Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Geografisk sted: Kbh.

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Broendum » 26. okt 2012, 11:23

Set med AaB briller glæder jeg mig nu mest over, at feriepenge sagen afleder en konkurs snak ... det får forhåbentlig spillerne og deres latterlige fagforening på bedre tanker mht. et kompromis.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 26. okt 2012, 12:03

Dissing skrev:Og vi må ikke glemme at der i f.eks. ishockey (SOM IKKE ER FODBOLD, I KNOW) har været en hel del konkurser og store økonomiske problemer det seneste årti.
Men så blev der fra deres svar på DBU stillet strenge økonomiske krav til klubberne.
Og det har givet en god udvikling økonomisk set (i modsætning til inden for EU, hvor der er nogle lande der overhører de økonomiske krav).
Det har bare ikke været så "slemt" for en hockeyklub at gå konkurs...
Med de få klubber der har er, starter samme klub jo bare op i nyt navn og nummer. Set flere gange med Rungsted...

Der kan man ikke gøre det samme i fodbold, da der er andre klubber klar til at tage deres plads i superligaen.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 26. okt 2012, 14:58

Dissing skrev:
Since skrev:Bare luk det den synkende skude. Jeg vil ikke savne de voldelige fans, og det medie cirkus der er om dem.
Her kommer jeg til at tænke på den tidligere bif'er Peter Graulund, som havde en voldelig måde at spille bold på, og som blev promoveret mere i medierne end han fortjente. Graulund er stoppet - så bif, der minder om ham kan sikkert godt gå konkurs og blive fjernet fra mediernes og publikums søgelys. Og der bør ikke gøres forskel på klubber, bif skal have samme behandling som boldklubberne Frem og Lyngby har fået de seneste 10 år.

Det ubehagelige er at det næste fodboldaktie-selskab der ryger i så fald kunne være AaB.
Men AaB skal vel i fairplayets ånd behandles på samme måde som FC Nordjylland (det gamle Aalborg Chang, der fik ambitioner da klubben blev overtaget af Ole Bach Jensen - og som så gik fallit og blev tvangsnedrykket til serie 6).

At de RIGTIGE store klubber ikke går fallit har i nyere tid hængt sammen med at der altid har været nogle rige folk, der har spyttet penge i klubberne, når det så slemt ud.
Problemet er at antallet af rige folk er blevet kraftigt reduceret efter finanskrisen - og det er svært at finde naive rige mennesker som Ole Bach, Allan K Pedersen (fcn), Kurt Andersen (agf), diverse københavnere og jyder (fck), Jesper "Kasi" Nielsen (bif) og Shrinivas Dempo (fcm).
Du bliver lige nød til at uddybe koblingen mellem Graulund og BIF, udover at han har spillet der engang. Hvorfor er det lige at BIF nu godt kan gå konkurs fordi han er stoppet?
Jeg fatter minus af det.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 26. okt 2012, 19:05

Dissing skrev: Problemet er at antallet af rige folk er blevet kraftigt reduceret efter finanskrisen - og det er svært at finde naive rige mennesker som Ole Bach, Allan K Pedersen (fcn), Kurt Andersen (agf), diverse københavnere og jyder (fck), Jesper "Kasi" Nielsen (bif) og Shrinivas Dempo (fcm).
Allan K er er en svindler hvis lige ses hos Brixtofte, Låsby-Svendsen og Kurt Thorsen.
Hader København!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 26. okt 2012, 19:12

alithebeast skrev:
Dissing skrev: Problemet er at antallet af rige folk er blevet kraftigt reduceret efter finanskrisen - og det er svært at finde naive rige mennesker som Ole Bach, Allan K Pedersen (fcn), Kurt Andersen (agf), diverse københavnere og jyder (fck), Jesper "Kasi" Nielsen (bif) og Shrinivas Dempo (fcm).
Allan K er er en svindler hvis lige ses hos Brixtofte, Låsby-Svendsen og Kurt Thorsen.
Mon ikke også hans kreditorer tar FCN fra ham, sagen virker ret klar sådan som den er forlagt i pressen.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 26. okt 2012, 19:17

Mr. Larsen skrev:
alithebeast skrev:
Mon ikke også hans kreditorer tar FCN fra ham, sagen virker ret klar sådan som den er forlagt i pressen.
Man får at håbe. Man kan i samtidig håbe at de sælger fuldstændigt ud af værdierne og klubben rykker ud. Så er der en plasticklub mindre i ligaen.
Hader København!

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 27. okt 2012, 23:32

Ser lige Krifa donerer et pænt stort beløb til Knæk Cancer. Mon ikke nyrige Spillerforeningen kommer seriøst på banen her i sidste time af TV2 indsamlingsshowet. :S
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 30. okt 2012, 12:43

Så kan vi vist snart forvente at der kommer skred i sagen imod AaB.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 854921.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis vi er den "næst største" synder, må man vel forvente vi er den første i køen efter Brøndby til at få ørerne i maskinen.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 30. okt 2012, 13:07

Man må håbe, at spillerforeningen også hører på de enkelte medlemmer og deres ønsker.

Jeg tænker naturligvis på de spillere, der ikke føler de har noget krav mod AaB.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 30. okt 2012, 13:57

Det nordjyske fodboldflagskib menes at skylde spillerne i omegnen af 20 mio. kr. i manglende bonus, feriepenge og pension. Den voldsomme gæld hænger på klubben tilbage fra de glade mesterskabsdage i 2008
Saa er det nok derfor vi ikke ser ret mange kontraktforlaengelser pt. :@ Hvor er det dog bare pinligt at de ikke har mere styr paa det ude paa Hornevej

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 30. okt 2012, 14:39

Halil skrev:Man må håbe, at spillerforeningen også hører på de enkelte medlemmer og deres ønsker.

Jeg tænker naturligvis på de spillere, der ikke føler de har noget krav mod AaB.
Det er underordnet hvordan den enkelte spiller aggerer i denne sag. Ønsker pgl. ikke at modtage pengene vil de tilfalde spillerforeningen.

Det er da et eller andet sted håbløst at man har en sportsdiretør/advokat der ikke kan finde ud af at læse en overenskomst og tror man i bedste låsby svendsen stil blot kan spytte i håndfladen, give håndslag og derved sætte den overenskomst man selv har indgået ud af spil.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 30. okt 2012, 15:21

Halil skrev:Man må håbe, at spillerforeningen også hører på de enkelte medlemmer og deres ønsker.

De mener jo selv, at de ikke kan fravige deres krav. Men det er meget svært at tro der ingen udvej findes, meget pudsig situation. Spillerne kan selvfølgelig også investere pengene i AaB, selvom skattefar da tager en bid.
Elscorpio skrev:
Det nordjyske fodboldflagskib menes at skylde spillerne i omegnen af 20 mio. kr. i manglende bonus, feriepenge og pension. Den voldsomme gæld hænger på klubben tilbage fra de glade mesterskabsdage i 2008
Saa er det nok derfor vi ikke ser ret mange kontraktforlaengelser pt. :@ Hvor er det dog bare pinligt at de ikke har mere styr paa det ude paa Hornevej
Som om EB nogensinde har haft en idé om, hvor meget det handler om i AaB, de har ikke adgang til papirerne, det samme har spillerforeningen i øvrigt heller ikke, endnu.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 30. okt 2012, 16:20

Brent skrev:

Det er underordnet hvordan den enkelte spiller aggerer i denne sag. Ønsker pgl. ikke at modtage pengene vil de tilfalde spillerforeningen.

Det er da et eller andet sted håbløst at man har en sportsdiretør/advokat der ikke kan finde ud af at læse en overenskomst og tror man i bedste låsby svendsen stil blot kan spytte i håndfladen, give håndslag og derved sætte den overenskomst man selv har indgået ud af spil.
Ja tak, det er jeg klar over.

Og det skriver jeg også.

At der kan findes en løsning, hvor spillerforeningen lytter til spillerne og ikke udelukkende fokuserer på den juridiske del af sagen og trumfer igennem. Det vil skabe et vakuum imellem "virkeligheden" og den juridiske verden, hvilket sjældent fører noget godt med sig.

Man kan håbe for AaB, at det sker.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 31. okt 2012, 08:37

Elscorpio skrev:
Har det taget dig så længe at regne ud?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 31. okt 2012, 12:02

Kenneth K skrev:
Elscorpio skrev:
Har det taget dig så længe at regne ud?
Lynge har ellers tidligere meldt ud at det slet ikke var i den stoerrelsesorden, saa spørgsmålet er hvem man skal tro på?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 31. okt 2012, 12:25

Elscorpio skrev: Lynge har ellers tidligere meldt ud at det slet ikke var i den stoerrelsesorden, saa spørgsmålet er hvem man skal tro på?
Det var inden dommen, og dengang klubberne regnede med at de kunne nøjes med at betale bod.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Indlæg af BBS » 28. nov 2012, 12:41

Så er det i dag, at kvartalsregnskabet kommer. Hvad er jeres forventninger?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2012, 12:47

BBS skrev:Så er det i dag, at kvartalsregnskabet kommer. Hvad er jeres forventninger?
Jeg forventer fø'rst og fremmest at der kommer et bud på hvor meget der er hensat til feriepengesagen - jeg har svært ved at se hvordan de vil undgå at kommentere den yderligere, når nu der skal meldes ud. Ellers tror jeg det ligger på niveau med udmeldingerne fra halvårsregnskabet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 28. nov 2012, 12:52

Det samme som altid. Jeg forventer et ramaskrig fra debatten, når der kommer et større underskud end forventet.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 28. nov 2012, 12:56

Jeg forventer at der kommer en nyhed op på aabsport.dk, omkring ''årets AaB-julegave'', max. 5 min efter nyheden om årsregnskabet..

Besvar