AaB fans

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB fans

Indlæg af Lindmark » 25. apr 2012, 14:25

rAaBe skrev:Der er nu 41 der har svaret på spørgeskemaet

Der er en lille overraskelse i resultatet - eller en indsigt om du vil - som jeg ikke have forventet. Måske er det ikke den store overraskelse for andre. Du kan se det foreløbige resultat af spørgeskemaet når du har udfyldt det.

Jeg venter med at linke til resultatet indtil imorgen da jeg stadig håber at der er flere der vil svare (det tager maks. 2 minutter) :innocent:
Hej rAaBe

Med mig er vi nu 95 der har udfyldt din sjove lille undersøgelse - hvornår løfter du sløret for den overraskelse/indsigt du nævner ovenfor? Eller skal vi selv regne den ud?
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Indlæg af rAaBe » 25. apr 2012, 15:35

Lindmark skrev:
rAaBe skrev:Der er nu 41 der har svaret på spørgeskemaet

Der er en lille overraskelse i resultatet - eller en indsigt om du vil - som jeg ikke have forventet. Måske er det ikke den store overraskelse for andre. Du kan se det foreløbige resultat af spørgeskemaet når du har udfyldt det.

Jeg venter med at linke til resultatet indtil imorgen da jeg stadig håber at der er flere der vil svare (det tager maks. 2 minutter) :innocent:
Hej rAaBe

Med mig er vi nu 95 der har udfyldt din sjove lille undersøgelse - hvornår løfter du sløret for den overraskelse/indsigt du nævner ovenfor? Eller skal vi selv regne den ud?
Hej Lindmark

Her er det direkte link til undersøgelsens "opsummering", som viser hvordan svarene er fordelt hen over alle respondenter:
spørgeskema resultat/oversigt

Undersøgelsen er ikke ment som værende særligt seriøs og bærer ingen videnskabelig signifikans. Min indsigt/overraskelse kan meget vel være mestendels unik for mig, så jeg vover mig lidt ud med det udsagn...og går nu planken ud... :-)

Den indsigt jeg har fået ud af undersøgelsen er hvor forskellige vi er under kampen, og hvordan vi jo længere væk fra kampsituationen vi er - jo mere "ensartede" er vi. Derudover er jeg overrasket over hvor forskellige vores opfattelser af "den værst tænkelige fan" er:
--Til og fra stadion
Billede

--Under kamp
Billede

Det burde egentlig ikke overraske hvis man kigger på kamptrådene i de samme tidsrum som undersøgelsen skærer. Jeg for en har bestemt brugt krudt på at ville udglatte andres temmelig hårde udsagn under kamp - og umiddelbart efter - og må nu indse at langt de fleste alligevel ikke mener udsagnene så hårdt når adrenalinen har lagt sig. Yderligere må jeg indse at jeg er en af de her ultra få "ikke så vellidte" "intellektuelle under kamp". Antageligvis er der formentlig ret så få herinde der ville tage på stadion med mig :P

Jeg synes også at kunne læse - om ikke andet så indirekte og afledt - at debatjuntaen har skabt en meget god konsensus/enighed omkring hvad god opførsel er på debatside.dk:
--værst tænkelig fan på debatside
Billede
At der alligevel er 12% som synes det er slemt at være "intellektuel" på debatside.dk overrasker mig lidt, men det kan måske komme af at udtrykket "intellektuel" er skidt valgt af mig.

Jeg kan sagtens læse tallene forkert, og vil synes det er super hvis der er andre der synes de kan læse noget ud af tallene/figurene?

P.s. hvis du vil linke til enkelte resultater/diagrammer som jeg har gjort ovenfor, så gør du det sådan her: højreklik på diagrammet -> gem billede som -> indsæt her i skrive-feltet -> marker det underlige link (highlight med mus) -> tryk på [IMG] tasten oven for -> husk at skriv hvad der er svaret på :)

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 27. apr 2012, 09:41

Jeg ønsker slet ikke at være på tværs.

Men jeg kan ikke skille den intellektuelle fra krigeren. Jeg er en intellektuel kriger på stadion, og sådan er den ideelle fan i mine øjne.

Jeg råber, synger og intimiderer. Det er på samme tid affekteret og med gustent overlæg på fundament af ideologi.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar

Indlæg af Lindmark » 27. apr 2012, 10:12

Jeg synes at det er en interessant diskussion, og selv om den har kørt før i et utal af afskygninger er der nu rent faktisk næsten 100 'tilfældige' debatsidebrugere der har givet deres holdning til kende, hvilket giver diskussionen en lidt anden substans/vinkling end den plejer at have.

Sådan som jeg ser det er opdelingen på skalaen fra "Kriger" (1) til "Intellektuel" (5) sigende for hvor på Stadion den enkelte vælger at placere sig. Min påstand er følgende (med tilpas meget generalisering og uden skelen til det enkelte individ på tribunen).

- Vest indeholder flest Krigere (1, og måske 2), og kulturen på Vest levner ikke meget plads til de Intellektuelle (4-5), og nok i endnu mindre grad til dem midt imellem (3) da dette indikerer en vis distance/ligegyldighed overfor både stemningen på tribunen (båret af Krigerne) og spillet på banen (analyseret af de Intellektuelle både før, under og efter kampen).

- Øst indeholder selvsagt også Krigere (buret/udefans), og jeg vil faktisk påstå at børn og unge på familiepladserne også typisk er af kategori 1 og 2 (måske 3), idet de ofte råber og skriger og vifter med små flag og i hvert fald ikke hengiver sig til Intellektuelle analyser under kampene. Forældre på familiepladserne kan tilhøre de fleste kategorier, men ligger nok oftest omkring 3-4.

- Nord er en broget skare, med enkelte Krigere der i ånden stadig befinder sig midt på Vest (som i de gode gamle dage), men her er også kategori 2, 4 og 5 rigt repræsenteret. Jeg vil mene at der ikke er mange 3'ere (midt imellem / 'ligeglade') på Nord, i hvert fald ikke blandt sæsonkortholderne.

- Syd er også blandet, men det er min påstand at her er flest 3'ere af alle tribuner, dvs. folk der hverken kommer for (at bidrage til) stemningen eller for (at analysere) spillet på banen. Selvfølgelig er 5, 4 og nok også 2 repræsenteret på Syd.

Håber at andre vil blande sig i denne sjove debat, og især påpege hvor mine antagelser ikke holder.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. apr 2012, 12:35

Jeg tror der er flere krigere på nord end på vest. De er bare ældre.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
John
2. div
2. div

Indlæg af John » 29. apr 2012, 01:46

Er generelt enig med OP. Der er lige et par ting i svar rubrikkerne her der undrer mig.

I poker skemaet, vil der på debatsiden altid være en overrepresntation af "krigere". Det er (i hovedregel) dem der er aktive herinde, men det giver jo ikke et bredt billede af fans. Det giver et utrolig indsnævret billede, bygget på nogen spørgsmål, der er udledt af diskussioner herinde. Den "intellektuelle" bruger vil oftest være passiv bruger fx.

Der bliver sagt at man er ligeglad fan hvis man er "3" altså i midten. Hvordan kan man udlede at hvis man godt kan lide at se en fodboldkamp, hvor man nyder spillet siddende det meste af tiden, stående hvis der sker noget spændende, ikke synger med hele tiden, jubler som en sindsyg, har en god dag med familien, kan råbe af dommeren eller spillere til tider, jammen.... så er man LIGEGLAD -_-.

Man kan være passioneret fan på mange måder.

Noget helt andet "Fodbold er kampen mellem fans" tingen :S Jøsses.....
Der var engang hvor man spillede fodbold, folk så det, folk hyggede sig, og det er der ikke noget galt i.
Nu har vi efterhånden en anden fankultur, det gør at mange ikke kan hygge sig mere, fordi at hade en anden klub er vigtigere end at elske sin egen...
Hvornår skete det egentlig? Hvornår blev det vigtigere at hade FCM end elske AaB? Hvornår blev kampen mellem uanstændighed fans imellem, vigtigere end kampen på banen?
Jeg gik glip af det memo....

Jeg er ikke naiv nok til at tro at noget kan ændres, kulturen og mentaliteten (især bland visse demografiske grupper) er markant anderledes end for 20-30 år siden, og det bliver nok ikke bedre.

Men jeg har stadig et utopisk håb om at komme til et stadion i Danmark, hvor fansne gir den max gas (for det er der intet galt i, tværtimod så længe det er respektfuld) på en ordentlig måde, hvor der ikke behøver være hegn, vagter, politi osv ved udefans, hvor familier ikke er betænkelige ved at tage børn med....
Men det sker aldrig, for fodbold blev for længst overtaget af HAD, istedet for kærlighed til den lille runde bold, og den magi den leverer...
o.O

Bech
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Bech » 29. apr 2012, 10:57

John skrev: Noget helt andet er "Fodbold er kampen mellem fans" tingen :S Jøsses.....
Der var engang hvor man spillede fodbold, folk så det, folk hyggede sig, og det er der ikke noget galt i.
Nu har vi efterhånden en anden fankultur, det gør at mange ikke kan hygge sig mere, fordi at hade en anden klub er vigtigere end at elske sin egen...
Hvornår skete det egentlig? Hvornår blev det vigtigere at hade FCM end elske AaB? Hvornår blev kampen mellem uanstændighed fans imellem, vigtigere end kampen på banen?
Jeg gik glip af det memo....
Harro og ja det memo er jeg da vist også gået glip af!
Jeg kender ikke dig John, så jeg ved ikke hvilke kredse inden for vores egen lille andedam af en fankultur du bevæger dig inden for.
Men jeg kan ingenlunde genkende dit billede af en fankultur der drejer sig mere om modstanderen end os selv og vores klub.
Kampen mellem "uanstændighed fans imellem"? Her forstår jeg simpelthen ikke hvad det er du forsøger at sige.

Jeg syntes vi er forholdsvis gode til at holde fokusset på at støtte holdet med sange og bannere der hylder klubben, byen og landsdelen. At vi så dertil altid forsøger at intimidere modstanderen mest muligt, det er en del af enhver folkelig tilskuersport og har altid været det.
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar

Indlæg af Lindmark » 1. maj 2012, 14:07

John skrev:...
I poker skemaet, vil der på debatsiden altid være en overrepresntation af "krigere". Det er (i hovedregel) dem der er aktive herinde, men det giver jo ikke et bredt billede af fans. Det giver et utrolig indsnævret billede, bygget på nogen spørgsmål, der er udledt af diskussioner herinde. Den "intellektuelle" bruger vil oftest være passiv bruger fx.
Jeg er ikke enig i at der er flest Krigere på debatsiden - faktisk har jeg ofte nydt yderst Intellektuelle analyser fra visse brugere (ingen nævnt, ingen glemt) der i hvert fald i mine øjne får den samlede danske journaliststand, eller sportsjournaliststand, til at blegne i sammenligning.

Der er enkelte (internet-)Krigere i kamptrådene, især under og lige efter kampene, men de fleste Krigere er selvsagt på Stadion!

Jeg synes faktisk at rAaBes fine lille undersøgelse understreger hvor bredt fanskaren er repræsenteret her på debatside.dk.
John skrev: Der bliver sagt at man er ligeglad fan hvis man er "3" altså i midten. Hvordan kan man udlede at hvis man godt kan lide at se en fodboldkamp, hvor man nyder spillet siddende det meste af tiden, stående hvis der sker noget spændende, ikke synger med hele tiden, jubler som en sindsyg, har en god dag med familien, kan råbe af dommeren eller spillere til tider, jammen.... så er man LIGEGLAD -_-.

...
Dette udsagn må stå udelukkende for min regning, og måske er ligeglad et forkert valgt udtryk. I mit hoved er (3) eksponent for den type fodboldtilskuer som jeg har sværest ved at identificere mig med - det kan være sponsoren og sponsorens kunde der primært kommer pga. de gratis fadøl og netværksmulighederne i pausen. Eller det kan være den håndboldinteresserede der har fået en fribillet sammen med en McD-menu, eller de to teenagepiger der står med mobilen hele kampen og prøver at se checkede ud. Selvfølgelig er alle disse mennesker ikke fuldstændigt ligeglade, men hvis de hverken kommer for stemningen på tribunen eller for spillet på banen, ja så må de jo komme af andre (og ikke nødvendigvis fodboldrelaterede) årsager.

Brugeravatar
John
2. div
2. div

Indlæg af John » 2. maj 2012, 00:18

@Bech

Jeg mener blot det i højere og højere grad går ud på at HADE klub X, at finde smædesange, end det har gjordt hidtil. At jeg så sætter det lidt spidst op er lidt dumt, og det undskylder jeg.
Jeg synes IKKE det er i orden når man skal have sine børn med på stadion der bliver sunger "søn af en luder" og lign. Det er der jo ingen herrens grund til. Jeg forstår ikke at supporters ikke udelukkende supporter (jo igen ikke misforstå for der er stadig super stemning), hvorfor er det nødvendigt at skulle svine andre klubber. Hvorfor er en negativ kamp mellem fans det fodbold bla handler om, i stedet for positiv kamp?
Det er mere en generel holdning, og ikke myntet specielt på AaB fans. Jeg kan genkende det hele vejen rundt. Til gengæld vil jeg også gerne rose for masser af god stemning, både hjemme men i særdeleshed også ude. Jeg er nok bare lidt gammeldags >_<

@Lindmark

Der er fremragende analyser og debatter herinde. Det er min overbevisning (og den kan sagtens være forkert) at hvis du tager det samlede antal fans, det være sig hardcore fans, casual fans eller hvad man ønsker at kalde folk der følger AaB, så vil størstedelen ikke være krigere. En langt større andel er krigere herinde, end de vil være repræsenteret i den store helhed. Ingen kan af gode grunde sige hvem der er flest af herinde, men som sagt så er det min overbevisning der er flere "krigere". Det udelukker ingenvis at der også er fremragende debatter, hovedesageligt med hovedvægt på det mere analyserende.

At spørgesekemaet ikke er brugbart vises for mig tydeligt ved at vi kan have så forskellige opfattelser af hvad man kan være som "3er".
Dem du beskriver der er jo ikke hvad de fleste vil kalde fodboldfans? Jeg vil, med alt ære og respekt, ikke. Skal de så tælle med i regnskabet når vi snakker emnegennemgang AaB fans?
Kan man ikke både nyde der er god stemning, samtidig med man nyder spillet. Jeg husker da mange debatter om sofaseere, man kan jo skære ind til benet og sige man kan være sofa seer på stadion. Se kampen som sad man i sofaen, råbe og skrige lidt hist og her, og nyde god stemning på stadion, samtidig med man støtter klubben. Det er altså ikke en umulighed.

Det er lidt svært at diskutere når præmisserne ikke er fastsat. Og det mener jeg ikke de er i spørgeskemaet.
o.O

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 17. maj 2012, 18:45

Kan ikke få youtube-funktionen til at virke, men her er et interview omkring eventbetjente:

Brugeravatar
Simon
1. div
1. div
Geografisk sted: 9381

Indlæg af Simon » 18. maj 2012, 09:39

The Point Maker skrev:I en tid hvor de fleste emner herinde relatere sig mod personsager, kamptråde osv, er her et forsigtigt forslag til en god debat.

AaB fans er ligesom andre klubbers et bredt folkefærd - men alligevel formår de fleste klubber at give andre en generel opfattelse af hvordan fx. en AaB fan er. Jeg er stolt over at være AaB fan, og mindes stadig min første stadionkamp hvor vi bankede AGF 4-0, og tog de første guldmedaljer... Siden har AaB givet mig rigtig mange oplevelser, ude som hjemme, Spar Nord som A.Enggard.

I og med jeg er blevet ældre, har jeg tænkt mere over hvordan vi som fans, fanklub osv. opfører os. Og her synes jeg at vi skal til at tænke os lidt om. St. Pauli fansene har formået at være i klubben strategiske beslutninger, og derved sammen med klubben gjort det til en kult-klub. Ligeså lidt kreativitet som Würtz, Due og Augo viser for tiden, ligeså lidt kreativitet og stortanke-arbejde synes jeg ASC gør. Dette er ikke en sviner til ASC; da jeg i mange år var stolt medlem, men blot et opråb om at tage ansvaret til sig omkring de strategiske formål som AaB fan.

ASC har for tiden stort behov for at ytre meninger, og solidaritetsaftaler og pyroteknik. Her tror jeg det er vigtigt at ASC skal tænke om hvem de repræsentere når de ytre således. Jeg er sikker på der findes et hav af ASC´er som ikke er enig i denne holdning. ASC er alle 4 tribuner plus tv-kiggere, og derfor synes jeg behovet for at trække supportklubben i den retning er for snæversynet.

Vi har Danmarks bedste fans på mange parametre, men der hvor jeg synes vi viser for lidt format, er i vores valg af sange på stadion. "Søn af en luder", "HADER x antal klubber" er direkte voldsopfordrende, og er vel ikke folks reelle holdning? Jeg hader personligt ikke nogen, men har et trælst forhold til FCM, Tit og ofte synes jeg vi bruger mere tid på at synes andre klubbers navne, end hylde vores egne helte. "Søn af en luder" er direkte usmart både i forhold til at der skal være hyggelig stemning, men også i forhold til at dommeren sgu´nok ikke får et bedre forhold til AaB.

Jeg mener ASC skal komme med holdning til hvordan de gerne vil ses i fremtiden, så A.Enggaard også bidrager til stemningen, og at Spar Nord bliver optimeret og hade-fri. Taget i betragtning af der kun er 2,5 tribune ud af 4 som synger, så skulle der være plads til at optimere atmosfæren på stadion.

Hvordan vil du gerne opfattes som AaB fan?
ENIG!!
Sangene på stadion er ofte de samme i hver kamp, og jeg savner lidt opfindsomhed fra sangskrivernes side. Så tænker I måske, hvorfor f... finder han så ikke selv på en sang? Det er også prøvet en enkelt gang uden at det faldt i god smag hos supporterne. En sang jeg synes er direkte pinlig at høre på er "her kommer Aalborg BK, pas på". Jeg var sidst i april til bold i Englang og sikken en stemning. "I'm forever blowing bubles" på Upton Park, var en kæmpe oplevelse. Det var noget der gavgåsehud. ALLE sang med. Det jeg mener man bør gøre, er at finde en melodi de fleste kender, og derefter skrive en tekst som er til at synge for folk. Jeg mener også man bør have som førsteprioritet at støtte sit eget hold, fremfor at svine modstanderholdet til, men måske er det bare mig. I "gamle dage" da jeg startede med at komme på stadion (1992) var det også en skik at synge spillernes individuelle sang, når vedkommende lavede en god aktion på banen, hvilket jeg synes er en god idé. Det må være rart at man som spiller får et klap på skulderen efter en god aktion, eller hvad?

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 18. maj 2012, 11:57

Jeg synes Aalborg BK, Pas på sangen er mega fed! Og jeg kan slet ikk se hvorfor den skulle være pinlig?

Med hensyn til din oplevelse i England, så må vi jo nok bare erkende at der slet ikk er samme opbakning herhjemme som der er der. Og vi kommer nok aldrig nogensinde til at kunne matche noget lign.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 18. maj 2012, 14:38

Min oplevelse fra Upton Park var en kamp for tre sæsoner siden hvor West Ham og Bolton mødtes. En kammerat der ikke havde set Football Factory bed slet ikke mærke i at de havde en fællessang. Vanvittig dårlig stemning.

Variation af sange og i kortere perioder vil jeg hellere foretrække end at vi synger den samme sang flere gange og nogle gange i op til ti min.

P.S. det var pinligt at folk på Nordjyske ikke engang på opfordring gad at hverken klappe eller rejse sig for ATK i forbindelse med deres 10-års. Skam Jer!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 18. maj 2012, 17:13

Jeg synes meget af det John skriver er rigtigt.... Men når det handler om at intimidere modstanderne, synes jeg nu også det er gået fremad.....

I gamle dag blev brødrene Johansen fx forfulgt fra det øjeblik de betrådte Aalborg Stadion. Jeg husker også, en stor gruppe tilskuere lave abelyde efter modstandernes farvede spillere - hvilket kulminerede da man kastede bananer i nakken på Usche (og Schmeichel).....

I dag hører man aldrig abelyde, og kommer de endeligt, kan dem, der råber tælles på en enkelt hånd. Vedrørende ludersangen synes jeg også den er åndsvag, det er næppe sådan en sang, der lægger pres på dommeren???? Men når man fx "hader København", er det blot "godmodige" drillerier, på samme måde som "bistands-råbet" mod Brøndby er...

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 18. maj 2012, 21:47

Apropos AaB "fans"..

http://ekstrabladet.dk/112/article1761483.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er da ikke huen der trykker!!! :)
Ska' vi hak'?

kasper.a
Landshold
Landshold
Geografisk sted: 9550

Indlæg af kasper.a » 19. maj 2012, 09:17

Kasper skrev:Min oplevelse fra Upton Park var en kamp for tre sæsoner siden hvor West Ham og Bolton mødtes. En kammerat der ikke havde set Football Factory bed slet ikke mærke i at de havde en fællessang. Vanvittig dårlig stemning.

Variation af sange og i kortere perioder vil jeg hellere foretrække end at vi synger den samme sang flere gange og nogle gange i op til ti min.

P.S. det var pinligt at folk på Nordjyske ikke engang på opfordring gad at hverken klappe eller rejse sig for ATK i forbindelse med deres 10-års. Skam Jer!
Jeg havde samme oplevelse, da jeg var over og se West ham tilbage i Marts. Bevars, de havde forever blowing bubbles som lød højt og flot. Derefter var der som du siger ingenting. Udover et par forsøg på at starte den igen. De har en helt anden kultur i England, som mange i Danmak selvfølgelig er tilhængere af. Jeg synes bestemt også der er implementeret mange elementer fra deres kultur i vores måde at gå til fodbold på. Men det er vel ingen hemmelighed at de fleste aktive fans er primært inspireret af sydlandske fans eller Ultras om man vil. Jeg synes efterhånden vi har set mange eksempler på flere steder i
Danmark hvor de har forsøgt sig med en fællessang i stil med forever blowing bubbles, you'll never walk alone eller just idag är jag stark. Jeg synes ikke de har været særlig vellykket. Jeg er ihvertfald godt tilfreds med at vi ikke har et kæmpe karaoke anlæg som i Herning.
Hent Martin P. og Bræmer hjem!

Brugeravatar
Simon
1. div
1. div
Geografisk sted: 9381

Indlæg af Simon » 21. maj 2012, 21:53

[quote="Kasper"]Variation af sange og i kortere perioder vil jeg hellere foretrække end at vi synger den samme sang flere gange og nogle gange i op til ti min.

quote]

Hørt!!

Busk79
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Calle Facius, Erik Bo Andersen, Søren Frederiksen, Lee Sharp, Paulo Maldine, Hagi, Gassa, Romario
Geografisk sted: Vensyssel

Indlæg af Busk79 » 24. maj 2012, 00:37

Nu kommer jeg ikke så ofte på stadion længere (SUen og fra Hjørring) Men når man kommer med en udtagelse at hadske sange er vores vare mærke og de unge lige så godt kan lære det fra starten bliver jeg sgu flov..

Fodbold og det at være Fan/Supporter af nogen handler om dem man er Supportere af.. Det er da sjovt at synge Vaseline sangen om nogle af modstanderens spiller med et grin bagefter men og være ond og modbydelig mener jeg aldrig skal være noget nye fans skal lære..

Som supporter ser jeg faktisk op til Brøndbys Fans (på hjemmebane) og er temmelig misundelig over deres arrangement i kampene.. Der er fest og løjer og hele stadion er klædt i hjemme holdets farven..

Oftest kan man ikke engang se AaB´s fans på tribunen.. Folket er klædt i sort, grøn gul og blå.. Hvis man opfordret mere til at alle stillede op i Røde/hvide farver over hele linjen ville der bare på den bekostning samle sig et mentalt fællesskab og man vil føle sig en del af "de andre" så kommer alt det andet også.

Omkring sangene.. Ja, for satan flere sange på listen.. ikke bare de samme 10-15 min af gange det er så dræbende.. Eneste jeg kan synes om er "Indianer sange med trommen" det er hymne..
Hvor blev Tetris sangen af vi "lånte" fra Nantes. Sangene for den enkelte spiller.
Der er så mange af de gamle sange man sagtens kan hive frem igen så er skide gode..

Måske, kunne Fan klubben/e lave en konkurrence om nye sange.. Lade alle her på siden og videre rundt komme med ideer til nye sange: Spiller sange, hymner, hyldest til gamle spillere osv.. Bare noget..

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Indlæg af Holm-o1 » 24. maj 2012, 15:09

Der er ikke så meget at være misundelig af i Brøndby længere. Det sejler for dem derover. Og her snakker jeg ikke banen, men på tribunen.
..

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 24. maj 2012, 18:39

Holm-o1 skrev:Der er ikke så meget at være misundelig af i Brøndby længere. Det sejler for dem derover. Og her snakker jeg ikke banen, men på tribunen.
Men vi er stadig det meste af et lysår fra at kunne matche dem på lægterne.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Besvar