Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Kasper » 25. okt 2012, 13:22

Udover at bolden hopper meget hurtigere og længere, så synes jeg at jeg har lettere ved at bevæge mig rundt på banen. Mine akillescener og lægmuskler bliver slet ikke belastet på samme hårde måde, som en hel kamp på en græsplæne.

Desuden er der også kaffeselskab i at se 22mænd (+uds) gå rene ind efter 2x45. Det holder ikke!

Jeg har spillet på tre danske kunststofbaner, den på Hornevej, Jetsmark og Hjørring. Kvalitet i nævnte rækkefølge med AaBs som den værste. Og to udenlandske (England og Tyskland) som var den værste omgang lort nogensinde. Det var fuldstændigt som en indendørs kamp på en udendørs bane. Næsten spild af tid.

I tilfælde af at både Würtz og Augo er ude, så håber jeg at Kent smider PK på venstre back og stiller med en tremandsmidtbane med Due, Hallur og Thomsen. Kusk og Wich (evt. Rolf Toft til at true i dybden) på kanterne. Resten giver sig selv.

Kom så AaB, det er nu I skal vise at truppen ikke er så smal som alle går og siger! Forza de røde!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 25. okt 2012, 16:27

http://sporten.tv2.dk/2012-10-25-AaB-an ... ns-topkamp" onclick="window.open(this.href);return false;

Øv, Augo ude på fredag. Han kommer uden tvivl til at blive manglet...

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 25. okt 2012, 18:43

Truppen er nu udtaget: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... farum.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Er der nogen, der kender noget til Christian Rye?
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 25. okt 2012, 20:04

Wurtz er tvivlsom. Uden ham OG Augu skal der godtnok tænkes alternativt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 25. okt 2012, 23:02

Mon ikke det alligevel bliver PK og Hallur så på den centrale midtbane?

Håber til det sidste på Würtz bliver klar.

En spinkel sejr på 1-0 ville være fint og FCNerne må have trætte ben fra tirsdagens kamp i Parken

Olly
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Indlæg af Olly » 25. okt 2012, 23:07

Hvis wurtz ikke er med så ser det godt nok skidt ud. Så er der kun pk til at klare det defensive på midtbanen. Det kommer til at kræve lidt mere defensiv arbejde af vores kanter end normalt. Måske Dalsgaard heller ikke får lov at tage så mange løb fremad banen. Det vil ødelægge noget meget af vores spil. Hvad med en gut som Thelander til at ligge på den defensive midtbane lige foran KEP og Lasse. Eller er han for langsom? Han har da ihvertfald fysikken.
Derud over kunne jeg godt tænke mig at se Kayke bag Helenius. Så må Curth tage til takke med en plads på bænken.
Håber på følgende opstilling.
Larsen
Dalle-KEP-LN-Ahlmann
Kusk-Wichmann-PK-Due
Kayke
Helenius

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 25. okt 2012, 23:12

Olly skrev:Hvis wurtz ikke er med så ser det godt nok skidt ud. Så er der kun pk til at klare det defensive på midtbanen. Det kommer til at kræve lidt mere defensiv arbejde af vores kanter end normalt. Måske Dalsgaard heller ikke får lov at tage så mange løb fremad banen. Det vil ødelægge noget meget af vores spil. Hvad med en gut som Thelander til at ligge på den defensive midtbane lige foran KEP og Lasse. Eller er han for langsom? Han har da ihvertfald fysikken.
Derud over kunne jeg godt tænke mig at se Kayke bag Helenius. Så må Curth tage til takke med en plads på bænken.
Larsen
Dalle-KEP-LN-Ahlmann
Kusk-Wichmann-PK-Due
Kayke
Helenius
Kent vil garanteret have så få ændringer som muligt, så det bliver i mine øjne SLET ikke en kamp med Kayke som starter. Ud med ham og ind med Curth, og så kunne din opstilling godt se rigtig ud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Olly
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Indlæg af Olly » 25. okt 2012, 23:20

Funky skrev:
Olly skrev:Hvis wurtz ikke er med så ser det godt nok skidt ud. Så er der kun pk til at klare det defensive på midtbanen. Det kommer til at kræve lidt mere defensiv arbejde af vores kanter end normalt. Måske Dalsgaard heller ikke får lov at tage så mange løb fremad banen. Det vil ødelægge noget meget af vores spil. Hvad med en gut som Thelander til at ligge på den defensive midtbane lige foran KEP og Lasse. Eller er han for langsom? Han har da ihvertfald fysikken.
Larsen
Dalle-KEP-LN-Ahlmann
Kusk-Wichmann-PK-Due
Kayke
Helenius
Kent vil garanteret have så få ændringer som muligt, så det bliver i mine øjne SLET ikke en kamp med Kayke som starter. Ud med ham og ind med Curth, og så kunne din opstilling godt se rigtig ud.
Jeg tror heller ikke det bliver Kayke desværre, men håber det. Jeg tror bare vi har brug for noget kreativitet for at kunne udfordre Okore og Runje. Der mener jeg Kayke kunne være et bedre alternativ end Curth. Curth vil være en rigtig god mand og kunne sætte ind med en halv time tilbage.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 26. okt 2012, 09:46

En helt alternativ mulighed kunne være Thelander/KEP på en defensiv midt, for en opstilling med PK og Wichman giver ikke meget fysik derinde. Mener det er vigtigt, at der kommer nogen ind og skubber lidt til FCN-spillerne, ellers bliver det uendeligt mange trekanter og vores spillere går døde med tiden.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 26. okt 2012, 10:28

Med Augo ude og muligvis Würtz skal der tænkes alternativt. Vi bliver meget sårbare midt på banen hvis vi skal spille med Wichman og PK. KEP har tidligere spillet defensiv midt for os, så det er måske en mulighed igen. Derudover tror jeg vi skal holde os til samme opstilling så vidt muligt.

Ahlmann spillede ikke godt sidst, men han har vist et acceptabelt niveau i forhold til hans alder og hvad vi reelt kan forvente, så han skal have genvalg for ikke at skifte for meget.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar

Indlæg af Hinrup85 » 26. okt 2012, 10:29

Med Augo ude og muligvis Würtz skal der tænkes alternativt. Vi bliver meget sårbare midt på banen hvis vi skal spille med Wichman og PK. KEP har tidligere spillet defensiv midt for os, så det er måske en mulighed igen. Derudover tror jeg vi skal holde os til samme opstilling så vidt muligt.

Ahlmann spillede ikke godt sidst, men han har vist et acceptabelt niveau i forhold til hans alder og hvad vi reelt kan forvente, så han skal have genvalg for ikke at skifte for meget.

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 26. okt 2012, 10:34

Hinrup85 skrev:Med Augo ude og muligvis Würtz skal der tænkes alternativt. Vi bliver meget sårbare midt på banen hvis vi skal spille med Wichman og PK. KEP har tidligere spillet defensiv midt for os, så det er måske en mulighed igen. Derudover tror jeg vi skal holde os til samme opstilling så vidt muligt.

Det virker faktisk ikk helt dumt, om end jeg ikk ved om Thelander er klar til at skulle være forsvarsgeneral dernede sammen med Lasse. Derudover så jeg nok hellere Kusk på offensiv midt og Due på kanten og derved Curth på bænken.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar

Indlæg af Hinrup85 » 26. okt 2012, 10:41

Zee skrev:
Hinrup85 skrev:Med Augo ude og muligvis Würtz skal der tænkes alternativt. Vi bliver meget sårbare midt på banen hvis vi skal spille med Wichman og PK. KEP har tidligere spillet defensiv midt for os, så det er måske en mulighed igen. Derudover tror jeg vi skal holde os til samme opstilling så vidt muligt.

Det virker faktisk ikk helt dumt, om end jeg ikk ved om Thelander er klar til at skulle være forsvarsgeneral dernede sammen med Lasse. Derudover så jeg nok hellere Kusk på offensiv midt og Due på kanten og derved Curth på bænken.
Jeg vil foretrække vi fastholder Curth, da jeg tror han vil være mere arbejdsom defensivt, til evt at stoppe Stockholm når han trækker helt ned til deres centrale forsvar og henter bolden.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 26. okt 2012, 12:41

jeg er ret nervøs for i aften hvis midtbanen mangler både augo og wurtz..

de fylder simpelthen for meget i rygraden.. måske vi kunne klare os uden dem mod Silkeborg.. men FCN?
Jeg håber da jeg bliver positivt overrasket.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 26. okt 2012, 13:04

Spændende men uden tvivl en meget svær topkamp der er i vente i aften. Savnet af Augu får stor betydning. Hvis Würtz også må melde afbud eller hvis han spiller på nedsat kraft så er holdet ganske alvorligt svækket. Det viser desværre lidt om hvor sårbar holdet er overfor skader, da vi må kandidere kraftigt til at være i besiddelse af superligaens smalleste trup.
Afløsere som PK, N. Thomsen, Wichmann og Hallur har ikke det samme defensive niveau, hvilket vi senest så i sidste lørdags kamp mod Sønderjyske. Her var holdet enormt sårbart overfor kontraangreb især fordi der til tider var en motorvej gennem vores midtbane, men til vores held mødte vi heldigvis meget uskarpe Sønderjyske. Frygter lidt for et tilsvarende scenarie i aften, men her er modstanderen af en helt anden kaliber hvor opspilsfejl vil blive straffet langt hårdere.

Efter en resultatmæssig downperiode er holdet kommet resultatmæssigt stærkt igen med de seneste sejre over Brøndby og Sønderjyske, men spillemæssigt har holdet ikke ramt det niveau som holdet viste i starten af sæsonen. Det kan skyldes flere faktorer, men det må være ret åbenlyst at modstanderne har analyseret vores styrker og svagheder. Når modstanderne lykkes med at neutralisere Dalsgaards offensive raids så kommer vi til at mangle meget offensivt da Ahlmann ikke ligefrem er typen der konstant søger ned til modstandernes baglinie. Som tiden går synes jeg også at savnet af Lucas bliver mere og mere tydeligt, det er først nu hvor han er solgt, at det er blevet tydeligt hvor stor indflydelse han egentlig havde på vores spil trods sin unge alder.

Angående den store diskussion vedr. kunstgræsset på Brixtofte Park så synes jeg at Lars Søndergaard har en god pointe:
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/me ... et-i-farum" onclick="window.open(this.href);return false;

Håber at drengene viser mod i aften. Hvis bussen bliver parkeret foran målet så taber vi stensikkert. Vi har ikke et defensivt koncept/organisation som f.eks. fck der kan køre en nulløsning hjem. Det bliver afgørende at holde fast i bolden i perioder for at aflaste forsvaret samt for at stresse fcn.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 26. okt 2012, 14:55

Silkeborg "parkerede bussen" foran eget mål i sidste weekend i farum og det lykkedes også meget godt de første 75 min.. Det er stort set umuligt at spille stikninger ind bag en bagkæde der står langt tilbage på den lorte bane, bolden smutter simpelthen over baglinien konstant. Ellers er jeg helt enig i din betragtning om hvor vigtig det bliver at holde bolden i egne rækker omend jeg godt kunne forestille mig at vores 4 mål(2xHelenius, Kusk og Hallur) falder efter kontraangreb.

Nøgleord i dag: SKYD UDEFRA! Kom så Helenius og co.!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 26. okt 2012, 15:08

Jeg kan nu ikke forstå hvorfor AaBs defensive kvaliteter er dårligere end FCKs eller nogen andre i den danske liga. Indtil videre har AaB og FCK ladet lige mange mål passere i ligaen mod de samme modstandere. Rent faktisk vil jeg hævde, at grunden til at AaB ligger hvor de gør, netop skyldes forsvarets evne til at lukke af, og dermed få sat masser af giftige omstillinger ind.

To af de kampe, der er blevet tabt med 5 indkasserede mål har netop været i opgør, hvor vi ikke har baseret os ordentligt på forsvaret, nemlig i udekampen mod FCK, hvor de vadede i hurtige omstillinger, og hjemmekampen mod Esbjerg.

Min opskrift på et godt resultat i Farum er. Parker bussen som vi plejer, og vær klar og skarp i de hurtige omstillinger.
frederikshavneren skrev: Håber at drengene viser mod i aften. Hvis bussen bliver parkeret foran målet så taber vi stensikkert. Vi har ikke et defensivt koncept/organisation som f.eks. fck der kan køre en nulløsning hjem. Det bliver afgørende at holde fast i bolden i perioder for at aflaste forsvaret samt for at stresse fcn.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 26. okt 2012, 15:17

Kasper skrev:Silkeborg "parkerede bussen" foran eget mål i sidste weekend i farum og det lykkedes også meget godt de første 75 min.. Det er stort set umuligt at spille stikninger ind bag en bagkæde der står langt tilbage på den lorte bane, bolden smutter simpelthen over baglinien konstant. Ellers er jeg helt enig i din betragtning om hvor vigtig det bliver at holde bolden i egne rækker omend jeg godt kunne forestille mig at vores 4 mål(2xHelenius, Kusk og Hallur) falder efter kontraangreb.

Vi har ikke holdet til at "parkere bussen foran målet". Det kan godt være at holdet ikke har lukket mange mål ind, men generelt så virker forsvaret til tider ganske usikkert. Når modstanderhold står langt tilbage på banen uagtet om det er i Parken eller på Brixtofte Park så ender det næsten altid galt. Det kræver kun en enkelt genialitet eller tilfældighed før udeholdet er bagud. Hvis vi først kommer bagud kan det tilmed være svært at omstille fra et defensivt til et offensivt koncept. Hvis vi først kommer bagud vil betyde skrækscenariet hvor vi skal forsøge at dirke fcns meget solide defensiv op, mens fcn kan køre farlige kontraangreb (hvor især Joshua John er farlig) imod os.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 26. okt 2012, 15:35

frederikshavneren skrev:
Kasper skrev:Silkeborg "parkerede bussen" foran eget mål i sidste weekend i farum og det lykkedes også meget godt de første 75 min.. Det er stort set umuligt at spille stikninger ind bag en bagkæde der står langt tilbage på den lorte bane, bolden smutter simpelthen over baglinien konstant. Ellers er jeg helt enig i din betragtning om hvor vigtig det bliver at holde bolden i egne rækker omend jeg godt kunne forestille mig at vores 4 mål(2xHelenius, Kusk og Hallur) falder efter kontraangreb.

Vi har ikke holdet til at "parkere bussen foran målet". Det kan godt være at holdet ikke har lukket mange mål ind, men generelt så virker forsvaret til tider ganske usikkert. Når modstanderhold står langt tilbage på banen uagtet om det er i Parken eller på Brixtofte Park så ender det næsten altid galt. Det kræver kun en enkelt genialitet eller tilfældighed før udeholdet er bagud. Hvis vi først kommer bagud kan det tilmed være svært at omstille fra et defensivt til et offensivt koncept. Hvis vi først kommer bagud vil betyde skrækscenariet hvor vi skal forsøge at dirke fcns meget solide defensiv op, mens fcn kan køre farlige kontraangreb (hvor især Joshua John er farlig) imod os.
Sålænge der ikke kommer skader i vores midterforsvar er jeg ganske fortrøstningsfuld. Jeg er dog mere spændt på at se hvem Kuhn og Kent vælger til dagens kamp, hvis Würtz ikke bliver klar.

Spændende er det også at se om evt. snevejr får nogen betydning for kunstgræsset i Brixtofte Park.

Kilde
Allstar
Allstar

Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Kilde » 26. okt 2012, 17:23

KEP med førerbind!

Besvar