Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Yankee » 15. sep 2012, 08:10

Kunji skrev: Min påstand er, at langt de fleste almindelige mennesker ville sige nej tak. At enkelte (eller mange) spillere er blevet snydt for deres feriepenge er en helt anden sag.
Ja til 1700 Euro, 100.000 eller hvilke tal I nu slynger op. Jeg påstår bare at man godtnok skal være idealist for at sige nej til 500.000 kroner fra en tidligere arbejdsgiver.

Vi må huske på to ting. Spillerne er i denne sag lønmodtager. Derfor er de naturligvis ekstremt beskyttede - endda til en sådan grad at de kan tage røven på klubben, når man prøver at imødekomme deres udbetalingsønsker. Sådan er reglerne bare, og jeg tror ikke ret mange ville have det anderledes. Feriepengesagen er på alle måder en ekstrem outlier af en overenskomstsag, men det ændrer ikke på at arbejdsgiveren har omgået overenskomsten, hvilket ALTID straffes til arbejdstagerens fordel - uanset hvilke kontrakter, der så måtte være lavet.

Hvis man har givet sig tid til at høre på fornuftige stemmer i Spillerforeningen (og ikke tågehornet Thomas Lindrup) vil man jo også høre at klubberne i mange tilfælde har unddraget sig at betale feriepenge i kollektive bonusordninger og måske endda har presset yngre og svagere spillere til at acceptere overenskomststridige forhold. Det er fx blevet dokumenteret at Brøndby slet ikke har haft en fast etableret pensionsordning, men i stedet bare har inviteret en sælger fra SEB ned i omklædningsrummet ind imellem. Forestil jer at det ikke var vores højt elskede AaB, men Bilka i Skalborg, der havde ageret sådan. Ville man så stadig synes at medarbejderne var nogle slyngler?

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 15. sep 2012, 08:52

ikke kun fordi det er min højt elskede klub vi snakker om. og ikke for at lyde som en moralens vogter.

men om jeg nogensinde kunne finde på at takke ja til penge fra en tidligere arbejdsgiver, selvom jeg allerede havde fået pengene, når denne arbejdsgiver har gjort alt for at hjælpe mig videre i systemet, og givet mg oplevelser der ikke kan købes for penge, og jeg vidste dette vil kunne sende mine tidligere kollegaer (fodboldspillere, kogekoner, bolddrenge, kontor personale etc.) ud i kulden uden arbejde. NEJ GU FANDEN KUNNE JEG DA IKKE TA IMOD DET! lige meget hvor mange eller få penge det var. jeg ville satme ha en dårlig smag i munden. men sådan er vi så forskellige. MJ ej åbenbart et følelseskoldt røvhul.
lynge er gud!

Milfix
2. div
2. div
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Milfix » 15. sep 2012, 08:58

Yankee skrev:
Kunji skrev: Min påstand er, at langt de fleste almindelige mennesker ville sige nej tak. At enkelte (eller mange) spillere er blevet snydt for deres feriepenge er en helt anden sag.
Ja til 1700 Euro, 100.000 eller hvilke tal I nu slynger op. Jeg påstår bare at man godtnok skal være idealist for at sige nej til 500.000 kroner fra en tidligere arbejdsgiver.

Vi må huske på to ting. Spillerne er i denne sag lønmodtager. Derfor er de naturligvis ekstremt beskyttede - endda til en sådan grad at de kan tage røven på klubben, når man prøver at imødekomme deres udbetalingsønsker. Sådan er reglerne bare, og jeg tror ikke ret mange ville have det anderledes. Feriepengesagen er på alle måder en ekstrem outlier af en overenskomstsag, men det ændrer ikke på at arbejdsgiveren har omgået overenskomsten, hvilket ALTID straffes til arbejdstagerens fordel - uanset hvilke kontrakter, der så måtte være lavet.

Hvis man har givet sig tid til at høre på fornuftige stemmer i Spillerforeningen (og ikke tågehornet Thomas Lindrup) vil man jo også høre at klubberne i mange tilfælde har unddraget sig at betale feriepenge i kollektive bonusordninger og måske endda har presset yngre og svagere spillere til at acceptere overenskomststridige forhold. Det er fx blevet dokumenteret at Brøndby slet ikke har haft en fast etableret pensionsordning, men i stedet bare har inviteret en sælger fra SEB ned i omklædningsrummet ind imellem. Forestil jer at det ikke var vores højt elskede AaB, men Bilka i Skalborg, der havde ageret sådan. Ville man så stadig synes at medarbejderne var nogle slyngler?
I de tilfælde hvor spillerne er blevet snydt skal de selvfølgelig have betaling og det til fulde.

Men i de tilfælde hvor der ikke er tvivl om at spilleren og klubben har en aftale om at alt var inklusiv så skal pågældendes navn sgu efter min mening smides op på storskærmene på stadion!

Det er nu en sjov tanke at lege med om vi selv ville tage imod pengene. Jeg håber og tror jeg ville være så anstændig at jeg ville takke nej. Kombiner så det med at langt hovedparten af spillerne er offentligt kendte personer. Var det mig så ville jeg løbe skrigende væk... Det kan uden sammenligning blive de værst tjente penge for mange af spillerne.
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 15. sep 2012, 09:02

Jeg har gået tænkt de sidste par dage. Handler det her dybest set ikke om, at spillerforeningen og lille griske Mads Øland skal finde et eller andet, som kan retfærdiggøre, at der overhovedet er behov for en spillerforening? Så skidt har det jo dybest set ikke været at være prof. fodboldspiller i DK efter de store TV-aftaler og lønninger har ramt superligaen. Hvad gør man så for at overbevise om sin berettigelse? Man finder selvfølgelig en måde, hvorpå man kan hive en masse penge hjem til sine medlemmer (ved at udnytte en teknisk fejl til egen fordel). Mon ikke det er det, som det dybest set handler. Kunne Mads Øland ikke tage at smutte over i den almindelige fagbevægelse, hvor der faktisk er brug for denne type arbejde i nogle brancher fremfor at malke fodboldbranchen på grådigste vis?

Martin Bak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Martin Bak » 15. sep 2012, 09:13

MHJ skrev:
Martin Bak skrev:lur mig om ikke per bjerregard havde luret hvorledes dommen ville falde ud og derfor trak sig som formand inden han kunne blive presset ud af sponsorer?

vi bliver stensikkert dømt ligesom bif - hver gang lynge gentager sit ævl i diverse interviews bliver jeg mere og mere angst - det som undrer mig er, at kritikken af lynge mere eller mindre er forstummet - vi mister med 99 procent sandsynlighed på det her- ansvaret for dette kan føres tilbage til 1 mand - Lynge Jakobsen. det er simpelthen horribelt og en skandale af dimensioner at man ikke har sat sig ind i dansk lovgivning inden man strikkede kontrakterne sammen! det er 100 procent lynges skyld og burde resultere i en fyring - ¨at spillerne udnytter Lynges ulovlige kontrakt er dybt usmageligt og jeg foragter enhver spiller som kræver dobbelt feriepenge - men i sidste instans falder det hele tilbage på Lynge
Hvis Lynge var eneste person indeover i udformningen af kontrakterne, hvis juridiske rådgivere ikke havde sagt god for det, hvis divisionsforeningen ikke havde sagt god for det, hvis næsten alle andre klubber ikke havde gjort det samme, hvis det ikke havde taget hele 2 år at finde ud af om det nu også var en lovlig måde at agere på....

så kunne vi evt. snakke om at det udelukkende var Lynge's skyld.

hvilke juridiske rådgivere?? åbenbart rådgivere som ikke kender loven eller hvad...??

