Helenius på landsholdet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 30. aug 2012, 15:04

NIN den fromme skrev:Hold kæft et tuderi der er hver gang Morten O udtager et landshold. Så er der ikke AaB spillere med. Så er der AaB spillere med. Så er de der er udtaget for gamle, så er de for unge.

Christ!
Sådan kan man selvfølgelig osse sige det... :D

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 30. aug 2012, 15:16

Yankee skrev:Jamen er det ikke dybt ligemeget om Cornelius har spillet 9 kampe eller 900, hvis han er det bedste valg? Hvem i alverden ville I hellere have som reserveangriber? Morten Skoubo? Henrik Tømrer? Ronnie Schwartz?

Når Morten Olsen udtager rutinerede spillere er det en skandale at han ikke tager de up-and-coming formstærke folk med. Når han udtager unge spillere er det for galt at de kun har spillet X antal kampe og ikke er klar.

Cornelius har scoret 5 mål på 468 minutter i Superligaen og haft et par gode præstationer i CL-kvallen. Det er en guds gave til landsholdet at vi nu har to så spændende angribere. Selvfølgelig er Helenius dygtigere og meget bedre til landsholdets system. Men det er da glimrende at have Cornelius med hvis Danmark må skifte spillestil.
Det er rigtig, men man har også mange gange før set, at en spiller, ikke kun i AaB, men også andre klubber, have en fantastisk periode, men ikke være i nærheden af landsholdet, fordi de var for urutinerede.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 30. aug 2012, 15:32

Kaare Sagan Larsen skrev:
Yankee skrev:Jamen er det ikke dybt ligemeget om Cornelius har spillet 9 kampe eller 900, hvis han er det bedste valg? Hvem i alverden ville I hellere have som reserveangriber? Morten Skoubo? Henrik Tømrer? Ronnie Schwartz?

Når Morten Olsen udtager rutinerede spillere er det en skandale at han ikke tager de up-and-coming formstærke folk med. Når han udtager unge spillere er det for galt at de kun har spillet X antal kampe og ikke er klar.

Cornelius har scoret 5 mål på 468 minutter i Superligaen og haft et par gode præstationer i CL-kvallen. Det er en guds gave til landsholdet at vi nu har to så spændende angribere. Selvfølgelig er Helenius dygtigere og meget bedre til landsholdets system. Men det er da glimrende at have Cornelius med hvis Danmark må skifte spillestil.
Det er rigtig, men man har også mange gange før set, at en spiller, ikke kun i AaB, men også andre klubber, have en fantastisk periode, men ikke være i nærheden af landsholdet, fordi de var for urutinerede.
Men kom nu videre, at det har været svært at forstå tidligere udtagelser eller mangel på samme skal da vel ikke fælde en logisk, fremsynet udtagelse idag?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 30. aug 2012, 16:22

Hvem, udover FCK og BIF spillere, kan bevise at de er blandt Danmarks bedste spillere på 9 kampe?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 30. aug 2012, 16:34

Provst i Brovst skrev: Hvem, udover FCK og BIF spillere, kan bevise at de er blandt Danmarks bedste spillere på 9 kampe?
Hvis andre klubber rent faktisk gad bruge unge, danske angribere, ville de da uden tvivl have en chance. Desværre er de fleste danske angribere i Ligaen over de 30 og suppleret af nigerianere, svenskere og omskolede midtbanespillere.

Hvem ville du have udtaget, hvis ikke Cornelius? Nicklas Pedersen er skadet, Simon Makienok har ikke præsteret i månedsvis, Nicki Bille har scoret ét mål det sidste halve år, og Mads Junker har endnu ikke imponeret for sin belgiske bundklub.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 30. aug 2012, 19:38

Yankee skrev:
Provst i Brovst skrev: Hvem, udover FCK og BIF spillere, kan bevise at de er blandt Danmarks bedste spillere på 9 kampe?
Hvis andre klubber rent faktisk gad bruge unge, danske angribere, ville de da uden tvivl have en chance. Desværre er de fleste danske angribere i Ligaen over de 30 og suppleret af nigerianere, svenskere og omskolede midtbanespillere.

Hvem ville du have udtaget, hvis ikke Cornelius? Nicklas Pedersen er skadet, Simon Makienok har ikke præsteret i månedsvis, Nicki Bille har scoret ét mål det sidste halve år, og Mads Junker har endnu ikke imponeret for sin belgiske bundklub.
Det er TOTALT useriøst at påstå at hvis bare andre klubber også brugte unge spillere så ville de også få landshold debut efter 9 eller 25 kampe. Det sker bare ikke!

Det er jo ikke som om at spillere først debuterer når de er midt i tyverne i superligaen. Der er masser af unge spillere i gennem MOs tid som landstræner der har debuteret spillet godt og ikke valgt til landsholdet. Når det sker, sker det KUN for københavnske klubber.

Rent på erfaring og tidligere klub præstationer er Junker og Bille foran i min bog. Men jeg vil da ikke lade som om jeg følger med i de ligaer og de klubber som de spiller i og ser deres kampe og kan vurdere om de imponerer eller ej - det må andre gøre. Helt ærlig, den belgiske liga?? Både Junker og Bille spiller, Junker har lige scoret og Bille har spillet i begge de kampe som hans klub har deltaget i.

Ved sidste U21 samling var Marienok endda foretrukket fremfor Cornelius.

Helenius var jo heller ikke med til EM, der var en angriber med ET mål i hele sæsonen foretrukket!!!! Håbløst. Men hvis du ikke vil se skævheden, så kan jeg jo ikke udpege den for dig. Men fred være med det, nyd MOs landshold, alle københavner spillerne på det, jeg ser ikke l*rtet, det er rent ud fra en økonomisk betragtning jeg bliver irriteret.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. sep 2012, 14:39

"- Ja, det overrasker os. Vi havde Helenius med på ligalandsholdet, og når man ser, hvordan han har udviklet sig det sidste halve år, så er det helt fantastisk. Lige pludselig er der nogen, der gør ham bedre, og den måde AaB spiller på, har gjort ham stærkere og mere spilleglad. Den form for fodbold passer til ham," konstaterer Olsen om AaB’eren, som ligner favoritten til startopstillingen lørdag aften.

Oh, you touch my talala, mmm my ding ding dong, Morten Olsen!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 4. sep 2012, 14:54

Hvis Nicklas faar success i efteraarets landsholdskampe er jeg sikker paa han er solgt til vinter for +30 mill

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. sep 2012, 21:33

Elscorpio skrev:Hvis Nicklas faar success i efteraarets landsholdskampe er jeg sikker paa han er solgt til vinter for +30 mill
Jeg er ret sikker på at uanset hvad der sker så får vi ikke i nærheden af 30 for ham.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. sep 2012, 08:35

Provst i Brovst skrev:Helenius var jo heller ikke med til EM, der var en angriber med ET mål i hele sæsonen foretrukket!!!! Håbløst. Men hvis du ikke vil se skævheden, så kan jeg jo ikke udpege den for dig. Men fred være med det, nyd MOs landshold, alle københavner spillerne på det, jeg ser ikke l*rtet, det er rent ud fra en økonomisk betragtning jeg bliver irriteret.
Du kritiserer Olsen for at udtage Nicklas Pedersen, der ikke har bevist noget i lang tid. Så derfor vil du have udtaget Mads Junker, Nicki Bille og Brøndby-reserven Simon Makienok?! Det er på grænsen til det absurde hvis du ikke kan se at Andreas Cornelius lige her og nu er en bedre angriber end de tre. Du siger at der udtages for mange københavnere, men foreslår så to ærke-københavnere og en sjællænder som alternativer? Og ud fra en "økonomisk betragtning", siger du? Er du stor fan af Brøndby, Rayo Vallecano eller Mechelen siden den slags spiller ind i denne vurdering? AaB'ere er der jo masser af på landsholdet.

Morten Olsen udtager to AaB'ere til kampen mod Slovakiet i en situation hvor vi kun har vundet én ud af 4 kampe og ikke spillet prangende. Efterfølgende går vi ud og vinder 4 kampe i samba-stil. Hvis ikke det er godt set af Morten Olsen, så er vi efterhånden ude i en pervers hetz mod manden, der intet har med økonomi (?!) at gøre.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 5. sep 2012, 09:31

Yankee skrev:
Provst i Brovst skrev:Helenius var jo heller ikke med til EM, der var en angriber med ET mål i hele sæsonen foretrukket!!!! Håbløst. Men hvis du ikke vil se skævheden, så kan jeg jo ikke udpege den for dig. Men fred være med det, nyd MOs landshold, alle københavner spillerne på det, jeg ser ikke l*rtet, det er rent ud fra en økonomisk betragtning jeg bliver irriteret.
Du kritiserer Olsen for at udtage Nicklas Pedersen, der ikke har bevist noget i lang tid. Så derfor vil du have udtaget Mads Junker, Nicki Bille og Brøndby-reserven Simon Makienok?! Det er på grænsen til det absurde hvis du ikke kan se at Andreas Cornelius lige her og nu er en bedre angriber end de tre.
Hvordan går det i den belgiske liga? Er der gang i den? Du følger den jo åbenbart tæt. Hvad er dit hold i den belgiske liga?

Læs igen hvad jeg skriver om Makienok.
Yankee skrev: Du siger at der udtages for mange københavnere, men foreslår så to ærke-københavnere og en sjællænder som alternativer? Og ud fra en "økonomisk betragtning", siger du? Er du stor fan af Brøndby, Rayo Vallecano eller Mechelen siden den slags spiller ind i denne vurdering? AaB'ere er der jo masser af på landsholdet.
Der er en AaBer på landsholdet. Er der andre end Helenius?

Igen er der misforståelsen omkring Makienok.

AaB spiller i den danske liga og når andre klubber i den grad bliver favoritiseret så skader det AaB, især økonomisk fordi landsholdspillere bare er bedre eksponeret og indbringer større pris.

En sjællænder der spiller for AaB er AaBer, og en nordjyde der spiller for FCK er københavner. Udtagelsen af dem gavner deres klub. Det har intet at gøre med hvor de er fra, det har at gøre med hvor de spiller.
Yankee skrev:Morten Olsen udtager to AaB'ere til kampen mod Slovakiet i en situation hvor vi kun har vundet én ud af 4 kampe og ikke spillet prangende. Efterfølgende går vi ud og vinder 4 kampe i samba-stil. Hvis ikke det er godt set af Morten Olsen, så er vi efterhånden ude i en pervers hetz mod manden, der intet har med økonomi (?!) at gøre.
AHa ha ha ha ha. Mon ikke også MO har tjent kassen på at vædde på det, han må jo være milionær siden han kan se det. Det er bare for langt ude. Du er jo en fan af MO! Sådan en har jeg aldrig oplevet!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 5. sep 2012, 09:42

Provst i Brovst skrev:Du er jo en fan af MO! Sådan en har jeg aldrig oplevet!
Men du har sikkert mødt en masse mennesker der kritiserer ham blindt og helt unuanceret for alle hans dispositioner – det er nemlig yderst populært blandt mennesker uden videre fodboldindsigt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 5. sep 2012, 09:46

Maglau skrev:
Provst i Brovst skrev:Du er jo en fan af MO! Sådan en har jeg aldrig oplevet!
Men du har sikkert mødt en masse mennesker der kritiserer ham blindt og helt unuanceret for alle hans dispositioner – det er nemlig yderst populært blandt mennesker uden videre fodboldindsigt.
og uden kæmpe ego. Jeg trives i sådan et selskab.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. sep 2012, 09:47

Efter 5 point i 4 kampe havde vi TO spillere med på A-landsholdet. Lucas Andersen blev efter nogle få indhop taget med på ligalandsholdet i vinters, og vi har fire spillere på U/21, der i øvrigt stadig har hjemmebane i Aalborg. Er det ikke ved at være lidt paranoidt at snakke om at DBU og Morten Olsen overser AaB og Nordjylland?

Jeg synes du skulle tage at argumentere SPORTSLIGT for at Cornelius ikke skal være på landsholdet. De eneste argumenter du er kommet med hidtil er hans alder, fødested og arbejdsgiver. Det kan jeg ikke tage seriøst.

Cornelius har gjort et par rigtig gode indhop i Champions League-kvalifikationen og vist sig særdeles farlig både i luftrummet og fra distancen. Lige præcis de tre ingredienser får vi brug for fra ham i hjemmekampen mod Tjekkiet, især hvis Danmark mangler et mål de sidste tyve minutter. Hverken Bille, Junker eller Makienok besidder alle disse kompetencer og er i øvrigt ikke i NÆR så god form som Cornelius. Det her handler altså ikke om fortid, fremtid eller noget andet. Det handler om hvem der bedst løser opgaven på lørdag.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 5. sep 2012, 10:03

Yankee skrev:Efter 5 point i 4 kampe havde vi TO spillere med på A-landsholdet.
På grund af afbud blandt de foretrukne. Vi har kun en på det nuværende landshold.
Yankee skrev: Jeg synes du skulle tage at argumentere SPORTSLIGT for at Cornelius ikke skal være på landsholdet. De eneste argumenter du er kommet med hidtil er hans alder, fødested og arbejdsgiver. Det kan jeg ikke tage seriøst.
Nej du kan tydeligvis ikke tage det seriøst, siden du ikke gengiver mine synspunkter loyalt.

Jeg har ALDRIG argumenteret for at en spiller ikke skal på landsholdet fordi vedkommende er født eller spiller på sjælland. Det har du frit opfundet.

Jeg har argumenteret at unge spillere uden erfaring og rutine kun kommer på landsholdet hvis de spiller for københavnske klubber. Spillerens erfaring og nuværende eller tidligere præstationer over længere tid er et valdit sportsligt argument der ofte anvendes i argumentationen af valget af en spiller. Det er bare ikke altid relevant når det gælder københavnske spillere.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 5. sep 2012, 11:44

Provst i Brovst skrev:Hvem, udover FCK og BIF spillere, kan bevise at de er blandt Danmarks bedste spillere på 9 kampe?
Christian Eriksen fik landholdsdebut under to måneder efter sin Ajax-debut. En fynbo i en ikke-københavnsk klub.

Som Yankee er inden på: Det er totalt ligegyldigt, hvor mange kampe en spiller har på kontoen, hvis han er god nok.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 5. sep 2012, 12:50

Jeg tror ikke en skid på, at MO favoriserer spillere fra københavnske klubber og dermed stiller et dårligere landshold, end han selv mener at kunne gøre med andre spillere. Han vælger de spillere, han mener kan løse opgaven bedst. Det kan man så med fuld ret være uenig med ham, men at beskylde manden for at være forudindtaget pga klubtilhørsforhold er så langt ude, at det kræver et bud på et motiv. Ellers er det bare for nemt at slynge ud.

Morten Olsen er ærekær som bare fanden og bliver af alle, der har arbejdet med ham, beskrevet som professionel i en grad, der nærmest er manisk. Hvorfor skulle han så på et så afgørende punkt som holdudtagelse opføre sig uprofessionelt og fravælge spillere ud fra klubtrøje? Jeg savner et bud på et motiv til denne i virkeligheden diskvalificerende arbejdsforsømmelse. Hvis man virkelig seriøst mener, at Olsen bevidst fravælger AaB-spillere, selv om de er bedre end andre, hvad er så Morten Olsens motiv?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 5. sep 2012, 12:54

Gnu skrev:
Provst i Brovst skrev:Hvem, udover FCK og BIF spillere, kan bevise at de er blandt Danmarks bedste spillere på 9 kampe?
Christian Eriksen fik landholdsdebut under to måneder efter sin Ajax-debut. En fynbo i en ikke-københavnsk klub.

Som Yankee er inden på: Det er totalt ligegyldigt, hvor mange kampe en spiller har på kontoen, hvis han er god nok.
Hvordan kan man se det hvis ikke de knap har spillet.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 5. sep 2012, 12:55

Provst i Brovst skrev: AHa ha ha ha ha. Mon ikke også MO har tjent kassen på at vædde på det, han må jo være milionær siden han kan se det. Det er bare for langt ude. Du er jo en fan af MO! Sådan en har jeg aldrig oplevet!
Jeg er også fan af MO, Danmark kunne ikke få en bedre landstræner, 4 slutrunder ud af 6, med et materiale der ikke berettiger det, det kan ikke være tilfældigt. Helenius ER den eneste AaB spiller der i lang tid har fortjent at komme på landsholdet. Eneste kritikpunkt jeg er enig i, er at Brøndby og FCK spillere har en lidt kortere vej til landsholdet end andre, men det må man bare leve med.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 5. sep 2012, 13:03

sulakvelidze skrev:Jeg tror ikke en skid på, at MO favoriserer spillere fra københavnske klubber og dermed stiller et dårligere landshold, end han selv mener at kunne gøre med andre spillere. Han vælger de spillere, han mener kan løse opgaven bedst. Det kan man så med fuld ret være uenig med ham, men at beskylde manden for at være forudindtaget pga klubtilhørsforhold er så langt ude, at det kræver et bud på et motiv. Ellers er det bare for nemt at slynge ud.

Morten Olsen er ærekær som bare fanden og bliver af alle, der har arbejdet med ham, beskrevet som professionel i en grad, der nærmest er manisk. Hvorfor skulle han så på et så afgørende punkt som holdudtagelse opføre sig uprofessionelt og fravælge spillere ud fra klubtrøje? Jeg savner et bud på et motiv til denne i virkeligheden diskvalificerende arbejdsforsømmelse. Hvis man virkelig seriøst mener, at Olsen bevidst fravælger AaB-spillere, selv om de er bedre end andre, hvad er så Morten Olsens motiv?
Morten Olsen forsøger at udtage spillere fra få klubber fordi de skal være sammenspillede, eller have spillet sammen i tidligere klubber. Da han tiltrådte som landstræner udtalte han at han ønskede højest to danske klubber til at levere spillere til A landsholdet, et vink med en vognstang om at skifte til BIF hvis spilleren ønskede at komme på landsholdet. Nu har han vel nok det sådan at han kunne hente halvdelen af landsholdet hos AaB og AGF hvis det gav det bedste landshold.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar