Emil Larsen udtaget til Landsholdet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Emil Larsen udtaget til Landsholdet

Indlæg af AllanPedersen » 13. okt 2012, 14:39

Det kan lyde som om det ikke er en AaB minded post..
men det er det.. fordi mit spørgsmål til alle jer herinde er:

Burde det have været Kusk?
Vi har jo alle lidt farvet briller.. på.
Men jeg mener (synes jeg selv ret objektivt) at Kusk er både hurtigere og sparker bedre
og så har han bare scoret flere mål og været en stor grund til AaB er nr2 i superligaen
han fortjener pladsen mere end Larsen
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Emil Larsen udtaget til Landsholdet

Indlæg af jernskjorten » 13. okt 2012, 14:52

Tror måske mere, at det handler om, hvilken type spiller Morten Olsen mener, at de har brug for. MO udtaler, at de kan komme i en situation, hvor de mangler et kraftfuldt alternativ til fløjene. Hvis det er dét, MO har ledt efter, har Kusk næppe været i betragtning.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 13. okt 2012, 14:58

tilgengæld synes jeg også der står at det er på baggrund af sidste U21 kamp blandt andet han er udtaget

og spiller Kusk ikke 10'er position i de kampe?
er han forbi gået også fordi han ikke får lov til at spille Wing der som i AaB?

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 13. okt 2012, 14:59

Hahahahahahahaha Morten du er en fucking joke!!

Go weekend/Ferie drenge, må det lorte hold floppe endnu engang !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 13. okt 2012, 15:09

Vil self. Kusk alt det bedste, men så dog gerne hans navn på en ny AaB kontakt, før han er at finde på A-landsholdets holdkort.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

damp
Allstar
Allstar

Indlæg af damp » 13. okt 2012, 15:15

Emil Larsen er det rigtige valg, hvis man ser på hvad MO søger.
Hans grund til at vælge Cornelius og Jørgensen foran Helenius, syntes jeg også er ok.
Dog burde Helenius være næst i køen nu, og han skal bevise noget, hvis han vil bevare pladsen i fremtiden.
Det Cornelius har vist på få måneder som proff, kan Helenius ikke røre ved.
Cornelius er en konstant trussel i feltet uanset hvem vi møder.
Mener Helenius er en bedre spiller, til det der ligger til grund for landsholdets spillestil, men han kan ikke erstatte Bendtner og fylder ikke meget inde i feltet, der er Cornelius alså bedre.
Mod Italien på udebane bliver spillet forhåbentlig det afgørende, da vi nok ikke presser Italien i bund. Og her tror jeg godt Helenius kan gøre det godt i spillet, men ikke alene på toppen, hvor han vil blive overmatchet.
Han bør spille den dybe rolle bag Bendtner. Og mener han kan gøre det lige så godt som Eriksen har gjort det på det sidste.

Bendtner på toppen.
Emil Larsen og Krohn Dehli på kanterne, og Helenius hængende bag ved.
Det kunne være ok.

Selvom man er rød/hvid, så har hverken Lasse, Kusk eller Lucas noget at gøre på landsholdet endnu.
Der er alt for mange klasse midtforsvarer til Lasse kommer med, og selvom Lucas og Kusk har den rette teknik, så mangler de fysik og power til at være med på højeste plan. Det skal nok komme, men ikke endnu.
Det Emil Larsen viser, syntes jeg berettiger en plads foran dem. Ikke at han er bedre overall, men hans power og fanden i volskhed minder om den gamle Silberbauer fra AaB, og var savnet i kampen mod Bulgarien.
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 13. okt 2012, 15:17

damp Kasper Kusk er måske ikke landsholds klar.. men det er Emil Larsen da i hvert fald heller ikke
Kasper Kusk har tilført AaB mere end Larsen har tilført OB.. det har da været ret tydeligt.. og AaB er nr2.. og kasper kusk scorer mange mål
og han er hurtig.. og har et farligt venstre spark... så hvis det skal være en af de 2.. holder jeg stadig på Kusk

Billede

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 13. okt 2012, 15:18

AllanPedersen skrev:tilgengæld synes jeg også der står at det er på baggrund af sidste U21 kamp blandt andet han er udtaget

Jeg tror ikke, at Kusk's position i AaB eller på U21 holdet betyder så meget i forhold til, at det nu er Emil Larsen, der er udtaget. Hvis MO har ment, at Kusk var bedste mand til den opgave, der ligger forude, er jeg også sikker på, at han blev udtaget - uanset hvilken position han tidligere har spillet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. okt 2012, 15:18

Kusk er vel langt mere samme type som Krohn Dehli eller Eriksen, og som gardering for Rommedahl er det vel noget mere oplagt at udtage en spiller som "ligner" ham mere.

Iøvrigt ville jeg nu også synes det er for tidligt at hive Kusk op på det rigtige landshold. Jeg mener, jeg elsker Kusk og synes han er superligaens bedste spiller i denne sæson indtil videre, men jeg kan godt have mine tvivl om han er klar til hårde internationale kampe endnu. Jeg tror bare man ville få at se der mangler et stykke vej endnu, præcist som man så med Cornelius i går.

Til gengæld er jeg fuldstændig paf over at Helenius (eller en anden angriber, men det er svært at få øje på andre) ikke er udtaget, med både Jørgensen og Cornelius ude, og en Bendtner som ikke har spillet kampe i 100 år, skulle man da mene at der i dén grad er behov for backup, hvis han skulle gå i stykker i løbet af kampen eller ikke kan holde til at spille 2x90 min på få dage.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 13. okt 2012, 15:19

jernskjorten skrev:
AllanPedersen skrev:tilgengæld synes jeg også der står at det er på baggrund af sidste U21 kamp blandt andet han er udtaget

Jeg tror ikke, at Kusk's position i AaB eller på U21 holdet betyder så meget i forhold til, at det nu er Emil Larsen, der er udtaget. Hvis MO har ment, at Kusk var bedste mand til den opgave, der ligger forude, er jeg også sikker på, at han blev udtaget - uanset hvilken position han tidligere har spillet.
Ja okay, men min diskution går heller ikke på om hvad Morten Olsen synes for udtagelsen viser jo netop hvad han synes
det er mere om han så har ret i det.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 13. okt 2012, 15:28

AllanPedersen skrev:Ja okay, men min diskution går heller ikke på om hvad Morten Olsen synes for udtagelsen viser jo netop hvad han synes
Som sagt tror jeg, at det afhænger meget af, hvad MO har været på jagt efter. Om han har ret, synes jeg er så godt som umuligt at svare på.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 13. okt 2012, 15:30

jernskjorten skrev:
AllanPedersen skrev:Ja okay, men min diskution går heller ikke på om hvad Morten Olsen synes for udtagelsen viser jo netop hvad han synes
Som sagt tror jeg, at det afhænger meget af, hvad MO har været på jagt efter. Om han har ret, synes jeg er så godt som umuligt at svare på.
tja altså jeg har svært ved at finde nogle punkter overhovedet hvor Emil Larsen er stærkere end Kusk.. han er fysisk mere robust.. men synes næsten også den stopper der.

damp
Allstar
Allstar

Indlæg af damp » 13. okt 2012, 15:34

Jeg syntes godt man kunne se mod Spanien, at Emil Larsen kunne udfordre mere end Kusk.
Jeg mener Emil Larsen er foran lige nu, men Kusk skal nok komme efter det.
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 13. okt 2012, 18:13

Drenge forhelvede se dog på præstationerne i superligaen, Emil Larsen har jo ikke været toneangivende i OB overhovedet, Kusken har været hovedmanden sammen med Helenius på AaB Succes i dette efterår. og målt på mål og assist topper de begge listen, det er jo helt hen i vejret de 2 skal forbigås når vi omvendt ser Cornelius og Nikolai Jørgensen vade ind på holdet så let som ingen ting, og nu er en formsvar Emil Larsen kommet med... Jeg burde ikke, men jeg er rystet over Morten Olsen, han vil for alt i verden ikke stille med stærkeste hold når det kræver at en AaBer skal ha chancen !

Morten Olsen har endda været så langt ude tidligere på efteråret og nævnt Falk som et alternativ til Bendter, en mand som stort set ikke har scoret dette efterår !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 13. okt 2012, 18:27

Mr. Larsen skrev:Drenge forhelvede se dog på præstationerne i superligaen, Emil Larsen har jo ikke været toneangivende i OB overhovedet, Kusken har været hovedmanden sammen med Helenius på AaB Succes i dette efterår. og målt på mål og assist topper de begge listen, det er jo helt hen i vejret de 2 skal forbigås når vi omvendt ser Cornelius og Nikolai Jørgensen vade ind på holdet så let som ingen ting, og nu er en formsvar Emil Larsen kommet med... Jeg burde ikke, men jeg er rystet over Morten Olsen, han vil for alt i verden ikke stille med stærkeste hold når det kræver at en AaBer skal ha chancen !

Morten Olsen har endda været så langt ude tidligere på efteråret og nævnt Falk som et alternativ til Bendter, en mand som stort set ikke har scoret dette efterår !
Nok et af de mest farvede indlæg længe på sitet. Men extremt underholdende. Tvivler dog på du følger superligaen særligt tæt.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 13. okt 2012, 18:54

Since skrev:
Mr. Larsen skrev:Drenge forhelvede se dog på præstationerne i superligaen, Emil Larsen har jo ikke været toneangivende i OB overhovedet, Kusken har været hovedmanden sammen med Helenius på AaB Succes i dette efterår. og målt på mål og assist topper de begge listen, det er jo helt hen i vejret de 2 skal forbigås når vi omvendt ser Cornelius og Nikolai Jørgensen vade ind på holdet så let som ingen ting, og nu er en formsvar Emil Larsen kommet med... Jeg burde ikke, men jeg er rystet over Morten Olsen, han vil for alt i verden ikke stille med stærkeste hold når det kræver at en AaBer skal ha chancen !

Nok et af de mest farvede indlæg længe på sitet. Men extremt underholdende. Tvivler dog på du følger superligaen særligt tæt.
Farvede?? Jeg læner mig op af Fakta, det ville klæde dig at gøre det samme.

Iøvrigt følger jeg Superligaen tæt hver eneste runde.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. okt 2012, 18:59

AllanPedersen skrev:
jernskjorten skrev:
tja altså jeg har svært ved at finde nogle punkter overhovedet hvor Emil Larsen er stærkere end Kusk.. han er fysisk mere robust.. men synes næsten også den stopper der.
Emil er langt stærkere fysisk, og en meget bedre dribler. Så det er nok til fløjen Emil er tiltænkt, hvor han sikkert passer bedre i MO's system.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 13. okt 2012, 19:03

Mr Larsen, ikke ret mange dage, du ikke gad beskæftige dig med landshold og MO. Du gør jo ikke andet og nogen gange, skal du altså tage den rød / hvide AaB pyjamas af.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 13. okt 2012, 19:32

MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:
jernskjorten skrev:
Emil er langt stærkere fysisk, og en meget bedre dribler. Så det er nok til fløjen Emil er tiltænkt, hvor han sikkert passer bedre i MO's system.
Jeg er dybt uenig i han er en bedre dribler.. Kusk har meget bedre teknik og holder bedre på bolden, og så er han jo fantastisk i sine pasninger..

og så står vi tilbage med 'fysisk stærkere' som det eneste.. det er vel fakta Kusk scorer mere, og har et bedre skud.
derudover er han også venstre benet og kan trække ind i banen.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 13. okt 2012, 19:34

Emil Larsen kan vel osse trække ind fra banen fra venstre side :cool:

Besvar