Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Rams » 16. nov 2012, 07:32

Lundberg har snart kontraktudløb, kender dansk fodbold, hvor han spillede fast til at han ikke ville forlænge, har en fin alder, 30 år og er en leder. kep er em overbetalt ordinær spiller uden lederevner
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 16. nov 2012, 09:06

Rams skrev:Lundberg har snart kontraktudløb, kender dansk fodbold, hvor han spillede fast til at han ikke ville forlænge, har en fin alder, 30 år og er en leder. kep er em overbetalt ordinær spiller uden lederevner
Jeg synes bare slet ikke vi skal hente spillere fra Allsvenskan. Hvornår er en spiller derfra sidst blevet en succes i Superligaen? Der er meget langt mellem snapsene, og derfor er de fleste klubber også holdt op med at rekruttere i Sverige, hvor niveauet ganske enkelt er for lavt i forhold til lønnen.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 16. nov 2012, 23:41

Hvad spiller han i randers og hvor gammel er han???

Runde 4 FC Midtjylland 2-1 Randers FC 1 kasse.....
Runde 14 Silkeborg IF 1-2 Randers FC kr. 2 assist...........
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 16. nov 2012, 23:41

Tidane altså :oops:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Mr Alex
2. div
2. div

Indlæg af Mr Alex » 18. nov 2012, 17:22

http://www.bold.dk/nyt/AaB-forlaenger-m ... l-Petersen" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg klager ikke, ikke blot fordi han scorede idag og spillede en kanon kamp, men jeg synes altså han er en fin forsvarsspiller!!

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 18. nov 2012, 17:25

Mr Alex skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-forlaenger-m ... l-Petersen
Jeg klager ikke, ikke blot fordi han scorede idag og spillede en kanon kamp, men jeg synes altså han er en fin forsvarsspiller!!
helt enig - syntes han har udviklet sit spil i denne sæson. Han går godt med frem og virker meget autoritær i sin attitude. Så mangler vi blot de andre forlængelser. Vigtigt vi beholder så meget af stammen som overhoveded muligt, da kontiniutet er alfa og omega.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. nov 2012, 22:26

Dejligt med en forlængelse med KEP, som har spillet et glimrende efterår, kronet med vel karrierens bedste kamp i den stribede i dag. Og så er jeg altså også voldsomt tilfreds med at Wichmann forlænger. Det kan godt ske han tit er lidt for anonym, men talentet er der uden tvivl, og man ser jo i glimt hvor god en fodboldhjerne der sidder på ham. Han skal nok blive en habil stamspiller på fremtidens AaB hold, det er jeg slet ikke i tvivl om, og selv om han måske ikke har f.eks. Kusk's talent, så er det også vigtigt at der kommer spillere på niveauet lige under, som vi kan holde på i længere tid for kontinuitetens skyld.

AaBpatrick
Lilleput
Lilleput

Indlæg af AaBpatrick » 19. nov 2012, 13:26

http://onside.dk/superliga/nu-er-rade-prica-gratis" onclick="window.open(this.href);return false;

Mon han er interesseret i at komme tilbage?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2012, 13:30

AaBpatrick skrev:http://onside.dk/superliga/nu-er-rade-prica-gratis

Mon han er interesseret i at komme tilbage?
Jeg er ikke sikker på det overhovedet er en god idé, selvom jeg ved det nærmer sig blasfemi.

Uanset så henviser gratis til overgangssum og ikke til løn etc. til Rade selv. Så det er helt urealistisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 19. nov 2012, 20:29

Byt Jeppe Curth med Ronnie Schwartz!

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 20. nov 2012, 08:36

http://www.sporten.dk/fodbold/beckham-faerdig-i-la" onclick="window.open(this.href);return false;

Lynge sæt i gang :aabfan: :aabfan: :aabfan:
AaB - the Nordic gateway to Europe

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 20. nov 2012, 10:47

frederikshavneren skrev:
jernskjorten skrev:
frederikshavneren skrev:...
Due er en stor hæmsko for vores spil. Han er langsom, gammel og kan ikke afdrible en modstander, hvilket er enormt hæmmende for det offensive spil (endnu en spiller der børe være fortid til sommer).
Det er altid svært at diskutere, da det afhænger af øjnene, der ser, men en type som Due synes jeg passer ret godt ind i den type fodbold, vi praktiserer i øjeblikket. Høj grad af boldbesiddelse, hurtige pasninger og mere spil gennem fløjene. Og jeg synes faktisk, at han har gjort det bedre på det seneste. Jeg ser i hvert fald en spiller, der også deltager i presspillet, hvilket jeg synes savnede tidligere.

Skulle han ryge ud, vil jeg hellere se Patrick Kristensen på hans plads, end en spiller udefra.

Og lige helt faktuelt: Due er 30! Han er ikke gammel. Kan han holde sig fri af alvorlige skader, kan han sagtens klare 5 sæsoner mere i Superligaen.
Er bestemt ikke enig. Højrekanten fungerer nogenlunde fordi Dalsgaard er meget offensiv i sit spil, men venstrekanten med Due og Ahlmann fungerer bestemt ikke særlig godt offensivt. Due er langsom og kan ikke udfordre, mens Ahlmann virker meget låst i det fremadrettede spil. Det er yderst få gange han nærmer sig modstandernes baglinie.
Tror at det vil gavne spillet rigtig meget hvis vi henter en rigtig venstrekant, der har fart og som kan udfordre. Her kan den transferfrie O´Brien være en interessant mulighed. O´Brien er derudover en fleksibel spiller, der også kan spille andre pladser på midtbanen.
Nu er det jo et faktum, at Ahlmann overlades de defensive pligter i modsætning til Dalsgaard som skal være den mere offensive af de to. Ahlmann skal bruges som støtte til Lasse og KEP når Dalsgaard tager sine raids/står højt på banen, som vel nærmest er hele tiden. Problemet ligger vel nærmere i, at Due tit trækker ind i banen, hvilket gør venstre side sårbar, når Ahlmann står mere defensivt.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 20. nov 2012, 23:13

Rade kunne vel godt være aktuel, hvis Helenius bliver solgt til jul?? En genforening af angrebsduoen Curth - Prica ville da være et forsøg værd? Kan vi holde på Helenius en halvsæson mere, vil det dog være at foretrække...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. nov 2012, 23:37

Klaus skrev:Rade kunne vel godt være aktuel, hvis Helenius bliver solgt til jul?? En genforening af angrebsduoen Curth - Prica ville da være et forsøg værd? Kan vi holde på Helenius en halvsæson mere, vil det dog være at foretrække...
Lynge har det med at holde fast i sine koncepter. For tiden er det at AaB skal satse på unge talenter af egen avl (eller billige talenter andre steder fra).
Rade kommer ikke til Aalborg - det er ret sikkert.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 21. nov 2012, 20:02

Vi skal da heller ik forsøge. Han vil ikke til vores klub, med de lønninger vi kan tilbyde. Forstår ikke hvorfor folk vil have Rade tilbage, ja han var vores bedste angriber til dato, men det er længe siden, og nu har vi endelig fået lidt styr på økonomien, så skal vi ikke tilbage til gamle tider. Aldrig gå tilbage til en, der har haft succes i klubben. Så man tydeligt med Mikkel Beck. Hvis da folk husker dette stunt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. nov 2012, 21:29

Kristian skrev:Vi skal da heller ik forsøge. Han vil ikke til vores klub, med de lønninger vi kan tilbyde. Forstår ikke hvorfor folk vil have Rade tilbage, ja han var vores bedste angriber til dato, men det er længe siden, og nu har vi endelig fået lidt styr på økonomien, så skal vi ikke tilbage til gamle tider. Aldrig gå tilbage til en, der har haft succes i klubben. Så man tydeligt med Mikkel Beck. Hvis da folk husker dette stunt.
Ikke verdens bedste sammenligning, eftersom Rade er en klasseangriber, hvorimod Mikkel Beck bare havde en fantastisk/Zelinski-agtig stime første gang han var her.

Bortset fra det er jeg enig i at Rade efter al sandsynlighed ikke er en mulighed, jeg kunne dog godt se playersponsorater spille en rolle, præcist med spillere i den kategori.

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 22. nov 2012, 12:59

Hvad skal der egentlig ske hvis Helenius bliver solgt her til vinter? Selv håber jeg at Toft er klar til at tage over sammen med Curth og evt Kayke. Hvordan er det nu med Andreas Bruhn og Viktor Ahlmann - de er begge talentfulde angribere ik'? + Man ikke skal glemme det store lokum, Spalvis. Er de klar til at spille førsteholdsbold??

Har kedet mig lidt denne uge, så har brugt noget at tiden til lidt (meningsløst) research... :D

Randers og OB har før haft held med at finde dygtigere spillere i den belgiske 1. division, så kiggede lidt nærmere på den liga og faldt over en svensker der basher for vildt. Han hedder Patrick Amoah og spiller pt. for White Star Woluwe FC.

Her er lidt stats på ham: http://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_Amoah

Jeg har en svensk kollega, som er glødende Djurgården-fan, og han kunne fortælle at Patrick var et kæmpe talent der blev "efterladt" lidt for sig selv i en periode hvor det gik godt klubben. De havde Søren Larsen, Matthias Jonsson, Jones Kusi-Asara (jep) og den dyrt indkøbte brasilianske U20-landsholdsspiller Thiago Quirino da Silva.

Derfor blev han nød til at finde en anden klub for at få spilletid osv. og har derfor været lidt omkring i den store europæiske landes næst- og tredje bedste divisioner. Han skulle være en hurtig fysisk stærk spiller med mål i fødderne - lige den type spiller alle klubber leder efter.

Et problem kunne være at hans nuværende klub ligger godt til i ligaen (nr 1). Dog er økonomien ikke bedre end i en dansk 1. div klub, så der kan AaB måske være med.

Men som sagt kun et bud hvis vores nuværende talenter ikke helt er klar - ellers vrimler det med spændende folk i Lyngby :cool:
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 22. nov 2012, 13:30

Hvis Helenius smutter skal der absolut en ny angriber til medmindre nedrykning er så godt som umuligt. Jeg stoler ikke et sekund på Jeppe Curths evner er nok for AaB og i ligaen er han vel nærmest kun bedre end Brøndbys angribere. Virker ikke som om Kent vil bruge Kayke (desværre) og ved ikke om jeg er overbevist om vi skal satse på Toft i foråret medmindre vi får rigeligt med point de sidste tre runder. Ellers kan vi meget vel risikere et forår som i 2002/2003, hvor vi lagde godt til ved vinterpausen, men raslede ned igennem med et ungt hold i foråret.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 22. nov 2012, 13:42

Winterburn skrev:Hvad skal der egentlig ske hvis Helenius bliver solgt her til vinter? Selv håber jeg at Toft er klar til at tage over sammen med Curth og evt Kayke. Hvordan er det nu med Andreas Bruhn og Viktor Ahlmann - de er begge talentfulde angribere ik'? + Man ikke skal glemme det store lokum, Spalvis. Er de klar til at spille førsteholdsbold??

Har kedet mig lidt denne uge, så har brugt noget at tiden til lidt (meningsløst) research... :D

Randers og OB har før haft held med at finde dygtigere spillere i den belgiske 1. division, så kiggede lidt nærmere på den liga og faldt over en svensker der basher for vildt. Han hedder Patrick Amoah og spiller pt. for White Star Woluwe FC.

Her er lidt stats på ham: http://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_Amoah

Jeg har en svensk kollega, som er glødende Djurgården-fan, og han kunne fortælle at Patrick var et kæmpe talent der blev "efterladt" lidt for sig selv i en periode hvor det gik godt klubben. De havde Søren Larsen, Matthias Jonsson, Jones Kusi-Asara (jep) og den dyrt indkøbte brasilianske U20-landsholdsspiller Thiago Quirino da Silva.

Derfor blev han nød til at finde en anden klub for at få spilletid osv. og har derfor været lidt omkring i den store europæiske landes næst- og tredje bedste divisioner. Han skulle være en hurtig fysisk stærk spiller med mål i fødderne - lige den type spiller alle klubber leder efter.

Et problem kunne være at hans nuværende klub ligger godt til i ligaen (nr 1). Dog er økonomien ikke bedre end i en dansk 1. div klub, så der kan AaB måske være med.

Men som sagt kun et bud hvis vores nuværende talenter ikke helt er klar - ellers vrimler det med spændende folk i Lyngby :cool:
Hvis Helenius bliver solgt (han skal godt nok præstere meget bedre end han gør pt. for at være interessant for udenlandske klubber) så skal der investeres i en erstatning. Så simpelt er det da erstatningerne i truppen ikke er klar til at tage over.

Curth arbejder hårdt og er en sympatisk person, men det er ikke nok. Kan godt være at han var topscorer i 2008, men det kan vi ikke bruge til noget. Han er enormt uskarp foran målet. Ligner en spiller på vej mod karrierens efterår.
Kayke ligner en færdig spiller til sommer. Han får stort set ikke længere spilletid. Lidt mærkeligt hvad der er sket, han var en af nøglefigurerne i det skæbnesvangre forår 2011 hvor han i perioder viste lovende takter. Siden hen er det godt nok gået ned ad bakke.
Rolf Toft er en ung og uprøvet angriber. Han er ikke klar til at overtage fra Helenius.

Der er nogle unge spændende angribere i truppen (ungdomsspillere) som Rolf Toft, Lukas Spalvis, Andreas Bruhn og
Viktor Ahlmann, men ingen af dem er klar til fra dag 1 at overtage fra en af superligaens mest profilerede angribere. Tænk bare på hvor "længe" det tog Helenius at udvikle sig til en stamspiller. Der er altså et kæmpe spring fra at spille reserveligafodbold/U19 fodbold til at spille fast i superligaen.

Endelig betyder den flotte efterårssæson, at der er meget på spil i forårssæsonen. De flotte resultater betyder at der er udsigt til en meget spændende forårssæson hvor der skal kæmpes for medaljer og Europa League. Så nytter det ikke noget at sælge holdets største profil og "erstatte" ham med en ungdomsspiller.

Økonomien er selvfølgelig den helt store hæmsko, men nu er der skåret så meget ind til benet, at det forhåbentlig er slut med at udsulte truppen. Det var forståeligt men trist at der ikke var råd til at hente en erstatning for Lucas (anser ikke Hallur som en erstatning for Lucas da Hallur er en helt anden spilletype), men den manglende erstatning har virkelig svækket holdet. Vi mangler virkelig et kreativt islæt nu hvor Lucas er væk, hvilket er en af hovedforklaringerne på at det flotte spil fra sæsonstarten nu har udviklet sig til noget krampagtigt noget.
Hvis Helenius bliver solgt så skal der findes en kvalitetserstatning udefra. Vi har pt. ikke en klar afløser i truppen eller fra ungdomsafdelingen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. nov 2012, 15:57

En af grundene til succesen på det seneste, sammenlignet med de store nedskæringer, er afgjort at vi har masser af faste startere/profiler som vel i bund og grund ikke får en løn der er direkte sammenlignelig med deres betydning på holdet, fordi det er unge talenter, som er brudt igennem i et antal som egentlig er uhørt. Nikolai Larsen, Ahlmann, Dalsgaard, Kusk, Helenius (og tidligere Lucas) er eksempler på ekstremt vigtige spillere, som med garanti ikke er lønførende i truppen.

For mig at se betyder det at det kan blive enormt svært at finde erstatninger for dem, den dag de af den ene eller anden grund forsvinder, indenfor en lønramme som er i nærheden af hvad der bliver betalt nu. Og en ting er helt sikkert - vi kommer ikke til at se øgede lønbudgetter i AaB indenfor de kommende par år.

Altså mener jeg vi må forvente at se et AaB hold der, som udgangspunkt, vil blive svækket hver gang en af de unge drenge forlader os. Selvfølgelig kan super spillersalg eller andre ekstraordinære indtægter som f.eks. en top placering i ligaen og dermed følgende tv penge osv. ændre på det, men jeg tror der skal rigtigt meget til.

Jeg tror vi kommer til at leve rigtigt meget af fødekæden fra talentafdelingen, og at man først og fremmest kommer til at supplere med unge talenter, som endnu ikke er sprunget ud i fuldt flor (spillere som Nikoai Larsen og Dalsgaard), og så må det koste lidt undervejs i processen, når det drejer sig om placeringen i ligaen.

Så kommer der spillere ind som direkte kan gå ind og afløse f.eks. Helenius, og give os samme styrke? Nej, det tror jeg bestemt ikke der gør.

Låst