Ny hjemmebanetrøje?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Ny hjemmebanetrøje?

Indlæg af MrBangDK » 1. mar 2012, 13:20

Forza skrev:Det er satme amatør at de endnu engang viser at der ikke er styr på en skid og at trøjerne først udkommer til sommer!

Hvor svært kan det være at lave en deadline med sådan noget og overholde den!

Ta jer sammen AaB!
Ta jer sammen Adidas!

Hvem ved??
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 1. mar 2012, 13:21

Amatørismen fortsætter.....
Dog er det ikke til at vide om det er Adidas eller AaB som er problemet. F.eks. kunne Adidas ikke levere rød-hvid stribede trøjer til tiden, da vi fik dem som sponsor. Ligeledes var der rygter om, at AaB var blevet tilbudt flere penge af Adidas for at droppe striberne og spille helt i hvidt i længere tid end det halve år. Gad vide om AaB ikke burde prøve en anden leverandør næste gang. OB har f.eks. Puma og de har vidst aldrig haft problemer med at få en stribet trøje til tiden. Bliver spændende hvem der skal efterfølge Adidas - uden håndbold og ishockey er vi vidst for små til at være interessante for Adidas.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div

Indlæg af JFL » 1. mar 2012, 13:31

Det er godt nok pinligt. Det virker ud ad til som om, at alt sejler i AaB for tiden. Det er ikke sikkert at det er sådan, det forholder sig, men det er med til at understrege forestillingen om, at det er totalt inkompetente folk, der sidder bag skrivebordene i AaB.

Og det bliver jo kun ekstra pinligt og amatøragtigt, at man til julehandlen kunne købe et gavekort til den nye trøje. I bedste Grinch stil går AaB nu ind og stjæler gaven fra velmenende fans. Det ligner, at man slet ingen erfaring har indenfor at skulle igennem en procedure med nye trøjer - man har da i hvert fald ikke lært af den den sidste trøjeskandale.

Det med at processen med at designe og producere en helt unik AaB trøje, som alle parter kan være tilfredse med, som Poul Sørensen siger er grunden til at trøjen bliver forsinket, er jo direkte latterligt. For det første kan man ikke ligefrem kalde de tidligere AaB-trøjer for vidundere, det har altså ikke holdt dem tilbage før at producere mindre fede trøjer. For det andet, så er det umuligt at gøre alle tilfredse. En fodboldtrøje er nu en gang en smagssag. Nu har de et halvt år mere til at designe en trøje som 50 % synes er fed og 50 % synes er grim. - De har i hvert fald lagt utroligt stor pres på dem selv for at designe verdens FEDESTE trøje nogensinde. Alt andet vil være (endnu) en skuffelse.

AaB-Grinchen har slået til igen.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 1. mar 2012, 13:33

thomasjn skrev:Amatørismen fortsætter.....
Dog er det ikke til at vide om det er Adidas eller AaB som er problemet. F.eks. kunne Adidas ikke levere rød-hvid stribede trøjer til tiden, da vi fik dem som sponsor. Ligeledes var der rygter om, at AaB var blevet tilbudt flere penge af Adidas for at droppe striberne og spille helt i hvidt i længere tid end det halve år. Gad vide om AaB ikke burde prøve en anden leverandør næste gang. OB har f.eks. Puma og de har vidst aldrig haft problemer med at få en stribet trøje til tiden. Bliver spændende hvem der skal efterfølge Adidas - uden håndbold og ishockey er vi vidst for små til at være interessante for Adidas.
Nu fungerer det jo ikke på den måde, at klubberne "vælger" hvilken trøjeleverandør, de ønsker. Det er jo et slags sponsorat, hvor leverandørerne betaler for at "få lov til" at levere spillertøj mm. Og derfor har AaB næppe frit valg på alle hylder...

Selvfølgelig er det for dårligt, at man ikke kan overholde den lovede deadline. Til gengæld synes jeg, det er fint med de muligheder, man som gavekort-køber får i forhold til bytning/kompensation.

Brugeravatar
Worminator
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Ho Chi Minh City

Indlæg af Worminator » 1. mar 2012, 13:36

Basalt set er der to muligheder:

1 - man tager en rød trøje og smider hvide striber på den.

2 - man tager en hvid trøje og smider røde striber på den.

Det kan da for helvede ikke være så svært at vælge mellem de to arbejdsprocesser!!
Worminator

Billede
Mattæus 27.46.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2012, 14:18

Worminator skrev:Basalt set er der to muligheder:

Det kan da for helvede ikke være så svært at vælge mellem de to arbejdsprocesser!!

