Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 19:44

seamann skrev:
Njah, nu var det bold.dk jeg refererede fra, men det er begge steder, det manglende overblik, der bekymrer. Jeg siger ikke, at man skal kende det præcise beløb, men hvis man ikke har beregnet konsekvenserne af en tabt sag, mener jeg, at der er tale om kritisabelt arbejde.

Du henviser igen til at man ikke ved, hvor mange, der vil kræve penge. Men det er netop hvad jeg mener man burde have regnet på (mængde x pris).
Naturligvis skal man ikke melde tallet ud via pressen, men man burde melde ud via omx om dette har nogen indflydelse eller ej.
Hvordan udleder du at de ikke har gjort det? Det synes jeg da ikke fremgår noget steder. Hvis han ikke ved hvad det maksimalt kan komme til at koste, så er vi enige, men jeg tror blot at han ikke er interesseret i at melde noget ud om problemet, som evt. kunne gøre det større.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 19:45

Krage skrev:
damp skrev:Jeg er helt med på, at spillere skal have hvad de har krav på, og hvad kontrakten siger, men hvis en spiller som AJ selv har skrevet under på en kontrakt, hvior der står ferie penge er med i sign on fee/løn/bonus osv, og han har fået 10-12 millioner for at spille i AaB, så skal han fandme også have en velkomst der vil noget, hvis han kommer tilbage til Aalborg.
Og han skal slettes i alle historie bøger om AaB.

Aben peger dog også på dem der ikke har været bekendt med reglerne, og har udbetalt forkert...
Jeg er lidt i tvivl om der virkelig står i kontrakterne at ferie penge, pension osv. indgår i sign on fee'en. Hvis der gjorde det burde spillerne så ikke tabe sagen i og med de har indgået aftalen? Eller er det bare ærgerligt for AaB at de har betalt ham en for høj signon fee?

Ved godt at ikke mange har set de kontrakter, andre end dem ude på hornevej, men håber stadig nogen kan svare mig? Jeg må have misset et eller andet i den her feriepenge sag, for hvis der står i kontrakten at det indgår så forstår jeg ikke hvorfor spillerforeningen vandt sagen?
Lynge har udtalt at det er ifølge dommen er fuldstændig ligegyldigt hvad man har aftalt i kontrakten, der skal betales alligevel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 11. sep 2012, 19:46

zaza glæder sig også til at plukke klubben, det er sgu en super "AaB ambassadør" vi har der
http://fodbold.aabsport.dk/fodbold/2012 ... korps.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 19:50

NIN den fromme skrev:Når alt er sagt og skrevet om grådige spillere, der vil have feriepenge, så ændre det jo ikke på det faktum, at vi har et billede af en række klubfolk som har ageret dybt uprofessionelt og naivt i denne sag. Eller som minimum, har allieret sig med inkompetent advokatbistand. Afgørelsen er der jo ikke det mindste tvivl om. Som Lynge udtalte: Det er som at tabe 0-8. Så kan man råbe op om gentlemansaftaler og hvad er fair og ikke fair. Det er professionel sport det her. Show me the money!
Der står vel ikke noget om gentlemanaftaler. Som jeg forstår det, så er det jo nedskrevene aftaler om at feriepenge fx er inkluderet i signon-fee der er dømt ugyldige, og det er de signon-fee der skal betales feriepenge af igen (der er også andre ting, men det er vist broderparten af pengene).

Mankan sagtens synes at den juridiske bistand ikke har været god, men inkompetent er nok at stramme den, når nu twisten alligevel har været så længe undervejs i retssystemet. HAvde det været klokkeklart havde en voldgift jo slet ikke været nødvendig.

...og så tror jeg godt man kan forbedrede sig på en strejke næste gang der skal forhandles standardkontrakter, mon ikke klubberne føler at de er uretfærdige og for dyre som de er nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. sep 2012, 19:51

damp skrev:Hvis spiller foreningen på vegne af spillere har kørt denne sag, kan divisions foreningen så ikke på vegne af klubberne køre en sag mod spillerne, der ikke har overholdt den kontrakt de har skrevet under på..?
De har jo overholdt kontrakten, det er AaB der har fejlet ved at udforme en forkert formuleret kontrakt og fejlagtigt udbetale et beløb som de så kommer til at udbetale igen.

AaB har åbenbart ikke fattet at de har underskrevet en overenskomst og de kontrakter de derefter indgår altid er underlagt denne overenskomst. Klubberne har jo ikke fattet hvad den overenskomst de selv har indgået betyder. Det har spillerforeningen tydeligvis. Er det helt umuligt at finde en advokat med erfaring på arbejdsmarkedområdet? Det er en skandale at AaB hjemmebrygger en kontrakt uden at fatte en flad femøre. Også tak til Allan Gaarde for hans organisering af strejken for en overenskomst i AaB.

Jeg er så træt af at divisionsforeningen leger "arbejdsgiver og lønmodtager" nu når de tydeligvis blot er glade klub amatører. Hvordan man som klub bare kan lege med så mange penge er mig også en gåde, ok, det er så en løgn. Men hvor er AaB dog lavprofessionelle.

De kyniske fodboldspillere væmmes jeg også ved.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 11. sep 2012, 19:53

tommas jensen skrev:
jernskjorten skrev:
tommas jensen skrev:Kig nu lige nordjyske. Her bliver det vist nævnt at slanke truppen !!! hmmm
...
http://www.tv2nord.dk/artikel/222649:Sp ... ss&forside" onclick="window.open(this.href);return false;
Det bliver ikke nævnt at slanke truppen. Lynge siger - hvis han er citeret korrekt - at det afhængig af ekstraudgiftens størrelse vil få konsekvenser for spillertruppen. Det kan jo "bare" betyde, at det samme antal spillere må deles om en mindre lønpose.
Se nu Overskriften
"AaB-direktøren er overrasket over klubbernes klare nederlag i feriepengesagen og varsler en smallere trup. "
Det er jo journalistens ord - ikke Lynges.

tommas jensen
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Indlæg af tommas jensen » 11. sep 2012, 19:54

jernskjorten skrev:
tommas jensen skrev:
jernskjorten skrev:
tommas jensen skrev:Kig nu lige nordjyske. Her bliver det vist nævnt at slanke truppen !!! hmmm
...
http://www.tv2nord.dk/artikel/222649:Sp ... ss&forside" onclick="window.open(this.href);return false;
Det bliver ikke nævnt at slanke truppen. Lynge siger - hvis han er citeret korrekt - at det afhængig af ekstraudgiftens størrelse vil få konsekvenser for spillertruppen. Det kan jo "bare" betyde, at det samme antal spillere må deles om en mindre lønpose.
Se nu Overskriften
"AaB-direktøren er overrasket over klubbernes klare nederlag i feriepengesagen og varsler en smallere trup. "
Ikke som jeg læser det

tommas jensen
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Indlæg af tommas jensen » 11. sep 2012, 19:54

tommas jensen skrev:
jernskjorten skrev:
tommas jensen skrev:
jernskjorten skrev:
...
Se nu Overskriften
Ikke som jeg læser det
Han citerer vel lynge

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 11. sep 2012, 19:55

Er Jesper Møller ikke AaB´s advokat? hvis han er, så er det utroligt han ikke kan læse loven

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 11. sep 2012, 19:56

Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:Når alt er sagt og skrevet om grådige spillere, der vil have feriepenge, så ændre det jo ikke på det faktum, at vi har et billede af en række klubfolk som har ageret dybt uprofessionelt og naivt i denne sag. Eller som minimum, har allieret sig med inkompetent advokatbistand. Afgørelsen er der jo ikke det mindste tvivl om. Som Lynge udtalte: Det er som at tabe 0-8. Så kan man råbe op om gentlemansaftaler og hvad er fair og ikke fair. Det er professionel sport det her. Show me the money!
Der står vel ikke noget om gentlemanaftaler. Som jeg forstår det, så er det jo nedskrevene aftaler om at feriepenge fx er inkluderet i signon-fee der er dømt ugyldige, og det er de signon-fee der skal betales feriepenge af igen (der er også andre ting, men det er vist broderparten af pengene).

Mankan sagtens synes at den juridiske bistand ikke har været god, men inkompetent er nok at stramme den, når nu twisten alligevel har været så længe undervejs i retssystemet. HAvde det været klokkeklart havde en voldgift jo slet ikke været nødvendig.

...og så tror jeg godt man kan forbedrede sig på en strejke næste gang der skal forhandles standardkontrakter, mon ikke klubberne føler at de er uretfærdige og for dyre som de er nu.
Gentlemansaftalen skulle ses i kontekst til at folk mener, at spillerne skal frastå feriepengene. Sådan fungere virkeligheden sjældent. Få ting kan bring pis i kog som penge. Det kan alle der har været igennem en skillesmisse eller et arveopgør vist nikke genkendende til. Længden ændre vel ikke på den klokkeklare udmleding og dom. Vi snakker ikke ligefrem en hung jury her.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 11. sep 2012, 19:58

Dommen kan AaB ikke gøre noget ved. Men hvis klubben har udbetalt feriepenge og skal betale dem en gang til, må klubbEn da kunne kræve de først udbetalte penge tilbage. Hvis den enkelte spiller ikke vil eller kan det, må AaB jo så anlægge en ny sag imod den enkelte spiller, for tilbageholdelse af penge, som ikke er deres

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 20:00

tommas jensen skrev:
tommas jensen skrev:
jernskjorten skrev:
tommas jensen skrev:
jernskjorten skrev:
...
Se nu Overskriften
Ikke som jeg læser det
Han citerer vel lynge
Kun det der specifikt står i citationstegn.

...jeg er lidt rystet over at se hvor bogstavligt nogle mennesker opfatter avisartiklerne. Journalisterne er KUN interesseret i at få alt til at se så kontroversielt ud som muligt - det er desværre meget få artikler, der ser det som sit formål at give et objektivt nuanceret billede af et emne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Indlæg af seamann » 11. sep 2012, 20:00

Pastorius skrev:
seamann skrev:
Njah, nu var det bold.dk jeg refererede fra, men det er begge steder, det manglende overblik, der bekymrer. Jeg siger ikke, at man skal kende det præcise beløb, men hvis man ikke har beregnet konsekvenserne af en tabt sag, mener jeg, at der er tale om kritisabelt arbejde.

Du henviser igen til at man ikke ved, hvor mange, der vil kræve penge. Men det er netop hvad jeg mener man burde have regnet på (mængde x pris).
Naturligvis skal man ikke melde tallet ud via pressen, men man burde melde ud via omx om dette har nogen indflydelse eller ej.
Hvordan udleder du at de ikke har gjort det? Det synes jeg da ikke fremgår noget steder. Hvis han ikke ved hvad det maksimalt kan komme til at koste, så er vi enige, men jeg tror blot at han ikke er interesseret i at melde noget ud om problemet, som evt. kunne gøre det større.
Jeg udleder ikke, at de ikke har gjort det. Men hvis de har gjort det, burde Lynge's udtalelse være i stil med BIF's (nu nærlæser vi afgørelsen og beslutter næste skridt herudfra), i stedet for blot at sige man ikke har overblik.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 20:02

jensemand57 skrev:Dommen kan AaB ikke gøre noget ved. Men hvis klubben har udbetalt feriepenge og skal betale dem en gang til, må klubbEn da kunne kræve de først udbetalte penge tilbage. Hvis den enkelte spiller ikke vil eller kan det, må AaB jo så anlægge en ny sag imod den enkelte spiller, for tilbageholdelse af penge, som ikke er deres
Det bliver vel undersøgt, men det skal du nok ikke regne med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen

Indlæg af Krage » 11. sep 2012, 20:11

Pastorius skrev:
jensemand57 skrev:Dommen kan AaB ikke gøre noget ved. Men hvis klubben har udbetalt feriepenge og skal betale dem en gang til, må klubbEn da kunne kræve de først udbetalte penge tilbage. Hvis den enkelte spiller ikke vil eller kan det, må AaB jo så anlægge en ny sag imod den enkelte spiller, for tilbageholdelse af penge, som ikke er deres
Det er umiddelbart hvad der lyder mest fair i denne sag. Men er det divisionsforeningen der skal føre klubbernes sag? Eller hvem skal det? For synes det er ret unfair at klubberne skal betale 2x ferie penge eller pension. Det må da kunne gøres noget ved?
Ved godt det er klubberne der har klokket i det, men kontrakterne er vel blevet godkendt? Og på den måde er det vel ikke kun klubbernes fejl? Eller har jeg for røde briller på?

Jakob Jensen
2. div
2. div

Indlæg af Jakob Jensen » 11. sep 2012, 20:12

Hvis AaB, FCK, etc. har benyttet sig af DBU standard kontrakt (se her), og sat kryds i feltet at kontrakten følger hovedaftalen og overenskomsten mellem Divisionsforeningen og Spillerforeningen. Så er §14 og §15 nærmest skræmmende læsning, og så kan det kun undre hvorledes indtil flere klubber (specielt Brøndby med Per Bjerregaard, da han var med til at forhandle overenskomsten på plads) ikke har præsteret at følge den indgåede aftale.

Milfix
2. div
2. div
Favoritspiller: Puyol

Indlæg af Milfix » 11. sep 2012, 20:13

Der må jo bare navne på bordet omkring hvilke spillere der anlægger sag og så må de fryses ud fra samtlige klubber i ligaen. I hvert fald hvis de fra start har været indforstået med at feriepengene var inkluderet i beløbet (skal selvfølgelig fremgå af kontrakten).

Og som en tidligere debatør skriver så må der anlægges sag for tilbagebetaling af de allerede modtagede feriepenge
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 11. sep 2012, 20:14

Krage skrev:
Pastorius skrev:
Det er umiddelbart hvad der lyder mest fair i denne sag. Men er det divisionsforeningen der skal føre klubbernes sag? Eller hvem skal det? For synes det er ret unfair at klubberne skal betale 2x ferie penge eller pension. Det må da kunne gøres noget ved?
Ved godt det er klubberne der har klokket i det, men kontrakterne er vel blevet godkendt? Og på den måde er det vel ikke kun klubbernes fejl? Eller har jeg for røde briller på?
Var det så simpelt gik regnskabet jo i nul og klubberne ville ikke stå til at miste noget og spillerne ville ikke vinde noget. Der vil bare være en omfordeling af midler som allerede var blevet udbetalt.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen

Indlæg af Krage » 11. sep 2012, 20:16

NIN den fromme skrev:
Krage skrev:
Pastorius skrev:
Var det så simpelt gik regnskabet jo i nul og klubberne ville ikke stå til at miste noget og spillerne ville ikke vinde noget. Der vil bare være en omfordeling af midler som allerede var blevet udbetalt.
Jo men alt i alt er det så ikke også en fair løsning? Hvorfor skal AaB betale dobbelt, når de er udbetalt? /Offtopic, nu går jeg lidt til dig, men det er ikke ment personligt, det er et led i debatten :-)

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 11. sep 2012, 20:18

Krage skrev:
NIN den fromme skrev:
Krage skrev:
Pastorius skrev:
Jo men alt i alt er det så ikke også en fair løsning? Hvorfor skal AaB betale dobbelt, når de er udbetalt? /Offtopic, nu går jeg lidt til dig, men det er ikke ment personligt, det er et led i debatten :-)
Hvad der er fair og ikke fair, har nødvendigvis ikke noget med hinanden at gøre og slet ikke hvis vi taler jura.

Besvar