Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF
-
Kristian1977
- 2. div

- Geografisk sted: Vadum
- Kontakt:
Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF
Synes de spillede godt.. De havde på et tidspunkt 20 berøringer uden AGF satte en fod på bolden. De havde 70% af spillet, men skabte ikke så mange chancer. Måske skulle vi ikke have været så offensive. Men være mere taktiske. Vi er bedst til Forsvars og kontra fodbold.
May AaB be with you
Ja, jeg gætter jo bare, så han må svare for sig selv.Slyboy skrev:Jeg frygtede at det var argumenterne der lå til grund for Sociopatens sylespidse analyse, men havde nu, naivt javist, håbet at der var lidt mere dybdegående analyse over påstanden.Pastorius skrev:Han er træls at høre på, han er ikke AaB-træner og AaB tabte til hans hold i går.Slyboy skrev:Kan du ikke, for os der ikke kan se hvorfor Peter Sørensen skulle være overvurderet, komme med et par generelle betragtninger til at underbygge din påstand?sociopaten skrev:Eller var det den taktiske genialitet af Danmarks mest overvurderede, træner Peter Sørensen at få Stefan Rasmussen til konsekvent at tyre bolden så langt op i luften som muligt, så den kom tilbage i eget felt hver eneste gang?
...hvad mere skal du bruge?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
ekni99 skrev:Mike Jensen i første kamp i Brøndby.Gnu skrev:Martin Jørgensens mål er godt sparket ind, men det er altså i målmandens side, så jeg mener at Nikolaj Larsen må tage lidt af skylden her. Har vi i øvrigt ikke sluppet en enkelt mere ind på frispark i denne sæson, hvor der var lidt problemer, eller er det mig der husker galt?
Det frisparksmål i går gav mig desuden et flashback til tiden med Niels Christian Jørgensen. Han kunne fandme heller ikke finde ud af at stille en frisparksmur.
Jeg er enig vedr. målet i går - det var godt sparket ind, men det var i Nicolajs side, hvorfor jeg mener, at han ikke er helt "skyldsfri". Hvad angår frisparket i bif, så røg den over muren, hvorfor det alt andet lige er noget sværere for målmanden (medmindre man har læst skuddet). Derfor er der selvfølgelig ikke nogen der siger, at man ikke må tage den, men jeg mener nu ikke, at han kan klandres for det mål, selvom han vist også reagerede lidt sent. I øvrigt vildt nitte, at det mål kostede point og at det var klaphatten mike jensen, der scorede.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
-
andreasaab89
- Allstar

Mike Jensen
Mikkel Beckmann
Esben Ruud
Martin Jørgensen
Fællesnævner er vel at de har scoret direkte på frispark mod os på bare 17 kampe
Mikkel Beckmann
Esben Ruud
Martin Jørgensen
Fællesnævner er vel at de har scoret direkte på frispark mod os på bare 17 kampe
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Kampen havde haft en meget anderledes gang, hvis humørspilleren Anders Due havde taget sig sammen. Rysterende dårlig præstation af ham.
Nu kan man heldigvis ikke miste noget, man aldrig har haft:) Jeg tror nærmere, at vi skal være glde for placeringen. Går ud fra at den, som minimum, stemmer overens med det forventede. Jeg håber i hvert fald ikke ikke, at man har satset på en højere placering end nr. 6 pt.Brent skrev:Drønærgelig kamp i går, som i værste fald kommer til at koste os 3,5 mio. Dem kunne vi sgu godt have brugt.
Men jeg elsker alligevel stadig AaB![]()
![]()
Det må jeg sige jeg er stærkt uenig i... Due spillede en absolut godkendt kamp og var vores bedste offensive kort efter Helenius.Kilde skrev:Kampen havde haft en meget anderledes gang, hvis humørspilleren Anders Due havde taget sig sammen. Rysterende dårlig præstation af ham.
Onside havde ham også som kandidat til man of the match... okay måske ikke verdens stærkeste argument
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
jensemand57
- Allstar

Jeg mener, at det var en fortjent sejr og klogt spillet af AGF, fordi de som også, Nordjyske påpeger, spillede mere direkte og ja mere primitivt end AaB gjorde. AaB prøvede at spille med for megen nips, småspil samt lange bolde uden, at det førte til noget særligt, hvilket jeg ikke mener, var særlig klogt under de forhold, der blev spillet. Ang. Kayke contra Curth, så tror jeg faktisk at dette vejr havde passet bedre til Curth og hans måde at spille på fremfor Kayke. Ok. den med, at han er fra Brasilien var måske lidt søgt.sociopaten skrev:Det var da på ingen måde et fortjent nederlag. Hvordan præcist mener du AGF spillede mere klogt? Var det Martins Jørgensens beslutning om at banke bolden ind i hjørnet, du mener der var "klogt"? Eller var det den taktiske genialitet af Danmarks mest overvurderede, træner Peter Sørensen at få Stefan Rasmussen til konsekvent at tyre bolden så langt op i luften som muligt, så den kom tilbage i eget felt hver eneste gang? Som jeg ser kampen var AaB klart bedst, med langt de fleste chancer, desværre uden den nødvendige skarphed. Det havde intet at gøre med, at AGF var "klogere" end AaB.jensemand57 skrev:Fortjent nederlag til AaB. AGF var i begge halvlege et mere klogt spillende hold end AaB. Jeg undre mig over, at KN stiller med Kayke fra start. Han er fra Brasilien og det er ikke et vejr for ham. Vi skulle have startet med Curth.
-
sociopaten
- 2. div

Rolig nu drenge man skal vel lige have lov til at få åbnet computeren før man kan svare. Men jeg må nok erkende at min analyse nok desværre aldrig bliver så sylespids som din pen, Slyboy . Der fik du mig sgu...Pastorius skrev:Ja, jeg gætter jo bare, så han må svare for sig selv.Slyboy skrev:Jeg frygtede at det var argumenterne der lå til grund for Sociopatens sylespidse analyse, men havde nu, naivt javist, håbet at der var lidt mere dybdegående analyse over påstanden.Pastorius skrev:Han er træls at høre på, han er ikke AaB-træner og AaB tabte til hans hold i går.Slyboy skrev:Kan du ikke, for os der ikke kan se hvorfor Peter Sørensen skulle være overvurderet, komme med et par generelle betragtninger til at underbygge din påstand?sociopaten skrev:Eller var det den taktiske genialitet af Danmarks mest overvurderede, træner Peter Sørensen at få Stefan Rasmussen til konsekvent at tyre bolden så langt op i luften som muligt, så den kom tilbage i eget felt hver eneste gang?
...hvad mere skal du bruge?
Peter Sørensen er overvurderet ud fra den betragtning, at han allerede da AGF spillede i 1. division blev udråbt til den nye Ståle Solbakken. En sammenligning der udelukkende må bygge på deres manglende hårpragt, da Peter Sørensen på daværende tidspunkt ikke havde bevist noget som helst (hvilket han stadigvæk ikke har). Hvis Kent Nielsen siger han er inspireret af Ferguson, gør det ham ikke til den nye Ferguson, og det samme gælder for Peter Sørensen.
Desuden synes jeg ikke argumentet om, at det er åh så imponerende at AGF som oprykker ikke er i akut nedrykningsfare, holder. Hvis man kigger på deres trup tilhører de det midterfelt, hvor de også er placeret (ja ja de ligger nummer tre lige nu, men det skifter fra runde til runde).
De skød ude fra, da de havde vind i ryggen. Ærgeligt at vores spiller ikke ved, at det kan være farligt.. Ellers havde de ikke noget.sociopaten skrev:Hvordan præcist mener du AGF spillede mere klogt?
-
Munken
- Junior

- Favoritspiller: Henning Munk Jensen
- Geografisk sted: Aalborg
Tog også debatten i går med en anden. Skal forsøge at være mere objekt denne gang. MEN, MEN, MEN - muren står som den skal. Hvis ellers I gider se på, hvad der sker i situationen, så bankes den helt op under overliggeren meget tæt på krydset. I tv talte de om modvind, ser man på situationen så begynder bolde at rulle 2 meter fremad (dvs. bagud mod muren), hvorefter den gives retur til MJ, der kanonerer den i kassen. Muren står som den skal, Nicolai kan ikke gøre en skid - det kunne han heller ikke mod BIF. Mod OB laver han den klassiske fejl og går et skridt den "gale vej" og så er der langt tilbage igen - men her rammes den faktisk med hånden af en OB'er og får et mærkeligt opspring, men teknisk set en fejl. Kunne debatørerne ikke tilbydes et målmandskursus, der er sgu ikke mange, der ved, hvad de taler om.Gnu skrev:Martin Jørgensens mål er godt sparket ind, men det er altså i målmandens side, så jeg mener at Nikolaj Larsen må tage lidt af skylden her. Har vi i øvrigt ikke sluppet en enkelt mere ind på frispark i denne sæson, hvor der var lidt problemer, eller er det mig der husker galt?
Det frisparksmål i går gav mig desuden et flashback til tiden med Niels Christian Jørgensen. Han kunne fandme heller ikke finde ud af at stille en frisparksmur.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Jeg forstår ærlig talt ikke negativiteten i denne tråd. Jeg synes vi spillede en glimrende kamp, hvor det meste lykkedes, og hvor det vel næsten kun var resultatet som var noget skidt. Lad os nu for det første ikke glemme at kampen blev spillet under vejrforhold som gjorde at det i sidste ende næsten var rent lotteri, og at AGF scorer på 2 Martin Jørgensen perler i verdensklasse som man intet kan stille op mod, det første endda så svineheldigt som et mål kan være.
Vi er ikke skarpe nok når det kommer til afslutninger, det vil jeg medgive, men spillet på banen, kombinationsspillet og spillernes indsats kan man absolut kun sige gode ting om. Jeg synes Kayke og Helenius tog kæmpeskridt i denne kamp, og Helenius begynder for alvor at ligne en rigtig klasseangriber... og vores anden halvleg indtil Augo måtte gå ud var da noget af det mest flydende og chanceskabende jeg har set AaB levere i mange år. Det var jo i perioder rent powerplay.
Et træls nederlag var det da - rigtigt træls endda, for det var ikke en kamp vi burde tabe. Men der var mange rigtigt positive takter, og jeg synes for alvor der begynder at være tegninger til et meget stærkt forår.
Lad os nu ikke glemme at det ikke var nogen almindelig superligakamp, og hvis man vil kalde AGF's sejr fortjent kan man f.eks. se på den officielle superliga statistik og se chancefordelingen hedde 14-7 i vores favør. Det var vores kamp, men det var også en kamp hvor man godt vidste at det første mål sikkert blev afgørende, ikke mindst pga. vejret.
Jeg ser virkelig ingen grund til pessimisme - holdet fungerer bedre og bedre, og flere og flere af de unge glider ind som noget der ligner stamspillere... det skal nok blive godt det her!
Vi er ikke skarpe nok når det kommer til afslutninger, det vil jeg medgive, men spillet på banen, kombinationsspillet og spillernes indsats kan man absolut kun sige gode ting om. Jeg synes Kayke og Helenius tog kæmpeskridt i denne kamp, og Helenius begynder for alvor at ligne en rigtig klasseangriber... og vores anden halvleg indtil Augo måtte gå ud var da noget af det mest flydende og chanceskabende jeg har set AaB levere i mange år. Det var jo i perioder rent powerplay.
Et træls nederlag var det da - rigtigt træls endda, for det var ikke en kamp vi burde tabe. Men der var mange rigtigt positive takter, og jeg synes for alvor der begynder at være tegninger til et meget stærkt forår.
Lad os nu ikke glemme at det ikke var nogen almindelig superligakamp, og hvis man vil kalde AGF's sejr fortjent kan man f.eks. se på den officielle superliga statistik og se chancefordelingen hedde 14-7 i vores favør. Det var vores kamp, men det var også en kamp hvor man godt vidste at det første mål sikkert blev afgørende, ikke mindst pga. vejret.
Jeg ser virkelig ingen grund til pessimisme - holdet fungerer bedre og bedre, og flere og flere af de unge glider ind som noget der ligner stamspillere... det skal nok blive godt det her!
-
jensemand57
- Allstar

Jeg mener nu stadig, at det var en fortjent sejr til AGF, da de spillede mere direkte og aggressivt, men også mere primitivt, hvilket vejrfoholdene indbød til. Du nævner jo selv AaBs manglende skarphed i angrebet, hvor man ikke var direkte nok. Derfor mener jeg heller ikke, at din statistik og chancefordeling giver et billede af, hvem der var klogest i kamp under disse forhold.Jesper Schmidt skrev:Jeg forstår ærlig talt ikke negativiteten i denne tråd. Jeg synes vi spillede en glimrende kamp, hvor det meste lykkedes, og hvor det vel næsten kun var resultatet som var noget skidt. Lad os nu for det første ikke glemme at kampen blev spillet under vejrforhold som gjorde at det i sidste ende næsten var rent lotteri, og at AGF scorer på 2 Martin Jørgensen perler i verdensklasse som man intet kan stille op mod, det første endda så svineheldigt som et mål kan være.
Jeg giver dig helt ret i at, vi ikke har nogen grund til pessimisme, da vi jo har et utroligt spændende hold og ja - foråret tegner sig rigtigt spændende. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan situationen vil være næste år efter 17. runde. Mit bud vil være, at holdet vil have rykket sig endnu mere.
Enig med jer begge. Vi havde det flotteste spil, bedste kombinationer etc. Men AGF spillede mere efter vejrforholdene. Det eneste negative jeg har efter kampen er at Kuhn i pause interviewet siger at nu har de set hvordan der skal spilles i medvind, efter AGFs sidste gode 15min af første halvleg. Derefter går vi (indsæt mange bandeord her) ud til anden halvleg og vil igen prøve at spille bolden ind over mållinien. Hvorfor f..... løsnede Wurtz, Due og andre ikke nogle flere skud fra distancen? Vi skulle hele tiden over fløjen, igen og igen. Nu stod jeg på Spar Nord så jeg kunne ikke se om det var en direkte taktik fra AGF hvor man lukkede midterrummet ned for at forhindre dette, men det var for mig det mest frustrerende.jensemand57 skrev:Jeg mener nu stadig, at det var en fortjent sejr til AGF, da de spillede mere direkte og aggressivt, men også mere primitivt, hvilket vejrfoholdene indbød til. Du nævner jo selv AaBs manglende skarphed i angrebet, hvor man ikke var direkte nok. Derfor mener jeg heller ikke, at din statistik og chancefordeling giver et billede af, hvem der var klogest i kamp under disse forhold.Jesper Schmidt skrev:Jeg forstår ærlig talt ikke negativiteten i denne tråd. Jeg synes vi spillede en glimrende kamp, hvor det meste lykkedes, og hvor det vel næsten kun var resultatet som var noget skidt. Lad os nu for det første ikke glemme at kampen blev spillet under vejrforhold som gjorde at det i sidste ende næsten var rent lotteri, og at AGF scorer på 2 Martin Jørgensen perler i verdensklasse som man intet kan stille op mod, det første endda så svineheldigt som et mål kan være.
Jeg giver dig helt ret i at, vi ikke har nogen grund til pessimisme, da vi jo har et utroligt spændende hold og ja - foråret tegner sig rigtigt spændende. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan situationen vil være næste år efter 17. runde. Mit bud vil være, at holdet vil have rykket sig endnu mere.
Det positive for mig er den forståelse der bliver ved med udvikle sig mellem AaBs spillere. Løb uden bold, spil på 3 mand etc. Det ser bedre og bedre ud, og jeg glæder mig usigeligt til at bruge mit sæsonkort i foråret. Traditionelt er AaB vel også bedre i foråret end efteråret?
-
jensemand57
- Allstar

fish skrev:Enig med jer begge. Vi havde det flotteste spil, bedste kombinationer etc. Men AGF spillede mere efter vejrforholdene. Det eneste negative jeg har efter kampen er at Kuhn i pause interviewet siger at nu har de set hvordan der skal spilles i medvind, efter AGFs sidste gode 15min af første halvleg. Derefter går vi (indsæt mange bandeord her) ud til anden halvleg og vil igen prøve at spille bolden ind over mållinien. Hvorfor f..... løsnede Wurtz, Due og andre ikke nogle flere skud fra distancen? Vi skulle hele tiden over fløjen, igen og igen. Nu stod jeg på Spar Nord så jeg kunne ikke se om det var en direkte taktik fra AGF hvor man lukkede midterrummet ned for at forhindre dette, men det var for mig det mest frustrerende.jensemand57 skrev:Jeg mener nu stadig, at det var en fortjent sejr til AGF, da de spillede mere direkte og aggressivt, men også mere primitivt, hvilket vejrfoholdene indbød til. Du nævner jo selv AaBs manglende skarphed i angrebet, hvor man ikke var direkte nok. Derfor mener jeg heller ikke, at din statistik og chancefordeling giver et billede af, hvem der var klogest i kamp under disse forhold.Jesper Schmidt skrev:Jeg forstår ærlig talt ikke negativiteten i denne tråd. Jeg synes vi spillede en glimrende kamp, hvor det meste lykkedes, og hvor det vel næsten kun var resultatet som var noget skidt. Lad os nu for det første ikke glemme at kampen blev spillet under vejrforhold som gjorde at det i sidste ende næsten var rent lotteri, og at AGF scorer på 2 Martin Jørgensen perler i verdensklasse som man intet kan stille op mod, det første endda så svineheldigt som et mål kan være.
Det positive for mig er den forståelse der bliver ved med udvikle sig mellem AaBs spillere. Løb uden bold, spil på 3 mand etc. Det ser bedre og bedre ud, og jeg glæder mig usigeligt til at bruge mit sæsonkort i foråret. Traditionelt er AaB vel også bedre i foråret end efteråret?
Derefter går vi (indsæt mange bandeord her) ud til anden halvleg og vil igen prøve at spille bolden ind over mållinien
Er det ikke det fodbold handler om?
Man kan også drible den over stregen - eller måske endda prøve et enkelt skud udefra...jensemand57 skrev:Derefter går vi (indsæt mange bandeord her) ud til anden halvleg og vil igen prøve at spille bolden ind over mållinien
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
jensemand57
- Allstar

Så kan jeg da bedre forstå ham fra HB-Køge, som brændte den mega chance mod Lyngby. Med alle de muligheder er det jo svært at besluttet sig.le Cid skrev:Man kan også drible den over stregen - eller måske endda prøve et enkelt skud udefra...jensemand57 skrev:Derefter går vi (indsæt mange bandeord her) ud til anden halvleg og vil igen prøve at spille bolden ind over mållinien
http://nordjyske.dk/artikel/10/5/5/4017 ... ge%20stime" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandt, at Wæhler har været uheldig. Som jeg ser det, er selvmålet en konsekvens af, at vores keeper ikke kommer ordentligt ned i bolden med hænderne.
Trods de tre nævnte situationer i artiklen, opfatter jeg stadig Wæhler en af holdets absolut vigtigste spillere. Og om nogen har han rutinen til at overvinde en dårlig stime.
Sandt, at Wæhler har været uheldig. Som jeg ser det, er selvmålet en konsekvens af, at vores keeper ikke kommer ordentligt ned i bolden med hænderne.
