Du glemmer lige at pengene er blevet udbetalt en gang.Jennum skrev:Jeg har siddet og læst lidt her og der i tråden og er ikke helt sikker på jeg har fået det hele med, men derfor kan man jo godt have en holdning
Som jeg ser sagen ville jeg ikke hylde Lindström, men måske endda gøre ham til skurken. Jeg tror man ville bruge ordet "skruebrækker" hvis det nu var en "rigtig" arbejdsplads.
Forstil jer at der bliver lavet en overenskomst der sikre arbejderen mere i løn og alle bliver glade for at få et løntilskud. Dog findes der en enkelt på arbejdspladsen der kommer op til chefen og siger. NEJ TAK, jeg syntes bare det er så god en arbejdsplads at jeg gerne vil se bort fra min merløn.
Det er i min bog meget undergravende virksomhed i forhold til fagforeningsarbejde og overenskomster.
Sagen bliver simpelthen for sort/hvid, når det handler om kærlighed og følelser. Derfor kommer følelserne over argumenterne, som jo er at spillerne simpelthen må forsvare overenskomsten til gavn for fremtidige fodboldspillere og kærlighed til sporten. Hvis ikke de takker ja til feriepenge undergraver det jo fuldstændig spillerforeningens arbejde og den vej igennem spillernes egne rettigheder.
Måske ikke det mest elskede indlæg, men blot en tanke
Man skal passe på ikke at lynche nogen spillere på nuværende tidspunkt. De fleste spillere udtaler, at såfremt klubben skylder dem penge, så vil de gerne have dem. Det kan jo godt være at de ikke ser det som om at klubben skylder dem penge, hvis de har fået dem en gang tidligere, også selvom voldgiftsretten siger det.
Dog udtaler MJ:
Jeg har naturligvis set afgørelsen af de første tre sager, men om jeg selv har noget til gode, ved jeg ikke. Men det er klart, at viser det sig, at jeg har ret til at få et beløb udbetalt oven på voldgiftens afgørelse, så vil jeg selvfølgelig stå på min ret. Der vel ingen, der frivilligt siger nej til penge, som de har ret til at få
Hvilket godt kunne tyde på at han er usympatisk svin, der gerne tager den samme løn to gange.