"Jeg søger en....." - tråden
-
danielnoll
- Superliga

- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Re: "Jeg søger en....." - tråden
... Med gode råd til en sommerferie i staterne for amerikasjomfruer næste år. Jeg forestiller mig at kæresten og jeg skal være derovre omkring 8-12 dage. Hvor er det godt at tage hen for nybegyndere? Budgettet vil ca være på 17.000 til 20.000(for fly plus hotel for 2 personer minus alt andet til sjov) er det for lidt? Er det bedst at tage til New Yourk, Los Angeles eller et helt andet sted? Er det dyrt at leve i USA? Hvad SKAL man se og hvad er turistfælder? Kom gerne med ideer, indspark og inspiration.
Hader København!
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Jeg har HTC Desire HD, og dens autokorrektur er også helt hen i vejret. Eksempelvis vil den hellere skrive "gas" end "har".. Kender ikke Iphone's, men jeg er i hvert fald ikke imponeret over Android. Efter sigende er der ikke rigtigt noget der slår Nokias. Ved ikke om den er implementeret i deres nye N9. Har set N9 - den er ALT for fed!!rAaBe skrev:
Hmmm... Nogen der ved om Android har bedre mulighed for autokorrektur og evt. alternative keyboard layouts (som f.eks. BlackBerry's SureType) ?
Ska' vi hak'?
Det er jo lidt en smagssag, når landet er så stort som det er.alithebeast skrev:... Med gode råd til en sommerferie i staterne for amerikasjomfruer næste år. Jeg forestiller mig at kæresten og jeg skal være derovre omkring 8-12 dage. Hvor er det godt at tage hen for nybegyndere? Budgettet vil ca være på 17.000 til 20.000(for fly plus hotel for 2 personer minus alt andet til sjov) er det for lidt? Er det bedst at tage til New Yourk, Los Angeles eller et helt andet sted? Er det dyrt at leve i USA? Hvad SKAL man se og hvad er turistfælder? Kom gerne med ideer, indspark og inspiration.
NY, Washington, Maine er en mulighed. I min verden synes jeg bare NY er mere oplagt til korte ture, da det er så nemt at komme derover.
Florida. Miami, Key West, Everglades, Orlando. Der kan dog være ret varmt og turistet i sommermånederne, men en fed fed oplevelse. Nu kender jeg ikke til alderen, men de fleste kan bruge nogle dage i og omkring Orlando, andre en uge uden problemer.
Californien. San Fransisco, LA, mulig afstikker til Las Vegas og Grand Canyon. Oplagt, og især køreturen langs kysten fra SF til LA er smuk.
Fly koster jo forskelligt, afhængig af destination, og hvor lang tid i forvejen man bestiller. NY kan gøres for ca. 4K, Florida 4-5K, LA 4-6K pr person.
Overnatninger. Fine dobbeltværelser på hotel/motel med morgenmad ca 70-90$ pr nat for et værelse. Kan gøres billigere og dyrere, men til den pris for man rigtig gode værelser.
Bil: Det er svært at være i USA uden bil. Nu ved jeg ikke med alderen, men over 25, så er det rigtig billigt. Man kan leje en okay bil i 14 dage for 3-4.000kr. Her er ebiludlejning.dk oplagt og rigtig billig. Fordelen ved denne er, at den henter fra mange samarbejdspartnere, og alle forsikringer er inklusiv. Lejer man selv i USA, så skal der smides mange penge oveni for forsikringer, som de vil sælge til dig.
En god hjemmeside er http://www.renefrederiksen.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Han har gennemgange af mange af sine Roadtrips, og folk er meget behjælpelige mht ruter, oplevelser, mm.
EDIT: mht budget, så svinger det meget. Min sidste tur kostede 1000kr om dagen inkl alt, men der var dyr bil, en-vejsgebyr, NFL-billetter(2000kr), tøj/grej for 5000kr, jetski-ture, atv-ture, Vegas, mm...
Mad: Subway, Jack in a box, etc. koster menuer 5-10$. Dette er nem middagsmad, det er stort set billigere at spise der, end lave det selv. Aftensmad på restaurant kan laves fra de billige buffeter til 10-15$ og op til dyre steder. Generelt kommer man dog rigtig rigtig langt for 20-30$ pr mand
Hvem der bare var irsk
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Al amerikanernes fastfood bliver man pissehurtig træt af. Jeg har selv været i Californien og så kan det bedre betale sig at finde en ordentlig restaurant.JLB skrev: Mad: Subway, Jack in a box, etc. koster menuer 5-10$. Dette er nem middagsmad, det er stort set billigere at spise der, end lave det selv. Aftensmad på restaurant kan laves fra de billige buffeter til 10-15$ og op til dyre steder. Generelt kommer man dog rigtig rigtig langt for 20-30$ pr mand
Dog skal det siges at amerikanernes portionsstørrelse generelt set er en tand eller to større end herhjemme.
