Det er bare fjollet at basere sin argumentation på en forskel på 4000 seere, hvis det ligeså godt kan være udslag for den usikkerhed som er indbygget. Jeg synes selve uretfærdigheden i at nogle hold skal have en større del af kagen end andre, når der ikke er en signifikant forskel i antallet af seere over en sæson, er et bedre argument. Jeg ved godt at Køge-Lyngby trækker færre seere, men nu er det trods alt også første division. I superligaen, hvor de spillede mod attraktive modstandere i langt største delen af kampene, tror jeg ikke de ville ligge langt efter.sulakvelidze skrev:Selvfølgelig er der usikkerhed. Det ville være idiotisk at påstå, at lige præcist og helt nøjagtigt 88.000 mennesker så AaB-SønderjyskE på tv i lørdags. Men det er stadig de mest valide tal, med mindre du kender nogle mere præcise?Poker-One-Kenobi skrev:Jeg tror roligt du kan regne med at usikkerheden er højere end de 3-4000 seere de forskellige hold måtte tiltrække mere eller mindre til en lørdagskamp. For mig at se er virkeligheden den at ca det samme antal seere ser fodbold, rimeligt uafhængigt af hvem der spiller, og derfor burde tv-pengene fordeles ligeligt imellem holdene uafhængigt af hvem der bliver vist hvornår.
Gallup lægger iøvrigt navn til meget, for eksempel valgprognoser med decimaler på trods af de selv oplyser 2-3 procents usikkerhed.
Din egen formodning om, at cirka det samme antal tv-seere ser fodbold nogenlunde uanfægtet af holdene på skærmen overtrumfer ikke Gallups tal hos mig. Jeg er sikker på, at der er mange flere til Brøndby-FCK end til Køge-Lyngby. Men forskellen på kampe med Brøndby/FCK og store provinsbyers klubber som AaB, OB og AGF kan ikke aflæses på tv-tallene.
Og tv-tallene er under alle omstændigheder valide nok til at blive taget for pålydende af Viasat, som selv peger på dem, når de begrunder deres evige valg af Brøndbykampe. Det er de tv-tal, der (usikre eller ej) siger noget andet end det, Viasat påstår. Og det er egentlig min pointe med at bringe tallene frem.
Tv penge
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Re: Tv penge
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Jeg har det fint med at være fjollet, men min pointe synes ikke rigtig at trænge ind hos dig, så jeg prøver igen: Det er Viasat, der henviser til tv-tallene, når de argumenterer for valget af Brøndby og FCK som fast tv-underholdning. Så er det fuldstændig ligegyldigt, om tallene er 100 procent nøjagtige eller ej. Pointen er, at de tal, Viasast selv henviser til, ikke underbygger deres påstand. Tværtimod.Poker-One-Kenobi skrev:Det er bare fjollet at basere sin argumentation på en forskel på 4000 seere, hvis det ligeså godt kan være udslag for den usikkerhed som er indbygget. Jeg synes selve uretfærdigheden i at nogle hold skal have en større del af kagen end andre, når der ikke er en signifikant forskel i antallet af seere over en sæson, er et bedre argument. Jeg ved godt at Køge-Lyngby trækker færre seere, men nu er det trods alt også første division. I superligaen, hvor de spillede mod attraktive modstandere i langt største delen af kampene, tror jeg ikke de ville ligge langt efter.sulakvelidze skrev:Selvfølgelig er der usikkerhed. Det ville være idiotisk at påstå, at lige præcist og helt nøjagtigt 88.000 mennesker så AaB-SønderjyskE på tv i lørdags. Men det er stadig de mest valide tal, med mindre du kender nogle mere præcise?Poker-One-Kenobi skrev:Jeg tror roligt du kan regne med at usikkerheden er højere end de 3-4000 seere de forskellige hold måtte tiltrække mere eller mindre til en lørdagskamp. For mig at se er virkeligheden den at ca det samme antal seere ser fodbold, rimeligt uafhængigt af hvem der spiller, og derfor burde tv-pengene fordeles ligeligt imellem holdene uafhængigt af hvem der bliver vist hvornår.
