AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB vs AC Horsens, søndag d. 18. november 2012

Indlæg af NIN » 20. nov 2012, 15:28

Fabbe skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:En ting er at man går ind for blus på tribunerne og vil skide på hvad det gør ved klubben og andre på stadion der ikke bryder sig om at man fyrer dem af, og derfor gør det på trods af forbuddet. Står man ved at det er sådan man er indrettet, så er det sådan set cool med mig, så kan man jo diskutere ud fra noget reelt. Men at begynde at lancere det som en frihedskamp mod de onde nazi-chefer fra Fifa og Uefa? Det er storhedsvanvid, i fri galop.
Ikke spor af storhedsvanvid. Vi taler ikke om frihed på niveau med slavernes frigivelse på Sankt Croix. Og det er heller ikke forskruet på Breivik'sk niveau at hævde, at fans i alle lande i hver spillerunde kæmper en bevidst kamp mod fodboldtoppens forbud og repression, og den kamp foregår med ulydighed som middel.

FIFA/UEFA er sikkert ikke styret af verdens ondeste mennesker, men magtstrukturen og udøvelsen er ikke spor demokratisk og inddrager ikke supporterne.
Interessant kobling til det demokratiske aspekt og supporternes manglende stemme. Lad os antage, at AaB var en stat i staten (FIFA/UEFA) og ved årets første hjemmekamp blev der afholdt en afstemning blandt de fremmødte, om de var for eller imod "ild". Skulle resultatet så respekteres i demokraties navn?

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 20. nov 2012, 22:44

MrBangDK skrev:
Fabbe skrev:
Hjemmeholdets kalkuner har lige så stort ansvar for at kontrollere udeholdets bur. Så hvis de kan give friheder til københavnerne på vores stadion, så skal de ikke komme rendende og indskrænke vores udfoldelse. Den forfordeling er helt uacceptabel for en scene, hvor det indbyrdes konkurrenceforhold mellem klubbers fans har betydning.
Lige netop det du skriver her, understreger en pointe som jeg og flere andre debattører har haft oppe at vende flere gange. Den kamp i kæmper for jeres rettigheder for blus og røg synes ikke bunde i et ønske om at støtte klubben mest muligt, men derimod et ønske om at vise hvem er har den største diller - billedligt talt.

Det er enormt egoistisk og synes ikke at fremme klubben, men blot jeres ønsker om at være de "vildeste"...
Det er et snedigt forsøg på at latterliggøre fankulturen (jeg begriber egentlig ikke, at man er medlem af en supporterklub med den indstilling), som du afleverer her ved at fremstille konkurrenceelementet som noget underlødigt.

Lad mig sige det på godt dansk: Konkurrence is the name of the game.

Hvis du helt havde overset det, så kan jeg meddele, at de 22 mand nede på grønsværen altså også konkurrerer, og konkurrencen på lægterne handler om at støtte sit hold mest muligt. Derfor kan vi ikke acceptere et system, der forvrider konkurrencen til fordel for københavn gul og københavn hvid.

Jeg er sikker på, at spillerne til enhver tid foretrækker at spille fodbold for den engagerede fan, end de foretrækker at spille for MrBangDK og ligesindede. Enhver spillers drengedrøm er ikke ligefrem at storme ud og juble foran den dyre siddepladslangside eller foran en flok tranlamper med korslagte arme og en rygende flamengokop med kaffe. Det er derimod at storme ud og juble foran sådan en tribune, som UEFA, DBU og kalkunerne gør alt for at ødelægge.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 20. nov 2012, 23:20

Fabbe skrev:
MrBangDK skrev:
Fabbe skrev:
Hjemmeholdets kalkuner har lige så stort ansvar for at kontrollere udeholdets bur. Så hvis de kan give friheder til københavnerne på vores stadion, så skal de ikke komme rendende og indskrænke vores udfoldelse. Den forfordeling er helt uacceptabel for en scene, hvor det indbyrdes konkurrenceforhold mellem klubbers fans har betydning.
Lige netop det du skriver her, understreger en pointe som jeg og flere andre debattører har haft oppe at vende flere gange. Den kamp i kæmper for jeres rettigheder for blus og røg synes ikke bunde i et ønske om at støtte klubben mest muligt, men derimod et ønske om at vise hvem er har den største diller - billedligt talt.

Det er enormt egoistisk og synes ikke at fremme klubben, men blot jeres ønsker om at være de "vildeste"...
Det er et snedigt forsøg på at latterliggøre fankulturen (jeg begriber egentlig ikke, at man er medlem af en supporterklub med den indstilling), som du afleverer her ved at fremstille konkurrenceelementet som noget underlødigt.

Hvis du helt havde overset det, så kan jeg meddele, at de 22 mand nede på grønsværen altså også konkurrerer, og konkurrencen på lægterne handler om at støtte sit hold mest muligt. Derfor kan vi ikke acceptere et system, der forvrider konkurrencen til fordel for københavn gul og københavn hvid.

Jeg er sikker på, at spillerne til enhver tid foretrækker at spille fodbold for den engagerede fan, end de foretrækker at spille for MrBangDK og ligesindede. Enhver spillers drengedrøm er ikke ligefrem at storme ud og juble foran den dyre siddepladslangside eller foran en flok tranlamper med korslagte arme og en rygende flamengokop med kaffe. Det er derimod at storme ud og juble foran sådan en tribune, som UEFA, DBU og kalkunerne gør alt for at ødelægge.
Jeg er sikker på at spillerne foretrækker at spille for et så stort og bredt et publikum som muligt. Frihedskæmpere eller ej, i forsømmer ihvertfald at prøve at samle modstanden for jeres sag og skubber istedet det store flertal fra jer, både med jeres handlinger på stadion og med formuleringer som du lige er kommet med.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 21. nov 2012, 08:02

Fabbe skrev:
MrBangDK skrev:
Fabbe skrev:

Jeg har på intet tidspunkt latterliggjort noget som helst. Jeg har den dybeste respekt for de ting som foregår på tribunen, men når det kommer til blus og røg, så kender du min holdning. Og når argumentet så bliver, at hvis de andre må, så må vi også, eller hvis kontrollørerne slår ned på os, så skal de også på de andre. Det minder mest af alt om argumenter, man kunne finde i min drengs børnehave!

Hvis du virkelig vil tale om latterliggørelse, så læs lige dit eget indlæg igen. Hvis ikke du kan se, at du latterliggør en meget stor del af det publikum der kommer og ser drengene spille, så er der godt nok noget galt!! :)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlæg af tegner » 21. nov 2012, 11:15

MrBangDK skrev:Jeg har på intet tidspunkt latterliggjort noget som helst. Jeg har den dybeste respekt for de ting som foregår på tribunen, men når det kommer til blus og røg, så kender du min holdning. Og når argumentet så bliver, at hvis de andre må, så må vi også, eller hvis kontrollørerne slår ned på os, så skal de også på de andre. Det minder mest af alt om argumenter, man kunne finde i min drengs børnehave!
Mener du, at man blindt skal acceptere forskellige regler for fodboldfans i Danmark. Hvis du mener argumentet er på børnehaveniveau, så vil jeg da gerne høre dit argument for, at forholdene åbentbart skal være sådan.

At påpege rimeligheden i ens regler for alle,...kan vel aldrig ende på børnehaveniveau.?

Og hvis du egentlig accepterer, at FCK/BIF-fans skal have langt større udfoldelsesmuligheder, er det så ikke nytteløst at diskutere reglerne.?
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 21. nov 2012, 11:21

tegner skrev:
MrBangDK skrev:Jeg har på intet tidspunkt latterliggjort noget som helst. Jeg har den dybeste respekt for de ting som foregår på tribunen, men når det kommer til blus og røg, så kender du min holdning. Og når argumentet så bliver, at hvis de andre må, så må vi også, eller hvis kontrollørerne slår ned på os, så skal de også på de andre. Det minder mest af alt om argumenter, man kunne finde i min drengs børnehave!
Mener du, at man blindt skal acceptere forskellige regler for fodboldfans i Danmark. Hvis du mener argumentet er på børnehaveniveau, så vil jeg da gerne høre dit argument for, at forholdene åbentbart skal være sådan.

At påpege rimeligheden i ens regler for alle,...kan vel aldrig ende på børnehaveniveau.?

Og hvis du egentlig accepterer, at FCK/BIF-fans skal have langt større udfoldelsesmuligheder, er det så ikke nytteløst at diskutere reglerne.?

Reglerne er jo for fanden de samme for alle, at de inkompetente kontrollører så, i skøn forening med et endnu mere inkompetent politikorps, ikke kan finde ud af at sætte nok mand på FCK-fjolserne til at kunne håndhæve dem, er en helt anden sag. Eller vil du påstå at jeg har ret til at sælge stoffer på åben gade fordi politiet ikke tør gå ind og håndhæve loven på Christiania?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 21. nov 2012, 11:32

tegner skrev:

Nej, det mener jeg ikke.. for reglen er at lortet er forbudt.. og at man ikke magter at sætte nok "styrker", kontrollører eller politi, ind mod BIF/FCK retfærdiggør bare ikke holdningen om at "så må vi også, og vi vil ikke forstyrres i det, for det er en helt fair konkurrence mod de andre fans".

Jeg er helt med på, at man gerne vil være "de bedste" på tribunen - og jeg tager satme hatten af for de mange fede tifoer, indslag med nissehuer og hvad har vi, som vi har set fra fanscenen i Aalborg de sidste mange år. Jeg begriber bare ikke, at man ikke gør ENDNU mere ud af dette element i stedet for at insistere på retten til at bryde loven!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar

Indlæg af tegner » 21. nov 2012, 11:36

Poker-One-Kenobi skrev:Reglerne er jo for fanden de samme for alle, at de inkompetente kontrollører så, i skøn forening med et endnu mere inkompetent politikorps, ikke kan finde ud af at sætte nok mand på FCK-fjolserne til at kunne håndhæve dem, er en helt anden sag. Eller vil du påstå at jeg har ret til at sælge stoffer på åben gade fordi politiet ikke tør gå ind og håndhæve loven på Christiania?
Det kunne jeg rent faktisk godt se rimeligheden i, hvis du var pusher. Det er jeg så ret sikkerpå, at du ikke er.!!

Spøg til side, men for at blive ved din sammenligning, så ville jeg ikke kalde det børnehaveniveau, hvis en person skulle blive lidt pigefornærmet over at få en bøde pga. en klump hash - udenfor Christiania - mens man har frit leje inde på Christania..!

Når personer bliver ramt af regler, der åbenbart ikke gælder alle, må man da forhåbentlig kunne reagere og ikke mindst argumentere imod dette faktum.

Reglerne er jo for fanden de samme for alle.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 21. nov 2012, 11:42

tegner skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Reglerne er jo for fanden de samme for alle, at de inkompetente kontrollører så, i skøn forening med et endnu mere inkompetent politikorps, ikke kan finde ud af at sætte nok mand på FCK-fjolserne til at kunne håndhæve dem, er en helt anden sag. Eller vil du påstå at jeg har ret til at sælge stoffer på åben gade fordi politiet ikke tør gå ind og håndhæve loven på Christiania?
Det kunne jeg rent faktisk godt se rimeligheden i, hvis du var pusher. Det er jeg så ret sikkerpå, at du ikke er.!!

Spøg til side, men for at blive ved din sammenligning, så ville jeg ikke kalde det børnehaveniveau, hvis en person skulle blive lidt pigefornærmet over at få en bøde pga. en klump hash - udenfor Christiania - mens man har frit leje inde på Christania..!

Når personer bliver ramt af regler, der åbenbart ikke gælder alle, må man da forhåbentlig kunne reagere og ikke mindst argumentere imod dette faktum.

Reglerne er jo for fanden de samme for alle.

Og derfor er det kontrollørernes og politiets udueligheder du skal reagere imod!! Det andet "Hvis han må, så må jeg osse..." er jo netop rent børnehaveniveau. Hvis ASC, Vesttribunen eller for den sags skyld Boys Republic startede en kampagne for bedre håndhævelse af reglerne overfor de to mest problematiske fangrupperinger i DK, skulle jeg være den første til at bakke op, jeg ville sgu endda gerne købe klistermærket. Men jeres reelle agenda er jo en anden, og derfor kommer det aldrig til at ske.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar

Indlæg af tegner » 21. nov 2012, 11:48

MrBangDK skrev:Nej, det mener jeg ikke.. for reglen er at lortet er forbudt.. og at man ikke magter at sætte nok "styrker", kontrollører eller politi, ind mod BIF/FCK retfærdiggør bare ikke holdningen om at "så må vi også, og vi vil ikke forstyrres i det, for det er en helt fair konkurrence mod de andre fans".

Jeg er helt med på, at man gerne vil være "de bedste" på tribunen - og jeg tager satme hatten af for de mange fede tifoer, indslag med nissehuer og hvad har vi, som vi har set fra fanscenen i Aalborg de sidste mange år. Jeg begriber bare ikke, at man ikke gør ENDNU mere ud af dette element i stedet for at insistere på retten til at bryde loven!
Fair nok. Nu var det ikke reglerne jeg opponerede imod, men din påstand vedr. børnehaveniveauet. Men hvis du selv er helt med på "de bedste på tribunen" mentaliteten, så kan du vel også sagtens selv se urimeligheden i, at man netop ikke som du selv formulerer der - kæmper en helt fair konkurrence imod de andre fans.

Det er her jeg er træt af børnehaveniveau stemplet,..jeg vil nærmere kalde det en naturlig tankegang/reaktion.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 21. nov 2012, 11:50

MrBangDK skrev:
tegner skrev:

Kan man ikke begge dele? Både lave "happenings" og fyre krudt af. Jeg ved (er selv med til at stå for det) at der bliver arbejdet for at lave flere ting som "nissehuer". Tag med til Randers, så skal du nok få det af se.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 21. nov 2012, 11:59

tegner skrev:
MrBangDK skrev:Nej, det mener jeg ikke.. for reglen er at lortet er forbudt.. og at man ikke magter at sætte nok "styrker", kontrollører eller politi, ind mod BIF/FCK retfærdiggør bare ikke holdningen om at "så må vi også, og vi vil ikke forstyrres i det, for det er en helt fair konkurrence mod de andre fans".

Fair nok. Nu var det ikke reglerne jeg opponerede imod, men din påstand vedr. børnehaveniveauet. Men hvis du selv er helt med på "de bedste på tribunen" mentaliteten, så kan du vel også sagtens selv se urimeligheden i, at man netop ikke som du selv formulerer der - kæmper en helt fair konkurrence imod de andre fans.

Det er her jeg er træt af børnehaveniveau stemplet,..jeg vil nærmere kalde det en naturlig tankegang/reaktion.
Nej, det kan jeg ikke se urimeligheden i, så længe det drejer sig om noget der er forbudt - men vi må nok blot konstatere, at vi aldrig bliver enige på dette punkt :)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 21. nov 2012, 12:04

Dot Bot skrev:
MrBangDK skrev:
tegner skrev:

Kan man ikke begge dele? Både lave "happenings" og fyre krudt af. Jeg ved (er selv med til at stå for det) at der bliver arbejdet for at lave flere ting som "nissehuer". Tag med til Randers, så skal du nok få det af se.
Jeg er spændt på at se, hvad det indebærer. Skal afholde noget undervisning i Århus, og så er Randers jo nærmest talt på på vejen hjem til Herlev - det fik jeg i hvert fald overbevist fruen om :P

Jo, man kan godt begge dele, men jeg synes at man ville vise sig fra den HELT STORE side, hvis man i stedet for at kæmpe om hvem der er "vildest" med krudt og kugler, gik den anden vej, og brugte endnu mere energi på alt det andet. JEG tror (læg mærke til ordet JEG!!), at det vil gøre opbakningen bedre end når der fyres af på tribunen. Ikke kun for spillerne, men også over for klubben, da man mindsker risiko for bøder, etc.

Min holdning - jeg ved du er af en anden, og skal vi så ikke bare lade den være ved det!

Ses i Rend-os...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar

Indlæg af tegner » 21. nov 2012, 12:09

MrBangDK skrev:Nej, det kan jeg ikke se urimeligheden i, så længe det drejer sig om noget der er forbudt - men vi må nok blot konstatere, at vi aldrig bliver enige på dette punkt
Det gør vi sikkert ikke,..jeg syntes der skal være ens regler for alle - specielt når det kommer til ulovligheder. Alt andet vil være urimeligt. :-)

Bech
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Bech » 21. nov 2012, 13:10

I virkeligheden handler det jo ikke om at få Poker og ligesindede til at syntes godt om de aktive fans gøren og laden, men derimod om at yde den optimale opbakning for spillerne. De to ting hænger jo så naturligvis sammen, da man i fælles flok kan trække det største læs. Men så alligevel ikke helt, da der heller ikke er nogen grund til at føje sig for folk der ikke er på tribunen.

Desuden har jeg endnu ikke hørt nogen af vores spillere udtale sig negativt om eksempelvis "røg og blus" som der bliver nævnt her. Brugen af det er derimod blev hyldet af eksempelvis KEP til prematch på Hr. Nielsen. Skal man så tage hans ord, en af parterne, eller internet fandebatør Pokers ord i denne sag?
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. nov 2012, 13:15

tegner skrev: Det gør vi sikkert ikke,..jeg syntes der skal være ens regler for alle - specielt når det kommer til ulovligheder. Alt andet vil være urimeligt. :-)
Hvis jeg skal prøve at redegøre for min holdning helt kort, så synes jeg man skal opføre sig ordentligt, uanset hvad reglerne siger. Det kan så nogle gange gøre at jeg overtræder nogle regler og pålægger mig selv nogle andre der ikke findes.

I den konkrete sag kan jeg sagtens forstå man ikke synes om et forbud mod røg, jeg kan bare ikke forstå at man tror på man kan påvirke det forbud ved at fyre mere af, og jeg kan slet ikke forstå at man vil gå imod sin klubs anbefalingen omkring det, forbi man mener at klubben ligger under for de onde forbund - I de her tilfælde tror jeg faktisk at AaB er ret enige med DBU og UEFA om at de helst vil undvære røg på tribunerne.

Uanset hvad sætter man sin egen utilfredshed med nogle - i bund og grund ret ligegyldige - regler over risikoen for at skade sin klub (muligvis marginalt i det her tilfælde, men dog alligevel). Alt sammen af principielle grunde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 21. nov 2012, 13:38

Bech skrev:I virkeligheden handler det jo ikke om at få Poker og ligesindede til at syntes godt om de aktive fans gøren og laden, men derimod om at yde den optimale opbakning for spillerne. De to ting hænger jo så naturligvis sammen, da man i fælles flok kan trække det største læs. Men så alligevel ikke helt, da der heller ikke er nogen grund til at føje sig for folk der ikke er på tribunen.

Desuden har jeg endnu ikke hørt nogen af vores spillere udtale sig negativt om eksempelvis "røg og blus" som der bliver nævnt her. Brugen af det er derimod blev hyldet af eksempelvis KEP til prematch på Hr. Nielsen. Skal man så tage hans ord, en af parterne, eller internet fandebatør Pokers ord i denne sag?
Det handler ikke om aktive fans eller ej, det handler heller ikke om hvad KEP synes når han er på Hr. Nielsen. Det handler om forskellige holdninger til blus på stadion, og i endnu højere grad om det er ok at brænde blus af selvom det skader klubben som man påstår at man støtter ved at fyre dem af. At du ikke har andre argumenter at bidrage med end den sædvanlige "VI er de aktive, du skriver bare på internettet" er ikke overraskende.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 21. nov 2012, 13:40

tegner skrev:
MrBangDK skrev:Nej, det kan jeg ikke se urimeligheden i, så længe det drejer sig om noget der er forbudt - men vi må nok blot konstatere, at vi aldrig bliver enige på dette punkt
Det gør vi sikkert ikke,..jeg syntes der skal være ens regler for alle - specielt når det kommer til ulovligheder. Alt andet vil være urimeligt. :-)
Tror du virkelig der er to sæt regler, et for AaB fans og et for de andre? Eller nægter du bare at indse at det er håndhævelsen det halter med?

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar

Indlæg af tegner » 21. nov 2012, 14:38

Poker-One-Kenobi skrev:Tror du virkelig der er to sæt regler, et for AaB fans og et for de andre? Eller nægter du bare at indse at det er håndhævelsen det halter med?
Jeg forstår ærlig talt ikke hvor du vil hen.

Jeg har på intet tidspunkt her i tråden anfægtet reglerne, men netop den meget meget forskellige håndhævelse.

Iøvrigt er ens regler da fuldstændig ligegyldige, hvis ikke håndhævelsen/straffen er ens for alle. Det er vel næsten værre end forskellige regler.

Når man bruger sætningen - ens regler for alle, drejer det sig vel oftest om håndhævelsen af omtalte regler,...der selvfølgelig gælder alle. Det var du næppe i tvivl om.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 21. nov 2012, 15:00

tegner skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Tror du virkelig der er to sæt regler, et for AaB fans og et for de andre? Eller nægter du bare at indse at det er håndhævelsen det halter med?
Jeg forstår ærlig talt ikke hvor du vil hen.

Jeg har på intet tidspunkt her i tråden anfægtet reglerne, men netop den meget meget forskellige håndhævelse.

Iøvrigt er ens regler da fuldstændig ligegyldige, hvis ikke håndhævelsen/straffen er ens for alle. Det er vel næsten værre end forskellige regler.

Når man bruger sætningen - ens regler for alle, drejer det sig vel oftest om håndhævelsen af omtalte regler,...der selvfølgelig gælder alle. Det var du næppe i tvivl om.

Når du skriver f.eks "Mener du, at man blindt skal acceptere forskellige regler for fodboldfans i Danmark" er det sgu svært at forstå det anderledes!

Men hvis det ikke er det du mener alligevel, hvorfor kritiserer du så ikke vagterne/politiet for at ikke at håndhæve reglerne ordentligt, istedet for at sige "Når de må, så gør vi det sgu osse"?

Besvar