Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Munken
Junior
Junior
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Munken » 26. aug 2012, 22:26

Kæmpe indsats af drengene i dag og i det hele taget i de første kampe. Klap jer selv på skuldrene, det er outstanding at vi så hurtigt har formået at få talentmassen og rutinen til at spille sammen. Nyd det så længe det varer, der skal nok komme bump på vejen, men det går jeg ud fra at vi "fans" kan acceptere.

Læs blot, hvike fantastiske reaktioner der kan komme i tråden i dag, efter sådan en kanon indsats. (skulle der være enkelte der er i tvivl, så er det smækfyldt af ironi). Hvad f.... sker der. Med sådanne venner, hvad skal vi så med fjender. :thumbsdown:

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 26. aug 2012, 22:58

MHJ skrev:
okay skrev:
MHJ skrev:Er pisse glad for de tre sidste sejre. Men, samtidig med vi glæder os over til tider glimrende spil, samt 11 mål i de sidste tre kampe, så skal vi lige notere os den portion held vi har haft.

Vi mødte Horsens blot 3 (9/8 - 12/8) dage efter deres svære udekamp i europa, og som virkede en smule umotiveret.
Vi mødte et FCM-hold der sparede en del profiler grundet landskampen 2 dage forinden.
I dag vinder vi mod et OB hold der får en man smidt ud og et straffe scoret imod sig efter 1 minut.

Dog skal det igen nævnes at vi har spillet meget overbevisende i de nævnte kampe. Men når vi pludselig render ind i modgang, er det måske en idé at huske, at de tre sidste kampe ikke nødvendigvis er udtryk for vores normalniveau, og sørge for at have en smule tålmodighed med drengene hvis vi får en række middelmådige kampe.
Du er mega hamrende fesen og jantelovsagtig som ind i hxxxxxx at høre på..... få pinden ud af røven og armene op istedet for det fis der
Jeg er ikke sikker på den støttepædagog der har stillet dig en computer til rådighed, varetager dine bedste interesser.

Når det så er sagt, gider du så ikke lige lukke røven.
(Næsten) det du sagde i forhold til de nævnte kampe, og helt sikkert det du sagde i forhold til de to ovenstående linjer...

Jeg kan godt følge dig undtagen fcm-kampen. De havde vel alle til rådighed, men træneren valgte de 11, han mente var bedst på dagen. At de bedste så var røvringe, var AaB´s spilleres fortjeneste.

Man skal være blind for ikke at kunne se, at udvisningen i dag havde kæmpe indflydelse på kampen. Jeg synes faktisk, at OB havde stor ære af kampen. Det lyder lidt vildt, når man taber 0-4, men i en hel halvleg spillede de lige op med vores 11 toptunede spillere., og vi måtte prise os lykkelige for flere gode aktioner fra Nicolaj i kassen. Da vi så fik de sidste to mål i 1. halvleg gik gassen af ballonen. De forsøgte sporadisk i 2. halvleg, men gik dog ned både fysisk og motivationsmæssigt.

Super gode indsatser gennem det meste af sæsonen - det er fedt at følge holdet og dets udvikling.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 26. aug 2012, 23:04

RufusTheDog skrev:
Since skrev:Tror helt sikkert OB undervuderer AaB. Det ligger i deres natur at gøre det. Sandheden er vel nærmest at spiller for spiller, er AaB stærkere på næsten samtlige pladser. Jeg forventer faktisk at AaB godt kan gå hen at vinde 3-0 dernede. Ja faktisk er jeg ret sikker på sejr, det er kun sejrens størelse der er usikkert.
Det tyder sgu på du får ret i din spådom. Nåede du at spille på den?
Hahaha genialt, man skal passe på hvad man siger :D

Jeg kan ikke mindes, at AaB før har vundet 3 kampe i streg på så overlegen vis, som vi har gjort det her. Nuvel, OB giver os problemer i dele af 1. halvleg, men vi er i øjeblikket umulige at have med at gøre for vores modstandere. Vi bevæger os utrolig meget og finder hinanden flot i pasningsspillet. Modstanderne har svært ved at dæmme op for det.

Tingene går vores vej i øjeblikket, men vi gør det dælme også godt selv. Og når selv Dalle får scoret, og Augu laver fremragende assist, så ved man at det er en god dag :P

Billede
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 26. aug 2012, 23:08

Der er intet forum, som debatside.dk, når det kommer til at se verden i øjebliksbilleder. Og når nogle så forsøger at se på verden med bare en lille smule nuance, så bliver de svinet til.

Ja, lige nu er alt fucking fryd og gammen, men det kommer til at slutte, vi kommer til at levere håbløse præstationer igen, og når vi kommer dertil, så bliver debatside.dk stedet, hvor de unge drenge bliver kaldt for nosseløse idioter.

Nuancerne eksisterer bare ikke herinde.

You gotta love it.

Selvfølgelig er vi alle begejstrede lige nu - også de debattører, som - forgæves - forsøger at få debatsiden ned på jorden igen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 26. aug 2012, 23:20

@Kunji

Du har uden tvivl ret :D Det er nok de færreste, der ikke er blevet helt høj ovenpå sæsonstarten. Vi må forvente, at vi på et tidspunkt møder modgang igen, og så er det spændende at se, hvordan truppen reagerer. Lige nu har vi en enorm selvtillid og tingene flasker sig for os.

Der er derfor ingen grund til at være efter dem, der forsøger at holde benene på jorden, men omvendt skal der også være plads til, at nyde de nuværende præstationer og drømme lidt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 26. aug 2012, 23:23

Det er da ok med lidt eufori efter sådan en stribe kampe, men fokus med så ung og smal en trup må stadig være at melde os ud af nedrykningskampen så tidligt som muligt:
Jeg tror, med 10 og 11 point ned til stregen, at vi næsten har klaret os. Har svært ved at se os smide så mange point i forhold til Silke og Esbjerg, og reelt set kan vi lukke den helt ved at slå dem i de indbyrdes opgør som kommer lige om lidt. Jeg gætter på at Lynge gerne vil holde truppen som den er resten af efteråret, da man så med stor sandsynlighed kan sælge med ro i maven til vinter. Lynge elsker ro i maven, ligesom pølser fra fryseren efter et mesterskab.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Martin Bak » 26. aug 2012, 23:32

MHJ skrev:Er pisse glad for de tre sidste sejre. Men, samtidig med vi glæder os over til tider glimrende spil, samt 11 mål i de sidste tre kampe, så skal vi lige notere os den portion held vi har haft

held?? forklar mig venligst hvad de 3 seneste sejre har med held at gøre? kunne det tænkes at vi rent faktisk fik vores modstandere til at se dårlige ud fordi vi var GODE og ikke fordi de havde andre opgaver i tankerne /benene? de hold vi har mødt har så brede trupper at det ikke nødvendigvis har svækket deres hold nævneværdigt.

Vi mødte Horsens blot 3 (9/8 - 12/8) dage efter deres svære udekamp i europa, og som virkede en smule umotiveret.
Vi mødte et FCM-hold der sparede en del profiler grundet landskampen 2 dage forinden.
I dag vinder vi mod et OB hold der får en man smidt ud og et straffe scoret imod sig efter 1 minut.

