Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Funky » 26. aug 2012, 21:14

Milfix skrev:Hvis Lynge virkelig har udtalt følgende bliver jeg sgu en glad man. Kort fortalt. AaB vil holde på hele flokken! http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 814327.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Han afviser jo ikke definitivt, at der sker spillersalg. Han sætter bare et nyt prisskilt på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Dingo
1. div
1. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Dingo » 27. aug 2012, 13:31

Funky skrev:
Milfix skrev:Hvis Lynge virkelig har udtalt følgende bliver jeg sgu en glad man. Kort fortalt. AaB vil holde på hele flokken! http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 814327.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Han afviser jo ikke definitivt, at der sker spillersalg. Han sætter bare et nyt prisskilt på.
http://nordjyske.dk/nyheder/fingrene-va ... 911/2/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Men det gør han så i det her interview. Det er kun hvis der kommer nogle ekstreme bud, de sælger

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. aug 2012, 13:42

Dingo skrev: http://nordjyske.dk/nyheder/fingrene-va ... 911/2/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Men det gør han så i det her interview. Det er kun hvis der kommer nogle ekstreme bud, de sælger

Det mest interessante i det interview er at han afviser at der er likviditetsmæssige problemer i efteråret. Det lyder rigtig godt. De betyder (vil jeg tro) enten at der er kommet så meget styr på driften at tingene løber meget bedre rundt end forventet eller at det er lykkedes at finde nogle ekstraordinære sponsorater/midler som ikke var en del af budgettet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Indlæg af BBS » 27. aug 2012, 14:13

Pastorius skrev: De betyder (vil jeg tro) enten at der er kommet så meget styr på driften at tingene løber meget bedre rundt end forventet eller at det er lykkedes at finde nogle ekstraordinære sponsorater/midler som ikke var en del af budgettet.
Mon ikke det er placeringspengene, som man forventer bliver noget bedre her i efteråret end det har været i de sidste par år? I øvrigt interessant, at det i de sidste par sæsoner har væk nok, at hente 30 points i efteråret, for at få en 3. plads. Vi har stadig 10 kampe til at hente 16 points - det er ikke urealistisk.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. aug 2012, 14:30

BBS skrev:
Pastorius skrev: De betyder (vil jeg tro) enten at der er kommet så meget styr på driften at tingene løber meget bedre rundt end forventet eller at det er lykkedes at finde nogle ekstraordinære sponsorater/midler som ikke var en del af budgettet.
Mon ikke det er placeringspengene, som man forventer bliver noget bedre her i efteråret end det har været i de sidste par år? I øvrigt interessant, at det i de sidste par sæsoner har væk nok, at hente 30 points i efteråret, for at få en 3. plads. Vi har stadig 10 kampe til at hente 16 points - det er ikke urealistisk.
Forventninger om præmiepenge gør ikke meget godt ved likviditeten, så det er helt sikkert ikke årsagen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2012, 15:21

Pastorius skrev:
BBS skrev:
Forventninger om præmiepenge gør ikke meget godt ved likviditeten, så det er helt sikkert ikke årsagen.
Likviditetsmæssigt har Barrett salget vel også hjulpet, men uden vi ved med hvor meget, så er det nok trods alt tvivlsomt om det alene har kunnet gøre forskellen. Men jeg er helt enig i at det er spændende hvad der er ligger bag. Et muligt scenarie kunne også være at man har lavet en forhåndsaftale om playershare, som altså først vil blive ført ud i livet såfremt der ikke bliver solgt i dette vindue, det kunne bestemt også give mening. Omvendt er det vel ikke helt hvad Lynges udtalelser lægger op til.

Omvendt ved vi vel heller ikke med sikkerhed at der ER likviditetsproblemer, måske ser det bare en anelse lysere ud end rygterne har fortalt, og end vi allesammen troede, lad os krydse fingre for det.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 27. aug 2012, 17:22

Kortsigtet Likviditetsstyring eller ej, så kan det jo være at investorerne inkl moderklubben endelig har indset at, det trods alt er en bedre forretning at slække lidt på principperne fordi:
- Det giver fyldte tilskuerpladser
- Det giver en option på at maksimere indtægterne fra TV-pengene mv
- At gode unikke designer produkter som Lucas og Helinius ikke sælges til optimal pris, hvis køberne tror de kan presse prisen hos en delvist falleret sælger.

Så lad os nu nyde den øjeblikkelige succes og vores guldfugles udvikling - på samme måde som vi i sin tid nød Peter Rasmussen, Jesper Grønkjær og Thomas Enevoldsen. :cheers:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

rune
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: alle der spiller rød/hvid

Indlæg af rune » 27. aug 2012, 20:24

Kan det være at de spare lønudgifter, der gør der er lidt penge på kistebunden ex. penge fra Rolfe`s løn.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 27. aug 2012, 20:48

rune skrev:Kan det være at de spare lønudgifter, der gør der er lidt penge på kistebunden ex. penge fra Rolfe`s løn.
For mig at se. Hvis Chanko og Rolfe stadig var at finde i truppen, så havde vi sagt ja med det samme til det her bud på Helenius. Truppens lønniveau er helt nede på lavt blus og hvis ikke tingene kan køre rundt nu, så kommer det aldrig til det.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 27. aug 2012, 20:56

Kristian skrev:
For mig at se. Hvis Chanko og Rolfe stadig var at finde i truppen, så havde vi sagt ja med det samme til det her bud på Helenius. Truppens lønniveau er helt nede på lavt blus og hvis ikke tingene kan køre rundt nu, så kommer det aldrig til det.
Du har helt ret. Vi har dog givetvis også rigtig store renteudgifter, hvilket jo netop kunne nedbringes ved at rejse noget kapital. Derudover ville det også være et godt signal rent faktisk at betale playersponsorerne tilbage. De 8-9 millioner de skulle have kunne man jo overtale dem til at investere i aktier eller låne klubben igen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 27. aug 2012, 21:37

Kristian skrev:
rune skrev:Kan det være at de spare lønudgifter, der gør der er lidt penge på kistebunden ex. penge fra Rolfe`s løn.
Bøgelund og til deles Curths lønninger skal vel også skrabes væk, før det er helt optimalt ?
Mon ikke der er lang udsigt til spilletid for dem begge ?
Truppen kan vel suppleres med to unge til at tage over i truppen.

Ved godt at alt rutine ikke bare skal væk for at sparre penge.
Men de to kommer vel næppe til at spille en masse kampe for os alligevel ?

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 27. aug 2012, 21:41

Gaarde6 skrev:
Kristian skrev:
Bøgelund og til deles Curths lønninger skal vel også skrabes væk, før det er helt optimalt ?

Curth gik vist en del ned i løn da kontrakten blev forlænget. Han får sikkert forsat en høj løn, men tror det er langt mellem hans løn og den løn Bøgelund får

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 27. aug 2012, 22:41

jydenfranord skrev:
Gaarde6 skrev:
Kristian skrev:

Curth gik vist en del ned i løn da kontrakten blev forlænget. Han får sikkert forsat en høj løn, men tror det er langt mellem hans løn og den løn Bøgelund får
Ja Curths kontrakt blev forlænget i 2011 så han får givetvis ikke nogen ublu løn. Det samme gælder i øvrigt for Anders Due. De eneste tilbageværende kontrakter fra de glade CL dage er Bøges og Würtz's (han kom sæsonen efter CL så han får givet også en fin løn).

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. aug 2012, 22:46

thomasjn skrev:
jydenfranord skrev:
Gaarde6 skrev:
Kristian skrev:

Ja Curths kontrakt blev forlænget i 2011 så han får givetvis ikke nogen ublu løn. Det samme gælder i øvrigt for Anders Due. De eneste tilbageværende kontrakter fra de glade CL dage er Bøges og Würtz's (han kom sæsonen efter CL så han får givet også en fin løn).
Er Würtz ikke gået ned i løn?
Mener jeg han gjorde for noget tid siden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 27. aug 2012, 23:04

Hvis vi skal kigge på en billig gardering på fløjen bør Martin Christensen fra HB Køge hentes ind til en reserveholdskamp eller to. Han har tidligere haft et højt niveau, ligesom han kan begge kanter. Det er åbenbart ikke været lykken i denne omgang i HB Køge for ham, men det kan jo skyldes andet end eventuel manglende talent.

