Der er godt nok mange firmaer der skylder en forklaring så!Klaus skrev:Jeg synes nu godt man kan forlange en forklaring fra Viasat. I mange år, har de argumenteret med seertal for at forfordele Brøndby. Ser man på et program som Onside, er det jo blevet totalt ligegyldigt for fans af andre hold end FCK og Brøndby. På trods af vores unge knægtes fantastiske spil, er det jo ikke sådan, at AaB får mere sendetid hos Viasat. Når man benytter et begreb som match of the week antyder man jo, at der ligger en eller anden journalistisk vurdering bag valget. Denne vurdering er svær at se, og når seertallene er som de er. Ja så kunne jeg godt tænke mig at høre en forklaring.Poker-One-Kenobi skrev:Viasat skal da ikke forsvare hvorfor de gør som de gør, de lever op til aftalen og så er den ikke længere. Men send den til Divisionsforeningen, hvis det er dem som har forhandlet aftalen hjem, for det er da håbløst at pengene bliver fordelt på den måde.white splash skrev: Godt arbejde! Du burde sende dette til viasat og høre deres forsvarstale om hvorfor det er Brøndby altid skal sendes i primetime.
Tv penge
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Re: Tv penge
Det var en blæret jokedoukas skrev:Snip... Dette tal er højt sat, idet det tager som udgangspunkt at alle BØF's kampe bliver vist som Match of the Weak...
Lures
Cx
"Vi vinder guld i år...."
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Skurkene er både Viasat, Divisionsforeningen og provinsens topklubber, som af uransagelige årsager accepterer en tv-aftale, der har til formål at finansiere Brøndbys vej tilbage til toppen af dansk fodbold. Dét ønsker Viasat, for så kan de køre deres 12 timer lange optakt til kærestekampen mellem de to klubber, der elsker hinanden mest i dansk fodbold: Brøndby og FCK.
Hvem der er de største skurke, ved jeg ikke. De er det på forskellige planer:
Viasat begår dårligt journalistisk arbejde med en total skæv prioritering af stoffet. Det er grunden til, at jeg ikke har set en eneste Onside i denne sæson (ærligt). Jeg gider ikke se deres evige føljeton om, hvordan det så er gået Brøndby i denne uge, og når de fem minutter med AaB alligevel ryger på nettet senere, vælger jeg at se dem der. Jeg ser af og til søndagskampen klokken 19 og er på den måde sikkert med til at bekræfte Viasat i, at Brøndby er interessante. Men at jeg ser fodbold søndag aften skyldes alene tidspunktet, som passer mig bedre end alle de andre tidspunkter, og jeg ville kraftedme ønske, at jeg snart fik lov til at se andre end Brøndby spille!
Divisionsforeningen er også idioter, fordi de ved at strikke en tv-aftale sammen til fordel for Brøndby og FCK fungerer som interesseorgan for to klubber og ikke alle medlemsklubber. Det er vanvittigt, at de kan få den tanke, men de må jo have et klart ønske om spanske tilstande og en liga, der alene handler om to klubber fra København. Forstå det hvem som kan. Det kan kun være et ønske for kæresteparret Brøndby og FCK.
Provinsens topklubber og herimellem AaB er dog måske nok dem, vi skal skælde mest ud på i denne sammenhæng. De kunne og burde have blokeret for en tv-aftale, der så tydeligt har til formål at støtte Brøndby IF økonomisk. For det er det, den gør. De 54 millioner, der ligger i mediemarkedspuljen, svarer vel til en halv Champions League-kvalifikation, og Brøndby IF får sin fede bid af kagen, fordi provinsens topklubber har sovet i timen og accepteret en aftale, der svækker deres egen konkurrenceevne i forhold til de to i hovedstaden.
Mattias Lindstrøm ville nok have sagt fra...
Hvem der er de største skurke, ved jeg ikke. De er det på forskellige planer:
Viasat begår dårligt journalistisk arbejde med en total skæv prioritering af stoffet. Det er grunden til, at jeg ikke har set en eneste Onside i denne sæson (ærligt). Jeg gider ikke se deres evige føljeton om, hvordan det så er gået Brøndby i denne uge, og når de fem minutter med AaB alligevel ryger på nettet senere, vælger jeg at se dem der. Jeg ser af og til søndagskampen klokken 19 og er på den måde sikkert med til at bekræfte Viasat i, at Brøndby er interessante. Men at jeg ser fodbold søndag aften skyldes alene tidspunktet, som passer mig bedre end alle de andre tidspunkter, og jeg ville kraftedme ønske, at jeg snart fik lov til at se andre end Brøndby spille!
Divisionsforeningen er også idioter, fordi de ved at strikke en tv-aftale sammen til fordel for Brøndby og FCK fungerer som interesseorgan for to klubber og ikke alle medlemsklubber. Det er vanvittigt, at de kan få den tanke, men de må jo have et klart ønske om spanske tilstande og en liga, der alene handler om to klubber fra København. Forstå det hvem som kan. Det kan kun være et ønske for kæresteparret Brøndby og FCK.
Provinsens topklubber og herimellem AaB er dog måske nok dem, vi skal skælde mest ud på i denne sammenhæng. De kunne og burde have blokeret for en tv-aftale, der så tydeligt har til formål at støtte Brøndby IF økonomisk. For det er det, den gør. De 54 millioner, der ligger i mediemarkedspuljen, svarer vel til en halv Champions League-kvalifikation, og Brøndby IF får sin fede bid af kagen, fordi provinsens topklubber har sovet i timen og accepteret en aftale, der svækker deres egen konkurrenceevne i forhold til de to i hovedstaden.
Mattias Lindstrøm ville nok have sagt fra...
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
sulakvelidze
- Allstar

Allerede om et års tid er forhandlingerne om den næste tv-aftale på trapperne. Jeg håber SATME, at AaB, OB, AGF, FCM og FCN står skulder ved skulder og får pillet tv-sponsoratet af Brøndby IF ud af den næste aftale. Det kan ikke blive mere tydeligt, at Viasat mishandler den del af aftalen med økonomisk støtte til Brøndby IF, og det er på ingen måde i provinstopklubbernes interesse, at det fortsætter sådan.
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Vi, og de resterende klubber, var dog truet af FCK, som jeg forstod det, ved de sidste forhandlinger. Man havde raslet med sablen og lagde den pressball der hed, at man ville bryde aftalen hvis man ikke lavede om på nøglen, og altså forhandle privat hvor de selv mente de kunne få mere.
Og så er det oplagt, at TVtotempæls urimeligt bif-glade bestyrelsesfolk bliver helt ellevilde og byder et astronomisk beløb for bifs rettigheder, rydder sendefladen, skrotter vild med dans hvis nødvendigt og laver 5 timers optakt til hver kamp med Flemming Gehrs.
Og så er det oplagt, at TVtotempæls urimeligt bif-glade bestyrelsesfolk bliver helt ellevilde og byder et astronomisk beløb for bifs rettigheder, rydder sendefladen, skrotter vild med dans hvis nødvendigt og laver 5 timers optakt til hver kamp med Flemming Gehrs.
-
sulakvelidze
- Allstar

I så fald...hvis det sker igen, håber jeg, at Divisionsforeningen, DBU og de andre klubber lige minder FCK om, hvem der ejer det produkt, der hedder Superligaen. Så kan de true nok så meget med at bryde ud, for hvis de vil lave deres egen tv-aftale, kan de starte med at lave deres egen piratliga og se, om de kan få andre med. Det vil i så fald være til en privatturnering uden om DBU og dermed også uden adgang til UEFAs turneringer.Gentleman Finn skrev:Vi, og de resterende klubber, var dog truet af FCK, som jeg forstod det, ved de sidste forhandlinger. Man havde raslet med sablen og lagde den pressball der hed, at man ville bryde aftalen hvis man ikke lavede om på nøglen, og altså forhandle privat hvor de selv mente de kunne få mere.
Og så er det oplagt, at TVtotempæls bestyrelsesfolk bliver helt ellevilde og byder et astronomisk beløb for bifs rettigheder, rydder sendefladen, skrotter vild med dans hvis nødvendigt og laver 5 timers optakt til hver kamp med Flemming Gehrs.
Hvis de andre klubber har ladet sig presse så let, er de sgu for store amatører ved forhandlingsbordet. Fantaster som Anja Andersen og Kasi-Jesper har forsøgt med de samme trusler i håndboldens verden uden at blive taget alvorligt af andre end dem selv.
De forfordeler nu ikke Brøndby, men de andre klubber.Klaus skrev:Jeg synes nu godt man kan forlange en forklaring fra Viasat. I mange år, har de argumenteret med seertal for at forfordele Brøndby...Poker-One-Kenobi skrev:Viasat skal da ikke forsvare hvorfor de gør som de gør, de lever op til aftalen og så er den ikke længere. Men send den til Divisionsforeningen, hvis det er dem som har forhandlet aftalen hjem, for det er da håbløst at pengene bliver fordelt på den måde.white splash skrev: Godt arbejde! Du burde sende dette til viasat og høre deres forsvarstale om hvorfor det er Brøndby altid skal sendes i primetime.
http://www.biblioteksvagten.dk/svar.asp?qaid=22260" onclick="window.open(this.href);return false;
:-)
Det er korrekt, men det er desværre blevet tilladt at bruge forfordelt på den forkerte måde, fordi folk i Danmark er for dumme til at forstå orders egentlige betydning. Det samme gør sig gældende for "bjørnetjeneste" - men den slags hører vel til i "Det pisser mig af" tråden....!cJoey skrev:De forfordeler nu ikke Brøndby, men de andre klubber.
http://www.biblioteksvagten.dk/svar.asp?qaid=22260" onclick="window.open(this.href);return false;
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Mjae.... Sprognævnet registreret bare hvordan sproget bliver brugt, og har om bjørnetjeneste og forfordele blot konstateret at det bliver brugt i begge, modsatrettede betydninger og som følge deraf er udtrykkene ubrugelige i praksis.le Cid skrev:Det er korrekt, men det er desværre blevet tilladt at bruge forfordelt på den forkerte måde, fordi folk i Danmark er for dumme til at forstå orders egentlige betydning. Det samme gør sig gældende for "bjørnetjeneste" - men den slags hører vel til i "Det pisser mig af" tråden....!cJoey skrev:De forfordeler nu ikke Brøndby, men de andre klubber.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Super Hansen
- 2. div

- Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
- Geografisk sted: Mariager
cJoey skrev:De forfordeler nu ikke Brøndby, men de andre klubber.Klaus skrev:Jeg synes nu godt man kan forlange en forklaring fra Viasat. I mange år, har de argumenteret med seertal for at forfordele Brøndby...Poker-One-Kenobi skrev:Viasat skal da ikke forsvare hvorfor de gør som de gør, de lever op til aftalen og så er den ikke længere. Men send den til Divisionsforeningen, hvis det er dem som har forhandlet aftalen hjem, for det er da håbløst at pengene bliver fordelt på den måde.white splash skrev: Godt arbejde! Du burde sende dette til viasat og høre deres forsvarstale om hvorfor det er Brøndby altid skal sendes i primetime.
http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... perligaen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Håber at den aftale der er beskrevet som 2012 - 2015 i denne artikel er den der gælder.
Dog lugter pkt. 3 en hele del af københaveneri....
-
Kristian1977
- 2. div

- Geografisk sted: Vadum
- Kontakt:
http://www.nordjyske.dk/nyheder/lynge-s ... a2f/2/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
May AaB be with you
Han er vist ikke meget for at spille nogle kort over på hånden af spillerforeningen, siden han ikke nævner den udgift, som den direkte årsag til at at der skal holdes igen.Kristian1977 skrev:http://www.nordjyske.dk/nyheder/lynge-s ... a2f/2/1513
Det er jo nu ret tydeligt at klubbernes taktik (gennem divisionsforeningen) med at lurepasse og håbe på at problemerne vil gå væk af sig selv var forfejlet. For nu at sige det på nordjysk, er jeg ikke overbevist om det smarte i at holde fast på den taktik. Jeg håber godtnok at Lynge har nogle trumfer at smide på bordet, når spillerforeningen nu kommer og beder alle tilgodehavener fra en ende af, siden han ikke bare selv vil sætte beløb på.
Krigen kommer nok til at gå på information, så klubberne håber på at spillerforeningen ikke kender til så mange af sagerne, og på den måde håber de at slippe billigere, mens Spillerforeningens holdning er at klubberne selv skal gennemgå alle deres kontrakter og sørge for at betale alle steder hvor der ikke er administreret efter reglerne.
Iht. almindelig god opførsel og voldgiftsafgørelsen ville spillerforeningens approach nok være den korrekte for klubberne at indtage også, men det lader til at de kæmper med de yderste af neglene for at spare de sidste penge (og det kan jo være et spørgsmål om overlevelse), men jeg synes godtnok de virker til at klubberne leger med ilden, hvis de mener at dommen var klar nok til at de skal klappe hælene i og betale med det samme, uanset om de mener det var en fair dom eller ej - og om det er fair at de også skal betale for alle dem, der ikke aktivt har bedt om det.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Kristian1977
- 2. div

- Geografisk sted: Vadum
- Kontakt:
Bundby får mange TV-penge. WTF. Hvad skal man sige??
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 838215.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 838215.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
May AaB be with you
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Viasat skal nok begynde at blande kortene anderledes naar Broendby ryger ud af superligaen paa den ene eller anden maade.Kristian1977 skrev:Bundby får mange TV-penge. WTF. Hvad skal man sige??
Viasat viser jo også kampene i viasatdivisionen, så bliver det nok bare derfra de viser fra søndag aften kl 18
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
nik skrev:Viasat viser jo også kampene i viasatdivisionen, så bliver det nok bare derfra de viser fra søndag aften kl 18
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
sulakvelidze
- Allstar

Lad os bare sige det, som det er: Viasat er Brøndbys hovedsponsor. Officielt har den tidligere storklub ingen hovedsponsor, men i realiteten har de i form af Viasat, som poster millioner af kroner i kassen på Brøndby IF. Og det endda, selv om seerne er ved at have fået nok.
I søndags så kun 138.000 med, da Brøndby mødte Randers på ugens bedste tv-tidspunkt. Samme dag spillede OB mod AGF - en kamp, der for den neutrale iagttager og for op imod en million indbyggere i og omkring landets to største provinsbyer var meget mere interessant end Brøndbys kamp i Randers. Det er selvfølgelig en påstand, der kræver dokumentation, så den kommer her: For fem måneder trak kampen mellem OB og AGF (nummer ti og fem i Superligaen) hele 167.000 seere til en mandagskamp på TV2 Sport.
Den tager vi lige igen for Viasat:
Randers – Brøndby (søndag aften) 138.000 seere
OB – AGF (mandag aften) 167.000 seere
Der var altså flere end 20 procent flere seere på OB-AGF på TV2 Sport end til Randers-Brøndby på 3+. Og det endda, selv om Brøndbys kamp som altid blev spillet på ugens bedste tidspunkt.
Men Viasat havde altså fravalgt OB-AGF. Det havde de gjort, selv om tallene fortalte, at de burde have gjort noget andet, for også sidste gang, Randers og Brøndby mødtes, var der færre seere end til OB-AGF i sidste sæson:
April 2011: Randers - Brøndby 156.000 seere mandag aften på 3+.
April 2012: OB - AGF 167.000 mandag aften på TV2 Sport.
Så hvis Viasat ellers skulle have været tro imod deres egne argumenter, var der kun et rigtigt valg som Match of The Week i søndags: OB-AGF. Men Viasat er ikke tro imod deres egne argumenter. De er tro mod deres forhold til Brøndby IF.
Andre facts:
Søndagskampen mellem AaB og AGF fra november 2011 trak med 142.000 seere flere seere end Randers-Brøndby gjorde i søndags.
Kun to gange i denne sæson har Brøndby trukket flere end 167.000 seere.
Og vi kan se på tv-tallene fra de ni mandagskampe, Gallup har tal på for denne sæson. Brøndby har kun én gang været mandagskamp. Se selv, hvor populære de er hos seerne:
Sønderjyske – OB 113.000
AGF – Esbjerg 108.000
AaB – Esbjerg 106.000
AGF – FCM 98.000
Horsens – AGF 89.000
Horsens – FCN 88.000
Randers – Esbjerg 84.000
Brøndby – Silkeborg 71.000
SønderjyskE – Horsens 51.000
Men det har alt sammen ingen betydning. Viasat kigger nemlig ikke på tv-tal. Hvis de gjorde, havde de valgt OB-AGF i søndags. Viasat kigger på tilhørsforhold, og da de som Brøndby IFs reelle hovedsponsor har en interesse i at få Brøndby tilbage til dansk fodbolds top, gør de selvfølgelig alt for at sikre det.
Det er intet mindre end en skandale. En skandale, der rammer både dansk fodbold og fans af alle andre klubber end Brøndby IF. Men den største skandale er faktisk, at AaB, AGF, OB og de andre større klubber sammen med DBU og Divisionsforeningen sidder med hænderne i skødet og accepterer, at Viasat pumper millioner af kroner i kassen på Brøndby IF.
I søndags så kun 138.000 med, da Brøndby mødte Randers på ugens bedste tv-tidspunkt. Samme dag spillede OB mod AGF - en kamp, der for den neutrale iagttager og for op imod en million indbyggere i og omkring landets to største provinsbyer var meget mere interessant end Brøndbys kamp i Randers. Det er selvfølgelig en påstand, der kræver dokumentation, så den kommer her: For fem måneder trak kampen mellem OB og AGF (nummer ti og fem i Superligaen) hele 167.000 seere til en mandagskamp på TV2 Sport.
Den tager vi lige igen for Viasat:
Randers – Brøndby (søndag aften) 138.000 seere
OB – AGF (mandag aften) 167.000 seere
Der var altså flere end 20 procent flere seere på OB-AGF på TV2 Sport end til Randers-Brøndby på 3+. Og det endda, selv om Brøndbys kamp som altid blev spillet på ugens bedste tidspunkt.
Men Viasat havde altså fravalgt OB-AGF. Det havde de gjort, selv om tallene fortalte, at de burde have gjort noget andet, for også sidste gang, Randers og Brøndby mødtes, var der færre seere end til OB-AGF i sidste sæson:
April 2011: Randers - Brøndby 156.000 seere mandag aften på 3+.
April 2012: OB - AGF 167.000 mandag aften på TV2 Sport.
Så hvis Viasat ellers skulle have været tro imod deres egne argumenter, var der kun et rigtigt valg som Match of The Week i søndags: OB-AGF. Men Viasat er ikke tro imod deres egne argumenter. De er tro mod deres forhold til Brøndby IF.
Andre facts:
Søndagskampen mellem AaB og AGF fra november 2011 trak med 142.000 seere flere seere end Randers-Brøndby gjorde i søndags.
Kun to gange i denne sæson har Brøndby trukket flere end 167.000 seere.
Og vi kan se på tv-tallene fra de ni mandagskampe, Gallup har tal på for denne sæson. Brøndby har kun én gang været mandagskamp. Se selv, hvor populære de er hos seerne:
Sønderjyske – OB 113.000
AGF – Esbjerg 108.000
AaB – Esbjerg 106.000
AGF – FCM 98.000
Horsens – AGF 89.000
Horsens – FCN 88.000
Randers – Esbjerg 84.000
Brøndby – Silkeborg 71.000
SønderjyskE – Horsens 51.000
Men det har alt sammen ingen betydning. Viasat kigger nemlig ikke på tv-tal. Hvis de gjorde, havde de valgt OB-AGF i søndags. Viasat kigger på tilhørsforhold, og da de som Brøndby IFs reelle hovedsponsor har en interesse i at få Brøndby tilbage til dansk fodbolds top, gør de selvfølgelig alt for at sikre det.
Det er intet mindre end en skandale. En skandale, der rammer både dansk fodbold og fans af alle andre klubber end Brøndby IF. Men den største skandale er faktisk, at AaB, AGF, OB og de andre større klubber sammen med DBU og Divisionsforeningen sidder med hænderne i skødet og accepterer, at Viasat pumper millioner af kroner i kassen på Brøndby IF.
-
sulakvelidze
- Allstar

Vi kan såmænd tage næste weekends Viasat-valg med. På søndag har de valgt at vise Brøndby-AaB, og det kan man som AaB-fan jo bare være glad for. Men hvis Viasat ellers skulle følge deres eget argument om seertal, skulle de vælge Esbjerg-FCK som ugens søndagskamp.
Sidste år trak Brøndby-AaB 165.000 seere.
Sidste gang FCK-Esbjerg var på skærmen, var der 195.000 seere.
Begge kampe var på 3+. Eneste forskel er, at Brøndby-AaB var en søndagskamp. FCK-Esbjerg var onsdag aften. Så heller ikke her falder en direkte sammenligning ud til Brøndbys fordel. Tværtimod er der med Viasats egen argumentation om tv-tal kun et rigtigt valg som Match of The Week på søndag: FCK-Esbjerg.
Begge kampe var på 3+. Eneste forskel er, at Brøndby-AaB var en søndagskamp. FCK-Esbjerg var onsdag aften. Så heller ikke her falder en direkte sammenligning ud til Brøndbys fordel. Tværtimod er der med Viasats egen argumentation om tv-tal kun et rigtigt valg som Match of The Week på søndag: FCK-Esbjerg.
Kunne du ikke maile din argumentation til Brüchmann på BT som tror noget andet fra sin høje hest. se dette blog indlæg.sulakvelidze skrev:Vi kan såmænd tage næste weekends Viasat-valg med. På søndag har de valgt at vise Brøndby-AaB, og det kan man som AaB-fan jo bare være glad for. Men hvis Viasat ellers skulle følge deres eget argument om seertal, skulle de vælge Esbjerg-FCK som ugens søndagskamp.
http://blogs.sporten.dk/2012/09/23/kom-sa-jylland/" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Må indrømme - kan sgu ikke lade være med at se BIF's kampe, men det er fordi jeg så inderligt ønsker de klarer sig dårligt. Kun ved at Brøndby rykker ned, vil fokus (forhåbentlig) bliver flyttet fra den skod klub, som har fået så meget hjælp fra alle mulige kanter og er lykkes med at fucke det up big time. Brøndby fortjener baseret på de sidste 10-15 år kun at være en parentes i dansk fodbold. Men sådan er virkeligheden desværre ikke, og det er i særdeleshed Viasat der har været medvirkende til det.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"