Dog skal det igen nævnes at vi har spillet meget overbevisende i de nævnte kampe. Men når vi pludselig render ind i modgang, er det måske en idé at huske, at de tre sidste kampe ikke nødvendigvis er udtryk for vores normalniveau, og sørge for at have en smule tålmodighed med drengene hvis vi får en række middelmådige kampe.
helt enig - men du får bare formuleret dit indlæg på en måde som inddirekte miskrediterer spillernes indsats og det er ikke fair synes jeg
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 26. aug 2012, 23:53

Martin Bak skrev:
MHJ skrev:Er pisse glad for de tre sidste sejre. Men, samtidig med vi glæder os over til tider glimrende spil, samt 11 mål i de sidste tre kampe, så skal vi lige notere os den portion held vi har haft

held?? forklar mig venligst hvad de 3 seneste sejre har med held at gøre? kunne det tænkes at vi rent faktisk fik vores modstandere til at se dårlige ud fordi vi var GODE og ikke fordi de havde andre opgaver i tankerne /benene? de hold vi har mødt har så brede trupper at det ikke nødvendigvis har svækket deres hold nævneværdigt.

helt enig - men du får bare formuleret dit indlæg på en måde som inddirekte miskrediterer spillernes indsats og det er ikke fair synes jeg
Jeg tror du har lavet en fejl i dine citater. Derudover er jeg ikke sikker på hvad du har ønsker uddybet ved mit indlæg. Jeg skriver en "portion held", og jeg uddyber hvad jeg mener i koncis punktform. Jeg har svært ved at se hvorledes dette miskrediterer nogen eller noget.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Martin Bak
Landshold
Landshold

Indlæg af Martin Bak » 27. aug 2012, 00:23

MHJ skrev:Er pisse glad for de tre sidste sejre. Men, samtidig med vi glæder os over til tider glimrende spil, samt 11 mål i de sidste tre kampe, så skal vi lige notere os den portion held vi har haft.

de 3 punkter som du nævner køber jeg ikke - og slet ikke som begrundelse for at vi har haft en "portion held"> i de kampe. jeg kan stille 3 modpostulater

1) Horsens virkede ikke umotiveret men blev nedkæmpet - der er intet belæg for at europæisk deltagelse er lig med dårlige præstationer i ligaen - fcn og fck og horsens kan godt abstrahere ved at præstere godt i ligaen

2) fcm: hvorfor skulle det nødvendigvis gøre fcm dårligere at stille med 3-4 af deres gode reserver, som højst sandsynligt ville gøre alt for at bevise at de fremover skal være i startopstillingen - kunne det tænkes de så dårlige ud fordi vi var gode og at det ikke havde noget med held at gøre

3) ob : vores direkte spil førte til at ob blev presset til en nødbremse - er det en portion held?
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2012, 00:57

Martin Bak skrev:1) Horsens virkede ikke umotiveret men blev nedkæmpet - der er intet belæg for at europæisk deltagelse er lig med dårlige præstationer i ligaen - fcn og fck og horsens kan godt abstrahere ved at præstere godt i ligaen
At påstå at der intet belæg er for påstanden om at europæisk deltagelse kan have indflydelse på præstationerne i ligaen, er en nyhed for mig. Givet, at det ikke altid vil være således, men det er en kontroversiel påstand at det aldrig har indflydelse. I kampen mod Horsens virkede det på mig – ja subjektivt – til at deres spillere var en smule under vanligt niveau og den korte afstand fra deres euopakamp er for mig – igen subjektivt – en god forklaring. Dermed ikke sagt, at vi ikke ville have vundet alligevel, men jeg tvivler på det havde været så overbevisende.
Martin Bak skrev:2) fcm: hvorfor skulle det nødvendigvis gøre fcm dårligere at stille med 3-4 af deres gode reserver, som højst sandsynligt ville gøre alt for at bevise at de fremover skal være i startopstillingen - kunne det tænkes de så dårlige ud fordi vi var gode og at det ikke havde noget med held at gøre
Det var specielt midtbanen der var et problem for dem. De startede med en central akse af 19-årige Mads Pedersen med 4 superligakampe (i stedet for Izunna, deres store profil), samt Petter Andersson der ikke har imponeret endnu i stedet for en anden profil (Albæk).At spille med en helt ny uprøvet midtbane er en svaghed. Dertil startede en spiller på banen, med 90 min. i benene fra 2 dage tidligere (Juhlsgaard) samt en venstre bak på 21 med kun 14 kampe på superliganiveau. Herudover havde de skader på to andre profiler i Hassan og Tim Janssen. Dertil skal nævnes at Duncan bliver skadet efter 30 min, og erstattes af Jude, som er notirisk ufarlig foran mål (72 kampe /12 mål). Dermed ikke sagt, at vi ikke ville have vundet alligevel, men jeg tvivler på det havde været så overbevisende.
Martin Bak skrev:3) ob : vores direkte spil førte til at ob blev presset til en nødbremse - er det en portion held?
Ja og nej. Det var næppe taktikken at vi skulle tvinge dem til at spille med 10 mand i 90 min, og de fire mål vi scorede var på en billig baggrund. I situationen var det fortjent, men 99/100 kampe mod OB sker sådan noget ikke, og min pointe er at vi skal huske dette når vi får down-perioder. Dermed ikke sagt, at vi ikke ville have vundet alligevel, men jeg tvivler på det havde været så overbevisende.

