Den store nedrykningstråd part 2.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Re: Den store nedrykningstråd part 2.

Indlæg af Kenneth K » 14. apr 2012, 19:56

Øj, hvor jeg håber, at OBs katastrofesæson ender med at sende dem i 1. division. Åh, hvor kunne det dog bare være skægt lige at se dem måtte ned og vende.

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 14. apr 2012, 20:42

Kenneth K skrev:Øj, hvor jeg håber, at OBs katastrofesæson ender med at sende dem i 1. division. Åh, hvor kunne det dog bare være skægt lige at se dem måtte ned og vende.
Vende? Næ, de ville ikke komme tilbage igen. Vi ser ofte hold der sovser fast i 1. div. når de først rykker ned. Men ingen tvivl om at det står mellem lyngby og OB.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 14. apr 2012, 21:16

Jeg håber Lyngby henter OB, senest ved 33 runde.
Fordi ved sidste spillerunde sidste år, var OB sikker på sølv, og kunne ikke nå hverken guld eller ende med bronze. De skulle spille sidste kamp mod Lyngby som desperat behøvede sejr i deres overlevelses kamp. OB stillede op med halvt b-hold som havde festet meget over vundne sølvmedaljer i dagene forinden. Derved vandt Lyngby 3 vigtige point i deres kamp til at sikre sig en ny sæson i ligaen.
Nu må OB gerne blive straffet for ikke at have gjort det de kunne sidste sæson til at sende Lyngby ned. På papiret var OB storfavoritter til at vinde kampen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 14. apr 2012, 22:12

634 skrev:Jeg håber Lyngby henter OB, senest ved 33 runde.
Fordi ved sidste spillerunde sidste år, var OB sikker på sølv, og kunne ikke nå hverken guld eller ende med bronze. De skulle spille sidste kamp mod Lyngby som desperat behøvede sejr i deres overlevelses kamp. OB stillede op med halvt b-hold som havde festet meget over vundne sølvmedaljer i dagene forinden. Derved vandt Lyngby 3 vigtige point i deres kamp til at sikre sig en ny sæson i ligaen.
Nu må OB gerne blive straffet for ikke at have gjort det de kunne sidste sæson til at sende Lyngby ned. På papiret var OB storfavoritter til at vinde kampen.
Det er nok desværre ønsketænkning, men jeg vil også kunne se det sjove i, at Lyngby i sidste runde slår et umotiveret Brøndbyhold på halvvejs sommerferie og redder sig, mens OB vinder en ligegyldig sejr i Køge. Det vil være sød hævn oven på fynboernes forsøg på at sende AaB ud med nederlaget i Lyngby sidste år.

Uanset hvordan det går kan jeg dog allerede nu mærke en stille fryd ved tanken om, hvordan det mon er at være de OB-provoer, der op til sidste spillerunde sidste år besøgte denne hjemmeside med hoverende fryd over AaB's sikre nedrykning og en fremtid, der tilhører OB.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. apr 2012, 11:54

sulakvelidze skrev:
634 skrev:Jeg håber Lyngby henter OB, senest ved 33 runde.
Det er nok desværre ønsketænkning, men jeg vil også kunne se det sjove i, at Lyngby i sidste runde slår et umotiveret Brøndbyhold på halvvejs sommerferie og redder sig, mens OB vinder en ligegyldig sejr i Køge. Det vil være sød hævn oven på fynboernes forsøg på at sende AaB ud med nederlaget i Lyngby sidste år.

Uanset hvordan det går kan jeg dog allerede nu mærke en stille fryd ved tanken om, hvordan det mon er at være de OB-provoer, der op til sidste spillerunde sidste år besøgte denne hjemmeside med hoverende fryd over AaB's sikre nedrykning og en fremtid, der tilhører OB.
Hørt!

Det var en skandaløs optræden af OB, som de gerne må blive "straffet" for.

Desuden må man, med de egoistiske briller på, sige at bunden af superligaen næste år vil være lidt nemmere at tegne hvis Lyngby stadig er i ligaen, fremfor OB...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. apr 2012, 12:27

Hvis vi tager en sejr i morgen, så vil jeg næsten mene at al snak om nedrykning bør forstumme. I det tilfælde har vi nemlig langt nok ned til OB at jeg simpelthen ser det som utopi at de skulle hente os.
Jeg håber i øvrigt ikke OB rykker ned, selvom næste års eventuelle nedrykningskamp vil være noget nemmere uden dem, så vil ligaen godt nok også være kedelig uden dem.. Jeg ser dog gerne de får en ligeså "spændende" afslutning som vi gjorde (omend det nok ikke kan blive meget vildere end vores).

Det jeg ser som OB's største problem er ganske enkelt at holdet er alt for gammelt og tungt. Der er unge og dygtige spillere, selvfølgelig er der det. Men det er først nu (under Poul Hansen) at de begynder at få spilletid, og derfor har de manglet rutine.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. apr 2012, 12:31

Nå ja, så mangler de også desperat en bomber... Det er jo sådan set kun Skoubo og Falk der er naturlige angribere i truppen... Og Skoubo er elendig efter han kom hjem og Falk er skadet. Målene skal komme fra midtbanen, men den midtbane bliver jo bare mere og mere slidt.. Spillere som Greven og HHA holder jo ikke for evigt, og jeg tror egentlig HHA er mere eller mindre færdig. Han er godt nok dalet i niveau i løbet af sæsonen...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 15. apr 2012, 14:53

Tror sgu OB rykker ned. De har slet ikke et hold der mentalt magter at spille om nedrykning. Dertil er alle de etablerede spillerne alt for "fine" på den og talenterne har lang fra niveauet, sådan går det når man i så mange år har negligeret talentarbejdet i det fynske og satset på udenlandske stjerner. Poul Hansen jf. hans interview efter kampen imod FCM lignede virkelig en presset mand der havde opgivet et vinde flere kampe i denne sæson, og jeg tvivler stærkt på at han er den rigtige for mand for dem.

Lyngby derimod ved godt hvad det kræver, og de har meget mere momentum især hvis de vinder i dag.

Slutprogram for de to klubber:

Lyngby: SønderjyskE (H) Silkeborg (U) Midtjylland (H) AGF (U) Nordsjælland (H) AaB (H) OB (U) Brøndby (H)

Et middel slutprogram. Det er svært at spå om holdene Lyngby spiller imod har noget at spille for når kampen fløjtes op.

OB: AGF (H) Silkeborg (U) AaB (H) FCK (U) FC Nordsjælland (U) Lyngby (H) HB Køge (U)

Et program der virker måske en anelse sværere.

Jeg spår at OB rykker ned hvis Lyngby vinder i dag over SønderjyskE.

Ps. Hvis AaB har absolut ingenting at spille for i tredjesidste runde, ville jeg ikke begræde hvis de leverede en rigtig tam indsats, som tak for sidst til OB.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 15. apr 2012, 18:50

Jeg tror lyngby fik det sidste knæk idag. 0-4 hjemme mod SønderjyskE er sgu en der svier. Tvivler på der bliver spænding i bunden for alvor. AaB må være reddet nu, selv hvis de resterende 8 kampe bliver tabt. Hvilket et utopi.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 15. apr 2012, 20:25

Since skrev:Jeg tror lyngby fik det sidste knæk idag. 0-4 hjemme mod SønderjyskE er sgu en der svier.
Det er netop den sovepille OB ikke har brug for. Mange hos OB vil tvivle på at Lyngby kan hente dem (dig selv incl) nu kan Lyngby for alvor komme fra baghjul.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 23. apr 2012, 19:29

OB kan vist glæde sig over deres held med ligabunden i år. De har lige nu 27 point og er i forholdsvis sikker afstand nedrykning. På samme tidspunkt sidste år havde AaB 28 point og lå under stregen.

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 23. apr 2012, 19:36

Og nu er de på 0-2 efter 33 minutter hjemme mod AGF. Det er godt nok ynkeligt. De store armbevægelser og snak om fynsk storhed er byttet ud med et fokus på Lyngby BK. Her er de to nedrykningskandidaters slutprogram.

OB
U - Silkeborg
H - AaB
U - FCK
U - FCN
H - Lyngby
U - Køge

Lyngby
H - FC Midtjylland
U - AGF
H - FC Nordsjælland
H - AaB
U - OB
H - Brøndby

Lyngby skal have seks point mere end OB for at overhale dem. Det ligner desværre ønsketænkning.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. apr 2012, 19:37

sulakvelidze skrev:OB kan vist glæde sig over deres held med ligabunden i år. De har lige nu 27 point og er i forholdsvis sikker afstand nedrykning. På samme tidspunkt sidste år havde AaB 28 point og lå under stregen.
Næste sæson bliver nok ikke så nem...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. apr 2012, 20:04

Funky skrev:
sulakvelidze skrev:OB kan vist glæde sig over deres held med ligabunden i år. De har lige nu 27 point og er i forholdsvis sikker afstand nedrykning. På samme tidspunkt sidste år havde AaB 28 point og lå under stregen.
Næste sæson bliver nok ikke så nem...
Umuligt at forudsige. Sidste år efter sæsonen var Sønderjyske og AaB vel de største favoritter til nedrykning i manges øjne.

Superligaen er en underlig størrelse for tiden, og næste sæson kan de to nedrykkere lige så vel som i år blive "fundet" ganske tidligt på sæsonen. Der kan nemt vise sig at være hold som falder igennem over en længere periode.

Sidste år ved denne tid var der næppe mange som tippede Lyngby som nedrykker i år...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. apr 2012, 20:35

sulakvelidze skrev:Og nu er de på 0-2 efter 33 minutter hjemme mod AGF. Det er godt nok ynkeligt. De store armbevægelser og snak om fynsk storhed er byttet ud med et fokus på Lyngby BK. Her er de to nedrykningskandidaters slutprogram.

OB
U - Silkeborg
H - AaB
U - FCK
U - FCN
H - Lyngby
U - Køge

Lyngby
H - FC Midtjylland
U - AGF
H - FC Nordsjælland
H - AaB
U - OB
H - Brøndby

Lyngby skal have seks point mere end OB for at overhale dem. Det ligner desværre ønsketænkning.
Man kan da hvertfald konstatere at næstsidste spillerunde kan gå hen og blive lidt for interessant for de 2 klubber. Jeg ser dog ikke Lyngby tage point imod hverken FCM eller FCN, resten af kampene kan de godt få skrabet point sammen hvis de virkelig tror på overlevelsen.
OB kan jeg slet ikke se komme i gang, og tror det bliver et efterår uden sejre for de stribede.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. apr 2012, 20:35

sulakvelidze skrev:Og nu er de på 0-2 efter 33 minutter hjemme mod AGF. Det er godt nok ynkeligt. De store armbevægelser og snak om fynsk storhed er byttet ud med et fokus på Lyngby BK. Her er de to nedrykningskandidaters slutprogram.

OB
U - Silkeborg
H - AaB
U - FCK
U - FCN
H - Lyngby
U - Køge

Lyngby
H - FC Midtjylland
U - AGF
H - FC Nordsjælland
H - AaB
U - OB
H - Brøndby

Man kan da hvertfald konstatere at næstsidste spillerunde kan gå hen og blive lidt for interessant for de 2 klubber. Jeg ser dog ikke Lyngby tage point imod hverken FCM eller FCN, resten af kampene kan de godt få skrabet point sammen hvis de virkelig tror på overlevelsen.
OB kan jeg slet ikke se komme i gang, og tror det bliver et efterår uden sejre for de stribede.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 23. apr 2012, 21:47

Det er vigtigt at huske på, at Lyngby var væsentligt handicappet af Lasse Rise-sagen og uvisheden om hvilken række de skulle spille i lige op til 1. spillerunde. Deres hold var i efteråret derfor præget af en svag transferkampagne, hvor man endte med at hente og bruge spillere som Christian Traoré og Dennis Cagara. Nu har Lyngby så haft mulighed for at konsolidere truppen, komme på træningslejr, og hente rutinerede profiler i Thomas Rasmussen, Martin Bergvold og så Rajko Lekic, der desværre ikke har været i aktion endnu.

Lyngby har således hentet acceptabelt med point i foråret, men lider under at man kun fik 13 point i 18 efterårskampe, hvor man med samme pointsnit som i foråret altså havde ligget lige over OB i tabellen.

På alle måder må OB prise sig lykkelige over omstændighederne når de nu skulle have en sløj sæson - selvom de nu nok føler sig hårdt ramt af dommerkendelser på det sidste.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 24. apr 2012, 09:04

Apropos nedrykningssnak, så har OB lavet et initiativ til kampen imod os. Gratis entré til folk med OB-tøj på. Selvom det synes prisværdigt, at søge så stor opbakning som muligt i en svær tid, virker det absurd at de eneste der skal betale billet til OB's kasse er AaB's awayfans. http://www.bold.dk/nyt/OB-inviterer-fan ... ratis-kamp" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 24. apr 2012, 10:32

limey skrev:Apropos nedrykningssnak, så har OB lavet et initiativ til kampen imod os. Gratis entré til folk med OB-tøj på. Selvom det synes prisværdigt, at søge så stor opbakning som muligt i en svær tid, virker det absurd at de eneste der skal betale billet til OB's kasse er AaB's awayfans. http://www.bold.dk/nyt/OB-inviterer-fan ... ratis-kamp" onclick="window.open(this.href);return false;
Lyder ikke som noget der er lovligt, vel i samme skuffe som discoteker/swingerklubber der lover gratis/½ pris til piger.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. apr 2012, 10:46

Brodernumsi skrev:
limey skrev:Apropos nedrykningssnak, så har OB lavet et initiativ til kampen imod os. Gratis entré til folk med OB-tøj på. Selvom det synes prisværdigt, at søge så stor opbakning som muligt i en svær tid, virker det absurd at de eneste der skal betale billet til OB's kasse er AaB's awayfans. http://www.bold.dk/nyt/OB-inviterer-fan ... ratis-kamp" onclick="window.open(this.href);return false;
Lyder ikke som noget der er lovligt, vel i samme skuffe som discoteker/swingerklubber der lover gratis/½ pris til piger.
Har AaB ikke gjort noget lignende engang?

Det er ihvertfald ikke noget der kan få mit pis i kog...
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar