Registrering på udebaneture

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Sønderhof » 11. mar 2012, 18:53

Jeg hører til dem der altid har været helt utrolig irriteret, på de fjolser der har blandet det at støtte deres klub sammen med kriminel adfærd. Derfor synes jeg det er fint at se at man nu forsøger at gøre en aktiv indsats fra klubberne, for den slags opførsel hører ingen steder hjemme. For mig at se er det dog en forhastet og forkert tilgang til problemet.

Der er lige en enkelt detalje, som jeg håber at I lige kan hjælpe mig med at opklare:

FCK har valgt at lukke deres udebaneomåder, og her vil andre klubber følge trop, såfremt deres fans opfører lige så tåbeligt. Men dette forhindrer jo ikke i første omgang at disse idioter troppe op på fx Aalborg sadion og danner gruppe et sted på stadion???? Altså får man dem ud blandt familier og børn, frem for de står lukket inde i deres bur. Enten har jeg misforstået noget her, eller også er det da en komplet tåbelig ide!

Jeg er godt klar over at man ar tænkt sig at lave disse registrer, for at forhindrer disse tumper kommer på diverse stadions, men der kan vare mange år før man har indfanget alle disse. I mellemtiden kan se så stå blandt "Bullerbanden" og fyre håndgranater og andet lort af. Hvis man tror at det vil lokke flere folk på stadion og gøre afviklingen af kampene mere sikre, så har man taget fejl!

Waco
Drenge
Drenge

Indlæg af Waco » 11. mar 2012, 18:56

Klaus skrev: Er det nu helt rigtigt????? TIl en ganske almindelig kamp bliver der kastet mønter og lightere efter modstandernes spillere, og der bliver da også kastet øl efter andre fans. Dette skete ikke i dag. En del af grunden skyldes spilletidspunkt og modstander, men lur mig om det ikke også skyldes en anden publikumssammensætning i dag på vest. Stemningen uden Capo og tromme var naturligvis ikke så god som den plejer, men omvendt var det fedt, at der trods alt kom så mange og at man gjorde sit bedste. Fortsætter man boykotten vil der dukke nye stemningscentre op, som måske også kan spille tromme.

Lynges kinesiske ordsprog om, at man kan måle ens egen betydning ved at stikke fingeren i et glas vand og se hvor stort hullet er, når man hiver den op, er også gældende her. Ingen over klubben.
Sludder og vrøvl, nu må det her vanvid snart stoppe. Enhver ved at temperamentet typisk er højere til en kamp mod FCK og Brøndby, hvorfor der, dog også totalt uforståeligt for mig, altid ryger et hav af ting på banen.
Det har intet at gøre med dagens publikumsammensætning.

Ingen over klubben, og det berømte Lynge-citat... Jamen, jeg skal lige love for at der er kommet en masse folk ud af busken. At sidde og præsentere det citat for bl.a. ATK og Auxilia-medlemmer, der har rejst til samtlige AaB-kampe, med ganske få undtagelser, i en del år, er ganske enkelt uhørt. Det er folk der lægger så mange timer i at støtte AaB, og skabe en kulisse om kampen som I også nyder af, at det er noget forbandet svineri at sidde og beklikke deres loyalitet og engagement overfor klubben. Det her handler netop om, at få en dialog igang mellem klub og fans. En dialog de alligevel SKAL starte, da de efter UEFA's regler skal have ansat en fankoordinator i år, der netop kunne have afhjulpet en situation som den vi har nu.

Jeg forstår godt hvis Auxilia/Vesttribunens Drenge efter al denne polemik, bliver efterladt med en masse spørgsmål i forhold til om de nu også gør det rigtige med fortsat at have en ambition om at favne bredt, og sørge for at så mange AaB-fans kan komme med. Man kan godt nyde godt af deres arbejde, arrangementer mm., men de bliver svinet til fra højre og venstre og bliver beskyldt for at svigte klubben så snart deres holdninger ikke passer ind i ens eget kram. Det er ret usselt.

Især fordi miljøet de sidste 3-4 år har været præget af en åbenhed, der bl.a. har elimineret den kløft der i gamle dage var mellem ASC og andre grupper på tribunen. Der er sket så mange fremskridt. Og alligevel skal man sidde og høre på tastaturkrigere der snakker loyalitet og opbakning - jeg troede ærligt talt vi var nået længere.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 11. mar 2012, 18:58

Dot Bot skrev: Jeg erklærer mig Meelsen enig, og vil slutte denne diskussion. Du vil sikkert føle det som en "sejr" i dit hoved, jeg ser det mere som en umulighed at kunne få ført vores/mine argumenter igennem til din egen verden.
En sejr????? AaB-fans forhold til hinanden er bombet tilbage til stenalderen, og det er fandme ikke nogen sejr for nogen. Ej heller er det en sejr for "jer", at stemningen i dag naturligvis var dårligere end normalt. NEJ, det her er en yderst ulykkelig og træls situation for alle med et hjerte for AaB. Jeg synes det er dybt, dybt ulykkeligt, at I valgte at boykotte i stedet for at søge dialogen med klubben. Jeg synes, at I sætter jer over klubben, og det kan jeg personligt ikke li'.... Derfor er jeg trods alt glad for, at der kom så mange, men en sejr er det godt nok ikke...........

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 11. mar 2012, 18:58

Er der en af jer der er imod registeringen der kan svarer mig på følgende: Er i også imod at blive visiteret inden i går ind på stadion?

Forstå mig ret, I har jeres mening og det er helt fair, men jeg føler mig ikke kriminaliseret ved en vagt visitere mig inden jeg går ind på stadion. Gør i det? Hvorfor er det evt. værre at skulle oplyse navn og adresse på en billet, end det er at blive visiteret inden kampen?

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div

Indlæg af JFL » 11. mar 2012, 19:00

Klaus skrev:
JFL skrev: Grunden til at der ingen ballade var i dag, er fordi, at der aldrig er ballade blandt AaB-fans på Aalborg Stadion. Længere er den ikke.
Og skal vi lige blive enige om, at det er nemmere at blive opdaget i at lave ulovlige ting på stadion, hvor der er kontrollører, kameraer og masser af mennesker, end det er stort set alle andre steder?
Er det nu helt rigtigt????? TIl en ganske almindelig kamp bliver der kastet mønter og lightere efter modstandernes spillere, og der bliver da også kastet øl efter andre fans. Dette skete ikke i dag. En del af grunden skyldes spilletidspunkt og modstander, men lur mig om det ikke også skyldes en anden publikumssammensætning i dag på vest. Stemningen uden Capo og tromme var naturligvis ikke så god som den plejer, men omvendt var det fedt, at der trods alt kom så mange og at man gjorde sit bedste. Fortsætter man boykotten vil der dukke nye stemningscentre op, som måske også kan spille tromme.

Lynges kinesiske ordsprog om, at man kan måle ens egen betydning ved at stikke fingeren i et glas vand og se hvor stort hullet er, når man hiver den op, er også gældende her. Ingen over klubben.
Viva la revolution!

Trommen er død og capoen er væltet! De nye stemningscentre vil spire!

Det er disse toner, du lægger for dagen. En art regimeskifte eller paradigmeskifte om du vil. Jeg kunne ikke være mere uenig. Den nuværende stemningsscene er den bedste, der er set i lang tid i Aalborg, og den vil du nedlægge? Hvad vil du have i stedet? Det kunne være fedt, hvis du gad at svare på det. For det jeg frygter er de folk, der inderst inde gerne så fodboldkulturen blive mere som at gå til håndbold. Jeg vil græde den dag det sker. Fodbolden har noget unikt, og det er de folk, der brænder for deres klub. Det kan udmønte sig i frustrationer, som når man kaster en øl eller en lighter. Det her er fodbold og følelserne sidder uden på tøjet. Sådan er det, og sådan skal det blive ved med at være.

I fredags var jeg til hockey. Her blev der også kastet øl ind på banen. Det skete sågar på lang siden at folk kastede øl ind. Der var en gammel mand, der i sidste sekund, hvor en Rødovre spiller ømmer sig efter at være blevet ramt af en AaB-spiller, rejser sig og fuldstændig skiller Rødovre manden af (altså verbalt). Den gamle mand var nærmest klinet op af plexiglasset i sin raseriudbrud mod denne Rødovre-spiller.
I kampen mod FCK var der folk på Nordjyske der råbte "hader, hader, hader København" efter FCK-spillere og fans. Det er for mig noget af det fedeste ved at gå til fodbold (og hockey i den her ene kamp, som jeg har set i år). Det kan nemt komme til at koste en lighter på banen eller en øl i nakken, men sådan er det, når følelserne er med. Og det skal der aldrig nogensinde laves om på. Aldrig.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar

Indlæg af Klaus » 11. mar 2012, 19:07

Waco skrev: Sludder og vrøvl, nu må det her vanvid snart stoppe. Enhver ved at temperamentet typisk er højere til en kamp mod FCK og Brøndby, hvorfor der, dog også totalt uforståeligt for mig, altid ryger et hav af ting på banen.
Det har intet at gøre med dagens publikumsammensætning.
Hvilket også er en del af forklaringen, men kontrasten til andre kampe er bare meget, meget stor. Hvis du tror, at jeg prøver på at beklikke nogen engagerede fans følelser og engagement til AaB tager du fejl. Jeg har støttet ATK i lang tid. Det har jeg gjort i respekt for det store arbejde, de har gjort. MEN, derfor kan man godt være uenig, og jeg synes denne boykot er dybt åndsvag og skadelig for os alle sammen. I øvrigt troede jeg ikke, at ATK boykottede i dag, men der tager jeg måske fejl???

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 11. mar 2012, 19:10

Waco skrev:Især fordi miljøet de sidste 3-4 år har været præget af en åbenhed, der bl.a. har elimineret den kløft der i gamle dage var mellem ASC og andre grupper på tribunen. Der er sket så mange fremskridt. Og alligevel skal man sidde og høre på tastaturkrigere der snakker loyalitet og opbakning - jeg troede ærligt talt vi var nået længere.
Det klinger satme hult at snakke om åbenhed, når man så samtidig angriber andre for at være tastaturkrigere. Du troede måske, vi var nået længere, men jeg troede til gengæld, at de aktive fans var kommet længere end at anfægte deres medfans' måde at være fans på. Det er til grin.

Det er også pinligt, når Meelsen, som ellers ofte agerer som talsmand for Vesttribunen/Auxilia, melder sig ud af debatten med en "dem vs. os"-besked. Det er hamrendes uintelligent, og det går vel imod hele den åbenhed, som tribunen så imponerende ellers har kæmpet for.

Jeg er på ingen måde enig i jeres boycut. Jeg synes, det er en storm i et glas vand, men det må være fuldstændig op til jer selv. I skal bare ikke tro, at I er uundværlige. I har gjort en kæmpeindsats for tribunen igennem de sidste år, og arbejdet ville umiddelbart gå tabt, såfremt I meldte jer ud, men der er ingen tvivl om, at nye grupperinger ville opstå. Der er altså INGEN OVER KLUBBEN, og det gælder alle fangrupperinger. Man skal have ualmindeligt pessimistiske briller på, for at kunne hive trusler om udelukkelse og kriminalisering ud af det forslag. Det er muligt, at det kan fortolkes sådan, men almindelig sund fornuft taler imod, at det skal blive sådan.

Men igen, det er jeres kamp. Jeg tvivler på, at I vinder noget som helst ved den.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

kasper.a
Landshold
Landshold
Geografisk sted: 9550

Indlæg af kasper.a » 11. mar 2012, 19:11

Klaus skrev: En sejr????? AaB-fans forhold til hinanden er bombet tilbage til stenalderen, og det er fandme ikke nogen sejr for nogen. Ej heller er det en sejr for "jer", at stemningen i dag naturligvis var dårligere end normalt. NEJ, det her er en yderst ulykkelig og træls situation for alle med et hjerte for AaB. Jeg synes det er dybt, dybt ulykkeligt, at I valgte at boykotte i stedet for at søge dialogen med klubben. Jeg synes, at I sætter jer over klubben, og det kan jeg personligt ikke li'.... Derfor er jeg trods alt glad for, at der kom så mange, men en sejr er det godt nok ikke...........
Det var et af de bedre indlæg jeg har set fra en modstander af boykotten. For det er fuldstændig rigtigt, det gode forhold som var blevet etableret AaB fans imellem er meget tæt på at være væk. Lige nu står vi i en situation som ikke til gode ser nogen. Så vi er nød til at få løst denne situation, så vi kan komme tilbage til normale forhold.

Klubben vil jo ikke have en dialog med os, de havde jo alle muligheder for at kontakte os og høre vores holdninger til solidaritetsaftalen, men gjorde det ikke.
Hent Martin P. og Bræmer hjem!

SimonJ
1. div
1. div

Indlæg af SimonJ » 11. mar 2012, 19:13

Klaus skrev:
Dot Bot skrev: Jeg erklærer mig Meelsen enig, og vil slutte denne diskussion. Du vil sikkert føle det som en "sejr" i dit hoved, jeg ser det mere som en umulighed at kunne få ført vores/mine argumenter igennem til din egen verden.
Jeg synes det er dybt, dybt ulykkeligt, at I valgte at boykotte i stedet for at søge dialogen med klubben. Jeg synes, at I sætter jer over klubben, og det kan jeg personligt ikke li'.... Derfor er jeg trods alt glad for, at der kom så mange, men en sejr er det godt nok ikke...........
Undskyld mig hvad?

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 11. mar 2012, 19:16

Komplet infantilt og dybt latterligt, den måde I griber Jeres "protestaktion" an på.

The End.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af 9382'eren » 11. mar 2012, 19:18

astonvilla skrev:Komplet infantilt og dybt latterligt, den måde I griber Jeres "protestaktion" an på.

The End.
Tak for indsparket. Det var tiltrængt...
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar

Indlæg af Klaus » 11. mar 2012, 19:19

SimonJ skrev:
Klaus skrev:
Jeg synes det er dybt, dybt ulykkeligt, at I valgte at boykotte i stedet for at søge dialogen med klubben. Jeg synes, at I sætter jer over klubben, og det kan jeg personligt ikke li'.... Derfor er jeg trods alt glad for, at der kom så mange, men en sejr er det godt nok ikke...........
Undskyld mig hvad?
Det jeg mener er, at der tydeligvis er en modstrid mellem pressemeddelelsen, og de udtalelser Lynge gav i Nordjyske. Man kunne måske have valgt en dialog med Lynge om, hvad pokker det her præcist betød inden man skred til boykot????

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar

Indlæg af Klaus » 11. mar 2012, 19:32

JFL skrev:
Trommen er død og capoen er væltet! De nye stemningscentre vil spire!

Det er disse toner, du lægger for dagen. En art regimeskifte eller paradigmeskifte om du vil. Jeg kunne ikke være mere uenig. Den nuværende stemningsscene er den bedste, der er set i lang tid i Aalborg, og den vil du nedlægge? Hvad vil du have i stedet? Det kunne være fedt, hvis du gad at svare på det. For det jeg frygter er de folk, der inderst inde gerne så fodboldkulturen blive mere som at gå til håndbold. Jeg vil græde den dag det sker. Fodbolden har noget unikt, og det er de folk, der brænder for deres klub. Det kan udmønte sig i frustrationer, som når man kaster en øl eller en lighter. Det her er fodbold og følelserne sidder uden på tøjet. Sådan er det, og sådan skal det blive ved med at være.
Nej, så har jeg formuleret mig forkert. Jeg vil bestemt foretrække, at der kommer samling på det hele igen. Jeg anerkender fuldt ud det gode arbejde, der bliver gjort på tribunen. Det jeg mener er, at HVIS folk hypotetisk set valgte at boykotte i længere tid. Ja så ville der opstå nye stemningscentre. Det er bestemt ikke noget jeg vil foretrække, afgjort ikke.

Jeg er heller ikke sart, hvis der ryger en øl eller fem op i luften under en scoring eller en eller anden dramatisk situation. Men jeg har svært ved at se logikken i dem, der uden nogen som helst grund - eller pasion om du vil - kaster en øl i nakken på en medfan. Jeg så også episoden i ishockeyhallen og det er også den stemning jeg kan li'. Men det indbefatter ikke at beskyde modstanderens målmand gennem en halv kamp med mønter og lightere. I sidste uge gik det i den grad ud over Wiland, som ikke havde gjort noget som helst. Havde Wiland så været et svin overfor en af vores spillere, eller gjort et eller andet tåbeligt - så kunne jeg måske endda forstå det. Men det havde han ikke, og den form for stemning synes jeg ikke er i orden.

sociopaten
2. div
2. div

Indlæg af sociopaten » 11. mar 2012, 20:05

Funky skrev:
MHJ skrev:
Dot Bot skrev:
nik skrev:Dejligt at klubbernes intertiv virkede fra dag 1, så er det på plads, så er det bare at fortsætte
Ja, det var fremragende!

Jeg er rystet over folks overordnet mening er at klubbens er bedst tjent med at Auxilia og Vesttribunens Drenge bliver væk.
Det er skræmmende.
Det tror jeg nu heller ikke du skal tage for alvorligt. Nogle, inklusiv mig selv, har nok bare svært ved at tage deres martyrium seriøst, når de gør sådan et stort nummer ud af en potentiel registrering.
Den ædle nordjyske sport, at tage lidt pis på folk som har malet sig helt op i det skingre, selvretfærdige hjørne, er tilsyneladende ikke slået igennem iblandt den aalborgensiske ungdom. ;)

Derudover giver dagens kamp, med ganske udmærket stemning på stadion, bare anledning til at hive Lynges gamle klassiker med fingeren og glasset med vand frem. Det kan måske rette lidt op på noget proportionsforvrængning, og dermed kan man sige, at der måske kan komme noget fornuftigt ud af hele snakken.
Stemningen var elendig for alle andre end håndbold aficionados. Fingeren blev stukket i vandglasset og efterlod et kæmpe hul. Jeg håber hurtigst muligt stemningsskaberne vender tilbage og genskaber stemningen på stadion.

Jeg er fuldstændig enig i at forslagene om fanrestriktionerne i forhold til AaB's fans er nyttesløse og unødvendige. Derfor er det også principielt i orden at protestere mod dem (jeg synes så at man stadig skulle have mødt op uden at synge).

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 11. mar 2012, 20:22

Den her debat er ved at være pinlig, det gælder for begge lejre. Alle synspunkter er vidst ved at være fremlagt op til flere gange nu, og er derefter gået over, til at blive mudderkastning. Skal vi ikke droppe tilsviningen af både aktive som ikke aktive fans ? Vi er trods alt AaB fans allesammen.

Derudover skulle vi så ikke se og komme videre? Vi er heldigvis rigtig mange forskellige AaB fans, så der bliver svært at blive enige på alle punkter. Men i stedet for at bruge tid og kræfter på at pege fingre ad hinanden kunne hver lejr bruge den mere konstruktivt. F.eks. kunne alle der synes boycot og protest er latterligt, forberede sig til næste kamp og lade være med at tænke så meget over hvor store nogle idioter de fans der bliver væk er. Dem der er imod registrering kunne så bruge tiden på at komme i dialog med klubben og finde frem til nogle løsninger alle kan være tilfredse med.

Jeg tror ikke der er nogen der synes det er vildt sjovt at blive væk fra stadion, men for nogen er det at man eksempelvis kan blive nød til at droppe udebaneture et stort problem, da man her mener det skader AaB på den lange bane, mens andre tænker at blive væk i protest en kamp er mest skadeligt. At kalde andre for ballademagere,bøller,sofafans, idioter og meget mere samt sidde og tale om hvem der er mest ægte fans og skabe intern splid gavner vi i hvert fald ikke AaB på nogen måde.

For AaB ;)

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar

Indlæg af Klaus » 11. mar 2012, 20:27

PeterS skrev:Den her debat er ved at være pinlig, det gælder for begge lejre. Alle synspunkter er vidst ved at være fremlagt op til flere gange nu, og er derefter gået over, til at blive mudderkastning. Skal vi ikke droppe tilsviningen af både aktive som ikke aktive fans ? Vi er trods alt AaB fans allesammen.

Derudover skulle vi så ikke se og komme videre? Vi er heldigvis rigtig mange forskellige AaB fans, så der bliver svært at blive enige på alle punkter. Men i stedet for at bruge tid og kræfter på at pege fingre ad hinanden kunne hver lejr bruge den mere konstruktivt. F.eks. kunne alle der synes boycot og protest er latterligt, forberede sig til næste kamp og lade være med at tænke så meget over hvor store nogle idioter de fans der bliver væk er. Dem der er imod registrering kunne så bruge tiden på at komme i dialog med klubben og finde frem til nogle løsninger alle kan være tilfredse med.

Jeg tror ikke der er nogen der synes det er vildt sjovt at blive væk fra stadion, men for nogen er det at man eksempelvis kan blive nød til at droppe udebaneture et stort problem, da man her mener det skader AaB på den lange bane, mens andre tænker at blive væk i protest en kamp er mest skadeligt. At kalde andre for ballademagere,bøller,sofafans, idioter og meget mere samt sidde og tale om hvem der er mest ægte fans og skabe intern splid gavner vi i hvert fald ikke AaB på nogen måde.

For AaB ;)
:thumbsup: Enig, vi skal videre.

SimonJ
1. div
1. div

Indlæg af SimonJ » 11. mar 2012, 22:23

Der må være nogle, som sidder og klapper i deres små Niels-Christian Holmstrøm-hænder her til aften.

MadWeasel
Drenge
Drenge

Indlæg af MadWeasel » 11. mar 2012, 22:27

SimonJ skrev:Der må være nogle, som sidder og klapper i deres små Niels-Christian Holmstrøm-hænder her til aften.
Ja han er sgu for sej. :thumbsup:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar

Indlæg af Klaus » 11. mar 2012, 22:29

SimonJ skrev:Der må være nogle, som sidder og klapper i deres små Niels-Christian Holmstrøm-hænder her til aften.
Nææææ, men der er nogen der er enige med ham, men der er sgu ikke noget at klappe over....

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div

Indlæg af JFL » 11. mar 2012, 22:30

Tænkte det samme. Han viser da i hvert fald slet ingen villighed til at lytte til den stakkels fanrepræsentant. Kan normalt egentlig godt lide Holmstrøm, men her bekræfter han jo bare det syn jeg har på klubbernes håndtering af den her problematik.

Når det er sagt, så er problematikken en helt anden når det handler om AaB, fordi FCK rent faktisk har problemer med deres fans. Det kunne være interessant hvis debatten havde kørt på, hvorfor en klub som AaB skal med ind i diskussionen. Lynge var igennem på telefon og sagde, at det her ikke var et FCK-problem, men et problem for dansk fodbold og derfor var de gået med i et samarbejde. Fanrepræsentanten sagde, at der var 1,3 anholdelser pr. superligakamp. Det siger vel med alt tydelighed, at der ikke er tale om et problem i dansk fodbold, men et problem der retter sig mod FCK og måske BIF. Men Holmstrøm har FCK hatten placeret godt og grundigt ned over panden og virker mere arrogant end nogensinde. Et tydeligt eksempel på en klubrepræsentant i afmagt.

Besvar