AaB - Sønderjyske

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hep Hey
1. div
1. div

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Hep Hey » 20. okt 2012, 21:32

http://tv2sport.dk/AaB-traener-vi-havde ... ent-sejren" onclick="window.open(this.href);return false; i dette interview kommer AaBs 2 mål ca halvejs i klippet

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 20. okt 2012, 21:39

KEP roser tifoen på Twitter. Hvad var det for en? Var desværre med fra sofaen i dag.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 20. okt 2012, 21:41

Først og fremmest: tifo-kaos eller hvem der stod bag - outstanding tifo!!! Det løb mig koldt ned af ryggen. En af de bedste jeg har set!
Dernæst: PK viser sin utrolige værdi igen igen. Klar MOM. Få så forlænget med ham, Lynge. Lige nu!!
Og så: Helenius' mål var specielt ud over alle grænser. Et af de bedste mål jeg har set i mit lange liv på stadion. Utroligt. Der er krummer i den knægt. Morten Olsen og Weakhorse er SÅ meget til grin - igen, igen, igen....HVILKEN TEKNIK!

Slutteligt: unge Larsen i buret. Fantastisk!!

Eneste sure opstød: Pisse elendig dommer (straffesparket var ok - men resten var en katastofe). Og så under 7k på stadion ?? For fanden det er usselt. Skandale. Vi ligger altså i toppen med et sjovt og ungt hold. Hvor Helvede er folk henne????
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 20. okt 2012, 21:44

Lørdag kl. 17, man kunne velsagtens heller ikke finde ringere tidspunkt at spille. Men helt enig, vi vil gerne se omkring de 8-9000 derude næste gang :cheers:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 20. okt 2012, 21:48

Gentleman Finn skrev:Lørdag kl. 17, man kunne velsagtens heller ikke finde ringere tidspunkt at spille. Men helt enig, vi vil gerne se omkring de 8-9000 derude næste gang :cheers:
Jeg vil skide på hvornår der bliver spillet. Under 7k i vores nuværende situation er kraft stejlme en skandale!! Fy fan...
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 20. okt 2012, 21:50

Funky skrev:
NIN den fromme skrev:
Klaus skrev:Så kom jeg også hjem. Noget ufortjent sejr, og ganske tankevækkende at dagens to dårligste (Kusk og Helenius) alligevel hver for sig havde en afgørende fod med i hver sit mål. Måske skal Kusk op og ligge som hængende angriber og Curth ned på højre midtbane. Jeg synes Curth spillede en ganske fornuftig kamp, mens Kusk simpelthen var en skandale i opdækningen. Så det var da et forsøg værd at lade dem bytte plads.....
Dagens to dårligste? Ja, ja, alting afhænger selvfølgelig af øjnene der ser :)
Jeg er heller ikke enig; det er ikke noget tilfælde at Ahlman bliver taget ud i pausen, og Lasse Nielsen rodede også for tit rundt, vandt ikke mange dueller i luften, lod modstanderne vende med bolden, stod for langt væk, etc. Kusk vandt ikke mange nærkampe, nej, men det havde ingen vel forventet på forhånd.

Patrick Kristensen viser sig igen-igen som en enormt vigtig spiller.
Nej, men det var alligevel lidt forstemmende at se, hvor let SønderjyskE kom igennem i vores højre side i første halvleg. Kusk havde også flere boldtab i opspillet, som skabte farlige omstillinger. Men det er da rigtigt, at vurderingen også hænger lidt sammen med forventningerne. Når Augu ikke er med har vores midtbane for lidt power til at kunne undvære en mand i presspillet. Netop derfor synes jeg måske, der vil være megen ide i at lade Curth og Kusk bytte plads. Jeg synes Curth er vigtig som opspilstation, og han har noget af den fysik Kusk mangler. Til gengæld er Kusk fremragende i det offensive, og jeg synes, han er betydeligt bedre som hængende angriber end som højre midt. Samtidig tjener det også til Kusk og Helenius' ros, at de på en dag, hvor det bestemt ikke kører for dem, alligevel har styrken til at levere i afgørende situationer.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 20. okt 2012, 21:54

Både det at have Thomsen eller Kusk tage rollen er alternativer. Med hensyn til Thomsen må jeg indrømme, at jeg endnu ikke ved nok om ham til at kunne bedømme ham. Han har haft nogle fine indhop og er bestemt en man på sigt kan forvente noget af, men jeg ser ham dog mere som en klassisk midtbane som også besidder nogle defensive kvaliteter og ikke som en hængende angriber.

I forhold til at sætte Kusk ind i rollen, så kan jeg virkelig ikke se pointen i det. Han spiller blændende på den plads han er på nu, hvilket han måske også ville gøre hvis han blev placeret som hængende angriber, men hvem skulle så overtage Kusks plads.

Wichmann derimod kan erstattes af Due. Desuden viste han i starten af sidste sæson nogle glimrende offensive takter inde for centralt, selvom man nok må indrømme at han fyldte for lidt defensivt til at han skal spille Augos eller Würtz plads. Samtidig har han et godt blik for Helenius som de har bygget op gennem ungdomsårene, noget jeg også mindes de udtalte i starten af sidste sæson.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 20. okt 2012, 21:59

Nu har jeg set Helenius' mål 197 gange på TV2Sport.
Jeg er overbevist! Det er det bedste mål på Aalborg Stadio Communale nogensinde!
For pokker da.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. okt 2012, 22:01

"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 20. okt 2012, 22:07

Klaus skrev:
Funky skrev:
NIN den fromme skrev:
Klaus skrev:Så kom jeg også hjem. Noget ufortjent sejr, og ganske tankevækkende at dagens to dårligste (Kusk og Helenius) alligevel hver for sig havde en afgørende fod med i hver sit mål. Måske skal Kusk op og ligge som hængende angriber og Curth ned på højre midtbane. Jeg synes Curth spillede en ganske fornuftig kamp, mens Kusk simpelthen var en skandale i opdækningen. Så det var da et forsøg værd at lade dem bytte plads.....
Dagens to dårligste? Ja, ja, alting afhænger selvfølgelig af øjnene der ser :)
Jeg er heller ikke enig; det er ikke noget tilfælde at Ahlman bliver taget ud i pausen, og Lasse Nielsen rodede også for tit rundt, vandt ikke mange dueller i luften, lod modstanderne vende med bolden, stod for langt væk, etc. Kusk vandt ikke mange nærkampe, nej, men det havde ingen vel forventet på forhånd.

Patrick Kristensen viser sig igen-igen som en enormt vigtig spiller.
Nej, men det var alligevel lidt forstemmende at se, hvor let SønderjyskE kom igennem i vores højre side i første halvleg. Kusk havde også flere boldtab i opspillet, som skabte farlige omstillinger. Men det er da rigtigt, at vurderingen også hænger lidt sammen med forventningerne. Når Augu ikke er med har vores midtbane for lidt power til at kunne undvære en mand i presspillet. Netop derfor synes jeg måske, der vil være megen ide i at lade Curth og Kusk bytte plads. Jeg synes Curth er vigtig som opspilstation, og han har noget af den fysik Kusk mangler. Til gengæld er Kusk fremragende i det offensive, og jeg synes, han er betydeligt bedre som hængende angriber end som højre midt. Samtidig tjener det også til Kusk og Helenius' ros, at de på en dag, hvor det bestemt ikke kører for dem, alligevel har styrken til at levere i afgørende situationer.
I min slørede optik er Curth helt væk i dag. Både som spilstation, placeringsmæssigt og på de chancer han kommer til. Vores midtbane er alt for passiv og mister et hav af bolde. Bl.a. Patrick og Pølsen i farlige fremadrettede og upressede situationer, hvor det er helt utilgiveligt. Forsvaret med Ahlmann som mest ”synlig” giver mange chancer væk og bliver reddet flere gange af vores keeper som er kampens bedste. I front er der ikke meget der lykkedes. Kusk har et par kvalificerede langskudforsøg, men forsvinder ud af billedet, men åbner så ballet igen med sin fine frispilning. Helenius vil gerne vise hvad han indeholder, men tager for mange forkerte beslutninger. Han redder selvfølgelig dagen med sin kongekasse og viser hvad en ægte angriber er lavet af. Mon de kan tage TV2 Sport i Belgien? Due som indhopper skriger ikke ligefrem på en startplads. Sluttelig. Det her er en af de sejre, vi i virkeligheden skal være endnu mere glad for end når det lykkedes med sprudlende spil og mange mål. Vi vinder på på trods af med en kollektiv offday og hiver tre point der var væk. Det er den slags fundament tophold er bygget på.

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Geografisk sted: Færøkroen

Indlæg af Jonas K » 20. okt 2012, 22:11

Endnu engang ser vi at en central midt med Wurtz og PK ikke virker. Der er ingen offensiv drivkraft, Augu skal være på den ene centrale plads, ellers bliver det for defensivt

Stærkt af Patrick at spille sig op da han kom på backen

Curth og Wichman trænger til en tur på bænken, de var meget usynlige idag

Flot flot flot Tifo af kaos drengene
Martin P - ægte Aalborg

Mr Alex
2. div
2. div

Indlæg af Mr Alex » 20. okt 2012, 22:35

Er der ikke nogle som har et billede af den tifo, fik kun set den bagfra, hvilket jo ikke var det optimale!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar

Indlæg af Klaus » 20. okt 2012, 22:56

Mr Alex skrev:Er der ikke nogle som har et billede af den tifo, fik kun set den bagfra, hvilket jo ikke var det optimale!
dp

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar

Indlæg af Klaus » 20. okt 2012, 22:57

Klaus skrev:
Mr Alex skrev:Er der ikke nogle som har et billede af den tifo, fik kun set den bagfra, hvilket jo ikke var det optimale!
[url]]
Hvordan får man i øvrigt et billede vist som - hhhmmmmmm et billede - og ikke en adresse her på siden???? Og så kan man åbenbart ikke se billedet alligevel....... Har et billede på computeren, men hvordan overfører jeg det til debatsiden????

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 20. okt 2012, 23:01

Læg det op på imageshack eller lignende tjenester, så du får en http adresse som du kan poste herinde. Tryk så på Img knappen og copy/paste adressen ind.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar

Indlæg af Klaus » 20. okt 2012, 23:08

Billede

Ikke verdens bedste kvalitet... I øvrigt en SUPER-flot TIFO....

PS: Tak for hjælpen til billedet ;-)

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 20. okt 2012, 23:15

hvad stod der på banneret??
lynge er gud!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 20. okt 2012, 23:21

"Aalborgs drenge viser vejen mod toppen"

Brugeravatar
Sip
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sip » 20. okt 2012, 23:22

12mand skrev:hvad stod der på banneret??
Aalborgs drenge viser vejen mod toppen.

Heldigvis holdt budskabet ;)
A jetpack, operation, send him the crazy hindu!

smoothly
Superliga
Superliga

Indlæg af smoothly » 20. okt 2012, 23:48

Billeder er oppe på http://www.tifokaos.dk

Besvar