Mon ikke denne nyhed betyder at ovenstående ikke bliver en realitet? http://www.bold.dk/nyt/Officielt-Vetokele-til-FCK" onclick="window.open(this.href);return false;Provst i Brovst skrev:FCK køber jo ind i bundter i prislejet mellem 15-20 millioner, så det skal vi nok få ham afsat til. Det er jo bare at ringe til CV.hje1980 skrev:Jeg bider mærke i denne sætning:
Nicklas Helenius har kontrakt med AaB frem til sommeren 2014, og med det fornemme 2012, vil en købspris for angriberen formentlig kunne blive et to-cifret millionbeløb
Ja gu fanden skal der et 2-cifret millionbeløb på bordet hvis AaB skal slippe ham... om lur mig om ikke det første tal skal være 2... eller hvert fald meget tæt på de 20 mio...
Mit bud er mellem 14-21 mio for ham... og tror Lynge prøver at holde så meget is i maven at han tidligst smutter til vinter... eller lav en aftale med den evt. nye klub, om han spiller sæsonen færdig i AaB
Nicklas Helenius
Re: Helenius
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Vetokele kan ligeså godt være afløseren for Pape Pate Diouf. Jeg har aldrig regnet med eller håbet på at Helenius kom til FCK.limey skrev:Mon ikke denne nyhed betyder at ovenstående ikke bliver en realitet? http://www.bold.dk/nyt/Officielt-Vetokele-til-FCK" onclick="window.open(this.href);return false;Provst i Brovst skrev:FCK køber jo ind i bundter i prislejet mellem 15-20 millioner, så det skal vi nok få ham afsat til. Det er jo bare at ringe til CV.hje1980 skrev:Jeg bider mærke i denne sætning:
Nicklas Helenius har kontrakt med AaB frem til sommeren 2014, og med det fornemme 2012, vil en købspris for angriberen formentlig kunne blive et to-cifret millionbeløb
Ja gu fanden skal der et 2-cifret millionbeløb på bordet hvis AaB skal slippe ham... om lur mig om ikke det første tal skal være 2... eller hvert fald meget tæt på de 20 mio...
Mit bud er mellem 14-21 mio for ham... og tror Lynge prøver at holde så meget is i maven at han tidligst smutter til vinter... eller lav en aftale med den evt. nye klub, om han spiller sæsonen færdig i AaB
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Jeg har ladet mig fortælle, at AaB har afvist et bud fra Ajax på Helenius.
Buddet skulle være på den rigtige side af 10 mill.
Ajax har vel efterhånden set en del AaB-kampe i løbet af det seneste års tid, så det giver vel meget god mening. Forhåbentlig kan der gå lidt budkrig i den, så vi kan nå op i prislejet 17-20 mio. kr., selvom man da allerhelst ville beholde Helenius.bongo123 skrev:Jeg har ladet mig fortælle, at AaB har afvist et bud fra Ajax på Helenius.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Wow, lidt mere end en utilfreds 29 årig midtbanespiller fra Brøndby. Jeg tror ikke på så useriøse bud, eller at debatside har fri adgang til Lynges fax.bongo123 skrev:Jeg har ladet mig fortælle, at AaB har afvist et bud fra Ajax på Helenius.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
Hvis det er omkring de 10 mio, så skal Ajax godt nok hjem og se i tegnebogen igen, for det er da et meget useriøst bud på vel nok pt Danmarks største angribertalent og med den scoring og assist form han viser, så skal de mindst ligge 10 oveniProvst i Brovst skrev:Wow, lidt mere end en utilfreds 29 årig midtbanespiller fra Brøndby. Jeg tror ikke på så useriøse bud, eller at debatside har fri adgang til Lynges fax.bongo123 skrev:Jeg har ladet mig fortælle, at AaB har afvist et bud fra Ajax på Helenius.
Du har ret i at det er vigtigt for AaB at have styr på økonomien. De økonomiske problemer AaB har haft de seneste 4 år har man løst ved aktieudvidelser og lignende. Men nu er de økonomiske venner blevet trætte af at spytte penge i den utætte AaB-båd (og pengefolkene skal selv spare pga. finanskrisen) - og AaB måtte senest hente penge hos amatørafdelingen. Næste gang er der ikke flere pengevenner til at redde klubben - og så er det konkurs.Gaarde6 skrev:Nu vil jeg lige komme med min mening.
Bliver Helenius solgt, skal vi købe...... Ingen!
