Økonomitråden
Re: Økonomiske problemer
Er afgørelsen klar får klubberne nok 30 dage til at betale deres gæld hvis de taber sagen
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Suk! For en god ordens skyld...nik skrev:Er afgørelsen klar får klubberne nok 30 dage til at betale deres gæld hvis de taber sagen
Afgørelsen der falder på tirsdag gælder TRE spillere fra Brøndby, og har ikke andet med andre klubber at gøre end at dommen vil danne præcedens for eventuelle kommende krav.
Worse case scanario for andre klubber, herunde AaB, er at Spillerforeningen får fuldt medhold i deres krav, og at der så vil komme endeløse krav mod en masse andre klubber. Det tror jeg personligt ikke kommer til at ske, for alene sagens lange forløb tyder på en afgørelse der er langt mere avanceret end den fremlægning spillerforeningen har ført i medierne.
Mit bud:
Hvis de nævnte tre spillere reelt ikke har fået hvad de har krav på får de en eller anden økonomisk kompensation, jeg tror som sagt ikke på det fulde beløb for hvis det var så simpelt ville sagen have været hurtigt afklaret. Desuden vil klubben få en bøde, og hvis spillerne reelt bedømmes til at have fået udbetalt hvad de har krav på, men proceduren har været forkert, vil det kun ende med bøde til klubben for at have rod i papirerne.
Jeg tror på det sidste, og nægter at tro på at professionelle klubber i Danmark kan være så dumme at de kan have troet de har kunnet slippe afsted med ikke at udbetale ferietillæg som er beskrevet så præcist i overenskomsten.
Vi bliver klogere på tirsdag, og efterfølgende skal det da blive interessant hvordan nik så fremover vil trolle med sine malerier af fanden på væggen...
Jeg nu nok at dommen bliver udformet, så man rimelig tydeligt kan afgøre hvordan de resterende sager ligger. Der kommer ikke til at gå lang tid med de næste sager, hvis der bliver nogen.Jesper Schmidt skrev:Suk! For en god ordens skyld...nik skrev:Er afgørelsen klar får klubberne nok 30 dage til at betale deres gæld hvis de taber sagen
Afgørelsen der falder på tirsdag gælder TRE spillere fra Brøndby, og har ikke andet med andre klubber at gøre end at dommen vil danne præcedens for eventuelle kommende krav.
Worse case scanario for andre klubber, herunde AaB, er at Spillerforeningen får fuldt medhold i deres krav, og at der så vil komme endeløse krav mod en masse andre klubber. Det tror jeg personligt ikke kommer til at ske, for alene sagens lange forløb tyder på en afgørelse der er langt mere avanceret end den fremlægning spillerforeningen har ført i medierne.
Mit bud:
Hvis de nævnte tre spillere reelt ikke har fået hvad de har krav på får de en eller anden økonomisk kompensation, jeg tror som sagt ikke på det fulde beløb for hvis det var så simpelt ville sagen have været hurtigt afklaret. Desuden vil klubben få en bøde, og hvis spillerne reelt bedømmes til at have fået udbetalt hvad de har krav på, men proceduren har været forkert, vil det kun ende med bøde til klubben for at have rod i papirerne.
Jeg tror på det sidste, og nægter at tro på at professionelle klubber i Danmark kan være så dumme at de kan have troet de har kunnet slippe afsted med ikke at udbetale ferietillæg som er beskrevet så præcist i overenskomsten.
Vi bliver klogere på tirsdag, og efterfølgende skal det da blive interessant hvordan nik så fremover vil trolle med sine malerier af fanden på væggen...
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
puha... venter med spænding, men frygter det værste... http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... skydes-ned" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Nu er det jo Øland som spiller smart igen, heldigvis er det ikke ham som skal tage afgørelsen i sagen, satser på Lynge har 100 % styr på de aftaler han har indgået igennem tiden.Brent skrev:puha... venter med spænding, men frygter det værste... http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... skydes-ned" onclick="window.open(this.href);return false;
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
Mon ikke den ender et sted midt imellem....Brent skrev:puha... venter med spænding, men frygter det værste... http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... skydes-ned" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit (juridisk ukvalificerede) gæt er at klubberne får en bøde for forkert praksis, men at retten mener at spillerne har så stor en del af medvirken i aftalen at de i hvert fald ikke får hele beløbet refunderet. Jeg er overbevist om at worst case (de 24 mill. + en evt. bod for BIF) ikke kommer i spil. Vi bliver forhåbentlig klogere om nogle timer.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Er der nogen der ved hvad tid afgørelsen kommer?
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Jeg håber det bedste for AaB. Desværre er man jo ikke engang overrasket over disse grådige individer spillere som spillerforening der gerne saver den gren over de selv sidder på. Hvor er det kynisk at kræve dobbelt betaling pga. en teknikailtet.
I andre tilfælde vil de have udbetalt bonusserne inklusiv feriepenge uden om det mere træge danske FerieKonto-system, fordi det var enklest eller mest lukrativt for alle parter i den givne situation. Det kunne eksempelvis være i tilfælde, hvor en klub og en spiller enedes om, at klubbens skulle udbetale sign-on fee, mens spilleren stadig var i udlandet og dermed laverede beskattet. I de tilfælde vil klubben have grund til at føle sig dolket af grådige spillere – måske endda med hævnmotiver – når de efterfølgende kræver feriepenge jævnfør reglerne i det danske system.
BT - Af Morten Crone Sejersbøl mandag, september 10th, 2012 at 10:42.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Kl. 14.00, så vidt jeg ved.Zee skrev:Er der nogen der ved hvad tid afgørelsen kommer?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
Takker.Provst i Brovst skrev:Kl. 14.00, så vidt jeg ved.Zee skrev:Er der nogen der ved hvad tid afgørelsen kommer?
Jeg tror trygt på at du kan nøjes med at kalde enkelte af spillerne for grådige - der var ikke blevet nogen sag ud af det her uden spillerforeningens mellemkomst.Provst i Brovst skrev:Jeg håber det bedste for AaB. Desværre er man jo ikke engang overrasket over disse grådige individer spillere som spillerforening der gerne saver den gren over de selv sidder på. Hvor er det kynisk at kræve dobbelt betaling pga. en teknikailtet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
...skulle der være nogen der trænger til lidt at kaste op over i ventetiden....Pastorius skrev:Jeg tror trygt på at du kan nøjes med at kalde enkelte af spillerne for grådige - der var ikke blevet nogen sag ud af det her uden spillerforeningens mellemkomst.Provst i Brovst skrev:Jeg håber det bedste for AaB. Desværre er man jo ikke engang overrasket over disse grådige individer spillere som spillerforening der gerne saver den gren over de selv sidder på. Hvor er det kynisk at kræve dobbelt betaling pga. en teknikailtet.
http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... -oekonomi/" onclick="window.open(this.href);return false;
(Overskriften i sig selv, burde selvfølgelig være et adelsmærke, men her kan det altså også risikere at gå ud over AaB).
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg hæfter mig mest ved hvor grim han egentlig er...Pastorius skrev:...skulle der være nogen der trænger til lidt at kaste op over i ventetiden....Pastorius skrev:Jeg tror trygt på at du kan nøjes med at kalde enkelte af spillerne for grådige - der var ikke blevet nogen sag ud af det her uden spillerforeningens mellemkomst.Provst i Brovst skrev:Jeg håber det bedste for AaB. Desværre er man jo ikke engang overrasket over disse grådige individer spillere som spillerforening der gerne saver den gren over de selv sidder på. Hvor er det kynisk at kræve dobbelt betaling pga. en teknikailtet.
http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... -oekonomi/" onclick="window.open(this.href);return false;
(Overskriften i sig selv, burde selvfølgelig være et adelsmærke, men her kan det altså også risikere at gå ud over AaB).
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Pastorius skrev:Mon ikke den ender et sted midt imellem....Brent skrev:puha... venter med spænding, men frygter det værste... http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... skydes-ned" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit (juridisk ukvalificerede) gæt er at klubberne får en bøde for forkert praksis, men at retten mener at spillerne har så stor en del af medvirken i aftalen at de i hvert fald ikke får hele beløbet refunderet. Jeg er overbevist om at worst case (de 24 mill. + en evt. bod for BIF) ikke kommer i spil. Vi bliver forhåbentlig klogere om nogle timer.
Jeg er helt enig, og hvis scenariet i Brøndby er ligesom beskrevet af Lynge og Øland i artiklen her, vil jeg gå så langt som til at sige det vil være i strid med den opfattelse jeg personligt har af retssystemet og principperne bag det.
Man kan efter min mening ikke skrive under på en aftale, hvor man vedgår at have fået et beløb udbetalt, og derefter komme med en lovbog i hånden og kræve det beløb udbetalt igen, som man er klar over man har fået udbetalt. Så er man efter min mening ikke i god tro, og med min meget begrænsede kendskab til jura, mener jeg at det med at være i god eller ond tro er et meget vigtigt retsprincip. Hvis spillerne ikke var klar over de havde fået pengene udbetalt var det en helt anden sag.
Jeg tror som dig at det ender med bøde til klubben, hvis scenariet er det samme i Brøndby, og at spillerne maks. får udbetalt eventuelle forskelle mellem hvad de skulle have haft, og reelt har fået. Altså mere en principiel afgørelse, end noget som kommer til at koste klubberne to-cifrede millionbeløb.
En ting er sikkert, hvis tingene er foregået som beskrevet i artiklen, bliver jeg kraftedme forarget hvis sagen ender med spillerne får fuldt medhold i deres krav.
Der er helt sikkert flere scenarier end de beskrevede. Der må jo være en grund til at afgørelsen er så længe undervejs.Jesper Schmidt skrev: En ting er sikkert, hvis tingene er foregået som beskrevet i artiklen, bliver jeg kraftedme forarget hvis sagen ender med spillerne får fuldt medhold i deres krav.
Efter at have læst lidt mere (hvorfor er det at medierne først i dag kan give en nogenlunde detaljeret og saglig vurdering af de bagvedliggende forhold) tror jeg at det måske kunne ende med at pensionsdelen af midlerne skal efterbetales. Det drejer sig så om 4,8% af de omstridte tillæg, og svarer til ca. 1/4 af det samlede krav.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Hvem skal kende loven bedst en udenlanske spiller eller Lynge? det lyder fint man kommer med sådan en aftale om de penge for at udgå at skulle betale dem. Det man åbenbart skal finde ud af er om feriepengeloven står over frivilligt indgået aftaler, hvor den ene part måske ikke kender dansk lovgivning på området
Hvis det kun er en sag om hvilken lov der "kommer først" så er den tabt, men jeg håber da på der kommer en rimelighedsbetragtning indover også. Der er dog eksempler på noget tilsvarende i fx lejeloven, hvor en udtrykkelig indgået kontrakt godt kan medføre tilbagebetaling til lejeren, selvom kontrakten er underskrevet med fuld viden om ordlyden (Jeg vil tro det i de sager påfalder udlejeren at bevise at lejeren var i ond tro - og det kan være svært).nik skrev:Hvem skal kende loven bedst en udenlanske spiller eller Lynge? det lyder fint man kommer med sådan en aftale om de penge for at udgå at skulle betale dem. Det man åbenbart skal finde ud af er om feriepengeloven står over frivilligt indgået aftaler, hvor den ene part måske ikke kender dansk lovgivning på området
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
A_Strandfelt
- Allstar

Brøndby skal betale 4 mio. kr: http://npinvestor.dk/boersmeddelelser/b ... 96716.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Til 3 spillere, ja. Så er der 56 spillere tilbage, som har en eller anden form for udestående med BIF. værs'go at skylle...A_Strandfelt skrev:Brøndby skal betale 4 mio. kr: http://npinvestor.dk/boersmeddelelser/b ... 96716.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- madsanders
- 2. div

- Geografisk sted: Århus
De skal betale 4 mio. til disse tre spillere. Derudover har de 56 krav. Det er vel et totalt nederlag?