Trods de tre nævnte situationer i artiklen, opfatter jeg stadig Wæhler en af holdets absolut vigtigste spillere. Og om nogen har han rutinen til at overvinde en dårlig stime.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Munken skrev:Tog også debatten i går med en anden. Skal forsøge at være mere objekt denne gang. MEN, MEN, MEN - muren står som den skal. Hvis ellers I gider se på, hvad der sker i situationen, så bankes den helt op under overliggeren meget tæt på krydset. I tv talte de om modvind, ser man på situationen så begynder bolde at rulle 2 meter fremad (dvs. bagud mod muren), hvorefter den gives retur til MJ, der kanonerer den i kassen. Muren står som den skal, Nicolai kan ikke gøre en skid - det kunne han heller ikke mod BIF. Mod OB laver han den klassiske fejl og går et skridt den "gale vej" og så er der langt tilbage igen - men her rammes den faktisk med hånden af en OB'er og får et mærkeligt opspring, men teknisk set en fejl. Kunne debatørerne ikke tilbydes et målmandskursus, der er sgu ikke mange, der ved, hvad de taler om.Gnu skrev:Martin Jørgensens mål er godt sparket ind, men det er altså i målmandens side, så jeg mener at Nikolaj Larsen må tage lidt af skylden her. Har vi i øvrigt ikke sluppet en enkelt mere ind på frispark i denne sæson, hvor der var lidt problemer, eller er det mig der husker galt?
Kunne debattørerne ikke tilbydes et kursus, hvori man lærte, at ens egen mening ikke nødvendigvis er den altoverskyggende sandhed? De gange, hvor man tillader sig at stille spørgsmålstegn ved, om Nicolaj kunne have forhindret målene, kommer du straks på banen og prøver at fastslå, at du har facitlisten. Alle der ikke måtte være enige, aner nada, nul og en skid, zipp...
Vi siger ingenlunde at det er et drop (jeg gør ihvertfald ikke, og sådan læser jeg heller ikke Gnus indlæg), men mener bare, at han trods alt ikke kan sige sig helt fri for at have haft en mulighed for at afværge målet.
Ydermere tillod jeg mig også at være lidt kritisk omkring det første mål. Ikke at det var et drop, men at Nicolaj med en bedre aktion kunne have afværget dette. Nu ser jeg også, at jeg ikke er ene om det (jf. Kredes indlæg). Om der så var 1000 der havde samme holdning, betyder det stadig ikke, at det pludselig er dig, der fatter nada. jeg gad bare godt, at du kunne indse, at du ikke nødvendigvis har ret, blot fordi du siger, at det er os andre, der ikke fatter en skid. Jeg ved ikke hvilket belæg du har for at have den skinbarlige sandhed vedr. målmænds gøren og laden?
Igen vil jeg gerne plædere for, at jeg såmænd også bedst kan lide ros til spillerne, men jeg synes bare ikke man skal være blind for de fejl og mangler, der måtte være.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
-
Munken
- Junior

- Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Hej Mogens. Jeg får godt nok pisset dig af
jeg vil meget arrogant og bare sige, at jeg har mere belæg for at udtale mig om emnet end du nogenside kommer til at forstå. Så kan du jo selv gætte om det er teoretisk, praktisk, højt elitært niveau, sekunda niveau eller måske det hele i en hat. Du kan komme med alle de navne du vil her fra dette forum, det gør ændrer ikke ved min holdning af, at de hidtil nævnte betragtninger og episoder er helt ude i hampen. så nævn da noget der er kød på, som da keeperen sparkede forbi bolden ude i siden mod OB. Men det kostede jo ikke noget, så det gav ikke anledning til særlig debat. Vi bliver aldrig enige, men jeg er sikker på at du vil sidde med lup det næste halve års tid, for at finde fejl. Skriv blot, så skal jeg lade vide, om du for en gangs skyld skulle have fat i noget. Og så bare lige for god ordens skyld havde det været Zaza, Stenild, Enevoldsen eller Carsten Christensen eller for den sags skyld den "hvide Puma", der havde stået så havde min reaktion været den samme. Det er sgu ikke bare fordi han det er en "ung" keeper.