"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 3. nov 2012, 13:27

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Zee skrev: Hva mener du med at man ikk har mange hemmeligheder for google?
At google kan (og gør det) indexere og scanne dine mails og servere målrettede reklamer for dig på den baggrund. Hvis man samtidig bruger deres SMTP, Chrome og deres DNS, så ved de alt hvad du laver på nettet.
Outlook.com scanner heldigvis ikke dine private e-mails. Skydrive er også inkluderet.
Nu ved jeg ikke hvor meget der er lavet om siden det hed hotmail, men der var en masse begrænsninger ift. funktionaliteten i gmail. Bla. kunne man ikke poppe eller IMAP hotmail andre steder fra end en windowscomputer med outlook (hvis man overhovedet kunne det.

Desuden er jeg godt og grundigt træt af Microsoft. Jeg har i utallige år spildt oceaner af tid på softwarefejl og funktionalitet som ikke gjorde det lovede i deres styresystemer og jeg blev træt af undskyldninger som - i næste version af...

Jeg er godt klar over at tingene faktisk nogle steder er blevet bedre, og at Google eller Applemåden også har deres ulemper og begrænsninger, men jeg glæder mig dagligt over ting der bare fungerer på min android telefon eller på Mac, uden jeg behøver vride armen rundt på dem, og søge nettet tyndt efter andre der har haft samme problem og løst det. Jeg kommer aldrig til at købe eller bruge noget Microsoft-værk, medmindre jeg bliver tvunget til det, eller at de pludselig, helt entydigt, bliver significant bedre end konkurrenterne.

På arbejdet er jeg ved at migrere til en Linux-workstation for at slippe ud af det samme helvede med en maskine der ikke fungerer ordentligt, og selv når den gør er sløv. Jeg overvejede endda at finansiere en privat MacBook (som der også er support på), indtil linux blev en mulighed.

Privat har venner og familie fået besked på at computersupport fremover kun ydes, hvis næste indkøb bliver en Mac, jeg gider ikke bøvle mere med microsofts lort - livet er simpelthen for kort.

EDIT: Nå ja, og med min brug er livstidomkostningerne med apple mindre end de var på windows. Det er en skrøne at Mac er dyrt, hvis man ser på de samlede omkostning med at eje det.
RDF!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. nov 2012, 13:58

Provst i Brovst skrev: RDF!
Som sagt. Jeg kan sagtens finde eksempler på både googles og apples uhensigtsmæssigheder (læg mærke til at jeg ikke har specielle præference for Apple/iOS over Google/android fx) - Microsoft er bare ringere end begge på så mange områder at der ingen konkurrence er.

Min afdeling har forøvrigt - indtil for nogle år siden - bla. arbejdet med at supportere en windows-baseret platform for et firma med 2-300 brugere, og arbejder stadig med windowsbaserede servere (både fysiske og virtualiserede) udover andre platforme også. Min vurdering er ikke kun baseret på private erfaringer, og i den udstrækning mine egne evner ikke har været gode nok til at få windowscomputerne til at fungere, har mine - velkvalificerede og kompetente - kolleger heller ikke kunnet hjælpe mig. Iøvrigt er 2/3 af afdelingen over de sidste par år (hvor det har været muligt at købe Mac's på bruttolønsordninger) skiftet deres private PC'er ud med Macs.

Selv har jeg brugt windows siden version 3.1 (og MS-DOS inden da), og indtil for 2 år siden - fra omkring win95/windows NT også professionelt. Oveni har jeg vedligeholdt windowsmaskiner for mine forældre, kone, børn og adskillige venner og bekendte.Så mit kendskab til Windows og dets fortrædeligheder er ikke helt overfladisk.

Alt det blot for at slå fast at det ikke er en pludselig impuls, forsaget af en massepsykose eller hemmelig bacille sendt ud fra Cupertino.
...og måske gøre opmærksom på at jeg finder dit indspark, plat og latterligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 3. nov 2012, 15:17

Mere i software-afdelingen:
Jeg har en Vista-til-Windows 7 opgraderings-cd, som er brugt til mine forældres pc.
Kan jeg bruge den samme cd på min Vista-pc, hvis jeg anskaffer en ny produktnøgle/licens, eller vil det kræve, at jeg køber en hel opgraderingspakke selv?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 3. nov 2012, 18:28

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev: RDF!
Som sagt. Jeg kan sagtens finde eksempler på både googles og apples uhensigtsmæssigheder (læg mærke til at jeg ikke har specielle præference for Apple/iOS over Google/android fx) - Microsoft er bare ringere end begge på så mange områder at der ingen konkurrence er.

Min afdeling har forøvrigt - indtil for nogle år siden - bla. arbejdet med at supportere en windows-baseret platform for et firma med 2-300 brugere, og arbejder stadig med windowsbaserede servere (både fysiske og virtualiserede) udover andre platforme også. Min vurdering er ikke kun baseret på private erfaringer, og i den udstrækning mine egne evner ikke har været gode nok til at få windowscomputerne til at fungere, har mine - velkvalificerede og kompetente - kolleger heller ikke kunnet hjælpe mig. Iøvrigt er 2/3 af afdelingen over de sidste par år (hvor det har været muligt at købe Mac's på bruttolønsordninger) skiftet deres private PC'er ud med Macs.

Selv har jeg brugt windows siden version 3.1 (og MS-DOS inden da), og indtil for 2 år siden - fra omkring win95/windows NT også professionelt. Oveni har jeg vedligeholdt windowsmaskiner for mine forældre, kone, børn og adskillige venner og bekendte.Så mit kendskab til Windows og dets fortrædeligheder er ikke helt overfladisk.

Alt det blot for at slå fast at det ikke er en pludselig impuls, forsaget af en massepsykose eller hemmelig bacille sendt ud fra Cupertino.
...og måske gøre opmærksom på at jeg finder dit indspark, plat og latterligt.
Jammen hvis du siger du ikke kan finde ud af det, så tror jeg da på dig. Hvis I indtil for ca. et år siden har haft en dansk international virksomhed som kunde, fra det nordligste Nordjylland og jeres hovedkvarter ligger i Midtjylland, så har jeg hørt om jer.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. nov 2012, 19:25

Provst i Brovst skrev: Jammen hvis du siger du ikke kan finde ud af det, så tror jeg da på dig. Hvis I indtil for ca. et år siden har haft en dansk international virksomhed som kunde, fra det nordligste Nordjylland og jeres hovedkvarter ligger i Midtjylland, så har jeg hørt om jer.
Med én enkelt undtagelse (ud af rigtig mange) så kender jeg ikke en eneste af din slags (dem der mener at os der rent faktisk synes at bla. Apple laver nogle gedigne, helstøbte produkter er ofre for en massepsykose) der rent faktisk har et dybt kendskab til begge platforme, mens stort set alle der lovpriser Apple, kender begge platforme.

Jeg var forøvrigt også kortvarigt omkring Apple lidt før årtusindeskiftet, og dengang var det noget skidt. Styresystemet var ustabilt og fyldt af fejl. Steve Jobs hypnotiske evner er så åbenbart blevet bedre med årene, siden det ført har bidt på mig lige før han døde.

...og nej, det er ikke os. Jeg arbejder for en af de store multinationale, og min afdeling består af (dygtige) folk, der er overtaget fra kunden i forbindelse med en outsourcing. Selv er jeg bare mellemleder, så jeg klarer mig fint med det overordnede kendskab jeg har til vores platforme og applikationer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 3. nov 2012, 19:49

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev: Jammen hvis du siger du ikke kan finde ud af det, så tror jeg da på dig. Hvis I indtil for ca. et år siden har haft en dansk international virksomhed som kunde, fra det nordligste Nordjylland og jeres hovedkvarter ligger i Midtjylland, så har jeg hørt om jer.
Med én enkelt undtagelse (ud af rigtig mange) så kender jeg ikke en eneste af din slags (dem der mener at os der rent faktisk synes at bla. Apple laver nogle gedigne, helstøbte produkter er ofre for en massepsykose) der rent faktisk har et dybt kendskab til begge platforme, mens stort set alle der lovpriser Apple, kender begge platforme.

Jeg var forøvrigt også kortvarigt omkring Apple lidt før årtusindeskiftet, og dengang var det noget skidt. Styresystemet var ustabilt og fyldt af fejl. Steve Jobs hypnotiske evner er så åbenbart blevet bedre med årene, siden det ført har bidt på mig lige før han døde.

...og nej, det er ikke os. Jeg arbejder for en af de store multinationale, og min afdeling består af (dygtige) folk, der er overtaget fra kunden i forbindelse med en outsourcing. Selv er jeg bare mellemleder, så jeg klarer mig fint med det overordnede kendskab jeg har til vores platforme og applikationer.
Min onkel Erling har heller aldrig mødt en der har haft forstand på biler der ikke mente at VW var kram og Toyota var noget bras. Men han har aldrig påstået at han ikke kunne køre i en Toyota.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. nov 2012, 19:59

Provst i Brovst skrev: Min onkel Erling har heller aldrig mødt en der har haft forstand på biler der ikke mente at VW var kram og Toyota var noget bras. Men han har aldrig påstået at han ikke kunne køre i en Toyota.
Har du rent faktisk et kendskab til begge systemer eller troller du bare?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 3. nov 2012, 20:46

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev: Min onkel Erling har heller aldrig mødt en der har haft forstand på biler der ikke mente at VW var kram og Toyota var noget bras. Men han har aldrig påstået at han ikke kunne køre i en Toyota.
Har du rent faktisk et kendskab til begge systemer eller troller du bare?
Gør det nogen forskel? "Outlook.com" var nok til at få dig til at gå af med røverhistorier. Jøsses!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. nov 2012, 20:56

Provst i Brovst skrev: Gør det nogen forskel? "Outlook.com" var nok til at få dig til at gå af med røverhistorier. Jøsses!
Tja, jeg har da i hvert fald gjort rede for hvorfor jeg mener som jeg gør - du råber jo bare.
Med venlig Hilsen
--
Robert

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 4. nov 2012, 00:01

jernskjorten skrev:Mere i software-afdelingen:
Jeg har en Vista-til-Windows 7 opgraderings-cd, som er brugt til mine forældres pc.
Kan jeg bruge den samme cd på min Vista-pc, hvis jeg anskaffer en ny produktnøgle/licens, eller vil det kræve, at jeg køber en hel opgraderingspakke selv?
Det kan du sagtens. Du kan sågar bruge samme key, hvis du ønsker det.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 4. nov 2012, 08:02

Zee skrev:
Ok, jeg havde nok forstået det således, at man skulle bruge flere licenser, hvis man skulle installere på flere enheder.
Ved du om der er nogle ulemper ved at bruge samme key?

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 4. nov 2012, 11:49

jernskjorten skrev:
Zee skrev:
Ok, jeg havde nok forstået det således, at man skulle bruge flere licenser, hvis man skulle installere på flere enheder.
Ulempen er at det juridisk set ikke er lovligt, som forbruger kommer du aldrig til at mærke det.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 4. nov 2012, 14:17

Zee skrev:
jernskjorten skrev:
Zee skrev:Det kan du sagtens. Du kan sågar bruge samme key, hvis du ønsker det.
Ulempen er at det juridisk set ikke er lovligt, som forbruger kommer du aldrig til at mærke det.
Ha-ha, ja ok. Den må jeg jo så lige overveje :-)
Tak for svaret.

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 4. nov 2012, 18:54

jernskjorten skrev:
Zee skrev:
jernskjorten skrev:
Zee skrev:Det kan du sagtens. Du kan sågar bruge samme key, hvis du ønsker det.
Ha-ha, ja ok. Den må jeg jo så lige overveje :-)
Tak for svaret.
Så lidt :thumbsup:

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 8. nov 2012, 16:45

Hvorfor et værktøj vil være best practice at bruge for at tjekke om en Windows server har fået den orm der hedder conficker og hvor ligger den patch der lukker hullet, har surfet lidt rundt og ikke fundet et endegyldigt svar.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. nov 2012, 17:06

Elscorpio skrev:Hvorfor et værktøj vil være best practice at bruge for at tjekke om en Windows server har fået den orm der hedder conficker og hvor ligger den patch der lukker hullet, har surfet lidt rundt og ikke fundet et endegyldigt svar.
Har du kigget her: http://support.microsoft.com/kb/962007" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 8. nov 2012, 17:14

Jeg tænker mere på først at tjekke om serverne har fået de her sikkerhedsopdateringer:

http://technet.microsoft.com/en-us/secu ... n/ms08-067" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 22. nov 2012, 14:51

Der findes et eller andet sted på nettet, hvor man kan skrive sig på en liste, når man IKKE ønsker at blive ringet op af alle mulige dagsblade, magasiner, etc. som prøver at sælge deres lort... Er der nogen der ved hvor det er???
Ska' vi hak'?

Kilde
Allstar
Allstar

"Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kilde » 22. nov 2012, 14:59

MrBangDK skrev:Der findes et eller andet sted på nettet, hvor man kan skrive sig på en liste, når man IKKE ønsker at blive ringet op af alle mulige dagsblade, magasiner, etc. som prøver at sælge deres lort... Er der nogen der ved hvor det er???
Robinsonlisten hedder den vist. Ved ikke hvor eller hvordan.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. nov 2012, 15:00

MrBangDK skrev:Der findes et eller andet sted på nettet, hvor man kan skrive sig på en liste, når man IKKE ønsker at blive ringet op af alle mulige dagsblade, magasiner, etc. som prøver at sælge deres lort... Er der nogen der ved hvor det er???
https://www.borger.dk/Sider/Robinsonlisten.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar