Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. nov 2012, 20:24

Bak

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 13. nov 2012, 09:32

doukas skrev:
jydenfranord skrev:
jonas386 skrev:http://tv2sport.dk/hvad-droemmer-de-mon ... idtjylland

Det sidste minut er fantastisk.
Gad vide hvad der er galt med Steinlein? I 2020 er det alle andre end FCM der griner, nok mest fordi FCM ikke findes til den tid.
Jeg synes nu mere det er sjovt eller nærmere besynderligt at de taler om de på deres akademi vil skabe hele mennesker, vil skabe svigermors drøm og folk man kan være stolte af. Alt imens fem af deres spillere netop nu er sigtet for at have haft sex med den samme mindreårige pige. Man kan altid diskutere om, hvorvidt de var klar over hendes alder, men er det svigermors drøm at svigersønnen deler en sexpartner med gutterne? Er det noget at være stolt af? nej ikke ligefrem.

Men ja, det virker patetisk at have en udsmykning som den de har på væggen, med FCM-Barca. En ting er at have drømmen om at kunne vinder over storholdene, men at have lavet et væg-"maleri" med logoer, tid og målscorere, det er for langt ude.
Ha ha ha ha hvor er det ufrivilligt morsomt. Salami som målscore for FC Barcelona! Yes!
Apropos ufrivilligt morsomt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 13. nov 2012, 09:48

Gnu skrev:
doukas skrev:
jydenfranord skrev:
jonas386 skrev:http://tv2sport.dk/hvad-droemmer-de-mon ... idtjylland

Det sidste minut er fantastisk.
Gad vide hvad der er galt med Steinlein? I 2020 er det alle andre end FCM der griner, nok mest fordi FCM ikke findes til den tid.
Jeg synes nu mere det er sjovt eller nærmere besynderligt at de taler om de på deres akademi vil skabe hele mennesker, vil skabe svigermors drøm og folk man kan være stolte af. Alt imens fem af deres spillere netop nu er sigtet for at have haft sex med den samme mindreårige pige. Man kan altid diskutere om, hvorvidt de var klar over hendes alder, men er det svigermors drøm at svigersønnen deler en sexpartner med gutterne? Er det noget at være stolt af? nej ikke ligefrem.

Men ja, det virker patetisk at have en udsmykning som den de har på væggen, med FCM-Barca. En ting er at have drømmen om at kunne vinder over storholdene, men at have lavet et væg-"maleri" med logoer, tid og målscorere, det er for langt ude.
Ha ha ha ha hvor er det ufrivilligt morsomt. Salami som målscore for FC Barcelona! Yes!
Apropos ufrivilligt morsomt.
Du må have et kedeligt liv, hvis du finder en fejlsætning af et nutids-r morsomt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 13. nov 2012, 11:54

Det er mest af alt et irritationsmoment, at fejl i nutids-r er så hyppigt forekommende. Men i den konkrete kontekst, hvor du klandrer andre for at være ufriviligt morsomme og i samme moment blamerer dig: Ja, det fandt jeg ret morsomt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 13. nov 2012, 16:10

Gnu skrev:Det er mest af alt et irritationsmoment, at fejl i nutids-r er så hyppigt forekommende. Men i den konkrete kontekst, hvor du klandrer andre for at være ufriviligt morsomme og i samme moment blamerer dig: Ja, det fandt jeg ret morsomt.
Jamen, du har fuldstændig ret. Beklaget meget, at jeg slet ikke kunne se at FCM's børnefantasier/tegninger udført af voksne mænd og min nutids-r-fejl lå indenfor de samme proportioner mht. at blamere sig.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 13. nov 2012, 18:14

Du er tilgivet, knægt. Stik så ud og hent mig en bajer.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Konsulenten » 13. nov 2012, 20:06

inden for.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 13. nov 2012, 22:34

Konsulenten skrev:inden for.
Niks. Det er, desværre, ifølge reglerne frit at vælge, hvorvidt man skriver inden for eller indenfor, uanset om det fungerer som præposition eller ej. Dansk Sprognævn arbejder tilsyneladende videre på at give fri fortolkningsret på dansk grammatik.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga

Indlæg af Konsulenten » 13. nov 2012, 23:02

Kunji skrev:
Niks. Det er, desværre, ifølge reglerne frit at vælge, hvorvidt man skriver inden for eller indenfor, uanset om det fungerer som præposition eller ej. Dansk Sprognævn arbejder tilsyneladende videre på at give fri fortolkningsret på dansk grammatik.
Hvad fanden. Danmark styrer jo direkte mod afgrunden. Jeg giver hermed Danmark Sprognævn, og naturligvis Kristian Bak, skylden.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 14. nov 2012, 09:48

Konsulenten skrev:
Kunji skrev:
Hvad fanden. Danmark styrer jo direkte mod afgrunden. Jeg giver hermed Danmark Sprognævn, og naturligvis Kristian Bak, skylden.
Dansk Sprognævn.

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 14. nov 2012, 09:50

Hold kæft jeg ville ønske jeg havde brugt denne side noget mere, den gang jeg skulle skrive danske stile...

Jeg vil give dig ret Konsulenten. Det er for sørgeligt at man tillader forskellige måder at stave ordene på, blot fordi folk har svært ved at stave dem rigtigt. Fx majonæse og rutsjebane. Om 10 år er det formentlig godkendt at skrive ordene ligesom det udtales.

BoT - jeg tror og håber at "Danmark Sprognævn" var for at provokere ;)

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 14. nov 2012, 09:56

Zee skrev:Hold kæft jeg ville ønske jeg havde brugt denne side noget mere, den gang jeg skulle skrive danske stile...

Jeg vil give dig ret Konsulenten. Det er for sørgeligt at man tillader forskellige måder at stave ordene på, blot fordi folk har svært ved at stave dem rigtigt. Fx majonæse og rutsjebane. Om 10 år er det formentlig godkendt at skrive ordene ligesom det udtales.

Der burde være et grammatikforum på debatside.dk!
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. nov 2012, 10:21

Zee skrev:Hold kæft jeg ville ønske jeg havde brugt denne side noget mere, den gang jeg skulle skrive danske stile...

Dansk Sprognævn er vel Danmarks Sprognævn...

Nå, men det er slet ikke sørgeligt at Dansk Sprognævn beskriver sprogbruget i Danmark. Hvis man hopper over mediernes overfladiske og poppede gennemgang af ændringerne, og i stedet læser sprognævnets egne begrundelser hvor de forklarer hvorfor de ændrer reglerne, er de som regel gennemtænkte. Majonæse er en markant undtagelse her, fordi hele ordets oprindelse går tabt, når man ikke længere kan udlede af ordet at det er en sovs -naise- fra Mayon. På den anden side er det jo op af bakke, når selv sikre sprogbrugere ikke kunne finde ud af at stave det med korrekt.

I dette tilfælde kan forklaringen læses her:
http://www.dsn.dk/retskrivning/skiftend ... -inden-for" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 14. nov 2012, 10:22

Konsulenten er ikke typen, der provokerer.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. nov 2012, 10:27

Pastorius skrev: I dette tilfælde kan forklaringen læses her:
http://www.dsn.dk/retskrivning/skiftend ... -inden-for" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvor der for øvrigt (som stadig skal være i to ord) henvises til de retningslinjer DSN er underlagt mht. retskrivning:
http://www.dsn.dk/om-os/sprognaevnets-o ... krivningen" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga

Indlæg af Konsulenten » 14. nov 2012, 11:50

BoT skrev:

Konsulenten er ikke typen, der provokerer.
Never!

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 14. nov 2012, 12:58

Dansk Sprognævn.

"Du, chef. Der er en masse idioter, der ikke ved, hvad 'bjørnetjeneste' og 'forfordele' betyder."
"Det har du ret i. Så giver vi de ord to modsatrettede betydninger, så de reelt er ubrugelige. Vi må jo føje idioterne."
"Genialt chef."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. nov 2012, 13:28

Gnu skrev:Dansk Sprognævn.

"Du, chef. Der er en masse idioter, der ikke ved, hvad 'bjørnetjeneste' og 'forfordele' betyder."
"Det har du ret i. Så giver vi de ord to modsatrettede betydninger, så de reelt er ubrugelige. Vi må jo føje idioterne."
"Genialt chef."
Det er en plat og forfladiget gengivelse af situationen. DSN gør ikke andet end at konstatere at ordene bliver brugt i to forskellige, modsatrettede betydninger, og konstaterer derfor at man ikke kan bruge udtrykke, hvis man vil være sikker på at blive forstået. DSN definerer ikke en norm, de beskriver hvordan sproget bruges i praksis og det er deres opgave. Det er helt forkert at skyde på sprognævnet. Det er politikerne man skal være efter, hvis man da ønsker en normgivende institution der der definerer hvad der er rigtig og forkert sprogbrug, uden hensyn til hvordan befolkningen rent faktisk opfatter sproget.

http://www.dsn.dk/sproghjaelp/sproghjae ... ulord.pdf/" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 14. nov 2012, 14:26

Ja, bevares.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 14. nov 2012, 14:58

Gnu skrev:Ja, bevares.
Jeg synes, det var sjovt. :thumbsup: