AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Maglau » 19. nov 2012, 10:26

astonvilla skrev:Temmelig komfortabel 2-0 sejr over Horsens...den havde jeg sku ikke lige set komme.

Sjældent har jeg vandret mod Stadion med en så klippefast overbevisning om at vi ville tabe kampen - og så dét hér.
Fantastisk, Jungs.

Jeg har været en del efter Wichmann og Kent/Kuhn de seneste par kampe - men jeg vil sige at begge lejre virkelig leverede varen i går. Super. Jeg æder med stor glæde mine ord og undskylder!

Og SKØNT at se at defensiven er blevet stabliliseret igen. Goddammit det er træls vi skal sige farvel til Bøge. Han er outstanding.
En super defensiv og god indsats på midtbanen også.

Hvis man absolut skal finde skønhedsfejl efter denne (for mig) totalt uventede sejr så må det være at,
-Vi skal naturligvis lukke kampen noget før
-Helenius, han ser "solgt" ud synes jeg (måske der allerede ligger en underskrevet aftale?)
-Curth, er blottet for selvtillid, det er næsten en pine at se på
-Ufatteligt dårligt fremmøde på Stadion

Og så igen: De piv elendige dommere i Danmark. Det er simpelthen tåkrummende at overvære. Fejl, på fejl, på fejl. Der går ikke 5 min imellem de små irriterende fejlkendelser. Heldigvis var det igen ikke noget der var afgørende for kampens udfald - og elendighederne blev fordelt ligeligt til begge hold. Men før eller siden bliver det match-afgørende sådan som de fjumrer rundt i det.

Men ingenting kan overstråle den glæde og stolthed man føler i dag efter sejren. Og dejligt var det at se at Toft fik scoret. Bliver spændende at følge hans udvikling.
Men mest af alt var KEPs vildskab og vilje noget man lagde mærke til i går. Det forplantede sig gennem hele holdet.

Allez Young Guns!
helt enig - jeg har altid været en kæmpe kritiker af Wichmann, men han har egentligt gjort en godkendt indsats i sæsonen hidtil og kampen i går synes jeg har været hans bedste.
Curth, AaBs ubetinget dårligste spiller igennem denne sæson spillede som sædvanligt rædderligt. Men igen var det nok hans bedste performance i denne sæson, der var i hvert fald 3-4 gang hvor han modtog bolden og undgik at tabe den.
Modsat Helenius - hvad fanden er der sket med ham.
Godt indhop af Hallur vi fik skabt et hav af chancer da han kom ind og fordi vi fik Kusk op bag frontløberen hvilket gjorde os farlige med hurtigt spil i små rum og drive med bolden.
Fantastisk indsats af hele forsvaret og især synes jeg Ahlmanns angrebs iver var lækkert at se.

Og til kontrakt forhandlingerne - ud med Curth og Due - Hallur og Toft tager over.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 19. nov 2012, 10:27

Viva i cazzi rossi skrev:Nu er jeg ikke den helt store fan af Curth mere og er også en af dem, der gerne ser at Toft bliver brugt lidt mere på toppen i stedet for ham. Men Curth spillede vel lige præcis en god kamp i går. Havde et par gode afleveringer og kom frem til chancer, som med lidt mere held havde gået ind. Jeg er stadig af den overbevisning, at det er på tide at Toft skal prøves på toppen med Helenius, men ret skal være ret og spillere skal kun modtage ris, hvis de rent faktisk har spillet dårligt i selve kampen og ikke fordi de har spillet dårligt i tidligere kampe.

Helenius kunne derimod godt bruge en piledriver af kritik ovenpå den kamp han spillede i går. Han har fuldstændig mistet evnen til at modtage en bold, når han har en modspiller i ryggen, hvilket jeg troede var en af de ting som han havde lagt ovenpå i sit spil. Udover det mindes jeg ikke en eneste vellykket aktion fra hans side, udover måske nogle tilkæmpede frispark, som så lydt tynde ud.
Jeg forstår heller ikke kritikken af Curth for kampen i går. Jeg mener, at han var blandt de bedste på holdet, og han ville være kandidat til MoM, hvis han havde smidt en enkelt kasse ind...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 19. nov 2012, 10:33

Pastorius skrev:
astonvilla skrev: Og så igen: De piv elendige dommere i Danmark. Det er simpelthen tåkrummende at overvære. Fejl, på fejl, på fejl. Der går ikke 5 min imellem de små irriterende fejlkendelser. Heldigvis var det igen ikke noget der var afgørende for kampens udfald - og elendighederne blev fordelt ligeligt til begge hold. Men før eller siden bliver det match-afgørende sådan som de fjumrer rundt i det.
En forkert offside på en friløber og en manglende udvisning på Alexander Juel Andersen, for at sparke Curth ned i irritation?

Det er selvfølgelig ikke gamechanging når vi vinder alligevel, men det er da ret alvorlige fejl.
Fuldstændig enig, Pastorius. Gamechanging er et bedre udtryk. Tænker også på den situation hvor han undlader at lade fordelsreglen gælde midt i 2. hvor Kusk er helt fri inde i feltet (pifter for frispark til Hallur). Det er helt håbløst - men heldigvis havde det ikke indvirkning på pointfordelingen denne gang. Men det er vel bare et spørgsmål om tid før det sker....
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 19. nov 2012, 10:39

Maglau skrev:
astonvilla skrev:Temmelig komfortabel 2-0 sejr over Horsens...den havde jeg sku ikke lige set komme.

Sjældent har jeg vandret mod Stadion med en så klippefast overbevisning om at vi ville tabe kampen - og så dét hér.
Fantastisk, Jungs.

Jeg har været en del efter Wichmann og Kent/Kuhn de seneste par kampe - men jeg vil sige at begge lejre virkelig leverede varen i går. Super. Jeg æder med stor glæde mine ord og undskylder!

Og SKØNT at se at defensiven er blevet stabliliseret igen. Goddammit det er træls vi skal sige farvel til Bøge. Han er outstanding.
En super defensiv og god indsats på midtbanen også.

Hvis man absolut skal finde skønhedsfejl efter denne (for mig) totalt uventede sejr så må det være at,
-Vi skal naturligvis lukke kampen noget før
-Helenius, han ser "solgt" ud synes jeg (måske der allerede ligger en underskrevet aftale?)
-Curth, er blottet for selvtillid, det er næsten en pine at se på
-Ufatteligt dårligt fremmøde på Stadion

Og så igen: De piv elendige dommere i Danmark. Det er simpelthen tåkrummende at overvære. Fejl, på fejl, på fejl. Der går ikke 5 min imellem de små irriterende fejlkendelser. Heldigvis var det igen ikke noget der var afgørende for kampens udfald - og elendighederne blev fordelt ligeligt til begge hold. Men før eller siden bliver det match-afgørende sådan som de fjumrer rundt i det.

Men ingenting kan overstråle den glæde og stolthed man føler i dag efter sejren. Og dejligt var det at se at Toft fik scoret. Bliver spændende at følge hans udvikling.
Men mest af alt var KEPs vildskab og vilje noget man lagde mærke til i går. Det forplantede sig gennem hele holdet.

Allez Young Guns!
helt enig - jeg har altid været en kæmpe kritiker af Wichmann, men han har egentligt gjort en godkendt indsats i sæsonen hidtil og kampen i går synes jeg har været hans bedste.
Curth, AaBs ubetinget dårligste spiller igennem denne sæson spillede som sædvanligt rædderligt. Men igen var det nok hans bedste performance i denne sæson, der var i hvert fald 3-4 gang hvor han modtog bolden og undgik at tabe den.
Modsat Helenius - hvad fanden er der sket med ham.
Godt indhop af Hallur vi fik skabt et hav af chancer da han kom ind og fordi vi fik Kusk op bag frontløberen hvilket gjorde os farlige med hurtigt spil i små rum og drive med bolden.
Fantastisk indsats af hele forsvaret og især synes jeg Ahlmanns angrebs iver var lækkert at se.

Og til kontrakt forhandlingerne - ud med Curth og Due - Hallur og Toft tager over.
Mht Helenius, så sad jeg godt nok og undrede mig meget i går. Fokus på ham med landsholdsminutter, scouts på tribunen (går jeg ud fra) osv. Nå man så går ind og leverer 80% indsats, så må der stikke noget under... Det kunne tyde på at han allerede er skudt af til anden side, oder? Det virker i hvert fald til at hans tanker er et helt andet sted.

Mht Hallur, så var han en stor positiv overraskelse - enig. Men han fik dælme også megen plads at gøre med ovre på højreflanken, så lad os nu se hvad det bliver til. Men jeg synes han greb chancen fint og bestemt en mand som jeg håber Lynge skriver med her i løbet af måneden. Spændende type - der virker alsidig oven i købet. OG så tror jeg han er ret så billig i drift - hvilket jo er en kvalitet i sig selv, givet vores "situation".
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2012, 10:43

astonvilla skrev:
Pastorius skrev:
astonvilla skrev: Og så igen: De piv elendige dommere i Danmark. Det er simpelthen tåkrummende at overvære. Fejl, på fejl, på fejl. Der går ikke 5 min imellem de små irriterende fejlkendelser. Heldigvis var det igen ikke noget der var afgørende for kampens udfald - og elendighederne blev fordelt ligeligt til begge hold. Men før eller siden bliver det match-afgørende sådan som de fjumrer rundt i det.
En forkert offside på en friløber og en manglende udvisning på Alexander Juel Andersen, for at sparke Curth ned i irritation?

Det er selvfølgelig ikke gamechanging når vi vinder alligevel, men det er da ret alvorlige fejl.
Fuldstændig enig, Pastorius. Gamechanging er et bedre udtryk. Tænker også på den situation hvor han undlader at lade fordelsreglen gælde midt i 2. hvor Kusk er helt fri inde i feltet (pifter for frispark til Hallur). Det er helt håbløst - men heldigvis havde det ikke indvirkning på pointfordelingen denne gang. Men det er vel bare et spørgsmål om tid før det sker....
Jep - og bare for ikke at være for AaB-biased, så var der også lignende fejlkendelser den anden vej. Ahlmann slap for en klar advarsel, og Horsens gik også glip af i hvert fald to klare fordele.

Medkommentatoren på Tv (var det Espen Hansen) var da også ret direkte i sin kritik af dommeren. Ikke så meget på enkelthændelser, men som en generel kommentar kaldte han det en svag indsats.

...nå ja, og det er lige så meget en kritik af (i hvert fald den ene) linjedommer, for den med curth, og senere en manglende advarsel mod Due, stod linjevogteren og kunne se det klart - uden at reagere. Det var iøvrigt den samme linjevogter der dømte den fejlagtige offside - den var mindst en meter on side.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 19. nov 2012, 19:25

Pastorius skrev:Problemet er at DBU/UEFA/FIFA ikke bryder sig om det, og mener at den eneste måde at komme det til livs på, er ved at straffe klubberne for det. Baggrunden er at de nok ikke kan forestille sig at folk der kalder sig rigtige fans, vil kunne finde på at gøre noget som potentielt kan skade deres højtelskede klub...
Sådan er det. UEFA/FIFA dikterer fra oven, at det skal være forbudt. UEFA/FIFA straffer DBU, DBU straffer klubberne, klubberne straffer fans.

Og så skal vi bare finde os i det? Ja, sammenligningen er alt for grov, men det svarer til, at man skulle udlevere jøder til værnemagten i 1943, bare fordi de bestemte det sådan. UEFA/FIFA's tvangsforbud er ikke legitime i mine øjne.

Det er korrekt, at fans på tværs af grænser kæmper denne kamp mod fodboldens top, hvor UEFA/FIFA tager vores klubber som gidsler. Men hvis vi bare adlyder diktaturet, så forærer vi dem sejren på et sølvfad.

Det sætter klubberne i den situation at de er nødt til at reagere på al pyroteknik på stadion, da forbundene ellers vil kunne anklage dem for at være for passive, og give dem bøder eller fratage dem point. Derfor har folk der skal være kontrollører på stadion vel også fået besked på at de skal slå ekstra hårdt ned på den slags. Så er fronterne ligesom trukket op.
Pastorius skrev:Derfor kan kontrollørerne ikke bare lade folk brænde skidtet af, for at undgå at eskalere en konflikt, og det kunne endda forklare at de tager det noget mere med ro, når balladen foregår på udeholdets tribune (for så pålægges eneansvaret for ballade sjældent hjemmeklubben).
Hjemmeholdets kalkuner har lige så stort ansvar for at kontrollere udeholdets bur. Så hvis de kan give friheder til københavnerne på vores stadion, så skal de ikke komme rendende og indskrænke vores udfoldelse. Den forfordeling er helt uacceptabel for en scene, hvor det indbyrdes konkurrenceforhold mellem klubbers fans har betydning.
Pastorius skrev:Jeg har meget svært ved at forstå hvis en ellers intelligent og velformuleret person som Fabbe ikke kan gennemskue den slags logiske rækkefølger (det var retorisk, det er jeg sikker på han godt kan). Jeg har dog stadig svært ved at forstå den fascination af ild og krudt, der får dem til at sætte den smule sjov over risikoen for at klubben kan blive sanktioneret. (Men jeg var også typen der ikke fyrede et eneste løst skud af da jeg var soldat - det var ikke rengøringsbøvlet værd at høre det brag).
Fodbold uden ild er som rock uden strøm.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. nov 2012, 20:02

Hold da fast. Så er al fornuftsbaseret dialog vist lagt død.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2012, 20:22

Fabbe skrev: Og så skal vi bare finde os i det? Ja, sammenligningen er alt for grov, men det svarer til, at man skulle udlevere jøder til værnemagten i 1943, bare fordi de bestemte det sådan. UEFA/FIFA's tvangsforbud er ikke legitime i mine øjne.
Måske er proportionerne en smule forvrængede her... under alle omstændigheder er vi ikke enige om midlet. Jeg tror ikke rigtig på at det hjælper at fyre mere af.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fabbe
Allstar
Allstar

Indlæg af Fabbe » 19. nov 2012, 21:12

Pastorius skrev:
Fabbe skrev: Og så skal vi bare finde os i det? Ja, sammenligningen er alt for grov, men det svarer til, at man skulle udlevere jøder til værnemagten i 1943, bare fordi de bestemte det sådan. UEFA/FIFA's tvangsforbud er ikke legitime i mine øjne.
Måske er proportionerne en smule forvrængede her... under alle omstændigheder er vi ikke enige om midlet. Jeg tror ikke rigtig på at det hjælper at fyre mere af.
Ja til det med proportionerne. Men det samme kan man sige om forbudet og implementeringen af det. Der skal ikke sidde en tyksak i Geneve og bestemme, hvad vi gør på vores stadion. AaB og alle andre var taknemlige for vores romerlys, lige indtil pegefingeren blev viftet fra oven.

Når det ofte påpeges, at det ikke hjælper noget at overtræde forbudet, så er jeg uenig, for ulydighed er det eneste middel, der hidtil har hjulpet noget som helst.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 19. nov 2012, 21:19

Men dem i Geneve osv laver vel regler om hvordan kampen skal dømmes på DIT stadion .
Respekter du dem ?

Fabbe
Allstar
Allstar

Indlæg af Fabbe » 19. nov 2012, 21:28

birk skrev:Men dem i Geneve osv laver vel regler om hvordan kampen skal dømmes på DIT stadion .
Respekter du dem ?
Kun de regler, det omhandler selve spillet. Jeg kan heller ikke respektere, at spillere skal have kort for at juble for vildt efter en scoring.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 19. nov 2012, 21:50

En ting er at man går ind for blus på tribunerne og vil skide på hvad det gør ved klubben og andre på stadion der ikke bryder sig om at man fyrer dem af, og derfor gør det på trods af forbuddet. Står man ved at det er sådan man er indrettet, så er det sådan set cool med mig, så kan man jo diskutere ud fra noget reelt. Men at begynde at lancere det som en frihedskamp mod de onde nazi-chefer fra Fifa og Uefa? Det er storhedsvanvid, i fri galop.

AaB ligger lige nu nummer et i fairplaykonkurrencen, der potentielt giver adgang til uefakampe næste år. Ligemeget hvordan man ser på det, vil det skade AaB hvis de går glip af sådan en chance, blot fordi nogen insisterer på at brænde blus af.

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar

Indlæg af Hajen » 20. nov 2012, 00:02

Fabbe skrev:
Pastorius skrev:Problemet er at DBU/UEFA/FIFA ikke bryder sig om det, og mener at den eneste måde at komme det til livs på, er ved at straffe klubberne for det. Baggrunden er at de nok ikke kan forestille sig at folk der kalder sig rigtige fans, vil kunne finde på at gøre noget som potentielt kan skade deres højtelskede klub...
Sådan er det. UEFA/FIFA dikterer fra oven, at det skal være forbudt. UEFA/FIFA straffer DBU, DBU straffer klubberne, klubberne straffer fans.

Og så skal vi bare finde os i det? Ja, sammenligningen er alt for grov, men det svarer til, at man skulle udlevere jøder til værnemagten i 1943, bare fordi de bestemte det sådan. UEFA/FIFA's tvangsforbud er ikke legitime i mine øjne.

Det er korrekt, at fans på tværs af grænser kæmper denne kamp mod fodboldens top, hvor UEFA/FIFA tager vores klubber som gidsler. Men hvis vi bare adlyder diktaturet, så forærer vi dem sejren på et sølvfad.

Det sætter klubberne i den situation at de er nødt til at reagere på al pyroteknik på stadion, da forbundene ellers vil kunne anklage dem for at være for passive, og give dem bøder eller fratage dem point. Derfor har folk der skal være kontrollører på stadion vel også fået besked på at de skal slå ekstra hårdt ned på den slags. Så er fronterne ligesom trukket op.
Pastorius skrev:Derfor kan kontrollørerne ikke bare lade folk brænde skidtet af, for at undgå at eskalere en konflikt, og det kunne endda forklare at de tager det noget mere med ro, når balladen foregår på udeholdets tribune (for så pålægges eneansvaret for ballade sjældent hjemmeklubben).
Hjemmeholdets kalkuner har lige så stort ansvar for at kontrollere udeholdets bur. Så hvis de kan give friheder til københavnerne på vores stadion, så skal de ikke komme rendende og indskrænke vores udfoldelse. Den forfordeling er helt uacceptabel for en scene, hvor det indbyrdes konkurrenceforhold mellem klubbers fans har betydning.
Pastorius skrev:Jeg har meget svært ved at forstå hvis en ellers intelligent og velformuleret person som Fabbe ikke kan gennemskue den slags logiske rækkefølger (det var retorisk, det er jeg sikker på han godt kan). Jeg har dog stadig svært ved at forstå den fascination af ild og krudt, der får dem til at sætte den smule sjov over risikoen for at klubben kan blive sanktioneret. (Men jeg var også typen der ikke fyrede et eneste løst skud af da jeg var soldat - det var ikke rengøringsbøvlet værd at høre det brag).
Du er jo helt udenfor pædagogisk rækkevidde, men døjer nok heller ikke med alverdens forpligtelser dagen derpå....

Eksempel: Jeg har tidligere i mit liv drukket en ramme eller to, og da jeg satte mig i bilen, trådte en idiot ud foran bilen (som selvfølgelig havde forkørselsret på det fortov hvor jeg ramte ham/hende...), men det måtte han/hun selvom, da jeg jo var igang med en fest....

Politiet agerede i hele det efterfølgende forløb som en flok kalkuner, og det endte med en frifindelse og en løftet pegefinger...

Kære Fabbe (og andre idioter...): giver det dig/jer ret til at gøre det samme...???

BLIV FOR H...... VÆK FRA STADION - VI KAN SAGTENS UNDVÆRE VÆRE JER, HVIS PRISEN FOR JERES TILSTEDEVÆRELSE ER DET PIS I FYREDE AF SØNDAG
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Kilde
Allstar
Allstar

AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af Kilde » 20. nov 2012, 01:11

Hajen skrev:
Fabbe skrev:

Du er jo helt udenfor pædagogisk rækkevidde, men døjer nok heller ikke med alverdens forpligtelser dagen derpå....

Eksempel: Jeg har tidligere i mit liv drukket en ramme eller to, og da jeg satte mig i bilen, trådte en idiot ud foran bilen (som selvfølgelig havde forkørselsret på det fortov hvor jeg ramte ham/hende...), men det måtte han/hun selvom, da jeg jo var igang med en fest....

Politiet agerede i hele det efterfølgende forløb som en flok kalkuner, og det endte med en frifindelse og en løftet pegefinger...

Kære Fabbe (og andre idioter...): giver det dig/jer ret til at gøre det samme...???

BLIV FOR H...... VÆK FRA STADION - VI KAN SAGTENS UNDVÆRE VÆRE JER, HVIS PRISEN FOR JERES TILSTEDEVÆRELSE ER DET PIS I FYREDE AF SØNDAG
Hvem er "vi"? Hvem repræsenterer du?

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Indlæg af rAaBe » 20. nov 2012, 06:13

Fabbe skrev:

Selvom jeg ikke er enig med dig Fabbe, så skal du have tak for at du sætter ord på din opfattelse (inkl. overdrivelser)! Jeg tror jeg forstår hvor du/i kommer fra en kende bedre. Vi må nok erkende at vi kommer på stadion af forskellige årsager - og for mig er det helt ok, så længe man ikke tager fra hinandens oplevelse.

Fabbe
Allstar
Allstar

Indlæg af Fabbe » 20. nov 2012, 06:28

Poker-One-Kenobi skrev:En ting er at man går ind for blus på tribunerne og vil skide på hvad det gør ved klubben og andre på stadion der ikke bryder sig om at man fyrer dem af, og derfor gør det på trods af forbuddet. Står man ved at det er sådan man er indrettet, så er det sådan set cool med mig, så kan man jo diskutere ud fra noget reelt. Men at begynde at lancere det som en frihedskamp mod de onde nazi-chefer fra Fifa og Uefa? Det er storhedsvanvid, i fri galop.
Ikke spor af storhedsvanvid. Vi taler ikke om frihed på niveau med slavernes frigivelse på Sankt Croix. Og det er heller ikke forskruet på Breivik'sk niveau at hævde, at fans i alle lande i hver spillerunde kæmper en bevidst kamp mod fodboldtoppens forbud og repression, og den kamp foregår med ulydighed som middel.

FIFA/UEFA er sikkert ikke styret af verdens ondeste mennesker, men magtstrukturen og udøvelsen er ikke spor demokratisk og inddrager ikke supporterne.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 20. nov 2012, 07:46

Fabbe skrev:
Lige netop det du skriver her, understreger en pointe som jeg og flere andre debattører har haft oppe at vende flere gange. Den kamp i kæmper for jeres rettigheder for blus og røg synes ikke bunde i et ønske om at støtte klubben mest muligt, men derimod et ønske om at vise hvem er har den største diller - billedligt talt.

Det er enormt egoistisk og synes ikke at fremme klubben, men blot jeres ønsker om at være de "vildeste"...
Ska' vi hak'?

Red0fox
2. div
2. div
Favoritspiller: Erik Bo Andersen, Who else?
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Red0fox » 20. nov 2012, 07:57

MrBangDK skrev:
Fabbe skrev:
Lige netop det du skriver her, understreger en pointe som jeg og flere andre debattører har haft oppe at vende flere gange. Den kamp i kæmper for jeres rettigheder for blus og røg synes ikke bunde i et ønske om at støtte klubben mest muligt, men derimod et ønske om at vise hvem er har den største diller - billedligt talt.

Det er enormt egoistisk og synes ikke at fremme klubben, men blot jeres ønsker om at være de "vildeste"...
+1 :thumbsup:

Brugeravatar
ASC Vestjylland
1. div
1. div
Favoritspiller: MIG SELV !!!!!!
Geografisk sted: HolstebronX Måbjerg

Indlæg af ASC Vestjylland » 20. nov 2012, 09:24

Red0fox skrev:
MrBangDK skrev:
Fabbe skrev:

+1 :thumbsup:
+3 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Så sandt som det er sagt.
Min GUD hedder LYNGE og min tros retning er AaB !!!! Min kirke er Aalborg Stadion!!!!!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 20. nov 2012, 11:31

Fabbe skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:En ting er at man går ind for blus på tribunerne og vil skide på hvad det gør ved klubben og andre på stadion der ikke bryder sig om at man fyrer dem af, og derfor gør det på trods af forbuddet. Står man ved at det er sådan man er indrettet, så er det sådan set cool med mig, så kan man jo diskutere ud fra noget reelt. Men at begynde at lancere det som en frihedskamp mod de onde nazi-chefer fra Fifa og Uefa? Det er storhedsvanvid, i fri galop.
Ikke spor af storhedsvanvid. Vi taler ikke om frihed på niveau med slavernes frigivelse på Sankt Croix. Og det er heller ikke forskruet på Breivik'sk niveau at hævde, at fans i alle lande i hver spillerunde kæmper en bevidst kamp mod fodboldtoppens forbud og repression, og den kamp foregår med ulydighed som middel.

FIFA/UEFA er sikkert ikke styret af verdens ondeste mennesker, men magtstrukturen og udøvelsen er ikke spor demokratisk og inddrager ikke supporterne.

Civil ulydighed bliver efterhånden misbrugt af enhver der ikke kan få sin vilje på demokratisk vis, og derfor bare gør som det passer ham. Hvis du tror at Fifa eller Uefa ændrer mening om blus fordi der bliver brændt nogen stykker af på stadion en søndag eftermiddag, så tror jeg sgu du bliver skuffet. Der er nok større sandsynlighed for at AaB bare får en endnu hårdere straf i fremtiden.

Besvar