Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 10. nov 2012, 11:54

Mht RIsgård mener jeg, at han har spillet en del kant i Silkeborg under Troels Bech i slags "falsk 10'er" rolle som Wichmann ville sige. Hvis Risgård skal spille kant skal vi dog tilbage til at spille 4-2-3-1 og spille noget af det pasningsspil som vi kunne i starten af sæsonen før Curth kom ind og hæmmede opspillet. Men så tror jeg tilgengæld også Risgård kunne være god til at tage alle de understøttende dybdeløb ind i boksen, som kan blive rigtigt farlige.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 13. nov 2012, 03:02

Der skydes godt nok med spredehagl..........self i ønsket om et stærkere/bredere hold end det nuværende.
Som jeg ser det er det danske marked ikke så interresant for os jvf at de spillere der er interresante for "storklubber" næppe søger til energi nord " ombyggede arena" med med lidt god vilje lige over 10,000 pladser.
Ved godt vi kan være over 12.000 selv om de lovede 16.000 og kapaciteten før var 20.000............................men back too buisness.med et nok så rødt hjerte er det altså federe at spille for mange end for få.
Vores ny mand skal enten være et dansk "ringvrag" Søren T, der har afvist os pga agf. ( måske fordi han syntes at det var sjovere at spille på et større stadion) eller ???????.
Vi skal hvis vi vil finde "forstærkninger" kigge ud............i fordums tider havde vi kassen, det er slut!!!!!!selv med en god placering før anden runde af tv,udbetalinger ligner vi det vi er..................et middelmådigt hold med store ambitioner.................og 6000 på stadion.............ikke lige det der får andre end vejgaarddrenge mlf til at savle.............så vi er fanget i dårlig økonomi.og EKSTREMT dårlig stadion planlægning.
Så...............jeg bliver såååå glad og OVERRASKET hvis nogen (lynge) eller andre kan lokke nogle med bare det mindste landsholdspotentiale til Energi (6000)nord arena.
Desværre.
FOR JEG ELSKER SKGU AaB OG HAR VÆRET PÅ STADION TO GANGE MED OVER 20.000 tilskure.
og vi lavede bølgen:):)
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 13. nov 2012, 07:28

Folkeskolens undervisning i tegnsætning ser jeg.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 13. nov 2012, 13:28

mich1596 skrev:Der skydes godt nok med spredehagl..........self i ønsket om et stærkere/bredere hold end det nuværende.
Som jeg ser det er det danske marked ikke så interresant for os jvf at de spillere der er interresante for "storklubber" næppe søger til energi nord " ombyggede arena" med med lidt god vilje lige over 10,000 pladser.
Ved godt vi kan være over 12.000 selv om de lovede 16.000 og kapaciteten før var 20.000............................men back too buisness.med et nok så rødt hjerte er det altså federe at spille for mange end for få.
Vores ny mand skal enten være et dansk "ringvrag" Søren T, der har afvist os pga agf. ( måske fordi han syntes at det var sjovere at spille på et større stadion) eller ???????.
Vi skal hvis vi vil finde "forstærkninger" kigge ud............i fordums tider havde vi kassen, det er slut!!!!!!selv med en god placering før anden runde af tv,udbetalinger ligner vi det vi er..................et middelmådigt hold med store ambitioner.................og 6000 på stadion.............ikke lige det der får andre end vejgaarddrenge mlf til at savle.............så vi er fanget i dårlig økonomi.og EKSTREMT dårlig stadion planlægning.
Så...............jeg bliver såååå glad og OVERRASKET hvis nogen (lynge) eller andre kan lokke nogle med bare det mindste landsholdspotentiale til Energi (6000)nord arena.
Desværre.
FOR JEG ELSKER SKGU AaB OG HAR VÆRET PÅ STADION TO GANGE MED OVER 20.000 tilskure.
og vi lavede bølgen:):)

Sejt.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 14. nov 2012, 21:23

Eksil skrev:Folkeskolens undervisning i tegnsætning ser jeg.

Såså ikke mobbe :'(
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 15. nov 2012, 08:14

Zlatan!
Bienvenu Bassogog!

awnaw
2. div
2. div

Indlæg af awnaw » 15. nov 2012, 09:54

astonvilla skrev:Zlatan!
Ham har vi jo slet ikke råd til. Vi ejer ikke kongens mønt.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 15. nov 2012, 10:16

awnaw skrev:
Såe?
Jeg forventer, at Lynge signer Zlatan i vinterens transfervindue - eller SENEST til sommer!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 15. nov 2012, 10:30

le Cid skrev:
awnaw skrev:
Såe?
Jeg forventer, at Lynge signer Zlatan i vinterens transfervindue - eller SENEST til sommer!
Jeg har hørt rygter om, at der arbejdes på en byttehandel med PSG. Vi sender Kayke til Paris og får Zlatan og en kæmpe somalier!
Hader København!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 15. nov 2012, 10:48

awnaw skrev:
Sludder!! Enhver investering finansierer sig selv. Hører du ikke efter hvad Vores Statsminister siger?

Vi har slet ikke råd til at lade være!
Sæt i gang Lynge!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 15. nov 2012, 10:57

astonvilla skrev: Sludder!! Enhver investering finansierer sig selv. Hører du ikke efter hvad Vores Statsminister siger?
Jeg har hørt det - og er igang med at købe ind. Det giver jo mening, hvis man tænker lidt over det. Jeg vidste det egentlig godt engang, men havde for en stund glemt det. Man skal bare pusle lidt med talene og regne på det:
http://piil.org/archives/489-ungkarlema ... mende.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

awnaw
2. div
2. div

Indlæg af awnaw » 15. nov 2012, 11:00

Billede

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 15. nov 2012, 11:06

awnaw skrev:snip ironi
Joe, er der nogen der har været seriøse i denne tråd (for nu at undgå alt for mange diskussion må jeg hellere begrænse det til siden Zlatans navn blev nævnt)?
Med venlig Hilsen
--
Robert

awnaw
2. div
2. div

Indlæg af awnaw » 15. nov 2012, 11:07

Pastorius skrev:
awnaw skrev:snip ironi
Joe, er der nogen der har været seriøse i denne tråd (for nu at undgå alt for mange diskussion må jeg hellere begrænse det til siden Zlatans navn blev nævnt)?
Debatsiden - You never know.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 15. nov 2012, 13:30

Hvis vi skal tilbage til de lidt mere seriøse emner så er der et par interessante emner, der snart er kontraktfrie i henholdsvis Randers og Sønderjyske. Begge spillere er midtbanespillere hvor vi virkelig trænger til forstærkning.

Midtbanespilleren Tidiane Sane fra Randers har kontraktudløb 31. december og kan hentes transferfrit. Nu vil mange måske fremhæve at vi ikke har brug for forstærkning på den centrale midtbane da vi her har Augu og Würtz, men i min optik viser Augus skade hvor sårbar vi er på denne plads. Derudover er Sane en stærk bolderobrer og er udmærket i det fremadrettede spil, med andre ord er han bedre end Würtz (som meget gerne må forlade AaB til sommer).
Er godt klar over at det bliver mere end svært at hente Sane da især lønnen kan blive et problem, men nu må spillerbudgettet efterhånden være skåret helt ind til benet. Vi sparer også snart Bøgelunds fyrstelige løn, hvilket må skabe luft i budgettet til en god afløser.

En anden mulighed er Conor S O´Brien fra Sønderjyske, der ligeledes har kontraktudløb d. 31. december. Han kom som totalt ukendt amerikaner til Blokhus hvor han imidlertid hurtigt gjorde opmærksom på sig selv. Efter skiftet til Sønderjyske har han udviklet sig til en ganske habil superligaspiller. Han har selv ytret ønske om et skifte til en større klub, O´Brien har nogle færdigheder i form af hurtighed, driblestyrke og skudstyrke, som vi virkelig vil kunne drage nytte af. Jeg vil til enhver tid foretrække O´Brien på kanten fremfor Due.
Due er en stor hæmsko for vores spil. Han er langsom, gammel og kan ikke afdrible en modstander, hvilket er enormt hæmmende for det offensive spil (endnu en spiller der børe være fortid til sommer).

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 15. nov 2012, 14:13

frederikshavneren skrev:...
Due er en stor hæmsko for vores spil. Han er langsom, gammel og kan ikke afdrible en modstander, hvilket er enormt hæmmende for det offensive spil (endnu en spiller der børe være fortid til sommer).
Det er altid svært at diskutere, da det afhænger af øjnene, der ser, men en type som Due synes jeg passer ret godt ind i den type fodbold, vi praktiserer i øjeblikket. Høj grad af boldbesiddelse, hurtige pasninger og mere spil gennem fløjene. Og jeg synes faktisk, at han har gjort det bedre på det seneste. Jeg ser i hvert fald en spiller, der også deltager i presspillet, hvilket jeg synes savnede tidligere.

Skulle han ryge ud, vil jeg hellere se Patrick Kristensen på hans plads, end en spiller udefra.

Og lige helt faktuelt: Due er 30! Han er ikke gammel. Kan han holde sig fri af alvorlige skader, kan han sagtens klare 5 sæsoner mere i Superligaen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 15. nov 2012, 14:37

jernskjorten skrev:
frederikshavneren skrev:...
Det er altid svært at diskutere, da det afhænger af øjnene, der ser, men en type som Due synes jeg passer ret godt ind i den type fodbold, vi praktiserer i øjeblikket. Høj grad af boldbesiddelse, hurtige pasninger og mere spil gennem fløjene. Og jeg synes faktisk, at han har gjort det bedre på det seneste. Jeg ser i hvert fald en spiller, der også deltager i presspillet, hvilket jeg synes savnede tidligere.

Skulle han ryge ud, vil jeg hellere se Patrick Kristensen på hans plads, end en spiller udefra.

Og lige helt faktuelt: Due er 30! Han er ikke gammel. Kan han holde sig fri af alvorlige skader, kan han sagtens klare 5 sæsoner mere i Superligaen.
Er bestemt ikke enig. Højrekanten fungerer nogenlunde fordi Dalsgaard er meget offensiv i sit spil, men venstrekanten med Due og Ahlmann fungerer bestemt ikke særlig godt offensivt. Due er langsom og kan ikke udfordre, mens Ahlmann virker meget låst i det fremadrettede spil. Det er yderst få gange han nærmer sig modstandernes baglinie.
Tror at det vil gavne spillet rigtig meget hvis vi henter en rigtig venstrekant, der har fart og som kan udfordre. Her kan den transferfrie O´Brien være en interessant mulighed. O´Brien er derudover en fleksibel spiller, der også kan spille andre pladser på midtbanen.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 15. nov 2012, 15:08

I mine øjne mangler vi egentlig ikke meget før det kan blive rigtigt spændende. Men lige nu, hvor vi er i modvind er det tydeligt at kun Augu (skadet) og Würtz har de fornødne tunge boller. Due og KEP bliver i mine øjne aldrig rollemodeller. Due spiller falder for ofte ud af kampene og KEP har et alt for ringe bundniveau præget af tilbagevendne hjerneblødninger. Dertil kommer Curth, der stadig arbejder som en hest, men tydeligvis har de bedste sæsoner bag sig.

Vi skal have fat i typer som Stokholm, der kan tage over og sætte prop i, når panikken begynder og indfinde sig. Desværre har Frode Kippe oppe i Norges land netop forlænget kontrakt, men jeg mener at den tidligere FCN'er Johnny Lundberg, der netop er rykket ned som anfører med Halmstad kunne være en god mulighed. Han har kontraktudløb den 30.06.2012.

Det betyder så et farvel til KEP og Gotfredsen. Men kan vi beholde Lasse og få Thelander kørt ind (og forlænget) ser forsvaret fint ud.

Ift. midtbanen mangler vi åbenlyst en kreatør (vi skulle have hentet Henrik Hansen, da OB smed ham ud med badevandet). Jeg hælder dog mest til at vi giver Wichmann eller Thomsen chancen, da der er meget bold i de to knægte. Jeg så gerne et farvel til Due, men mener samtidig vi skal forlænge med PK. det bliver spændende om vi kan hlde på Kusk, men ellers skal vi vel også have kørt Andreas Bruhn Christian Rye og Den Yngre Ahlmann ind omkring holdet.

Oppe foran tager jeg det for givet at Helenius ryger, og Kayke er tydeligvis ligeså lidt Kents kop te, som det var tilfældet med Schwartz, så han ryger vel. Kunne vi lave en fornuftig aftrædelsesordning med Curth ville det vel være OK, men ellers er han jo en fin garderingsspiller. Tilbage har vi så Toft. Hans mål på reserveholdet berettiger vel egentlig en kortere forlængelse. Derudover er det store spørgsmål, hvordan trænerstaben vurdere Spalvis efter, at have set ham an på U19- og reserveholdet. Får vi penge ind for Helenius så jeg gerne, at vi kastede nogle af dem efter Jo Sondre Aas fra Sandefjord, såfremt de ikke rykker op i Tippeligaen. Efter hans nedtur i Rosenborg, ser det ud til, at han er ved at ramme niveauet igen. Spørgsmålet er selvfølgelig prisen for han har stadig 2½ år igen af kontrakten.

Så altså Johnny Lundberg og Jo Sondre Aas, så er Rams glad.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 15. nov 2012, 19:32

Altså hvis vi snakker folk som Johnny Lundberg, Conor O'Brien og Tidiane Sane... Skulle vi så ikke hellere få betalt gælden til moderklubben tilbage?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 15. nov 2012, 20:19

O'Brien ville være et rent scoop at hente transferfri, og det er ment helt seriøst. Haderslevs svar på Pirlo!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Låst