Ny hjemmebanetrøje?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Ny hjemmebanetrøje?

Indlæg af jydenfranord » 13. jun 2012, 12:01

Fabbe skrev:
Funky skrev:
frederikshavneren skrev:
Fabbe skrev:Jeg vælger at være overbærende over for AaB. Det er svært at se, at det kan være AaBs skyld. Adidas giver åbenbart opgaven lav prioritet og AaB kan reelt ikke gøre noget ved det. Adidas betaler noget for sponsoratet og AaB er nødt til at forholde sig loyal over for en langsom trøjesponsor og -leverandør.
Du har ret i at AaB selvfølgelig ikke er Chelsea, Bayern München eller en anden velrenommeret topklub, hvorfor det er meget muligt at Adidas har nedprioriteret den nye hjemmebanetrøje.
Men farcen er altså også AaBs problem! Der blev meldt ud at den nye hjemmebanetrøje ville være klar omkring forårspremieren, hvilket som bekendt ikke holdt stik. Op til jul startede AaB tilmed salg af gavekort til den nye hjemmebanetrøje, hvilket gør forsinkelsen endnu mere pinlig for AaB.

Der blev så for noget tid siden meldt ud at gavekort kunne refunderes eller bibeholdes, men der er sikkert mange der ikke har set denne udmelding. Tilmed var svarfristen ganske kort samt der skulle angives ordrenummer mv. (hvilket var meget besværligt når man som jeg fik gavekortet, som gave fra en anden. Der er jo mange der løbende sletter deres mails, hvorfor ordrenummer mv. kan være gået tabt).

At denne forsinkelse i forbindelse med lancering af en ny trøje ikke er den første gør det ikke bedre. Jeg kan godt være overbærende, men der er sikkert mange nordjyder der er meget skuffet over AaB (uanset om forsinkelsen er Adidas´skyld)!
Selvfølgelig er det AaB's problem. Vil man sælge en vare må man også stå til ansvar for, hvis man ikke kan levere den som lovet til betalende kunder.
Det er klart et problem for AaB. Det er dybt pinligt. Jeg vælger bare personligt at bære over, fordi AaB næppe har fat i den lange ende i sådan en sag. Man kan heller ikke gå offentligt ud og revse sin egen sponsor. Så det er en klistret situation.
Det største problem, som jeg ser det, er at det nu er anden gang det sker, hvor der er meldt ud hvornår der vil komme en ny trøje og det ikke overholdes. Det er et meget stort problem for AaB, det er dem der kommer til at stå med skægget i postkassen, når folk ikke får det de levere. Der skulle have været lavet en helt anden aftale med Adidas, da man forlængede den så sendt som i april måned.
Dengang udtalte Poul Sørensen "Aftalen markerer samtidig starten på en mere offensiv salgsindsats fra vores side af AaB-merchandise" Ja jo det er jo bare ret meget svært at sælge et produkt som ikke leveres

Brugeravatar
Worminator
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Ho Chi Minh City

Indlæg af Worminator » 13. jun 2012, 13:58

Jeg tror ikke vi skal forvente noget de første par uger. Det er i forvejen ikke ligefrem store nyheder at AaB får en ny spilletrøje og der er ingen grund til at lade den smule opmærksomhed det vil få drukne i EM-galskaben.

On a different note, så ville "den dårlige joke" ovenfor være fed nok som udebanetrøje. Man kunne have den til udekampe mod eksempelvis Silkeborg og så en med de omvendte farver til kampe mod FCK. Jeg har aldrig forstået hvorfor vores udetrøjer skulle være sorte.
Worminator

Billede
Mattæus 27.46.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 13. jun 2012, 14:04

Worminator skrev:Jeg tror ikke vi skal forvente noget de første par uger. Det er i forvejen ikke ligefrem store nyheder at AaB får en ny spilletrøje og der er ingen grund til at lade den smule opmærksomhed det vil få drukne i EM-galskaben.

On a different note, så ville "den dårlige joke" ovenfor være fed nok som udebanetrøje. Man kunne have den til udekampe mod eksempelvis Silkeborg og så en med de omvendte farver til kampe mod FCK. Jeg har aldrig forstået hvorfor vores udetrøjer skulle være sorte.
Trøjen vil ikke blive godkendt til udekampe mod f.eks. fck, agf og silkeborg. Der skal være tydelig forskel på de 2 holds trøjer, hvilket der ikke vil være hvis vi spiller i en hvid/rød udetrøje mod fck, agf og silkeborg.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2012, 14:09

frederikshavneren skrev: Trøjen vil ikke blive godkendt til udekampe mod f.eks. fck, agf og silkeborg. Der skal være tydelig forskel på de 2 holds trøjer, hvilket der ikke vil være hvis vi spiller i en hvid/rød udetrøje mod fck, agf og silkeborg.
Hvilket jo giver fremragende mening ift. de spilledragter Sverige havde på mod Ukranie til EM.

(...og så fik jeg lige en assosiation tilbage til den tid, hvor Gunnar Nu tydeligt gjorde opmærksom på at forskellen på de to hold var at det ene havde mørke størmper på - til ære for dem der ikke havde farvetv)
Med venlig Hilsen
--
Robert

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 13. jun 2012, 14:12

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev: Trøjen vil ikke blive godkendt til udekampe mod f.eks. fck, agf og silkeborg. Der skal være tydelig forskel på de 2 holds trøjer, hvilket der ikke vil være hvis vi spiller i en hvid/rød udetrøje mod fck, agf og silkeborg.
Hvilket jo giver fremragende mening ift. de spilledragter Sverige havde på mod Ukranie til EM.

(...og så fik jeg lige en assosiation tilbage til den tid, hvor Gunnar Nu tydeligt gjorde opmærksom på at forskellen på de to hold var at det ene havde mørke størmper på - til ære for dem der ikke havde farvetv)
Skulle lige til at nævne den samme kamp, forstår ikke sverige fik lov at spille i de trøjer med den gule stribe på midten. Især når man tænker tilbage på den kamp i Horsens hvor vi ikke måtte bruge helt sorte trøjer med et enkelt gult ærme?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2012, 14:13

PeterS skrev:
Pastorius skrev:

Skulle lige til at nævne den samme kamp, forstår ikke sverige fik lov at spille i de trøjer med den gule stribe på midten. Især når man tænker tilbage på den kamp i Horsens hvor vi ikke måtte bruge helt sorte trøjer med et enkelt gult ærme?
Det er fordi DBU og danske dommere er regelryttere uden nogensomhelst form for situationsfornemmelse (I Horsenskampen var det dommeren der mente at trøjerne var for ens).
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 13. jun 2012, 14:16

Pastorius skrev:
PeterS skrev:
Pastorius skrev:

Det er fordi DBU og danske dommere er regelryttere uden nogensomhelst form for situationsfornemmelse (I Horsenskampen var det dommeren der mente at trøjerne var for ens).
Jeg undrede mig også over at Sverige fik lov til at spille i blå trøjer med en stor gul stribe i kampen mod Ukraine.
Der skal være stor forskel på de 2 holds trøjer, hvorfor det er helt rimeligt at vi ikke kan spille i en hvid/rød udebanetrøje i kampe mod fck, agf og silkeborg.

Jeg kan godt forstå at klubben har valgt en markant anderledes udebanetrøje (sort), da den adskiller sig markant fra hjemmebanetrøjen og dermed ofte kan anvendes på udebane.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 13. jun 2012, 15:35

Pastorius skrev: (...og så fik jeg lige en assosiation tilbage til den tid, hvor Gunnar Nu tydeligt gjorde opmærksom på at forskellen på de to hold var at det ene havde mørke størmper på - til ære for dem der ikke havde farvetv)
For slet ikke at nævne klassikeren fra atletik: "Det er negeren i de hvide sko".

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 13. jun 2012, 16:50

frederikshavneren skrev:
Worminator skrev:Jeg tror ikke vi skal forvente noget de første par uger. Det er i forvejen ikke ligefrem store nyheder at AaB får en ny spilletrøje og der er ingen grund til at lade den smule opmærksomhed det vil få drukne i EM-galskaben.

Trøjen vil ikke blive godkendt til udekampe mod f.eks. fck, agf og silkeborg. Der skal være tydelig forskel på de 2 holds trøjer, hvilket der ikke vil være hvis vi spiller i en hvid/rød udetrøje mod fck, agf og silkeborg.
Tydelig forskel! i de seneste sæsoner har OB flere gange spillet med en sort/gul udebane dragt, som lignede dommernes dragt med den ene forskel at OB spillede i Puma mens Dommerne var i et andet tøjmærke. FCM har også spillet i Haderslev i en hvid dragt mens Sønderjyske spillede i hvid med lyseblå trøje.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 14. jun 2012, 21:18

limey skrev:
Pastorius skrev:(...og så fik jeg lige en assosiation tilbage til den tid, hvor Gunnar Nu tydeligt gjorde opmærksom på at forskellen på de to hold var at det ene havde mørke størmper på - til ære for dem der ikke havde farvetv)
For slet ikke at nævne klassikeren fra atletik: "Det er negeren i de hvide sko".
LOL! Fantastisk. Tænk at der var en gang, hvor man kunne slippe afsted med den slags udtalelser :D Aktuelt er der sikkert nogen, der sidder og overvejer om de skal kræve ban af Limey for bare at have bragt N ordet på banen :D
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. jun 2012, 23:00

budo skrev:
limey skrev:
Pastorius skrev:(...og så fik jeg lige en assosiation tilbage til den tid, hvor Gunnar Nu tydeligt gjorde opmærksom på at forskellen på de to hold var at det ene havde mørke størmper på - til ære for dem der ikke havde farvetv)
LOL! Fantastisk. Tænk at der var en gang, hvor man kunne slippe afsted med den slags udtalelser :D Aktuelt er der sikkert nogen, der sidder og overvejer om de skal kræve ban af Limey for bare at have bragt N ordet på banen :D
Yep. Og denne har Nomvethe på billedet :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 15. jun 2012, 00:22

http://sproget.dk/raad-og-regler/artikl ... e-og-sorte

Og jeg stemmer for at vi bruger ordet neger.
Hader København!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. jun 2012, 06:43

alithebeast skrev:http://sproget.dk/raad-og-regler/artikl ... e-og-sorte

Og jeg stemmer for at vi bruger ordet neger.
Fin artikel! Jeg er ligeglad hvilket ord der bruges, men er helt enig i at ordet neger er neutralt.
Janteloven eksisterer IKKE!

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 18. jun 2012, 06:35

Den med negere, sorte eller andre betegnelser tog vi en anden tråd, hvor folk på ingen måde blev enige, så skal vi ikk bare lade den ligge? :thumbsup:

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Indlæg af Bohemka » 18. jun 2012, 10:46

West Brom har netop præsenteret deres 12/13-trøje.

http://www.footballshirtculture.com/12/ ... shirt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Erstat blå med rød, og vi burde have vores nye trøje.
This Heaven Gives Me Migraine

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 18. jun 2012, 10:54

kan huske at der var en her inde der en gang foreslog at man kunne "indgravere" de AaB spillere gennem tiden der har scoret flest mål, spillet flest kampe, etc. det kan altså sagtens lade sig gøre:

http://ekstrabladet.dk/sport/sport_paa_ ... 777825.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
lynge er gud!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 18. jun 2012, 13:24

12mand skrev:kan huske at der var en her inde der en gang foreslog at man kunne "indgravere" de AaB spillere gennem tiden der har scoret flest mål, spillet flest kampe, etc. det kan altså sagtens lade sig gøre:

http://ekstrabladet.dk/sport/sport_paa_ ... 777825.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ville helt klart inspirere til køb, men hvad ville blive mer-prisen ?

West Brow nye trøje er et glimrende model, når rød erstatter blå.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
bøllemis
1. div
1. div
Favoritspiller: CR7
Geografisk sted: 9200

Ny hjemmebanetrøje?

Indlæg af bøllemis » 18. jun 2012, 16:11

Kan melde at jeg har fået nyt svar fra AaB angående trøjen. Den er færdig og lige på trapperne. De vil snart løfte sløret for den. De meddeler i øvrigt at den er rigtig flot... Det satser vi da også på :-D

Men opløftende nyt :-)
JA DAAAAAAAAA!!!!

AMRDK
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Indlæg af AMRDK » 18. jun 2012, 17:04

bøllemis skrev:Kan melde at jeg har fået nyt svar fra AaB angående trøjen. Den er færdig og lige på trapperne. De vil snart løfte sløret for den. De meddeler i øvrigt at den er rigtig flot... Det satser vi da også på :-D

Men opløftende nyt :-)
Fantastico! Jeg gætter (måske mest af alt håber) på en udmelding fra AaB i denne uge...

Brugeravatar
bøllemis
1. div
1. div
Favoritspiller: CR7
Geografisk sted: 9200

Ny hjemmebanetrøje?

Indlæg af bøllemis » 18. jun 2012, 18:54

Hende der svarede mig sagde at hun ville kontakte ham der står for webshoppen. Muligvis de vil løfte sløret lidt den vej. Men lad os nu se hvad det ender med ;-)
JA DAAAAAAAAA!!!!

Besvar