Alt i alt lyder det vist til, at Køllens løsning er den billigste på langt sigt....BoT skrev:Du mener altså, at den svimlende sum, som salg af en stak tøjklemmer kan indbringe, finansierer kost, logi og diverse lønninger igennem resten af hans liv? Ok.Reto skrev: Værdien af mandens arbejde indenfor murene, hvad enten vi snakker tøjklemmer eller nummerplader, burde finansiere mandens ophold.
Jeg kan så oplyse, at i gennemsnit koster et døgn i et lukket dansk fængsel 1973 kr. Desuden betales indsatte 8.95 kr. i timen, hvis de udfører arbejde. Lad os antage, at Kriminalforsorgen kan få 1 kr. pr. klemme (højt sat!), så skal Brønderslevfaderen altså - hvis vi antager, at han arbejder 8 timer om dagen, og altså derfor får udbetalt 71,6 kr i løn - snitte 2044 tøjklemmer på 8 timer hver eneste dag for at betale for sit ophold.
Men det er jo også en slags straf.
Det pisser mig af tråden
-
Reto
- Allstar

- Favoritspiller: Martin Rejthar
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Det pisser mig af tråden
Mon ikke man i hvert fald kan konkludere, at der næppe var mange, der ville græde mange tårer, hvis han valgte at tage livet af sig selv derinde i fængslet.Reto skrev:Alt i alt lyder det vist til, at Køllens løsning er den billigste på langt sigt....BoT skrev:Du mener altså, at den svimlende sum, som salg af en stak tøjklemmer kan indbringe, finansierer kost, logi og diverse lønninger igennem resten af hans liv? Ok.Reto skrev: Værdien af mandens arbejde indenfor murene, hvad enten vi snakker tøjklemmer eller nummerplader, burde finansiere mandens ophold.
Jeg kan så oplyse, at i gennemsnit koster et døgn i et lukket dansk fængsel 1973 kr. Desuden betales indsatte 8.95 kr. i timen, hvis de udfører arbejde. Lad os antage, at Kriminalforsorgen kan få 1 kr. pr. klemme (højt sat!), så skal Brønderslevfaderen altså - hvis vi antager, at han arbejder 8 timer om dagen, og altså derfor får udbetalt 71,6 kr i løn - snitte 2044 tøjklemmer på 8 timer hver eneste dag for at betale for sit ophold.
Men det er jo også en slags straf.
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Og hvad så i det tilfælde, hvor bankrøveriet går galt og røveren ved uheld kommer til at tage en bankansat af dage? Han ved han alligevel bliver slagtet, hvis han bliver fanget, så der er ingen pointe i at overgive sig, og han kan derfor bare slagte alle der står i vejen for hans frihed. Så har dødsstraffen indirekte kostet de samme uskyldlige liv, som den ellers skulle beskytte.Køllen I Møllen skrev:
4) Skræmmeeffekten overfor andre (lad os ikke begynde diskussionen, jeg ved godt at det ikke afholder folk fra at begå disse forbrydelser men lad os nu bare sige at 1 mand ikke begår mord pga dette så har vi sparet et uskyldigt liv).
Ringere forhold i fængslerne er vejen frem, det skal sættes som et mål, at ingen indsat skal koste staten over 500 kroner i døgnet, det skal kun være tilladt at se tv, når der er nyheder. Så er det en straf fremfor en ferie at komme i fængsel. For at opnå goder skal man foretage sig noget der 1) søger at sikre at den indsatte ikke begår ny kriminalitet efter løsladelse og 2) ville kunne gavne samfundet i det lange løb, altså at opnå nogle færdigheder ved uddannelse. Desuden skulle uddannelse sættes som forudsætning for prøveløsladelse af unge kriminelle, og prøveløsladelsen skulle være betinget af at den kriminelle forsatte uddannelsen eller kom i arbejde.
Hader København!
