Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
nikolaikoch
Drenge
Drenge

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af nikolaikoch » 31. aug 2012, 14:14

Nogen der har styr på skattereglerne i DK. Få vi 10 mil i lommen eller ryger halvdelen til skattefar?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 31. aug 2012, 14:16

nikolaikoch skrev:Nogen der har styr på skattereglerne i DK. Få vi 10 mil i lommen eller ryger halvdelen til skattefar?
Den første halvdel ryger til de folk udenfor klubben der har sponsoreret Lucas Andersen..
Du skal ske når vi kommer ind til hvad der går til AaB.. så er der lige råd til wienerbrød i januar
og så præsentere vi et 15millioners drift underskud igen til foråret som vi skal have dækket ved spillersalg
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 14:17

nikolaikoch skrev:Nogen der har styr på skattereglerne i DK. Få vi 10 mil i lommen eller ryger halvdelen til skattefar?
Selskabsskatten er 25 %! Ud fra hvad man har værdisat Lucas til i regnskabet skal det overskydende indregnes som indtægt i regnskabet (har man sat ham til 8 mio og for 10, er der indtægt på 2 mio.). Men har man underskud overordnet set betales der ingen skat - og der er også udskudt skat fra tidligere år, der formentlig gør at AaB ikke betaler den store skat de næste mange år!

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 14:17

AllanPedersen skrev:
Den første halvdel ryger til de folk udenfor klubben der har sponsoreret Lucas Andersen..
Du skal ske når vi kommer ind til hvad der går til AaB.. så er der lige råd til wienerbrød i januar
og så præsentere vi et 15millioners drift underskud igen til foråret som vi skal have dækket ved spillersalg
Det er rigtigt at nogle af pengene får til player-sponsorerne. MEN det har intet med regnskabet at gøre. Hvad man sælger ham for er stadig en indtægt, fratrukket det han stod opført til! Det andet er bare en gæld der skal betales ud, nøjagtig som hvis man låner penge hos en bank!

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Indlæg af rAaBe » 31. aug 2012, 14:25

AllanPedersen skrev:
Ja Lynge har sagt hvis der kommer gode bud.. og ud fra hvad en masse aviser skriver.. så er det ikke et godt bud..
gå nu ind på bold.dk og læs om det bare er mig.. tryk på den øverste nyhed om Lucas Andersen og læs.. hvad brøndby, fck, ob og midtjylland fans skriver
de skriver allesammen at hvis det er 10millioner som mange forskellige aviser skriver.. så er det hul i hovedet billigt.^

og så er det sku heller ikke noget godt bud.. 10mill for Lucas Andersen er ikke et godt bud... og så har Lynge også fyret noget lort af.
og så kan du skrive "det er jo bare et avis gæt på 10 millioner".. hvor tit sker det at alle aviser gætter på det samme beløb der så viser sig at være helt ved siden af?[/quote]

Som andre har udtrykt det: Det er ikke cool at kalde andre for løgnere på baggrund af løse rygter og gætværk - og ensidige fortolkninger af åbne udsagn.
Det er OK at du er frustreret og skuffet over et rygte (og dets mulige implikationer), men at du springer trold ud af busk og vil gøre samme rygte til melodien til din gamle sang om at Lynge er er værre en - det er måske en anelse for tidligt.

Jeg gætter på at du formentlig kommer til at måtte leve med at prisen - som vi (måske) får for Lucas - vil forblive ukendt, hvorfor du reelt ikke vil være i stand til at lade dom falde over Lynge. Måske vil vi kunne sjusse os frem til en cirka pris ved næste regnskabs aflæggelse.

P.s. At Ekstrahadet fortæller en løgn og andre gentager den gør den ikke til sandhed.

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold

Indlæg af Pungrotten » 31. aug 2012, 14:25

Pastorius skrev:
Pungrotten skrev:Lynge udstiller igen sin svage side - salget. Han kan bare ikke sælge dyrt/godt!

Handlingsforløb de sidste par dage:
1) 27/8 - Lynge melder ud at AaB ikke sælger spillere i dette transfervindue.
Forkert
2) 30/8 - AaB får tilført 10 mio fra en investorgruppe, som betyder at AaB "kun" skal sælge spillere for 5 mio jvf. årsregnskabet.
Det har hele tiden været forventningen - der er IKKE nogen der har påstpet at målet var nået, men de 5 mill. var en del af forventningen til årsregnskabet.
3) 31/8 - Lynge sælger (sandsynligvis) Lucas for en latterlig lav sum af € 1.5 M.

P.S. Flere herinde taler om et tilfredsstillende salg. I så fald, tillad mig at sige middelmådigheden længe leve!
Såfremt den nævnte pris holder, så er jeg nok så langt fra et tilfredsstillende salg som jeg overhovedet kan komme!
Prøv nu at se tingene i et lidt større perspektiv.
(Har kommenteret lidt i quoten ovenfor også).

Det er helt klart at behovet for et slag har været lidt større end Lynge (helt forståligt) har givet udtryk for.

Desuden skal vi prøve at se hvem vi sammenligner os med. En spiller der bliver solgt fra FCK er altså mere værd end en AaB-spiller, hvad enten vi kan lide det eller ej. De spiller kontinuerligt kampe på et højere niveau end os andre, og bare det at blive stamspiller i FCK er udtryk for en kvalitet.

Kigger man i stedet på FCM (som i de gode år gjorde nogle gode handler), hvad har deres pris så været?
De har - købmænd som de er - solgt når de har kunnet få de højeste priser, uafhængigt af hvad det så har kostet dem på banen. De har prøvet at købe (ikke helt billige) erstatninger for at kompensere, men hvormange titler er det lige de står tilbage med.

Lynge har i høj grad haft kontinuitet som et princip, og har kun nødigt solgt sine spillere, når de har klaret sig godt - hvilket tilfældigvis også har været når vi har kunnet få den bedste pris. Til gengæld har vi fået gode oplevelser og lidt smuler til at huske det på i pokalskabet.

Endelig er der en mulighed som ikke har været meget fremme her. Da kontrakterne med Helenius og Lukas sidst blev forlænget var de allerede eftertragtede og AaBs økonomiske situation ikke for god. Måske har Lynge måttet sluge at have et loft over hvormeget han kunne forlange for dem, enten formelt eller mundtligt for at få dem til at forlænge, da kontraktforlængelserne blev lavet.
Tak for dine saglige kommentarer.

Forstår udmærket at en fck'er kan sælges til mere end en AaB'er. Det er jeg helt med på. Dog er hullet fra de (angiveligt) 10 mio til det fck får bare alt for stort. Det er det jeg er harm over, for det synes jeg lynge burde kunne gøre meget bedre.

Jeg er derimod totalt uenig i din kommentar omkring at lynge kun har solgt til bedste pris. Kan ikke huske en eneste spiller som lynge har solgt for et tilfredsstillende beløb. Jo måske Wæhler som jeg næsten ugentlig ser her i Göteborg. Hold da kæft han er blevet ringe.
Nå, back to topic. Det med loftet har du helt ret i. Jeg har også tænkt at det præcis er sådan det er foregået. Dette er dog rimeligt nok set fra investorernes side, men her må man bare ønske at Lynge får forhandlet dette beløb op i en rimelig størrelsesorden. Det er for mig at se (heller) ikke sket her.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2012, 14:29

Pungrotten skrev: Tak for dine saglige kommentarer.

Forstår udmærket at en fck'er kan sælges til mere end en AaB'er. Det er jeg helt med på. Dog er hullet fra de (angiveligt) 10 mio til det fck får bare alt for stort. Det er det jeg er harm over, for det synes jeg lynge burde kunne gøre meget bedre.

Jeg er derimod totalt uenig i din kommentar omkring at lynge kun har solgt til bedste pris. Kan ikke huske en eneste spiller som lynge har solgt for et tilfredsstillende beløb. Jo måske Wæhler som jeg næsten ugentlig ser her i Göteborg. Hold da kæft han er blevet ringe.
Nå, back to topic. Det med loftet har du helt ret i. Jeg har også tænkt at det præcis er sådan det er foregået. Dette er dog rimeligt nok set fra investorernes side, men her må man bare ønske at Lynge får forhandlet dette beløb op i en rimelig størrelsesorden. Det er for mig at se (heller) ikke sket her.
Jeg skrev da vist at Lynge netop ikke havde solgt da han kunne få den bedste pris - det var i hvert fald hvad jeg mente.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 31. aug 2012, 14:32

Øhhh hvorfor dog i alverden skulle man det? Hvor kommer sådan en idé fra.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold

Indlæg af Pungrotten » 31. aug 2012, 14:32

Synes det er PINLIGT som visse hetzer AllanPedersen! Hvad fanden bilder I jer ind? Det her er en debatside, men så snart at man kommer med negative kommentarer om jeres elskede lynge så bliver man svinet til og får ekstremt flabede kommentarer!
Det er bla derfor jeg yderst sjældent er aktiv her længere. Får simpelthen så meget useriøst lort smidt i hovedet hvis man stiller sig kritisk overfor visse AaB dispositioner og ikke kysser Lynge "Messias" Jakobsens fødder.
Formuleringen kunne måske have være anderledes men jeg forstår jo mandens harme. Det her brandudsalg ødelægger fandme min fredag!

Forza de røde!

marshmellow
Superliga
Superliga

Indlæg af marshmellow » 31. aug 2012, 14:33

den anden klub der ville have lucas fra 1.1 2013 som lynge refererer til var Dortmund
hvis der altså er nogen der vil tro på det :)
at"frede" træneren betyder at fyre træneren inden for de næste tre uger

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold

Indlæg af Pungrotten » 31. aug 2012, 14:35

Pastorius skrev:
Pungrotten skrev: Tak for dine saglige kommentarer.

Jeg skrev da vist at Lynge netop ikke havde solgt da han kunne få den bedste pris - det var i hvert fald hvad jeg mente.
Ok så forstår jeg dig bedre. Dog kan vi så diskutere hvad bedste pris er, men forstår din tankegang. :)

Keri
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Keri » 31. aug 2012, 14:35

AaBlover4ever skrev:Er der ikke noget om, at Lucas fortsat går på gymnasium og først er færdig til næste sommer? Måske mulighed for, at han færdiggør den i Aalborg - og dermed spiller i AaB sæsonen ud?

Man har lov at håbe :P

Det kunne godt se ud til at trække ud og her på siden sker der ikke noget pt.

http://www.ajax.nl/Nieuws/Laatste-nieuws.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. aug 2012, 14:37

Pungrotten skrev:Synes det er PINLIGT som visse hetzer AllanPedersen! Hvad fanden bilder I jer ind? Det her er en debatside, men så snart at man kommer med negative kommentarer om jeres elskede lynge så bliver man svinet til og får ekstremt flabede kommentarer!
Det er bla derfor jeg yderst sjældent er aktiv her længere. Får simpelthen så meget useriøst lort smidt i hovedet hvis man stiller sig kritisk overfor visse AaB dispositioner og ikke kysser Lynge "Messias" Jakobsens fødder.
Formuleringen kunne måske have være anderledes men jeg forstår jo mandens harme. Det her brandudsalg ødelægger fandme min fredag!

Forza de røde!
Ka' man smide om sig med hårde kommentarer, så må man også tage dem. Simple.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. aug 2012, 14:38

Keri skrev:
AaBlover4ever skrev:Er der ikke noget om, at Lucas fortsat går på gymnasium og først er færdig til næste sommer? Måske mulighed for, at han færdiggør den i Aalborg - og dermed spiller i AaB sæsonen ud?

Man har lov at håbe :P

Det kunne godt se ud til at trække ud og her på siden sker der ikke noget pt.

http://www.ajax.nl/Nieuws/Laatste-nieuws.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Det kan jo være at det netop er Lucas's ønske om at færdiggøre sin skole som forsinker forhandlingerne.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga

Indlæg af Rasmus » 31. aug 2012, 14:40

Pungrotten skrev:Synes det er PINLIGT som visse hetzer AllanPedersen! Hvad fanden bilder I jer ind? Det her er en debatside, men så snart at man kommer med negative kommentarer om jeres elskede lynge så bliver man svinet til og får ekstremt flabede kommentarer!

Forza de røde!
Der skal være plads til debat og negative holdninger - vi har jo forskellige meninger. Når det er sagt, så synes jeg sgu ikke at Allan's indlæg skaber go mulighed for debat. Hans sprogbrug og udbrud er end ikke folkeskolen værdig.
/ Rasmus

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 31. aug 2012, 14:41

marshmellow skrev:den anden klub der ville have lucas fra 1.1 2013 som lynge refererer til var Dortmund
Det lyder ikke usandsynligt eftersom de også kører en ungdomslinje taktik. Men at der er 2 klubber oven i købet mesterklubber fra store fodbold lande som holland og Tyskland der er interesseret i Lucas får mig også til at tro på at vi har fået den rigtige pris for ham.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. aug 2012, 14:46

Maglau skrev:
marshmellow skrev:den anden klub der ville have lucas fra 1.1 2013 som lynge refererer til var Dortmund
Det lyder ikke usandsynligt eftersom de også kører en ungdomslinje taktik. Men at der er 2 klubber oven i købet mesterklubber fra store fodbold lande som holland og Tyskland der er interesseret i Lucas får mig også til at tro på at vi har fået den rigtige pris for ham.
Man kan jo spørge sig selv: Hvor meget ringere end de påståede 10 millioner skulle Dortmunds tilbud være før det ikke kunne betale sig for Lynge at sige "nej, så bliver han og spiller efteråret for os"?

Martin Bak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Martin Bak » 31. aug 2012, 15:06

"gode" gamle debatside........

om jeg fatter det hysteri herinde .. det er sq ligefør man tror det er vi unges hjemmeside og justin bieber lige har aflyst en koncert i dk.

tag nu og slap af med alle de udbrud -ingen ved jo reelt set en skid angående salget. hvis prisen er 10 millioner er det meget nærliggende at der er indbygget en videresalgsklausul. i tidligere tilfælde hvor meget unge spillere er blevet solgt, har det ikke været ualmindeligt, at moderklubben har fået op til 25 procent af et videresalg .. med andre ord kan det vise sig at handlen ligefrem har været god - specielt set i lyset af vores situation.

det er dyrt at være fattig
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 31. aug 2012, 15:08

Inden man hyler for højt over 10 millioner for Lucas Andersen, mon så ikke også det bare tegner et billede af et markant anderledes marked end da vi i tidernes morgen skød Grønkjær afsted for 30 millioner?

Og kunne AaB reelt set tillade sig at sige nej til 10 millioner + videresalgsklausul fra en perfekt videreudviklingsfabrik som Ajax? Hvem af alle de kloge brokkehoveder herinde ved hvad Lucas selv har haft af ønsker? Ajax har holdt øje med ham længe, og mon ikke en 17 årig knægt med Lucas' talenter godt ved at netop Amsterdam og Holland ville være et ideelt næste trin i karrieren. AaB vil ihvertfald næppe bremse ham i at komme videre, hvor end man gerne ville beholde ham.

Selvklart ville Lynge da gerne rent sportsligt beholde Andersen, men af to onder så foretrækker jeg personligt at miste netop Andersen frem for Helenius. Lucas er en humørspiller, et unikt kæmpetalent, men ikke desto mindre end humørspiller, som et offensivt 17 årigt stortalent nu engang skal være, og han burde alt andet lige være nemmere at erstatte end Helenius, der rent udviklingsmæssigt lige er et skridt længere fremme end Lucas og derfor også pt en kende sværere at erstatte.

Er 10 millioner for lidt? Det lyder umiddelbart sådan, men kigger man på økonomierne i dag og på hvad en klub som AaB kan tillade sig, så er der næppe noget at brokke sig over, medmindre selvfølgelig AaB næste gang der skal vises regnskab har større underskud end nu, for så kunne det jo selvklart være lige meget.

Jeg vælger dog at tro, at AaB har valgt denne løsning her udfra et spørgsmål om både at få tiltrængte millioner i kassen (og det uden at miste for meget sportsligt her og nu) samt at indfri et ønske fra Lucas Andersens side om, af såfremt den rigtige klub med de rigtige fremtidsmuligheder dukker op, så vil man ikke stå i vejen.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Martin Bak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Martin Bak » 31. aug 2012, 15:20

Henriksen skrev:Inden man hyler for højt over 10 millioner for Lucas Andersen, mon så ikke også det bare tegner et billede af et markant anderledes marked end da vi i tidernes morgen skød Grønkjær afsted for 30 millioner?

Og kunne AaB reelt set tillade sig at sige nej til 10 millioner + videresalgsklausul fra en perfekt videreudviklingsfabrik som Ajax? Hvem af alle de kloge brokkehoveder herinde ved hvad Lucas selv har haft af ønsker? Ajax har holdt øje med ham længe, og mon ikke en 17 årig knægt med Lucas' talenter godt ved at netop Amsterdam og Holland ville være et ideelt næste trin i karrieren. AaB vil ihvertfald næppe bremse ham i at komme videre, hvor end man gerne ville beholde ham.

Selvklart ville Lynge da gerne rent sportsligt beholde Andersen, men af to onder så foretrækker jeg personligt at miste netop Andersen frem for Helenius. Lucas er en humørspiller, et unikt kæmpetalent, men ikke desto mindre end humørspiller, som et offensivt 17 årigt stortalent nu engang skal være, og han burde alt andet lige være nemmere at erstatte end Helenius, der rent udviklingsmæssigt lige er et skridt længere fremme end Lucas og derfor også pt en kende sværere at erstatte.

Er 10 millioner for lidt? Det lyder umiddelbart sådan, men kigger man på økonomierne i dag og på hvad en klub som AaB kan tillade sig, så er der næppe noget at brokke sig over, medmindre selvfølgelig AaB næste gang der skal vises regnskab har større underskud end nu, for så kunne det jo selvklart være lige meget.

Jeg vælger dog at tro, at AaB har valgt denne løsning her udfra et spørgsmål om både at få tiltrængte millioner i kassen (og det uden at miste for meget sportsligt her og nu) samt at indfri et ønske fra Lucas Andersens side om, af såfremt den rigtige klub med de rigtige fremtidsmuligheder dukker op, så vil man ikke stå i vejen.
Kunne ikke være mere enig! jeg ville være langt mere ked af det hvis vi havde skudt Helenius af nu - specielt nu hvor det ser ud til at han er Olsens mand i angrebet i kvalifikationen. Kan Helenius nette et par gange vil hans salgspris ryge i vejret og vi vil være godt stillet i næste vindue.
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Besvar