Kamptråd: AaB - Esbjerg d. 24-09-2012 kl. 19.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg d. 24-09-2012 kl. 19.00

Indlæg af Flower » 24. sep 2012, 20:55

Tja så blev det hverdag igen.. AaB bare ikke skarpe nok foran målet. Esbjerg var kyniske og havde vel kun 2-3 reelle chancer..
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 24. sep 2012, 20:55

Forsvar, ok.
Midtbane, tjae.
Angreb, øv.

Der var mange ting der ikke fungerede i dag, og Esbjerg havde den helt rette taktik mod os. I en kamp som denne savner jeg Lucas i stedet for Curth. Vores angribere var alt for stationænere til så kompakt et forsvar.

Ellers ikke så meget at sige. Den skulle jo komme, og så hellere mod et bundhold, end en direkte konkurrent.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 24. sep 2012, 20:56

Det skulle jo ske på et tidspunkt. Vi kan altså stækkes af hold som står dybt, har selvtillid og fighter om hver eneste bold. Spillet var måske ikke det bedste i dag, men vi viser alligevel høj moral efter den første kasse og får lavet et godt tryk som sædvanligvis ville give en kasse.

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 24. sep 2012, 20:57

Esbjerg var bare mest effektive idag, og så tog deres målmand det som han skulle i en jævn kedelig kamp

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Corona » 24. sep 2012, 21:02

Var jeg den eneste der bemærkede at Hradecky, ved 0-2 målet, vendte sig mod Spar Nord og gav os fingeren? Pinligt...
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
bøllemis
1. div
1. div
Favoritspiller: CR7
Geografisk sted: 9200

Kamptråd: AaB - Esbjerg d. 24-09-2012 kl. 19.00

Indlæg af bøllemis » 24. sep 2012, 21:05

Jeg tror sådan et nederlag kan være sundt. Drengene finder ud af at INTET kommer af sig selv, men gennem hårdt arbejde.

Er sikker på der kommer stribe sejre herefter :-)
JA DAAAAAAAAA!!!!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 24. sep 2012, 21:07

Sporten.dk's overskrift om kampen: "Braithwaite sender Brøndby under stregen".

Så fik man da bekræftet, hvorfor det er vigtigt at få københavnerpressens pisgule yndlingshold sendt helt ud.

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 24. sep 2012, 21:09

Brøndby skal nok overleve nu hvor de ser ud til at få tilført penge

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Sv: Kamptråd: AaB - Esbjerg d. 24-09-2012 kl. 19.00

Indlæg af budo » 24. sep 2012, 21:09

Jeg hader virkelig det her scenarie, hvor de spiller pænt men kedeligt, indtil de kommer bagud. Så tager fanden ved dem og de spiller som de skulle have giet heller tiden.

Træls kamp, som man kommer i dårligt humør af.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Popnizzen » 24. sep 2012, 21:11

Jeg tror så til gengæld at vi bliver ramt af en stime af dårlige resultater nu. Jeg er bange for det hedder 1 point i Silkeborg og 0 imod BØF. Jeg vil ikke mene vi har spillet over evne, men at det har kunne ses at vi har manglet Lucas. Kreativiteten har været en mangelvare oppe i front siden han er smuttet.
„The less you care, the happier you will be.“

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 24. sep 2012, 21:20

Popnizzen skrev:Jeg tror så til gengæld at vi bliver ramt af en stime af dårlige resultater nu. Jeg er bange for det hedder 1 point i Silkeborg og 0 imod BØF. Jeg vil ikke mene vi har spillet over evne, men at det har kunne ses at vi har manglet Lucas. Kreativiteten har været en mangelvare oppe i front siden han er smuttet.

Arh hva? Nu har vi vist nok slået både Sønderjyske og Randers uden Lucas, så det er vist ikke hele forklaringen. Men dagen i dag viste, at vi mangler fysik i front, hvis modstanderen står meget lavt. Alligevel burde Helenius og Curth have forvaltet deres chancer bedre, for en rød føring havde EFB ikke kunne svare på.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 24. sep 2012, 21:24

Popnizzen skrev:Jeg tror så til gengæld at vi bliver ramt af en stime af dårlige resultater nu. Jeg er bange for det hedder 1 point i Silkeborg og 0 imod BØF. Jeg vil ikke mene vi har spillet over evne, men at det har kunne ses at vi har manglet Lucas. Kreativiteten har været en mangelvare oppe i front siden han er smuttet.
Ikke nok med det. Vi får tre-fire alvorlige skader, vi dømmes til at skal af med 26 millioner i Ferie-gate og Kusk annoncerer, han skifter til Brøndby som første indkøb for alle deres nye millioner.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 24. sep 2012, 21:31

NIN den fromme skrev:
Ikke nok med det. Vi får tre-fire alvorlige skader, vi dømmes til at skal af med 26 millioner i Ferie-gate og Kusk annoncerer, han skifter til Brøndby som første indkøb for alle deres nye millioner.
Hold nu kæft

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Geografisk sted: Færøkroen

Indlæg af Jonas K » 24. sep 2012, 21:41

Skidt kamp af drengene idag.

Som jeg ser det er det især på den centrale vi taber kampen, Wurtz og Augu har kørt med faste roller, RW defensivt og Augu offensivt. Idag lå PK defensivt og RW offensivt, skidt skidt disposition af Kent

Derudover savnede jeg at kanterne byttede plads, Kusk var låst på den venstre, og Wichman / Dalle kombinen fungerede slet ikke. Dalles dårligste kamp længe, selvom han havde gode aktioner.

Esbjerg ville det mere end os idag, håber at se en trodsreaktion på søndag mod Silke, også Augu tilbage på midten!!
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold

Indlæg af Popnizzen » 24. sep 2012, 21:44

Fuck havde lige glemt jeg havde bevæget mig ind på DEBATside.dk hvor man ikke må ytre sin egne holdninger... Er klar over at vi vinder 2 kampe stort efter Lucas' afgang, men jeg synes også det er tydeligt i de to kampe at vi ikke har det samem drive oppe i front. Vi scorer mange mål der men det er sgu også for at være ærlig en kombination af held og at vi har en vis tro på tingene.
Når jeg tror vi kun får 1 point i de næste to kampe, så er det skam ikke for at være negativ. Jeg håber da på 6 point, men nu har jeg snart fulgt AaB i 100 år og har man lært noget af det som fan, er det at forvente bølgedal efter bølgetop. Alt i spillet i dag indikerer at bølgedal.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 24. sep 2012, 21:48

Til Helvede med dette nederlag. Det skulle jo komme - som jeg også skrev tidligere i tråden i formiddags.
Esbjerg spillede os helt rigtigt (ærlig talt er jeg overrasket over det først sker nu).
Ca. 2 milimeter mellem kæderne og utrolig stram organisation. DET er sku svært at stille op imod.

Op med hovederne knægte. Vi må bruge nederlaget til noget positivt - en opvågning på at træerne trods alt ikke vokser ind i himlen.
Og det er jeg sikker på Kent har helt styr på...

Der var jo ikke så mange positive indslag i dag - men jeg elsker bare fortsat at se på Dalsgaards gå-på-mod. Det kan sku godt være det ikke lykkes hver gang (langt fra) - men han vil sku noget den knægt.

Ahlmann var forfærdelig i første halveg - men det var godt at se at han trods alt hev sig op og gjorde det bedre i anden.

Würtz skuffer mig nok mest i dag, med et hav af skæverter. Han skal bare ikke ligge på den offensive midt. Jeg tillader mig at se lidt kritisk på Kent (som jeg ellers ser en kæmpe stjerne i) over den disposition.

Måske det alligevel er Augo-effekten der er tale om igen :o

Nej, skide være med det - vi kommer igen. Sådanne kampe vil der komme mange af i sæsonen. Jeg er bare overvældet over at der trods alt ikke har været flere på nuværende tidspunkt. Op med hovederne Jungs. Fremad.

Vi smadrer Silkehår næste gang. Jeg har booket en plads på deres klamme stadion.

ALLEZ!
Bienvenu Bassogog!

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 24. sep 2012, 21:55

Tja for mig at se var det
1: alt alt for mange fejlafleveringer over hele linien. Enkelte spillere kan gøres til syndebuk for de 2 mål, men faktum er at det lige så godt kunne være en af de andre 10-15 grelle fejlafleveringer der kunne være udmyntet i målene

2: klassespil fra esbjergs sidste skanse. Curths hovedstød, helenius frispark er to eksempler på bolde der ligeså godt kunne være gået ind

Lig dertil at vi til tider nærmest vil spille bolden ind over stregen, i stedet for at tage flere chancer udefra.

Jeg ser mere kampen som en vi hvor vi ikke havde marginalerne fremfor en kamp der varsler dommedag.

Olly
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Indlæg af Olly » 24. sep 2012, 22:05

Hold da kæft et defensiv indstillet Esbjerg hold. Effektiv men godt nok ikke seværdig.
Men der er ingen der kan huske den her kamp når vi har hentet 9 point i de næste 3 kampe. Den her kamp var nok den bedste de kunne tabe. Normalt har jeg en rigtig træls følelse når jeg tager fra stadion og drengene har tabt. Den følelse har jeg slet ikke i dag. Jeg er sikker på de nok skal komme ovenpå igen og tager helt sikkert 3 point på søndag mod Silkeborg.
Største skuffelse i dag er at Kayke først kommer på banen 10 minutter før tid.

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 24. sep 2012, 22:30

Det var ikke en forfærdelig AaB-kamp. Der var stadig mange gode takter og små tryllerier. Jeg havde på forhånd mine bange anelser af flere grunde: En modstander som både har stor selvtillid og dyb pointhunger i øjeblikket er en sjælden og farlig ting at løbe i, og med sådan en modstander med opadgående formkurve har man virkelig fået sin opgave for. Vi blev ofre for et momentum, der til forveksling ligner vores eget fra 19-1 stimen.

Man er ikke overlegen mentalt, så man behøver at være det fysisk, teknisk og taktisk. Så er der der skidte vejr, forventningspresset på AaB og en hjemmebanefavoritrolle, som tynger mod en modstander, der ligger i bunden.

Alt lagde simpelthen op til kold dukkert i aften, men jeg frygter ikke for de kommende kampe: Holdet så stadig meget intakt ud og kunne trylle sig til pæne chancer. Den største bekymring er Helenius, men han er ingen Bræmer eller Schwartz - han kommer til at score igen! Og vi snupper også langt de fleste point i resten af efteråret, tror jeg på.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold

Indlæg af Popnizzen » 24. sep 2012, 22:36

Men fabbe hvad er forskellen på Silkeborg som vi har på søndag og så på den måde du beskriver EfB på i dag? Vi kommer til at få akkurat samme problemer imod et pointhungrende Silkeborg hold som kommer til at stå dybt imod os

Besvar