Jeg skal sgu nok dukke op - "registrering" eller ej... Jeg er ikke hooked på denne fremgangsmåde, men vil ikke lade det gå ud over støtten til dem på banen!Gentleman Finn skrev:Håber at mange vælger at trodse dette, der er opbygget en dejlig udebanekultur i Aalborg som vil være synd at smide ud af vinduet i trods
Registrering på udebaneture
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Re: Registrering på udebaneture
Ska' vi hak'?
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Jamen så bliver der jo fremragende stemning.MrBangDK skrev:Jeg skal sgu nok dukke op - "registrering" eller ej... Jeg er ikke hooked på denne fremgangsmåde, men vil ikke lade det gå ud over støtten til dem på banen!Gentleman Finn skrev:Håber at mange vælger at trodse dette, der er opbygget en dejlig udebanekultur i Aalborg som vil være synd at smide ud af vinduet i trods
Hader København!
-
jydenfranord
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Kontakt:
Måske er det bare mig, man hvorfor er det så helt igennem forfærdeligt at skulle registere sig? Vi gør det igen og igen i alle andre henseender, når der skal købes billetter til koncerter, når der skal købes elektronik, osv. Der har gennem de sidste mange år ikke været problemer, af nævneværdig grad, på AaBs udebaneture. Så meget desto mere grund til det ikke burde være et problem at få noteret sit navn og iøvrigt have id med, så man kan vise hvem man er.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

alithebeast skrev:Jamen så bliver der jo fremragende stemning.MrBangDK skrev:Jeg skal sgu nok dukke op - "registrering" eller ej... Jeg er ikke hooked på denne fremgangsmåde, men vil ikke lade det gå ud over støtten til dem på banen!Gentleman Finn skrev:Håber at mange vælger at trodse dette, der er opbygget en dejlig udebanekultur i Aalborg som vil være synd at smide ud af vinduet i trods
Jeg forstår altså ikke helt, at det at udlevere navn og adresse til den klub, man støtter, kan udlægges som et overgreb - til og med så slemt et overgreb, at man begynder at tale om at opføre sig ringere end man hidtil har gjort.JFL skrev:Kollektiv afstraffelse virker bare ikke. Vreden blandt AaB fansene, der er med på udebaneture hver anden weekend, og som har opført sig fint er fuldt forståelig. Det er helt grotesk, at det skal gå ud over uskyldige mennesker. Det her tiltag kan man kun forestille sig vil vende kurven. Gør-som-vi-siger holdningen bliver ofte mødt at en vi-gør-det-sik-modsatte holdningen.
Men nu får Poker og ligesindede - og alle os andre - lov til at se effekterne af kollektiv afstraffelse. Det har da i hvert fald som det første pisset en masse trofaste (og fredelige) AaB-drenge af. Så langt så godt.
At AaB gør noget i solidaritet med de 4 andre store klubber herhjemme betyder da ikke, at de "sidestiller" AaB-fans med FCK-fans (selv om der nok kunne være belæg for det i visse tilfælde - eks. i sidste weekend, hvor 22 såkaldte AaB-"fans" altså ville slåsse med FCK-ere).
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Hvis man vil leje bil, tale i telefon, gå i skole og mange andre ting, skal man også registrere sig. Jeg har svært ved at se det kææææmpe problem ved dette. Man kan jo bare lade være med at tage til fodbold hvis man ikke ønsker at BB kommer efter en.
Omend jeg på ingen måde er tilhænger af overvågning hvis der ikke er en præventiv effekt. Dette virker dog som en solidaritetshandling med de andre topklubber, og måske en nødvendig forudsætning for at de vil stramme deres egne krav til deres fans.
Omend jeg på ingen måde er tilhænger af overvågning hvis der ikke er en præventiv effekt. Dette virker dog som en solidaritetshandling med de andre topklubber, og måske en nødvendig forudsætning for at de vil stramme deres egne krav til deres fans.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Muligvis fordi man ikke har tænkt sig at kapre et fly, men eventuelt godt kunne tænke sig at holde et blus i hånden? Bare et bud.jydenfranord skrev:Måske er det bare mig, man hvorfor er det så helt igennem forfærdeligt at skulle registere sig? Vi gør det igen og igen i alle andre henseender, når der skal købes billetter til koncerter, når der skal købes elektronik, osv. Der har gennem de sidste mange år ikke været problemer, af nævneværdig grad, på AaBs udebaneture. Så meget desto mere grund til det ikke burde være et problem at få noteret sit navn og iøvrigt have id med, så man kan vise hvem man er.
Sådan!MrBangDK skrev:Jeg skal sgu nok dukke op - "registrering" eller ej... Jeg er ikke hooked på denne fremgangsmåde, men vil ikke lade det gå ud over støtten til dem på banen!Gentleman Finn skrev:Håber at mange vælger at trodse dette, der er opbygget en dejlig udebanekultur i Aalborg som vil være synd at smide ud af vinduet i trods
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Der er ikke noget at slippe for. ".. hærværk, vold, trusler, anholdelser, blus der bliver kastet på banen, kampe der bliver afbrudt osv.." Ser du også spøgelser?Poker-One-Kenobi skrev:Nårh ja, den gamle sang om at hvis man skal aflevere sit navn og adresse for at købe en billet, så er man blevet sidestillet med en forbryder. Fuldstændigt ligesom man bliver behandlet som en terrorist når man skal ud og flyve, fordi man skal aflevere lidt person info. Klart at det er en ALT ALT for høj pris at betale, bare for at slippe for hærværk, vold, trusler, anholdelser, blus der bliver kastet på banen, kampe der bliver afbrudt osv... Jeg troede faktisk i havde misforstået pressemeddelsen, og var bange for ikke at kunne tage på udebaneture i fremtiden. Men panikken drejer sig selvfølgelig om en registrering af navn og adresse som måske kommer engang i fremtiden.
Jeg læser altså ikke registreringen som noget måske, men det er nok bare mig.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Det er kun meldt ud som et initiativ i fremtiden, ingen aner præcis hvordan det kommer til at forme sig, eller om det overhovedet bliver til noget. Til gengæld ved vi at FCK tosser ikke kommer til at lave femte, sjette og syvende tilfælde på udebane i år hvor DBU skal ind og vurdere hvad straffen skal være. Forstår overhovedet ikke utilfredsheden, tværtimod virker det som en stor fordel, bare ærgerligt at vi trods alt spillede kampen i søndags med aberne på plads på stadion.MHJ skrev:Hvis man vil leje bil, tale i telefon, gå i skole og mange andre ting, skal man også registrere sig. Jeg har svært ved at se det kææææmpe problem ved dette. Man kan jo bare lade være med at tage til fodbold hvis man ikke ønsker at BB kommer efter en.
Nu handler dette om at registrere sig for at komme ind til en fodboldkamp. Der blev 22 fans anholdt udenfor stadion. Det er naivt at tro, at ikke mindst 3/4 af dem allerede er registreret af politiet. Det er vigtigt at adskille de to ting.Funky skrev:Jeg forstår altså ikke helt, at det at udlevere navn og adresse til den klub, man støtter, kan udlægges som et overgreb - til og med så slemt et overgreb, at man begynder at tale om at opføre sig ringere end man hidtil har gjort.
At AaB gør noget i solidaritet med de 4 andre store klubber herhjemme betyder da ikke, at de "sidestiller" AaB-fans med FCK-fans (selv om der nok kunne være belæg for det i visse tilfælde - eks. i sidste weekend, hvor 22 såkaldte AaB-"fans" altså ville slåsse med FCK-ere).
Der er ikke nok problemer til AaBs udekampe til at dette tiltag kan retfærdiggøres. Det er et stort selvmål af AaB.
Men hvorfor prøver du at hive det op på en teoretisk debat om hvad der sker når man skal ud og flyve? Vi snakker om en helt konkret diskussion, hvor jeg mener AaB tager det helt forkerte valg. Lad mig spørge på en anden måde.Poker-One-Kenobi skrev:Nårh ja, den gamle sang om at hvis man skal aflevere sit navn og adresse for at købe en billet, så er man blevet sidestillet med en forbryder. Fuldstændigt ligesom man bliver behandlet som en terrorist når man skal ud og flyve, fordi man skal aflevere lidt person info. Klart at det er en ALT ALT for høj pris at betale, bare for at slippe for hærværk, vold, trusler, anholdelser, blus der bliver kastet på banen, kampe der bliver afbrudt osv... Jeg troede faktisk i havde misforstået pressemeddelsen, og var bange for ikke at kunne tage på udebaneture i fremtiden. Men panikken drejer sig selvfølgelig om en registrering af navn og adresse som måske kommer engang i fremtiden.
Hvad er det for nogle problemer med AaB-fans på udebanetribuner (ikke udenfor, mind you!), man ønsker at løse?
Hvad er det helt konkret denne registrering skal bidrage med?
Vi har i AaB i årevis set eksempler på at episoder er blevet håndteret internt med dialog og selvjustits. Hvorfor er denne strategi ikke længere brugbar?
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Sov du i søndags? Der er ikke en af de ting jeg nævner som ikke foregik, og alt dette vil vi nu slippe for fra FCK tosserne.Kasper skrev:Der er ikke noget at slippe for. ".. hærværk, vold, trusler, anholdelser, blus der bliver kastet på banen, kampe der bliver afbrudt osv.." Ser du også spøgelser?Poker-One-Kenobi skrev:Nårh ja, den gamle sang om at hvis man skal aflevere sit navn og adresse for at købe en billet, så er man blevet sidestillet med en forbryder. Fuldstændigt ligesom man bliver behandlet som en terrorist når man skal ud og flyve, fordi man skal aflevere lidt person info. Klart at det er en ALT ALT for høj pris at betale, bare for at slippe for hærværk, vold, trusler, anholdelser, blus der bliver kastet på banen, kampe der bliver afbrudt osv... Jeg troede faktisk i havde misforstået pressemeddelsen, og var bange for ikke at kunne tage på udebaneture i fremtiden. Men panikken drejer sig selvfølgelig om en registrering af navn og adresse som måske kommer engang i fremtiden.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Nej jeg var på stadion, var du? Nej alt det vil vi ikke slippe for og hvorfor skal vi straffes for deres handlinger?Poker-One-Kenobi skrev:Sov du i søndags? Der er ikke en af de ting jeg nævner som ikke foregik, og alt dette vil vi nu slippe for fra FCK tosserne.Kasper skrev:Der er ikke noget at slippe for. ".. hærværk, vold, trusler, anholdelser, blus der bliver kastet på banen, kampe der bliver afbrudt osv.." Ser du også spøgelser?Poker-One-Kenobi skrev:Nårh ja, den gamle sang om at hvis man skal aflevere sit navn og adresse for at købe en billet, så er man blevet sidestillet med en forbryder. Fuldstændigt ligesom man bliver behandlet som en terrorist når man skal ud og flyve, fordi man skal aflevere lidt person info. Klart at det er en ALT ALT for høj pris at betale, bare for at slippe for hærværk, vold, trusler, anholdelser, blus der bliver kastet på banen, kampe der bliver afbrudt osv... Jeg troede faktisk i havde misforstået pressemeddelsen, og var bange for ikke at kunne tage på udebaneture i fremtiden. Men panikken drejer sig selvfølgelig om en registrering af navn og adresse som måske kommer engang i fremtiden.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Yankee skrev:Men hvorfor prøver du at hive det op på en teoretisk debat om hvad der sker når man skal ud og flyve? Vi snakker om en helt konkret diskussion, hvor jeg mener AaB tager det helt forkerte valg. Lad mig spørge på en anden måde.Poker-One-Kenobi skrev:Nårh ja, den gamle sang om at hvis man skal aflevere sit navn og adresse for at købe en billet, så er man blevet sidestillet med en forbryder. Fuldstændigt ligesom man bliver behandlet som en terrorist når man skal ud og flyve, fordi man skal aflevere lidt person info. Klart at det er en ALT ALT for høj pris at betale, bare for at slippe for hærværk, vold, trusler, anholdelser, blus der bliver kastet på banen, kampe der bliver afbrudt osv... Jeg troede faktisk i havde misforstået pressemeddelsen, og var bange for ikke at kunne tage på udebaneture i fremtiden. Men panikken drejer sig selvfølgelig om en registrering af navn og adresse som måske kommer engang i fremtiden.
Hvad er det for nogle problemer med AaB-fans på udebanetribuner (ikke udenfor, mind you!), man ønsker at løse?
Vi har i AaB i årevis set eksempler på at episoder er blevet håndteret internt med dialog og selvjustits. Hvorfor er denne strategi ikke længere brugbar?
Det er da ikke en teoretisk debat, det er da relevant at man uden at kny afleverer personlige oplysninger i alle mulige sammenhæng, men ligeså snart det handler om fodbold, så er det åbenbart et kæmpe overgreb. Jeg har været til masser af kampe i udlandet, i forbindelse med dem alle har jeg måtte aflevere navn og addresse, og det har jeg da aldrig haft noget som helst problem med. Men klart nok, det ødelægger vel noget af festen, hvis man mener der skal fyres blus for at det kan være sjovt at gå til fodbold.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Hvem skulle stå for det hvis der ikke var nogle FCK fans? Hvad er straffen, at skulle bære på et stykke ID?Kasper skrev:Nej jeg var på stadion, var du? Nej alt det vil vi ikke slippe for og hvorfor skal vi straffes for deres handlinger?Poker-One-Kenobi skrev:Sov du i søndags? Der er ikke en af de ting jeg nævner som ikke foregik, og alt dette vil vi nu slippe for fra FCK tosserne.Kasper skrev:Der er ikke noget at slippe for. ".. hærværk, vold, trusler, anholdelser, blus der bliver kastet på banen, kampe der bliver afbrudt osv.." Ser du også spøgelser?Poker-One-Kenobi skrev:Nårh ja, den gamle sang om at hvis man skal aflevere sit navn og adresse for at købe en billet, så er man blevet sidestillet med en forbryder. Fuldstændigt ligesom man bliver behandlet som en terrorist når man skal ud og flyve, fordi man skal aflevere lidt person info. Klart at det er en ALT ALT for høj pris at betale, bare for at slippe for hærværk, vold, trusler, anholdelser, blus der bliver kastet på banen, kampe der bliver afbrudt osv... Jeg troede faktisk i havde misforstået pressemeddelsen, og var bange for ikke at kunne tage på udebaneture i fremtiden. Men panikken drejer sig selvfølgelig om en registrering af navn og adresse som måske kommer engang i fremtiden.
Jeg synes det er ret tydeligt at det for det første et solidarisk tiltag mellem de 5 store klubber i landet - så det behøver altså ikke afhænge af, hvordan AaB's eller OB's fans specifikt opfører sig.Vase skrev:Nu handler dette om at registrere sig for at komme ind til en fodboldkamp. Der blev 22 fans anholdt udenfor stadion. Det er naivt at tro, at ikke mindst 3/4 af dem ikke allerede er registreret af politiet. Det er vigtigt at adskille de to ting.Funky skrev:Jeg forstår altså ikke helt, at det at udlevere navn og adresse til den klub, man støtter, kan udlægges som et overgreb - til og med så slemt et overgreb, at man begynder at tale om at opføre sig ringere end man hidtil har gjort.
Der er ikke nok problemer til AaBs udekampe til at dette tiltag kan retfærdiggøres. Det er et stort selvmål af AaB.
Jeg synes det er at sammenligne med at stå i brugsen, eller banken, og hele tiden have et kamera i nakken. Jeg stjæler ikke, men overvåges alligevel - fordi NOGEN stjæler. Og jeg accepterer det, fordi jeg forstår butikkens behov for at pågribe tyvene (så slipper jeg også for at betale for svindet), og har tillid til, at overvågningsfilmen ikke misbruges. Derudover synes jeg det REELLE overgreb er til at overse - BÅDE i brugsen, og fremover på stadion. Navn og adresse skal man, som andre påpeger, oplyse i alverdens sammenhænge, og hvorfor dog ikke vise en lille smule tillid til, at AaB, OB, FCK osv. faktisk måske har fat i noget godt med dette tiltag? Vi vil vel alle gerne slippe af med den ballade på stadion.
Istedet for at lægge ord i munden på mig og negligere indgrebet, så prøv evt at forhold dig til de spørgsmål, jeg stiller dig (og AaB). Det er jo ikke et argument for et indgreb at "det ikke er særlig slemt". Der må være en konkret argumentation for at registrere folk.Poker-One-Kenobi skrev:Det er da ikke en teoretisk debat, det er da relevant at man uden at kny afleverer personlige oplysninger i alle mulige sammenhæng, men ligeså snart det handler om fodbold, så er det åbenbart et kæmpe overgreb. Jeg har været til masser af kampe i udlandet, i forbindelse med dem alle har jeg måtte aflevere navn og addresse, og det har jeg da aldrig haft noget som helst problem med. Men klart nok, det ødelægger vel noget af festen, hvis man mener der skal fyres blus for at det kan være sjovt at gå til fodbold.Yankee skrev:
http://tv2sport.dk/de-5-forbud-for-fodboldens-skyld" onclick="window.open(this.href);return false;
Man kan godt læse mellem linierne, at klubberne er motiverede for at finde andre løsninger end justitsministerens. Respektér dog det pres, klubberne er under!
Man kan godt læse mellem linierne, at klubberne er motiverede for at finde andre løsninger end justitsministerens. Respektér dog det pres, klubberne er under!
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Hundrede procent enig, der er end ikke nogen formulering om hvordan et sådan check af ID skal foregå, men istedet for at fejre at aberne fra FCK ikke skal hærge by og stadion igen lige foreløbeligt (plus den sportslige fordel der uden tvivl er i at de ikke vil have nogen udebanefans med) så vælger folk at gå panik over måske engang i fremtiden at skulle have et sygesikringskort med til fodbold.Funky skrev:Jeg synes det er ret tydeligt at det for det første et solidarisk tiltag mellem de 5 store klubber i landet - så det behøver altså ikke afhænge af, hvordan AaB's eller OB's fans specifikt opfører sig.Vase skrev:Nu handler dette om at registrere sig for at komme ind til en fodboldkamp. Der blev 22 fans anholdt udenfor stadion. Det er naivt at tro, at ikke mindst 3/4 af dem ikke allerede er registreret af politiet. Det er vigtigt at adskille de to ting.Funky skrev:Jeg forstår altså ikke helt, at det at udlevere navn og adresse til den klub, man støtter, kan udlægges som et overgreb - til og med så slemt et overgreb, at man begynder at tale om at opføre sig ringere end man hidtil har gjort.
Jeg synes det er at sammenligne med at stå i brugsen, eller banken, og hele tiden have et kamera i nakken. Jeg stjæler ikke, men overvåges alligevel - fordi NOGEN stjæler. Og jeg accepterer det, fordi jeg forstår butikkens behov for at pågribe tyvene (så slipper jeg også for at betale for svindet), og har tillid til, at overvågningsfilmen ikke misbruges. Derudover synes jeg det REELLE overgreb er til at overse - BÅDE i brugsen, og fremover på stadion. Navn og adresse skal man, som andre påpeger, oplyse i alverdens sammenhænge, og hvorfor dog ikke vise en lille smule tillid til, at AaB, OB, FCK osv. faktisk måske har fat i noget godt med dette tiltag? Vi vil vel alle gerne slippe af med den ballade på stadion.