Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
nik
Landshold
Landshold

Re: Tv penge

Indlæg af nik » 3. okt 2012, 17:56

Tror at super ligaen mister en masse presseomtale hvis BIF rykker ned,de store aviser ligger jo i KBH

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 3. okt 2012, 18:00

Lige pt. er det kun det at bif er på vej ned i et sort hul, der skaber interesse. Det bliver også hverdag på et tidspunkt, deres produkt er eller ikke ret interessant mere.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Indlæg af Holm-o1 » 3. okt 2012, 18:07

Gentleman Finn skrev:Lige pt. er det kun det at bif er på vej ned i et sort hul, der skaber interesse. Det bliver også hverdag på et tidspunkt, deres produkt er eller ikke ret interessant mere.
Nej, for når Brøndby er et midterhold, så hedder overskriften bare: Kan Brøndby melde sig ind i topstriden, eller, bliver Brøndby en del af nedrykningsdramaet.. De skal nok få dem med.
..

N
1. div
1. div

Indlæg af N » 5. okt 2012, 09:00

Lad bare Brøndby få nogle ekstra millioner, der holder kunstigt live i den nuværende organisation og sålænge de har den udgør de ingen trussel. Med den nuværende udvikling vil klubben blive billigere og billigere for eventuelle investorer, flere aktier og indflydelse kan erhverves og dermed gøre dem mere interessant at købe sig ind i.

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 5. okt 2012, 12:44

doukas skrev:Må indrømme - kan sgu ikke lade være med at se BIF's kampe, men det er fordi jeg så inderligt ønsker de klarer sig dårligt. Kun ved at Brøndby rykker ned, vil fokus (forhåbentlig) bliver flyttet fra den skod klub, som har fået så meget hjælp fra alle mulige kanter og er lykkes med at fucke det up big time. Brøndby fortjener baseret på de sidste 10-15 år kun at være en parentes i dansk fodbold. Men sådan er virkeligheden desværre ikke, og det er i særdeleshed Viasat der har været medvirkende til det.
Jeg bryder mig heller ikke om Brøndby, eller Werge-Frimann (næsten det samme) og skal ikke glemme at grine, hvis de rykker ned.
Men en parentes de sidste 10-15 år er vel nok at gå for vidt, at kalde dem.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 5. okt 2012, 15:34

Since skrev:
doukas skrev:Må indrømme - kan sgu ikke lade være med at se BIF's kampe, men det er fordi jeg så inderligt ønsker de klarer sig dårligt. Kun ved at Brøndby rykker ned, vil fokus (forhåbentlig) bliver flyttet fra den skod klub, som har fået så meget hjælp fra alle mulige kanter og er lykkes med at fucke det up big time. Brøndby fortjener baseret på de sidste 10-15 år kun at være en parentes i dansk fodbold. Men sådan er virkeligheden desværre ikke, og det er i særdeleshed Viasat der har været medvirkende til det.
Jeg bryder mig heller ikke om Brøndby, eller Werge-Frimann (næsten det samme) og skal ikke glemme at grine, hvis de rykker ned.
Det er vel ikke meget galt, sidste mesterskab i 2005 og derefter helt tilbage til 90erne dengang de havde Ebbe Sand.

Haaber de bliver tvangsnedrykket til DS, saa vi kan slippe for noget af al det evindelige koebenhavneri, f.eks. The New Firm FCK-Broendby som Viasat tit bruger 10 timer paa at daekke i loebet af en loerdag/soendag.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 5. okt 2012, 15:45

Elscorpio skrev:
Since skrev:
Det er vel ikke meget galt, sidste mesterskab i 2005 og derefter helt tilbage til 90erne dengang de havde Ebbe Sand.

Haaber de bliver tvangsnedrykket til DS, saa vi kan slippe for noget af al det evindelige koebenhavneri, f.eks. The New Firm FCK-Broendby som Viasat tit bruger 10 timer paa at daekke i loebet af en loerdag/soendag.
Så bliver det bare FCN-FCK. Det kunne de så passende kalde "Plastic Firm"
Hader København!

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 5. okt 2012, 15:53

Off topic.
Det eneste jeg vil savne ved Bif'en, er det altid godt besøgte bur på stadion - og sejrens sødme.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 5. okt 2012, 16:22

Jeg har hadet Brøndby af et godt hjerte fra den gang Faxe legede "lama" på Aalborg Stadion. Men lige nu føler jeg på en eller anden måde en eller anden småpervers samhørighed med dem. Ja, Brøndby er en fusionsklub, men det er snart 50 år siden. Da vi var ved at gå på røven sidst og Brøndby var toppen af poppen udlejede de 2 spillere til os, for at hjælpe med at holde en "god" fodboldby oppe. De vil altid være vores største rivaler, også selvom vi ikke er deres. FCK vil aldrig kunne få blodet til at koge så meget hos mig, som Brøndby kan. Det selvom FC dit og dat er blevet toneangivende i dansk fodbold. At spille mod plasticklubber er altså ikke det samme som opgørene mod OB, AGF og altså Brøndby. Derfor vil jeg savne Brøndby, hvis de forsvinder, hvilket jeg altså ikke håber på. Men naturligvis vil et enkelt år i 1 division ikke skade :cool:

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 7. okt 2012, 10:37

Klaus skrev:Jeg har hadet Brøndby af et godt hjerte fra den gang Faxe legede "lama" på Aalborg Stadion. Men lige nu føler jeg på en eller anden måde en eller anden småpervers samhørighed med dem. Ja, Brøndby er en fusionsklub, men det er snart 50 år siden. Da vi var ved at gå på røven sidst og Brøndby var toppen af poppen udlejede de 2 spillere til os, for at hjælpe med at holde en "god" fodboldby oppe. De vil altid være vores største rivaler, også selvom vi ikke er deres. FCK vil aldrig kunne få blodet til at koge så meget hos mig, som Brøndby kan. Det selvom FC dit og dat er blevet toneangivende i dansk fodbold. At spille mod plasticklubber er altså ikke det samme som opgørene mod OB, AGF og altså Brøndby. Derfor vil jeg savne Brøndby, hvis de forsvinder, hvilket jeg altså ikke håber på. Men naturligvis vil et enkelt år i 1 division ikke skade :cool:

Jeg er meget enig med dig, på nær det at du ser dem som vores største rivaler. IMO er det uden tvivl gf.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 8. okt 2012, 21:37

Ja, så er den gal igen. Viasat har fastlagt tv-programmet for næste pokalrunde og har blandt andet valgt det, de kalder "braget på Brøndby Stadion" mellem Brøndby og Silkeborg. I samme pokalrunde mødes Esbjerg og AaB, og spørger man Viasat om begrundelsen for valget af Brøndbys kamp, lyder svaret formentlig som altid, at Brøndby trækker flere tv-seere.

Det vil i så fald være løgn - igen. Det forholder sig nemlig så heldigt, at kampene Brøndby-Silkeborg og AaB-Esbjerg er direkte sammenlignelige som mandagskampe i denne sæson på TV2 Sport. Her er seertallene til de to kampe:

Brøndby-Silkeborg 71.000
AaB-Esbjerg 106.000

Der var altså betydeligt flere tv-seere til AaB-Esbjerg end til Brøndby-Silkeborg. Faktisk 50 procent flere. Alligevel foretrækker Viasat at vise pokalkampen Brøndby-Silkeborg frem for pokalkampen Esbjerg-AaB. Samme Viasat, som påstår at foretage deres valg ud fra nøgterne hensyn til seertallene og annoncørernes krav om at nå flest mulige mennesker.

Man skal ikke have gået længe i skole for at se, at deres argumentation er lige til at skyde ned. Utroligt at ingen medier kaster sig over Viasats sponsorat af Brøndby.

http://onside.dk/dbu-pokalen/dbu-pokale ... rg-paa-tv3" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 8. okt 2012, 21:40

sulakvelidze skrev:Ja, så er den gal igen. Viasat har fastlagt tv-programmet for næste pokalrunde og har blandt andet valgt det, de kalder "braget på Brøndby Stadion" mellem Brøndby og Silkeborg. I samme pokalrunde mødes Esbjerg og AaB, og spørger man Viasat om begrundelsen for valget af Brøndbys kamp, lyder svaret formentlig som alt, at de trækker flere tv-seere.

Det vil i så fald være løgn - igen. Det forholder sig nemlig så heldigt, at kampene Brøndby-Silkeborg og AaB-Esbjerg er direkte sammenlignelige som mandagskampe i denne sæson på TV2 Sport. Her er seertallene til de to kampe:

Brøndby-Silkeborg 71.000
AaB-Esbjerg 106.000

Der var altså betydeligt flere tv-seere til AaB-Esbjerg end til Brøndby-Silkeborg. Faktisk 50 procent flere. Alligevel foretrækker Viasat at vise pokalkampen Brøndby-Silkeborg frem for pokalkampen Esbjerg-AaB. Samme Viasat, som påstår at foretage deres valg ud fra nøgterne hensyn til seertallene og annoncørernes krav om at nå flest mulige mennesker.

Man skal ikke have gået længe i skole for at se, at deres argumentation er lige til at skyde ned. Utroligt at ingen medier kaster sig over Viasats sponsorat af Brøndby.

http://onside.dk/dbu-pokalen/dbu-pokale ... rg-paa-tv3" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvornår begynder du at indsende alle dine data og dokumentation til nogen der kan brede det ud i offentligheden - eller alternativt skriver en blog eller en artikel? Vi andre herinde er jo overbeviste på forhånd :P

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 8. okt 2012, 21:42

I øvrigt var der kun 148.000 seere til Brøndby-AaB i går. Jeg er selvfølgelig tilfreds med, at ydmygelsen af Brøndby blev vist i bedste sendetid, men tallet er endnu et bevis på, at Viasat kigger på deres sponsorat af Brøndby, før de kigger på tv-tal. I går spillede også Esbjerg-FCK, og som nævnt trak de to hold 195.000 seere, sidste gang de var på tv.

Enhver kunne sige sig selv, at Esbejrg-FCK også i går ville trække flere end Brøndby-AaB, men selv om Viasat påstår at vælge tv-kampe ud fra tv-tal, valgte de altså en kamp med færre seere: Brøndbys.

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 8. okt 2012, 21:44

limey skrev:
sulakvelidze skrev:Ja, så er den gal igen. Viasat har fastlagt tv-programmet for næste pokalrunde og har blandt andet valgt det, de kalder "braget på Brøndby Stadion" mellem Brøndby og Silkeborg. I samme pokalrunde mødes Esbjerg og AaB, og spørger man Viasat om begrundelsen for valget af Brøndbys kamp, lyder svaret formentlig som alt, at de trækker flere tv-seere.

Brøndby-Silkeborg 71.000
AaB-Esbjerg 106.000

Hvornår begynder du at indsende alle dine data og dokumentation til nogen der kan brede det ud i offentligheden - eller alternativt skriver en blog eller en artikel? Vi andre herinde er jo overbeviste på forhånd :P
Jeg har overvejet en blog, men det er ikke blevet til noget. Måske sender jeg en mail til nogen, men det må andre selvfølgelig også gøre. Jo flere, jo bedre.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 9. okt 2012, 10:14

Jeg har en lille - ikke helt statistisk komplet undersøgt - teori om, at Viasat ofte vælger deres MOTW ud fra, om den spilles i København eller ej. Der er ganske givet en del kostbart mandskab og materiel, der skal sættes i værk i forhold til en stor tv-produktion som en fodbold-kamp, og da Viasat jo i forvejen har alting fastmonteret på Brøndby stadion, vil det være dyrt at flytte til provinsen. Det vil kunne forklare, hvorfor flere af Viasats valg bare i forhold til Brøndby eller FCK-kampe ikke altid giver mening i forhold til objektiv kamp-værdi.

Læg mærke til, at Brøndby klart oftest vælges som Match of the week, når de har hjemmebane..

Edit: Nå, et hurtigt kig på Viasats valg underbygger ikke umiddelbart min teori i denne sæson so far. Men jeg vil mene, at det over en længere periode holder nogenlunde vand, at Brøndby klart oftest vælges som hjemmehold, mens fck bliver MOTW, når Brøndby spiller ude...

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 9. okt 2012, 11:22

BoT skrev:Jeg har en lille - ikke helt statistisk komplet undersøgt - teori om, at Viasat ofte vælger deres MOTW ud fra, om den spilles i København eller ej. Der er ganske givet en del kostbart mandskab og materiel, der skal sættes i værk i forhold til en stor tv-produktion som en fodbold-kamp, og da Viasat jo i forvejen har alting fastmonteret på Brøndby stadion, vil det være dyrt at flytte til provinsen. Det vil kunne forklare, hvorfor flere af Viasats valg bare i forhold til Brøndby eller FCK-kampe ikke altid giver mening i forhold til objektiv kamp-værdi.

Læg mærke til, at Brøndby klart oftest vælges som Match of the week, når de har hjemmebane..

Edit: Nå, et hurtigt kig på Viasats valg underbygger ikke umiddelbart min teori i denne sæson so far. Men jeg vil mene, at det over en længere periode holder nogenlunde vand, at Brøndby klart oftest vælges som hjemmehold, mens fck bliver MOTW, når Brøndby spiller ude...

Jeg skal ikke kunne sige, om det også spiller ind i deres valg, men det kan du sagtens have en pointe i. Det vil i så fald bare gøre skandalen endnu større, fordi præmissen for tv-aftalen så helt fra starten har været, at Viasat kun nødtvungent bevæger sig ud i landet.

Men de giver jo selv begrundelsen, at det alene er tv-tallene, der afgør deres valg. Viasats sportschef, Peter Nørrelund, brugte for nylig dette argument: "Vi ved, hvem der trækker, og det er altså stadig Brøndby. De trækker bare ikke så mange som førhen."

Det sidste har han ret i, men det første kan nemt skydes ned med simple faktatjek og kig på seertallene.

Jeg mener i øvrigt også, at Viasat har en stor del af ansvaret for, at interessen for Superligaen er faldet. Det gælder både de generelle tv-tal og tilskuertallene på stadion. Igennem flere års mishandling af produktet "Superligaen" har Viasat opdraget målgruppen til at tro, at der ikke findes andre interessante klubber end Brøndby og FCK.

Man kunne ellers sagtens skabe hype og interesse om store provinsopgør mellem klubber som OB, AGF, AaB, Esbjerg og FCM. Det har der været før i tiden, og interessen er der latent - Viasat gider bare ikke opdyrke den, fordi de prioriterer deres eget sponsorat af Brøndby. Derfor viste de sidste søndag Brøndbys kamp mod Randers, selv om OB og AGF samme dag mødtes foran næsten dobbelt så mange tilskuere i Odense.

Den kamp havde med garanti trukket flere seere end Randers-Brøndby. Og en god gang optakt og journalistisk fokus på den jysk-fynske klassiker kunne endda have gjort den til et brag af en Match Of The Week. Men det er ikke i Viasats interesse at skabe hype om andre end Brøndby og FCK. Derers interesse er at få Brøndby tilbage i toppen. Sådan har det været i årevis, og derfor har Superligaen slet ikke lige så bredt fat i befolkningen som tidligere.

Egentlig er det nærmest tragikomisk at tænke på, hvor mange der bliver ramt af Viasats skandaløse mishandling af Superligaen.

1) Viasats målgruppe, som kun for Brøndbys vedkommende bliver tilfredsstillet med dækning af eget fodboldhold.

2) Dansk fodbold generelt, da Superligaen bliver reduceret til kun at handle om Brøndby og FCK.

3) De andre klubber i Superligaen, som har sværere ved at sælge sponsorater. Tillykke til håndboldklubber og andre ikke-fodboldklubber, som dermed får nemmere adgang til de sponsorkroner, der burde være gået til fodboldklubberne.

4) De andre medier, fx de regionale, som ikke kan få samme opmærksomhed, når de behandler Superligaens klubber.

5) Viasats annoncører, som må betale for reklametid på Brøndbykampe, selv om andre kampe beviseligt giver flere seere. Og så må de endda finde sig i at høre Viasat påstå det modsatte.

6) Viasats eget produkt, som bliver udsat for en fuldstændig skandaløs journalistiske dækning og prioritering.

Viasat pisser med andre ord på både målgruppe, samarbejdspartnere, annoncører og eget produkt. Det er sgu næsten godt klaret, at man kan bære sig så elendigt ad og alligevel beholde sit job.

PS: Jeg skrev tillykke til håndboldklubber mm. længere oppe. Men DBU/Divisionsforeningen og de andre større klubber skal da også have en lykønskning med rekorden over at sidde længst tid med hænderne i skødet og se passivt til, mens produktet bliver pisset i stykker af Brøndbys hovedsponsor.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 9. okt 2012, 11:23

sulakvelidze skrev:Ja, så er den gal igen. Viasat har fastlagt tv-programmet for næste pokalrunde og har blandt andet valgt det, de kalder "braget på Brøndby Stadion" mellem Brøndby og Silkeborg. I samme pokalrunde mødes Esbjerg og AaB, og spørger man Viasat om begrundelsen for valget af Brøndbys kamp, lyder svaret formentlig som altid, at Brøndby trækker flere tv-seere.

Brøndby-Silkeborg 71.000
AaB-Esbjerg 106.000

Viasat bliver snart straffet for deres evindelige Broendby slesken. Det kan ikke passe interessen bliver ved med at vaere der, hvis f.eks. man ogsaa ser paa hvor mange tilskuere der var paa stadion i soendags til Broendby-AaB.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. okt 2012, 11:44

Sulakvelidze, al respekt herfra for de kræfter du ligger i at informere os med facts omkring seertal mv. Vi er rigtig mange der har været rigtig trætte af dette i rigtig mange år. Personligt har jeg opgivet kampen for mange år siden men det glæder mig virkelig at der er folk der kæmper videre. Har du overvejet at skrive til Viasat, de andre klubber, medierne og alle mulig andre involverede? En blog har også været foreslået, fremragende ide. Man kunne evt starte en "bevægelse" på facebook a la en blog?

Fortsæt kampen mod det onde!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 9. okt 2012, 11:47

Det her er en virkelig god tråd. Min holdning til spørgsmålet er helt klart blevet rykket, og det er en ekstremt vigtig diskussion.

Samtidig er det imidlertid også vigtigt at se på andre medier end live-kampene. Det slår mig gang på gang, at neutrale debatprogrammer på både tv og radio (Fodbold Uden Filter, Fodbold FM, Fodboldmagasinet og i mindre grad Frispark) ALTID omhandler Brøndby grundigt. Jeg har ikke tal på hvor mange udsendelser, der helt eller delvist er dedikeret til det nøjagtigt samme spørgsmål - "hvad sker der nu i Brøndby?" Som oftest er det de samme 10-15 eksperter, der kloger sig, og som oftest kommer de frem til de samme 3-4 uunderbyggede konklusioner.

Rent journalistisk er det da også en fantastisk historie. Og Brøndby er en case, der for alt og alle er tæt på. Viasat, TV2, Canal9, DR, Radio 24syv, BT, Ekstra Bladet - ja, sågar Spillerforeningen og DBU påvirkes reelt af Brøndbys geografiske placering. Det er meget ettere for dem at pleje kontakter i Brøndby end det er i Herning, Esbjerg eller Køge.

Det er derfor mit argument at der eksisterer en voldsom Brøndby-diskurs i danske medier. Medierne opererer i en storkøbenhavnsk virkelighed, og man fastholder dermed den voldsomme dækning af Brøndby IF, selvom klubben reelt ikke er en tøddel mere interessant end FC Midtjylland, AGF, AaB, OB og andre provinsklubber. For hvad har Brøndby reelt, som de andre ikke har? Flere fans? Kun når de spiller i Jylland. Større stadion? Ja, lidt, men til gengæld er det gabende tomt hver gang de spiller. Større ambitioner? Næ, de kæmper vel bare for at overleve. Mere interessante personligheder? Nej, tværtimod!

Der er faktisk ikke ret mange rationelle argumenter for at Brøndby skulle være en magnet for den danske sportspresse - udover den gensidige bekræftelse. 3+ viser kampen i primetime, derfor skriver BT flere historier om primetime-kampen, Fodbold uden Filter debatterer fordi klubben er "i fokus" i BT og til sidst vælger 3+ igen fuldstændig irrationelt igen at vise en Brøndby-kamp fordi de er en meget eksponeret klub. Det er en mærkværdig cirkel, der skabes af et indspist og indavlet medie-miljø. Den samme "mediemølle" ses jo på en lang række områder, hvor medierne bekræfter hinandens historier og dermed forstærker en effekt, der måske i virkelighedens verden ikke er særlig stor.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. okt 2012, 11:52

Helt enig med dig, Yankee. Og tanken ledes igen over mod den med hønen og ægget. Volddyrker medierne Brøndby fordi de er så populære eller er Brøndby så populære fordi medierne volddyrker dem?

Den del af debatten kan så til del afsluttes med, med Sulakvelidzes fakta, at konstatere at Brøndby slet ikke er så populære længere!
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar