skrev:Det er jo skruen uden ende, hvis man ikke har nogen interne regler om hvornår det er ok at gå udenom klubben og direkte til knægten. Hvis man for eksempel er en talentfuld ti årig, er det så ok at en klub kontakter dig og fortæller om hvor fantastisk det er at leve på heden og du skal bare glæde dig til du kan komme på efterskole hos os, for så ender du i Premier league og tjener en masse millioner ligesom Winston Reid? Og hvilken chance har forældre som måske ikke kender så meget til udviklingsarbejdet i de forskellige klubber for at skyde argumenterne fra den skallede fyr i Bestseller jakkesættet ned?rAaBe skrev:Jeg har aldrig helt forstået hvad der er så odiøst i at FCM eller en anden klub taler med forældrene og knægten. Hvis purken ikke er på kontrakt og måske ovenikøbet betaler kroner for at spille i en klub, så er det vel mere oplagt at forældre og dreng kontakter klubben for at melde sig ud?Yankee skrev:Det har jo længe været tilfældet, at FCM er på rov alle vegne i landet. De har hentet spillere i Hvidovre, Vanløse, Køge, Odense og havde jo sågar "vores egen" Jakob Ahlmann tilknyttet en overgang. Det er især intensiveret efter at de er blevet sat på plads af FIFA og DBU i forbindelse med deres import af helt unge nigerianske "udvekslingsstudenter".
Jeg kan ikke, ikke engang hvis jeg prøver, se det forkerte i at FCM rekruterer rundt omkring i landet uden at kontakte de lokale bagmænd, så længe det er en beslutning der tages i samråd med forældre.
AaB rekruttere som hovedregel i lokalområdet når ikke spillerne er ældre, men de kender skam til ham..
Det er U12 træneren i AaB der har ansvaret for at scoute spillere som kan være relevante at hente til AaB. Når ikke de er ældre end U13 er det hovedsageligt i Aalborg området spillerne kommer fra.
Det er U12 træneren i AaB der har ansvaret for at scoute spillere som kan være relevante at hente til AaB. Når ikke de er ældre end U13 er det hovedsageligt i Aalborg området spillerne kommer fra.
- Buzz Killington
- Allstar

Det virker som om du sætter lighedstegn mellem familiaritet, og kvalitet. Det kan da godt være forældrene i en lille lokal nordsjællands fodboldklub kender alle trænere fra miniput til senior, samt har klubejeren på besøg til middag hver tirsdag, men hvordan kan dette indgående kendskab til klubben nogensinde være et argument for at klubben passer drengen bedst? Og hvis du mener dette, hvorfor skulle det så være OK at AaB rekruterer spillere af forældre som ikke har noget indgående kendskab til AaB som klub i.e. folk fra Hjørring, Brønderslev, Frederikshavn, Nørresundby etc?Poker-One-Kenobi skrev:Du mener ikke forældrene har et bedre kendskab til den klub deres purk har spillet i de siden han var 5-6 år? En klub som ligger i nærheden af hjemmet, hvor man oftest kender træner og ledelse i en eller anden grad? Du mener ikke forældrene bedre kan følge med i hvordan deres barn har det hvis det bor hjemme eller i nærheden af dem selv og ikke et par hundrede kilometer væk?MHJ skrev:For det første, så tvivler jeg på de lover noget som helst omkring drengens fremtid, eller dvs. de lover ikke mere end andre klubber. For det andet, så kan de fremvise imponerende tal mht. debutter på førsteholdet og/eller videresalg. For det tredje, det må forældrene sgu tage sig af, og de har lige så stor chance for at "skyde argumenterne" ned fra FCM, som de har for Brøndby eller Lyngby.Poker-One-Kenobi skrev:Det er jo skruen uden ende, hvis man ikke har nogen interne regler om hvornår det er ok at gå udenom klubben og direkte til knægten. Hvis man for eksempel er en talentfuld ti årig, er det så ok at en klub kontakter dig og fortæller om hvor fantastisk det er at leve på heden og du skal bare glæde dig til du kan komme på efterskole hos os, for så ender du i Premier league og tjener en masse millioner ligesom Winston Reid? Og hvilken chance har forældre som måske ikke kender så meget til udviklingsarbejdet i de forskellige klubber for at skyde argumenterne fra den skallede fyr i Bestseller jakkesættet ned?rAaBe skrev:Jeg har aldrig helt forstået hvad der er så odiøst i at FCM eller en anden klub taler med forældrene og knægten. Hvis purken ikke er på kontrakt og måske ovenikøbet betaler kroner for at spille i en klub, så er det vel mere oplagt at forældre og dreng kontakter klubben for at melde sig ud?Yankee skrev:Det har jo længe været tilfældet, at FCM er på rov alle vegne i landet. De har hentet spillere i Hvidovre, Vanløse, Køge, Odense og havde jo sågar "vores egen" Jakob Ahlmann tilknyttet en overgang. Det er især intensiveret efter at de er blevet sat på plads af FIFA og DBU i forbindelse med deres import af helt unge nigerianske "udvekslingsstudenter".
For det andet, så er jeg sikker på at en klub som FCM gør meget ud af at kommunikere deres deres generelle setup ud til forældre - ellers tvivler jeg på at de kan "fiske" så unge spillere så langt væk fra. Hvis der havde været for mange dårlige historier ovre fra Jylland, ville dette formegentlig påvirke forældre.
Mht. dit sidste spørgsmål om forældre ikke bedre kan holde opsyn med deres børn hvis de bor hjemme kontra ude, så jo, sikkert. Men jeg ser det ikke som problematisk. Igen er jeg sikker på at FCM gør meget ud af at fortælle forældrene om barnets udvikling + telefonen og internet er opfundet. Hvis de får hjemve tvivler jeg på at de skulle være så svært at hive drengen hjem igen. Desuden er det i et fodboldøjemed ret ligegyldigt om forældrene kan følge barnets udvikling i forhold til barnets træner. Måske kunne det endda i mange tilfælde være sundt at forældre blander sig udenom.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
abbifar
- Superliga

Super - tak for informationen. Det giver god mening.Aagaard skrev:AaB rekruttere som hovedregel i lokalområdet når ikke spillerne er ældre, men de kender skam til ham..
/Thomas
-
abbifar
- Superliga

+1MHJ skrev:Det virker som om du sætter lighedstegn mellem familiaritet, og kvalitet. Det kan da godt være forældrene i en lille lokal nordsjællands fodboldklub kender alle trænere fra miniput til senior, samt har klubejeren på besøg til middag hver tirsdag, men hvordan kan dette indgående kendskab til klubben nogensinde være et argument for at klubben passer drengen bedst? Og hvis du mener dette, hvorfor skulle det så være OK at AaB rekruterer spillere af forældre som ikke har noget indgående kendskab til AaB som klub i.e. folk fra Hjørring, Brønderslev, Frederikshavn, Nørresundby etc?Poker-One-Kenobi skrev:Du mener ikke forældrene har et bedre kendskab til den klub deres purk har spillet i de siden han var 5-6 år? En klub som ligger i nærheden af hjemmet, hvor man oftest kender træner og ledelse i en eller anden grad? Du mener ikke forældrene bedre kan følge med i hvordan deres barn har det hvis det bor hjemme eller i nærheden af dem selv og ikke et par hundrede kilometer væk?MHJ skrev:For det første, så tvivler jeg på de lover noget som helst omkring drengens fremtid, eller dvs. de lover ikke mere end andre klubber. For det andet, så kan de fremvise imponerende tal mht. debutter på førsteholdet og/eller videresalg. For det tredje, det må forældrene sgu tage sig af, og de har lige så stor chance for at "skyde argumenterne" ned fra FCM, som de har for Brøndby eller Lyngby.Poker-One-Kenobi skrev:Det er jo skruen uden ende, hvis man ikke har nogen interne regler om hvornår det er ok at gå udenom klubben og direkte til knægten. Hvis man for eksempel er en talentfuld ti årig, er det så ok at en klub kontakter dig og fortæller om hvor fantastisk det er at leve på heden og du skal bare glæde dig til du kan komme på efterskole hos os, for så ender du i Premier league og tjener en masse millioner ligesom Winston Reid? Og hvilken chance har forældre som måske ikke kender så meget til udviklingsarbejdet i de forskellige klubber for at skyde argumenterne fra den skallede fyr i Bestseller jakkesættet ned?rAaBe skrev:Jeg har aldrig helt forstået hvad der er så odiøst i at FCM eller en anden klub taler med forældrene og knægten. Hvis purken ikke er på kontrakt og måske ovenikøbet betaler kroner for at spille i en klub, så er det vel mere oplagt at forældre og dreng kontakter klubben for at melde sig ud?Yankee skrev:Det har jo længe været tilfældet, at FCM er på rov alle vegne i landet. De har hentet spillere i Hvidovre, Vanløse, Køge, Odense og havde jo sågar "vores egen" Jakob Ahlmann tilknyttet en overgang. Det er især intensiveret efter at de er blevet sat på plads af FIFA og DBU i forbindelse med deres import af helt unge nigerianske "udvekslingsstudenter".
For det andet, så er jeg sikker på at en klub som FCM gør meget ud af at kommunikere deres deres generelle setup ud til forældre - ellers tvivler jeg på at de kan "fiske" så unge spillere så langt væk fra. Hvis der havde været for mange dårlige historier ovre fra Jylland, ville dette formegentlig påvirke forældre.
Mht. dit sidste spørgsmål om forældre ikke bedre kan holde opsyn med deres børn hvis de bor hjemme kontra ude, så jo, sikkert. Men jeg ser det ikke som problematisk. Igen er jeg sikker på at FCM gør meget ud af at fortælle forældrene om barnets udvikling + telefonen og internet er opfundet. Hvis de får hjemve tvivler jeg på at de skulle være så svært at hive drengen hjem igen. Desuden er det i et fodboldøjemed ret ligegyldigt om forældrene kan følge barnets udvikling i forhold til barnets træner. Måske kunne det endda i mange tilfælde være sundt at forældre blander sig udenom.
Er helt enig MHJ
/Thomas
Det må vel for hulen være op til forældrene selv at vurdere!Poker-One-Kenobi skrev:Du mener ikke forældrene har et bedre kendskab til den klub deres purk har spillet i de siden han var 5-6 år? En klub som ligger i nærheden af hjemmet, hvor man oftest kender træner og ledelse i en eller anden grad? Du mener ikke forældrene bedre kan følge med i hvordan deres barn har det hvis det bor hjemme eller i nærheden af dem selv og ikke et par hundrede kilometer væk?
Det ville da først være vanvittigt, hvis det var fodboldklubber eller -trænere, der skulle bestemme over 10-12 årige børn, og ikke deres forældre!
Jeg er ret sikker på, at der ikke er nogen som helst forældre, der sender deres børn noget som helst sted hen, hvis ikke de er 100% trygge ved det. Så er det sådan set underordnet om det er til AaB, FCM eller Lyngby.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Jamen hvorfor så overhovedet have regler for hvornår man må lave kontrakter med børn? Hvorfor ikke bare sige at der er frit slag fra fødslen, for forældre vælger altid det rigtige for deres børn så det kan ikke gå galt?FCM skrev:Det må vel for hulen være op til forældrene selv at vurdere!Poker-One-Kenobi skrev:Du mener ikke forældrene har et bedre kendskab til den klub deres purk har spillet i de siden han var 5-6 år? En klub som ligger i nærheden af hjemmet, hvor man oftest kender træner og ledelse i en eller anden grad? Du mener ikke forældrene bedre kan følge med i hvordan deres barn har det hvis det bor hjemme eller i nærheden af dem selv og ikke et par hundrede kilometer væk?
Det ville da først være vanvittigt, hvis det var fodboldklubber eller -trænere, der skulle bestemme over 10-12 årige børn, og ikke deres forældre!
Jeg er ret sikker på, at der ikke er nogen som helst forældre, der sender deres børn noget som helst sted hen, hvis ikke de er 100% trygge ved det. Så er det sådan set underordnet om det er til AaB, FCM eller Lyngby.
Det er klart at man er nødt til at have din holdning for at kunne holde med FCM med moralen nogenlunde i hold, det gør det bare ikke mere rigtigt. Klubberne kender børnene bedst, fodboldmæssigt, så derfor bør det være et samarbejde mellem klubberne og forældrene og ikke bare en "klassens frække dreng" der render rundt i hele landet og taler om hvor fantastiske de er til alting på heden.
Jeg ville personligt ikke være stolt af at holde med en klub der har fået en FIFA dom for player trafficking af unge afrikanere, og som af flere er blevet beskyldt for at bryde DBU's cirkulære 67 om ”Beskyttelse af spillere under 15 år” som netop er til for at sikre at spillerens klub får besked inden en forhandling sættes igang. Men man kan d altid undskylde sig med at sådan er det at være "klassens frække dreng" når man bliver fanget i at overtræde reglerne...
- Buzz Killington
- Allstar

Lad os vende den om engang. Ehem, Jamen hvorfor så overhovedet tillade at ungen mennesker under 18 at gå uden for hoveddøren uden forældrene holder dem i hånden?Poker-One-Kenobi skrev:Jamen hvorfor så overhovedet have regler for hvornår man må lave kontrakter med børn? Hvorfor ikke bare sige at der er frit slag fra fødslen, for forældre vælger altid det rigtige for deres børn så det kan ikke gå galt?FCM skrev:Det må vel for hulen være op til forældrene selv at vurdere!Poker-One-Kenobi skrev:Du mener ikke forældrene har et bedre kendskab til den klub deres purk har spillet i de siden han var 5-6 år? En klub som ligger i nærheden af hjemmet, hvor man oftest kender træner og ledelse i en eller anden grad? Du mener ikke forældrene bedre kan følge med i hvordan deres barn har det hvis det bor hjemme eller i nærheden af dem selv og ikke et par hundrede kilometer væk?
Det er klart at man er nødt til at have din holdning for at kunne holde med FCM med moralen nogenlunde i hold, det gør det bare ikke mere rigtigt. Klubberne kender børnene bedst, fodboldmæssigt, så derfor bør det være et samarbejde mellem klubberne og forældrene og ikke bare en "klassens frække dreng" der render rundt i hele landet og taler om hvor fantastiske de er til alting på heden.
Hvis du mener det er forkert at børn omkring de 13 tager på ungdomsskole eller kostskole, så er det et helt andet spørgsmål og har intet med fodbold eller FCM at gøre som sådan. FCM skriver jo ikke kontrakt med disse børn. Vi taler om noget her som er helt inden for lovens og - ville mange mene - etikkens rammer, ikke om at forældre "sælger" deres børn til en fodboldklub, som de fleste ville finde afskyeligt. Inden for lovens rammer er det forældrene der ved bedst.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Se venligst det tilføjede til mit indlæg, der er heldigvis regler på området. Regler som ikke altid er blevet overholdt, og det er selvfølgelig det vi diskuterer og ikke om børn under 18 skal holde mor og far i hånden hele tiden (sic).MHJ skrev:Lad os vende den om engang. Ehem, Jamen hvorfor så overhovedet tillade at ungen mennesker under 18 at gå uden for hoveddøren uden forældrene holder dem i hånden?Poker-One-Kenobi skrev:Jamen hvorfor så overhovedet have regler for hvornår man må lave kontrakter med børn? Hvorfor ikke bare sige at der er frit slag fra fødslen, for forældre vælger altid det rigtige for deres børn så det kan ikke gå galt?FCM skrev:Det må vel for hulen være op til forældrene selv at vurdere!Poker-One-Kenobi skrev:Du mener ikke forældrene har et bedre kendskab til den klub deres purk har spillet i de siden han var 5-6 år? En klub som ligger i nærheden af hjemmet, hvor man oftest kender træner og ledelse i en eller anden grad? Du mener ikke forældrene bedre kan følge med i hvordan deres barn har det hvis det bor hjemme eller i nærheden af dem selv og ikke et par hundrede kilometer væk?
Hvis du mener det er forkert at børn omkring de 13 tager på ungdomsskole eller kostskole, så er det et helt andet spørgsmål og har intet med fodbold eller FCM at gøre som sådan. FCM skriver jo ikke kontrakt med disse børn. Vi taler om noget her som er helt inden for lovens og - ville mange mene - etikkens rammer, ikke om at forældre "sælger" deres børn til en fodboldklub, som de fleste ville finde afskyeligt. Inden for lovens rammer er det forældrene der ved bedst.