Helenius på landsholdet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af le Cid » 1. okt 2012, 16:03

12mand skrev:
le Cid skrev:
Since skrev:Skal da lige love for det er blevet hverdag for Helenius, mens Cornelius bomber videre. Morten Olsen havde altså ret :o
Hov - holder du ikke med ob?
men manden har jo ret.
På det tidspunkt var Helinius flyvende. Nedturen kom sidenhen - måske netop pga. den landskamp.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. okt 2012, 00:47

le Cid skrev:
12mand skrev:
le Cid skrev:
Since skrev:Skal da lige love for det er blevet hverdag for Helenius, mens Cornelius bomber videre. Morten Olsen havde altså ret :o
men manden har jo ret.
På det tidspunkt var Helinius flyvende. Nedturen kom sidenhen - måske netop pga. den landskamp.
Præcist.

Desuden var det i den kamp reelt slet ikke et valg mellem Helenius og Cornelius (iøvrigt spøjst med to så sjældne og ensklingende navne), men derimod et valg mellem at spille med Helenius eller en kantspiller/hængende angriber som topangriber fra start.

Jeg ville til enhver tid være startet med Helenius fremfor Jørgensen, mens det er logisk at han sætter et stort skur på banen i et desperat forsøg på at vende kampen til slut.

Grunden til at vi heroppe græmmer os over at Olsen valgte slet ikke at bruge Helenius, skal jo også findes i at samme Olsen få dage forinden havde kaldt Helenius Danmarks for tiden bedste angriber (hvilket han også var). Det er altså at pisse på folk, når han få dage senere vælger slet ikke at benytte ham, efter at have strøet om sig med den slags superlativer, og hvis det efterfølgende har sat sig i knolden på en 20 årig knægt, vil det da slet ikke undre mig... det var efter min mening ekstremt skidt mandskabsbehandling af landstræneren.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 2. okt 2012, 01:15

Helenius skal bare lige have gang i kanonen igen, og få lidt af selvtilliden tilbage. Men jo, det påvirker da selvfølgelig ham, og sådan har det været for mange andre spillere igennem tiden, efter de har været med på landsholdet de første par gange. Omvendt så er holdet jo også faldet lidt i kadence sammen med Helenius, hvor noget af forklaringen er.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 2. okt 2012, 03:18

Jesper Schmidt skrev:
le Cid skrev:
12mand skrev:
le Cid skrev:
men manden har jo ret.
Præcist.

Desuden var det i den kamp reelt slet ikke et valg mellem Helenius og Cornelius (iøvrigt spøjst med to så sjældne og ensklingende navne), men derimod et valg mellem at spille med Helenius eller en kantspiller/hængende angriber som topangriber fra start.

Jeg ville til enhver tid være startet med Helenius fremfor Jørgensen, mens det er logisk at han sætter et stort skur på banen i et desperat forsøg på at vende kampen til slut.

Grunden til at vi heroppe græmmer os over at Olsen valgte slet ikke at bruge Helenius, skal jo også findes i at samme Olsen få dage forinden havde kaldt Helenius Danmarks for tiden bedste angriber (hvilket han også var). Det er altså at pisse på folk, når han få dage senere vælger slet ikke at benytte ham, efter at have strøet om sig med den slags superlativer, og hvis det efterfølgende har sat sig i knolden på en 20 årig knægt, vil det da slet ikke undre mig... det var efter min mening ekstremt skidt mandskabsbehandling af landstræneren.

Nu og da er man nød til at læse indlæg to gange herinde, for at overbevise sig selv om, at det man lige har læst, nu vitterlig også var det der stod. Beskyldningerne mod Morten Olsen har været mange og farverige igennem årene. Nogle med en rigtig god sag og andre igen...

Ang. Helenius ”landsholdssammenbrud”. Hvem har så talt med ham? Og har han på noget som helst tidspunkt givet udtryk for, at han er demoraliseret over roserne fra Morten Olsen? Landsholdsudtagelsen og den manglende spilletid? Hvem siger, det ikke var en kæmpe oplevelse for den unge mand, at komme ind i landsholdsvarmen. Snuse til atmosfæren og få bekræftet, at han ikke er langt væk, og reelt set er et alternativ til Bendtner i det danske angreb anno 2012? Ikke bare i den lokalpatriotiske nordjyske presse og diverse fan fora, men nok så vigtigt, også i landsholdstrænerens lille lommebog? Hvem ved, hvad Morten har snakket med Helenius om? Hans tanker med ham og hvad hans forventninger er nu, og ikke mindst på sigt? At en plads i landsholdstruppen pludselig ikke blot er en våd plet på lagnet, men realistisk set kan veksles til en ambition om en plads ombord på flyet til Brasilien?

At landstræner Morten Olsen…pisser (den lader vi lige stå et kort øjeblik……….pisser!) på en ung spiller, fordi han tillader sig at rose -og udtage ham til en VM kval kamp, og så…gisp efterfølgende, ikke give ham spilletid, første gang støvlerne snøres i landsholds regi? Skal vi prøve at bevare jordforbindelsen i det jyske - bare for et kort øjeblik? Hvor mange gange sker det i løbet af et år, nationalt som internationalt, at der bliver udtaget debutanter til diverse landshold rundt omkring i verden? Og hvor tit ender de håbefulde debutanter på banen? Modsat tjansen at må slæbe kegler og tage til takke med en plads yderst på bænken, der hvor der lige nøjagtig er plads til en halv balde? Modsat igen, er de måske så heldige, at være blandt de få udvalgte, der får lov at lunte lidt op og ned langs sidelinjen med fem andre indskiftningsspillere i det 87. min.?

Skal ansvaret for at Helenius nu tonser bolden fem meter over mål fra endnu kortere afstand placeres på Morten Olsen skuldre, ja, så tror fanden da, at han ikke gav ham debut. Tænk, havde han smidt ham ind i slutfasen, og Helenius havde brændt en kæmpe chance og svigtet nationen. Så havde han da slet ikke kunne leve med sig selv. Sådan et pres, på så ung en spiller. På det tidspunkt i kampen og ved den stilling. Han var aldrig blevet menneske igen. Hvad ville de ikke tænke omkring uansvarlighed og manglende mandskabspleje i det nordjyske?

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Helenius (heldigvis), har hovedet så godt skruet på, at han udmærket er klar over, at det her er the name of the game. Og fordi man får ros af klub eller landstræner, så er det ingen garanti for (og langt fra ensbetydende med), at man starter inde eller sågar blot ser skyggen af spilletid. Det er sjovt nok en lære og udviklingsproces for langt de fleste. Det er det både når man rykker op fra ynglingerækken. Det er det ikke mindst på landsholdet og det er det, hvis man er så dygtig at ryger til udlandet som ung spiller og skal starte forfra.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 2. okt 2012, 05:20

Det kan aldrig være Morten Olsen skyld at Helenius droppet i form. Hvis man ikke kan tåle at komme på bænken, kan man så klare sig i evt Dortmund ? Tror bare hans form er faldet i takt med AaB er faldet i form og de andre klubber ved hvrodan man skal spille AaB

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 2. okt 2012, 11:12

En i forvejen utrolig tråd har da godt nok taget sit endelige skridt ind i Bizarro World! Hvor er det dog vildt!

Nu er det Morten Olsens skyld, at Helenius har tabt skarphed - fordi han tillod sig at indgyde en ung mand selvtillid ved at rose hans udvikling i stedet for bare at holde sin fede landstrænerkæft og smide Helenius på toppen mod Tjekkiet uanset præstationerne på træningsbanen i dagene op til kampen. Og at tiden efterfølgende med al tydelighed har vist, at Olsen traf det rigtige valg, kan nu vendes til at være det endegyldige bevis på det modsatte. Det er jo en verden af omvendt logik!

Hvis denne tråd var skrevet af fans fra AGF, FCM eller OB og handlede om en af deres spillere, ville jeg slå mig på lårene af grin. Nu ved jeg ikke, om jeg skal le eller græde.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 2. okt 2012, 11:22

I øvrigt er det da helt utroligt, at Helenius (åbenbart imod alle odds) er slået igennem i AaB. For her har han sikkert også fået ros af diverse trænere op igennem sin ungdom og i begyndelsen af sin seniorkarriere. Og på trods af det gik han ikke ned med flaget! Ikke engang selv om der gik hele 12 kampe efter debuten i maj 2009, før Helenius fik en plads i startopstillingen!

Så skrøbelig, som han ifølge nogen herinde åbenbart er, er det da et mirakel, at han overhovedet stadig betaler kontingent i AaB.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 2. okt 2012, 13:22

Det er naturligevis ikke Morten Olsens skyld, at Helenius har haft et formdyk, men det er da ikke 100% usandsynligt, at han har fået et lille knæk af at blive vraget - når nu han nærmest var blevet stillet noget andet i udsigt. Men i så fald er det jo bare et spørgsmål om, at han selv må arbejde med sin psyke.

Det jeg oppunerer imod er, at man tillader sig at konkludere, at Cornelius var bedre i Tjekkiet-kampen, fordi Helenius efterfølgende har fået et formdyk. Jeg kan sagtens forstå at det blev Cornelius, der blev satset på hen mod slutningen af kampen - han har nogle helt andre forcer end Helenius, men derfor kan jeg stadig godt synes, at det var en fejl, ikke at anvende en (på det tidspunkt) brændvarm Helenius tidligere i kampen.

Desuden er det meget naturligt at spillere på Helenius alder svinger noget i niveau - specielt når nu det er det meste af holdet, der har haft et formdyk i de seneste kampe.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 2. okt 2012, 13:35

Debatside Classic: At placere skylden så langt væk fra AaB som muligt.

Helenius oplever et formdyk = det er Morten Olsens skyld

Nikolaj Stokholm taber bolden på midten = Lasse Nielsen automatisk fritaget for ansvar, da bolden kommer ned i forsvaret.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 2. okt 2012, 13:40

Efter Randers på hjemmebane udtaler Helenius dette, omkring hvorvidt det fyldte i hovedet på ham at han ikke kom på banen i landskampen:

''Det er ikke noget der har fyldt i mit hoved. Det var en skuffelse ikke at komme ind, især når trænere udtaler sådan noget. Så syntes jeg man skal tie stille istedet for.''

På trods af at han siger at det ikke påvirker ham, så syntes jeg den sidste sætning bærer præg af at han var træt af Morten Olsens behandling af ham. Om det så har påvirket ham i kampene skal jeg ikke kunne sige. Det ved kun Helenius selv. Jeg syntes ikke at han har spillet så langt under niveau som mange folk vil gøre det til. Det primære problem i, eksempelvis, kampen mod Silkeborg, var at Kusk blev passet op af to spillere hele kampen igennem og derfor ikke kunne bevæge sig så frit som han plejer. Det affødte en del fejlafleveringer og netop spillet mellem Kusk og Helenius har været en stor del af årsagen til vores sprudlende spillestil i vores 19-1 stime. Helenius stod flere gange fuldstændig fri på kanten af Silkeborg's felt, i vores venstreside, men ingen af spillerne, i den side, turde spille bolden i mellem Silkeborgs betonkæder.

Interviewet kan høres på AaBfan's soundcloud (hvor der også ligger et godt interview med Kuhn):
http://soundcloud.com/fodbold/nicklas-h ... ter-kampen" onclick="window.open(this.href);return false;

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. okt 2012, 15:58

NIN den fromme skrev:
Jesper Schmidt skrev:
le Cid skrev:
12mand skrev:
le Cid skrev:
men manden har jo ret.
Præcist.

Nu og da er man nød til at læse indlæg to gange herinde, for at overbevise sig selv om, at det man lige har læst, nu vitterlig også var det der stod. Beskyldningerne mod Morten Olsen har været mange og farverige igennem årene. Nogle med en rigtig god sag og andre igen...

Ang. Helenius ”landsholdssammenbrud”. Hvem har så talt med ham? Og har han på noget som helst tidspunkt givet udtryk for, at han er demoraliseret over roserne fra Morten Olsen? Landsholdsudtagelsen og den manglende spilletid? Hvem siger, det ikke var en kæmpe oplevelse for den unge mand, at komme ind i landsholdsvarmen. Snuse til atmosfæren og få bekræftet, at han ikke er langt væk, og reelt set er et alternativ til Bendtner i det danske angreb anno 2012? Ikke bare i den lokalpatriotiske nordjyske presse og diverse fan fora, men nok så vigtigt, også i landsholdstrænerens lille lommebog? Hvem ved, hvad Morten har snakket med Helenius om? Hans tanker med ham og hvad hans forventninger er nu, og ikke mindst på sigt? At en plads i landsholdstruppen pludselig ikke blot er en våd plet på lagnet, men realistisk set kan veksles til en ambition om en plads ombord på flyet til Brasilien?

At landstræner Morten Olsen…pisser (den lader vi lige stå et kort øjeblik……….pisser!) på en ung spiller, fordi han tillader sig at rose -og udtage ham til en VM kval kamp, og så…gisp efterfølgende, ikke give ham spilletid, første gang støvlerne snøres i landsholds regi? Skal vi prøve at bevare jordforbindelsen i det jyske - bare for et kort øjeblik? Hvor mange gange sker det i løbet af et år, nationalt som internationalt, at der bliver udtaget debutanter til diverse landshold rundt omkring i verden? Og hvor tit ender de håbefulde debutanter på banen? Modsat tjansen at må slæbe kegler og tage til takke med en plads yderst på bænken, der hvor der lige nøjagtig er plads til en halv balde? Modsat igen, er de måske så heldige, at være blandt de få udvalgte, der får lov at lunte lidt op og ned langs sidelinjen med fem andre indskiftningsspillere i det 87. min.?

Skal ansvaret for at Helenius nu tonser bolden fem meter over mål fra endnu kortere afstand placeres på Morten Olsen skuldre, ja, så tror fanden da, at han ikke gav ham debut. Tænk, havde han smidt ham ind i slutfasen, og Helenius havde brændt en kæmpe chance og svigtet nationen. Så havde han da slet ikke kunne leve med sig selv. Sådan et pres, på så ung en spiller. På det tidspunkt i kampen og ved den stilling. Han var aldrig blevet menneske igen. Hvad ville de ikke tænke omkring uansvarlighed og manglende mandskabspleje i det nordjyske?

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Helenius (heldigvis), har hovedet så godt skruet på, at han udmærket er klar over, at det her er the name of the game. Og fordi man får ros af klub eller landstræner, så er det ingen garanti for (og langt fra ensbetydende med), at man starter inde eller sågar blot ser skyggen af spilletid. Det er sjovt nok en lære og udviklingsproces for langt de fleste. Det er det både når man rykker op fra ynglingerækken. Det er det ikke mindst på landsholdet og det er det, hvis man er så dygtig at ryger til udlandet som ung spiller og skal starte forfra.
Meget godt gået at du læser mit indlæg to gange, og alligevel åbenbart kan se nogle ting jeg ikke skriver. Du overfortolker da i voldsom grad, hvis du virkelig synes du kan læse i mit indlæg, at jeg giver Morten Olsen nogen som helst skyld for Helenius' formnedgang... som jeg iøvrigt kun synes har varet i max. to kampe.

Jeg kom iøvrigt først og fremmest på banen med mit indlæg, for at opponere mod at der skulle have været noget valg mellem Helenius og Cornelius i kampen, og det kan da godt ske min formulering i det sidste (aka. "pisser på") kom til at lyde en tand hårdere end tiltænkt. Det ændrer nu ikke på at jeg synes hele forløbet var rigtigt skidt håndteret af landstræneren.

Hvis vi lige tager hele forløbet:

1. Danmark spiller sidste testkamp før Tjekkiet-kampen, og Helenius får en halvleg som den eneste test af et alternativ til Bendtner. Han fremhæves efter kampen af landstræneren for, som en af de få, at have gjort en god indsats. Olsen udtaler sig iøvrigt om Nikolaj Jørgensen, at han ikke i øjeblikket ser ham som starter, men som joker/indskifter på landsholdet.

2. Truppen til kampen mod Tjekkiet udtages, i første omgang er Helenius den eneste rigtige angriber i truppen. Morten Olsen kalder Helenius Danmarks pt. bedste angriber, og udtaler at han ville have stået foran Bendtner uanset om han ville have kunnet spille kampen.

- På dette tidspunkt er der vel ikke en eneste i landet som er i tvivl om at Helenius kommer til at starte inde mod Tjekkerne, uanset om man har røde briller på eller ej. I pressen tales der heller ikke om hvorvidt Helenius starter inde, men om hvordan han vil klare det.

3. Nikolaj Jørgensen og Cornelius efterudtages, gør det tilsyneladende godt til træningerne, og overhaler i løbet af få dage Helenius i kampen om spilletid mod Tjekkiet.

Det er IKKE det sidste jeg opponerer imod, selv om jeg personligt synes det var en underlig og dum løsning at starte med Jørgensen i front, men hele forløbet. Vi kender vel alle Morten Olsen godt nok til at vide han ikke overlader meget til tilfældighederne, og der har selvfølgelig været en grund til at han i så høj grad roste Helenius - nemlig at højne selvtilliden hos den spiller som var udset til uriasposten som Bendtner-afløser. Men han fejler ved ikke at se tidligere at der kan være andre om buddet, og ved i dén grad at få kørt Helenius i stilling til noget som i sidste ende, og efter få dages træning, alligevel ikke blev til noget.

Personligt er jeg sgu stadig skuffet på Helenius' vegne over det forløb, og hvis jeg var Helenius ville jeg da nok tænke "hvad skal jeg SÅ gøre for at få spilletid på landsholdet?". Det var sådan set det jeg mente med at den måske stadig sidder lidt i knolden hos ham, for landsholdet kunne da godt ligne en drøm som ikke ligger så tæt på som det ellers så ud til.

Og hvad skulle Helenius så sige til det efterfølgende, uden at brænde alle fremtidige landsholdsbroer? Fodboldpillere som offentligt kritiserer trænerens dispositioner, ved vi vel allesammen godt hvordan det går for... det gør man bare ikke. Men jeg håber da at de har taget den internt og fået det talt igennem, men det er svært at vide noget om, og derfor kan vi andre vel også kun tage udgangspunkt i, hvad der er kommunikeret offentligt.

Morten Olsen? Jamen han begår da fejl som alle andre trænere, og det her synes jeg var en ret stor fejl, rent kommunikationsmæssigt. Men jeg hører bestemt ikke til dem der ønsker ham hen hvor peberet gror, tværtimod mener jeg han er den absolut bedste landstræner Danmark realistisk set kan få, og ser ham som en ekstremt dygtig træner.
Så at sætte mig i bås som "Olsen-hater" er pænt meget skudt forbi.

Meelsen skriver i et andet indlæg at Helenius har udtalt følgende efter Randers kampen: ''Det er ikke noget der har fyldt i mit hoved. Det var en skuffelse ikke at komme ind, især når trænere udtaler sådan noget. Så syntes jeg man skal tie stille istedet for.''

Det sidste er præcist min pointe, det var Helenius måske bare lidt bedre til at sige med få og mere præcise ord ;)

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 2. okt 2012, 17:27

Overtolkningen må stå for egen regning. Jeg har mere end vanskeligt ved at få øje på den:
Det er altså at pisse på folk, når han få dage senere vælger slet ikke at benytte ham, efter at have strøet om sig med den slags superlativer, og hvis det efterfølgende har sat sig i knolden på en 20 årig knægt, vil det da slet ikke undre mig... det var efter min mening ekstremt skidt mandskabsbehandling af landstræneren.
Altså, Olsen pisser på Helenius - intet mindre. Først ved at strø om sig med superlativer. Så udtage ham, for der efter ikke at benytte ham? Og denne mangelfulde (??) mandskabspleje, vil ikke undre dig, har sat sig i hovedet på den unge AaB angriber?

Hvordan dette ikke in- som direkte, placerer ansvaret hos vores landstræner, ud fra det du skriver, har jeg mere end svært ved at forstå? Olsen roser, Olsen udtager, Olsen leverer ikke lovet spilletid.

I min optik at det naivt, tæt på det barnagtige, at går rundt i en fantasiverden og forestille sig, at fordi træneren før en landsholdssamling uddeler en buket superlativer, så er det samtidig ensbetydende med en plads i startformationen. Herre Gud, vi snakker her en spiller med minimum erfaring på landsholdet. Det er end ikke sikkert, at trænerteamet har lagt sig fast på det taktiske oplæg og endnu mindre kender de til dagsformen på træningsbanen eller hvordan samspil og forståelsen mellem de etablerede og uprøvede kræfter forløber. Hvem bliver i øvrigt ikke utaget til diverse landshold eller solgt og købt uden at få rosende ord og superlativer i kilovis med på vejen? Og er det så efterfølgende en garanti for spilletid? Tvært i mod, så har vi en armada af spillere rundt omkring i Europa som varmer bænken, vil sælges, eller hjem til andegården igen. Fordi de var blevet lovet guld og grønne skove. Men når hverdagen så viser sit grimme ansigt...ja, så var der en eller to foran dem i køen, som enten var skarpere eller passede taktisk bedre ind. Fodbold er som alt andet sport ikke statisk og garantier er der få af.

At Helenius til gengæld er skuffet over manglende spilletid, er der da ingenting at sige til. Jeg vil endda gå så vidt som at påstå, at var han det ikke, ja så var der først grund til bekymring. Curth var også skuffet over sin bænkeplads da mission sælg Lucas Andersen stod på. Og i den lidt større verden er David Villa sikkert også skuffet i Barcelona, som aktuelle Torres var sidste sæson hos Chelsea.

At man der imod seriøst kan mene, at hvis træneren uddeler roser til en spiller, så underskriver han i samme moment en verbal kontrakt på spilletid. Det ligger meget langt fra min opfattelse af gamet. Men det handler selvfølgelig om øjnene der ser. Sådan er der heldigvis så meget, og det er så igen grunden til dette forum og denne meningsudveksling.

Ang. Helenius kontra FCK duoen. Her har jeg hverken postuleret at det var forkert eller korrekt set af Olsen. Min beskedne holdning er den, at havde Helenius startet inde ja, så havde han scoret. Ikke mindst som kampen udviklede sig. Men det er altid let at påstå i bagklogskabens klare lys. Især som AaB'er.

Sluttelig har jeg heller aldrig påstået, eller beskyldt dig for, at være Olsen hater. Det er på ingen måde min opfattelse at had ligger dig på sinde :)

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Broendum » 7. okt 2012, 20:55

Kommer der et afbud i den offensive linie tror jeg tror gengæld at Helenius står rigtigt godt efter de sidste par kampe og mål ...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. okt 2012, 21:04

Broendum skrev:Kommer der et afbud i den offensive linie tror jeg tror gengæld at Helenius står rigtigt godt efter de sidste par kampe og mål ...
Det gjorde han så ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div

Indlæg af Broendum » 7. okt 2012, 21:16

Pastorius skrev:
Broendum skrev:Kommer der et afbud i den offensive linie tror jeg tror gengæld at Helenius står rigtigt godt efter de sidste par kampe og mål ...
Det gjorde han så ikke.
Eh, que??? ... skulle han have været med i stedet for Lindegaard?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. okt 2012, 21:19

Broendum skrev:
Pastorius skrev:
Det gjorde han så ikke.
Ah, tog fejl af Peteresen og Rasmussen - var også lidt paf et øjeblik der..
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div

Indlæg af Broendum » 7. okt 2012, 21:45

Pastorius skrev:
Broendum skrev:
Pastorius skrev:
Det gjorde han så ikke.
Ah, okay ... det kunne ellers toppe denne tråd at begynde at kritisere Olsen for ikke at udtage Helenius som 3de målmand :-)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. okt 2012, 21:53

Broendum skrev:
Pastorius skrev:
Broendum skrev:
Pastorius skrev:
Det gjorde han så ikke.
Ah, okay ... det kunne ellers toppe denne tråd at begynde at kritisere Olsen for ikke at udtage Helenius som 3de målmand :-)
Nu du nævner det - hvad fanden skal man da også med tre målmænd...
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 7. okt 2012, 23:07

Pastorius skrev:
Broendum skrev:
Pastorius skrev:
Broendum skrev:
Pastorius skrev:
Det gjorde han så ikke.
Nu du nævner det - hvad fanden skal man da også med tre målmænd...
Der skal tre målmænd til at spille i en trekant....
Hader København!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 8. okt 2012, 00:06

sulakvelidze skrev:Og at tiden efterfølgende med al tydelighed har vist, at Olsen traf det rigtige valg, kan nu vendes til at være det endegyldige bevis på det modsatte.
Helt uden i øvrigt at sige noget om den sjove diskussion, som kører i denne tråd:

Danmark tabte landskampen hvor Helenius blev plantet på bænken, og de to valgte FCK-angribere var ikke overbevisende. Det gælder særligt ham Jørgensen, som fik startpladsen, og som i øvrigt ikke har været så rasende hot siden heller. Han lignede ikke "det rigtige valg", og jeg mener - fortsat - at det var en besynderlig disposition af Olsen at snakke Helenius op for derefter at indplacere ham som 3.mand i angebs-hierarkiet. Taget i betragtning at han faktisk havde fået lidt tid i kampen forinden vil jeg kalde det en degradering.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar