Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af NIN » 27. aug 2012, 09:56

I snak om boldbesiddelse, fleste chance osv. Så synes jeg at vi glemmer de to vigtigste hændelser i går.

1. OB var så usportslige at få en mand vist ud fra start. Alle ved, det er tæt på umuligt at spille mod ti mand. Vi gjorde det stort set hele kampen. "Nødbremsen" af Høgh var åbenlyst et taktisk skaktræk fra Troles Bech som slog fejl.

2. Augustinussen var så himmelråbende urutineret, at han burde være blevet flået ud på bænken af Kent Nielsen, da han scorede til 0-2. Alle ved det er den farligst føring du kan have i moderne fodbold.

På trods af alle odds vandt vi alligevel. Det er en til historiebøgerne.

svendpoulsen
2. div
2. div

Indlæg af svendpoulsen » 27. aug 2012, 10:15

http://da.wikipedia.org/wiki/Rasmus_W%C3%BCrtz" onclick="window.open(this.href);return false;
Her figurerer der ikke en disse om, at W¨rtz skulle have spillet i GF :aabfan:

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 27. aug 2012, 10:39

jonas386 skrev:
634 skrev:
Jesper Schmidt skrev:Bonusinfo:

I dagens kamp benyttede AaB kun én eneste spiller, inklusiv de tre indskiftere, som ikke har fået sin superligadebut for AaB, nemlig KEP.

Samtidig var holdet det yngste i superligaen overhovedet i denne sæson med en gennemsnitsalder på 23.62 år.
Retteligt debuterede Rasmus Wurtz for GF (på Aalborg Stadion) det var dog ikke meget spilletid han fik for gynnastik drengene inden han rejste retur til Skive, hvorefter AaB hentede ham.
Würtz har da aldrig spillet i GF? Hvor har du det fra?
Nu kiggede jeg lige rundt, og kan absolut intet finde der kobler Würtz sammen med GF.
Jeg siger ikke du lyver, jeg kan bare ikkefå det til at passe.
Lige nu jeg kan ikke finde noget som underbygger det, men husker det tydeligt
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

SkumF
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af SkumF » 27. aug 2012, 10:51

http://www.superstats.dk/spillere/spill ... ime?id=872" onclick="window.open(this.href);return false;

De har heller ikke fanget hans debut ved superstats.. Det lyder lidt mærkeligt :-)

svendpoulsen
2. div
2. div

Indlæg af svendpoulsen » 27. aug 2012, 11:15

Kan det tænkes der ikke er helt styr på hukommelsen?? - det lyder mærkeligt, hvis det ikke er fanget nogle steder.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2012, 11:30

Funky skrev:
MHJ skrev: ...og min pointe er at vi skal huske dette når vi får down-perioder.
Hvorfor egentlig?

Og hvorfor husker du ikke, på samme vis som du finder/finder på undskyldninger for modstanderholdenes præstationer, at nævne om AaB, at der er tale om, tjah, hvad skal vi lige smide på paletten, "et hold med en lav gennemsnitsalder og svag fysik på flere positioner", "et hold uden den store superliga-erfaring", "et hold som åbenbart er tvunget til at have en 17-årig som fast starter", "et hold som anføres af en træner som aldrig har lavet toppræstationer set over en sæson", "et hold som er forstyrret af evige rygter om salg af den eneste nogenlunde gode angriber i truppen", "et hold som i Odense var tvunget til at starte uden ellers gode Due og i øvrigt spiller med en omskolet serie-angriber som back", "et hold som alle eksperter har spået en tilværelse i bunden af ligaen", "et hold som har 2 alt for ens typer på den den centrale midt", osv.?

Er det egentlig ikke modstanderne som bør græmme sig ekstra meget over, at de ikke kunne gøre det bedre mod AaB? I stedet for den dér tilgang, at NÅR vi spiller ringe igen - så skal vi også lige huske at sige til os selv, at vi tidligere bare SÅ gode ud på en billig baggrund?
Det er - som jeg skrev tidligere - for at vi fans skal huske den portion held vi fik, når vi møder modgang. Vi skal huske, at selvom vi har spillet blændende, så har vi været begunstiget. Hvis vi i stedet herinde begynder at brokke os og svine enkelte spillere til (specielt i kamptrådende), fordi vi har for høje forventninger, fordi vi betragter den nuværende form som udelukkende et udtryk for vore evner, så kommer problemerne.

Derudover, angående de faktorer du nævner som jeg burde nævne som modstander held: Flere af de ting du nævner er permanente faktorer og ikke udtryk for et udsving. Vi kan ikke sige at OB var heldige at de i denne uge mødte et hold med en lav gennemsnitsalder, og resultatet dermed ikke skal tages som et retmæssigt billede af styrkeforholdet de to klubber imellem. Det er kun det at vi har én spiller ude, samt transferrygterne der er relevante. Men set i forhold til det at få smidt en mand ud efter 1 minut, blegner de.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2012, 11:31

Martin Bak skrev:
MHJ skrev:
Martin Bak skrev:1) Horsens virkede ikke umotiveret men blev nedkæmpet - der er intet belæg for at europæisk deltagelse er lig med dårlige præstationer i ligaen - fcn og fck og horsens kan godt abstrahere ved at præstere godt i ligaen
At påstå at der intet belæg er for påstanden om at europæisk deltagelse kan have indflydelse på præstationerne i ligaen, er en nyhed for mig. Givet, at det ikke altid vil være således, men det er en kontroversiel påstand at det aldrig har indflydelse. I kampen mod Horsens virkede det på mig – ja subjektivt – til at deres spillere var en smule under vanligt niveau og den korte afstand fra deres euopakamp er for mig – igen subjektivt – en god forklaring. Dermed ikke sagt, at vi ikke ville have vundet alligevel, men jeg tvivler på det havde været så overbevisende.

du vælger at bruge horsens' europæiske deltagelse som en del af forklaringen - jeg vælger og tror på at det var vores holdindsats som fik dem til at se ringe ud. jeg køber ikke begrundelsen - fck og fcn har spillet gode kampe mellem deres europæiske kampe - hvorfor skulle horsens ikke kunne gøre det
Martin Bak skrev:2) fcm: hvorfor skulle det nødvendigvis gøre fcm dårligere at stille med 3-4 af deres gode reserver, som højst sandsynligt ville gøre alt for at bevise at de fremover skal være i startopstillingen - kunne det tænkes de så dårlige ud fordi vi var gode og at det ikke havde noget med held at gøre
Det var specielt midtbanen der var et problem for dem. De startede med en central akse af 19-årige Mads Pedersen med 4 superligakampe (i stedet for Izunna, deres store profil), samt Petter Andersson der ikke har imponeret endnu i stedet for en anden profil (Albæk).At spille med en helt ny uprøvet midtbane er en svaghed. Dertil startede en spiller på banen, med 90 min. i benene fra 2 dage tidligere (Juhlsgaard) samt en venstre bak på 21 med kun 14 kampe på superliganiveau. Herudover havde de skader på to andre profiler i Hassan og Tim Janssen. Dertil skal nævnes at Duncan bliver skadet efter 30 min, og erstattes af Jude, som er notirisk ufarlig foran mål (72 kampe /12 mål). Dermed ikke sagt, at vi ikke ville have vundet alligevel, men jeg tvivler på det havde været så overbevisende.

jeg kan i det her tilfælde nødtvunget gå med til at vi ikke var uheldige med deres skadede spillere - men at kalde det en portion held er for mig søgt og underminerer vores egen præstation
Martin Bak skrev:3) ob : vores direkte spil førte til at ob blev presset til en nødbremse - er det en portion held?
Ja og nej. Det var næppe taktikken at vi skulle tvinge dem til at spille med 10 mand i 90 min, og de fire mål vi scorede var på en billig baggrund. I situationen var det fortjent, men 99/100 kampe mod OB sker sådan noget ikke, og min pointe er at vi skal huske dette når vi får down-perioder. Dermed ikke sagt, at vi ikke ville have vundet alligevel, men jeg tvivler på det havde været så overbevisende.

En billig baggrund?? ob fik en mand smidt ud (fuldt fortjent og efter reglerne) fordi vi spillede/ pressede dem til det - det har ikke en skid med en portion held at gøre - At påstå vores 4 mål blev scoret på en billig baggrund er i den grad at tale spillernes præstation ned - det har de sq ikke fortjent!

Derfor er "en portion held" for mig det helt rette udtryk.
ja og det er squ sørgeligt...:o)
Hvis du selv fikser dine citater, skal jeg nok svare på dit indlæg.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Keri
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Keri » 27. aug 2012, 12:29

Fantastisk sejre i går :aabfan:

Men nu er det vigtigt at vi ikke rammer samme negative stime som sidste år hvor vi efter 7 runder havde 16 point. der efter fik vi desværre 3 nederlag samt et uafgjort og yderligere et nederlag. KOM NU DRENGE. kan næsten ikke vente til på fredag.

Der er desværre også lige noget vi skal have rattet op på :|

23/05-2012 SønderjyskE AaB Superligaen 5-0
24/03-2012 AaB SønderjyskE Superligaen 1-2
22/08-2011 SønderjyskE AaB Superligaen 0-0
25/05-2011 AaB SønderjyskE Superligaen 1-2
16/10-2010 SønderjyskE AaB Superligaen 1-0
25/09-2010 AaB SønderjyskE Superligaen 0-2
02/04-2010 AaB SønderjyskE Superligaen 1-1
05/12-2009 SønderjyskE AaB Superligaen 2-0
15/08-2009 AaB SønderjyskE Superligaen 1-0
24/05-2009 AaB SønderjyskE Superligaen 1-1

Martin Bak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Martin Bak » 27. aug 2012, 12:41

MHJ skrev:
Martin Bak skrev:
MHJ skrev:
Martin Bak skrev:1) Horsens virkede ikke umotiveret men blev nedkæmpet - der er intet belæg for at europæisk deltagelse er lig med dårlige præstationer i ligaen - fcn og fck og horsens kan godt abstrahere ved at præstere godt i ligaen
At påstå at der intet belæg er for påstanden om at europæisk deltagelse kan have indflydelse på præstationerne i ligaen, er en nyhed for mig. Givet, at det ikke altid vil være således, men det er en kontroversiel påstand at det aldrig har indflydelse. I kampen mod Horsens virkede det på mig – ja subjektivt – til at deres spillere var en smule under vanligt niveau og den korte afstand fra deres euopakamp er for mig – igen subjektivt – en god forklaring. Dermed ikke sagt, at vi ikke ville have vundet alligevel, men jeg tvivler på det havde været så overbevisende.

du vælger at bruge horsens' europæiske deltagelse som en del af forklaringen - jeg vælger og tror på at det var vores holdindsats som fik dem til at se ringe ud. jeg køber ikke begrundelsen - fck og fcn har spillet gode kampe mellem deres europæiske kampe - hvorfor skulle horsens ikke kunne gøre det
Martin Bak skrev:2) fcm: hvorfor skulle det nødvendigvis gøre fcm dårligere at stille med 3-4 af deres gode reserver, som højst sandsynligt ville gøre alt for at bevise at de fremover skal være i startopstillingen - kunne det tænkes de så dårlige ud fordi vi var gode og at det ikke havde noget med held at gøre
Det var specielt midtbanen der var et problem for dem. De startede med en central akse af 19-årige Mads Pedersen med 4 superligakampe (i stedet for Izunna, deres store profil), samt Petter Andersson der ikke har imponeret endnu i stedet for en anden profil (Albæk).At spille med en helt ny uprøvet midtbane er en svaghed. Dertil startede en spiller på banen, med 90 min. i benene fra 2 dage tidligere (Juhlsgaard) samt en venstre bak på 21 med kun 14 kampe på superliganiveau. Herudover havde de skader på to andre profiler i Hassan og Tim Janssen. Dertil skal nævnes at Duncan bliver skadet efter 30 min, og erstattes af Jude, som er notirisk ufarlig foran mål (72 kampe /12 mål). Dermed ikke sagt, at vi ikke ville have vundet alligevel, men jeg tvivler på det havde været så overbevisende.

jeg kan i det her tilfælde nødtvunget gå med til at vi ikke var uheldige med deres skadede spillere - men at kalde det en portion held er for mig søgt og underminerer vores egen præstation
Martin Bak skrev:3) ob : vores direkte spil førte til at ob blev presset til en nødbremse - er det en portion held?
Ja og nej. Det var næppe taktikken at vi skulle tvinge dem til at spille med 10 mand i 90 min, og de fire mål vi scorede var på en billig baggrund. I situationen var det fortjent, men 99/100 kampe mod OB sker sådan noget ikke, og min pointe er at vi skal huske dette når vi får down-perioder. Dermed ikke sagt, at vi ikke ville have vundet alligevel, men jeg tvivler på det havde været så overbevisende.

En billig baggrund?? ob fik en mand smidt ud (fuldt fortjent og efter reglerne) fordi vi spillede/ pressede dem til det - det har ikke en skid med en portion held at gøre - At påstå vores 4 mål blev scoret på en billig baggrund er i den grad at tale spillernes præstation ned - det har de sq ikke fortjent!

arrrhhh mhj ..... det holder vist ikke .. du skal ikke komme og bilde mig ind du ikke er i stand til at skelne hvad du og jeg skrev.den smartass attitude kommer du ingen vegne med. eod og god bedring....
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2012, 12:50

Martin Bak skrev:
MHJ skrev:
Martin Bak skrev:
MHJ skrev:

arrrhhh mhj ..... det holder vist ikke .. du skal ikke komme og bilde mig ind du ikke er i stand til at skelne hvad du og jeg skrev.den smartass attitude kommer du ingen vegne med. eod og god bedring....
Helt oprigtigt, der er intet smartass over det. Jeg kunne godt, men jeg gider bare ikke bruge energi på at skille mit fra dit når jeg bruger forummets citatfunktion. Jeg syntes egentlig det er en ret beskedent krav.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2012, 14:27

634 skrev:

I dagens kamp benyttede AaB kun én eneste spiller, inklusiv de tre indskiftere, som ikke har fået sin superligadebut for AaB, nemlig KEP.

Samtidig var holdet det yngste i superligaen overhovedet i denne sæson med en gennemsnitsalder på 23.62 år.
Retteligt debuterede Rasmus Wurtz for GF (på Aalborg Stadion) det var dog ikke meget spilletid han fik for gynnastik drengene inden han rejste retur til Skive, hvorefter AaB hentede ham.
Hmm, jeg er altså ret overbevist om at du husker forkert. Würtz skrev kontrakt med AaB som 17 årig, og spillede så sæsonen færdig i Skive inden han begyndte hos os. Jeg har altså svært ved at forestille mig at han allerede på det tidspunkt skulle have været en tur omkring AGF, og være smuttet retur til Skive fordi han ikke kunne få spilletid... så har han godt nok været tidligt ude ;)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 27. aug 2012, 14:46

Jesper Schmidt skrev:
634 skrev:

Hmm, jeg er altså ret overbevist om at du husker forkert. Würtz skrev kontrakt med AaB som 17 årig, og spillede så sæsonen færdig i Skive inden han begyndte hos os. Jeg har altså svært ved at forestille mig at han allerede på det tidspunkt skulle have været en tur omkring AGF, og være smuttet retur til Skive fordi han ikke kunne få spilletid... så har han godt nok været tidligt ude ;)
Würtz har da aldrig spillet i GF.... Hvor har du det fra?
Bienvenu Bassogog!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2012, 15:06

MHJ skrev:
Funky skrev:
Hvorfor egentlig?

Og hvorfor husker du ikke, på samme vis som du finder/finder på undskyldninger for modstanderholdenes præstationer, at nævne om AaB, at der er tale om, tjah, hvad skal vi lige smide på paletten, "et hold med en lav gennemsnitsalder og svag fysik på flere positioner", "et hold uden den store superliga-erfaring", "et hold som åbenbart er tvunget til at have en 17-årig som fast starter", "et hold som anføres af en træner som aldrig har lavet toppræstationer set over en sæson", "et hold som er forstyrret af evige rygter om salg af den eneste nogenlunde gode angriber i truppen", "et hold som i Odense var tvunget til at starte uden ellers gode Due og i øvrigt spiller med en omskolet serie-angriber som back", "et hold som alle eksperter har spået en tilværelse i bunden af ligaen", "et hold som har 2 alt for ens typer på den den centrale midt", osv.?

Er det egentlig ikke modstanderne som bør græmme sig ekstra meget over, at de ikke kunne gøre det bedre mod AaB? I stedet for den dér tilgang, at NÅR vi spiller ringe igen - så skal vi også lige huske at sige til os selv, at vi tidligere bare SÅ gode ud på en billig baggrund?
Det er - som jeg skrev tidligere - for at vi fans skal huske den portion held vi fik, når vi møder modgang. Vi skal huske, at selvom vi har spillet blændende, så har vi været begunstiget. Hvis vi i stedet herinde begynder at brokke os og svine enkelte spillere til (specielt i kamptrådende), fordi vi har for høje forventninger, fordi vi betragter den nuværende form som udelukkende et udtryk for vore evner, så kommer problemerne.

Derudover, angående de faktorer du nævner som jeg burde nævne som modstander held: Flere af de ting du nævner er permanente faktorer og ikke udtryk for et udsving. Vi kan ikke sige at OB var heldige at de i denne uge mødte et hold med en lav gennemsnitsalder, og resultatet dermed ikke skal tages som et retmæssigt billede af styrkeforholdet de to klubber imellem. Det er kun det at vi har én spiller ude, samt transferrygterne der er relevante. Men set i forhold til det at få smidt en mand ud efter 1 minut, blegner de.
Jeg kan sådan set godt følge din pointe, for jeg er enig i at vi som fans skal huske at give de her unge knægte noget ekstra snor hvis/når der kommer en downperiode. Men jeg er absolut ikke enig i at der skulle være gyldige grunde til at det skulle have været "let" i de her tre kampe.

Jeg er fuldstændig overbevist om at såvel mod Horsens som mod FCM så vi det reelle styrkeforhold mellem holdene. Det mener jeg holdenes øvrige præstationer underbygger, og man skal jo heller ikke glemme at vi også fyrede en rigtig stærk 2. halvleg af mod FCN umiddelbart før Horsens kampen.

OB kampen er selvfølgelig en anden størrelse, men omvendt er det et faktum at man ikke bare pr. automatik vinder kampe selv om modstanderen får en tidlig udvisning, og vi vandt altså den kamp soleklart. Faktum er jo at bortset fra den periode i 1. halvleg hvor vi lod os lulle i søvn, sad vi jo fuldstændig på kampen, og det småspil som har fungeret så fantastisk også var en ren dræber for OB's defensiv. Jeg er overbevist om at vi havde fået en klar sejr i den kamp også uden udvisningen, men det kan jo blive svært at underbygge. :)

Men fortsættelsen bliver da spændende og der er jo absolut ingen garantier for hvor langt det bærer, men foreløbig tror jeg bestemt på at det bærer til en sejr på fredag, jeg tror simpelthen ikke Sønderjyske kan modstå vores offensiv, og motivationen må da absolut være helt i top efter 5-0 blamagen i sidste runde af sidste sæson.

Skulle vi tabe, så nægter jeg altså at gå med på vognen og sige at det beviser at det ikke er det reelle niveau vi har set i de seneste 3 kampe, jeg køber den ganske enkelt ikke.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2012, 15:33

Jesper Schmidt skrev:
MHJ skrev:
Funky skrev:
Hvorfor egentlig?

Jeg kan sådan set godt følge din pointe, for jeg er enig i at vi som fans skal huske at give de her unge knægte noget ekstra snor hvis/når der kommer en downperiode. Men jeg er absolut ikke enig i at der skulle være gyldige grunde til at det skulle have været "let" i de her tre kampe.

Jeg er fuldstændig overbevist om at såvel mod Horsens som mod FCM så vi det reelle styrkeforhold mellem holdene. Det mener jeg holdenes øvrige præstationer underbygger, og man skal jo heller ikke glemme at vi også fyrede en rigtig stærk 2. halvleg af mod FCN umiddelbart før Horsens kampen.

OB kampen er selvfølgelig en anden størrelse, men omvendt er det et faktum at man ikke bare pr. automatik vinder kampe selv om modstanderen får en tidlig udvisning, og vi vandt altså den kamp soleklart. Faktum er jo at bortset fra den periode i 1. halvleg hvor vi lod os lulle i søvn, sad vi jo fuldstændig på kampen, og det småspil som har fungeret så fantastisk også var en ren dræber for OB's defensiv. Jeg er overbevist om at vi havde fået en klar sejr i den kamp også uden udvisningen, men det kan jo blive svært at underbygge. :)

Men fortsættelsen bliver da spændende og der er jo absolut ingen garantier for hvor langt det bærer, men foreløbig tror jeg bestemt på at det bærer til en sejr på fredag, jeg tror simpelthen ikke Sønderjyske kan modstå vores offensiv, og motivationen må da absolut være helt i top efter 5-0 blamagen i sidste runde af sidste sæson.

Skulle vi tabe, så nægter jeg altså at gå med på vognen og sige at det beviser at det ikke er det reelle niveau vi har set i de seneste 3 kampe, jeg køber den ganske enkelt ikke.
Som altid sobert, velovervejet og optimistisk indlæg fra dig. Vi er uenige, dog ikke meget, og jeg håber ved Lynge at vi fortsætter med at dominere de næste mange kampe.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2012, 16:14

MHJ skrev:Hvis vi i stedet herinde begynder at brokke os og svine enkelte spillere til (specielt i kamptrådende), fordi vi har for høje forventninger, fordi vi betragter den nuværende form som udelukkende et udtryk for vore evner, så kommer problemerne.
Hvilke problemer? Det er vel - forhåbentlig! - tossehamrende ligegyldigt, om en andel af brugerne herinde siger lidt mere muuh end mææh i den ene eller anden periode. Frygter du at en mere eller mindre skævvreden snak om holdets formåen skal resultere i chikane-opførsel mod spillerne?
[/quote]
Bortset fra at det ikke helt hænger sammen, så kan jeg konstatere at du altså opererer med en form for held-skala. Bare af nysgerrighed, hvor mange skader går der på en udvisning før man kan sige at begge hold har været lige heldige?

AaB blev fra starten af sæsonen af alle de fodbold-sagkyndige jeg hørte på nævnt som et hold der skulle kæmpe for overlevelse i bunden af ligaen (og det KAN det jo stadig ende med, men ikke meget tyder på det). Ergo måtte de fleste andre hold i ligaen fra starten af vel regne sig for "heldige" at møde os. Nu har holdet så vist sig noget bedre end forventet, og det er et udtryk for kvalitet - ikke held. Det var heller ikke "held" at OB fik en mand smidt ud - det var lige efter bogen, og så kan tude-Troels ynke nok så meget over reglerne. Kan han ikke lidt at hans hold skal spille 10 mod 11, så må han jo indskærpe at det er dumt at trække røde kort. Sådan er reglerne, og OB havde været helt urimeligt svinehamrende heldige hvis de havde fået lov at spille videre med 11 mand. Det skal ikke tage noget fra AaB's præstation (som jeg i øvrigt tror havde været bedre i 1. halvleg hvis de rent faktisk havde spillet videre 11 mod 11, men det er noget andet...). At FCM og Horsens ikke spiller deres bedste mod AaB, jamen hvordan adskiller du det fra AaB's kvaliteter? "FCM og Horsens KUNNE sagtens have spillet bedre mod AaB", er din påstand - men hvorfor du tillægger den påstand mere vægt end de konkrete kvaliteter i AaB's spil, som gjorde det svært for FCM og Horsens, det forstår jeg bare ikke.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2012, 16:39

Funky skrev: Hvilke problemer? Det er vel - forhåbentlig! - tossehamrende ligegyldigt, om en andel af brugerne herinde siger lidt mere muuh end mææh i den ene eller anden periode. Frygter du at en mere eller mindre skævvreden snak om holdets formåen skal resultere i chikane-opførsel mod spillerne?
Jeg betragter ikke dette forum som en isoleret del af den nordjyske virkelighed. Jeg har en forventning om at de folk der skriver herinde i en minimal grad påvirker den omkringlæggende verden, og vice versa. Ikke nødvendigvis i noget vanvittig stor grad, men jeg forestiller mig der er en afsmitning. Dermed ikke sagt at det medfører chikane (jeg kan ikke forestille mig at jeg har antydet så meget), men der har i tidligere tider været problemer i det nordjyske med et for højt forventningspres.
Funky skrev: Bortset fra at det ikke helt hænger sammen, så kan jeg konstatere at du altså opererer med en form for held-skala. Bare af nysgerrighed, hvor mange skader går der på en udvisning før man kan sige at begge hold har været lige heldige?
En påstand bør følges af et argument eller en forklaringe: Hvorledes hænger det ikke samme om jeg må spørge?
Dernæst, ja, man kan være mere eller mindre heldig, i.e. der er grader af held. Du er uenig: Er det noget du kan uddybe?
Angående skader vs. udvisning, så forstår jeg ikke spørgsmålet.
Funky skrev:AaB blev fra starten af sæsonen af alle de fodbold-sagkyndige jeg hørte på nævnt som et hold der skulle kæmpe for overlevelse i bunden af ligaen (og det KAN det jo stadig ende med, men ikke meget tyder på det). Ergo måtte de fleste andre hold i ligaen fra starten af vel regne sig for "heldige" at møde os. Nu har holdet så vist sig noget bedre end forventet, og det er et udtryk for kvalitet - ikke held.
Enig (i det fremhævede)
Funky skrev:Det var heller ikke "held" at OB fik en mand smidt ud - det var lige efter bogen, og så kan tude-Troels ynke nok så meget over reglerne. Kan han ikke lidt at hans hold skal spille 10 mod 11, så må han jo indskærpe at det er dumt at trække røde kort. Sådan er reglerne, og OB havde været helt urimeligt svinehamrende heldige hvis de havde fået lov at spille videre med 11 mand.
Det er ikke i den forstand jeg taler om en portion held. Jeg henviser til at det er et meget usandsynligt kampforløb at en spiller bliver smidt ud så tidligt. Det var heldigt at kampforløbet udartede sig således. Men det er nu heller ikke pointen. Pointen er at vi skal huske hvorfor det blev 4-0, og det har – i min bog – meget at gøre med udvisningen, som jf. min definition, var heldig. eller rettere, et heldigt kampforløb.
Funky skrev: Det skal ikke tage noget fra AaB's præstation (som jeg i øvrigt tror havde været bedre i 1. halvleg hvis de rent faktisk havde spillet videre 11 mod 11, men det er noget andet...).
Vi er enige så langt at det skal ikke tage noget fra deres præstation, såfremt vi betragter deres præstation i forhold til det faktum at de spillede med 10 mand. At vinde over OB 4-0 med en mand i overtal, er stadig imponerende og flot i min bog.
Funky skrev: At FCM og Horsens ikke spiller deres bedste mod AaB, jamen hvordan adskiller du det fra AaB's kvaliteter? "FCM og Horsens KUNNE sagtens have spillet bedre mod AaB", er din påstand - men hvorfor du tillægger den påstand mere vægt end de konkrete kvaliteter i AaB's spil, som gjorde det svært for FCM og Horsens, det forstår jeg bare ikke.
Som jeg har nævnt før, så er heldet i denne henseende det faktum, at vi møder dem i deres 3 kamp på 6 dage (var det vist). I min bog påvirker det hårde program spillerne, hvilket vel også er en del af grunden til at FCK stiller med et halvt reservehold op til europæiske kampe. Men din påstand, så langt jeg følger dig, er at europæiske kampe, ingen indflydelse har på den hjemmelige liga. Her kan jeg blot konstatere at vi er uenige.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 27. aug 2012, 16:47

Diskussionen bliver efterhånden lidt langhåret. Vores gode spil er naturligvis med til at gøre modstanderne dårligere, men man kan da ikke være i tvivl om, at de tre sidste hold vi har mødt, af den ene eller anden grund, spillede under deres vanlige standard. Dette bekræftes da også, hvis man kigger på de respektive holds chatfora. Normalvis er kampene i Superligaen meget tætte, og vi kan ikke forvente lutter storsejre. Nu er vi pludselig favoritter i de næste mange kampe. Det giver en anden situation når forventningerne bliver større og det bliver spændende at se, hvordan de unge håndterer det. Holder vi nogenlunde niveau ligger der mange point og venter i den nærmeste fremtid.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 27. aug 2012, 16:49

Nogle der kan linke til den legendariske kamp hvor Würtz får hans superliga debut for AGF..... :P
1 2 3 Jimmy er en mur!

okay
Landshold
Landshold

Indlæg af okay » 27. aug 2012, 18:17

MHJ skrev:
okay skrev:
MHJ skrev:Er pisse glad for de tre sidste sejre. Men, samtidig med vi glæder os over til tider glimrende spil, samt 11 mål i de sidste tre kampe, så skal vi lige notere os den portion held vi har haft.

Vi mødte Horsens blot 3 (9/8 - 12/8) dage efter deres svære udekamp i europa, og som virkede en smule umotiveret.
Vi mødte et FCM-hold der sparede en del profiler grundet landskampen 2 dage forinden.
I dag vinder vi mod et OB hold der får en man smidt ud og et straffe scoret imod sig efter 1 minut.

Dog skal det igen nævnes at vi har spillet meget overbevisende i de nævnte kampe. Men når vi pludselig render ind i modgang, er det måske en idé at huske, at de tre sidste kampe ikke nødvendigvis er udtryk for vores normalniveau, og sørge for at have en smule tålmodighed med drengene hvis vi får en række middelmådige kampe.
Du er mega hamrende fesen og jantelovsagtig som ind i hxxxxxx at høre på..... få pinden ud af røven og armene op istedet for det fis der
Jeg er ikke sikker på den støttepædagog der har stillet dig en computer til rådighed, varetager dine bedste interesser.

Når det så er sagt, gider du så ikke lige lukke røven.

ooork du er bare så moden, nej det gider jeg ikke :)

okay
Landshold
Landshold

Indlæg af okay » 27. aug 2012, 18:18

kan ikke lige finde et indlæg eller andet om det... men er der nogle steder man kan se målene? Var hverken i nærheden af tv eller anstændigt internet igår og har cravings på at se Lucas mål.

Besvar