Kontraktudløb
Re: Kontraktudløb
Problemet ved at lave lange kontrakter med unge spillere er naturligvis, at en del af dem går i stå i deres udvikling og at klubben dermed hænger på dem i en lang periode. Jeg kan bestemt godt se det fornuftige i de lange kontrakter, når det lykkes for en spiller. Hvis vi bruger Kusk som eksempel ville det da afgjort have været rart om han havde haft et par år mere tilbage af sin kontrakt. Omvendt med en spiller som Kayke som nok får en noget højere løn, men ikke er slået afgørende igennem. Havde vi nu givet ham en lang kontrakt, havde vi måske ikke haft råd til at forlænge med Kusk??? Men hånden på hjertet ville jeg nok for et år siden have vurderet Kaykes potentiale betydeligt højere end Kusks. Jeg forstår godt, hvis Lynge er tilbageholdende med lange kontrakter i en periode, hvor pengene er små.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Dalle er altså blevet 23, dvs han er 26 når kontrakten udløber. 3 år er vel normalt for en "voksen" spiller der ikke kan forventes at udvikle sig ligeså eksplosivt som en 18 årig. Det er også en tilstrækkelig tidshorisont ifht at sælge ham hvis det skulle blive relevant. Han har trods alt været professionel i klubben i minimum 6 år til den tid.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Kun hvis vi vil sælge ham inden for det næste 1,5 år. Jeg er dog enig i at Dalle er på grænsen, og Kayke er slet ikke en af dem jeg tænker på. Det skal være spillere vi enten henter meget unge, eller som kommer fra vores ungdomsafdeling. Dyre udlændinge eller ældre deciderede forstærkning i truppen, kan man sagtens nøjes med 3 år på.MHJ skrev:Dalle er altså blevet 23, dvs han er 26 når kontrakten udløber. 3 år er vel normalt for en "voksen" spiller der ikke kan forventes at udvikle sig ligeså eksplosivt som en 18 årig. Det er også en tilstrækkelig tidshorisont ifht at sælge ham hvis det skulle blive relevant. Han har trods alt været professionel i klubben i minimum 6 år til den tid.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Fin forlængelse, ser også ud til at Dalsgaard har fundet sig ordentligt til rette med at spille prof. fodbold, nu hvor han har fundet en forholdsvis fast plads på holdet. Og så arbejder han stenhårdt.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Poker-One-Kenobi skrev:AllanPedersen skrev:nu er det ikke for at være negativ på forhånd...
Jeg frygter altid det værste for AaB...
Det opsummerer dine 436 indlæg meget godt.
Ha ha
Janteloven eksisterer IKKE!
og så er han en yderst sympatisk spiller, der ikke gider at lege smarte inde på vesterå, og andre cafeer, når han er ude at spise, eller tager i byen - har jeg ladet mig fortælle.Gentleman Finn skrev:Fin forlængelse, ser også ud til at Dalsgaard har fundet sig ordentligt til rette med at spille prof. fodbold, nu hvor han har fundet en forholdsvis fast plads på holdet. Og så arbejder han stenhårdt.
lynge er gud!
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Gud forbyde nogen skulle lege smarte inde på cafeer i Aalborg....12mand skrev:og så er han en yderst sympatisk spiller, der ikke gider at lege smarte inde på vesterå, og andre cafeer, når han er ude at spise, eller tager i byen - har jeg ladet mig fortælle.Gentleman Finn skrev:Fin forlængelse, ser også ud til at Dalsgaard har fundet sig ordentligt til rette med at spille prof. fodbold, nu hvor han har fundet en forholdsvis fast plads på holdet. Og så arbejder han stenhårdt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
man kan så os sige de er AaBs ansigt udadtil.doukas skrev:Gud forbyde nogen skulle lege smarte inde på cafeer i Aalborg....12mand skrev:og så er han en yderst sympatisk spiller, der ikke gider at lege smarte inde på vesterå, og andre cafeer, når han er ude at spise, eller tager i byen - har jeg ladet mig fortælle.Gentleman Finn skrev:Fin forlængelse, ser også ud til at Dalsgaard har fundet sig ordentligt til rette med at spille prof. fodbold, nu hvor han har fundet en forholdsvis fast plads på holdet. Og så arbejder han stenhårdt.
lynge er gud!
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrhAllanPedersen skrev: Så kan vi lukke den der!?.. det er ikke min skyld AaB har røven i vandskorpen.. det er Lynges.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
http://www.nordjyske.dk/nyheder/w-rtz-f ... 76b/1/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke så meget nyt i dette. Jeg går ud fra at den kan copy/paste's over på alle de andre der skal forlænges med.
Würtz er dog en af de vigtigste, IMØ. Han er nok en af dem der kommer til at gå mest ned i løn i forbindelse med kontraktsforlængelse (NB: jeg ved ikke en pind om det - bare et kvalificeret gæt).
DOG anser jeg det for allervigtigst at der bliver forlænget med Kent. Bliver spændende at se hvad de næste par uger kommer til at bringe.
Ikke så meget nyt i dette. Jeg går ud fra at den kan copy/paste's over på alle de andre der skal forlænges med.
Würtz er dog en af de vigtigste, IMØ. Han er nok en af dem der kommer til at gå mest ned i løn i forbindelse med kontraktsforlængelse (NB: jeg ved ikke en pind om det - bare et kvalificeret gæt).
DOG anser jeg det for allervigtigst at der bliver forlænget med Kent. Bliver spændende at se hvad de næste par uger kommer til at bringe.
Bienvenu Bassogog!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Forskellen på Kent Nielsen og de unge spillere er dog at førstnævnte formentlig er meget tilfreds med at blive i AaB. Han har nok ikke ambitioner om at skulle udenlands. Så jeg er ikke nervøs for hans forlængelse. Det er mere Kusk m.fl. jeg er nervøs for.astonvilla skrev:http://www.nordjyske.dk/nyheder/w-rtz-f ... 76b/1/1513
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror absolut heller ikke der er nogen problemer i at få forlænget med Kent, og er helt enig i det først og fremmest er Kusk man bider lidt negle over. Derudover er det først og fremmest Wichmann og KEP jeg synes er vigtige, efter Dalsgaard heldigvis forlængede for nylig. Jeg tror ganske enkelt ikke vi kan holde på PK, som vel SKAL til at spille fast hver weekend, og spillere som Due og Kayke tror jeg må videre til sommer, hvor jeg ikke umiddelbart tror nogen af dem er at regne som stamspillere i AaB.Køllen I Møllen skrev:Forskellen på Kent Nielsen og de unge spillere er dog at førstnævnte formentlig er meget tilfreds med at blive i AaB. Han har nok ikke ambitioner om at skulle udenlands. Så jeg er ikke nervøs for hans forlængelse. Det er mere Kusk m.fl. jeg er nervøs for.astonvilla skrev:http://www.nordjyske.dk/nyheder/w-rtz-f ... 76b/1/1513
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Men i hvilken klub skulle PK kunne spille fast i Danmark?Jesper Schmidt skrev:Jeg tror absolut heller ikke der er nogen problemer i at få forlænget med Kent, og er helt enig i det først og fremmest er Kusk man bider lidt negle over. Derudover er det først og fremmest Wichmann og KEP jeg synes er vigtige, efter Dalsgaard heldigvis forlængede for nylig. Jeg tror ganske enkelt ikke vi kan holde på PK, som vel SKAL til at spille fast hver weekend, og spillere som Due og Kayke tror jeg må videre til sommer, hvor jeg ikke umiddelbart tror nogen af dem er at regne som stamspillere i AaB.Køllen I Møllen skrev:Forskellen på Kent Nielsen og de unge spillere er dog at førstnævnte formentlig er meget tilfreds med at blive i AaB. Han har nok ikke ambitioner om at skulle udenlands. Så jeg er ikke nervøs for hans forlængelse. Det er mere Kusk m.fl. jeg er nervøs for.astonvilla skrev:http://www.nordjyske.dk/nyheder/w-rtz-f ... 76b/1/1513
Hader København!
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Randers, Esbjerg, Sønderjyske, Horsens, FCM, Brøndby og Silkeborg.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Den gode Lynge har travlt. Med mindre der er sket forlængelser i mellemtiden har disse fire talenter vel også udløb til sommer http://www.tv2nord.dk/artikel/105181:Sp ... rakt-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Rye og Bruhn er godt nok midtbanespillere, hvor vi er godt besat, men skulle jo være store talenter, der tidligere var på prøveophold i Liverpool med Lucas, så mon ikke de får voksenkontrakt. Har ingen idé om, hvordan Mondrup og Ølgaard har udviklet sig, men de er da begge i U-19 truppen.
Derudover har jeg en fornemmelse af, at Hallur har overrasket trænerteamet positivt. Det store problem bliver vel Due, KEP og Würtz, der skal æde en lønnedgang. Würtz er meget vigtig, mens jeg vil mene, at vi kan fylde hullerne op efter Due og KEP. Thelander fik kun en toårig kontrakt, så hvis begge parter skal have noget ud af det, skal han vel snart til at vise sig frem.
Rye og Bruhn er godt nok midtbanespillere, hvor vi er godt besat, men skulle jo være store talenter, der tidligere var på prøveophold i Liverpool med Lucas, så mon ikke de får voksenkontrakt. Har ingen idé om, hvordan Mondrup og Ølgaard har udviklet sig, men de er da begge i U-19 truppen.
Derudover har jeg en fornemmelse af, at Hallur har overrasket trænerteamet positivt. Det store problem bliver vel Due, KEP og Würtz, der skal æde en lønnedgang. Würtz er meget vigtig, mens jeg vil mene, at vi kan fylde hullerne op efter Due og KEP. Thelander fik kun en toårig kontrakt, så hvis begge parter skal have noget ud af det, skal han vel snart til at vise sig frem.
In verbis simus faciles
-
Viva i cazzi rossi
- 1. div

- Favoritspiller: Lasse Nielsen
Duen vil gerne forlænge: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... b-kontrakt" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvilket alt andet lige jo er en positiv ting. Er mere i tvivl om at det er den rigtige ting at gøre. Kan godt lide vores tråd med at satse på unge spillere, men der skal også være noget rutine til at binde det sammen. Både på og uden for banen. Ham spilleren fra AB lød også interessant og en forlængelse med Due kan måske stå i vejen for dette. Desuden kommer der vel nogle helt nye spillere op nu (Blåbjerg, Rye og Ahlman tror jeg det var), ved ikke hvad plads de spiller, men det er nok for tidligt at kaste dem direkte for løverne, medmindre de spiser samme morgenmad som Lucas.En kort forlængelse, hvor Due kan bruges fast eller som gardering indtil noget yngre slår igennem vil passe mig fint.
Alt i alt tror jeg bare at jeg overlader den til Lynge.
Hvilket alt andet lige jo er en positiv ting. Er mere i tvivl om at det er den rigtige ting at gøre. Kan godt lide vores tråd med at satse på unge spillere, men der skal også være noget rutine til at binde det sammen. Både på og uden for banen. Ham spilleren fra AB lød også interessant og en forlængelse med Due kan måske stå i vejen for dette. Desuden kommer der vel nogle helt nye spillere op nu (Blåbjerg, Rye og Ahlman tror jeg det var), ved ikke hvad plads de spiller, men det er nok for tidligt at kaste dem direkte for løverne, medmindre de spiser samme morgenmad som Lucas.En kort forlængelse, hvor Due kan bruges fast eller som gardering indtil noget yngre slår igennem vil passe mig fint.
Viva i cazzi rossi skrev:Duen vil gerne forlænge: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... b-kontrakt" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis vi på fornuftige vilkår kan, skal vi vel forlænge alle dem der har fået nogenlunde fast spilletid for nylig. Skulle der være noget til overs ville det ikke gøre noget at truppen blev suppleret med to-tre stykker mere.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Vores bredde halter på den måde at vi ikke længere er et tophold hvis du fjerner et par stykker af gruppen Lasse/Augu/Dalle/Würtz/Nicklas/Kusk. Omvendt synes jeg vores trup har en perfekt størrelse som den er nu, hvor det vel kun er Gotfredsen og Kayke, der kan være utilfredse med deres spilletid. Vi har plads til at en spiller som Nicolaj Thomsen er ved at æde sig ind på førsteholdet og at Rolf Toft kan få masser af indhop. Det er en fornøjelse som tilskuer, og det er jo ikke fordi vi står og mangler spillere eller må fylde bænken op med U/19-spillere.
Det eneste, jeg ville ændre var at bytte Kayke ud med en virkelig klasseangriber (gerne Ronnie), så Curth atter kunne blive indhopper.
Det eneste, jeg ville ændre var at bytte Kayke ud med en virkelig klasseangriber (gerne Ronnie), så Curth atter kunne blive indhopper.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Man må sige, at der er løbet svar ind til Lynge, de seneste par uger, omkring hvem der skal forlænges med.
Meget afhænger naturligvis af hvilke krav spillerne stiller - og såfremt deres krav er yderst beskedne, kan alene dét give en kontraktsforlængelse.
30/6-13:
KEP - såfremt beskedne krav, kan en forlængelse komme på tale. Vi skal ikke gå over-board på dyr kontrakt her.
Bøge - Er væk desværre.
Gotfredsen - Ej forlængelse
PK - Har absolut ikke overbevist om han skal forlænges med. I disse uger hvor skader mv har gjort at han skulle træde i karakter, har han absolut ikke gjort dette.
Due - Har gjort det godt, og selv givet udtryk for i pressen at han meget gerne vil forlænge, hvilket også kunne indikere at han ikke stiller høje løn-krav. OK.
Würtz - Forlæng!
Wichmann - Ej forlængelse. Evighedstalent. Synes han har været ringe.
Kusk - Forlæng. Han har spillet som en pose nødder de seneste 5-6 kampe (så ikke pokalkampen), men tror han har godt salgspotentiale.
Toft - Blank. Har ikke set ham nok til at vurdere. Umiddelbart gør han det lisså godt som Curth.
Kayke - Skal ikke forlænges. Trænerne tror heller ikke på ham (bruger ham ikke).
Carsten Christensen - Forlæng.
Kent Nielsen - Er stor KN fan. Men han er faldet igennem de seneste kampe, med dårlige game-plans og dårlig spillermotivation (her har Kuhn også et ansvar). Han SKAL ha en ordentlig game-plan klar til Horsenskampen og jeg vil se top-motiverede spillere til den kamp. Ellers begynder der at komme tvivl ind over mht forlængelse. Jeg har tidligere anført at han skulle forlænges med asap - men synes faktisk nu at Lynge gør det rigtig i lige og vente og se om Kent/Kuhn formår at vende skuden i en svær tid.
31/12-12:
Hallur - Ja, han greb jo ikke ligefrem chancen i Parken. MEN det er ikke fair at vurdere ham på den ene kamp. Trænerne må tro på ham + han er billig (tror jeg). Så ok med forlængelse..måske.
31/12-13:
Augo - projekt til sommeren.
Meget afhænger naturligvis af hvilke krav spillerne stiller - og såfremt deres krav er yderst beskedne, kan alene dét give en kontraktsforlængelse.
30/6-13:
KEP - såfremt beskedne krav, kan en forlængelse komme på tale. Vi skal ikke gå over-board på dyr kontrakt her.
Bøge - Er væk desværre.
Gotfredsen - Ej forlængelse
PK - Har absolut ikke overbevist om han skal forlænges med. I disse uger hvor skader mv har gjort at han skulle træde i karakter, har han absolut ikke gjort dette.
Due - Har gjort det godt, og selv givet udtryk for i pressen at han meget gerne vil forlænge, hvilket også kunne indikere at han ikke stiller høje løn-krav. OK.
Würtz - Forlæng!
Wichmann - Ej forlængelse. Evighedstalent. Synes han har været ringe.
Kusk - Forlæng. Han har spillet som en pose nødder de seneste 5-6 kampe (så ikke pokalkampen), men tror han har godt salgspotentiale.
Toft - Blank. Har ikke set ham nok til at vurdere. Umiddelbart gør han det lisså godt som Curth.
Kayke - Skal ikke forlænges. Trænerne tror heller ikke på ham (bruger ham ikke).
Carsten Christensen - Forlæng.
Kent Nielsen - Er stor KN fan. Men han er faldet igennem de seneste kampe, med dårlige game-plans og dårlig spillermotivation (her har Kuhn også et ansvar). Han SKAL ha en ordentlig game-plan klar til Horsenskampen og jeg vil se top-motiverede spillere til den kamp. Ellers begynder der at komme tvivl ind over mht forlængelse. Jeg har tidligere anført at han skulle forlænges med asap - men synes faktisk nu at Lynge gør det rigtig i lige og vente og se om Kent/Kuhn formår at vende skuden i en svær tid.
31/12-12:
Hallur - Ja, han greb jo ikke ligefrem chancen i Parken. MEN det er ikke fair at vurdere ham på den ene kamp. Trænerne må tro på ham + han er billig (tror jeg). Så ok med forlængelse..måske.
31/12-13:
Augo - projekt til sommeren.
Bienvenu Bassogog!