Forstår du intet? Skulle han gå ud og sige at der er masser af sager og at spillerne bare skal ringe så sender han en check?AllanPedersen skrev:Det det passet bare ikke. Han har helt direkte sagt det ikke var noget at komme efter. Du drejer bare ordene som du vil have de skal være .. Hvor mange gange skal der ske det helt modsatte af hvad Lynge siger før jeg må sætte spørgmålstegn ved ham, synes du ? 5 gange på en sæson? Mon ikke den næste kommer ved vores forventet regnskabPastorius skrev:Du kommenterer på hvad du tror Lynge siger (ud fra hvordan medierne sammenfatter på det) og ikke hvad han rent faktisk siger. Lynge har ikke sagt nogeAllanPedersen skrev:Jeg kommentered på inden Lucas røg han havde sagt truppen blev som den var. Jeg fik hug a alle herinde for at kalde det løgn og ikke spintommas jensen skrev:AllanPedersen skrev:Lynge forstår at glæde os men han forstår godt nok også at skuffe. Er ked af efterhånden intet af hvad Lynge siger kan man regne med. Det et enten spin eller for at dække sig ind..
Kan vel ikke misforståes når han siger der ikke er noget er at komme efter. Så en stor fed løgn
t der er løgn, han har sagt noget han har troet på, og det har vist sig at være forkert - det er en meget betydlig forskel.
Jeg har svært ved at fatte at normale mennesker kan have så sort/hvidt et verdensbillede.
Økonomitråden
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Re: Økonomiske problemer
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Fordi det er de 2 muligheder der er eller hvad?.Poker-One-Kenobi skrev:Forstår du intet? Skulle han gå ud og sige at der er masser af sager og at spillerne bare skal ringe så sender han en check?AllanPedersen skrev:Det det passet bare ikke. Han har helt direkte sagt det ikke var noget at komme efter. Du drejer bare ordene som du vil have de skal være .. Hvor mange gange skal der ske det helt modsatte af hvad Lynge siger før jeg må sætte spørgmålstegn ved ham, synes du ? 5 gange på en sæson? Mon ikke den næste kommer ved vores forventet regnskabPastorius skrev:Du kommenterer på hvad du tror Lynge siger (ud fra hvordan medierne sammenfatter på det) og ikke hvad han rent faktisk siger. Lynge har ikke sagt nogeAllanPedersen skrev:Jeg kommentered på inden Lucas røg han havde sagt truppen blev som den var. Jeg fik hug a alle herinde for at kalde det løgn og ikke spintommas jensen skrev:AllanPedersen skrev:Lynge forstår at glæde os men han forstår godt nok også at skuffe. Er ked af efterhånden intet af hvad Lynge siger kan man regne med. Det et enten spin eller for at dække sig ind..
Kan vel ikke misforståes når han siger der ikke er noget er at komme efter. Så en stor fed løgn
t der er løgn, han har sagt noget han har troet på, og det har vist sig at være forkert - det er en meget betydlig forskel.
Jeg har svært ved at fatte at normale mennesker kan have så sort/hvidt et verdensbillede.
Præcis som ved Lucas Andersen hvor du skrev
"skal han bare sige vi er fattige kom og køb eller hvad?"
fordi der er kun løgn.. eller totalt åbne kort.. andet findes ikke vel?
Lynge kunne ikke have sagt eks.
"Jeg håber da ikke den her feriepenge sag kommer til at koste os noget, men vi tager da en plan for hvis det sker"
det er helt udelukket, det eneste han kan gøre i situationen er at love os alle det ikke kommer til at ske.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Jeg tror, du blander tingene lidt sammen...Jakob Jensen skrev:I følge artiklen er jeres egenkapital på 5,4 mio. Har i planer om en kapitaltilførelse? Kom i ud af sommerens transfervindue med mio plus? Grunden til jeg spørger er DBUs minimumskrav til egenkapitalen. For at opnå licens skal egenkapitalen udgører min. 25% af lønsummen. Jeg antager at jeres lønsum som minimum ligger på den forkerte side af 20 mio, og derved skal jeres egenkapital tilføres penge for at i kan drive en prof. fodboldklub i 2013.
Man må godt drive en professionel fodboldklub, selv om egenkapitalen er mindre end minimumskravene. DBU smider ikke en klub ud af Superligaen af den grund, så skulle situationen blive så alvorlig (hvad jeg ikke tror), vil det ikke af den grund få den konsekvens, du forestiller dig. AaB bliver tvangsnedrykket ved konkurs, ikke hvis klubben ikke lever op til DBU's minimumskrav om egenkapital. Så vil AaB bare ikke kunne tegne nye kontrakter, hvilket reelt ikke er den store ændring i vilkårene, da klubben i forvejen vil have låst sig selv med en stram økonomistyring.
AaB vil med andre ord i princippet stadig kunne drille OB med bedre placeringer og resultater end Niels Thorborgs underskudsgivende fynske legetøj. Så intet nyt under solen der. AGF og flere andre klubber har før været i den situation, uden at konkurs og tvangsnedrykning var et tema.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
tommas jensen
- Landshold

- Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
- Geografisk sted: Brønderslev
Lynge udtaler at pengene kun kan hentes et sted og det er i truppen. Hvad fanden er meningen ender med vi spiller 7 mands !!!
Selvfølgelig vil en eventuel ny gældspost svække fodbold-delen. Hvad ellers skulle det svække? Han har imidlertid også idag udtalt, at han ikke tror han skal til at sælge spillere (jeg formoder der her menes i ekstraordinær grad) for at kunne betale.tommas jensen skrev:Lynge udtaler at pengene kun kan hentes et sted og det er i truppen. Hvad fanden er meningen ender med vi spiller 7 mands !!!
Edit: Han siger mere om det her
http://tv2sport.dk/lynge-vi-har-tabt-10-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
tommas jensen
- Landshold

Kig nu lige nordjyske. Her bliver det vist nævnt at slanke truppen !!! hmmmFunky skrev:Selvfølgelig vil en eventuel ny gældspost svække fodbold-delen. Hvad ellers skulle det svække? Han har imidlertid også idag udtalt, at han ikke tror han skal til at sælge spillere (jeg formoder der her menes i ekstraordinær grad) for at kunne betale.tommas jensen skrev:Lynge udtaler at pengene kun kan hentes et sted og det er i truppen. Hvad fanden er meningen ender med vi spiller 7 mands !!!
Jeg refererer blot hvad manden tidligere på dagen har sagt.tommas jensen skrev:Kig nu lige nordjyske. Her bliver det vist nævnt at slanke truppen !!! hmmmFunky skrev:Selvfølgelig vil en eventuel ny gældspost svække fodbold-delen. Hvad ellers skulle det svække? Han har imidlertid også idag udtalt, at han ikke tror han skal til at sælge spillere (jeg formoder der her menes i ekstraordinær grad) for at kunne betale.tommas jensen skrev:Lynge udtaler at pengene kun kan hentes et sted og det er i truppen. Hvad fanden er meningen ender med vi spiller 7 mands !!!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
link? Kan ikke selv finde det.tommas jensen skrev:Kig nu lige nordjyske. Her bliver det vist nævnt at slanke truppen !!! hmmmFunky skrev:Selvfølgelig vil en eventuel ny gældspost svække fodbold-delen. Hvad ellers skulle det svække? Han har imidlertid også idag udtalt, at han ikke tror han skal til at sælge spillere (jeg formoder der her menes i ekstraordinær grad) for at kunne betale.tommas jensen skrev:Lynge udtaler at pengene kun kan hentes et sted og det er i truppen. Hvad fanden er meningen ender med vi spiller 7 mands !!!
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Et eller andet sted, falder det her jo kun tilbage på en person og det er Lynge Jacobsen.
Hvorfor i himlens navn har man ikke sat sig ind i lovgivningen på området og udarbejdet kontrakter i overbestemmelse med gældende lovgivning?
Hvorfor i himlens navn har man ikke sat sig ind i lovgivningen på området og udarbejdet kontrakter i overbestemmelse med gældende lovgivning?
AaB - the Nordic gateway to Europe
Jeg HADER spillerforeningen.. De vil gerne indgå aftale om betalingen så ingen klubber lukker. Der skal godt nok løbe renter på i den periode, nærmere betegnet 1,5% om MÅNEDEN. De er fandme ikke rigtigt kloge, men er åbenbart fast besluttet på at smadre dansk fodbold - og det på grund af en procedurefejl. Jeg forstår ikke, hvorfor nogen bruger deres energi på at bebrejde Lynge det her. Den egentlige skurk er spillerforeningen.
Jeg læste lige, at Andreas Johanson fik 5 millioner i signonfee af os. Læg dertil hans årlige milliongage på forskerordningen, og man har billedet af en spiller, der har fået rigtig mange penge ud af AaB. Hvordan kan han se sig selv i spejlet, når han har skrevet under på, at de 5 millioner var alt inklusive?????Nøj hvor er jeg rasende.....
Jeg læste lige, at Andreas Johanson fik 5 millioner i signonfee af os. Læg dertil hans årlige milliongage på forskerordningen, og man har billedet af en spiller, der har fået rigtig mange penge ud af AaB. Hvordan kan han se sig selv i spejlet, når han har skrevet under på, at de 5 millioner var alt inklusive?????Nøj hvor er jeg rasende.....
Du er da helt væk....AllanPedersen skrev: Det det passer bare ikke. Han har helt direkte sagt det ikke var noget at komme efter.
At alle spillerne har fået det de skal have.
Du drejer bare ordene som du vil have de skal være, men han har gjort mere end at spekulere..
Hvor mange gange skal der ske det helt modsatte af hvad Lynge siger før jeg må sætte spørgmålstegn ved ham, synes du ? 5 gange på en sæson? Mon ikke den næste kommer ved vores forventet regnskab
Lynge har nok ikke troedet det her faktisk ville ske, men den bestyrelse har et ansvar, og hvis der er en chance for en dom kan gå i mod dem.
Så skal de ikke love det modsatte og holde hænderne i lommen. så skal de sku være klar på det kan ske, det er jo ikke en børnehave
har de aldrig hørt om 'Worst Case Scenario'.
Lynge har sagt - og det mener han stadig - at alle har fået hvad de skal have i AaB. Det er selvfølgelig efter hans mening, og det er da det han gentager efter dommen, at han føler de skal betale pengene to gange. At retsagen så falder anderledes ud end han synes, er jo ikke til at vide for ham. Havde du regnet med at sagen bare var bragt frem for sjov, og at alle selvfølgelig godt ved hvordan den ender?
Jeg mener - helt alvorligt og uden nogen som helst form for ironi - at jeg fremstiller Lynges ord fuldstændig objektivt og at det er dig der griber enkeltstående sætninger ud af sammenhæng.
Hvad forstår du ved en løgn? For mig betyder det at man helt bevidst siger noget man godt ved er forkert. Hvis du mener det er det Lynge har gjort så kan jeg blot konstatere at vi er uenige, og at jeg synes din holdning er lige så uforståelig og langt ude som kreationsme og anden overtro der går stik imod almindelig accepteret og bevislig viden.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Milfix
- 2. div

- Favoritspiller: Puyol
- Geografisk sted: Aalborg
Det er vel også en pæn måde for Lynge at sige til de spillere der er i truppen og ifølge spilelrforening har noget til gode på trods af en allerede indgået aftale imellem spiller og AaB om noget andet at såfremt de presser citronen så er det nok deres hoved der ryger først i truppen!
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa
Det har de vel også et nogenlunde billede af, det de IKKE ved (og det Lynge svarer på i interviewet) er hvad det ender med at betyde (altså hvormange krav der bliver rejst).seamann skrev:Nedenstående er nu meget god...
- Jeg har forsigtigt sagt, at hvis ikke spillere ved, hvad inklusiv betyder, så får træneren svært ved at forklare dem 4-3-3-systemet, siger Lynge Jakobsen.
Men derudover lyder det underligt at AaB ikke har regnet på hvad worst case ville betyde. Det må og skal en bestyrelse da have bedt om lidt redegørelser for.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Uddrag af kendelsen.... puuha, det bliver satme dyrt, det er jo sindsygt det her helt ude i skoven.
Det er sørme en god fagforening der er med til at lukke danske arbejdspladser, for at overbetalte udlændinge kan malke de slukne klubkasser yderligere.
At der skal ske efterbetaling af pension til alle spillere over 20 år med 2 måneders anciennitet, som ikke har fået oprettet en obligatorisk pensionsordning. Både arbejdsgiverbidraget og lønmodtagerbidraget skal efterbetales
At der skal ske efterbetaling af løn og pension til alle spillere, hvor der er oprettet en pensionsordning via en bruttoordning, hvor arbejdsgiverbidraget er modregnet i lønnen. Den manglende løn og det reducerede pensionsbidrag skal efterbetales
At der skal ske efterbetaling af feriegodtgørelse på 12,5 % af al bonus
At der skal ske efterbetaling af feriegodtgørelse på 12,5 % af alle engangsbetalinger fx sign-on og sign-off fees
At der skal betales renter af alle ovenstående efterbetalingsbeløb
At der skal betales bod på 10 % til Spillerforeningen af alle ovenstående efterbetalingsbeløb og renter.
Det er sørme en god fagforening der er med til at lukke danske arbejdspladser, for at overbetalte udlændinge kan malke de slukne klubkasser yderligere.
At der skal ske efterbetaling af pension til alle spillere over 20 år med 2 måneders anciennitet, som ikke har fået oprettet en obligatorisk pensionsordning. Både arbejdsgiverbidraget og lønmodtagerbidraget skal efterbetales
At der skal ske efterbetaling af løn og pension til alle spillere, hvor der er oprettet en pensionsordning via en bruttoordning, hvor arbejdsgiverbidraget er modregnet i lønnen. Den manglende løn og det reducerede pensionsbidrag skal efterbetales
At der skal ske efterbetaling af feriegodtgørelse på 12,5 % af al bonus
At der skal ske efterbetaling af feriegodtgørelse på 12,5 % af alle engangsbetalinger fx sign-on og sign-off fees
At der skal betales renter af alle ovenstående efterbetalingsbeløb
At der skal betales bod på 10 % til Spillerforeningen af alle ovenstående efterbetalingsbeløb og renter.
-
tommas jensen
- Landshold

MHJ skrev:link? Kan ikke selv finde det.tommas jensen skrev:Kig nu lige nordjyske. Her bliver det vist nævnt at slanke truppen !!! hmmmFunky skrev:Selvfølgelig vil en eventuel ny gældspost svække fodbold-delen. Hvad ellers skulle det svække? Han har imidlertid også idag udtalt, at han ikke tror han skal til at sælge spillere (jeg formoder der her menes i ekstraordinær grad) for at kunne betale.tommas jensen skrev:Lynge udtaler at pengene kun kan hentes et sted og det er i truppen. Hvad fanden er meningen ender med vi spiller 7 mands !!!
http://www.tv2nord.dk/artikel/222649:Sp ... ss&forside" onclick="window.open(this.href);return false;
Feriepengesagen for AaB.
Den sag kræver sin egen tråd.
Så kan AaBs andre økonomiske problemer blive diskuteret i den anden tråd.
Så kan AaBs andre økonomiske problemer blive diskuteret i den anden tråd.
Uden Synd Ingen Frelse
-
seamann
Jeg er ikke helt enig. Bestyrelsen har forhåbentligt bedt om nogle redegørelser - disse kan kun laves hvis man laver nogle antagelser omkring beløbsstørrelser. Der i indgår naturligvis en vurdering af hvor mange, der vil rejse krav (sådan lidt mængde x pris agtigt). Lynge bør derfor have en rimelig præcis vurdering af hvad han tror, det ender ud med. Ellers er det altså kritisabelt direktions- og bestyrelses arbejde.Pastorius skrev:Det har de vel også et nogenlunde billede af, det de IKKE ved (og det Lynge svarer på i interviewet) er hvad det ender med at betyde (altså hvormange krav der bliver rejst).seamann skrev:Nedenstående er nu meget god...
- Jeg har forsigtigt sagt, at hvis ikke spillere ved, hvad inklusiv betyder, så får træneren svært ved at forklare dem 4-3-3-systemet, siger Lynge Jakobsen.
Men derudover lyder det underligt at AaB ikke har regnet på hvad worst case ville betyde. Det må og skal en bestyrelse da have bedt om lidt redegørelser for.
det er vil også set før i AaBseamann skrev:Jeg er ikke helt enig. Bestyrelsen har forhåbentligt bedt om nogle redegørelser - disse kan kun laves hvis man laver nogle antagelser omkring beløbsstørrelser. Der i indgår naturligvis en vurdering af hvor mange, der vil rejse krav (sådan lidt mængde x pris agtigt). Lynge bør derfor have en rimelig præcis vurdering af hvad han tror, det ender ud med. Ellers er det altså kritisabelt direktions- og bestyrelses arbejde.Pastorius skrev:Det har de vel også et nogenlunde billede af, det de IKKE ved (og det Lynge svarer på i interviewet) er hvad det ender med at betyde (altså hvormange krav der bliver rejst).seamann skrev:Nedenstående er nu meget god...
Jamen det tror jeg da også de har (har han sagt noget om at de ikke har det), men Lynge kan jo ikke melde et eller andet maksimumbeløb ud. Det ville for det første skræmme alle potentielle investorer helt væk (skaden er nok til at overse, der er nok ikke så mange tilbage), men det ville vel også være forkert af ham at komme med noget der kunne misforståes om en udmelding af hvordan dette samlet kommer til at påvirke AaB i et avisinterview. Til gengæld så SKAL han - via OMX - informere om det, når han en rimelig formodning om hvor det ender, HVIS det kommer til at påvirke regnskabet i højere grad end de kan justere sig ud af.seamann skrev:Jeg er ikke helt enig. Bestyrelsen har forhåbentligt bedt om nogle redegørelser - disse kan kun laves hvis man laver nogle antagelser omkring beløbsstørrelser. Der i indgår naturligvis en vurdering af hvor mange, der vil rejse krav (sådan lidt mængde x pris agtigt). Lynge bør derfor have en rimelig præcis vurdering af hvad han tror, det ender ud med. Ellers er det altså kritisabelt direktions- og bestyrelses arbejde.Pastorius skrev:Det har de vel også et nogenlunde billede af, det de IKKE ved (og det Lynge svarer på i interviewet) er hvad det ender med at betyde (altså hvormange krav der bliver rejst).seamann skrev:Nedenstående er nu meget god...
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
seamann
Pastorius skrev:Jamen det tror jeg da også de har (har han sagt noget om at de ikke har det), men Lynge kan jo ikke melde et eller andet maksimumbeløb ud. Det ville for det første skræmme alle potentielle investorer helt væk (skaden er nok til at overse, der er nok ikke så mange tilbage), men det ville vel også være forkert af ham at komme med noget der kunne misforståes om en udmelding af hvordan dette samlet kommer til at påvirke AaB i et avisinterview. Til gengæld så SKAL han - via OMX - informere om det, når han en rimelig formodning om hvor det ender, HVIS det kommer til at påvirke regnskabet i højere grad end de kan justere sig ud af.seamann skrev:Jeg er ikke helt enig. Bestyrelsen har forhåbentligt bedt om nogle redegørelser - disse kan kun laves hvis man laver nogle antagelser omkring beløbsstørrelser. Der i indgår naturligvis en vurdering af hvor mange, der vil rejse krav (sådan lidt mængde x pris agtigt). Lynge bør derfor have en rimelig præcis vurdering af hvad han tror, det ender ud med. Ellers er det altså kritisabelt direktions- og bestyrelses arbejde.Pastorius skrev:Det har de vel også et nogenlunde billede af, det de IKKE ved (og det Lynge svarer på i interviewet) er hvad det ender med at betyde (altså hvormange krav der bliver rejst).seamann skrev:Nedenstående er nu meget god...
Naturligvis skal der komme en børsmeddelelse, hvis det påvirker tingene. Faktisk burde der også komme en, hvis det ikke gør.
På Bold.dk er Lynge citeret for nedenstående:
- Jeg vil være helt ærlig. Jeg har ikke noget overblik over det, men vi snakker flere penge, end jeg havde regnet med tidligere.
Og det er det manglende overblik, der undrer mig.