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Uddannelse koster penge, og det strider også lidt imod dit princip om "straf fremfor ferie", at man ved at komme i fængsel skal kunne blive uddannet og være sikret fremtidig uddannelse/arbejde. Ideen fejler nu ikke noget, det er financieringen som bliver svær. Uden selv at have siddet inde, tror jeg nu det er de færreste som har prøvet det der rent faktisk mener det er en ferie.alithebeast skrev:Og hvad så i det tilfælde, hvor bankrøveriet går galt og røveren ved uheld kommer til at tage en bankansat af dage? Han ved han alligevel bliver slagtet, hvis han bliver fanget, så der er ingen pointe i at overgive sig, og han kan derfor bare slagte alle der står i vejen for hans frihed. Så har dødsstraffen indirekte kostet de samme uskyldlige liv, som den ellers skulle beskytte.Køllen I Møllen skrev:
4) Skræmmeeffekten overfor andre (lad os ikke begynde diskussionen, jeg ved godt at det ikke afholder folk fra at begå disse forbrydelser men lad os nu bare sige at 1 mand ikke begår mord pga dette så har vi sparet et uskyldigt liv).
Ringere forhold i fængslerne er vejen frem, det skal sættes som et mål, at ingen indsat skal koste staten over 500 kroner i døgnet, det skal kun være tilladt at se tv, når der er nyheder. Så er det en straf fremfor en ferie at komme i fængsel. For at opnå goder skal man foretage sig noget der 1) søger at sikre at den indsatte ikke begår ny kriminalitet efter løsladelse og 2) ville kunne gavne samfundet i det lange løb, altså at opnå nogle færdigheder ved uddannelse. Desuden skulle uddannelse sættes som forudsætning for prøveløsladelse af unge kriminelle, og prøveløsladelsen skulle være betinget af at den kriminelle forsatte uddannelsen eller kom i arbejde.
Dødsstraf er håbløst på SÅ mange forskellige niveauer, og det stråler da også ud af Køllens indlæg.
Jeg forstår stadig ikke din pointe. Hvor er sammenhængen imellem domstolenes strafferammer og så arbejdsmarkedspolitikken? Forestiller du dig at man kan kombinere disse to, således at forbrydere som har afsonet deres straf skal ryge i en speciel kategori efterfølgende (mindre/ingen offentlige ydelser, garanteret arbejde eller lignende)?Reto skrev:Tror du selv på, at denne mand nogensinde vil kunne forsørge sig selv? Hvad er så alternativet, når han atter kommer ud i friheden om de der 5-6 år eller hvornår det nu bliver.limey skrev:Okay. Jeg kan ikke finde noget som helst alvor i, at du blander førtidspension og tildeling af offerroller ind i denne diskussion - thi det har ikke en skid med det andet at gøre.Reto skrev:limey skrev:Det er kun for sjov det der, ikke?Reto skrev:Herhjemme er han ude om 5-6 år, hvorefter han bliver stemplet som offer og tildeles førtidspension + diverse tillæg, således han ikke skal være fattig.
Jeg kan ikke finde noget som helst sjovt ved denne sag, herunder denne familie, rejsende i dårligdomme fra Lolland over Skanderborg til stakkels Brønderslev, og dens åbenbare beslag på og forbrug af offentlige ressourcer.
Stod det til mig, så sad han inde resten af livet og producerede nummerplader eller træklemmer, så staten ikke skal finansiere dette uhyres liv og levned.
Jeg diskuterer gerne landets politik vedr offentlig forsørgelse med dig, for bedømt på din reaktion kunne det blive underholdende, men det må vi vist ikke herinde.
P.S Hvis du for øvrigt tror at jeg går ind for, at det ikke kan betale sig at arbejde, tager du grueligt fejl.
-
Reto
- Allstar

- Favoritspiller: Martin Rejthar
Behøver der være en klar politisk pointe og strategi?limey skrev:Jeg forstår stadig ikke din pointe. Hvor er sammenhængen imellem domstolenes strafferammer og så arbejdsmarkedspolitikken? Forestiller du dig at man kan kombinere disse to, således at forbrydere som har afsonet deres straf skal ryge i en speciel kategori efterfølgende (mindre/ingen offentlige ydelser, garanteret arbejde eller lignende)?Reto skrev:Tror du selv på, at denne mand nogensinde vil kunne forsørge sig selv? Hvad er så alternativet, når han atter kommer ud i friheden om de der 5-6 år eller hvornår det nu bliver.limey skrev:Okay. Jeg kan ikke finde noget som helst alvor i, at du blander førtidspension og tildeling af offerroller ind i denne diskussion - thi det har ikke en skid med det andet at gøre.Reto skrev:limey skrev:Det er kun for sjov det der, ikke?Reto skrev:Herhjemme er han ude om 5-6 år, hvorefter han bliver stemplet som offer og tildeles førtidspension + diverse tillæg, således han ikke skal være fattig.
Jeg kan ikke finde noget som helst sjovt ved denne sag, herunder denne familie, rejsende i dårligdomme fra Lolland over Skanderborg til stakkels Brønderslev, og dens åbenbare beslag på og forbrug af offentlige ressourcer.
Stod det til mig, så sad han inde resten af livet og producerede nummerplader eller træklemmer, så staten ikke skal finansiere dette uhyres liv og levned.
Jeg diskuterer gerne landets politik vedr offentlig forsørgelse med dig, for bedømt på din reaktion kunne det blive underholdende, men det må vi vist ikke herinde.
P.S Hvis du for øvrigt tror at jeg går ind for, at det ikke kan betale sig at arbejde, tager du grueligt fejl.
Tråden handler om, hvad der pisser folk af, og det pisser mig voldsomt af, at jeg som almindelig skatteborger medfinansierer det dumme svins liv og levned. Både nu og efterfølgende, for der er vel ingen, der tror på, han nogensinde har bidraget positivt til samfundsøkonomien eller kommer til det efter endt afsoning?
Din sidste kommentar er noteret.
Okay. Det lød bare meget som om, at du i dit oprindelige indlæg koblede straframmen sammen med arbejdsmarkedspolitikken. For mig lyder det som om, at manden har været på overførselsindkomst det hele eller det meste af sit liv - og det bliver han nok ved med, uanset hvilken straf han ville få. Det der pisser mig af, er, at et så kontrolleret samfund som vores, ikke kan se når der er noget rav-ruskende galt og får reddet de stakkels unger i tide fra sådan en galning. I et land med en hel anden samfundsstruktur end vores, havde han nok levet et liv på gaden og så begået sine udåder der - og der var det måske aldrig være blevet opdaget.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Q-Park, de svindlere og hundehandlere, pisser mig i den grad af!
Torsdag og fredag den 8. + 9. december parkerede jeg i Kennedy Arkaden det meste af dagen. Det blev ca. 150 kr i parkering begge dage.
Jeg betalte med Dankort og beløbet blev trukket på min konto et par dage senere.
...Så langt så godt...
Så opdager jeg sku, helt og aldeles tilfældigt, at de her den 27. december kraft stejlme har hævet de 2 * 150 kr på min konto igen!!
Det hidser mig op i den grad - magen til svineri.
Jeg har talt med 3 personer hos Q-Park nu - den ene mere uforskammet end den anden.
Jeg tænker på - og har spurgt ind til - hvor mange gange er dette trix gået hjem for dem? Det er trods alt de færreste der opdager at der lige bliver trukket et lille beløb 2 gange på éns konto (havde de nu været en 20'er havde jeg helt sikkert ikke tænkt videre over det - kun fordi det var 2 * 2 helt identiske beløb faldt jeg over det). Det er bare noget svineri. I tilgift har jeg fået at vide at de har en "sagsbehandlingstid på ca. 10 uger" hos Q-Park.
Jeg har informeret dem om, at såfremt mine penge ikke er tilbage på min konto senest 2. januar, så skriver jeg til forbrugerombudsmanden, og beder ham forholde sig til det. Q-Park kan jo skrabe hundredetusindvis af kroner ind på denne metode - og så har de en totalt ligegyldig holdning til det!
Så tjek lige din konto, såfremt du har parkeret i en af Q-Parks faciliteter.... Goddammit!
Torsdag og fredag den 8. + 9. december parkerede jeg i Kennedy Arkaden det meste af dagen. Det blev ca. 150 kr i parkering begge dage.
Jeg betalte med Dankort og beløbet blev trukket på min konto et par dage senere.
...Så langt så godt...
Så opdager jeg sku, helt og aldeles tilfældigt, at de her den 27. december kraft stejlme har hævet de 2 * 150 kr på min konto igen!!
Det hidser mig op i den grad - magen til svineri.
Jeg har talt med 3 personer hos Q-Park nu - den ene mere uforskammet end den anden.
Jeg tænker på - og har spurgt ind til - hvor mange gange er dette trix gået hjem for dem? Det er trods alt de færreste der opdager at der lige bliver trukket et lille beløb 2 gange på éns konto (havde de nu været en 20'er havde jeg helt sikkert ikke tænkt videre over det - kun fordi det var 2 * 2 helt identiske beløb faldt jeg over det). Det er bare noget svineri. I tilgift har jeg fået at vide at de har en "sagsbehandlingstid på ca. 10 uger" hos Q-Park.
Jeg har informeret dem om, at såfremt mine penge ikke er tilbage på min konto senest 2. januar, så skriver jeg til forbrugerombudsmanden, og beder ham forholde sig til det. Q-Park kan jo skrabe hundredetusindvis af kroner ind på denne metode - og så har de en totalt ligegyldig holdning til det!
Så tjek lige din konto, såfremt du har parkeret i en af Q-Parks faciliteter.... Goddammit!
Bienvenu Bassogog!
Jeg tvivler stærkt på, at det er en bevidst handling fra deres side. Højest sandsynligt er det en systemefejl eller lign., der er skyld i dobbeltopkrævningen. Hvis dette var en måde at score ekstra penge på, er der ingen tvivl om, at de snart er på forsiden af Ekstra Bladet, og så dumdristige tror jeg alligevel ikke de er.
Det er så yderst kritisabelt, at du ikke møder forståelse og god service, ved din henvendelse til dem. Hvis ikke du kommer nogen vejne i kommunikationen med dem, kan du gå i dit pengeinstitut (kort udstederen), og gøre indsigelse mod transaktionerne. Så vil NETS (tidl. PBS) behandle sagen, hvilket gerne skulle give dig pengene tilbage.
Det er så yderst kritisabelt, at du ikke møder forståelse og god service, ved din henvendelse til dem. Hvis ikke du kommer nogen vejne i kommunikationen med dem, kan du gå i dit pengeinstitut (kort udstederen), og gøre indsigelse mod transaktionerne. Så vil NETS (tidl. PBS) behandle sagen, hvilket gerne skulle give dig pengene tilbage.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Jeg er sandelig også sikker på at det ikke er en bevist handling. Men jeg er samtidig ikke naiv - jeg nægter simpelthen at tro på at jeg er den eneste der er blevet udsat for dette (det ville da være en sammentræf i så fald). Og såfremt man tør antage at det er sket i en række andre tilfælde - må man også kunne antage at der er en hel del, der har været udsat for dette, som ikke har opdaget "fejlen".Hanga skrev:Jeg tvivler stærkt på, at det er en bevidst handling fra deres side. Højest sandsynligt er det en systemefejl eller lign., der er skyld i dobbeltopkrævningen. Hvis dette var en måde at score ekstra penge på, er der ingen tvivl om, at de snart er på forsiden af Ekstra Bladet, og så dumdristige tror jeg alligevel ikke de er.
Det er simpelhen ikke godt nok - når man tillader sig at opsætte standere hvor man kan proppe sit kreditkort i, ja så SKAL man bare have styr på sagerne.
Ellers må man holde fingrene væk.
Derfor er dette ingenlunde en personlig sag, jeg bør gå til mit pengeinstitut med eller lign.
Det er en soleklar sag for forbrugerombudsmanden - der passende kan og bør udbede forklaring på hvordan dette kan ske og kræve en undersøgelse hos Q-Park internt om hvor ofte dette er sket tidligere.
Når man påbegynder en virksomhed, hvor man i det offentlige rum modtager kreditkortbetalinger for sine ydelser, ja, så medfølger der altså et ansvar. Og det har Q-Park ikke tage seriøst.
Det med den uforskammede "service" ved personlig henvendelse har sådan set ikke noget med sagen at gøre - det er blot en eftertanke.
Bienvenu Bassogog!
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Jeg er også blevet trukket 48 kroner, men jeg kan satme ikke huske, at jeg skulle have parkeret på en Q-park-plads.
Hader København!
- jernskjorten
- Allstar

Aston Villa og ali: Det ser ud til, at der er sket en fejl i betalingssystemet: http://www.tv2nord.dk/artikel/187649:Re ... -p-selskab" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu prøver Q-park på Fyn istedet
http://www.fyens.dk/article/2002356:Ode ... -for-meget" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fyens.dk/article/2002356:Ode ... -for-meget" onclick="window.open(this.href);return false;
- Køllen I Møllen
- Allstar

http://www.bold.dk/nyt/FCK-boss-raser-over-brasser-kamp" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvad fanden er det han/de piver over???
Janteloven eksisterer IKKE!
- Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
At DBU ikke blindt vil blive ved med at smide penge i PS&E'e pengekasse igennem landskampe.Køllen I Møllen skrev:http://www.bold.dk/nyt/FCK-boss-raser-over-brasser-kamp
- Køllen I Møllen
- Allstar

Klart det er det der ligger bag. Men at ævle om dobbeltmoral er da helt sort...Hinrup85 skrev:At DBU ikke blindt vil blive ved med at smide penge i PS&E'e pengekasse igennem landskampe.Køllen I Møllen skrev:http://www.bold.dk/nyt/FCK-boss-raser-over-brasser-kamp
Arh, det er det vel ikke. DBU forbyder Parken at være arrangør af en engelsk landskamp, fordi DK skal spille på udebane den dag, og England i Parken ville flytte fokus fra DK's landskamp.Køllen I Møllen skrev:Klart det er det der ligger bag. Men at ævle om dobbeltmoral er da helt sort...Hinrup85 skrev:At DBU ikke blindt vil blive ved med at smide penge i PS&E'e pengekasse igennem landskampe.Køllen I Møllen skrev:http://www.bold.dk/nyt/FCK-boss-raser-over-brasser-kamp
Nu spiller Danmark så mod Brasilien i Tyskland, mens Tyskland spiller på udebane samme dag. Det har DBU intet problem med.
Det er da dobbeltmoral.
Men ja, han tuder kun fordi pipelinen fra DBU's pengekasse ind i PS&E er midlertidigt lukket. Skønt efter min mening.
/Søgaard
Aalborg BK 1885!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Det er da overhovedet ikke dobbeltmoralsk at ville beskytte sit eget produkt. DBU kan da være flintrende ligeglade med Tyskland, de varetager da Danmarks interesser, ikke de tyske!!! Kan slet, slet ikke se at der skulle være noget der minder om dobbeltmoral i det.Søgaard skrev:Arh, det er det vel ikke. DBU forbyder Parken at være arrangør af en engelsk landskamp, fordi DK skal spille på udebane den dag, og England i Parken ville flytte fokus fra DK's landskamp.Køllen I Møllen skrev:Klart det er det der ligger bag. Men at ævle om dobbeltmoral er da helt sort...Hinrup85 skrev:At DBU ikke blindt vil blive ved med at smide penge i PS&E'e pengekasse igennem landskampe.Køllen I Møllen skrev:http://www.bold.dk/nyt/FCK-boss-raser-over-brasser-kamp
Nu spiller Danmark så mod Brasilien i Tyskland, mens Tyskland spiller på udebane samme dag. Det har DBU intet problem med.
Det er da dobbeltmoral.
Men ja, han tuder kun fordi pipelinen fra DBU's pengekasse ind i PS&E er midlertidigt lukket. Skønt efter min mening.
/Søgaard
Ja, det er da muligt det er DBU's interesser der varetages - ja, de kan da være ligeglade med Tyskland. Det ændrer da stadig ikke på dobbeltmoralen. Det er ikke OK der spilles andre landskampe i DK, men det er OK at spille landskamp i Tyskland. De antager en anden holdning, når det er gavnligt for DBU. De vil beskytte deres produkt når det er dem det går ud over, men har ikke problem med at ødelægge Tysklands produkt, når det gavner DBU (Det har intet at gøre med at Tyskland så er bedøvende ligeglade med kampen). Hvis ikke det er dobbeltmoral, hvad er så?Køllen I Møllen skrev:Det er da overhovedet ikke dobbeltmoralsk at ville beskytte sit eget produkt. DBU kan da være flintrende ligeglade med Tyskland, de varetager da Danmarks interesser, ikke de tyske!!! Kan slet, slet ikke se at der skulle være noget der minder om dobbeltmoral i det.Søgaard skrev:Arh, det er det vel ikke. DBU forbyder Parken at være arrangør af en engelsk landskamp, fordi DK skal spille på udebane den dag, og England i Parken ville flytte fokus fra DK's landskamp.Køllen I Møllen skrev:Klart det er det der ligger bag. Men at ævle om dobbeltmoral er da helt sort...Hinrup85 skrev:At DBU ikke blindt vil blive ved med at smide penge i PS&E'e pengekasse igennem landskampe.Køllen I Møllen skrev:http://www.bold.dk/nyt/FCK-boss-raser-over-brasser-kamp
Det er da dobbeltmoral.
/Søgaard
Aalborg BK 1885!
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.