"Jeg søger en....." - tråden
Havde håbet android var bedre på den front. På BlackBerry (har ikke erfaring med nyere Nokia'er) er funktionen perfekt og et værktøj man kan tilpasse - det er nemt at opsætte nye ord eller forkortelser.MrBangDK skrev:Jeg har HTC Desire HD, og dens autokorrektur er også helt hen i vejret. Eksempelvis vil den hellere skrive "gas" end "har".. Kender ikke Iphone's, men jeg er i hvert fald ikke imponeret over Android. Efter sigende er der ikke rigtigt noget der slår Nokias. Ved ikke om den er implementeret i deres nye N9. Har set N9 - den er ALT for fed!!rAaBe skrev:
Hmmm... Nogen der ved om Android har bedre mulighed for autokorrektur og evt. alternative keyboard layouts (som f.eks. BlackBerry's SureType) ?
En tand eller to større er en underdrivelseElscorpio skrev:Al amerikanernes fastfood bliver man pissehurtig træt af. Jeg har selv været i Californien og så kan det bedre betale sig at finde en ordentlig restaurant.JLB skrev: Mad: Subway, Jack in a box, etc. koster menuer 5-10$. Dette er nem middagsmad, det er stort set billigere at spise der, end lave det selv. Aftensmad på restaurant kan laves fra de billige buffeter til 10-15$ og op til dyre steder. Generelt kommer man dog rigtig rigtig langt for 20-30$ pr mand
Dog skal det siges at amerikanernes portionsstørrelse generelt set er en tand eller to større end herhjemme.
Burgere og pomfritter vil jeg godt medgive dig, at man bliver hurtig træt af. Især hvis man holder sig til McD og BK der i mine øjne er det ringeste af det ringeste fastfood man kan få derovre. Sjældent har man da været så skuffet. Men varierer man middagsmaden, så er der faktisk ret mange muligheder for billig, nem og varierende middagsmad, og så tage en restaurant til aften. Kombinerer man Subway, wafflehouse, Wendys, Taco Bell, Sonic-drive-in, what a Burger, og Five gúys har man en bred vifte, og samtidig er det da en del af turen, netop at opleve fastfood industrien, der hvor den opstod.
Hvem der bare var irsk
Personligt har jeg et stort bankende hjerte for New York. Det er ikke for ingen ting, at byen bliver kaldt "The Capital of the World". Den er svær at beskrive og bør opleves af alle, mindst een gang i livet. På 8-12 dage ville I kunne nå at se de fleste bydele, samt evt. endagsture ud i områderne der kranser op til byen.alithebeast skrev:... Med gode råd til en sommerferie i staterne for amerikasjomfruer næste år. Jeg forestiller mig at kæresten og jeg skal være derovre omkring 8-12 dage. Hvor er det godt at tage hen for nybegyndere? Budgettet vil ca være på 17.000 til 20.000(for fly plus hotel for 2 personer minus alt andet til sjov) er det for lidt? Er det bedst at tage til New Yourk, Los Angeles eller et helt andet sted? Er det dyrt at leve i USA? Hvad SKAL man se og hvad er turistfælder? Kom gerne med ideer, indspark og inspiration.
Jeg har aldrig været på vestkysten, men har hørt meget godt om det. Dog har alle jeg har snakket med, advaret imod LA. Det skulle efter sigende være et frygteligt sted - og skulle for eksempel ikke kunne hamle op med Frisco.
Man kan sagtens få lækkert mad i USA og det koster som regel under det halve af, hvad det gør herhjemme. Jeg kan dog ikke se pointen i at gå på de samme restauranter (sic) som vi har herhjemme. Det er om at udnytte at man kan få rigtig mexicansk, brasiliansk, indisk osv.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Mit favorit-område i USA er Utah/Arizona med monument valley, Arches np, masa verde np, Bryce Canyon, Grand Canyon, Moab (rigtig fedt sted for mountain bike i ørkenen mv). Ellers vil jeg også anbefale Yosemite og Redwood i nordvest. Men med kun 12 dage var det måske bedre St holde sig til NY og Washington, det bliver en helt anden tur med historie og by istedetfor natur. Hvis det bliver NY så har de også verdens bedste pizzaer (som tidligere diskuteret herinde) 
Janteloven eksisterer IKKE!
Men er det ikke rigtigt, at sydvest er mere end ulidelig varmt om sommeren? Jeg har i hvert fald hørt at det nærmest er no go i juli/august. Nordvest skulle have det mest egnede klima til sommerbesøg i USA og står også højt på min ønskeliste.Køllen I Møllen skrev:Mit favorit-område i USA er Utah/Arizona med Bryce Canyon, Grand Canyon, Moab (rigtig fedt sted for mountain bike i ørkenen mv). Ellers vil jeg også anbefale Yosemite og Redwood i nordvest. Men med kun 12 dage var det måske bedre St holde sig til NY og Washington, det bliver en helt anden tur med historie og by istedetfor natur. Hvis det bliver NY så har de også verdens bedste pizzaer (som tidligere diskuteret herinde)
Personligt synes jeg Washington DC er et rædselsfuldt sted, med tacky, svulstige nationalsymboler og samtidig er det en rigtig "funktionærby" befolket med statsansatte i ministerier og lobbyvirksomheder. I øvrigt minder DC lidt om Canberra, som har samme underlige "vibe".