Gallup lægger iøvrigt navn til meget, for eksempel valgprognoser med decimaler på trods af de selv oplyser 2-3 procents usikkerhed.
Din egen formodning om, at cirka det samme antal tv-seere ser fodbold nogenlunde uanfægtet af holdene på skærmen overtrumfer ikke Gallups tal hos mig. Jeg er sikker på, at der er mange flere til Brøndby-FCK end til Køge-Lyngby. Men forskellen på kampe med Brøndby/FCK og store provinsbyers klubber som AaB, OB og AGF kan ikke aflæses på tv-tallene.
Og tv-tallene er under alle omstændigheder valide nok til at blive taget for pålydende af Viasat, som selv peger på dem, når de begrunder deres evige valg af Brøndbykampe. Det er de tv-tal, der (usikre eller ej) siger noget andet end det, Viasat påstår. Og det er egentlig min pointe med at bringe tallene frem.
Jeg gider ikke dreje diskussionen hen på en omgang kværuleren om din mavefornemmelse for nøjagtighed. Jeg er ligeglad med, om du finder Gallups tal nøjagtige. Pointen er, at Viasat bruger dem som argument, selv om tallene ikke viser det, Viasat påstår.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Bevares, hvis du gerne vil fortsætte et korstog mod viasats argumentation skal jeg ikke stå i vejen, for mig er det vigtige bare hvordan pengene bliver fordelt, så må Viasat sådan set sige og gøre hvad de vil. Det er så min pointe, tror ikke den trængt ind hos dig heller.sulakvelidze skrev:Jeg har det fint med at være fjollet, men min pointe synes ikke rigtig at trænge ind hos dig, så jeg prøver igen: Det er Viasat, der henviser til tv-tallene, når de argumenterer for valget af Brøndby og FCK som fast tv-underholdning. Så er det fuldstændig ligegyldigt, om tallene er 100 procent nøjagtige eller ej. Pointen er, at de tal, Viasast selv henviser til, ikke underbygger deres påstand. Tværtimod.Poker-One-Kenobi skrev:Det er bare fjollet at basere sin argumentation på en forskel på 4000 seere, hvis det ligeså godt kan være udslag for den usikkerhed som er indbygget. Jeg synes selve uretfærdigheden i at nogle hold skal have en større del af kagen end andre, når der ikke er en signifikant forskel i antallet af seere over en sæson, er et bedre argument. Jeg ved godt at Køge-Lyngby trækker færre seere, men nu er det trods alt også første division. I superligaen, hvor de spillede mod attraktive modstandere i langt største delen af kampene, tror jeg ikke de ville ligge langt efter.sulakvelidze skrev:Selvfølgelig er der usikkerhed. Det ville være idiotisk at påstå, at lige præcist og helt nøjagtigt 88.000 mennesker så AaB-SønderjyskE på tv i lørdags. Men det er stadig de mest valide tal, med mindre du kender nogle mere præcise?Poker-One-Kenobi skrev:Jeg tror roligt du kan regne med at usikkerheden er højere end de 3-4000 seere de forskellige hold måtte tiltrække mere eller mindre til en lørdagskamp. For mig at se er virkeligheden den at ca det samme antal seere ser fodbold, rimeligt uafhængigt af hvem der spiller, og derfor burde tv-pengene fordeles ligeligt imellem holdene uafhængigt af hvem der bliver vist hvornår.
Jeg gider ikke dreje diskussionen hen på en omgang kværuleren om din mavefornemmelse for nøjagtighed. Jeg er ligeglad med, om du finder Gallups tal nøjagtige. Pointen er, at Viasat bruger dem som argument, selv om tallene ikke viser det, Viasat påstår.
Der er virkeligt nogen, der burde informere nogle journalister om det her, alternativt Lynge. Jeg tror, det ville være en god nyhed med udmærket nyhedsværdi. Lokalmedierne især må have interesse i det...
- Køllen I Møllen
- Allstar

Sulakvelidze, Hvor har du støvet alle dine tal op henne? Jeg mailer lidt frem og tilbage med en fra Viasat og har linket til denne tråd. Vedkommende vil gerne have at vide hvor de kommer fra.
Janteloven eksisterer IKKE!
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
http://tvm.gallup.dk/tvm/pm/default.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Køllen I Møllen skrev:Sulakvelidze, Hvor har du støvet alle dine tal op henne? Jeg mailer lidt frem og tilbage med en fra Viasat og har linket til denne tråd. Vedkommende vil gerne have at vide hvor de kommer fra.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Og så er det ellers bare at grave i tallene... Stort arbejde, hvis man skal have det totale overblik, så det er sgu godt vi har nogen, der gider.....doukas skrev:http://tvm.gallup.dk/tvm/pm/default.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Køllen I Møllen skrev:Sulakvelidze, Hvor har du støvet alle dine tal op henne? Jeg mailer lidt frem og tilbage med en fra Viasat og har linket til denne tråd. Vedkommende vil gerne have at vide hvor de kommer fra.
-
sulakvelidze
- Allstar

Poker-One-Kenobi skrev:Bevares, hvis du gerne vil fortsætte et korstog mod viasats argumentation skal jeg ikke stå i vejen, for mig er det vigtige bare hvordan pengene bliver fordelt, så må Viasat sådan set sige og gøre hvad de vil. Det er så min pointe, tror ikke den trængt ind hos dig heller.sulakvelidze skrev:Jeg har det fint med at være fjollet, men min pointe synes ikke rigtig at trænge ind hos dig, så jeg prøver igen: Det er Viasat, der henviser til tv-tallene, når de argumenterer for valget af Brøndby og FCK som fast tv-underholdning. Så er det fuldstændig ligegyldigt, om tallene er 100 procent nøjagtige eller ej. Pointen er, at de tal, Viasast selv henviser til, ikke underbygger deres påstand. Tværtimod.Poker-One-Kenobi skrev:Det er bare fjollet at basere sin argumentation på en forskel på 4000 seere, hvis det ligeså godt kan være udslag for den usikkerhed som er indbygget. Jeg synes selve uretfærdigheden i at nogle hold skal have en større del af kagen end andre, når der ikke er en signifikant forskel i antallet af seere over en sæson, er et bedre argument. Jeg ved godt at Køge-Lyngby trækker færre seere, men nu er det trods alt også første division. I superligaen, hvor de spillede mod attraktive modstandere i langt største delen af kampene, tror jeg ikke de ville ligge langt efter.sulakvelidze skrev:Selvfølgelig er der usikkerhed. Det ville være idiotisk at påstå, at lige præcist og helt nøjagtigt 88.000 mennesker så AaB-SønderjyskE på tv i lørdags. Men det er stadig de mest valide tal, med mindre du kender nogle mere præcise?Poker-One-Kenobi skrev:Jeg tror roligt du kan regne med at usikkerheden er højere end de 3-4000 seere de forskellige hold måtte tiltrække mere eller mindre til en lørdagskamp. For mig at se er virkeligheden den at ca det samme antal seere ser fodbold, rimeligt uafhængigt af hvem der spiller, og derfor burde tv-pengene fordeles ligeligt imellem holdene uafhængigt af hvem der bliver vist hvornår.
Tak fordi du lader mig fortsætte med at dokumentere min pointe. Du må også gerne køre videre med din pointe, som du holdt meget skjult i dit fokus på sikkerheden i tallene.
-
sulakvelidze
- Allstar

Er der forresten nogen, der kan huske nogle annoncører på MOTW-kampene? Jeg kunne godt tænke mig at tippe diverse virksomheder om, at Viasat med vilje promoverer deres produkter for færre seere, end de kunne have fået på andre kampe end Brøndbys.
Jeg tænker Steff Houlbergs irriterende pause=pølse reklame og Ekstrabladet Sport...sulakvelidze skrev:Er der forresten nogen, der kan huske nogle annoncører på MOTW-kampene? Jeg kunne godt tænke mig at tippe diverse virksomheder om, at Viasat med vilje promoverer deres produkter for færre seere, end de kunne have fået på andre kampe end Brøndbys.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
sulakvelidze
- Allstar

Der var 165.000 seere til MOTW-kampen mellem FC Midtjylland og Brøndby i går.
For fem måneder siden var der 167.000 seere, da OB og AGF mødtes på en mandag aften.
Enhver kunne sige sig selv, at OB-AGF også i går ville trække flere seere end FCM-Brøndby, men alligevel foretrak Viasat at vise endnu en dødsyg Brøndby-bundkamp frem for den jysk-fynske klassiker mellem to hold, der aspirerer til toppen af rækken.
Hvis Viasat igen påstår, at de kigger på seertal, når de vælger deres kampe, håber jeg, at de bliver slået i hovedet for det. For det er og bliver den fedeste løgn, at de vælger Brøndby ud fra et skøn om popularitet. Det er en løgn, der holder deres egne annoncører for nar - lige som seerne bliver det med den ene elendige omgang søndagsbold efter den anden.
Ifølge DBU's officielle statistikere er FC Midtjylland og Brøndby begge blandt de tre mest kedelige hold i superligaen målt på antal afslutninger i denne sæson. Og her ærligt: Kan nogen her huske en Brøndby-kamp med andet underholdningselement end at se dem tabe? Jeg kan ikke. Kampe med Brøndby har meget, meget længe været en omgang dødsyg fodbold. Dårlig kvalitet i spillet. Mislykkede afleveringer. Meget få målchancer. Ingen særlig intensitet. Og ingenting på spil - i hvert fald ikke i den gode halvdel af Superligaen.
OB og AGF bød på det modsatte i går. Et brag af en kamp med masser af underholdning, mange flere tilskuere og med garanti også mange flere seere, hvis kampen var blevet prioriteret af Viasat. Det blev den ikke, og årsagen er simpel: Viasat er Brøndbys hovedsponsor.
For fem måneder siden var der 167.000 seere, da OB og AGF mødtes på en mandag aften.
Enhver kunne sige sig selv, at OB-AGF også i går ville trække flere seere end FCM-Brøndby, men alligevel foretrak Viasat at vise endnu en dødsyg Brøndby-bundkamp frem for den jysk-fynske klassiker mellem to hold, der aspirerer til toppen af rækken.
Hvis Viasat igen påstår, at de kigger på seertal, når de vælger deres kampe, håber jeg, at de bliver slået i hovedet for det. For det er og bliver den fedeste løgn, at de vælger Brøndby ud fra et skøn om popularitet. Det er en løgn, der holder deres egne annoncører for nar - lige som seerne bliver det med den ene elendige omgang søndagsbold efter den anden.
Ifølge DBU's officielle statistikere er FC Midtjylland og Brøndby begge blandt de tre mest kedelige hold i superligaen målt på antal afslutninger i denne sæson. Og her ærligt: Kan nogen her huske en Brøndby-kamp med andet underholdningselement end at se dem tabe? Jeg kan ikke. Kampe med Brøndby har meget, meget længe været en omgang dødsyg fodbold. Dårlig kvalitet i spillet. Mislykkede afleveringer. Meget få målchancer. Ingen særlig intensitet. Og ingenting på spil - i hvert fald ikke i den gode halvdel af Superligaen.
OB og AGF bød på det modsatte i går. Et brag af en kamp med masser af underholdning, mange flere tilskuere og med garanti også mange flere seere, hvis kampen var blevet prioriteret af Viasat. Det blev den ikke, og årsagen er simpel: Viasat er Brøndbys hovedsponsor.
Se så at få offentliggjort din dokumentation og fine indlægs i blogs eller send det til sportsredaktionerne på de store dagblade i provinsen. Dette er for interessant til at skulle hengemmes på et AaB forum.
-
sulakvelidze
- Allstar

Jeg har sendt til flere forskellige, og andre er velkomne til at gøre det samme. Kan forstå på Køllen i Møllen, at han også har en korrespondence kørende med en fra Viasat. Forhåbentlig kommer der noget ud af det en dag. Om ikke så holder Viasat forhåbentlig op med at påstå, at de bruger tv-tallene som grundlag for valg af kampe.limey skrev:Se så at få offentliggjort din dokumentation og fine indlægs i blogs eller send det til sportsredaktionerne på de store dagblade i provinsen. Dette er for interessant til at skulle hengemmes på et AaB forum.
- Køllen I Møllen
- Allstar

En lille Update fra mon korrespondence med Viasat. Jeg bad dem kigge på denne tråd, de svarede at de havde skimtet den igennem og spurgte hvor tallene kom fra, derefter svarede de at der var mange faktuelle fejl i tråden. Hvilke præcise fejl de mener der er har jeg rykket for svar på uden held.sulakvelidze skrev:Jeg har sendt til flere forskellige, og andre er velkomne til at gøre det samme. Kan forstå på Køllen i Møllen, at han også har en korrespondence kørende med en fra Viasat. Forhåbentlig kommer der noget ud af det en dag. Om ikke så holder Viasat forhåbentlig op med at påstå, at de bruger tv-tallene som grundlag for valg af kampe.limey skrev:Se så at få offentliggjort din dokumentation og fine indlægs i blogs eller send det til sportsredaktionerne på de store dagblade i provinsen. Dette er for interessant til at skulle hengemmes på et AaB forum.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Bech
- Superliga

- Favoritspiller: Mogens Komforbi
- Geografisk sted: Vejgaard
- Kontakt:
Det er muligt der er masser af faktuelle fejl. Men der er også rigeligt med spændende materiale til en god historie.
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
Nu kører snakken på bold.dk også. Jo flere der bliver opmærksom på det, jo bedre.
http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... rt=30&vis=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... rt=30&vis=" onclick="window.open(this.href);return false;
1 2 3 Jimmy er en mur!
Har skrevet lidt på twitter og henvist til tråden her.
EB-journalist Klaus Egelund mener ikke at tallene (hvis man går i dybden - hvilket jeg får ud fra han har gjort) dokumenterer at BIF's seertal er vigende. Har bedt ham uddybe.
@sulakvelidze: Har du en mere samlet oversigt over tallene, eller har du bare plukket hist og her?
EB-journalist Klaus Egelund mener ikke at tallene (hvis man går i dybden - hvilket jeg får ud fra han har gjort) dokumenterer at BIF's seertal er vigende. Har bedt ham uddybe.
@sulakvelidze: Har du en mere samlet oversigt over tallene, eller har du bare plukket hist og her?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
http://www.bold.dk/nyt/Divisionsforenin ... aa-seertal" onclick="window.open(this.href);return false;Pastorius skrev:Har skrevet lidt på twitter og henvist til tråden her.
Divisionsforeningen mener heller ikke der er hold i tallene. Man kan dog mistænke dem for at have gang i damage-control.
Jeg har skrevet lidt med Klaus på twitter. I får lige mit svar til hans skepsis vedr. seertalene og den generelle tendens til vigende seer- og tilskuertal.
https://dl.dropbox.com/u/2044756/seertal2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg sendte ham tidligere et sammenkog af data fra tråden her:
https://dl.dropbox.com/u/2044756/seertal.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropbox.com/u/2044756/seertal2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropbox.com/u/2044756/seertal.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Super Hansen
- 2. div

- Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
- Geografisk sted: Mariager
Pastorius skrev:Jeg har skrevet lidt med Klaus på twitter. I får lige mit svar til hans skepsis vedr. seertalene og den generelle tendens til vigende seer- og tilskuertal.
Super, og kan kun klaspe enig knappen helt i bund......