du må meget gerne komme med dokumentation for at både juridiske rådgivere og divisionsforeningen har sagt god for aftaler
som er i direkte strid med lovgivningen - .....
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 15. sep 2012, 09:14

thomasjn skrev:Jeg har gået tænkt de sidste par dage. Handler det her dybest set ikke om, at spillerforeningen og lille griske Mads Øland skal finde et eller andet, som kan retfærdiggøre, at der overhovedet er behov for en spillerforening? Så skidt har det jo dybest set ikke været at være prof. fodboldspiller i DK efter de store TV-aftaler og lønninger har ramt superligaen. Hvad gør man så for at overbevise om sin berettigelse? Man finder selvfølgelig en måde, hvorpå man kan hive en masse penge hjem til sine medlemmer (ved at udnytte en teknisk fejl til egen fordel). Mon ikke det er det, som det dybest set handler. Kunne Mads Øland ikke tage at smutte over i den almindelige fagbevægelse, hvor der faktisk er brug for denne type arbejde i nogle brancher fremfor at malke fodboldbranchen på grådigste vis?
Det synes jeg netop ikke er fair. Uanset beløbernes størrelse og det moralske aspekt så er der sket brud på spillernes overenskomst. Det kan en fagforening altså ikke sidde overhørigt.

Husk på at klubberne også tjener millioner på spillerne. Hvis det stadig var amatører, ville vi jo ikke komme nær så mange på stadion og der ville ikke være nær så mange penge i tv-aftalen. Er det virkelig fair at klubberne har rod i papirerne og ikke etablerer de lovpligtige pensionsordninger?

Vi må også huske på, at den meget omtalte pensionsaftale med Martin Ericsson jo aldrig er blevet godkendt af DBU, som det ellers er helt fast procedure. Tillige er den lagt ind som et tillæg til Martin Ericssons kontrakt, og derfor har Martin Ericsson formentlig aldrig underskrevet den.

Klubberne har ageret ekstremt uprofessionelt, og det kan en fagforening naturligvis ikke bare acceptere. Der er nødt til at være ordnede forhold på et arbejdsmarked - også selvom spillerne ikke er lige så svage som almindelige arbejdstagere.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 15. sep 2012, 09:16

thomasjn skrev:Jeg har gået tænkt de sidste par dage. Handler det her dybest set ikke om, at spillerforeningen og lille griske Mads Øland skal finde et eller andet, som kan retfærdiggøre, at der overhovedet er behov for en spillerforening? Så skidt har det jo dybest set ikke været at være prof. fodboldspiller i DK efter de store TV-aftaler og lønninger har ramt superligaen. Hvad gør man så for at overbevise om sin berettigelse? Man finder selvfølgelig en måde, hvorpå man kan hive en masse penge hjem til sine medlemmer (ved at udnytte en teknisk fejl til egen fordel). Mon ikke det er det, som det dybest set handler. Kunne Mads Øland ikke tage at smutte over i den almindelige fagbevægelse, hvor der faktisk er brug for denne type arbejde i nogle brancher fremfor at malke fodboldbranchen på grådigste vis?
Præcis. I mine øjne handler det her også meget om at Mads Øland skal retfærdiggøre sin og Spillerforeningens eksistensberettigelse, det er vel første gang i 8 år man overhovedet høre om at Spillerforeningen udfører et reelt stykke arbejde? Det er jo ikke Tyrkiet eller Grækenland det her!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 15. sep 2012, 09:23

Yankee skrev:
Det synes jeg netop ikke er fair. Uanset beløbernes størrelse og det moralske aspekt så er der sket brud på spillernes overenskomst. Det kan en fagforening altså ikke sidde overhørigt.

Husk på at klubberne også tjener millioner på spillerne. Hvis det stadig var amatører, ville vi jo ikke komme nær så mange på stadion og der ville ikke være nær så mange penge i tv-aftalen. Er det virkelig fair at klubberne har rod i papirerne og ikke etablerer de lovpligtige pensionsordninger?

Vi må også huske på, at den meget omtalte pensionsaftale med Martin Ericsson jo aldrig er blevet godkendt af DBU, som det ellers er helt fast procedure. Tillige er den lagt ind som et tillæg til Martin Ericssons kontrakt, og derfor har Martin Ericsson formentlig aldrig underskrevet den.

Klubberne har ageret ekstremt uprofessionelt, og det kan en fagforening naturligvis ikke bare acceptere. Der er nødt til at være ordnede forhold på et arbejdsmarked - også selvom spillerne ikke er lige så svage som almindelige arbejdstagere.
Netop! Spillerne er overhovedet ikke ligeså svage som almindelig lønmodtagere! Man kan næsten sige, at hver enkelt spiller tegner sin egen personlige overenskomst med sin arbejdsgiver, hvor hele humlen ved de almindelig lønmodtagere er at, de bliver nød til at organisere sig for at rykke noget. Det giver ingen mening indenfor fodboldverden, hvor meget få arbejder under de samme betingelser og samme løn. I det hele taget giver Spillerforeningen ikke meget mening, (måske kun for de mest udsatte som ungdomsspillere og dets lige)
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Reto
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Reto » 15. sep 2012, 09:35

http://www.bold.dk/nyt/From-trods-dom-H ... mine-penge" onclick="window.open(this.href);return false;

Ny hædersmand melder sig på banen, godt nok for en konkurrent.
Hvis det billede From giver af kontraktforhandlinger også er retvisende for AaB og Lynges samtaler med agenter/spillere, så er det fandme ulækkert det, der er under opsejling.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 15. sep 2012, 09:45

Reto skrev:http://www.bold.dk/nyt/From-trods-dom-H ... mine-penge

Ny hædersmand melder sig på banen, godt nok for en konkurrent.
Hvis det billede From giver af kontraktforhandlinger også er retvisende for AaB og Lynges samtaler med agenter/spillere, så er det fandme ulækkert det, der er under opsejling.
Det er så fed at se flere og flere spiller vælger pengene fra, forhåbentlig kan det presse en del af de resterende spiller til at droppe deres latterlige krav.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Indlæg af rAaBe » 15. sep 2012, 09:49

Der er vel kun få ting vi kan hænge vore hatte på i håbet om overlevelse:
1. At de spillere der har et juridisk krav kan se at de ikke har skyggen af et moralsk krav (forudsat at de har været vidende om at beløbet indeholdt feriepenge etc.).
2. Samt at AaB's goodwill er så stor hos mange spillere (men umuligt hos alle) at ovenstående gør en forskel.
3. At AaB har haft juridisk bistand inde over udformingen af kontrakter af den størrelse, og derfor kan ligge sag an imod advokate(n/rne) (som er forsikret imod den slags), for dårlig rådgivning.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 15. sep 2012, 09:50

Det er også fuldstændig HJERNEDØDT at de ikke har gjort det tydeligt i kontrakten at det her beløb er feriepenge.. eller pension

spillerne er nogle grådige svin, men fandme den person jeg er mest skuffet over i sidste ende er Lynge..
Jeg kan ikke forstå han kan lade det her ske..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 15. sep 2012, 09:54

AllanPedersen skrev:Det er også fuldstændig HJERNEDØDT at de ikke har gjort det tydeligt i kontrakten at det her beløb er feriepenge.. eller pension

spillerne er nogle grådige svin, men fandme den person jeg er mest skuffet over i sidste ende er Lynge..
Fuldstændig enig. Jeg skal ikke kunne sige om fejlen ligger hos Lynge eller andre i ledelsen, men fejlen har kostet os op imod 20 millioner kroner, så det er helt klart hér, vi burde rette vores vrede og skuffelse snarere end Spillerforeningen.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 15. sep 2012, 09:59

AllanPedersen skrev:Det er også fuldstændig HJERNEDØDT at de ikke har gjort det tydeligt i kontrakten at det her beløb er feriepenge.. eller pension

Hold nu op - din Lynge kritik er så useriøs! Lynge er sgu ikke ene mand ansvarlig for en praksis, som har været almindelig udbredt indenfor hans branche. Tværtimod har han vel blot forsøgt at gøre AaB så attraktive som muligt ved at give spillerne mulighed for at få deres penge med det samme fremfor, at en bid af kagen skulle sætte af til pension/feriepenge. Og det kan der vel være rigtigt gode grunde til i tilfælde som Johansson, som alligevel næppe bliver i DK til han er gammel. Derudover er Lynges opfattelse jo, at det har stået eksplicit i kontrakterne, at feriepenge/pension er inkluderet i bonusser - har du set en kontrakt og med sikkerhed sige det ikke er tilfældet?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 15. sep 2012, 10:00

Fremgik det ikke af Martin's Errisons sag? Nogen nævnte at det var så udspecificeret i hans kontrakt at det var inkl. at selv en 4.klasses elev ville kunne forstå det. Dette gør det selvfølgelig ikke mere lovligt!

Og please, gider du ikke prøve at skrive et indlæg uden du nævner Lynge? Det ville nok hjælpe en del på dit renomme.....

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 15. sep 2012, 10:16

thomasjn skrev:

Hold nu op - din Lynge kritik er så useriøs! Lynge er sgu ikke ene mand ansvarlig for en praksis, som har været almindelig udbredt indenfor hans branche. Tværtimod har han vel blot forsøgt at gøre AaB så attraktive som muligt ved at give spillerne mulighed for at få deres penge med det samme fremfor, at en bid af kagen skulle sætte af til pension/feriepenge. Og det kan der vel være rigtigt gode grunde til i tilfælde som Johansson, som alligevel næppe bliver i DK til han er gammel. Derudover er Lynges opfattelse jo, at det har stået eksplicit i kontrakterne, at feriepenge/pension er inkluderet i bonusser - har du set en kontrakt og med sikkerhed sige det ikke er tilfældet?
Min kritik af Lynge er useriøs?!...
Det er HAM der har lavet kontrakterne.. Det er ham det falder tilbage på.. jeg kan sku ikke bruge til en skid hvordan de har gjort tingene i AGF og Brøndby.
Det er Lynge der står med ansvaret for at vores kontrakter overholder reglerner.. Du er en så naiv blind fan hvis du bare lader ham få et frikort fordi 'sådan har andre også gjort'

Kender du udtrykket "hvis din ven hoppede i havnen....."

Det handler ikke om at gøre AaB mere attraktiv.. for det kunne han sagtens gøre på samme måde, men så skulle den feriepenge bonus være beskrevet i kontrakten
problemet er jo der intet sted står i kontrakten "det her er ferie penge, eller det her er pension"
Og det er sku da noget enhver økonomi elev ville kunne se var et problem.

Det er useriøst du kalder min kritik useriøs.. så meget taler imod lynge.. spillerforeningsformanden har sagt han har skrevet et brev til Lynge for 3 år siden og forklaret om problemet, men blev ignoreret.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 15. sep 2012, 10:18

doukas skrev:

Fremgik det ikke af Martin's Errisons sag? Nogen nævnte at det var så udspecificeret i hans kontrakt at det var inkl. at selv en 4.klasses elev ville kunne forstå det. Dette gør det selvfølgelig ikke mere lovligt!

Og please, gider du ikke prøve at skrive et indlæg uden du nævner Lynge? Det ville nok hjælpe en del på dit renomme.....
Hjælpe på mit renomme :aabfan: .. jeg vil da skide på hvad du synes om mig herinde.. klubben bløder fordi vi har en inkompentent sportsdirektør..
fandme om det skal være ulovligt at kritisere Lynge.. en mand der konsekvent fortæller det omvendte af alt hvad der reelt sker og er sket.

Derudover står der i dommen det ikke fremgik af kontrakterne, jo at ´han afskrev sig feriepenge, men ikke hvor erstatningen skulle komme fra,.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 15. sep 2012, 10:23

AllanPedersen skrev: Hjælpe på mit renomme.. jeg vil da skide på hvad du synes om mig herinde.. klubben bløder fordi vi har en inkompentent sportsdirektør..
fandme om det skal være ulovligt at kritisere Lynge.. en mand der konsekvent fortæller det omvendte af alt hvad der reelt sker og er sket.

Derudover står der i dommen det ikke fremgik af kontrakterne, jo at ´han afskrev sig feriepenge, men ikke hvor erstatningen skulle komme fra,.
Allan, gør os nu den tjeneste at klappe i, vi VED godt at du hader Lynge og vi kender din holdning til sagen, det ændrer ikke på en skid at du konstant gentager hvad allerede har skrevet 117 gange i denne tråd, fat nu bare folk ikke er enig med dig og kom videre med dit liv.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 15. sep 2012, 10:25

Mr. Larsen skrev:
AllanPedersen skrev: Hjælpe på mit renomme.. jeg vil da skide på hvad du synes om mig herinde.. klubben bløder fordi vi har en inkompentent sportsdirektør..

Allan, gør os nu den tjeneste at klappe i, vi VED godt at du hader Lynge og vi kender din holdning til sagen, det ændrer ikke på en skid at du konstant gentager hvad allerede har skrevet 117 gange i denne tråd, fat nu bare folk ikke er enig med dig og kom videre med dit liv.
du kan da bare selv fise af hvis du ikke kan tåle sandheden.. selv Lynge ved sku da han har fucket op.. han siger selv "det her falder tilbage på mig" "det rammer mig personligt"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 15. sep 2012, 10:27

Yankee skrev:

Fuldstændig enig. Jeg skal ikke kunne sige om fejlen ligger hos Lynge eller andre i ledelsen, men fejlen har kostet os op imod 20 millioner kroner, så det er helt klart hér, vi burde rette vores vrede og skuffelse snarere end Spillerforeningen.

Fejl sker, og den her er en af de dyre - det er der ikke ret meget at gøre ved nu.

Det der er horribelt er at den åbenlyse del af de her fejl ikke er rettet med det samme de kom frem. Det falder i første omgang tilbage på AaB (og klubberne) selv, men det er også helt uhørt at divisionsforeningen ikke med det samme de får henvendelsen fra spillerforening går ind i at opklare hvad der er op eller ned i det her. Hvis man læser korrespondancen mellem spiller. og divisionforening, skinner det tydeligt igennem at divisionsforeningen blot betragter spillerforening som et irriterende onde, man skal gøre alt hvad man kan for at genrere og irritere. Jeg kan godt forstå hvis spillerforeningen er lidt hævngerrig, og gerne vil gnide salt i såret.

Jeg har selv haft en del at gøre med samarbejde mellem fagforening og virksomhed (fra begge sider af bordet - i forskellige brancher - på forskellige tidspunkter i mit liv). HVis samarbejdet havde været lige så betændt der, så havde det godt nok været op ad bakke. I langt de fleste tilfælde blev der arbejdet konstruktivt hen imod løsninger til fælles bedste, og kun i situationer hvad det var helt umuligt at opnå enighed, blev overenskomsten hevet frem (begge parter kendte den selvfølgelig).

Her er vi i en situation hvor overenskomsten blev hevet frem, og den anden part slet ikke forholder sig til overtrædelserne, men blot siger, det skulle i have sagt for længe siden, og I skal forøvrigt sige det på en anden måde, før vi overhovedet gider beskæftige os med det. Divisionforening mente åbenbart at alt opklaringsarbejdet skulle ligge på spillerforenings side, og at et overenskomstbrud kun er relevant hvis det bliver opdaget - i tide.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar