Tv penge
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Re: Tv penge
EB er uanset en københavneravis, så man kunne forestille sig et andet medie skulle bringe tallene, før de bliver nødtvunget interesserede.
Stort set alle aviser er Tjøwenhavnere - hvis vi kan finde et ordentligt fundament for tallene, så skal de nok synes at det er en god historie at der heller ikke er nogen der gider se Brøndby. Journalisten er iøvrigt fra Århus.Gentleman Finn skrev:EB er uanset en københavneravis, så man kunne forestille sig et andet medie skulle bringe tallene, før de bliver nødtvunget interesserede.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det er også derfor, at jeg foreslår store lokalaviser som eksempelvis de tre stifttidender og Jyske Vestkysten.Gentleman Finn skrev:EB er uanset en københavneravis, så man kunne forestille sig et andet medie skulle bringe tallene, før de bliver nødtvunget interesserede.
Man må bare tage hatten af for jer drenge, der tager denne kamp op. Den er vigtig for dansk fodbold.
Jeg synes også man burde diskturere Onside-konceptet. I søndags var der (igen iflg. Gallup) 84.000 seere til Onside. Det var mindre end en genudsendelse af Luksusfælden på TV3, "Hvem kender Hvem" på TV2 Charlie og "River Cottage - Kagebagning" på DR2. Sikke en falliterklæring!
Samme aften var der 660.000 seere på DR1 til Fodboldmagasinet, hvilket gør programmet til det næstmest sete aktualitetsprogram overhovedet i uge 43. Det burde vi altså udnytte meget bedre! Ved at lade DR1 (eller, til nød TV2) køre en times velproduceret Superliga-magasin hver søndag aften kl 19 eller 21:30 ville vi potentielt ramme op imod en million seere hver eneste uge og skabe et helt fantastisk reklamevindue for Superligaen. Dette program skulle have en grundig optakt til den følgende mandagskamp og se frem mod næste weekends kampe for allerede dér at skabe en kæmpe hype omkring disse opgør. Det er der ikke rigtig tid til i det ellers udmærkede Fodboldmagasinet. Man kunne også supplere med et 30 minutters fodboldprogram torsdag eller fredag aften, der samlede op på midtugens fodbold og reklamerede for de kampe folk skulle ud i landet og se i weekenden.
Selvfølgelig betaler Viasat givetvis en del for rettighederne til at kunne sende Onside eksklusivt. Men de penge er altså godt givet ud til gengæld for en voldsom, landsdækkende eksponering, der også helt sikkert ville øge seertallene til de ugentlige live-kampe. Man har samme model i Tyskland, hvor Sportsschau på ARD og ZDF er et meget populært program, der helt sikkert bidrager til at brede fodbolden ud til de brede masser, der så kan tilkøbe de rigtige produkter i form af live-kampe og stadionbilletter.
Jeg synes også man burde diskturere Onside-konceptet. I søndags var der (igen iflg. Gallup) 84.000 seere til Onside. Det var mindre end en genudsendelse af Luksusfælden på TV3, "Hvem kender Hvem" på TV2 Charlie og "River Cottage - Kagebagning" på DR2. Sikke en falliterklæring!
Samme aften var der 660.000 seere på DR1 til Fodboldmagasinet, hvilket gør programmet til det næstmest sete aktualitetsprogram overhovedet i uge 43. Det burde vi altså udnytte meget bedre! Ved at lade DR1 (eller, til nød TV2) køre en times velproduceret Superliga-magasin hver søndag aften kl 19 eller 21:30 ville vi potentielt ramme op imod en million seere hver eneste uge og skabe et helt fantastisk reklamevindue for Superligaen. Dette program skulle have en grundig optakt til den følgende mandagskamp og se frem mod næste weekends kampe for allerede dér at skabe en kæmpe hype omkring disse opgør. Det er der ikke rigtig tid til i det ellers udmærkede Fodboldmagasinet. Man kunne også supplere med et 30 minutters fodboldprogram torsdag eller fredag aften, der samlede op på midtugens fodbold og reklamerede for de kampe folk skulle ud i landet og se i weekenden.
Selvfølgelig betaler Viasat givetvis en del for rettighederne til at kunne sende Onside eksklusivt. Men de penge er altså godt givet ud til gengæld for en voldsom, landsdækkende eksponering, der også helt sikkert ville øge seertallene til de ugentlige live-kampe. Man har samme model i Tyskland, hvor Sportsschau på ARD og ZDF er et meget populært program, der helt sikkert bidrager til at brede fodbolden ud til de brede masser, der så kan tilkøbe de rigtige produkter i form af live-kampe og stadionbilletter.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Det glæder mig i den grad, at et program som Fodboldmagasinet, der opererer med relativt enkle midler, i den grad giver Onside totalt baghjul. Folk, der vil se fodbold-tv vil have fodbold, og ikke alt muligt plat og gøgl.
Jeg kan huske, at da TV2 lancerede det tåkrummende pinlige program Hutlihut, skrev redaktøren en blog, hvor han spurgte "Hey, hvad så. Hvad synes I om første udgave af Hutlihut?" Naturligvis førte det til en storm af kommentarer fra rasende seere, som haglede programmet ned og som ønskede et seriøst program med sammendrag fra kampene. Ikke så meget pis. Gad redaktøren så lytte på kritikken? Nej, han forsvarede sig med, at der ikke var plads og seere til sådan et program, og at man blev nødt til at have nogle skæve vinkler.
Heldigvis blev Hutlihut maks straffet af seerne og måtte trække stikket på det lorte-program. Det er ret utroligt, at TV2 og Onside-redaktionen er så ude af sync med, hvad seerne rent faktisk efterspørger.
Jeg kan huske, at da TV2 lancerede det tåkrummende pinlige program Hutlihut, skrev redaktøren en blog, hvor han spurgte "Hey, hvad så. Hvad synes I om første udgave af Hutlihut?" Naturligvis førte det til en storm af kommentarer fra rasende seere, som haglede programmet ned og som ønskede et seriøst program med sammendrag fra kampene. Ikke så meget pis. Gad redaktøren så lytte på kritikken? Nej, han forsvarede sig med, at der ikke var plads og seere til sådan et program, og at man blev nødt til at have nogle skæve vinkler.
Heldigvis blev Hutlihut maks straffet af seerne og måtte trække stikket på det lorte-program. Det er ret utroligt, at TV2 og Onside-redaktionen er så ude af sync med, hvad seerne rent faktisk efterspørger.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Kontakt:
Hvornår er det Viashits tv aftale udløber?
Mon overhovedet DR kan hamle op med de samme penge hvis de overtog det?
Mon overhovedet DR kan hamle op med de samme penge hvis de overtog det?
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Hvor har du ret - og hvor ville det være godt for fodboldinteressen i Danmark, superligaens markedsværdi og dermed også for klubber/sponsorer/DBU/Divisions- og Spillerforeningen.Yankee skrev:Man må bare tage hatten af for jer drenge, der tager denne kamp op. Den er vigtig for dansk fodbold.
Som så ofte før har tyskerne fat i den lange ende, hvilket du jo også påpeger.
Jeg er i øvrigt (positivt!) overrasket over at der ikke engang er 100k der ser Onside for tiden - historisk må de have været noget længere oppe.
Lindmark / Vendelbokartellet
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Kontakt:
Glædeligt, så må Viasat lære at lave et ordentligt fodboldprogram med værter som har forstand på fodbold og skippe al deres pjat med PL, motorsport, tennis og alt mulig andet unødvendigt fyld.Lindmark skrev: Jeg er i øvrigt (positivt!) overrasket over at der ikke engang er 100k der ser Onside for tiden - historisk må de have været noget længere oppe.
Så gerne DR overtog det hele.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Det er faktisk pudsigt at tyskernes måde at gøre det på bliver bragt på bane. Jeg kan huske tilbage til midten af halvfemserne hvor jeg PR BREV (ja, det var før email, facebook, internet osv) skrev til TV2 og øffede over deres program Sport i 2'eren (Som var mindst ligeså meget Brøndby-propaganda som Viasat er idag). Jeg nævnte allerede dengang tyskerne som eksempel på hvordan man med enkle midler kunne lave et rigtig godt fodboldprogram der vægtede alle klubber lige meget og som ville øge interessen for dansk fodbold betragteligt. Programmet jeg hentydede til hed "Ran" og kørte på RTL. Også dengang var arrogancen fra de danske medier enorm, de mente jo at folket ville have Brøndby og at de måtte følge folkets vilje.... Ikke meget fremskridt man har kunnet spore i den retning frem til idag. Prøv at tænk om det havde været AaB, Randers eller bare Skive der i den grad havde medierne i ryggen. Så ville en af de 3 klubber fandeme da have haft et snit på 40.000 tilskuere idagLindmark skrev:Hvor har du ret - og hvor ville det være godt for fodboldinteressen i Danmark, superligaens markedsværdi og dermed også for klubber/sponsorer/DBU/Divisions- og Spillerforeningen.Yankee skrev:Man må bare tage hatten af for jer drenge, der tager denne kamp op. Den er vigtig for dansk fodbold.
Som så ofte før har tyskerne fat i den lange ende, hvilket du jo også påpeger.
Jeg er i øvrigt (positivt!) overrasket over at der ikke engang er 100k der ser Onside for tiden - historisk må de have været noget længere oppe.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Reto
- Allstar

- Favoritspiller: Martin Rejthar
Spændende tråd denne her.
Onside er et horribelt ringe pop program, der handler mere om Messi, Premier League, Formel 1 og dødssyge oneliners fra såkaldte eksperter som Peter Kjær eller Frimann. De prøver at mixe det hele, så alle elementer behandles overfladisk i stedet for at fokusere på essensen, nemlig dansk (klub)fodbold. En superligakamp uden deltagelse af BIF el FCK gennemgås ikke sjældent på 1-2 minutter uden kommentarer fra involverede parter.
Ran, som Køllen nævner var et kanon program. Hvor man dog savner et lignende i DK.
Onside er et horribelt ringe pop program, der handler mere om Messi, Premier League, Formel 1 og dødssyge oneliners fra såkaldte eksperter som Peter Kjær eller Frimann. De prøver at mixe det hele, så alle elementer behandles overfladisk i stedet for at fokusere på essensen, nemlig dansk (klub)fodbold. En superligakamp uden deltagelse af BIF el FCK gennemgås ikke sjældent på 1-2 minutter uden kommentarer fra involverede parter.
Ran, som Køllen nævner var et kanon program. Hvor man dog savner et lignende i DK.
Fårg ja. Tysk fodbold-tv i halvfemserne med Ran, Ranissimo og Super-Berti. Det var tider.
Omvendt kan man sige at Danmark helt generelt er København, og resten. Derfor har vi udtryk som "udkantsdanmark" osv. Det har man ikke på samme måde i eks Tyskland (eller nogen andre steder i Europa).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Sådan er det da overhovedet ikke hvad angår fodbold? Måske for Viasat, men da ikke for den almene fodboldtilskuer.jonas386 skrev:Omvendt kan man sige at Danmark helt generelt er København, og resten. Derfor har vi udtryk som "udkantsdanmark" osv. Det har man ikke på samme måde i eks Tyskland (eller nogen andre steder i Europa).
Odense, Århus, Aalborg, Randers, Esbjerg, Silkeborg osv. er alle byer der rummer et stort antal fodboldinteresserede, som sagtens kan konkurrere med hovedstaden mht. tv-seere.
Prøv du at fremføre det argument i det gamle Østtyskland.jonas386 skrev:Omvendt kan man sige at Danmark helt generelt er København, og resten. Derfor har vi udtryk som "udkantsdanmark" osv. Det har man ikke på samme måde i eks Tyskland (eller nogen andre steder i Europa).
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
jonas386 skrev:Omvendt kan man sige at Danmark helt generelt er København, og resten. Derfor har vi udtryk som "udkantsdanmark" osv. Det har man ikke på samme måde i eks Tyskland (eller nogen andre steder i Europa).

"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Tyskland er ikke centraliseret omkring Berlin eller Bonn.Gnu skrev:jonas386 skrev:Omvendt kan man sige at Danmark helt generelt er København, og resten. Derfor har vi udtryk som "udkantsdanmark" osv. Det har man ikke på samme måde i eks Tyskland (eller nogen andre steder i Europa).
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Det var nu også medierne jeg mente. Og politikerne.
Jeg er klar over det ikke er sådan for fodboldfans, men du kan da se hvor meget opmærksomhed man finder fra de nationale medier omkring jyske klubber, og hvor meget yderområderne bliver prioriteret af politikerne (røde som blå).
Jeg er klar over det ikke er sådan for fodboldfans, men du kan da se hvor meget opmærksomhed man finder fra de nationale medier omkring jyske klubber, og hvor meget yderområderne bliver prioriteret af politikerne (røde som blå).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Der er ingen ko på isen længere - Viasat har kigget i krystalkuglen og fundet de vises sten - nu kommer seertalene til at brage opad igen:Køllen I Møllen skrev: Det er faktisk pudsigt at tyskernes måde at gøre det på bliver bragt på bane. Jeg kan huske tilbage til midten af halvfemserne hvor jeg PR BREV (ja, det var før email, facebook, internet osv) skrev til TV2 og øffede over deres program Sport i 2'eren (Som var mindst ligeså meget Brøndby-propaganda som Viasat er idag). Jeg nævnte allerede dengang tyskerne som eksempel på hvordan man med enkle midler kunne lave et rigtig godt fodboldprogram der vægtede alle klubber lige meget og som ville øge interessen for dansk fodbold betragteligt. Programmet jeg hentydede til hed "Ran" og kørte på RTL. Også dengang var arrogancen fra de danske medier enorm, de mente jo at folket ville have Brøndby og at de måtte følge folkets vilje.... Ikke meget fremskridt man har kunnet spore i den retning frem til idag. Prøv at tænk om det havde været AaB, Randers eller bare Skive der i den grad havde medierne i ryggen. Så ville en af de 3 klubber fandeme da have haft et snit på 40.000 tilskuere idag
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2012/1 ... 140057.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg fastholder at den balance ikke er et dansk problem, selvom den måske tager lidt andre former i andre lande.jonas386 skrev:Det var nu også medierne jeg mente. Og politikerne.
Bare sådan lidt hurtigt fra hoften er der vel lignende favoriseringer af de rigere provinser/byer/områder i Italien, Spanien og England.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Og hvis nogle af spillerne kunne komme på lynvisit i Paradise Hotel, eller måske endda blive gæstebartender i Sommer i Sunny Beach, så skal vi nok se kæmpe seertal til Brömböhs kampe resten af sæsonen!Pastorius skrev:Der er ingen ko på isen længere - Viasat har kigget i krystalkuglen og fundet de vises sten - nu kommer seertalene til at brage opad igen:Køllen I Møllen skrev: Det er faktisk pudsigt at tyskernes måde at gøre det på bliver bragt på bane. Jeg kan huske tilbage til midten af halvfemserne hvor jeg PR BREV (ja, det var før email, facebook, internet osv) skrev til TV2 og øffede over deres program Sport i 2'eren (Som var mindst ligeså meget Brøndby-propaganda som Viasat er idag). Jeg nævnte allerede dengang tyskerne som eksempel på hvordan man med enkle midler kunne lave et rigtig godt fodboldprogram der vægtede alle klubber lige meget og som ville øge interessen for dansk fodbold betragteligt. Programmet jeg hentydede til hed "Ran" og kørte på RTL. Også dengang var arrogancen fra de danske medier enorm, de mente jo at folket ville have Brøndby og at de måtte følge folkets vilje.... Ikke meget fremskridt man har kunnet spore i den retning frem til idag. Prøv at tænk om det havde været AaB, Randers eller bare Skive der i den grad havde medierne i ryggen. Så ville en af de 3 klubber fandeme da have haft et snit på 40.000 tilskuere idag
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2012/1 ... 140057.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index