Man må ikke længere skrive majonæse.Zee skrev: Jeg vil give dig ret Konsulenten. Det er for sørgeligt at man tillader forskellige måder at stave ordene på, blot fordi folk har svært ved at stave dem rigtigt. Fx majonæse og rutsjebane. Om 10 år er det formentlig godkendt at skrive ordene ligesom det udtales.
Hvorfor hade FCM 2
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Re: Hvorfor hade FCM 2
Hader København!
Er du sikker på det? Nu må jeg ærligt indrømme at det ikke er noget jeg har kontrolleret, men jeg er ret sikker på det er gjort "lovligt".alithebeast skrev:Man må ikke længere skrive majonæse.Zee skrev: Jeg vil give dig ret Konsulenten. Det er for sørgeligt at man tillader forskellige måder at stave ordene på, blot fordi folk har svært ved at stave dem rigtigt. Fx majonæse og rutsjebane. Om 10 år er det formentlig godkendt at skrive ordene ligesom det udtales.
Den er god nok. Den røg ud igen sidste gang (EDIT: næ, det er først nu den er røget ud). Du kan slå ord på på http://dsn.dk" onclick="window.open(this.href);return false; .Zee skrev: Er du sikker på det? Nu må jeg ærligt indrømme at det ikke er noget jeg har kontrolleret, men jeg er ret sikker på det er gjort "lovligt".
Mayonnaise kan nu - igen - kun staves med to n'er. Baggrunden for ændringen var netop at mange - selv sikre sporgbrugere, stavede(staver?) det med ét n.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Van Colter
- Ynglinge

Så med glæde denne tråd var blevet 2 sider længere siden jeg sidst kiggede. Blev slemt skuffet....
Der er sikkert meget FCM kan få skyld for men retsstavning har de ikke opfundet, og de er næppe heller ansvarlige for seneste års ændringer i retsstavning. Lad dem dog blive fri for majo snakken
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Jeg er faktisk ret sikker på at FCM er medskyldig i at nogle af ordene er blevet lavet om, fordi de var for svære for dele af befolkningen.
http://www.bold.dk/nyt/FC-Midtjylland-m ... -millioner" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Hvad sker der egentligt, hvis FCM (eller for den sags skyld BIF) går konkurs? Tvangsnedrykkes man midt i sæsonen? Hvad med de resterende kampe? Og vil der så blot være én nedrykningsplads at kæmpe om?jonas386 skrev:http://www.bold.dk/nyt/FC-Midtjylland-m ... -millioner
Ska' vi hak'?
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Da Lyngby gik konkurs for nogle år siden spillede de resten af kampene med et rent amatørhold, og fik derfor en del klø undervejs. Jeg mener at vi tog en 0-7 på Lyngby Stadion, hvilket så vidt jeg ved er den største AaB-udesejr i (superliga-)historien.MrBangDK skrev:Hvad sker der egentligt, hvis FCM (eller for den sags skyld BIF) går konkurs? Tvangsnedrykkes man midt i sæsonen? Hvad med de resterende kampe? Og vil der så blot være én nedrykningsplads at kæmpe om?jonas386 skrev:http://www.bold.dk/nyt/FC-Midtjylland-m ... -millioner
Lindmark / Vendelbokartellet
- Køllen I Møllen
- Allstar

Og hvor langt rykkes de ned? Hvorfor skulle Chang i serie 6 mens Frem skulle i 1.division?MrBangDK skrev:Hvad sker der egentligt, hvis FCM (eller for den sags skyld BIF) går konkurs? Tvangsnedrykkes man midt i sæsonen? Hvad med de resterende kampe? Og vil der så blot være én nedrykningsplads at kæmpe om?jonas386 skrev:http://www.bold.dk/nyt/FC-Midtjylland-m ... -millioner
Janteloven eksisterer IKKE!
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Det med Chang var noget med, at de trak både førsteholdet FC Nordjylland ud af 1. division og andetholdet Aalborg Chang ud af Danmarksserien eller Jyllandsserien. Jeg kan ikke huske den præcise forklaring, men jeg har engang fået fortalt et eller andet om, at deres sag blev afgjort i JBU og ikke i DBU, da de ikke længere havde et hold under DBU-turneringerne. Aalborg Changs nye førstehold spillede i serie 3, så det sorterede under JBU, som degraderede dem tre rækker til serie 6. Men om det var som følge af en konkursbestemmelse i JBU's love eller noget andet, skal jeg ikke kunne sige.Køllen I Møllen skrev:Og hvor langt rykkes de ned? Hvorfor skulle Chang i serie 6 mens Frem skulle i 1.division?MrBangDK skrev:Hvad sker der egentligt, hvis FCM (eller for den sags skyld BIF) går konkurs? Tvangsnedrykkes man midt i sæsonen? Hvad med de resterende kampe? Og vil der så blot være én nedrykningsplads at kæmpe om?jonas386 skrev:http://www.bold.dk/nyt/FC-Midtjylland-m ... -millioner
DBU's love siger, at en klub rykker to rækker ned - altså 2. division, hvis man går konkurs i Superligaen. Frems sidste konkurs kom efter, at de lige var rykket ned i 2. division. Derfor røg de yderligere to rækker ned til Københavnsserien. Ved deres første konkurs i 1993 røg de i Danmarksserien.
Situationen med Lyngby er der taget højde for siden deres konkurs, da man ikke igen ønsker at se de farcekampe med en flok amatører mod professionelle. Hvis man går konkurs midt i en sæson, bliver man taberdømt med 0-3 i resten af kampene. De allerede spillede kampe står ved magt.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Ok - bliver (tænkt eksempel) FCM så stående på samme pointtal, og den placering de har ved sæsonens afslutning afgør hvor resten af holdene ender?sulakvelidze skrev:Det med Chang var noget med, at de trak både førsteholdet FC Nordjylland ud af 1. division og andetholdet Aalborg Chang ud af Danmarksserien eller Jyllandsserien. Jeg kan ikke huske den præcise forklaring, men jeg har engang fået fortalt et eller andet om, at deres sag blev afgjort i JBU og ikke i DBU, da de ikke længere havde et hold under DBU-turneringerne. Aalborg Changs nye førstehold spillede i serie 3, så det sorterede under JBU, som degraderede dem tre rækker til serie 6. Men om det var som følge af en konkursbestemmelse i JBU's love eller noget andet, skal jeg ikke kunne sige.Køllen I Møllen skrev:Og hvor langt rykkes de ned? Hvorfor skulle Chang i serie 6 mens Frem skulle i 1.division?MrBangDK skrev:Hvad sker der egentligt, hvis FCM (eller for den sags skyld BIF) går konkurs? Tvangsnedrykkes man midt i sæsonen? Hvad med de resterende kampe? Og vil der så blot være én nedrykningsplads at kæmpe om?jonas386 skrev:http://www.bold.dk/nyt/FC-Midtjylland-m ... -millioner
DBU's love siger, at en klub rykker to rækker ned - altså 2. division, hvis man går konkurs i Superligaen. Frems sidste konkurs kom efter, at de lige var rykket ned i 2. division. Derfor røg de yderligere to rækker ned til Københavnsserien. Ved deres første konkurs i 1993 røg de i Danmarksserien.
Situationen med Lyngby er der taget højde for siden deres konkurs, da man ikke igen ønsker at se de farcekampe med en flok amatører mod professionelle. Hvis man går konkurs midt i en sæson, bliver man taberdømt med 0-3 i resten af kampene. De allerede spillede kampe står ved magt.
Ska' vi hak'?
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
I Chang's tilfælde mener jeg det var noget med at "FC Ole Bach/Jens Steffensen" ikke fik givet licensen tilbage til Chang inden FC Nordjyllands konkurs, og at Chang derfor kun havde den licens at spille på som de i forvejen havde til deres seriehold. Det var grotesk at man ikke kunne finde ud af at gradbøje reglerne, og fik bombet dem tilbage til stenalderen pga. en teknikalitet.sulakvelidze skrev:Det med Chang var noget med, at de trak både førsteholdet FC Nordjylland ud af 1. division og andetholdet Aalborg Chang ud af Danmarksserien eller Jyllandsserien. Jeg kan ikke huske den præcise forklaring, men jeg har engang fået fortalt et eller andet om, at deres sag blev afgjort i JBU og ikke i DBU, da de ikke længere havde et hold under DBU-turneringerne. Aalborg Changs nye førstehold spillede i serie 3, så det sorterede under JBU, som degraderede dem tre rækker til serie 6. Men om det var som følge af en konkursbestemmelse i JBU's love eller noget andet, skal jeg ikke kunne sige.Køllen I Møllen skrev:Og hvor langt rykkes de ned? Hvorfor skulle Chang i serie 6 mens Frem skulle i 1.division?MrBangDK skrev:Hvad sker der egentligt, hvis FCM (eller for den sags skyld BIF) går konkurs? Tvangsnedrykkes man midt i sæsonen? Hvad med de resterende kampe? Og vil der så blot være én nedrykningsplads at kæmpe om?jonas386 skrev:http://www.bold.dk/nyt/FC-Midtjylland-m ... -millioner
-
sulakvelidze
- Allstar

Ja, hvis jeg har forstået det rigtigt. Hvis fx FCK og Brøndby begge går konkurs i aften, vil de stå med henholdsvis 38 og 13 point og kan se frem til en masse skrivebordsnederlag. For Brøndby vil konsekvensen med garanti være degradering til Danmarksserien = to rækker ned fra 1. division. For FCK er der en mulighed for at slippe med 2. division, da 38 point kan vise sig nok til at ende over Superligaens nedrykningsstreg.MrBangDK skrev:Ok - bliver (tænkt eksempel) FCM så stående på samme pointtal, og den placering de har ved sæsonens afslutning afgør hvor resten af holdene ender?sulakvelidze skrev:Det med Chang var noget med, at de trak både førsteholdet FC Nordjylland ud af 1. division og andetholdet Aalborg Chang ud af Danmarksserien eller Jyllandsserien. Jeg kan ikke huske den præcise forklaring, men jeg har engang fået fortalt et eller andet om, at deres sag blev afgjort i JBU og ikke i DBU, da de ikke længere havde et hold under DBU-turneringerne. Aalborg Changs nye førstehold spillede i serie 3, så det sorterede under JBU, som degraderede dem tre rækker til serie 6. Men om det var som følge af en konkursbestemmelse i JBU's love eller noget andet, skal jeg ikke kunne sige.Køllen I Møllen skrev:Og hvor langt rykkes de ned? Hvorfor skulle Chang i serie 6 mens Frem skulle i 1.division?MrBangDK skrev:Hvad sker der egentligt, hvis FCM (eller for den sags skyld BIF) går konkurs? Tvangsnedrykkes man midt i sæsonen? Hvad med de resterende kampe? Og vil der så blot være én nedrykningsplads at kæmpe om?jonas386 skrev:http://www.bold.dk/nyt/FC-Midtjylland-m ... -millioner
Jeg er ikke 100 procent sikker, men sådan har jeg forstået det.
PS: Hvordan man i det tænkte eksempel med FCK-Brøndby så vil afgøre en indbyrdes skrivebordskamp imellem de to konkursramteklubber, har jeg ikke noget bud på. Måske vil de begge blive dømt som 0-3-tabere. Helt sikkert er det dog, at kampen vil være MOTW på Viasat.
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
Det der er god humor!PS: Hvordan man i det tænkte eksempel med FCK-Brøndby så vil afgøre en indbyrdes skrivebordskamp imellem de to konkursramteklubber, har jeg ikke noget bud på. Måske vil de begge blive dømt som 0-3-tabere. Helt sikkert er det dog, at kampen vil være MOTW på Viasat
1 2 3 Jimmy er en mur!
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
hahaha...tak for en fantastisk griner.sulakvelidze skrev:Ja, hvis jeg har forstået det rigtigt. Hvis fx FCK og Brøndby begge går konkurs i aften, vil de stå med henholdsvis 38 og 13 point og kan se frem til en masse skrivebordsnederlag. For Brøndby vil konsekvensen med garanti være degradering til Danmarksserien = to rækker ned fra 1. division. For FCK er der en mulighed for at slippe med 2. division, da 38 point kan vise sig nok til at ende over Superligaens nedrykningsstreg.MrBangDK skrev:Ok - bliver (tænkt eksempel) FCM så stående på samme pointtal, og den placering de har ved sæsonens afslutning afgør hvor resten af holdene ender?sulakvelidze skrev:Det med Chang var noget med, at de trak både førsteholdet FC Nordjylland ud af 1. division og andetholdet Aalborg Chang ud af Danmarksserien eller Jyllandsserien. Jeg kan ikke huske den præcise forklaring, men jeg har engang fået fortalt et eller andet om, at deres sag blev afgjort i JBU og ikke i DBU, da de ikke længere havde et hold under DBU-turneringerne. Aalborg Changs nye førstehold spillede i serie 3, så det sorterede under JBU, som degraderede dem tre rækker til serie 6. Men om det var som følge af en konkursbestemmelse i JBU's love eller noget andet, skal jeg ikke kunne sige.Køllen I Møllen skrev:Og hvor langt rykkes de ned? Hvorfor skulle Chang i serie 6 mens Frem skulle i 1.division?MrBangDK skrev:Hvad sker der egentligt, hvis FCM (eller for den sags skyld BIF) går konkurs? Tvangsnedrykkes man midt i sæsonen? Hvad med de resterende kampe? Og vil der så blot være én nedrykningsplads at kæmpe om?jonas386 skrev:http://www.bold.dk/nyt/FC-Midtjylland-m ... -millioner
Jeg er ikke 100 procent sikker, men sådan har jeg forstået det.