I øvrigt er det masser af fed natur i upstate New York.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Du har muligvis ret mht varmen i sydvest på det tidspunkt. Jeg var der vist i oktober-november. Men jeg synes egentlig heller ikke man skal tage derned blot for 12 dage, bedre St vente til en anden gan hvor man har mere tid. Washington var ment som en dag eller 2 hvis man alligevel er i NY, bare lige for at se det hvide hus, Arlington og et par museer. Men med kun 12 dage vil jeg ihvertfald anbefale at man tager udgangspunkt i enten NY eller Californien og ikke prøver at nå for meget.
Dem jeg kender, der har haft 12-14 dage i NY synes det har været super fedt, men samtidig er de ærgelige over, at de kun har set NY. I min verden er det bedre at nøjes med lidt af NY, og så evt tage nordpå til Boston(super fed by) og få lidt oplevelser langs kysten, eksempelvis.
Det er så nemt at komme til NY, selv hvis man kun har 4-5dage, derfor synes jeg, når man endelig har længere tid, så brug den et sted, hvor man ikke lige så let kommer til.
Mht. LA, så er det også en by, jeg kun kan tilbringe 3-4dage i, max. Men der er mange andre muligheder dernede i form af SF, hvor man kan bruge mange dage på bare at opleve byen og de specielle typer der er der, Yosemite, Vegas, Grand Canyon, mm.
Mht. temperaturen, så er det ikke voldsomt, langs kysterne. Jo, der er varmt, men det er der også på en charterferie til Tyrkiet. Inde i landet, derimod, kan der godt være ulideligt, og termometeret kan nemt komme over 40grader.
Det er så nemt at komme til NY, selv hvis man kun har 4-5dage, derfor synes jeg, når man endelig har længere tid, så brug den et sted, hvor man ikke lige så let kommer til.
Mht. LA, så er det også en by, jeg kun kan tilbringe 3-4dage i, max. Men der er mange andre muligheder dernede i form af SF, hvor man kan bruge mange dage på bare at opleve byen og de specielle typer der er der, Yosemite, Vegas, Grand Canyon, mm.
Mht. temperaturen, så er det ikke voldsomt, langs kysterne. Jo, der er varmt, men det er der også på en charterferie til Tyrkiet. Inde i landet, derimod, kan der godt være ulideligt, og termometeret kan nemt komme over 40grader.
Hvem der bare var irsk
- Køllen I Møllen
- Allstar

12 dage passer fint med at flyve til LA og bruge et par dage på Disneyland og universal. Derefter Redwood, Yosemite og SF. Hollywood kan man så bruge en halv dag på inden HK'
Hjemrejsen.
Hjemrejsen.
-
abbifar
- Superliga

- Favoritspiller: Alle der hedder Prica
- Geografisk sted: 6933 Kibæk
Har selv netop planlagt tur til USA sammen med konen og mine tre døtre næste sommer, men vi bruger fire uger:
- 6 dage i NY
- flyver til Salt Lake City
- bruger derefter 14 dage i bil på SLC - Bryce Canyon - Zion National Park - Las Vegas - Grand Canyon - Phoenix - San Diego - LA og så via Highway 1 til SF.
- Afslutning 6 dage i SF.
Den tur sidder jeg allerede og drømmer om.
God tur til dig
- 6 dage i NY
- bruger derefter 14 dage i bil på SLC - Bryce Canyon - Zion National Park - Las Vegas - Grand Canyon - Phoenix - San Diego - LA og så via Highway 1 til SF.
God tur til dig
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983
Proud fan of AaB since 1983
- Køllen I Møllen
- Allstar

Uha, havde helt glemt Zion. Der er også høj klasse, men der er sateme langt ned når man står på toppen. Lodret. Og uden afskærmning. Det lyder som en rigtig fed tur. Jeg vil gerne med !abbifar skrev:Har selv netop planlagt tur til USA sammen med konen og mine tre døtre næste sommer, men vi bruger fire uger:
- 6 dage i NY
God tur til dig
En der kan hjælpe mig med at finde en.god app til at hente musik på an Android mobil ?
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
En der har et Garmin USA kort på SD kort som de vil låne ud til mig. Troede jeg havde den klaret, men cd jeg fik med kort har Trojan virus i installer filen - og nu di jeg presset, for jeg rejser onsdag.
Gi'r selvfølgelig gerne nogle bajere som tak for lån!
\ Bang
\ Bang
Ska' vi hak'?
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg plejer at "låne" i Elgiganten. Dvs købe og så få pengene tilbage når jeg er færdigMrBangDK skrev:En der har et Garmin USA kort på SD kort som de vil låne ud til mig. Troede jeg havde den klaret, men cd jeg fik med kort har Trojan virus i installer filen - og nu di jeg presset, for jeg rejser onsdag.
\ Bang
....Én der har erfaring med BET365, og i særdeleshed er godt inde i deres indviklede regler angående bonus'er og gennemspilning af dem.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Jeg søger en stilling som lokomotivfører i DSB, hvem kan luske mig ind? Jeg er villig til at dele i porten især hvis jeg kan få lidt overtid. Deal?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.