Ja jeg ved godt at han er topscorer og at vi p.t ikke har en mand i truppen, som kan erstatte ham.
Som jeg ser det ville en ny topscorer koste kassen (Også lønmæssigt)
Lad Rolf Toft, Kayke, Curth Og Spalvis byde sig til.
Skulle Helenius ryge så jeg hellere man fortsatte den nuværende stil.
Giv de unge chancen og køb ind til bredden, så vi kan holde vores udgifter lidt nede.
For mig er det vigtigere at vi kommer ud med et godt regnskab, så vi også har superliga bold i Aalborg om 2 år!
Set med de øjne skal AaB sælge en spiller - og der er mit ønske at det ikke bliver Helenius.
For en angriber der kan score mål og gøre det svært for modstandernes forsvar er livsvigtig sportsligt set.
Se f.eks. på Silkeborg IF, der har skilt sig af med deres topscorer Rajko Lekic. Hans blev afløst af en Kaimer Saag, som de nu også har skilt sig af med - og de har kun en meget ung Pouire og en meget gammel Tømrer - og ingen af dem scorer særlig konstant, og derfor ligger SIF i den tunge ende af ligaen.
Og se på BIF, der godt nok har købt Makienok, men han scorer ikke konstant. Og han er det nyeste kapitel i deres jagt på en målscorer, en jagt der viste at hverken Martin Bernburg, Brent McGrath, Nicolaj Agger, Ousman Jallow, Peter Madsen eller Katongo var den målscorer der skulle få dem tilbage til toppen af dansk fodbold.
En klub som Agf er også et eksempel på at den store målscorer ikke er så nem at fremtrylle - de har ellers hentet Søren Larsen, Morten Moldskred, Søren Berg til at supplere oldboys angriberen Peter Graulund, men må tit nøjes med at bruge Aron Johanson og David Devdariani - og er efter sigende på jagt efter en ny angriber, så de kan komme op ad i Superligaen.
Det jeg prøver at skrive at jagten på en ny god angriber koster penge i form af dårlige placeringer - og penge i form af at man henter nogle spillere der ikke slår igennem - og utilfredshed internt i truppen og blandt fansene fordi det ikke går som man håber.
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg syntes du tilskriver angriberne alt for meget indflydelse i dine eksempler. Ingen tvivl om at en god angriber er en nødvendig betingelse for mange mål, men han er næppe en tilstrækkelig betingelse for mange mål. Brøndby og AGF er for mig at se det klareste eksempel på at man kan have nok så gode angribere, men hvis man enten mangler kreativitet, eller taktikken ikke tilgodeser dem, så scorer de ikke nok mål.Dissing skrev:Du har ret i at det er vigtigt for AaB at have styr på økonomien. De økonomiske problemer AaB har haft de seneste 4 år har man løst ved aktieudvidelser og lignende. Men nu er de økonomiske venner blevet trætte af at spytte penge i den utætte AaB-båd (og pengefolkene skal selv spare pga. finanskrisen) - og AaB måtte senest hente penge hos amatørafdelingen. Næste gang er der ikke flere pengevenner til at redde klubben - og så er det konkurs.Gaarde6 skrev:Nu vil jeg lige komme med min mening.
Ja jeg ved godt at han er topscorer og at vi p.t ikke har en mand i truppen, som kan erstatte ham.
Giv de unge chancen og køb ind til bredden, så vi kan holde vores udgifter lidt nede.
For mig er det vigtigere at vi kommer ud med et godt regnskab, så vi også har superliga bold i Aalborg om 2 år!
Set med de øjne skal AaB sælge en spiller - og der er mit ønske at det ikke bliver Helenius.
For en angriber der kan score mål og gøre det svært for modstandernes forsvar er livsvigtig sportsligt set.
Se f.eks. på Silkeborg IF, der har skilt sig af med deres topscorer Rajko Lekic. Hans blev afløst af en Kaimer Saag, som de nu også har skilt sig af med - og de har kun en meget ung Pouire og en meget gammel Tømrer - og ingen af dem scorer særlig konstant, og derfor ligger SIF i den tunge ende af ligaen.
Og se på BIF, der godt nok har købt Makienok, men han scorer ikke konstant. Og han er det nyeste kapitel i deres jagt på en målscorer, en jagt der viste at hverken Martin Bernburg, Brent McGrath, Nicolaj Agger, Ousman Jallow, Peter Madsen eller Katongo var den målscorer der skulle få dem tilbage til toppen af dansk fodbold.
En klub som Agf er også et eksempel på at den store målscorer ikke er så nem at fremtrylle - de har ellers hentet Søren Larsen, Morten Moldskred, Søren Berg til at supplere oldboys angriberen Peter Graulund, men må tit nøjes med at bruge Aron Johanson og David Devdariani - og er efter sigende på jagt efter en ny angriber, så de kan komme op ad i Superligaen.
Det jeg prøver at skrive at jagten på en ny god angriber koster penge i form af dårlige placeringer - og penge i form af at man henter nogle spillere der ikke slår igennem - og utilfredshed internt i truppen og blandt fansene fordi det ikke går som man håber.
...så derfor, hvis AaB sælger Helenius, tvivler jeg ikke på det går ud over vores målsnit, men det samme er tilfældet hvis Kusk eller Lucas går sig en tur. Vi har 3 spillere til Helenius striker plads (Curth, Kayke, Toft). jeg ser ikke ligeså mange kreative offensive spillere der fra dag 1 kan overtage Lucas plads i det nuværende system.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Så er du sgu nød til at bede Helenius om at slappe lidt afDissing skrev:Du har ret i at det er vigtigt for AaB at have styr på økonomien. De økonomiske problemer AaB har haft de seneste 4 år har man løst ved aktieudvidelser og lignende. Men nu er de økonomiske venner blevet trætte af at spytte penge i den utætte AaB-båd (og pengefolkene skal selv spare pga. finanskrisen) - og AaB måtte senest hente penge hos amatørafdelingen. Næste gang er der ikke flere pengevenner til at redde klubben - og så er det konkurs.Gaarde6 skrev:Nu vil jeg lige komme med min mening.
Vi kan ikke styre, hvem klubberne er ude efter..
Lige nu er Helenius nok den mest hotte.
I sidste ende kommer det vel også an på prisen. En del af salgssummen skal jo fordeles ud til sponsorer, og da vi samtidig ville have virkelig godt af at få lidt luft hos diverse kreditorer kræver det formentlig en salgssum på den anden side af 16-17 millioner før der er råd til en klasseangriber.
En drøm som erstatning for Helenius er for mig Lasse Rise, der har været blændende for Randers i denne sæson. Han er atletisk, lynhurtig og har et godt blik for spillet. Desværre har han en god, lang kontrakt med Randers og ville nok kræve at vi pungede op med mindst 4-5 millioner. Men hvis vi får lavet et kanon-salg af Helenius er det ikke umuligt, da Rise ikke vil kræve mere end en god standard-løn. Han ville være en forstærkning på kort såvel som lang sigt, og Lynge har jo også tidligere været interesseret i manden.
En drøm som erstatning for Helenius er for mig Lasse Rise, der har været blændende for Randers i denne sæson. Han er atletisk, lynhurtig og har et godt blik for spillet. Desværre har han en god, lang kontrakt med Randers og ville nok kræve at vi pungede op med mindst 4-5 millioner. Men hvis vi får lavet et kanon-salg af Helenius er det ikke umuligt, da Rise ikke vil kræve mere end en god standard-løn. Han ville være en forstærkning på kort såvel som lang sigt, og Lynge har jo også tidligere været interesseret i manden.
Nu er det lige med Lasse Rise at han er utroligt meget skadet, han var ude i en lang periode i foråret og vendte tilbage til den nye sæson her i superligaen for at blive skadet igen - er netop startet på træningen igen i denne uge.
Skulle der virkelig købes ind (Hvis Helenius ryger)
Så gå efter Uffe Bech.
1) han bør ikke koste en gård på landet, med tanke på, hvad de andre Lyngby spillere er røget for.
2) Lønmæssigt bør det også være til at betale.
3) han er ung (Køre den nuværende stil videre)
4) Han kan dække flere pladser, hvis Kusk eller Lucas ryger.
5) Vi har p.t 4-5 angribere, som venter på chancen.
Så gå efter Uffe Bech.
1) han bør ikke koste en gård på landet, med tanke på, hvad de andre Lyngby spillere er røget for.
2) Lønmæssigt bør det også være til at betale.
3) han er ung (Køre den nuværende stil videre)
4) Han kan dække flere pladser, hvis Kusk eller Lucas ryger.
5) Vi har p.t 4-5 angribere, som venter på chancen.
Uffe Bech har jeg længe talt varmt om, og ham så jeg virkelig gerne i AaB. Det passer også fint med at vi avler egne talenter og krydrer dem med unge spillere fra lavere rækker. Han har trodsalt også vidt han godt kan være med på suppe niveau, og han kan dække de fleste pladser i offensiven.
Jeg tror virkelig han vil være en gevinst. På længere sigt kan han også afløse Due permanent.
Jeg tror virkelig han vil være en gevinst. På længere sigt kan han også afløse Due permanent.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg ville være rigtig ked af, at vi købte Uffe Bech som angriber. Jeg tror dog, at han har en god karriere foran sig som kantspiller.
- FlæskeFrank
Han skulle jo netop IKKE købes som angriber.FlæskeFrank skrev:Jeg ville være rigtig ked af, at vi købte Uffe Bech som angriber. Jeg tror dog, at han har en god karriere foran sig som kantspiller.
Vi har Curth, Kayke, Rolf og Spalvis til at kæmpe om Helenius plads.
Men fik vi penge i kassen kunne Uffe Bech være spændende at få ind, da vi nok ikke kan holde på Kusk og Lucas for evigt alligevel.
Og HER er vi mere sårbare end i angrebet.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 813690.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
hmm, hvem kommer ind i stedet?
hmm, hvem kommer ind i stedet?
AaB - nu, i morgen & altid! 
får vi tilbudt 15, kan vi ikk tillade os ikk at sælge - desværre. men vi kan da bare håbe på at der i det mindste er flere om buddet, så han kan komme op i pris. mon ikk kayke går ind og overtager hans plads?? det håber jeg, for synes virkelig han er en spændende spiller.
lynge er gud!
Det tyder unægteligt på, at Helenius spiller sin sidste kamp på søndag. Med sportslige briller er det meget meget ærgerligt, men omvendt sikrer det os et salg, der bør få vores regnskab til at balancere for første gang i lang tid. Med andre ord kan det i det lange perspektiv vise sig at være yderst fornuftigt.
15-20 millioner var også det prisleje jeg forventede.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Det kan godt være at det skriger fornuft at sælge Helenius, men jeg tror det ville ENDNU mere fornuftigt at vente til næste transfervindue. AaB kan sagtens få det dobbelte, hvis Helenius bliver ved med at score og udvikle sig.
Læg mærke til at agenten pointerer at Helenius ikke har travlt med at komme videre... Det ville også være på tide at en spiller vælger at være stjerne i en mindre klub istedet for at være for bænkevarmer i en større klub
Læg mærke til at agenten pointerer at Helenius ikke har travlt med at komme videre... Det ville også være på tide at en spiller vælger at være stjerne i en mindre klub istedet for at være for bænkevarmer i en større klub
"AaB er ikke et socialt-filantropisk foretagende!" - Lynge Jakobsen
-------------
-> Daniel Nielsen Photography
-> Daniel Nielsen Communications
-------------
-> Daniel Nielsen Photography
-> Daniel Nielsen Communications
Jeg synes et salg på den pæne side af 15 millioner vil være godkendt. Prisen er ikke urealistisk høj og alligevel på et niveau, der vil betyde meget for klubben. Nu kan jeg ikke lige huske om Helenius er del af noget playerinvest??? Og i bekræftende fald, hvor meget det kommer til at "koste" os...
Det er lidt tankevækkende, at FCM åbenbart kan tiltrække 15 millioner via playerinvest... Jeg mener ikke de har så mange salgsbare spillere lige nu, og hvis investeringen skal hjem igen, vil det godt nok kræve nogen kanonsalg på et presset marked af en presset klub. Men det er jo heldigvis ikke vores problem. Men jeg synes det ser ud som om, at FCM er på vej ud på det skråplan vi har befundet os på i et stykke tid.
http://dagbladet-holstebro-struer.dk/fc ... idtjylland" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er lidt tankevækkende, at FCM åbenbart kan tiltrække 15 millioner via playerinvest... Jeg mener ikke de har så mange salgsbare spillere lige nu, og hvis investeringen skal hjem igen, vil det godt nok kræve nogen kanonsalg på et presset marked af en presset klub. Men det er jo heldigvis ikke vores problem. Men jeg synes det ser ud som om, at FCM er på vej ud på det skråplan vi har befundet os på i et stykke tid.
http://dagbladet-holstebro-struer.dk/fc ... idtjylland" onclick="window.open(this.href);return false;