frederikshavneren skrev:Jeg forventer en meget svær kamp i aften. HB Køge ligner godt nok en stensikker nedrykker, men har en svær start i superligaen gradvist øget deres niveau. De ydre omstændigheder i aften bliver uendelig triste, Herfølge Stadion en mandag aften med max. et par tusinde tilskuere. Bulletinerne omtaler også en dårlig bane, hvilket helt sikkert vil påvirke spillet.Angående selve kampen forventer jeg et aggressivt spillende hjemmehold, der satser benhårdt på dødboldesamt hurtige omstillinger. Her bliver Augu og Pølsen altafgørende, det er vitalt at de vinder kampen om midtbanen.I forårets to første hjemmekampe har FCK og Lyngby været meget dominerende, det er tildels forståeligt mod ligaens suveræne førerhold, mens de afsluttende 60 minutters ynk mod Lyngby bør give anledning til alvorlige overvejelser.Jeg håber at tendensen brydes i aften, AaB skal gerne sætte sig på kampen fra start.Opstillingsmæssigt håber jeg på følgende AaB lineup:N. LarsenP. Kristensen - L. Nielsen - KEP - J. AhlmannC. Rolfe - Pølsen - Augu - A. DueJ. Curth - N. Helenius Modstanderen og baneforholdene influerer på min valgte line up hvortil jeg kort vil knytte et par kommentarer. Jeg har fravalgt Lucas til startopstillingen da jeg tror at han vil få det meget svært som starter i aften. Dels er banen dårlig,men derudover passer HB Køges meget aggressive og fysisk betonede spil ikke til Lucas. Han fik meget plads mod Lyngby,det vil han ikke få i aften. At Bøge er skadet igen igen betyder desværre at Patrick må vikariere som højre back. Det er absolut en nødløsning, han er ok defensivt men offensivt er han en katastrofe. Han er synonymet af en alibispiller, han trækker al tempo ud af kampene ved hele tiden at spille på tværs el. bagud. Når han endelig laver en fremadrettet afleveringer de næsten altid upræcise eller i mavehøjde.I takt med at Jakob Ahlmann får mere erfaring håber jeg at han bliver mere offensiv i sit spil. Det er til dels forståeligt at han har spillet på det sikre her i starten (da han er urutineret), men offensivt mangler han virkelig at vise noget. Som sammenligning bidrager andre venstre backs som Oviedo, Noruzzi (ham fra Brøndby), Eckersley, Mendy, Mtiliga og Juelsgård med et helt anderledes tryk i det offensive spil i form af aggressive raids. Det har været en total mangelvare fra Ahlmanns side, men måske det er et udtryk for Kents og Kuhns ønske (da vi desværre har to meget defensivt orienterede trænere).I front har jeg fravalgt Dalsgaard. I mine øjne er han pivringe, han er hurtig, men har en "imponerende" evne til at brænde selv de største chancer. Angående Kayke tror jeg at han vil få det svært på en halvumulig bane mod et godt kæmpende aggressivt spillende hjemmehold. Jeg har derfor valgt Curth i front, et andet plus ved ham er at han ogsåkan spille en central rolle ved de defensive dødbolde.Resultatmæssigt tror jeg på en snæver 2-1 AaB sejr efter en kamp der spillemæssigt formodentlig bliver på et dårligt niveau.
Det er nok til dato, det indlæg jeg er mest uenig i..
Lucas fortjener selvfølgelig genvalg ovenpå sin kamp mod Lyngby.
Patrick havde jeg som MOM i Lyngby kampen, og mener at han bidrog fint i det offensive.
Ahlmann synes jeg kæmpede fremragende både i det offensive og defensive og er sammen med Lucas og Helenius vores største salgsobjekt.
Dalsgaard brænder mange chancer ja, men det samme har vi set fra Curth over en længere årrække nu. Så ser man bort fra dette, synes jeg han har et fint samarbejde med Helenius, har gode dybe løbe og kæmper fremragende defensivt. (Havde bla. et sindsygt tilbageløb mod Lyngby, som reddede os fra at de fik en friløber)