Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Buzz Killington » 11. sep 2012, 22:10

Man bør spørge sig selv hvorfor AaB har valgt at ordne forholdende på denne måde. Jeg har svært ved at forestille mig at der ikke var tiltænkt en eller anden gevinst for klubben.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 22:13

NIN den fromme skrev: Hatten af, du kan ikke købes for penge. Det er der få der kan prale med i denne verden. :)
Ikke så kynisk :-)

Som ung mand (men gammel kyniker) morede jeg med at høre hvor grænserne gik for sex mod betaling. Det var aldrig populært at kunne afslutte med at konstatere at så var det jo bare et spørgsmål om pris..

Eller frit efter Monrad og Rislund.

"Far: hvar er forskellen på reellt og potentielt"
"Nu skal du høre, nu spørger du din søster og mor om de ville gå i seng med Brad Pitt/Robert Redford for 1 million."
"OK - de sagde begge ja".
"Ja, så har vi potentielt 2 millioner, men reelt bor vi sammen med to ludere."
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 11. sep 2012, 22:15

MHJ skrev:Man bør spørge sig selv hvorfor AaB har valgt at ordne forholdende på denne måde. Jeg har svært ved at forestille mig at der ikke var tiltænkt en eller anden gevinst for klubben.
Der har helt sikkert været en gevinst for klubben såvel som for spilleren og derfor har man været interesseret i at ordne der på den her måde.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 22:15

MHJ skrev:Man bør spørge sig selv hvorfor AaB har valgt at ordne forholdende på denne måde. Jeg har svært ved at forestille mig at der ikke var tiltænkt en eller anden gevinst for klubben.
Måske var det vilkårene hvis de ville have kontrakten i hus?

De har helst sikkert gjort det for at give spilleren en fordel (pengene i hånden og evt. lavere beskatning) fremfor at gøre det på den korrekte måde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlæg af tegner » 11. sep 2012, 22:22

Ca. 1500 spillere har penge til gode i omkring 40 klubber. Dog er der ingen der kender beløbet,...at klubberne ikke kender de forskellige beløb, er vel til at "forstå" når man ser på denne sags historik. Men at de ramte spillere ikke kender til størrelsen på deres - egne - tilgodehavende, lyder fuldstændig vanvittigt..!!

Ser frem til en kommende retsag vedr. vejrlig og ikke mindst børnepenge ifb med udenlandske spillere..
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 11. sep 2012, 22:33

tegner skrev:Ca. 1500 spillere har penge til gode i omkring 40 klubber. Dog er der ingen der kender beløbet,...at klubberne ikke kender de forskellige beløb, er vel til at "forstå" når man ser på denne sags historik. Men at de ramte spillere ikke kender til størrelsen på deres - egne - tilgodehavende, lyder fuldstændig vanvittigt..!!

Ser frem til en kommende retsag vedr. vejrlig og ikke mindst børnepenge ifb med udenlandske spillere..
Ja så mangler vi bare at tidligere spillere fra AaB Håndbold og AaB Ishockey gør lignende krav gældende.
AaB - the Nordic gateway to Europe

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 11. sep 2012, 22:35

Det man kan spørge sig selv er..

tonsvis af klubber har allerede lavet forlig..

HVORFOR har Lynge og bestyrelsen ikke lavet en handlingsplan for worst case scenario
Når klubber på rad og række begynder at lave forlig i sagen.. hvorfor ignorerer man den så fuldstændigt
slår ud med armene og siger "vi skylder ikke noget"
og når det så sker.. er lynges kommentar "øv.. nu står der 0-8.. vi har ingen penge..."
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 22:36

Brent skrev:
tegner skrev:Ca. 1500 spillere har penge til gode i omkring 40 klubber. Dog er der ingen der kender beløbet,...at klubberne ikke kender de forskellige beløb, er vel til at "forstå" når man ser på denne sags historik. Men at de ramte spillere ikke kender til størrelsen på deres - egne - tilgodehavende, lyder fuldstændig vanvittigt..!!

Ja så mangler vi bare at tidligere spillere fra AaB Håndbold og AaB Ishockey gør lignende krav gældende.
De har vel ikke den samme standardoverenskomst som fodboldspillerne?

Bare lige for at rydde misforståelser af vejen. Det er med baggrund i standardoverenskomsten mellem spillerforeningen og divisionsforeningen at der skal svares feriepenge etc. af bonus, sign-on etc.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 22:36

AllanPedersen skrev:Det man kan spørge sig selv er..

HVORFOR har Lynge og bestyrelsen ikke lavet en handlingsplan for worst case scenario
Når klubber på rad og række begynder at lave forlig i sagen.. hvorfor ignorerer man den så fuldstændigt
og når det så sker.. er lynges kommentar "øv.. nu står der 0-8.. vi har ingen penge..."
Øh, hvilke?

Der er et par stykker der ikke har benyttet samme praksis som BIF og AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 11. sep 2012, 22:37

Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev: Hatten af, du kan ikke købes for penge. Det er der få der kan prale med i denne verden. :)
Ikke så kynisk :-)

Som ung mand (men gammel kyniker) morede jeg med at høre hvor grænserne gik for sex mod betaling. Det var aldrig populært at kunne afslutte med at konstatere at så var det jo bare et spørgsmål om pris..

Eller frit efter Monrad og Rislund.

"Far: hvar er forskellen på reellt og potentielt"
"Nu skal du høre, nu spørger du din søster og mor om de ville gå i seng med Brad Pitt/Robert Redford for 1 million."
"OK - de sagde begge ja".
"Ja, så har vi potentielt 2 millioner, men reelt bor vi sammen med to ludere."
Nok er jeg kyniker, men det var oprigtigt og ingen kynisme gemt mellem linjerne der. :D

Robert Redford 2 millioner.
Pitt 1 million. Slæber han konen med 500.000

salling23
Superliga
Superliga

Indlæg af salling23 » 11. sep 2012, 22:40

http://multimedia.ekstrabladet.dk/archi ... 34254a.pdf

Ved ikke om den har været vist herinde, men her er hele dommen.
På side 25 kan det ses at 5 klubber har indgået forlig med spillerforeningen (Lyngby, FC Fyn, VBK, AGF og SIF)

Udover jer og Brøndby, så kunne det godt være RFC og FCM, der bliver ramt hårdest.

Det med hvorfor så mange klubber ikke har fulgt overenskomsten. Kunne det tænkes at man har spurgt Per Bjerregaard til råds. Han var med til at forhandle den på plads og har ikke selv haft styr på reglerne.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 22:42

salling23 skrev:http://multimedia.ekstrabladet.dk/archi ... 34254a.pdf

Ved ikke om den har været vist herinde, men her er hele dommen.
På side 25 kan det ses at 5 klubber har indgået forlig med spillerforeningen (Lyngby, FC Fyn, VBK, AGF og SIF)

Udover jer og Brøndby, så kunne det godt være RFC og FCM, der bliver ramt hårdest.

Det med hvorfor så mange klubber ikke har fulgt overenskomsten. Kunne det tænkes at man har spurgt Per Bjerregaard til råds. Han var med til at forhandle den på plads og har ikke selv haft styr på reglerne.
Tak for linket.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 11. sep 2012, 22:43

Pastorius skrev:

Øh, hvilke?

Overhovedet ikke det jeg snakker om
Masser af klubber har allerede for et halvt eller et helt år siden fundet ud af de nok taber den her sag
Silkeborg.. Lyngby.. Horsens.. er nogle af de klubber der allerede har lavet et forlig med spillerforeningen.
Indgået en aftale om at afdrage de feriepenge.. så de slipper for at gøre det uden renter og sagsomkostninger osv.

Bare det burde have været et faresignal for en klub som AaB..
og vi burde hele tiden have en eller anden nødplan i baglommen..

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 11. sep 2012, 22:47

AllanPedersen skrev:
Pastorius skrev:

Øh, hvilke?

Masser af klubber har allerede for et halvt eller et helt år siden fundet ud af de nok taber den her sag
Silkeborg.. Lyngby.. Horsens.. er nogle af de klubber der allerede har lavet et forlig med spillerforeningen.
Indgået en aftale om at afdrage de feriepenge.. så de slipper for at gøre det uden renter og sagsomkostninger osv.

Hvilken slags nødplan kunne det være f.eks
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 11. sep 2012, 22:48

Hold kæft hvor jeg brækker mig over det hele!
Er der en der kan give en fuld status på vores situation, eller i hvert fald hvordan fremtiden ser ud?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 11. sep 2012, 22:50

Maglau skrev:
AllanPedersen skrev:
Pastorius skrev:

Øh, hvilke?

om det så var en nødplan der hed at tage tøjet af og løbe nøgen ned af jomfruane gade ville det være bedre
end bare at være helt fast besluttet på vi vinder den her sag, selvom andre indgår forlig..

og når man så står her på dagen.. er Lynges kommentarer ting som

"Jeg ved ikke hvor mange vi skylder penge"
"Der står 0-8"
"Det kommer ud af spillertruppen"

Han har ikke engang sat sig ind i tingene, han ved ikke om vi skylder 10 penge eller 20..
jeg læste på ekstrabladet at den her sag var vidne om mange klubber i danmark stadig bliver kørt af amatører..
Og det er svært ikke at give dem ret når man slet ikke har forberedt sig på "hey vi kunne faktisk tabe den her sag"

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 11. sep 2012, 22:52

Zee skrev:Hold kæft hvor jeg brækker mig over det hele!
Er der en der kan give en fuld status på vores situation, eller i hvert fald hvordan fremtiden ser ud?
Du møder en blond kvinde, og hun tager dit hus, alle dine penge og skyder din hund.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. sep 2012, 22:54

Zee skrev:Hold kæft hvor jeg brækker mig over det hele!
Klik her
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 11. sep 2012, 22:54

AllanPedersen skrev:
Maglau skrev:
AllanPedersen skrev:
Pastorius skrev:

Øh, hvilke?

om det så var en nødplan der hed at tage tøjet af og løbe nøgen ned af jomfruane gade ville det være bedre
end bare at være helt fast besluttet på vi vinder den her sag, selvom andre indgår forlig..

og når man så står her på dagen.. er Lynges kommentarer ting som

"Jeg ved ikke hvor mange vi skylder penge"
"Der står 0-8"
"Det kommer ud af spillertruppen"

Han har ikke engang sat sig ind i tingene, han ved ikke om vi skylder 10 penge eller 20..
jeg læste på ekstrabladet at den her sag var vidne om mange klubber i danmark stadig bliver kørt af amatører..
Og det er svært ikke at give dem ret når man slet ikke har forberedt sig på "hey vi kunne faktisk tabe den her sag"
Jeg er sikker på der er visse procedurer i tilfælde af sådan af store ekstraudgifter som ved denne sag. Som Lynge udtaler andetsteds, så skal han have overblik over hvad det præcis betyder. Hvilken plan udover det henviser du til man mangler? Man har f.eks. ikke kunnet sætte penge til side, for der har ikke været nogen.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 11. sep 2012, 22:56

Jeg er faktisk ret sikker på, at Lynge har tænkt tanken: "Hvad nu, hvis vi taber?" Jeg tror sågar, jeg vil gå så langt som at postulere, at Lynge ikke udtaler alt til pressen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar