Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Sad også lige og klukkede over samme (læste artiklen på Nordjyske
http://www.nordjyske.dk/nyheder/bach--a ... ea3/1/1513" onclick="window.open(this.href);return false;).
Udover den friske udmelding bringer lidt smil frem, så er det godt nok et eftertrykkeligt hug til leveren som BB får leveret til tidligere ledelse(r) i klubben. Sådan lidt - vi burde lille i top-4 økonomisk men vi er isoleret på en 12-plads agtigt. Friskt af BB. Håber han har pondus bag sine ord og han ikke bare sidder og ævler.
Bienvenu Bassogog!
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
astonvilla skrev:
Sad også lige og klukkede over samme (læste artiklen på Nordjyske
http://www.nordjyske.dk/nyheder/bach--a ... ea3/1/1513" onclick="window.open(this.href);return false;).
Udover den friske udmelding bringer lidt smil frem, så er det godt nok et eftertrykkeligt hug til leveren som BB får leveret til tidligere ledelse(r) i klubben. Sådan lidt - vi burde lille i top-4 økonomisk men vi er isoleret på en 12-plads agtigt. Friskt af BB. Håber han har pondus bag sine ord og han ikke bare sidder og ævler.
Interessant betragtning. Jeg håber virkelig, at den er lige så åndsfrisk, som den er frisk.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Hanga skrev:
Jeg havde foretrukket at man ventede med at komme med den slags udtalelser, til man har præsteret et tilfredsstillende årsresultat. Det er så nemt at sige, men så svært at gennemføre. Jeg tror da at Bach har ret i, at vi bør have størrelsen og potentialet, til at ligge i top4 målt på indtjeningsgrundlag, men lad nu vær med at forvirre omverdenen med den slags udtalelser. Vi skal i første omgang have enorm fokus på at stabilisere vores forretning, derefter kan vi arbejde på at øge vores indtjeningsgrundlag væsentligt. Her må man formode, at der skal en form for investering til.
Nu siger han jo ikke at vi ligger i økonomisk top-4 som det er nu. Han siger at vi med de muligheder vi har, har chancen for at have det 4. største indtægtsgrundlag. Det vil som det første garanteret kræve, når han nævner tv-indtægter, at vi igen er i toppen af superligaen (det vil så samtidig kræve - alt andet lige - et lønbudget der matcher). Det vil også kræve at vi får ryddet helt op i de økonomiske mellemværender vi måtte have tilbage fra Koncerntiden - det har jeg ikke helt overblik over om vi er færdige med. Endelig vil det nok også være en forudsætning at vi har en likviditet der giver frihed til at handle frit.
Uanset er der ikke meget nyt i det. Lige her og nu skal vi overleve sportsligt og økonomisk og præstere noget der er over det forventlige i et par sæsoner eller tre i træk for at komme tilbage som en af de stærkeste superligaklubber. Jeg ser hans udmelding som en måde at gøde for fremtidige investeringer mere end noget andet.
Endelig kan man så sige at top-4 (efter FCK, OB og FCN) måske ligger lidt under vores (urealistiske, men sådan skal det være) forventninger herinde. Vi har prøvet at være med hvor det er rigtig sjovt, og de vil vi jo gerne igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
seamann
Det 4. største indtægtsgrundlag er måske lidt urealistisk.
Listen ser vel således ud, hvis vi holder os til de parametre BB nævner (TV-aftale, sponsorater og entre).
1. FCK
2. BIF
3. AGF
4. OB
5. AaB
Derudover er der jo helt andre parametre i spil, end dem han nævner. Fx Filantropi i OB og BIF (Kami-Kasi Jesper), Inderinvest i FCM og Lønmodtagernes Dyrtidsfond i FCK.
Så det er vel blot et forsøg på at tale lidt gang i forretningen - sponsorsalget..
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
seamann skrev:Det 4. største indtægtsgrundlag er måske lidt urealistisk.
Listen ser vel således ud, hvis vi holder os til de parametre BB nævner (TV-aftale, sponsorater og entre).
1. FCK
2. BIF
3. AGF
4. OB
5. AaB
Derudover er der jo helt andre parametre i spil, end dem han nævner. Fx Filantropi i OB og BIF (Kami-Kasi Jesper), Inderinvest i FCM og Lønmodtagernes Dyrtidsfond i FCK.
Så det er vel blot et forsøg på at tale lidt gang i forretningen - sponsorsalget..
Din liste er vel udtryk for indtægtspotentialer? I hvert fald tror jeg ingenlunde på at BIF ligger på andenpladsen, når KASI-aftaler udløber. Jeg har også OB et stykke over AGF - selv uden filantropi.
Ellers vil jeg tro at FCM, AGF og vi skal kæmpe om 4. pladsen. FCN (som jeg bevidst nævnte lidt søgt i mit indlæg) er selvfølgelig kun med pga CL-deltagelsen.
Du har helt ret at billedet bliver mudret af de der kapitaltilførsler der ikke er fundet i sund økonomisk fornuft, det har vi jo selv oplevet med pengene fra bygningerne.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Brent
- Allstar

Dejligt med nogle offensive udmeldinger fra AaB. Nu har vi gennem det sidste halve år ikke hørt andet en krise krise krise og spare spare spare fra AaB. Men som en klog kvinde engang sagde, så kan man altså ikke spare sig ud af en krise, man bliver nødt til at investere sig ud af krisen.

til BB
AaB - the Nordic gateway to Europe
-
Maglau
- Allstar

- Geografisk sted: Århus
Brent skrev:
Dejligt med nogle offensive udmeldinger fra AaB. Nu har vi gennem det sidste halve år ikke hørt andet en krise krise krise og spare spare spare fra AaB. Men som en klog kvinde engang sagde, så kan man altså ikke spare sig ud af en krise, man bliver nødt til at investere sig ud af krisen.

til BB
Ja men det kommer vel ikke bag på dig at der skal investeres med den viden du sidder med om signingen af Silber.
Når han at blive spille klar til AGF kampen eller først næste kamp?
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Brent
- Allstar

Maglau skrev:Brent skrev:

til BB
Ja men det kommer vel ikke bag på dig at der skal investeres med den viden du sidder med om signingen af Silber.
Tror desværre fuglen er fløjet mhs. til Silber. Da Young Boys fik styr på økonomien dernede, var han ikke længere så vild efter at sluge en lønnedgang og komme til AaB ifølge min kilde.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Brent skrev:Maglau skrev:Brent skrev:

til BB
Tror desværre fuglen er fløjet mhs. til Silber. Da Young Boys fik styr på økonomien dernede, var han ikke længere så vild efter at sluge en lønnedgang og komme til AaB ifølge min kilde.
Fair nok, at du svarer som du gør. Så må folk jo tro på dig eller lade være. Jeg har svært ved at tro på historien, men det er også ligegyldigt.
Du skylder dog Fabbe svar på nogle meget relevante spørgsmål, han kom med i tråden om Silber:
Fabbe skrev:Right. Fint. Cool. Selv jordens største serieløgner kommer en sjælden gang i mellem til at sige noget sandt. Så vi venter alle spændt på udfaldet.
Men hvis det virkelig er sandt, det her, så har både erhvervsfolkene, AaB og Silber en interesse i, at intet offentliggøres, og de kan hver især have deres grunde.
Hvorfor hulen er det så vigtigt for dig som AaB-fan at gå imod parternes diskretionsønsker?
Har du overhovedet andet motiv med dette absolut ikke-debatskabende indlæg end at give dig selv et kick af opmærksomhed?
Jeg kan i hvert fald ikke få øje på andet end smagløse grunde. Om rygtet så er sandt, løgn eller noget imellem.
Og skulle den brudte diskretion få handlen til at gå i vasken af tænkelige eller utænkelige grund, så 1000 tak og tillykke. Du er en berigelse for dette forum, og skulle det være sandt, så ved jeg slet ikke, hvordan jeg skal takke dig for, at du sparede os for at vente en uge.
Der skal være et formål med at afsløre en hemmelighed, som kan retfærdiggøre det. Ellers er man en bare en simpel datatyv.
-
Brent
- Allstar

Kanon tiltag, kan vi lavet noget lignende i AaB - dog med det krav, at pengene øremærkes til spillerkøb.
http://12eren.com/?page_id=8" onclick="window.open(this.href);return false;
-
salling23
- Superliga

Brent skrev:Kanon tiltag, kan vi lavet noget lignende i AaB - dog med det krav, at pengene øremærkes til spillerkøb.
I AGF er de øremærket spillerindkøb.
I AGF ville alle medlemmerne skulle betale 576,- kr sidste år. Der skal alligevel en del medlemmer til inden det rigtigt begynder at ligne noget, men mange bække små...
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Brent skrev:Kanon tiltag, kan vi lavet noget lignende i AaB - dog med det krav, at pengene øremærkes til spillerkøb.
Jo, med alle de mål, AaB scorer, kan vi sikkert frikøbe Silberbauer i YB, inden vinduet smækker.
Gejæfs fans kan bruge tiltaget til at positionere sig selv som aktive og engagerede. Realistisk set kan de skrabe penge nok sammen til at betale Lars Lambæks løn i en måned. De fleste engagerede fans har ikke mange flere penge at bruge på deres klub - de bruger i forvejen rigeligt, og sådan et almissesystem hører hjemme i serierækkerne eller i 1. division i halvfjerdserne.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Nu kan man - paa godt og ondt - ikke laegge for meget i en saesonpremiere, men jeg maa - som saa mange andre - tage hatten af for Gotfredsens indsats igaar.
Hvis han holder det niveau og bliver mere brugt end sidste saeson og Thelander samtidig lever op til det vi forventer af ham, saa har vi pludselig en rigtig god daekning i midterforsvaret.
Saa mangler vi bare (ja jeg drömmer uden at taenke paa ökonomien) en ordentlig backup for Böge glasben (Dalsgaard er og bliver aldrig en ordentlig back !) samt en kant (2 hvis lucas ryger) (+ en angrebserstatning hvis Helenius ryger)

Gamling
"Ib Simonsen forever"
-
Funky
- Allstar

Gamling skrev:Nu kan man - paa godt og ondt - ikke laegge for meget i en saesonpremiere, men jeg maa - som saa mange andre - tage hatten af for Gotfredsens indsats igaar.
Hvis han holder det niveau og bliver mere brugt end sidste saeson og Thelander samtidig lever op til det vi forventer af ham, saa har vi pludselig en rigtig god daekning i midterforsvaret.
Saa mangler vi bare (ja jeg drömmer uden at taenke paa ökonomien) en ordentlig backup for Böge glasben (Dalsgaard er og bliver aldrig en ordentlig back !) samt en kant (2 hvis lucas ryger) (+ en angrebserstatning hvis Helenius ryger)

Lasse kan sagtens bruges på højre back. Dalsgaard gør det også helt fint.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
John
- 2. div

Lasse havde desværre nogen udfald i sidste sæson, men når han er på toppen så er der ikke langt til at han kan begynde at tage over på landsholdet. Det er bestemt ikke en dårlig back vi har der. Dalle er en helt anden sag, men kunne vi kontrollere spillet lidt mere, og få endnu flere dybdeløb, så er han jo klasse (offensivt), og så må vi jo score flere end vi lader gå ind

o.O
-
jonas386
- Allstar

Jeg håber lidt vi forsøger med Lasse på backen igen, og lader Dalsgaard være back-up i højresiden, han er altså god at smide op på kanten eller i angrebet hvis der mangler lidt fart på de dybe løb.
Så kunne midterforsvaret bestå af KEP - Thelander/Gotfredsen. Den løsning tror jeg faktisk alle kan være glade for.
Jeg satser selvfølgelig ikke på at Gotfredsen og/eller Thelander skal gå ind og være superligaens bedste midterforsvar fra dag 1, men det er med til at modne dem, og jeg synes virkelig KEP gjorde det godt de gange Lasse var på backen, mest fordi han ikke skulle lukke så mange huller der opstod hvis/når Lasse gik frem som med Dalsgaard.
Jeg kan vældigt godt lide Dalsgaard, men han er bare ikke nær så stærk defensivt som Lasse (det kan jeg vel godt sige uden at fornærme nogen) og det er altså vigtigt for det her hold. Især hvis vi skal have kørt en af de 2 unge ind i midterforsvaret.
EDIT: Grund nummer 2 er så at hvis ikke vi gør det på den her måde, så har vi pludselig i overflod i midterforsvaret, og jeg tror hverken Thelander eller Gotfredsen er tilfredse med at være 3. reserve. Gotfredsen viste mod GF at der bestemt var potentiale til noget større, men det kræver altså at han får flere kampe på det her niveau, for der var et par gange hvor kommunikationen svigtede, og det sker jo når man ikke har spillet med de spillere så mange gange.
-
Shrug
- 1. div

Funky skrev:Gamling skrev:Nu kan man - paa godt og ondt - ikke laegge for meget i en saesonpremiere, men jeg maa - som saa mange andre - tage hatten af for Gotfredsens indsats igaar.

Lasse kan sagtens bruges på højre back.
Dalsgaard gør det også helt fint.
Han var i hvert fald i Aarhus klart en af de bedste på banen sammen med Helenius og til dels Augu samt Kusk (han manglede desværre lige det sidste).
Dalsgaard - LN - KEP - Ahlmann er idealen som jeg ser det ligenu. Hvis Bøgelund kan holde sig skadesfri i en længere periode er han selvfølgelig i spil

-
nik
- Landshold

Hvornår kommer afgørelsen i feriepengesagen mon? det kan vel ikke tage så lang tid at afgøre et så simpelt spørgsmål
-
Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
nik skrev:Hvornår kommer afgørelsen i feriepengesagen mon? det kan vel ikke tage så lang tid at afgøre et så simpelt spørgsmål
Du har allerede svaret på dit eget spørgsmål.
Nik, hvorfor skriver du overhovedet herinde? Du har siden ishockey smuttede fra AaB kun lavet perfide indlæg. Det er debatødelæggende for os andre, at skulle se på at du trækker niveauet ned på bodeganiveau.
-
12mand
- Allstar

- Favoritspiller: ene
- Geografisk sted: 9000
tja...
http://nordjyske.dk/sport/helenius-til- ... 1b/15/1547" onclick="window.open(this.href);return false;
hvis man kigger bort fra at det ville være til at brække sig over, at se ham i den grimme trøje.
tror i så han har ret i, at helenius ville ha bedst af at komme til FCK, og derefter videre til udlandet??
lynge er gud!