PS: Hvordan man i det tænkte eksempel med FCK-Brøndby så vil afgøre en indbyrdes skrivebordskamp imellem de to konkursramteklubber, har jeg ikke noget bud på. Måske vil de begge blive dømt som 0-3-tabere. Helt sikkert er det dog, at kampen vil være MOTW på Viasat.
Bienvenu Bassogog!
Problemet i FC Nordjylland sagen var, at Chang ikke havde råd til at tage licensen tilbage. Kan huske jeg så et interview med deres formand? som fortalte, at Chang ikke havde midlerne til at drive 1. divisionshold. Derefter var der snak om at overdrage licensen til en overbygning i Frederikshavn og man var allerede langt med planerne, men DBU sagde nej hvilket betød at et sjællandsk hold som egentlig var rykket ud fik lov at blive i 1. division i stedet.Jesper Schmidt skrev:I Chang's tilfælde mener jeg det var noget med at "FC Ole Bach/Jens Steffensen" ikke fik givet licensen tilbage til Chang inden FC Nordjyllands konkurs, og at Chang derfor kun havde den licens at spille på som de i forvejen havde til deres seriehold. Det var grotesk at man ikke kunne finde ud af at gradbøje reglerne, og fik bombet dem tilbage til stenalderen pga. en teknikalitet.sulakvelidze skrev:Det med Chang var noget med, at de trak både førsteholdet FC Nordjylland ud af 1. division og andetholdet Aalborg Chang ud af Danmarksserien eller Jyllandsserien. Jeg kan ikke huske den præcise forklaring, men jeg har engang fået fortalt et eller andet om, at deres sag blev afgjort i JBU og ikke i DBU, da de ikke længere havde et hold under DBU-turneringerne. Aalborg Changs nye førstehold spillede i serie 3, så det sorterede under JBU, som degraderede dem tre rækker til serie 6. Men om det var som følge af en konkursbestemmelse i JBU's love eller noget andet, skal jeg ikke kunne sige.Køllen I Møllen skrev:Og hvor langt rykkes de ned? Hvorfor skulle Chang i serie 6 mens Frem skulle i 1.division?MrBangDK skrev:Hvad sker der egentligt, hvis FCM (eller for den sags skyld BIF) går konkurs? Tvangsnedrykkes man midt i sæsonen? Hvad med de resterende kampe? Og vil der så blot være én nedrykningsplads at kæmpe om?jonas386 skrev:http://www.bold.dk/nyt/FC-Midtjylland-m ... -millioner
Reglerne er meget simple.
En konkurs betyder at man rykker 2 rækker ned.
Sker konkursen midt i sæsonen, så skal man spille sæsonen færdig med et amatørhold.
Man rykker 2 rækker ned i forhold til den placering man har efter sidste spillerunde.
Tænkt eksempel: FCM og BIF går konkurs.
Efter sidste spillerunde ser stillingen således ud:
Nr 10 FCM: ryger i 2.div
Nr 11 SIF: ryger i 1.div
Nr 12 BIF: ryger i Danmarksserien
Sker konkursen midt i sæsonen, så skal man spille sæsonen færdig med et amatørhold.
Man rykker 2 rækker ned i forhold til den placering man har efter sidste spillerunde.
Tænkt eksempel: FCM og BIF går konkurs.
Efter sidste spillerunde ser stillingen således ud:
Nr 10 FCM: ryger i 2.div
Nr 11 SIF: ryger i 1.div
Nr 12 BIF: ryger i Danmarksserien
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)
(Monrad og Rislund)
-
sulakvelidze
- Allstar

Det med amatørhold er nu ikke rigtigt. Jeg fandt lige DBU's love, og her skriver de i §33.4 (1) om situationen efter en konkurs:salling23 skrev:Reglerne er meget simple.
"For klubber med tilladelse til at drive kontraktfodbold suspenderes klubbens 1. hold med omgående virkning fra videre deltagelse i turneringen. De opnåede resultater til og med dagen før konkursdekretets afsigelse fastholdes, mens de resterende kampe fastsættes, således at modstanderholdet tildeles 3 point og målscoren ansættes til 3-0."
Som jeg husker det, er det en bestemmelse, man vedtog kort efter Lyngbys konkurs for at undgå den farce, det var at se en flok halvfede amatører spille mod fuldtidsprofessionelle. At disse Lyngby-amatører så spillede sig så meget i form, at de endte med at tage point fra Vejle var ikke nok til at afværge beslutningen om at undgå en gentagelse.
http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... 0love.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Uummmm. Smager dejligt....
http://www.bold.dk/nyt/FCM-mangler-desperat-kapital" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bold.dk/nyt/FCM-mangler-desperat-kapital" onclick="window.open(this.href);return false;
Bienvenu Bassogog!