Manden er 24 år og kan bidrage med noget erfaring og samtidig udviklingspotentiale. Vi ved jo Due ikke holder en hel sæson(præstationsmæssigt), hvilket også kunne ske for Kusk.

Bemærk jeg skriver ikke 5 års kontrakt, men hente ham til træning.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 27. aug 2012, 23:07

jonas386 skrev:
thomasjn skrev:
jydenfranord skrev:
Gaarde6 skrev:
Kristian skrev:

Er Würtz ikke gået ned i løn?
Mener jeg han gjorde for noget tid siden.
Har jeg ikke hørt noget om - men ville da være utroligt god stil, hvis det var tilfældet.

EDIT: Mht. Martin Christensen kan jeg ikke se fidusen. Han er 24 år gammel og har aldrig slået til nogen steder så jeg kan ikke se, hvad vi skulle med ham.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. aug 2012, 00:29

Jeg synes sådan set ikke vi mangler noget til fløjen. Tænk på at vi faktisk kun spiller med "normal" fløjspiller i venstre side, hvorimod højre siden langt mere er en central midtbanespiller med frit arbejdsområde. Vi har Kusk som kan dække begge sider, Due til venstre, og Wichmann til højre. Desuden er der Kayke og Nikolaj Thomsen... plus PK jo altid er klar på hvilken som helst position.

Jeg synes ikke vi ser tynde ud der, faktisk synes jeg ikke ikke vi ser tynde ud nogen som helst steder, men det er klart at der er positioner hvor vi vil være mere sårbare overfor skader end andre steder. Først og fremmest op gennem midten af banen.

Et godt tegn på bredden synes jeg vi fik mod FCM, hvor vi sparer en af de absolut vigtigste spillere fra start (Kusk), vi mister hele venstresiden inden pausen, og alligevel spiller holder vel næsten endnu bedre i 2. halvleg. Til næste kamp (hvis Due er klar) vil vi endda for første gang i tusind år se en AaB træner som har et luksusproblem med offensivspillere, for det bliver ikke noget nemt valg mellem Kusk, Due og en super velspillende Wichmann, som nu endelig folder sig ud. Og så har vi ikke engang set endnu hvordan en Kayke i topform vil kunne folde sig ud på et hold som spiller fodbold på denne måde... vi har heller ikke rigtigt set hvad der sker når Nikolaj Thomsen, som har alle de samme værktøjer til spil på små områder som Kusk, Lucas og Helenius, for alvor kommer ind på holdet.

Iøvrigt har vi vel flere unge gutter stående på spring til førsteholdstruppen på den offensive del af banen - her tænker jeg først og fremmest på lillebror Ahlmann.

Nej, mit personlige transferønske er helt klart at holde på denne trup så længe som muligt, og gerne de næste 4-6 vinduer, for så er jeg stensikker på dette hold ville spille metal hjem til Aalborg... men det er jo nok desværre et af den slags ønsker kun julemanden kan klare ;)

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 28. aug 2012, 09:16

Jesper Schmidt skrev:Jeg synes sådan set ikke vi mangler noget til fløjen. Tænk på at vi faktisk kun spiller med "normal" fløjspiller i venstre side, hvorimod højre siden langt mere er en central midtbanespiller med frit arbejdsområde. Vi har Kusk som kan dække begge sider, Due til venstre, og Wichmann til højre. Desuden er der Kayke og Nikolaj Thomsen... plus PK jo altid er klar på hvilken som helst position.

Jeg synes ikke vi ser tynde ud der, faktisk synes jeg ikke ikke vi ser tynde ud nogen som helst steder, men det er klart at der er positioner hvor vi vil være mere sårbare overfor skader end andre steder. Først og fremmest op gennem midten af banen.

Et godt tegn på bredden synes jeg vi fik mod FCM, hvor vi sparer en af de absolut vigtigste spillere fra start (Kusk), vi mister hele venstresiden inden pausen, og alligevel spiller holder vel næsten endnu bedre i 2. halvleg. Til næste kamp (hvis Due er klar) vil vi endda for første gang i tusind år se en AaB træner som har et luksusproblem med offensivspillere, for det bliver ikke noget nemt valg mellem Kusk, Due og en super velspillende Wichmann, som nu endelig folder sig ud. Og så har vi ikke engang set endnu hvordan en Kayke i topform vil kunne folde sig ud på et hold som spiller fodbold på denne måde... vi har heller ikke rigtigt set hvad der sker når Nikolaj Thomsen, som har alle de samme værktøjer til spil på små områder som Kusk, Lucas og Helenius, for alvor kommer ind på holdet.

Iøvrigt har vi vel flere unge gutter stående på spring til førsteholdstruppen på den offensive del af banen - her tænker jeg først og fremmest på lillebror Ahlmann.

Nej, mit personlige transferønske er helt klart at holde på denne trup så længe som muligt, og gerne de næste 4-6 vinduer, for så er jeg stensikker på dette hold ville spille metal hjem til Aalborg... men det er jo nok desværre et af den slags ønsker kun julemanden kan klare ;)
ABSOLUT ENIG... pt. har vi 3/4 spillere der vil være MEGET svære at undværer... Lasse, pølsen, Augo og Helenius... resten har vi alternativer til uden det svækker meget...
Men kan vi holde fast i truppen, og så en økonomi, som gør vi kun af lyst sælger en spiller evt. hvert 1,5 år (forbi buddet er for godt og vise at AaB er en klub som KAN sælge spillere) så tegner det lyst...
NÅR AaB kommer ud af dette regnskabsår med et resultat der levere op til forventningen (eller bedre) så ser fremtiden mere end lys ud for klubben...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 28. aug 2012, 15:55

Jesper Schmidt skrev:Jeg synes sådan set ikke vi mangler noget til fløjen. Tænk på at vi faktisk kun spiller med "normal" fløjspiller i venstre side, hvorimod højre siden langt mere er en central midtbanespiller med frit arbejdsområde. Vi har Kusk som kan dække begge sider, Due til venstre, og Wichmann til højre. Desuden er der Kayke og Nikolaj Thomsen... plus PK jo altid er klar på hvilken som helst position.

Hvem er det lige, når jeg ser reserveholdsopstillingen ser jeg ikke nogen på spring til kanterne. V. Ahlmann er vel angriber og skal ikke spildes på kanten. Nikolaj Thomsen er vel netop central midtbanemand.

Nu sagde jeg jo også, at vi skulle hente ham ind til en kamp og se om niveauet stadig var der og tage den derfra.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 28. aug 2012, 16:01

Mht. kanterne vi vel mange alternativer i det nuværende system. Mest åbenlyse er selvfølgelig Kusk, Due og Wichmann.
Derudover er Dalsgaard vel en joker omend det ikke er den type kant som er mest oplagt i det nuværende system.
Jeppe har i øvrigt tidligere været nyttig i et 4-2-3-1 system som kantspiller hvor hans dybdeløb især kommer til sin ret. Kayke kan vel også passe ind på kanten i det nuværende system, hvor der er brug for meget dynamiske spillere og slutteligt har vi Patrick der kan bruges på pladsen.

Vi har altså Kusk, Due, Wicmann, Dalsgaard, Curth, Kayke og Patrick som kan anvendes på en kant hvis nødvendigt. Det giver altså syv mand, som kan bruges på pladserne hvor Dalsgaard nok er mest ude af billedet, da han bliver svær at undvære på kanten og ikke passer som kant i den nuværende taktik.

Låst