Som noget nyt ved offentliggørelse af dette emne, vil vi åbne en tråd hvor i kan debattere jeres holdning til dette emne.
Ordet er frit, men husk at holde debatten pæn og tonen sober

Helt enig, jeg synes faktisk også det er rart med en bred adgang til TV kampe som jeg også har mulighed for at følge. Mht. TV pengene kan jeg ikke se de skulle vedkomme os som supportere, da det er klubberne der leverer hovedproduktet og os fans i de store klubber i hvert fald klarer det fint uden pengene. Der virker mest af alt sådan blodsuger spillerforeningsagtigt, at vi skulle have andel i TV pengene. En kvote på mandagskampe er jeg også enige med, da det selvfølgelig er skadeligt med for mange mandagskampe - især på udebane - da det er sværere for fans at få det til at passe ind. I samme øje med ville det være rart at Bundby ikke havde patent på Søndag kl. 18 selvom det selvfølgelig giver god mulighed for at nå hjem at se Forbrydelsen og den slags.jydenfranord skrev:Jeg har som udgangspunkt intet problem med kampene er spredt ud over flere dage, det giver sig bedre mulighed for at følge med i de øvrige klubbers kampe, følge forskellige spillere osv. Dog mener jeg det ville være en god ide med en "kvote" for hvor mange mandagskampe de enkelte klubber kan have på en sæson.
Hvad angår at supportklubberne skal have del i tv pengene, så finder jeg det tæt på latterligt når vi ser på hvor mange klubber der kæmper for det livet økonomisk. Det virker for mig helt forkert at man så kræver penge ind fra den man vil hjælpe og støtte. Jeg mener det er vigtigt at der er en vis distance mellem fodboldklubben og supportklubben. For naturligvis skal man som supporter gøre mest muligt for at støtte klubben, men omvendt skal der også være en distance som gør man kan komme med kritik, hvad enten det er af klubben, ligaen eller tv-aftale. Vi har tidligere talt om hvor forkert det er når en sponsor betaler for en tifo i andre klubber. For mig at se er det endnu værre hvis vi tager del i tv-pengene, da det er med til at gøre det vanskeligere at få supportere med til alle kampe. Men det er måske ligegyldigt, bare der er kolde kontanter i udsigt?
Enig i dit forbehold. Jeg tvivler meget på, at den godt 1 mia. kr store tv-aftale ikke har den store indflydelse på klubbernes økonomi.Meelsen skrev:...hvis det betyder så meget med de tv-penge for klubberne.

Enig - mandagskampe stinker, men nu er de her, og med mindre der sker noget vildt næste gang TV aftalen skal genforhandles, så er de der sgu nok stadigvæk..Meelsen skrev:Drop mandagskampe, det er noget forpulet lort!!
Køge på en mandag efter pausen, bliver jo umulig at nå for os der bor i Nordjylland. Jeg ser gerne at ASC KBH bliver væk fra den kamp i sympati, så de står med et tomt bur/mark i Køge. Det bliver under alle omstændigheder noget nær umuligt at få samlet folk i busserne fra det nordjyske.
For min skyld kunne det være fint hvis nogen af tv-pengene gik til at få sendt billigere busser afsted til udekampe. Jeg tror ikke på konceptet omkring gevinster i busserne. Hvis man er medlem, så er man medlem fordi at man passionerer med AaB og ikke fordi at man kan få et gavekort på 50 procent i Læsehesten. Det handler om at aktivere sine medlemmer ved hjælp af vilje og passion, ikke om at lokke med slik for næsen af dem. Så hellere billigere busture og billigere øl/vand i bussen, for man skal jo afsted uanset om der er gevinster eller ej!
Evt. kunne man også give billetter gratis til udeholdet på mandage, hvis det betyder så meget med de tv-penge for klubberne.

Det er jo klart at tilskuerertallene er høje om mandagen. AGF, OB og AaB har vel spillet i noget nær samtlige mandagskampe siden indførelsen.SPN skrev: Fakta om mandagskampe
Tilskuertal
Gennemsnit for efteråret 2009:
Lørdagskampe: 7.464
Søndagskampe: 8.614
Mandagskampe: 9.210
Seertal
Gennemsnit for efteråret 2009:
Lørdagskampe: 75.098
Søndagskampe: 103.986
Mandagskampe: 126.824

Gu' er det da røv. Prøv lige og læs artiklen!!!!!!!!salling23 skrev:Det er fuldstændigt ligegyldigt med tilskuertallet. Det eneste tv stationerne ser på er seertal, derfor hjælper det ikke noget at blive hjemme fra kampene. Eneste håb er at Brøndby rykker ned, for så kan de ikke være første valg hver gang.
Ang. forslaget med at fans skal have del i tv pengene, så er det helt hen i vejret.
Hvad skal modydelsen være - stemningen bliver jo 10-15% bedre pga gratis busser - vil man til bold på udebane, så kommer man frem uanset busprisen
Det kommer an på hvor du læser om detGnu skrev:http://spn.dk/fodbold/superliga/article2037608.ece
Hvis dette billede fortsat er gældende, bliver det nok svært at slippe af med mandagskampene.

Nu har jeg ikke for vane at svare på noget inden jeg har læst det, så er den ligesom på plads.Kasper skrev:Gu' er det da røv. Prøv lige og læs artiklen!!!!!!!!salling23 skrev:Det er fuldstændigt ligegyldigt med tilskuertallet. Det eneste tv stationerne ser på er seertal, derfor hjælper det ikke noget at blive hjemme fra kampene. Eneste håb er at Brøndby rykker ned, for så kan de ikke være første valg hver gang.
Ang. forslaget med at fans skal have del i tv pengene, så er det helt hen i vejret.
Hvad skal modydelsen være - stemningen bliver jo 10-15% bedre pga gratis busser - vil man til bold på udebane, så kommer man frem uanset busprisen