Derfor er "en portion held" for mig det helt rette udtryk.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Martin Bak
Landshold
Landshold

Indlæg af Martin Bak » 27. aug 2012, 01:30

MHJ skrev:
Martin Bak skrev:1) Horsens virkede ikke umotiveret men blev nedkæmpet - der er intet belæg for at europæisk deltagelse er lig med dårlige præstationer i ligaen - fcn og fck og horsens kan godt abstrahere ved at præstere godt i ligaen
At påstå at der intet belæg er for påstanden om at europæisk deltagelse kan have indflydelse på præstationerne i ligaen, er en nyhed for mig. Givet, at det ikke altid vil være således, men det er en kontroversiel påstand at det aldrig har indflydelse. I kampen mod Horsens virkede det på mig – ja subjektivt – til at deres spillere var en smule under vanligt niveau og den korte afstand fra deres euopakamp er for mig – igen subjektivt – en god forklaring. Dermed ikke sagt, at vi ikke ville have vundet alligevel, men jeg tvivler på det havde været så overbevisende.

du vælger at bruge horsens' europæiske deltagelse som en del af forklaringen - jeg vælger og tror på at det var vores holdindsats som fik dem til at se ringe ud. jeg køber ikke begrundelsen - fck og fcn har spillet gode kampe mellem deres europæiske kampe - hvorfor skulle horsens ikke kunne gøre det
Martin Bak skrev:2) fcm: hvorfor skulle det nødvendigvis gøre fcm dårligere at stille med 3-4 af deres gode reserver, som højst sandsynligt ville gøre alt for at bevise at de fremover skal være i startopstillingen - kunne det tænkes de så dårlige ud fordi vi var gode og at det ikke havde noget med held at gøre
Det var specielt midtbanen der var et problem for dem. De startede med en central akse af 19-årige Mads Pedersen med 4 superligakampe (i stedet for Izunna, deres store profil), samt Petter Andersson der ikke har imponeret endnu i stedet for en anden profil (Albæk).At spille med en helt ny uprøvet midtbane er en svaghed. Dertil startede en spiller på banen, med 90 min. i benene fra 2 dage tidligere (Juhlsgaard) samt en venstre bak på 21 med kun 14 kampe på superliganiveau. Herudover havde de skader på to andre profiler i Hassan og Tim Janssen. Dertil skal nævnes at Duncan bliver skadet efter 30 min, og erstattes af Jude, som er notirisk ufarlig foran mål (72 kampe /12 mål). Dermed ikke sagt, at vi ikke ville have vundet alligevel, men jeg tvivler på det havde været så overbevisende.

jeg kan i det her tilfælde nødtvunget gå med til at vi ikke var uheldige med deres skadede spillere - men at kalde det en portion held er for mig søgt og underminerer vores egen præstation
Martin Bak skrev:3) ob : vores direkte spil førte til at ob blev presset til en nødbremse - er det en portion held?
Ja og nej. Det var næppe taktikken at vi skulle tvinge dem til at spille med 10 mand i 90 min, og de fire mål vi scorede var på en billig baggrund. I situationen var det fortjent, men 99/100 kampe mod OB sker sådan noget ikke, og min pointe er at vi skal huske dette når vi får down-perioder. Dermed ikke sagt, at vi ikke ville have vundet alligevel, men jeg tvivler på det havde været så overbevisende.

En billig baggrund?? ob fik en mand smidt ud (fuldt fortjent og efter reglerne) fordi vi spillede/ pressede dem til det - det har ikke en skid med en portion held at gøre - At påstå vores 4 mål blev scoret på en billig baggrund er i den grad at tale spillernes præstation ned - det har de sq ikke fortjent!

Derfor er "en portion held" for mig det helt rette udtryk.
ja og det er squ sørgeligt...:o)

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 27. aug 2012, 03:04

God stil fra folk på lægterne i dag. Der var vist ingen der var i tvivl om, hvem der vandt på tribunerne.
Kent Nielsen, Kent Nielsen, Kent Nielsen, vi danser hele natten på Kent Nielsen!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2012, 03:43

Endnu en superkamp af drengene, det er jo en decideret vild stime vi er inde i, især når man tænker på hvor tæt vi var på at slå FCN i kampen før de her 3 kampe som man sent glemmer.

Jeg må dog lige sige at jeg er noget overrasket over at se hvordan det generelle billed i indlæggene herinde skulle være at OB dominerede 1. halvleg. Det var bestemt ikke sådan jeg så 1. halvleg, og jeg måtte derfor lige ty til statistik fra superliga.dk, for at se om jeg var totalt forkert på den.

Som jeg så 1. halvleg, lægger vi ud med 10-15 min. hvor vi sidder totalt på det, vi har bolden konstant, kører den rundt i kombinationer på OB's halvdel, og lader dem løbe en masse forgæves meter. Derefter begynder OB at æde sig ind i kampen, og vænner sig til at være en mand mindre. De dominerer os lidt med deres fysik, og har bolden langt mere end i indledningen. De spiller sig også frem til chancer, men som jeg ser det, mest næsten-chancer, hvor farlige situationer bliver afværget. Dog har de da et par ganske pæne chancer, hvor især den ene kræver en flot redning af Nikolai. Men vi har da bestemt også chancer, og hvis man støtter sig til før omtalte stats fra superliga.dk, har vi 2 chancer mod OB's 3... men derudover kommer altså de 3 scoringer. Vi havde iøvrigt også bolden klart mest i 1. halvleg.

For mig at se var det en meget lige halvleg, hvor det negative mere lå i at vi ikke formåede at holde samme koncentration og bevægelighed plus eksplosioner i spillet, da vi nåede efter de der 10-15 min. Men jeg har godt nok uhyre svært ved at genkende et billede af en halvleg med OB dominans. De fik lov til mere end indledningen lovede, men det er jo absolut ikke første gang man ser et hold klare sig ganske fint med 10 mand.

Iøvrigt vandt vi samlet set chancefordelingen med 16-6 (!) og skudstatistikken med 25-11. Det var uden nogen som helst tvivl AaB's kamp, og sejren var ikke et eneste mål for lille, tværtimod, og det endda selv om der i dén grad blev slækket på både kræfter og koncentration efter 4-0 målet.

Min MOM: Dalsgaard - hans betydning for vores offensiv er enorm, og jeg synes det i dén grad er genialt set af trænerteamet at bruge ham på den måde vi spiller i højresiden, Dalsgaard spiller jonæsten en 3. angriber når vi har bolden (i dagens kamp var hans gennemsnitsposition iflg. superliga.dk som den tredje-mes offensive AaBer), og det fungerer simpelthen fantastisk. Dels får vi flyttet højrekanten ind mod midten, hvor vi så ofte kan kombinere os igennem med overtal, og dels afbøder det den svaghed vi tidligere har haft pga. Würtz/Augo's knap så fantastiske offensive kvaliteter. Jeg synes det er lidt af en genistreg.

Var jeg forresten den eneste der lagde mærke til hvor eftertænksom Lynge var under kampen, selv da vi førte 3-0? Jeg tror den udmelding han kom med efter kampen, om at han ikke kan forestille sig der bliver solgt spillere i dette vindue, blev til en endelig beslutning i løbet af kampen. I hvert fald er der voldsom forskel på den udmelding som kom forleden, hvor man overvejede et konkret tilbud. Og man forstår det godt, hvis det er tilfældet, for det var en stor hurdle i dag. Tænk på at vi i øjeblikket kun er få mål fra at være det næstbedste hold i ligaen, tiltrods for at vi har mødt samtlige hold som ligger omkring os i stillingen, og vi var kun få minutter mod FCN fra for alvor at puste FCK i nakken i øjeblikket, til trods for at vi har tabt til dem.

Hvis indsatsen mod Sønderjyske på fredag bliver lige så overbevisende, og vi kommer fra Haderslev med en sejr eller uafgjort, begynder jeg personligt (med udgangspunkt i at truppen er intakt efter fredag) for alvor at tro på at træerne kan vokse tæt på himlen...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2012, 04:11

Bonusinfo:

I dagens kamp benyttede AaB kun én eneste spiller, inklusiv de tre indskiftere, som ikke har fået sin superligadebut for AaB, nemlig KEP.

Samtidig var holdet det yngste i superligaen overhovedet i denne sæson med en gennemsnitsalder på 23.62 år.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2012, 07:26

MHJ skrev: ...og min pointe er at vi skal huske dette når vi får down-perioder.
Hvorfor egentlig?

Og hvorfor husker du ikke, på samme vis som du finder/finder på undskyldninger for modstanderholdenes præstationer, at nævne om AaB, at der er tale om, tjah, hvad skal vi lige smide på paletten, "et hold med en lav gennemsnitsalder og svag fysik på flere positioner", "et hold uden den store superliga-erfaring", "et hold som åbenbart er tvunget til at have en 17-årig som fast starter", "et hold som anføres af en træner som aldrig har lavet toppræstationer set over en sæson", "et hold som er forstyrret af evige rygter om salg af den eneste nogenlunde gode angriber i truppen", "et hold som i Odense var tvunget til at starte uden ellers gode Due og i øvrigt spiller med en omskolet serie-angriber som back", "et hold som alle eksperter har spået en tilværelse i bunden af ligaen", "et hold som har 2 alt for ens typer på den den centrale midt", osv.?

Er det egentlig ikke modstanderne som bør græmme sig ekstra meget over, at de ikke kunne gøre det bedre mod AaB? I stedet for den dér tilgang, at NÅR vi spiller ringe igen - så skal vi også lige huske at sige til os selv, at vi tidligere bare SÅ gode ud på en billig baggrund?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Indlæg af Schredni » 27. aug 2012, 07:36

Jesper Schmidt skrev:Endnu en superkamp af drengene, det er jo en decideret vild stime vi er inde i, især når man tænker på hvor tæt vi var på at slå FCN i kampen før de her 3 kampe som man sent glemmer.

Jeg må dog lige sige at jeg er noget overrasket over at se hvordan det generelle billed i indlæggene herinde skulle være at OB dominerede 1. halvleg. Det var bestemt ikke sådan jeg så 1. halvleg, og jeg måtte derfor lige ty til statistik fra superliga.dk, for at se om jeg var totalt forkert på den.

Som jeg så 1. halvleg, lægger vi ud med 10-15 min. hvor vi sidder totalt på det, vi har bolden konstant, kører den rundt i kombinationer på OB's halvdel, og lader dem løbe en masse forgæves meter. Derefter begynder OB at æde sig ind i kampen, og vænner sig til at være en mand mindre. De dominerer os lidt med deres fysik, og har bolden langt mere end i indledningen. De spiller sig også frem til chancer, men som jeg ser det, mest næsten-chancer, hvor farlige situationer bliver afværget. Dog har de da et par ganske pæne chancer, hvor især den ene kræver en flot redning af Nikolai. Men vi har da bestemt også chancer, og hvis man støtter sig til før omtalte stats fra superliga.dk, har vi 2 chancer mod OB's 3... men derudover kommer altså de 3 scoringer. Vi havde iøvrigt også bolden klart mest i 1. halvleg.

For mig at se var det en meget lige halvleg, hvor det negative mere lå i at vi ikke formåede at holde samme koncentration og bevægelighed plus eksplosioner i spillet, da vi nåede efter de der 10-15 min. Men jeg har godt nok uhyre svært ved at genkende et billede af en halvleg med OB dominans. De fik lov til mere end indledningen lovede, men det er jo absolut ikke første gang man ser et hold klare sig ganske fint med 10 mand.

Iøvrigt vandt vi samlet set chancefordelingen med 16-6 (!) og skudstatistikken med 25-11. Det var uden nogen som helst tvivl AaB's kamp, og sejren var ikke et eneste mål for lille, tværtimod, og det endda selv om der i dén grad blev slækket på både kræfter og koncentration efter 4-0 målet.

Min MOM: Dalsgaard - hans betydning for vores offensiv er enorm, og jeg synes det i dén grad er genialt set af trænerteamet at bruge ham på den måde vi spiller i højresiden, Dalsgaard spiller jonæsten en 3. angriber når vi har bolden (i dagens kamp var hans gennemsnitsposition iflg. superliga.dk som den tredje-mes offensive AaBer), og det fungerer simpelthen fantastisk. Dels får vi flyttet højrekanten ind mod midten, hvor vi så ofte kan kombinere os igennem med overtal, og dels afbøder det den svaghed vi tidligere har haft pga. Würtz/Augo's knap så fantastiske offensive kvaliteter. Jeg synes det er lidt af en genistreg.

Var jeg forresten den eneste der lagde mærke til hvor eftertænksom Lynge var under kampen, selv da vi førte 3-0? Jeg tror den udmelding han kom med efter kampen, om at han ikke kan forestille sig der bliver solgt spillere i dette vindue, blev til en endelig beslutning i løbet af kampen. I hvert fald er der voldsom forskel på den udmelding som kom forleden, hvor man overvejede et konkret tilbud. Og man forstår det godt, hvis det er tilfældet, for det var en stor hurdle i dag. Tænk på at vi i øjeblikket kun er få mål fra at være det næstbedste hold i ligaen, tiltrods for at vi har mødt samtlige hold som ligger omkring os i stillingen, og vi var kun få minutter mod FCN fra for alvor at puste FCK i nakken i øjeblikket, til trods for at vi har tabt til dem.

Hvis indsatsen mod Sønderjyske på fredag bliver lige så overbevisende, og vi kommer fra Haderslev med en sejr eller uafgjort, begynder jeg personligt (med udgangspunkt i at truppen er intakt efter fredag) for alvor at tro på at træerne kan vokse tæt på himlen...

Dit indlæg er super dejligt. Jeg er helt enig i Dalsgaards betydning for den optur vi har fået i sæsonstarten her. Jeg kan rigtigt godt lide den midbane vi har der klemmer sig sammen omkring midten og ikke skyder så meget over kanterne men i stedet så får Dalsgaard så det store kørekort over kanten. Det er smukt, det er dynamisk og det er effektivt. Det er dejligt med nogle nye taktiske ideer som disse. En ret overset spiller i denne her stime (ja det er sku en stime) vi er inde i er Kasper Kusk. Ham er jeg langsomt ved at kunne se ideen i. Hans skud er efterhånden ved at være kendt af alle, men han virker også som en ret placeringsstærk spiller.

Alt i alt er det flot, sprudlende og fantasifuldt. Det er ord jeg ikke kan huske jeg har hørt tale om AaB - ja nogensinde! Jeg har altid mere været fortaler for effektiv fodbold og så give afkøb af det polerede fodboldspil, simpelthed fordi jeg syntes at det effektive kan være smukt i sig selv. Hvem husker ikke Paul Gascoignes mål i 96 imod Scotland - smukt OG effektivt. Og det er nok sådan AaB spiller nu, smukt og effektivt. Det er ikke helt skidt.

Det ville være fantastisk med nogle udsolgte kampe og en buzz i Aalborg som man jo kender den. Vi skal dog passe på. Det skal ikke ende med total overbegejstring. Spillerne skal hurtigt se på de fejl de lavede imod OB, for de var der bestemt. Det handler ikke om spilfordeling og skudstatistik som du snakker om, men mere om hvor let OB fik lavet chancer med få midler. Vi kan blive overspillet nede omkring vores wingbacks og så skal vi passe på.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2012, 07:40

Jesper Schmidt skrev:Endnu en superkamp af drengene, det er jo en decideret vild stime vi er inde i, især når man tænker på hvor tæt vi var på at slå FCN i kampen før de her 3 kampe som man sent glemmer.

Jeg kunne HELLER ikke genkende billedet af, at OB ligefrem vadede i chancer i 1. halvleg, og når man ser sammendragene er det åbenbart heller ikke lykkedes for tv-folkene at finde mere end EEN seværdig, oplagt målchance til OB. Troels Bech vil naturligvis gerne have et eller andet positivt med fra kampen, så han taler om et "fantastisk show" i de ca. 40 minutter hvor AaB mentalt ikke rigtig kan indstille sig på det forandrede kampbillede og OB'erne (dygtigt nok) bruger en masse fysik på at få 9 markspillere til at fylde som 10.

Noget af det som begejstrer mig rigtig meget ved det nuværende unge AaB-hold er, at det endnu ikke er lykkedes diverse tonser-typer i ligaen at kyse de unge spillere med hårdt spil. Desuden var det fedt at se, at KEP ikke bed på krogen da AMC i går prøvede at lokke ham til en eller anden dumhed. Cool af KEP.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

SkumF
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af SkumF » 27. aug 2012, 09:17

Schredni skrev: En ret overset spiller i denne her stime (ja det er sku en stime) vi er inde i er Kasper Kusk. Ham er jeg langsomt ved at kunne se ideen i. Hans skud er efterhånden ved at være kendt af alle, men han virker også som en ret placeringsstærk spiller.
Overset? Langsomt set ideen i? .... Skrev du forkert navn der ellers forstår jeg absolut ingenting af det indlæg. Han har da taget alle med storm siden sin debut i foråret pg talentet kan der ikke være nogen som helst tvivl om for nogen. En fantastisk spiller.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 27. aug 2012, 09:29

Jesper Schmidt skrev:Bonusinfo:

I dagens kamp benyttede AaB kun én eneste spiller, inklusiv de tre indskiftere, som ikke har fået sin superligadebut for AaB, nemlig KEP.

Samtidig var holdet det yngste i superligaen overhovedet i denne sæson med en gennemsnitsalder på 23.62 år.
Retteligt debuterede Rasmus Wurtz for GF (på Aalborg Stadion) det var dog ikke meget spilletid han fik for gynnastik drengene inden han rejste retur til Skive, hvorefter AaB hentede ham.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. aug 2012, 09:36

634 skrev:
Jesper Schmidt skrev:Bonusinfo:

Retteligt debuterede Rasmus Wurtz for GF (på Aalborg Stadion) det var dog ikke meget spilletid han fik for gynnastik drengene inden han rejste retur til Skive, hvorefter AaB hentede ham.
Würtz har da aldrig spillet i GF? Hvor har du det fra?
Nu kiggede jeg lige rundt, og kan absolut intet finde der kobler Würtz sammen med GF.
Jeg siger ikke du lyver, jeg kan bare ikkefå det til at passe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar