AaB - Lyngby kamptråd

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Klaus » 11. mar 2012, 18:20

Netop hjemkommet fra en dejlig sejr. Efter min mening var Lucas Andersen rigtig god i første halvleg, men kræfterne slap op og udskiftningen fair nok.

Hvad angår stemningen manglede den sædvanlige larm, omvendt blev der heller ikke kastet med øl og modstanderens målmand blev ikke bombarderet med lightere. Jeg håber, at folk kommer igen, men i modsat fald vil stemningen begynde at komme fra andre kanter. Rart at se, at folk på nord var på stikkerne i dag, med det er klart, at man savnede Capo og tromme samt et par hundrede mand til at synge for. På den anden side er det jo et frit land vi lever i, og ingen må nogensinde anbringe sig selv højere end klubben.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 11. mar 2012, 18:21

Jeg synes det er barnligt af fansene at blive væk, de var absolut savnede. Det er lidt sådan Per Bjerregård "Ingen over klubben - kun mig"agtigt. Come om, at oplyse navn og adresse kan vidst dårligt kategoriseres som en straf. Der er jo ikke lagt op til, at alm. stemningsskabende fans mister nogle privilegier eller adgang til stadions medmindre man da ikke kan holde sig i skindet fra at lave noget lort der anyway ikke hører hjemme på stadion.

Nå videre til kampen - 1. halvleg var super imponerende. Især Lucas imponerede stort og flere kampe af den kaliber og han bliver svær at holde fast i. 2. halvleg var noget skidt og vi bør ALDRIG give et hold af Lyngbys ringe beskaffenhed så meget tid og plads. Derudover er det tydeligt ud fra kampen i dag, at man nu helhjertet prøver at køre Dalsgaard ind som makker til Helenius. Dalsgaard var ikke specielt god idag og Kents disposition med at holde Dalsgaard mindede mest af alt om Morten Olsens kærlighedsforhold til Rommedahl. Jeg så hellere Jeppe være makker til Helenius og vi blev også farlige igen da Curth kom ind. Noget andet er, at Kent snart må indse, at man kan bruge Wichmann meget mere end man gør. I dag, hvor Lyngby pludselig opgraderer midtbanen ved at sætte AC og generelt i 2. halvleg forsøger at skabe overtalssituationer på midten bør en god træner i mine øjne være pragmatisk og gøre et modtræk. Dette modtræk kunne passende have været Wichmann ind i stedet for Dalsgaard.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 11. mar 2012, 18:22

Vigtig vigtig sejr. Køge og SE i de næste to runder, det skulle gerne give 3/6 point mere. Hvis vi får 6, så er der ligesom ro på og sæsonen er næsten sikret.

Jeg tør ikke kigge op ad i tabellen, jeg håber bare at ro med et par sejre mere, kan skabe grobund for at mange af de unge kan udvikle sig, ved at have plads til at spille deres spil.

Håber at alle fanfraktioner er tilbage på tribunen mod SE. Fint med en lille protest i dag, både på og "udenfor" stadion - jeg håber i bliver hørt og at de kommer lidt til fornuft rundt omkring i klubberne. Det er nok desværre bare et problem, der på længere sigt kommer i nogle håbløse politikeres magt, hvis ikke klubberne viser en form for initiativ.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

SimonJ
1. div
1. div

Indlæg af SimonJ » 11. mar 2012, 18:28

damp skrev:Men dejligt at kunne se en hel kamp uden afbrydelser af røg eller andet.
Og dejligt at se, at der ikke smides øl og lightere i nakken på udeholdets målmand.
Det er rigtig at der mangler noget på stemningen, men der er vist heller ikke tvivl om hvem der laver ballade på Aalborg stadion.
Det har vist været den roligste dag for kontrollørerne og politiet til en AaB kamp.
For mig er opbaknig verbalt, og ikke røg, romerlys, kanonslag og hærværk.
Og hvis prisen er mistet stemning, for at slippe for ballade på Aalborg stadion, så må de godt blive væk længe endnu.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. mar 2012, 19:24

Kommer der noget af kampen på youtube, gerne hele kampen :)
Evt. alle AaBs kampe nogensinde....
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 11. mar 2012, 20:24

Nåede ikke kampen idag, men super med en sejr. Nogen der har fundet højdepunkter fra kampen nogen steder?

Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar

Indlæg af benz » 11. mar 2012, 22:05

PeterS skrev:Nåede ikke kampen idag, men super med en sejr. Nogen der har fundet højdepunkter fra kampen nogen steder?
http://onside.dk/fodbold-video/superlig ... s-20-runde" onclick="window.open(this.href);return false; :) her er målet og AaB blev ugens top :D

SGLoco
2. div
2. div

Indlæg af SGLoco » 11. mar 2012, 22:12

Hold nu kæft med kritikken af Dalsgaard!! og for så vidt også Duen!!

Duen er klart en af de bedste i dag sammen med PK og LN...

Kritikken af Dalsgaard er ved at minde om Rommedahl kritikken!! I dag spiller han da klart bedre end Helenius.. Han kæmper.. Han tager rigtig gode dybe løb og han KOMMER frem til chancer + han forsvarer sublimt ift. han er en angriber (Synes aktionen i første halveg hvor han tager et tilbageløb over en banelængde for at stoppe Emil Larsen i kontra).. Det ser du sgu ikke Helenius lave!! Helenius er da klart dårligere i dag og synes heller ikke han spillede en god kamp mod FCK.. Men man glemmer at kigge på hvilke type spillere de er.. Helenius vil du se meget mere fordi han skal ned i banen og være med i opspillet, mens Dalsgaard er typen de spiller meget i dybden.. Og f.eks. mod FCK i anden halveg ser du ikke Dalsgaard fordi de ikke magter at spille den i dybden der.... Helenius mangler inde i boxen alt for ofte når Dalle får bolden i dybden...

Og dem der så mener at Curth skal spille i stedet, burde kigge på alle de afleveringer han har i dag og alle de boldtab han har...

Dalsgaard og Helenius ligner et rigtig godt makkerpar.. De skaber rigtig mange chancer grundet de typer de er.. Hvis man giver Dalsgaard samme lange snor som Curth har fået, garanterer jeg at han vil scorer flere mål end ham.. Der er vel også en grund til at han har overhalet Curth nu i angrebet... Så bak nu op omkring ham.. Vi mangler typer som ham i angrebet her hjemme i Danmark..

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 11. mar 2012, 22:18

benz skrev:
PeterS skrev:Nåede ikke kampen idag, men super med en sejr. Nogen der har fundet højdepunkter fra kampen nogen steder?
http://onside.dk/fodbold-video/superlig ... s-20-runde" onclick="window.open(this.href);return false; :) her er målet og AaB blev ugens top :D
Camilla Martin den bondetøs
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 11. mar 2012, 22:24

SGLoco skrev:Hold nu kæft med kritikken af Dalsgaard!! og for så vidt også Duen!!

Kritikken af Dalsgaard er ved at minde om Rommedahl kritikken!! I dag spiller han da klart bedre end Helenius.. Han kæmper.. Han tager rigtig gode dybe løb og han KOMMER frem til chancer + han forsvarer sublimt ift. han er en angriber (Synes aktionen i første halveg hvor han tager et tilbageløb over en banelængde for at stoppe Emil Larsen i kontra).. Det ser du sgu ikke Helenius lave!! Helenius er da klart dårligere i dag og synes heller ikke han spillede en god kamp mod FCK.. Men man glemmer at kigge på hvilke type spillere de er.. Helenius vil du se meget mere fordi han skal ned i banen og være med i opspillet, mens Dalsgaard er typen de spiller meget i dybden.. Og f.eks. mod FCK i anden halveg ser du ikke Dalsgaard fordi de ikke magter at spille den i dybden der.... Helenius mangler inde i boxen alt for ofte når Dalle får bolden i dybden...

Og dem der så mener at Curth skal spille i stedet, burde kigge på alle de afleveringer han har i dag og alle de boldtab han har...

Dalsgaard og Helenius ligner et rigtig godt makkerpar.. De skaber rigtig mange chancer grundet de typer de er.. Hvis man giver Dalsgaard samme lange snor som Curth har fået, garanterer jeg at han vil scorer flere mål end ham.. Der er vel også en grund til at han har overhalet Curth nu i angrebet... Så bak nu op omkring ham.. Vi mangler typer som ham i angrebet her hjemme i Danmark..
Mangler vi angribere, der scorer 4 mål i 64 kampe eller deromkring? :P

Jeg er enig i at Dalle var bedre end Helenius i dag, men han viste desværre igen sin evne til ikke at gøre gode aktioner færdige. Det er den evne som Helenius besidder, og det er derfor det er ham, der er vores bedste målscorer. Jeg synes også at Dalle og Helenius skal starte mod HB Køge, for deres samarbejder fungerer OK, og HB Køges forsvar er forholdsvist nemme at splitte ad med gode dybdeløb.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

SGLoco
2. div
2. div

Indlæg af SGLoco » 11. mar 2012, 22:42

Hanga skrev:
SGLoco skrev:Hold nu kæft med kritikken af Dalsgaard!! og for så vidt også Duen!!

Mangler vi angribere, der scorer 4 mål i 64 kampe eller deromkring? :P

Jeg er enig i at Dalle var bedre end Helenius i dag, men han viste desværre igen sin evne til ikke at gøre gode aktioner færdige. Det er den evne som Helenius besidder, og det er derfor det er ham, der er vores bedste målscorer. Jeg synes også at Dalle og Helenius skal starte mod HB Køge, for deres samarbejder fungerer OK, og HB Køges forsvar er forholdsvist nemme at splitte ad med gode dybdeløb.
Jo men giv nu knægten et par kampe til at få hul på bylden og sp skal det nok komme... Hvis man har set reserveholdskampene og træningskampene er han faktisk ekstremt dygtig til at afslutte, men han mangler bare den samme selvtillid på superligaen...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. mar 2012, 23:27

Enig. Dalle virker også spændende imo. Han mangler dog lige lidt skarphed og et lidt bedre touch på bolden, så er den der. Tilgengæld laver han nogle giftige dybdeløb, og Helenius er rigtigt god til at finde hullerne synes jeg... Så bestemt et interessant makkerpar.
Jeg regner kraftigt med vi kører med samme opstilling mod Køge. Kan ikke se hvad der skal ændres. Lucas roses flere steder fra, og Due scorede et mål samt havde et par gode aktioner udover. Så tror ikke Rolfe starter inde mod Køge.

Og der er vel ingen tvivl om at hvis vi kan spille 90 imod Køge som vi gjorde i 1. halvleg idag, så bliver de kørt ud på røv og albuer. Og så længe vi bare er marginalt skarpere end SIF var i dag så burde vi kunne vinde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 11. mar 2012, 23:30

"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 12. mar 2012, 01:08

bare lige til info...

vores startopstilling bød på en gennemsnitsalder på 23,9 år...

det er da under alle omstændigheder opløftende..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Geografisk sted: Færøkroen

Indlæg af Jonas K » 12. mar 2012, 09:18

..
Boldtab? Så kan du vist ikke undgå at sige Due. Både i FCK & Lyngbykampen har han haft utrolig mange boldtab, og manglet meget koncentration. I en kamp som igår er han direkte dræbende for vores angreb. Langsom i fart og omgang med bolden. Det minder om Lindström i hans sidste sæson

Dalsgård kommer frem til chancer ja, men for satan hvor er han uskarp, de muligheder igår SKAL altså udnyttes hvis man spiller superliga. Der skal altiså ske forbedringer på afslutningsfronten

Nicklas havde ikke en god kamp igår, men hvad får han også at arbejde med? Især da Lucas gik ud var der intet tilbage fra kanterne.
Vores backs til gengæld, uha uha et makkerpar. Især PK er begyndt at blomstre op offensivt, og spiller med meget større selvtillid end længe set
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2012, 10:27

Jonas K skrev:
Boldtab? Så kan du vist ikke undgå at sige Due. Både i FCK & Lyngbykampen har han haft utrolig mange boldtab, og manglet meget koncentration. I en kamp som igår er han direkte dræbende for vores angreb. Langsom i fart og omgang med bolden. Det minder om Lindström i hans sidste sæson

Dalsgård kommer frem til chancer ja, men for satan hvor er han uskarp, de muligheder igår SKAL altså udnyttes hvis man spiller superliga. Der skal altiså ske forbedringer på afslutningsfronten

Nicklas havde ikke en god kamp igår, men hvad får han også at arbejde med? Især da Lucas gik ud var der intet tilbage fra kanterne.
Vores backs til gengæld, uha uha et makkerpar. Især PK er begyndt at blomstre op offensivt, og spiller med meget større selvtillid end længe set
Jeg fatter ikke kritikken af Due. Han er med afstand den af vores spillere der er vigtigst i den offensive del af spillet, selvom det ikke altid ser så prangende ud, som fx når Lucas sætter en mand. Når vi vælger at spille med Augo og Würtz på midten kan vi ikke undvære Due på banen - uanset om han laver lidt fejlafleveringer ind imellem. Eneste alternativ i truppen er Wichmann på midten i stedet for en af de to nuværende.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2012, 10:33

Pastorius skrev: Jeg fatter ikke kritikken af Due. Han er med afstand den af vores spillere der er vigtigst i den offensive del af spillet, selvom det ikke altid ser så prangende ud, som fx når Lucas sætter en mand. Når vi vælger at spille med Augo og Würtz på midten kan vi ikke undvære Due på banen - uanset om han laver lidt fejlafleveringer ind imellem. Eneste alternativ i truppen er Wichmann på midten i stedet for en af de to nuværende.
...og noget andet jeg slet ikke fatter er at KEP kan blive ved med at få spilletid. Det er rent held (og stærkt spil fra Lasse og generel god opbakning i forsvaret) der er skyld i at vi ikke lukker to-tre stykker ind mod et ikke videre skarpt Lyngbyhold. Vores alternativer må være virkeligt ringe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 12. mar 2012, 10:41

Pastorius skrev:
Pastorius skrev: Jeg fatter ikke kritikken af Due. Han er med afstand den af vores spillere der er vigtigst i den offensive del af spillet, selvom det ikke altid ser så prangende ud, som fx når Lucas sætter en mand. Når vi vælger at spille med Augo og Würtz på midten kan vi ikke undvære Due på banen - uanset om han laver lidt fejlafleveringer ind imellem. Eneste alternativ i truppen er Wichmann på midten i stedet for en af de to nuværende.
...og noget andet jeg slet ikke fatter er at KEP kan blive ved med at få spilletid. Det er rent held (og stærkt spil fra Lasse og generel god opbakning i forsvaret) der er skyld i at vi ikke lukker to-tre stykker ind mod et ikke videre skarpt Lyngbyhold. Vores alternativer må være virkeligt ringe.
Du nævner det selv. Hvilke alternativer har vi på til KEP? Måske Godtfredsen eller den nye islænding, som jeg ikke kender noget til.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2012, 10:44

jensemand57 skrev: Du nævner det selv. Hville alternativer har vi på til KEP? Måske Godtfredsen eller den nye islænding, som jeg ikke kender noget til.
Ud fra bulletinerne så er Justinussen (som jo da vist er færring) ikke nogen helt ringe spiller, men eller må det være Augo som midterforsvarer, hvilket samtidig ville give plads til Wichmann som starter, som jeg også ville se som et plus. Desværre er det vist ikke gået helt så godt som ønsket med de forsøg der har været med den opstilling.
(Jeg har ivørigt indtryk af at KEP er Kents førstevalg som forsvarer, hvilket jeg slet ikke fatter).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. mar 2012, 10:58

Pastorius skrev:
jensemand57 skrev: Du nævner det selv. Hville alternativer har vi på til KEP? Måske Godtfredsen eller den nye islænding, som jeg ikke kender noget til.
Ud fra bulletinerne så er Justinussen (som jo da vist er færring) ikke nogen helt ringe spiller, men eller må det være Augo som midterforsvarer, hvilket samtidig ville give plads til Wichmann som starter, som jeg også ville se som et plus. Desværre er det vist ikke gået helt så godt som ønsket med de forsøg der har været med den opstilling.
(Jeg har ivørigt indtryk af at KEP er Kents førstevalg som forsvarer, hvilket jeg slet ikke fatter).
Det er rigtigt at KEP ikke var særlig god igår, men jeg har så også indtryk af, at det var en kamp under niveau fra hans side.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar