Hvor meget jeg end elsker at få tilgang af nye spillere, så er dette i mine øjne en positiv nyhed.PeterS skrev:Derudover kan Lodberg rygtet også skydes i jorden, han har skrevet med HaderslevE
Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)
-
Onkel Franz
- Superliga

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.
http://www.nordjyske.dk/nyheder/der-byd ... fee/2/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Dejligt at der ikke bare sælges for småpenge... Mon budene har ligget omkring 1/2 mio €
Dejligt at der ikke bare sælges for småpenge... Mon budene har ligget omkring 1/2 mio €
Jeg vil tro, at hvis de lå omkring 2 mio €, så ville de være røget afsted. Jeg vil tror og håber, at man afviser alle bud omkring 1.hje1980 skrev:http://www.nordjyske.dk/nyheder/der-byd ... fee/2/1513
Det hænger vel i lige så høj grad sammen med betalingen. Hvis vi kan få 8-9 millioner kontant så kan vi næppe sige nej. Er der derimod tale om 11-12 millioner over de næste 2 år, så er det pludselig ikke så interessant. Det er dyrt at være fattig.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
[quote="PeterS"]Derudover kan Lodberg rygtet også skydes i jorden, han har skrevet med HaderslevE[/quo
Fantastisk nyhed at Lodberg IKKE skifter til AaB. Jeg har frygtet at Lynge og Kent ville signe Lodberg, hvilket ville være en kæmpe fejltagelse i min optik. Lodberg er gammel, langsom og over the hill. Han har mistet stampladsen i Horsens og har ikke mere at bidrage med. Tilmed er han teknisk dårlig, hvilket ikke just er en egenskab vores hold mangler. Vi har rigeligt af boldflyttere og teknisk dårlige spillere (KEP, Lasse, Augu og Würtz).
Til dem der måtte mene at vores hold mangler rutinerede spillere, så har vi altså en del i truppen med stor rutine
(i form af alder og antal spillede kampe):
Bøgelund (31 år)
Patrick (25)
Lasse (24)
KEP (27)
Due (30)
Würtz (28)
Augu (31)
Curth (28)
Derudover har en del af de unge spillere efterhånden spillet ganske mange kampe trods deres unge alder. Her tænker jeg især på Helenius, Dalsgaard og Wichmann.
Fantastisk nyhed at Lodberg IKKE skifter til AaB. Jeg har frygtet at Lynge og Kent ville signe Lodberg, hvilket ville være en kæmpe fejltagelse i min optik. Lodberg er gammel, langsom og over the hill. Han har mistet stampladsen i Horsens og har ikke mere at bidrage med. Tilmed er han teknisk dårlig, hvilket ikke just er en egenskab vores hold mangler. Vi har rigeligt af boldflyttere og teknisk dårlige spillere (KEP, Lasse, Augu og Würtz).
Til dem der måtte mene at vores hold mangler rutinerede spillere, så har vi altså en del i truppen med stor rutine
Bøgelund (31 år)
Patrick (25)
Lasse (24)
KEP (27)
Due (30)
Würtz (28)
Augu (31)
Curth (28)
Derudover har en del af de unge spillere efterhånden spillet ganske mange kampe trods deres unge alder. Her tænker jeg især på Helenius, Dalsgaard og Wichmann.
Hvis man har et afsluttet salg med løbende betaling til en troværdig klub i en troværdig liga, så nægter jeg altså at tro på at man ikke kan veksle det til likvider i form af kredit i banken.Yankee skrev:Det hænger vel i lige så høj grad sammen med betalingen. Hvis vi kan få 8-9 millioner kontant så kan vi næppe sige nej. Er der derimod tale om 11-12 millioner over de næste 2 år, så er det pludselig ikke så interessant. Det er dyrt at være fattig.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Er møgtræt af den undskyldning vi har hørt på hele sæsonen om at vores hold er åh så ungt og det er derfor vi svinger så meget i præstation. Det er vist kun i AaB man skal høre på den gang tågesnak. Godt med et indlæg der faktisk tydeliggør hvor mange rutinerede spillere vi rent faktsik
Der er reelt set kun 2-3 af de unge spillere der med en smule ret indtil nu har kunnet bruge den undskyldning og det er Lucas, Kusk og Ahlmann. Heraf har alene Ahlmann været i start 11´eren næsten hver gang.
De andre "yngre" spillere har mindst 2 sæsoners rutine, så den holder ikke for dem.
Og i den nye sæson er det ingen undskyldninger af den art der dur medmindre man hedder Rolf Toft eller Nicolaj Thomsen !
Der er reelt set kun 2-3 af de unge spillere der med en smule ret indtil nu har kunnet bruge den undskyldning og det er Lucas, Kusk og Ahlmann. Heraf har alene Ahlmann været i start 11´eren næsten hver gang.
De andre "yngre" spillere har mindst 2 sæsoners rutine, så den holder ikke for dem.
Og i den nye sæson er det ingen undskyldninger af den art der dur medmindre man hedder Rolf Toft eller Nicolaj Thomsen !
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
-
frederikshavneren
- Allstar

Jeg har tilføjet antal kampe for at understrege min pointe. Hvis de ovennævnte spillere alle sammen er med i startopstillingen så har vi vel en af superligaens mest rutinerede startellever (om det er godt eller dårligt kan altid diskuteres)frederikshavneren skrev:PeterS skrev:Derudover kan Lodberg rygtet også skydes i jorden, han har skrevet med HaderslevE[/quo
Bøgelund (31 år, 99 kampe)
Patrick (25 år, 162 kampe)
Lasse (24 år, 124 kampe)
KEP (27 år, 73 kampe)
Due (30 år, 133 kampe)
Würtz (28 år, 279 kampe)
Augu (31 år, 327 kampe)
Curth (28 år, 240 kampe)
Min pointe med ovenstående er at vi bestemt ikke mangler rutinerede spillere, men at vi tværtimod mangler bredde i truppen. Selvfølgelig ville det være rart hvis der var råd til direkte forstærkninger, der kunne gå direkte ind og forstærke holdet, men det er økonomien desværre ikke til.
Håber at Lynge og Kent har kig på nogle talentfulde spillere i 1. division. Gerne nogle spillere med fart, drive og teknik da det er en mangelvare på vores hold.
hje1980 skrev:http://www.nordjyske.dk/nyheder/der-byd ... fee/2/1513
Jeg har lade mig fortælle, at det ene bud har ligget på ca. 5 mill.
Det skal dog tages med lidt usikkerhed. Min altid gode kilde har ikke kontakt i AaB, men i spilleragent-miljøet.
-
frederikshavneren
- Allstar

Det er altid svært at forholde sig til diverse rygter vedr. bud på spillere/transfersum.bongo123 skrev:hje1980 skrev:http://www.nordjyske.dk/nyheder/der-byd ... fee/2/1513
Jeg har lade mig fortælle, at det ene bud har ligget på ca. 5 mill.
Det skal dog tages med lidt usikkerhed. Min altid gode kilde har ikke kontakt i AaB, men i spilleragent-miljøet.
Hvis jeg alligevel skal forholde mig til rygterne så tror jeg ikke at bud på ca. 5 mio. kr. er helt galt gættet.
Lucas og Helenius er begge to talentfulde og har mange spændende kompetencer, men på den anden side har de også begge to svagheder som de skal forbedre.
Det er købers marked for tiden og transfermarkedet er meget stille/næsten dødt og transferpriserne er meget lave. Det er et temmelig uheldigt tidspunkt at vi gerne skal sælge Lucas og Helenius på, da transferpriserne slet ikke er i nærheden af hvad de var for få år siden. Derudover er købende klubber orienteret om vores økonomiske situation, hvilket de selvfølgelig vil bruge i en forhandlingssituation!
At Helenius tilmed er delvist ejet af playersponsorer gør det ikke nemmere, for hvem bestemmer om han i givet fald skal sælges? Er det bestyrelsen, Lynge eller playersponsorerne? Selvfølgelig er det på papiret klubben der bestemmer om f.eks. Helenius skal sælges, men playersponsorer kan lægge så stort pres på AaB, at klubben vil få meget svært ved at sige nej (da playerinvest gerne vil have noget for deres investering og de kan jo altid "true" med ikke at investere yderligere i klubben).
Jeg tror ikke at transferrettighederne til Lucas er delvist solgt til playerinvest, men måske husker jeg forkert...
Playerinvest er virkelig en nødløsning, men det er jo som bekendt dyrt at være fattig...
Hvorfor har ingen snakket om vigtigheden af videresalgsklausuler?
Du har ret så vidt at det er stensikre rater (som jeg vist fik skrevet), men vi har jo set at en klub som Liverpool har svært ved at fuldbyrde betalingen for Daniel Agger og vi husker vel alle balladen omkring Almeria og MJ. I Lucas' tilfælde vil der jo meget ofte være tale om store bonusordninger og klausuler og de er svære at låne penge i, forestiller jeg mig.Pastorius skrev: Hvis man har et afsluttet salg med løbende betaling til en troværdig klub i en troværdig liga, så nægter jeg altså at tro på at man ikke kan veksle det til likvider i form af kredit i banken.
Endelig kan det være af ekstra stor værdi at sælge ham hurtigt fremfor 31/8. Både sportsligt, men også i forhold til eventuelle nye sponsorer og investorer.
-
frederikshavneren
- Allstar

I forhold til et salg af Lucas så er det også værd at bemærke, at han d. 13. september fylder 18 år. Det har stor betydning i henhold til reglementet (en vis procentdel af en spillertrup skal have været i truppen før de fyldte 18 år). Dette faktum taler for et salg i dette transfervindue, da han ved en sommertransfer vil tælle med som en "hjemmedyrket spiller".Yankee skrev:Du har ret så vidt at det er stensikre rater (som jeg vist fik skrevet), men vi har jo set at en klub som Liverpool har svært ved at fuldbyrde betalingen for Daniel Agger og vi husker vel alle balladen omkring Almeria og MJ. I Lucas' tilfælde vil der jo meget ofte være tale om store bonusordninger og klausuler og de er svære at låne penge i, forestiller jeg mig.Pastorius skrev: Hvis man har et afsluttet salg med løbende betaling til en troværdig klub i en troværdig liga, så nægter jeg altså at tro på at man ikke kan veksle det til likvider i form af kredit i banken.
Endelig kan det være af ekstra stor værdi at sælge ham hurtigt fremfor 31/8. Både sportsligt, men også i forhold til eventuelle nye sponsorer og investorer.
Angående betaling for en transfer så er der mange faldgruber. Mange var meget kritiske overfor MJs transfer til Almeria, især det forhold at betalingen skulle falde i rater. At Almeria ligeledes undervejs rykkede ned i segunda division fik mange til at frygte for om de kunne overholde salgsbetingelserne, men tilsyneladende har Almeria heldigvis levet op til salgsbetingelserne.
- Silvermoon
- 1. div

- Geografisk sted: Terndrup
http://www.bold.dk/nyt/AaB-Ikke-direkte-forstaerkninger" onclick="window.open(this.href);return false; ikke de bedste meldninger
Nej, men det kan vel ikke komme bag på nogen. Pengene er jo ikke til andet. Det må efterhånden være temmelig åbenlyst.Silvermoon skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-Ikke-direkte-forstaerkninger ikke de bedste meldninger
- Silvermoon
- 1. div

- Geografisk sted: Terndrup
ham her ville jeg gerne se i AaB igen http://www.bold.dk/nyt/Rosenborg-aabner-for-Prica-salg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
31 er ingen alder og Prica må vi kunne få råd til hvis både klubben og ham er interesseret i at vente til nytår.Silvermoon skrev:ham her ville jeg gerne se i AaB igen http://www.bold.dk/nyt/Rosenborg-aabner-for-Prica-salg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Elscorpio skrev:31 er ingen alder og Prica må vi kunne få råd til hvis både klubben og ham er interesseret i at vente til nytår.Silvermoon skrev:ham her ville jeg gerne se i AaB igen http://www.bold.dk/nyt/Rosenborg-aabner-for-Prica-salg" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er for sjov, ikke?
Sv: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)
Prica er en af nordens dygtigste angribere... Tror du virkelig på at vi har en chance i vores nuværende forfatning? Det er og bliver drømmetænkning desværre :-(
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Re: Sv: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)
Tjaeh en transfer, hvor Helenius skydes afsted til vinter og Prica hentes som erstatning kunne måske være mulig? At hente Prica ville være som at signe to angribere, da Prica er den eneste angrebsmakker Jeppe Curth har fungeret med. Men mon ikke rigere klubber er hurtigere ude med snøren og AaB er under Pricas lønniveau. Derudover har Prica jo også flere gange luftet tanken om at vende hjem til Helsingborg, hvor det hele startede.Hanga skrev:Prica er en af nordens dygtigste angribere... Tror du virkelig på at vi har en chance i vores nuværende forfatning? Det er og bliver drømmetænkning desværre :-(
EDIT: Derudover køber jeg ikke helt snakken med vi har den rutine, som er nødvendig på holdet.
Bøgelund (31 år, 99 kampe): Ikke en ledertype og giver i hvert fald ikke meget værdi på banen.
Patrick (25 år, 162 kampe): Alibispiller, som skal udvikle sig mentalt og f.eks. blive mere selvsikker i pasningsspillet før han overhovedet kan anses som en spiller der bærer noget som helst.
Lasse (24 år, 124 kampe): Lasse har både attitude og niveau og jeg tror absolut, at han med endnu et par år på benene kan blive en rigtig stor forsvarsgeneral i AaB.
KEP (27 år, 73 kampe): Badboy er KEP er voldsom i kropsproget og helt sikkert trels at spille overfor. Men er han spilleren, som er i stand til at binde forsvaret sammen? I mine øjne nej.
Due (30 år, 133 kampe): En ganske habil spiller, men der er desværre for meget humørspiller over Duen og han er ej heller en type, som går forrest.
Würtz (28 år, 279 kampe): Han har helt klart mange af de egenskaber, som skal til for at være en god leder og han knokler stenhårdt, men det virker ikke til, at hans indstilling forplanter sig til resten af holdet.
Augu (31 år, 327 kampe): Helt klart en rigtig god kulturbærer i forhold til seriøsitet og indstilling. Tror sådan set også, at Augu er et rigtigt godt socialt samlepunkt i AaB, men en egentlig leder type har Augu aldrig slået mig at være.
Curth (28 år, 240 kampe): Igen, en lidt social fætter, som sikkert er meget flink og konstruktiv at have i truppen, men ikke nogen leder.
Ingen tvivl om, at ovenstående er etablerede superligaspillere på det jævne eller derover. Men men men, spørgsmålet er om det ikke er de forkerte typer vi har blandt de rutinerede spillere. Der er ikke mange af de gutter, der slår mig som solide typer de unge kan læne sig opad.