Jeg synes faktisk det lyder som en tredje mulighed, på samme måde som den første trøje vi fik fra Addidas.

Addidas sender en trøje uden striber, og AaB nægter at bruge den.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Indlæg af seamann » 1. mar 2012, 14:21

Worminator skrev:Basalt set er der to muligheder:

At gøre det unikt på ovenstående baggrund må da tage en hel del tænketid. Har de egentlig en tænkehat?

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 1. mar 2012, 14:23

Ledelsen i AaB er og bliver helt igennem latterlige. Uanset hvem der har skylden for man ikke kan levere trøjen, så står man tilbage med en ledelse der ikke er deres penge værd. Der kan ske en fejl én gang, men når fejlen sker to gange så går det fra at være en fejl til at være ligegyldighed.

Der er to meget store problemer.
1: Klubben har store økonomiske problemer, hvilket en ny trøje nok ikke ændre på, men alligevel vil det være med at at kaste et større beløb af sig når folk vælger at skifte den gamle trøje ud med en ny. Men ledelsen i AaB evner åbenbart ikke at fremskaffe den varer der kan sælges i stort antal. Istedet fastholder man en vare som ingen vil købe, da der er en afløser på vej.

2: Goodwill, hvordan skal man forklarer børn at det gavekort de har fået ikke kan bruges til den trøje de har set frem til siden jul?

Hvordan i hede hule helvede kan man vente indtil nu med at meddele at trøjen endnu ikke er i produktion, det burde jo have været meldt ud for lang tid siden, så folk ikke havde fået beskeden i sidste øjeblik. Men det evner ledelsen i AaB så heller ikke. At folk så ydermere SKAL foretage ombytningen online, gør jo bare det hele endnu mere latterligt. Det er kundeservice der vil noget.....

Men sprøgsmålet er måske om AaB har svært ved at udbetale de penge som folk har købt gavekort for, og derfor har valgt at trække den længst muligt. Men vi skal naturligvis ikke gå i panik endnu, ledelsen i AaB har helt styr på det hele, der er intet galt her......

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 1. mar 2012, 15:01

BoT skrev:
thomasjn skrev:Amatørismen fortsætter.....
Nu fungerer det jo ikke på den måde, at klubberne "vælger" hvilken trøjeleverandør, de ønsker. Det er jo et slags sponsorat, hvor leverandørerne betaler for at "få lov til" at levere spillertøj mm. Og derfor har AaB næppe frit valg på alle hylder...

Selvfølgelig er det for dårligt, at man ikke kan overholde den lovede deadline. Til gengæld synes jeg, det er fint med de muligheder, man som gavekort-køber får i forhold til bytning/kompensation.
Jamen det er vi skam ikke uenige om, at AaB selvfølgelig som udgangspunkt skal vælge den sponsor som vil give det største beløb. Det jeg mener er blot, at med den useriøse behandling AaB har fået fra Adidas i denne omgang kan man spørge sig selv om Adidas også skal være den fremtidige trøjepartner. Godt nok skal AaB selvfølgelig skrabe så mange penge som muligt sammen, men mon ikke en fed trøje til tiden også ville genere flere penge fra fans, som rent faktisk gider købe trøjen + man står sig meget bedre hos sine egne kunder. Dog fatter jeg ikke hvordan AaB gang på gang kan komme i bekneb med trøjesponsorerne.

I 2003/2004 sæsonen skulle Hummel levere en ny trøje efter det forrige Adidas sponsorat. Dengang fik vi til at starte med en trøje i dårligere kvalitet som kunne byttes efter et halvt år. Siden da har vi først fået en hvid nødløsning og nu en trøje der blev udsat. Selvom Adidas virker til at være nogle hatte må man absolut også se på om AaB samarbejder godt nok med leverandørerne.

Brugeravatar
AndBis
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: København

Indlæg af AndBis » 1. mar 2012, 16:10

Nu er jeg så heldigt at jeg har fået sådan en gaveæske hvor der er et gavekort til den nye trøje + 1 billet til en valgfri hjemmekamp.
Der er 3 muligheder her:
1. Gem gaveboksen og benyt den når den nye hjemmebane-trøje kommer sommeren 2012

Vælg denne løsning og få som kompensation én billet pr. gavekort til en valgfri Superliga-hjemmekamp i foråret 2012.

2. Ombyt din gaveboks til et værdibevis til aabshoppen.dk på kr. 700,-

Vælg denne løsning og ombyt din gaveboks (værdi kr. 549) til et gavekort til en værdi af kr. 700,- som kan benyttes på aabshoppen.dk til valgfri varer.

3. Få pengene tilbage for din gaveboks

Hvis du vælger denne løsning, udbetaler vi pengene for din gaveboks inkl. fragt (kr. 598) inden for 12 hverdage.
Vil selvfølgelig beholde gaveboksen så jeg kan få min nye trøje til sommer, så det er valgmulighed 1, men så bliver jeg i tvivl om jeg får en ekstra billet, så jeg har 2 billetter med den som har fuldt med min gaveæske. Eller om det bare er noget fis og jeg får "lov" til at beholde min gamle billet?

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div

Indlæg af JFL » 1. mar 2012, 16:17

http://kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=45845

Hvad med at lade Lucas designe den nye trøje?

Eller bare den utrolig kiksede street-serie, som AaB har forsøgt sig med.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 1. mar 2012, 16:38

jydenfranord skrev:Ledelsen i AaB er og bliver helt igennem latterlige. Uanset hvem der har skylden for man ikke kan levere trøjen, så står man tilbage med en ledelse der ikke er deres penge værd. Der kan ske en fejl én gang, men når fejlen sker to gange så går det fra at være en fejl til at være ligegyldighed.

Der er to meget store problemer.
1: Klubben har store økonomiske problemer, hvilket en ny trøje nok ikke ændre på, men alligevel vil det være med at at kaste et større beløb af sig når folk vælger at skifte den gamle trøje ud med en ny. Men ledelsen i AaB evner åbenbart ikke at fremskaffe den varer der kan sælges i stort antal. Istedet fastholder man en vare som ingen vil købe, da der er en afløser på vej.

2: Goodwill, hvordan skal man forklarer børn at det gavekort de har fået ikke kan bruges til den trøje de har set frem til siden jul?

Hvordan i hede hule helvede kan man vente indtil nu med at meddele at trøjen endnu ikke er i produktion, det burde jo have været meldt ud for lang tid siden, så folk ikke havde fået beskeden i sidste øjeblik. Men det evner ledelsen i AaB så heller ikke. At folk så ydermere SKAL foretage ombytningen online, gør jo bare det hele endnu mere latterligt. Det er kundeservice der vil noget.....

Men sprøgsmålet er måske om AaB har svært ved at udbetale de penge som folk har købt gavekort for, og derfor har valgt at trække den længst muligt. Men vi skal naturligvis ikke gå i panik endnu, ledelsen i AaB har helt styr på det hele, der er intet galt her......
Jeg er gevaldigt enig i det meste... Jeg synes dog, at det er OK, at man kun kan ombytte på nettet, da man i Intersport var kloge nok til ikke at sælge den ikke eksisterende trøje som gaveboks.

Jeg troede det var løgn, da jeg hørte det første gang. Tænk sig, at man kan lave sådan en fejl. Det er intet mindre end ufatteligt, at man har tilladt sig at sælge ikke eksisterende trøjer til børn (og voksne) i julegaver. Nu mangler vi så, at den endelige besked om AaB-shoppens lukning kommer. Det har vist været på tegnebrættet længe, men af uransaglige grunde ikke realiseret endnu.

Dette er endnu et bevis på den uduelige ledelse, der med raketfart kører os mod afgrunden.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 1. mar 2012, 18:36

Klaus skrev:
Jeg er gevaldigt enig i det meste... Jeg synes dog, at det er OK, at man kun kan ombytte på nettet, da man i Intersport var kloge nok til ikke at sælge den ikke eksisterende trøje som gaveboks.

Jeg troede det var løgn, da jeg hørte det første gang. Tænk sig, at man kan lave sådan en fejl. Det er intet mindre end ufatteligt, at man har tilladt sig at sælge ikke eksisterende trøjer til børn (og voksne) i julegaver. Nu mangler vi så, at den endelige besked om AaB-shoppens lukning kommer. Det har vist været på tegnebrættet længe, men af uransaglige grunde ikke realiseret endnu.

Dette er endnu et bevis på den uduelige ledelse, der med raketfart kører os mod afgrunden
.
Hvis AaB Shoppen ikke kan køre rundt, er det vel det eneste rigtige at gøre - altså, at lukke den fysiske butik? Det vil vel i så fald være bevis på, at man prøver at trække håndbremsen 2 meter før kanten?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 1. mar 2012, 20:24

MrBangDK skrev: Hvis AaB Shoppen ikke kan køre rundt, er det vel det eneste rigtige at gøre - altså, at lukke den fysiske butik? Det vil vel i så fald være bevis på, at man prøver at trække håndbremsen 2 meter før kanten?
Jooo, det kan man jo mene... For mig er Shoppen et symbol på den måde man har kørt AaB på. Vi havde billige lokaler og fik lige så stille bygget en butik op. Så blev lokalerne lidt større og sandelig om vi ikke skulle rykke ind på en af de dyreste adresser i Kenedy Arkaden. Så rykkede vi i Fris, og nu ender vi måske med slet ikke at have butik længere.

Det minder om udviklingen i hele koncernen. Det hele skulle være flottere, bedre og mere moderne. Man nåede ikke at høste frugterne af de første initiativer inden man brugte kræfterne på de næste.

Tænk hvis alle pengene der er brugt på flytteomkostninger og forøgede huslejer i stedet var brugt på at forbedre, det man i forvejen havde??? Det ville være noget af en butik, vi kunne have haft i Vingårdsgade (var det ikke der det startede???)....

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. mar 2012, 20:27

Klaus skrev:
MrBangDK skrev: Hvis AaB Shoppen ikke kan køre rundt, er det vel det eneste rigtige at gøre - altså, at lukke den fysiske butik? Det vil vel i så fald være bevis på, at man prøver at trække håndbremsen 2 meter før kanten?
Jooo, det kan man jo mene... For mig er Shoppen et symbol på den måde man har kørt AaB på. Vi havde billige lokaler og fik lige så stille bygget en butik op. Så blev lokalerne lidt større og sandelig om vi ikke skulle rykke ind på en af de dyreste adresser i Kenedy Arkaden. Så rykkede vi i Fris, og nu ender vi måske med slet ikke at have butik længere.

Det minder om udviklingen i hele koncernen. Det hele skulle være flottere, bedre og mere moderne. Man nåede ikke at høste frugterne af de første initiativer inden man brugte kræfterne på de næste.

Tænk hvis alle pengene der er brugt på flytteomkostninger og forøgede huslejer i stedet var brugt på at forbedre, det man i forvejen havde??? Det ville være noget af en butik, vi kunne have haft i Vingårdsgade (var det ikke der det startede???)....
Det startede i Danmarksgade. Men ellers er jeg helt enig. De skulle have været blevet i Vingårdsgade.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 3. mar 2012, 10:00

Køllen I Møllen skrev:
Klaus skrev:

Det startede i Danmarksgade. Men ellers er jeg helt enig. De skulle have været blevet i Vingårdsgade.
Jeg er også enig - især i det med at udviklingen i hele 'koncernen' faktisk kan aflæses i den udvikling Shoppen har været igennem. Der var pissehyggeligt i Vingårdsgade, og der var lange køer udenfor når ishockeyslutspilsbilletter blev sat til salg. Det blev mere sterilt, men også mere professionelt i den første butik i Kennedy. Det virkede tåbeligt at flytte videre derfra - endda hele to gange indenfor relativt kort tid. Og nu overvejer man at lukke helt ned. Øv!
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
ASC Vestjylland
1. div
1. div
Favoritspiller: MIG SELV !!!!!!
Geografisk sted: HolstebronX Måbjerg

Indlæg af ASC Vestjylland » 3. mar 2012, 21:44

Klaus skrev:

JO JO
Så må vi da samle samen til en skurhus som den kære Lynge kan passe event i et hjørne af stadions parkerings plads :cool:
Min GUD hedder LYNGE og min tros retning er AaB !!!! Min kirke er Aalborg Stadion!!!!!

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Favoritspiller: Mæhle

Indlæg af vandmelonen » 7. mar 2012, 16:03

Vi spillede sgu da i det mindste i nye shorts mod København!

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Indlæg af Bohemka » 20. mar 2012, 19:47

Det skulle være endog særdeles mærkeligt, hvis det ikke bliver en trøje i stil med IFK Göteborgs nye 2012 trøje:

http://www.footballshirtculture.com/12/ ... shirt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
This Heaven Gives Me Migraine

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. mar 2012, 20:11

Bohemka skrev:Det skulle være endog særdeles mærkeligt, hvis det ikke bliver en trøje i stil med IFK Göteborgs nye 2012 trøje:

http://www.footballshirtculture.com/12/ ... shirt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det ikke stort set den vi spiller i nu?

Man kunne jo godt måske forestille sig at det er den trøje Adidas er kommet med til AaB, og forsinkelsen så reelt skyldes at AaB har sagt " you have got to be kidding me - det er jo den fucking samme trøje!"...

Besvar