Klubberne (og spillerne) skal jo synes de har en god sag offentligt - ellers ville det være slemt.hje1980 skrev: Ja klubberne vist at ALT hvad der hedder feriepenge, godtgørelse osv. ER indberegnet i deres høje løn...
Synes også jeg har læst et sted at klubberne selv mener de har en god sag...
Det jeg synes er humlen her er at en række spiller har skrevet under på kontrakter under nogen som helst forventninger om at de skulle have 12,5% ekstra ud af den del af kontrakten. Efterfølgende er der så nogen der har set at der jo egentlig er noget der hedder feriepenge etc. og så finder spillerforeningen ud af at de lige vil prøve at se om de ikke kan malke de penge ud af klubberne også. Der er netop det at kontrakterne ikke er indgået med en forventning om feriepenge, der gør at jeg synes det er forkert at spillerne at forlange dem udbetalt efterfølgende.
Det der får spillerne til at synes de har en god sag, er at der er nogle klubber (bla. FCK svjv) der allerede har udbetalt feriepenge af de beløb.
På min arbejdsplads har vi lidt af det samme issue. Vi har ferie med løn, og får derfor bare udbetalt alm. løn under ferie, men nogle af min kolleger med mange tillæg eller overarb. har valgt at holde ferie uden løn, for netop at få 12,5% af overabejdspengene med i købet.
Sagen kommer nok til at stå og falde med om spillerne får løn under ferien (funktionærlignende forhold) eller i forvejen får udbetalt feriepenge.
BIF og AaB er de to klubber der kommer til at få det største smæk. Jeg tror ikke det i første omgang koster konkurs nogen af stederne (men vil ikke afvise det), men det gør udfordringerne væsentlig større, hvis spillerne vinder.