Kamptråd: AaB - Esbjerg d. 24-09-2012 kl. 19.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg d. 24-09-2012 kl. 19.00

Indlæg af astonvilla » 24. sep 2012, 22:40

Popnizzen skrev:Men fabbe hvad er forskellen på Silkeborg som vi har på søndag og så på den måde du beskriver EfB på i dag? Vi kommer til at få akkurat samme problemer imod et pointhungrende Silkeborg hold som kommer til at stå dybt imod os
For det første, så spiller Silkehår på hjemmebane (og kan vel derfor ikke stille sig som EB gjorde).
For det andet, så har vi nu fået et spark i røven på at vi ikke kan gå på vandet.
For det tredje, så er EB et langt bedre hold end Silkehår.

Tror på sejr dernede.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 24. sep 2012, 22:41

Popnizzen skrev:Men fabbe hvad er forskellen på Silkeborg som vi har på søndag og så på den måde du beskriver EfB på i dag? Vi kommer til at få akkurat samme problemer imod et pointhungrende Silkeborg hold som kommer til at stå dybt imod os
Esbjergs hold ser jeg som et niveau over Silkeborgs, og så har SIF endda en træner, der tilsyneladende har et lidt for romantisk syn på fodbold til at ville ødelægge en kamp på samme måde som EfB fornuftigt gjorde i aften!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 24. sep 2012, 22:42

På baggrund af falliterklæringen Keld Bordinggaard er jeg ikke så bekymret for kampen mod Silkeborg. De tror jo de skal være boldbesiddende og skabe kampe osv. - det passer meget godt til vores forcer.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 24. sep 2012, 22:51

le Cid skrev:
Esbjergs hold ser jeg som et niveau over Silkeborgs, og så har SIF endda en træner, der tilsyneladende har et lidt for romantisk syn på fodbold til at ville ødelægge en kamp på samme måde som EfB fornuftigt gjorde i aften!
Enig Le Cid! Men jeg synes nu ikke vi skal pege fingre af EB for at ødelægge kampen i aften. De spillede ekstemt klogt med nul mellemrum at spille i og en stram organisation. Som absolut bundhold er det den eneste vej frem - og det var godt gået af dem.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 24. sep 2012, 23:04

Så er jeg også nået hjem til tastaturet.

Det var en træls kamp i dag. Det var ikke så meget det, at vi tabte, det skulle jo ske på et tidspunkt. Det var mere indsatsen, jeg synes den var gal med. Vi spillede faktisk først rimeligt da Esbjerg havde scoret.

Vi har et ungt hold, og vi vidste alle, at der vil komme en del udsving over sæsonen. Lad dette være et wakeupcall til de unge spillere om, at træerne ikke vokser ind i himlen. Jeg synes, at det var midtbanen, der så mest skidt ud i dag. Angriberne har fornuftige forsøg på de relativt få chancer de fik. Til gengæld havde vi store problemer på midten. Jeg ved ikke om det var savnet af Augu, eller vi bare ramte en dag, hvor ingen spillede op til niveau.

Men når alt er sagt, så har holdet stadigvæk fortjent al mulig opbakning. Et tilskuertal på over 8000 mandag aften, hvor det pisregnede er mere end godkendt, og jeg håber der skal mere end et enkelt nederlag til at pille selvtilliden ud af holdet. Jeg tror, vi banker Silkeborg, og så kører det igen :aabfan:

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 24. sep 2012, 23:24

Ærgerligt.. Min eneste kommentar til kampen.

Og så et stort ønske herfra, kan folk ikke tage sig sammen, og tage bilen eller springe i en af de tilbud der er på busser fra Aalborg på søndag. Det er sgu ikke når vi er foran 3 og 4-0 drengene har brug for opbakning, men tilgengæld i en kamp imod et silkeborg hold der har alt at vinde på hjemmebane på søndag.

Det tager vel cirka 2 timer og kører derned, kampen starter kl. 14 så man kan endda nå hjem til aftensmad og søndagshygge med lillemor efterfølgende.

Nederlaget skulle komme på et tidspunkt, men vi ligger stadig som nummer 2!

Vi ses forhåbentlig i silkeborg!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 24. sep 2012, 23:43

Det var satans! Så fik modstanderne endelig nogle marginaler på deres side, vi manglede lidt kvalitet på den sidste 3. del i tanke og handling, men altså meget ringe spillede vi altså heller ikke i dag.

Men der er slet ikke nogen grund til at de gode vibrationer skulle være forsvundet til lørdag, vi fortsætter ufortrødent, lad os alle komme ned til Silkeborg og få støttet de unge knejter til en sejr!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. sep 2012, 23:49

Fabbe skrev:Det var ikke en forfærdelig AaB-kamp. Der var stadig mange gode takter og små tryllerier. Jeg havde på forhånd mine bange anelser af flere grunde: En modstander som både har stor selvtillid og dyb pointhunger i øjeblikket er en sjælden og farlig ting at løbe i, og med sådan en modstander med opadgående formkurve har man virkelig fået sin opgave for. Vi blev ofre for et momentum, der til forveksling ligner vores eget fra 19-1 stimen.

Man er ikke overlegen mentalt, så man behøver at være det fysisk, teknisk og taktisk. Så er der der skidte vejr, forventningspresset på AaB og en hjemmebanefavoritrolle, som tynger mod en modstander, der ligger i bunden.

Alt lagde simpelthen op til kold dukkert i aften, men jeg frygter ikke for de kommende kampe: Holdet så stadig meget intakt ud og kunne trylle sig til pæne chancer. Den største bekymring er Helenius, men han er ingen Bræmer eller Schwartz - han kommer til at score igen! Og vi snupper også langt de fleste point i resten af efteråret, tror jeg på.
Rart at høre at jeg ikke er det eneste der synes vi faktisk spiller stort set lige så godt, som i mange af de andre kampe, hvor vi bare scorede.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. sep 2012, 23:52

Nu er mit kendskab til kampen udelukkende TV2 Sports sammendrag. Der virker det til, at vi havde chancerne til at score, men da de ikke går ind, så løber de op og scorer mod os. Altså utur.

Vi producerer stadig en del chancer og afslutter hæderligt, men ind ville den ikke. De har nogle få chancer som de udnytter. Det sker altså en gang eller to i løbet af sæsonen.

Forhåbentlig kan vi rette op på det mod Silkeborg.
- FlæskeFrank

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 25. sep 2012, 09:31

Det her nederlag er selvfølgelig pisse ærgerligt, men denne kamp havde været præcist ligesom de 5 forrige, hvis ikke esbjergs målmand havde haft så mange gode redninger. Han holdt dem i den grad inden i kampen! Vi havde været foran med 3, da de scorede deres første, hvis ikk han stod så godt.

Op med hovedet, det er sundt at mærke der stadig skal arbejdes for pointene.
Og helt ærligt, skal vi tabe point, så lad os da gøre det til bundproppen, som intet har med os at gøre og som kan gøre det sværere at overleve for brøndby!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 25. sep 2012, 10:07

Zee skrev:Det her nederlag er selvfølgelig pisse ærgerligt, men denne kamp havde været præcist ligesom de 5 forrige, hvis ikke esbjergs målmand havde haft så mange gode redninger. Han holdt dem i den grad inden i kampen! Vi havde været foran med 3, da de scorede deres første, hvis ikk han stod så godt.

Og helt ærligt, skal vi tabe point, så lad os da gøre det til bundproppen, som intet har med os at gøre og som kan gøre det sværere at overleve for brøndby!
Ja, kommentatorerne sagde det meget godt, han konkurrerede om at blive man of the match med en dobbelt målscorer! Det første mål blev afgørende, for det gjorde det muligt for fiskerne at fortsætte deres trawleragtige spil, imens vi var nødt til at satse og leve med et kontramål.

Spillet var ok bortset fra nogle virkelig håbløse boldtab, men vi fortsætter med at spille fodbold og jeg elsker bare at se tre-fire førstegangsafleveringer i træk på et AaB hold af unge drenge. Selvfølgelig havde Lucas været god i netop den her type kampe, men det er klart at vi ikke kan sælge en spiller til Ajax for 10 millioner og så ikke have et hul bagefter, nu skal vi bare have fyldt det hul op med noget andet. Jeg kunne godt tænke mig at se Kusk spille den rolle Lucas havde, som et forsøg, synes han har mange af de samme kvaliteter. Det kræver dog nok at Duen kommer tilbage i topform og startopstillingen.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 25. sep 2012, 10:51

http://www.bold.dk/nyt/Wuertz-Skal-bevi ... et-tophold" onclick="window.open(this.href);return false;

Synes denne indstilling er prisværdig... Tror på en mere velsmurt maskine mod Silkeborg og en mere kynisk tilgang i begge felter...

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 25. sep 2012, 11:22

Poker-One-Kenobi skrev:
Zee skrev:Det her nederlag er selvfølgelig pisse ærgerligt, men denne kamp havde været præcist ligesom de 5 forrige, hvis ikke esbjergs målmand havde haft så mange gode redninger. Han holdt dem i den grad inden i kampen! Vi havde været foran med 3, da de scorede deres første, hvis ikk han stod så godt.

Ja, kommentatorerne sagde det meget godt, han konkurrerede om at blive man of the match med en dobbelt målscorer! Det første mål blev afgørende, for det gjorde det muligt for fiskerne at fortsætte deres trawleragtige spil, imens vi var nødt til at satse og leve med et kontramål.

Spillet var ok bortset fra nogle virkelig håbløse boldtab, men vi fortsætter med at spille fodbold og jeg elsker bare at se tre-fire førstegangsafleveringer i træk på et AaB hold af unge drenge. Selvfølgelig havde Lucas været god i netop den her type kampe, men det er klart at vi ikke kan sælge en spiller til Ajax for 10 millioner og så ikke have et hul bagefter, nu skal vi bare have fyldt det hul op med noget andet. Jeg kunne godt tænke mig at se Kusk spille den rolle Lucas havde, som et forsøg, synes han har mange af de samme kvaliteter. Det kræver dog nok at Duen kommer tilbage i topform og startopstillingen.
Jeg er helt enig i at Kusk vil kunne spille den 10´er plads som Lucas spillede. Det betyder også at vi igen kan få Helenius op i afslutter rollen, selvom han egentligt gør det godt som oplægger. Fordelen er at Curth så kan komme ud af startopstillingen, jeg ved god at han har scoret tre mål i de seneste tre kampe, men for s…. han er ringe. Han er langsom og tung, kan overhovedet ikke drible og er ikke en spil station hvilket tydeligt ses ved 0-2 målet i går hvor han taber en ufarlig bold midt på efb halvdel med ryggen mod mål.
Due ud på kanten, men efter samme taktik som nu hvor kanter trækker mod midten og overlader fløjspillet til backerne vil fungere, da Duens manglende hurtighed til den position så ikke bliver udstillet. Derfor fungerer det også for Wichmann fordi den udfordrende del af fløjspillet overlades til Dalsgaard.
Kusk har nogle fantastiske vendinger på små områder, et godt blik for spillet, hurtighed og skud med begge ben. Den oplagte del piero.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. sep 2012, 14:50

Maglau skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:

Jeg er helt enig i at Kusk vil kunne spille den 10´er plads som Lucas spillede. Det betyder også at vi igen kan få Helenius op i afslutter rollen, selvom han egentligt gør det godt som oplægger. Fordelen er at Curth så kan komme ud af startopstillingen, jeg ved god at han har scoret tre mål i de seneste tre kampe, men for s…. han er ringe. Han er langsom og tung, kan overhovedet ikke drible og er ikke en spil station hvilket tydeligt ses ved 0-2 målet i går hvor han taber en ufarlig bold midt på efb halvdel med ryggen mod mål.
Due ud på kanten, men efter samme taktik som nu hvor kanter trækker mod midten og overlader fløjspillet til backerne vil fungere, da Duens manglende hurtighed til den position så ikke bliver udstillet. Derfor fungerer det også for Wichmann fordi den udfordrende del af fløjspillet overlades til Dalsgaard.
Kusk har nogle fantastiske vendinger på små områder, et godt blik for spillet, hurtighed og skud med begge ben. Den oplagte del piero.
Jeg er meget uenig i at Lucas spillede på en 10er position for os, han lå efter min mening som ren angriber. 10er positionen på vores hold mener jeg snarere er højre kant, som har en langt større frihed og ligger meget mere centralt end venstrekant... her må jeg til gengæld sige at jeg godt kunne tænke mig at se Kusk igen. Problemet er bare at Wichmann på en venstrekant automatisk også vil søge en del ind i banen, så det kræver nok at Due ryger ind der.

Topic: Op på hesten igen. Jeg tror, og håber, dette bare var et enkelt skvulp hvor skarpheden og marginalerne manglede. Jeg er sikker på vi havde kørt den hjem hvis det var os der var kommet foran 1-0. Jeg synes ikke spillet var super prangende, men absolut heller ikke skidt, og i perioder så det rigtigt godt ud. Lidt mere skarphed mod Silkeborg, så tror jeg absolut vi har gode chancer for at vinde den kamp. Forhåbentligt er Augo også tilbage til næste kamp, jeg synes vi savnede hans power en smule, selv om PK bestemt spillede en ok kamp.

Iøvrigt må Lynge tage nederlaget på sin kappe, han stod og jinxede lortet helt vildt i tv interviewet lige før kampen.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 25. sep 2012, 15:59

Maglau skrev: Fordelen er at Curth så kan komme ud af startopstillingen, jeg ved god at han har scoret tre mål i de seneste tre kampe, men for s…. han er ringe.
Det der forstår jeg slet, slet ikke. Curth har også i går vores i særklasse bedste forsøg. Det er vel kun en verdensklasseredning, der skiller ham fra at være 4 mål i 3 kampe. Jeg har grumme svært ved at se alternativerne til vores nuværende angreb. Det er klart, at en Due i topform vil trænge sig gevaldigt på til en startopstilling. Men så synes jeg, man skal spille med Due og Kusk på hver sin fløj, med Augu og Wurtz centralt.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 25. sep 2012, 17:08

Efter at have set klip fra kampen, er det faktisk et under, at AaB ikke scorer og vinder denne kamp. Esbjergs målmand skal selvfølgelig have ros for at stå en god kamp, men nogle af de redninger har har, laver han altså ikke i hver kamp. Jeg ser derfor med fortrøstning frem til kampen mo Silkeborg. Her tror jeg på en sejr, da vi er bedre end Silkeborg og samtidg tyder udtalelserne fra holdet på en sten sikker tro på sig selv og det spilkoncept som blver praktiseret. :aabfan:

Shrug
1. div
1. div

Indlæg af Shrug » 25. sep 2012, 18:56

Klaus skrev:
Maglau skrev: Fordelen er at Curth så kan komme ud af startopstillingen, jeg ved god at han har scoret tre mål i de seneste tre kampe, men for s…. han er ringe.
Det der forstår jeg slet, slet ikke. Curth har også i går vores i særklasse bedste forsøg. Det er vel kun en verdensklasseredning, der skiller ham fra at være 4 mål i 3 kampe. Jeg har grumme svært ved at se alternativerne til vores nuværende angreb. Det er klart, at en Due i topform vil trænge sig gevaldigt på til en startopstilling. Men så synes jeg, man skal spille med Due og Kusk på hver sin fløj, med Augu og Wurtz centralt.
Kodeordet er vel forsøg. Han giver netop målmanden muligheden for at lave en (indrømmet) god redning på en helt fri hovedstødschance. Begge angribere var dårlige i går. Lad os håbe det bliver bedre mod SIF. Holdet skal ikke bedømmes på enkeltkampe, men på hele sæsonen.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 25. sep 2012, 19:57

Forøvrigt fik vi jo en hjemmebane debut i form af Rasmus Thelander. Hvad så vi så? Jeg mener, at vi så et fint indhop i en svær periode af kampen. Han kom ind med en fin energi, men jeg lagde mest af alt mærke til hans styrke i hovedspillet. En måske to gange lagde han med hovedet nogle farlige afleveringer, hvor det blot så ud til at hans medspillere skulle lære hans spil at kende. Umiddelbart vil han kunne udvikles som en fin back up for Augo.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 25. sep 2012, 20:09

Shrug skrev:
Klaus skrev:
Kodeordet er vel forsøg. Han giver netop målmanden muligheden for at lave en (indrømmet) god redning på en helt fri hovedstødschance. Begge angribere var dårlige i går. Lad os håbe det bliver bedre mod SIF. Holdet skal ikke bedømmes på enkeltkampe, men på hele sæsonen.
Hvis de skal bedømmes på hele sæsonen, fortjener Curth anerkendelse for sin skarphed. Han har kun skullet bruge 90 minutter pr mål, hvilket Joshua John, Aron Johannsson og nu også Andreas Cornelius er ene om at gøre bedre i hele Superligaen. Til sammenligning har Helenius skullet bruge 220 minutter pr. mål.

Så har Helenius til gengæld lavet mange assists og har lavet enten mål eller assist for hver 88 minutter, han har spillet. Her er Curth dog også bedre med mål/assist for hver gang, han har spillet 60 minutter. Kun Joshua John (51) er bedre i superligaen. Der har været sæsoner, hvor man med rette har kunnet stille kritisk lys på Curths skarphed foran mål, men denne har indtil videre ikke været en af dem.

Og så fejlede det hovedstød absolut ingenting. Det var bedre end det, Helenius forsøgte sig med efter 55 minutter, da han sendte bolden forbi den modsatte stolpe. Det tangerer en urimelig grad af forudindtagethed, hvis man ikke kan se, at kun en redning i absolut topklasse forhindrede Curth i at udligne i går.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 26. sep 2012, 15:01

Det har været en sjov sæsonstart over al forventning, men nu melder "problemerne"sig.

Helenius er på vej ind i en målløs periode, Curth er jo altid kun lejlighedsvis skarp, skaderne begynder at løbe ind og banerne bliver for tunge for de letbenede Dalsgaard, kusk og Wichmann.

Så frem mod vinterpausen vil vi lige så stille synke ned i midterfeltet. Men det er jo også bedre end man kunne forvente ved sæsonstarten !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Besvar